Jump to content

Despre functionare termostat/pompa


Recommended Posts

Am ceva nelamuriri privind functionarea racirii, mai precis a termostatului, pompei de apa si vascocuplajului. Am vazut ca se tot discuta, poate le clarificam.

Conform pozelor de mai jos:

termostat inchis - http://i44.tinypic.com/sepv9w.gif termostat deschis - http://i39.tinypic.com/m7tgte.gif

 

1. cand termostatul e inchis, apa (lichidul de racire) circula doar intre pompa de apa si motor pentru ca motorul sa ajunga mai rapid la temperatura optima de functionare. O intrebare ar fi ce rol are, in acest caz, furtunul din partea de sus a radiatorului (dreapta cum va uitati inspre motor, in poza e cel din stanga) ? - circula sau nu apa din motor prin acel furtun si eventual ajunge si pana in vasul de expansiune/radiator ? Pentru ca la mine de ex. acel furtun este fierbinte inainte sa ajunga acul la jumatate, nu cred sa existe vreo supapa sau alt termostat pe acea parte care sa opreasca apa sa junga in furtun si apoi in radiator, si uitati ce scrie in Bentley m. - "Feel the top radiator hose. If the hose is hot to the touch, the coolant is probably circulating corectly."

 

2. cand se deschide (sau cand ar trebui sa se deschida, daca e defect) termostatul, avand in vedere ca acesta este de mai multe tipuri (la mine de ex. este de 92 grade C) si ca in mod normal motorul ajunge la temp. optima cand acul de apa este la jumatate ? Trebuie sa treaca de jumatate sau cand ajune la jumate se deschide si termostatul, deci si temp. apei este aprox. 92 grade ? (Aici apare si discutia ca practic in intervalul dintre jumatate si zona rosie acul nu mai arata variatia reala a temp. si ne trezim deodata pe rosu - s-a mai discutat)

 

3. exista vreo metoda de verificare a pompei de apa ?

 

Sper ca am fost destul de explicit.

Edited by zalnam
Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa treaca de jumatate sau cand ajune la jumate se deschide si termostatul, deci si temp. apei este aprox. 92 grade ? (Aici apare si discutia ca practic in intervalul dintre jumatate si zona rosie acul nu mai arata variatia reala a temp. si ne trezim deodata pe rosu - s-a mai discutat)

 

 

 

Sper ca am fost destul de explicit.

 

 

si tin sa te contrazic aici.....

 

cel putin eu, nu m-am trezit deodata pe rosu la apa.

Edited by wind-3er
Link to comment
Share on other sites

si tin sa te contrazic aici.....

 

cel putin eu, nu m-am trezit deodata pe rosu la apa.

Din ce am vazut in pozele tale nivelul la apa este acelasi in toate pozele. La tine nu este marcat mijlocul si probabil acolo trebuie sa stea acul la masina ta in functionare normala. Asta ar fi o alta intrebare: cei care aveti cadranul ca in poza lui clauberty de mai sus, va trece acul de jumatate ? (probabil doar f. putin si sta acolo)

Dar uitati ce zice cristimm aici: http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...1&hl=buffer

"Probabil multi dintre voi stiu ca ceasul de temperatura (la multe masini) nu are indicatia direct proportionala cu variatia temperaturii motorului. Odata ce motorul ajunge la temperatura optima ceasul nu mai indica corect, este o plaja de temperaturi la care acul sta fix pe centru. Acul va incepe sa se miste spre zona rosie abia cand este prea tarziu si probabil motorul deja fierbe."

 

Dar restul problemelor vad ca nu v-au interesat:

- cum e cu furtunul din partea de sus a radiatorului (dreapta cum va uitati la motor), se incalzeste inainte de deschidere termostat si daca da, de ce ?

- cum ne dam seama cam cand se deschide termostatul ? Prin ce zona ar trebui sa fie acul (in poza de mai sus sau din ce ati vazut la masina voastra) avand in vedere temperatura la care se deschide termostatul 92/95 grade si ca de fapt acul acela indica temperatura de la "Temperature sensor", nu cea de la "ENGINE COOLANT TEMP SENSOR" ( http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=15 , am inteles ca sunt cazuri unde exista un singur senzor).

Edited by zalnam
Link to comment
Share on other sites

Cand ai termostat si functioneaza atunci acul ramane la mijloc.Ele sunt calculate in asa fel incat chiar daca ai termostatul de 92 grade celsius sau 90 grade celsius ,acul va sta mereu la mijoc.Daca sta in stanga mult sau in dreapta mult inseamana ca ai o poblema cu termostatul.
Link to comment
Share on other sites

Cand ai termostat si functioneaza atunci acul ramane la mijloc.Ele sunt calculate in asa fel incat chiar daca ai termostatul de 92 grade celsius sau 90 grade celsius ,acul va sta mereu la mijoc.Daca sta in stanga mult sau in dreapta mult inseamana ca ai o poblema cu termostatul.

 

ai pus punctul pe "I" :)

 

insa problema poate fi si din alta parte,

radiator infundat

pompa nu mai are debit

poate ar fi cazul sa schimbi lichidul de racire

termoculpa nu mai e buna daca are motorul

electroventilatorul

sunt depuneri in instalatie

nu a fost aerisit cum trebuie

 

ce priveste indicatorul de temperatura la toate masinile e la fel are o zona de insensibilitate, de la 70-> 95 va sta la mijloc dupa incepe sa urce spre rosu

 

la tine as spune ca e blocat termostatul sau s-a umblat la ceasuri si nu s-a pozitionat acul unde trebuie

 

le elimini pe cele care nu sunt cazul si sa ne spui ce ai facut <_<

Edited by clauberty
Link to comment
Share on other sites

@cristimm: Am pus si eu mai sus link si citat la topicul tau.

 

Ce inseamna "la cele mai noi", de la ce model incepand ? Unii spuneau ca ar fi mai des intalnita "problema" la modelele US.

 

- cum e cu furtunul din partea de sus a radiatorului (dreapta cum va uitati la motor), se incalzeste inainte de deschidere termostat si daca da, de ce ?
Edited by zalnam
Link to comment
Share on other sites

Vad ca nu ziceti nimic de furtunul de sus.

Atunci sa lamurim intai care e directia de curgere a apei (lichidului de racire) la motoarele Bmw.

Eu din cate vad prin toate pozele de pe net si din ce mai zice lumea ca ar fi directia normala a apei intr-un motor - termostatul e conectat inspre furtunul care intra in partea de sus a radiatorului (pe acolo vine apa fierbinte din motor) si iese apa racita prin furtunul de jos al radiatorului intrand iar in motor.

 

Inca un flash cu racirea la motoare - http://static.howstuffworks.com/flash/cooling-system.swf

 

Problema este ca la Bmw termostatul se conecteaza in dreptul furtunului de jos al radiatorului. Si nu inteleg care mai e directia in care "curge" apa pentru a se raci prin radiator, de la dreapta la stanga cum zice lumea pe net sau de la stanga la dreapta cum pare la Bmw ? (pentru orientare, cum va uitati la motor in stanga e bateria, iar in dreapta e cutia cu sigurante). Sau e tot de la dreapta la stanga si la Bmw, dar functioneaza altfel ?

Edited by zalnam
Link to comment
Share on other sites

Din ce am vazut in pozele tale nivelul la apa este acelasi in toate pozele. La tine nu este marcat mijlocul si probabil acolo trebuie sa stea acul la masina ta in functionare normala.

 

acolo a stat cand am avut probleme cu termostatul, inainta sa-l schimb.

pozele sunt facute dupa vreo 100km fara vascocuplaj.

 

dupa ce am schimbat termostatul acul ramane la jumate ( jumatatea ceasului, in positie verticala, ai prins ideea ).

Link to comment
Share on other sites

Atunci sa lamurim intai care e directia de curgere a apei (lichidului de racire) la motoarele Bmw.

 

Directia de curgere e foarte usor de depistat la orice masina: Prin furtunul amplasat mai JOS pe radiator circula antigel catre motor iar prin cel amplasat mai SUS pe radiator circula antigel catre radiator. Explicatia e simpla si anume daca din diverse motive nivelul antigelului a scazut, in motor tot va intra antigel deoarece vine de pe furtunul de jos, daca ar fi invers pericolul de a trage aer ar fi mai mare.

Link to comment
Share on other sites

zalnam....esti foarte intersat vad...dar pana la urma nu ne-ai spus ce problema ai.....sa simplificam...daca ai probleme cu racirea schimba

 

1.pompa de apa 250 lei

2.termostatul 250 lei

3.vascocuplajul 300 lei

 

Astea sunt toate si scapi de stres :)

 

A si mai poti cumpara si radiatorul.....sa nu fie infundat...dar ala e ceva mai scump....

 

<_<

Link to comment
Share on other sites

post-2935-1242832173_thumb.jpg

 

Asa era la modele mai vechi, la cele mai noi situatia e mult mai nasoala.

 

Lectura suplimentara legata de subiect:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=52431&

 

Cristi documentatie mai precisa fata de ce am eu la munci nu cred ca gasesti, testez softul din ceasurile de bord, si in principiu codul pt analiza temperaturii se afla in ECU motor care transmite mai departe pe CAN informatia catre ceas si alte calculatoare care se mai folosesc de informatie,

 

intradevar pe CAN se transmite valoarea reala citita de ECU si codul din ceasuri pozitioneaza acul pe scala

 

dupa cum se vede zona 70->115 pointerul pastraza zona centrala a scalei, zona asta se adapteaza in functie de motor si de capacitatea de racire a instalatiei si bineteles de pozitia senzorului de temperatura

 

sunt cazuri unde ai mai multi senzori de temperatura

 

CAN=reteaua pe care comunica calculatoarele masinii (Controller Area Network)

 

 

post-2935-1242976439_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bun, dar ai citit tot ce am scris ?
Problema este ca la Bmw termostatul se conecteaza in dreptul furtunului de jos al radiatorului.

De ce ar fi asta o problema? Termostatul e o supapa actionata in funtie de temperature. Nu are legatura daca este conectat la tur sau la retur de radiator, in momentul cand sa deschide in functie de temperatura de apa in motor.

 

Ah si, termostat, pe langa deschis sau inchis total, poate fi si in o pozitia intermediara. De obicei sa specifica temperatura la care incepe sa se deschide, si temperatura la care este total deschis.

Link to comment
Share on other sites

Cristi documentatie mai precisa fata de ce am eu la munci nu cred ca gasesti, testez softul din ceasurile de bord, si in principiu codul pt analiza temperaturii se afla in ECU motor care transmite mai departe pe CAN informatia catre ceas si alte calculatoare care se mai folosesc de informatie,

 

intradevar pe CAN se transmite valoarea reala citita de ECU si codul din ceasuri pozitioneaza acul pe scala

 

dupa cum se vede zona 70->115 pointerul pastraza zona centrala a scalei, zona asta se adapteaza in functie de motor si de capacitatea de racire a instalatiei si bineteles de pozitia senzorului de temperatura

 

sunt cazuri unde ai mai multi senzori de temperatura

 

CAN=reteaua pe care comunica calculatoarele masinii (Controller Area Network)

 

 

Propun sa continuam discutia despre ceasul din bord aici:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...mp;#entry728433

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.