Jump to content
  • Member Statistics

    78272
    Total Members
    1986
    Most Online
    mateim52
    Newest Member
    mateim52
    Joined

Articole

Articole

Articole

Cutii automate intretinere


DOMI

M-am gandit sa adunam la un loc informatiile despre cutii automate care le avem, poate un moderator il face sticky . Apar tot timpul controverse, mai mult sau mai putin documentatate si se deschid topicuri nenumarate despre ele.

Totodata putem posta documentatii diverse care le avem cu tipuri de uleiuri, orice alte informatii utile care le avem, service-uri specializate etc. Nu vreau sa pornesc vreun versus daca se schimba uleiul sau nu. Exista nenumarate recomandari oficiale sa se schimbe. Cine crede altfel poate ignora complet informatia prezentata aici.

 

Cateva recomandari valabile pentru toti posesorii de cutii automate.

-o cutie automata intretinuta si exploatata corect, poate tine mult mai mult decat restul masinii la un loc, teoretic nu au voie sa cedeze. Sunt multe exemple de cutii care au tinut si tin, fara exagerare, milioane de km. Intretinute corect, pot aduce costuri mult mai reduse decat variantele manuale, mai ales la modelele de dupa 2000, datorita costurilor mari ale kiturilor de ambreiaj, volante-lor cu masa dubla, care costa de destul de mult si pica inevitabil.

 

Denumirile cutiilor automate BMW au un cod simplu care poate releva cateva informatii..

Sa luam un exemplu : A5S310Z Prima parte A5S - A automata, 5S-5 trepte de viteza, si important 310- 310NM cuplul maxim care il suporta. Aceasta cifra e importanta pentru intretinerea corecta si mai ales pentru amatorii de chip tuning.

Cu cat ridici cuplul mai aproape de valoarea maxima admisa, cu atat intretinerea devine mai problematica si probabilitatea sa o strici mai mare.

-uleiul din cutiile "lifetime" nu e lifetime, ci se schimba la intervale regulate. Pozitia oficiala ZF este 80-120.000 km in functie de cat de solicitata a fost masina etc. Eu personal as schimba la intervalul minim, chiar mai des. Am atasat un document care explica pozitia oficiala ZF.

-uleiul din alte cutii non-lifetime, folosit de regula la masini inainte de 1995, se schimba la 50-60k km.

-daca luati o masina second hand automata, fara un istoric de service clar, schimbul uleiului in cutie ar trebui sa fie printre primele lucruri care le faceti. Va poate scuti de costuri potentiale de mii de euro.

-costul schimbului si al kiturilor variaza intre 4 mil la o cutie mai veche cum e a mea, si maxim 20 la cutiile moderne, facut cu ulei si kit original(kitul contine de regula un filtru si o garnitura de schimb). Costul cel mai mare e uleiul,cel original BMW fiind extrem de piparat. Puteti reduce aceste costuri folosind ulei aftermatket. Uleiul trebuie ales cu atentie, verificat sa fie compatibil cu cutia, altfel poate conduce la distrugerea cutiei. In fisierele atasate veti putea gasi uleiuri echivalente pentru cel original.

Cantitatea de ulei variaza in functie de tipul cutiei. Daca schimbul nu e facut cu scule speciale in ateliere specializate, uleiul din convertizor nu poate fi schimba si cantitatea folosita la schimb e mai mica decat capacitatea cutiei.

Un exemplu : 5HP-18, nomenclatura BMW A5S325Z : capacitate totala 8.9L, fara convertizor 6.2L. Trebuie sa tineti cont de asta in functie de unde faceti schimbul, daca au pompa speciala sa faca schimb complet sau nu.

-cele mai mari solicitari in cutie apar la "liniute" cu plecare de pe loc, accelerat cu tinut frana, cerculete si alte figuri de impresionat adolescenti si fetele de la bufetul local. Acestea pot aduce costuri de 1500 de euro scurt. De banii astia puteti petrece o saptamana pe Coasta de Azur, in Nice, cu 2 fotomodele, mai ales ca e criza acum, asa ca faceti singuri calculele si vedeti daca merita.

-Toate cutiile pot fi reconditionate, costurile sunt in generala de la 1100 de euro in sus, in functie de model, in banii astia se da si garantie de regula, un an sau 50k km. Asta in ateleiere specializate, la reprezentanta BMW veti primi tot cutii RMFD, aceasi garantie si un pret de 4 ori mai mare.

 

La cumpararea unei masini sh e bine sa va asigurati ca transmisia e in regula. Asigurati-va ca a-ti mers in toate treptele, inclusiv in R. Cutia trebuie sa schimbe lin, fara socuri de nici un fel.Trecerea din D in R trebuie sa fie lina si ea. Cutia nu trebuie sa "patineze" in nici o treapta. Patinarea cutie se simte exact la fel ca si la una manuala, atunci cand ambreiajul e defect, cu deosebirea ca intr-o transmisie automata ea poate fi prezenta numai intr-o anumita treapta.

 

 

Probleme deosebite la BMW nu apar in general decat datorita politicii BMW "lifetime". IN diverse reprezentate veti primii informatii contradictorii, si pana acum, cel putin in Romania, chiar refuzau sa faca schimbul de ulei. In Statele Unite, datorita garantiei extinse, schimbul de ulei se face si la reprezentanta,si e recomandat de BMW. Politica oficiala BMW US nu e "lifetime" ca in Europa, datorita garantieie motor/cutie de 100.000 mile (aporx 160.000 de km). Ca sa nu intram in amanunte si discutii nesfarsite , pe scurt "lifetime"=perioada garantiei", combinata cu niste strategii de marketing si ceva foarte atractiv pentru clienti noi si manageri de flote, "low maintenace cost, long service interval" .. a dus la aceasta politica paguboasa.

Trebuie sa tineti minte ca BMW nu e implicat de loc in proiectarea cutiilor. Relatia lor cu furnizorii e ceva de genul : avem de nevoie de o cutie cu rapoartele astea, schimbarea sa o faca in X milisecunde si sa tina la cuplul Z", va rugam sa ne contactati cu oferte..

O reprezentat BMW de cele mai multe ori nu se implica in remediarea problemelor legate de cutie decat prin inlocuirea totala, care e extrem de costisitoare.

O sa incerc sa explic in cateva cuvinte de ce e necesar sa schimbati uleiul, si care a fost motivul politicii lifetime.

In mod normal, temperatura de operare a unei cutii automate tipice e 50 de grade. Caldura provine din convertizor in principal, de la frecari intre dversele roti dintate si alte mecanisme, si de la ambreiaje. Ambreiajele din cutii automate sunt "umede", adica sunt proiectate sa functioneze in imersie, care le sigura racirea si le protejeaza de uzura. Intr-o cutie tipica BMW intra de la 8 pana 12 L . Cine a vazut cat e un radiator de cutie automata stie ca de cele mai multe ori e o gluma. E ceva mic, simplu, nu are termostat sau alte nebunii ci face o recirculare simpla. IN general e capabil, in conditii normala sa coboare cam cu 10-20 % MAxim temperatura. Este important sa retineti asta, ca reduce temperatura produsa de conditiile de exploatare si nu tine o temperatura nominala constanta. Ce importanta are temperatura ? PAi are, ca fiecare 20 grade in plus injumatatesc timpul de oxidare al uleiului. Nefiind decat un circuit de racire simplu, in timp lucrurile escaleaza, geometric as spune. Pe masura ce gradul de oxidare creste, capacitatea de ungere scade. Cand scade capacitatea de ungere, automat caldura degajata deci temperatura de operare creste (tineti minte, radiatorul nu e in stare sa tina o temperatura constanta in circuit, ci doar o scade intr-o masura mai mica sau mai mare), care accelereaza oxidarea, care scade capacitatrea de ungere.. si vedeti cercul vicios. Temperatura mare si frictiunea intre discurile de ambreiaj inseamna uzura mare, conduce la producerea de particule de material in ulei si atunci cand incep sa patineze.. practic nu mai exista cale de intors.. cutia trebuie sa fie reconditionata. Se mai poate intampla, totodata, ca material desprins de pe discuri datorita lipsei de ungere corecta sa ajunga in blocul hidraulic si sa il blocheze, caz in care reconditionarea e si mai scumpa.

UN studiu facut de ATRA (Automatic Transmission Re-builders Association) arata ca 90% din defectiunile transmisiilor se datoreaza supraincalzirii si oxidarii uleiului .Au tot intereseul sa repare cutii, ca din asta traiesc. ATRA e cea mai mare asociatie de profil din lume la ora asta.

 

Foarte relevante mi se par faimoasele Class Action Suit de prin State. Acolo e vorba de bani seriosi de regula, si dovezile sunt examinate cu atentie. La cele legate de cedarea prematura a trasmisiei, in aproape toate cazuri s-a dovedit a fi vorba de temperaturi mai mari de operare decat cele nominale, datorate unor conditii specifice, proiectare proasta de cele mai multe ori, marirea intervalelor de service, care au dus la oxidarea prematura a uleiului si in final defectarea transmisiei.

O sa imi spuneti ca poate nu sunt BMW, si BMW e mai cu mot. Din pacate nu, sunt doi producatori mari in lume de cutii automate, si anume ZF si Gm, care fac transmisii pentru toti ceilalti fabrincanti de autoturisme. Ce poate fi diferit la o cutie pusa pe BMW ? pai de exemplu cuplul motor, racirea cutiei.. care tin de BMW.

 

Acum ca am inteles rolul foarte mare al temperaturii sa vedem ce o produce. Temperatura in orice transmisie poate creste in urmatoarele conditii.. urcat pante mari, acceleratii violente, schimbari foarte dese de viteza, care apar in trafic in oras, mers in coloana bara la bara etc, tractare de orice fel, mers cu viteze mari indelungat. Cand nu a apare amacar unul din acesti factori in exploatarea normala a unei masini ?

Trebuie tinut minte ca efectul e cumulativ, daca acum merg mai incet si nu o mai calc nu inseamnca ca gata, oxidarea uleiului e reversibila, si cutia e ca noua.

 

O mica paranteza, mi s-a parut foarte interesant ca in State exista oferte de montare unor radiatoare aftermarket pentru cutii, mai mari, pentru masinile care tracteaza remorcute utilitare in mod frecvent.

Sa revenim la probleme specifice BMW. In anii 93-94 au aparut primele cutii moderne la BMW. Au inceput sa fie controlate electronic, corelate cu alte sisteme, au devenit adaptive, si multe alte inovatii. In 1995 au aparut primele cutii "lifetime". E34 fost prima masina cu cutii lifetime, din cate stiu eu, desi la vremea respectiva nu erau denumite asa, Constructiv, ele erau identice cu cele vechi, deosebirea era prezenta unui filtru si tipul uleiului, Esso LT 7141. Acest ulei, la vremea respectiva, a fost revolutionar. Se stiu destul de putine despre el, dar am gasit o analiza facuta de un laborator rus, nu stiu cat e de credibila, dar se pare ca avea rezistenta la oxidare dubla fata de orice alt ulei prezent pe piata.(la vremea respectiva) Acest lucru precum si prezenta filtrului, care impiedica eventualele particule desprinse de pe discuri sa ajunga in blocul hidraulic, ajuta intradevar la marirea intervalului de service. Dar de aici pana la "lifetime" adica ani de zile si sute de mii de km mai e cale lunga.

 

 

Un caz particular il reprezinta tot ce inseamna BMW 3.0D facut intre 2000-2002. Cutia pusa pe aceste modele (330D, 530D, X3 3.0D) a fost A5S390 .. in timp ce motorul are 410 NM cuplu. Aviz amatorilor de chip tuning.. Cutia va pica fara discutie. Chiar si in conditii normale, cutia e suprasolicitiata in mod constat peste parametrii proiectati.. Numarul de cutii picate pe modelele mentionate e absolut ametior si cred ca ar fi fost primul class action suit cu dovezi clare si irevocabile din Europa. Dar se pare ca in Europa banii se fac mai usor si vinul bun din EU ajuta la inghitirea galustii servite de BMW fara mari probleme.

L.E. Am discutat cu cineva de pe forum, care se pare ca are o sursa la ZF :) Problema la aceste modele a fost partial rezolvata de soft. Cuplul fiind limitat eletronic in treptele inferioare. Totusi, ce am spus mai sus ramane valid, cutia de pe aceste modele merge la maximul tolerat si a fost si este predispusa la defectiuni premature.

Posesorii unor astfel de modele trebuie sa aibe grija speciala, si sa fac schimbul de ulei chiar mai des 80k km, si in general sa evite suprasolicitarile. Desi in opinia mea e doar o chestieune de timp pana aceste modele au inevitabil probleme cu cutia, indiferent de precautii.

Mai jos aveti o poza cu diversele cutii puse BMW, un fisier emis de ZF cu recomandarile lor si uleiuri echivalente, si un PDF gasit de mine cu uleiuri Valvoline si aplicatia lor la BMW si alte marci, interesant pentru cei care cauta variante aftermarket. Pe masura ce mai gasesc documentatii oficiale le voi adauga.

Tot ce v-am prezentat aici e compilat din diverse surse de incredere, incepand cu documentatii oficiale, consultari cu ingineri auto calificati si inclusiv recomandari obtinute de mine de la ingineri de la Fabrica ZF din Saarbrucken, cu ocazia unei vizite acolo. Daca am informatii gresite, va rog sa ma contactati pe PM pentru a corecta si modifica acest articol. Orice contributii valide vor completa informatia prezenta aici, si voi publica numele celor care au contribuit, cu permisiunea lor.

 

 

 

 

lista cutii bmw si ulei

 

View attachment: applicationhuiletrans.pdf

View attachment: TE-ML_11_en0700.pdf

 

lista compatibilitati aprobate OEM pentru Motul Multi ATF

 

http://www.motul.com....pdf?1290086772

 

Daca dati click aici puteti cauta dupa masina si tip, ei spun ca merge si in cutiile in 6 trepte de la ZF, prezente pe e90/ e60..

http://ew5.earlweb.c...rch.php?site=41

 

 

Am gasit o noua lista cu uleiuri compatibile. Frumusetea ei e ca da direct part. no de la BMW cu care e compatibil. Preturile par a fi mai mult decat decente.

http://www.fuchs-eur...ion_fluids.html

Au chiar si un ghid in alegerea uleiurilor, unde introduceti masina, anul de fabricatie etc si va apare lista. Au echivalenti si pentru cele mai noi uleiuri gen Lifeguard 6. Eu pentru Lifeguard6 stiam doar de Redline, acum mai exista unul vad.

L.E.

Cateva service-uri specializate, din pacate sunt cam rare:

Daca mai stiti de altele si aveti recomandari, in special din alte localitati in afara de Bucuresti, ca rog sa ma contactati pe pm si le adaug in lista.

 

http://www.reparatiicutiiautomate.ro/

De astia am auzit experiente pozitive.

 

SC GEAR TRANS REP SRL

Cod unic de inregistrare:

RO 13878276

Nr.ord.reg.com./an:

J40/4700/2001

Sediul:

B-dul Basarabia 256, sect 3

Astia ar fi autorizati ZF in ROmania, deci ar trebui sa fie cat de cat buni.

 

http://reparatiicutiiviteza.ro/

De astia nu stiu nimic.

Am inteles ca ar mai fi si in Timisoara un service specializat. Poate ne ajuta vreun coleg de acolo cu date de contact.

 

 

Contributori :

DSF


User Feedback

Recommended Comments



schimbul se face la 35-40C, si eu am facut diagnoza in mers si in oras imi sta intre 70-80, pe autostrada in jur de 70, la forja sta intre 90-100, insa forja ma refer la plecari de pe loc repetate pana in maxim tr. a 3a in DS cand si frana de motor solicita cutia iar racirea evident ca nu este foarte buna neparcurgand distante in viteza, cum ar fi pe circuit, insa cum am zis, 75C consider ca este temperatura ok de functionare care nu poate afecta cutia...eu nu am socuri nici la 90C dar trebuie mentionat ca aici temperaturile exterioare vara ajung la 50C, asa ca ar fi cam greu ca mie sa imi functioneze la 50C :), tot din alte surse am vazut ideea ca daca temperatura este cu 30-40C peste mediul ambient este ok, ce depaseste toleranta asta poate fi un semnal de alarma, insa iarsi trebuie luat in calcul si faptul ca masinile de care vorbim nu mai sunt noi si deci ar trebui sa mai adaugam ceva in plus la specificatiile initiale...din cate stiu la 120C intra cutia in Limp Mode! Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

 

L.E.

daca nu ma insel, a scris in alt topic ca nici nu a putu verifica prima data nivelul ca uleiul avea 75 de grade. Temperatura optima de lucru e undeva la 50+ grade.

 

In conditii normale, nu are voie sa ajunga la temperatura aia decat daca e varza, si nu mai face ungere cum trebuie.

Daca inainte de a merge la service, a tras dupa el o remorca, sau poate a urcat pe transfagarasan, atunci se explica temperatura.

Altfel daca s-a tarait si el prin oras ca tot omul, uleiul varza e singura explicatie.

 

eu n-am postat nimic legat de temperatura uleiului.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

a mai postat pe undeva la alt topic despre o cutie la un 730D daca nu ma insel.

 

 

Esti un idiot Lym, daca tu crezi ca eu stau sa dau citate de 100 de orI.

Deocamdata cam tragi pe alturi, mai incearca.

 

 

 

 

Oxidarea uleiului creste geometric cu temperatura.

Ideea e ca operand la o temperatura mai mica, uleiul ala din cutie tine mult mai mult decat un ulei de motor care il schimbi la 20k km.. de unde si intervalul mult mai mare.

 

In momentul in care tu in regim de exploatare normala ai peste 70 de grade, nu prea e ok, uzura lui creste destul de mult. E un cerc vicios care l-am explicat in articol.

 

 

De aici si problemele de fapt, pe majoritatea masinilor e un radiator mic, cu un circuit simplu, fara termostat, care doar raceste cu 20 de grade sa zicem, dar nu tine o temperatura X constanta, cum se intampla cu racirea motorului sa zicem.

Daca cutia si uleiul depind de producatorul cutiei, sa zicem ZF, circuitul de racire depinde de producatorul masinii, la unele e mai capabil, la altele nu..

Edited by DOMI
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Esti un idiot Lym, daca tu crezi ca eu stau sa dau citate de 100 de orI.

N-am de gand sa raspund injuriilor tale, fiindca ar insemna sa ma cobor la nivelul tau, asa ca du-te tare! :good:

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Daca tu poti urma orbeste un sfat de la oricine, asa, esti invitatul meu. Dupa cum ai vazut bine, omul povesteste din ce-a visat azi-noapte (vezi faza cu temp uleiului), iar apoi alti useri o iau de buna si incep sa-l urmeze ca oile (no offence), fara macar sa verifice informatia.

Intai i-a spus ca e cutia praf ca are temp de 75*C, apoi spune ca parca vorbise (altcineva) pe alt topic de o cutie de 730d in situatia asta, complet relevant, de altfel.

Over and out.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cum ai testat nivelul la ulei :) ?

eu stiu o singura metoda la e90 ..

 

 

i-am rugat pe cei de la filaret sa verifice cind am fost sa fac geometria. cum... chiar nu e meseria mea.

 

explicatia lor a fost:

 

1.am mers perioada prea scurta in DS si destul de brutal(ceea ce s-a si intimplat intr-o zi) zapacind valorile din cutie

 

sau

 

2. uzura a unor valve. mi-au spus ca daca acele valve sunt uzate si reapare, schimbul de ulei nu rezolva problema. nici inainte nici dupa

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

am si eu un e46 320d cutie automata . imi scoate un sunet gen "poc" atunci cand cuplez D. are cineva ceva idei, ce poate fi?

 

s-ar putea sa fie bucsele de la diferential/punte

 

LYM-ule, ce ai cu DOMI ?! omul nu e mecanic bmw, a zis si el o parere, esti prea radical..

Edited by gelu_bmw
Link to comment
Share on other sites

Pana una alta DOMI este din pct meu de vedere cel mai bine informat referitor la acest "tabu" al masinilor si anume cv automate; unele lucruri se pot si deduce daca ai cunostiinte temeinice intr-un domeniu, nu este necesar sa prezinti concluziile altora ca sa fie credibile.

Nu toti ne permitem sa mergem pe la reprezentante si sa platim revizii de sute/mii de euro asa ca sfaturile primite aici sunt bine venite. Ironiile tale nu cred ca isi au rostul la adresa lui DOMI pt. ca pana acum toate sfaturile primite de la el referitoare la masina mea au fost bune si nu cred ca sunt singurul in aceasta situatie.

Elegant era sa dai tu cu niste explicatii prin care sa arati ca el greseste, nu sa ii ceri sa "citeze date oficiale", in general datele oficiale sunt de genul "prezentativa la cel mai apropiat service/dealer etc.."

Edited by DYC88
Link to comment
Share on other sites

Domi,am si eu o nelamurire la cutia mea de pe 530d e39(2002); imi agata putin dar numai de pe pozitia P(deci cand trag de levier spre urmatoarea comanda adica R,atat) se intampla doar dimineata( dupa ce masina e oprita o perioada mai lunga de timp) si o singura data,adica dupa ce plec pt prima data de pe loc,in rerstul zilei nu se mai repeta,indiferent de pozitia levierului,si nu conteaza de cate ori opresc-pornesc,nici cate miscari fac cu levierul,nici pozitia in care se afla,nimic; doar o singura data si anume dimineata(ma rog,ar putea fi in orice moment din zi,dar faza e ca se intampla dupa o perioada mai mare de stationare). As vrea sa-mi spui si mie ce se intampla,e ingrijorator acest lucru?

Nu e ingrijorator. Dupa ce o pui in P, tragi si frana de mana sau nu? Eu daca ii trag frana de mana dupa ce o pun in P, nu imi agata la urmatoarea schimbare. Masina stationeaza prin frana de mana si nu prin frana de parcare a cutiei de viteze. Daca o las doar in P, agata cand schimb in R datorita acestei frane de parcare.

Insa chiar si cu frana de mana trasa, daca stationeaza mult, tot agata putin la schimbare.

 

am observat la masina mea, e92 330d cutia automata, ca atunci cind o trec pe sport sau manual, cind schimba treapta superioara undeva intre 2500-3200 rpm, are un soc, ca si cum cineva iti da un "sut in cur". sau ca si atunci cind schimbi cu o cutie manuala, fara sa tii suficient ambreiajul. destul de deranjant. daca schimb peste 3500 rpm nu prea se simte.

 

in D schimba bine si fara socuri.

 

nu trepideaza cind stau pe loc si schimb din P-R-D. nu patineaza

 

nu stiu cum facea de noua. am luat masina la 67000 km.

 

vreo sugestie?

Modulul cutiei retine niste valori adaptive care se modifica in functie de stilul de mers (de fapt iti memoreaza apasarile acceleratiile, mai lungi, mai scurte). Tu daca mergi pe D lejer, automat modulul iti va schimba la turatii mici pentru un consum cat mai mic. Insa daca o dai pe DS, ea schimba numai peste 2500rpm. Si atunci se produce smucitura aia pentru ca modulul stie 2 chestii contradictorii: sa schimbe peste 2500rpm, dar totodata sa schimbe cat mai jos si cat mai economic.

Daca vrei sa resetezi valorile adaptive o poti face urmarind pasii de aici: h t t p://w w w .b i m m e r f e s t . c o m / f o r u m s / s h o w t h r e a d . p h p ? t = 4 1 1 5 4 3

Sa elimini spatiile ca nu ma lasa sa pun link-ul.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

revin cu date obtinute ieri si astazi facand live scan la masina mea, date referitoare la temperatura uleiului din cutie:

 

1. temperatura exterioara 36-40C, viteza pe cruise control 138km/h, temperatura uleiului din cutie varia intre 78C-80C ajungand la 85C in stationare(la peco) apoi scazand din nou in mers la valorile anterioare. Tot in acest timp, temperatura uleiului din motor era la 90C iar a apei la 92-93C

 

2. temperatura exterioara 47C, viteza aceeasi, temperatura uleiului din cutie era la 88-90C, a apei la 95C si a uleiului din motor ajungea si catre cca 95-96C.

 

cutia functioneaza la fel de bine si la valorile astea fara socuri, indiferent de mod(D, DS sau tiptronic) si am tinut laptop-ul conectat pe distanta mare, am facut cam 800km de ieri pana azi. Uleiul din cutie si filtrul au mai putin de 5k km de cand le-am schimbat, insa si cu uleiul vechi am vazut cam aceleasi valori.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

+1 eu mi am reparat cutia la unu care a lucrat la zf si mi a zis clar cutiile cad din cauza ca uleiul oxideaza. O sa il rog sa intre odata pe forum sa va explice exact pas cu pas.De exemplu era la reparat la el un E klass din2007 cu cutia desfacuta pe banc facuta praf si l am intrebat de ce a ajuns asa? raspunsul a fost ca au problema de racire nu este amplasat bine radiatorul si din cauza asta se intampla asta. Omul nu iti da garantie daca nu e sigur ca sistemul de racire al uleiul este 100 % functional. De exemplu la convertor in Germania se da garantie doar daca schimbi si radiatorul de racire al uleiului de cutie. Intr adevar merge si la 110 grade dar nu e temperatura optima de functionare.
Link to comment
Share on other sites

am explicat si eu tot mecanismul pentru cine are rabdare sa citeasca primul post, articolul propriu zis.

 

 

Binenteles ca are cam o pagina scrisa marunt si e si fara poze, si nici backround de manele am putut pune, fiind limitat de formatul site-ului.

 

 

 

 

E mai usor sa vina cate unul din an in pasti ca a vazut ca iti apare ceva la indexul de postari noi si sa borasca o idee fara sa se documenteze

 

Malasorte daca stii un service de cutii unde au oameni priceputi, trimite un PM cu datele de contact sa il pot introduce in lista cu service-uri de la sfarsitul articolului te rog.

Sunt foarte putine in ROmania si lumea nu stie unde sa se duca.

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

am 530d 235cp din 12/2008 fabricatie. Masina schimba perfect toate treptele si in modul D si DS.Singurul comportament suspect il are atunci cand sunt in treapta 5 in modul manual M5 pe la 100-110kmh si 1800rpm viteza constanta si accelerez foarte sensibil si ridic de pe acceleratie, incepe sa aibe niste smucituri,iar daca ii dau inferioara m4 sau superioara m6 la viteza respectiva 100-110kmh merge perfect. Am mai observat ca face numai daca accelerez sensibil in m5 pe la 1800rpm, daca accelerez la podea nu mai face.

Am zis ca este de la ulei si l-am achimbat de doua ori ,prima data s-a desfacut doar surubul de scurgere,a fost umplut cu ulei nou ,mers 20km ,apoi schimbat filtru plus alt ulei nou.

O perioada aprox. 1000km de la schimb nu mai smucea nici in M5 la 100-110kmh dar acum iar a inceput sa faca si parca incepe sa faca asa si in M4 tot la turatia de 1800 rpm.

Mecanicul mi-a zis ca este normal sa faca asa( cica nu e hotarata cutia sau convertizorul daca sa intre in frana de motor sau sa accelereze).

Mentionez ca masina are 177.000 km reali verificati si uleiul l-am schimbat eu acum 2000km la 175.000.

Nu cred ca a mai fost schimbat pentru ca avea data pe filtru 11/2008.

Stie cineva ce are?

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor si multumiri lui DOMI pentru topic.

Cei neinitiati macar au avantajul ca stiu cum sa abordeze problema iar informatia este condensata si foarte la obiect.

Si eu am o problema cu cutia automata, masina e 320d din 2003, 110.000 km, cutia conform realoem este A5S360/390 (o sa vad sigur cand o sui pe rampa). Daca o las sa schimbe linistita, undeva in viteza a 4a, cam intre 1600-1800 ture, da o vibratie destul de puternica - se simte ca si cum ai trece peste banda de pe autostrada (cea cu vibrator). Daca accelerez, chir si usort, nu mai face, daca franez un pic nu mai face.

Am schimbat tampoanele de la motor (care erau praf) si cele de la cutie care erau bune. In rest schimba foarte bine, nu agata, doar cand sunt oprit si schimb din D in R sau invers masina parca se ridica un pic de fund. Cum nu am mai avut cutie automata pana acum nu stiu daca este normal.

As vrea sa merg sa fac un schimb de ulei insa nu stiu unde, reparatiicutiiautomate.ro am inteles ca sunt autorizati ZF iar cutia mea este GM. Eu sunt din Bucuresti.

Ce ulei recomandati - as merge pe Motul.

Astept un sfat si multumesc anticipat pentru el.

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor si multumiri lui DOMI pentru topic.

Cei neinitiati macar au avantajul ca stiu cum sa abordeze problema iar informatia este condensata si foarte la obiect.

Si eu am o problema cu cutia automata, masina e 320d din 2003, 110.000 km, cutia conform realoem este A5S360/390 (o sa vad sigur cand o sui pe rampa). Daca o las sa schimbe linistita, undeva in viteza a 4a, cam intre 1600-1800 ture, da o vibratie destul de puternica - se simte ca si cum ai trece peste banda de pe autostrada (cea cu vibrator). Daca accelerez, chir si usort, nu mai face, daca franez un pic nu mai face.

Am schimbat tampoanele de la motor (care erau praf) si cele de la cutie care erau bune. In rest schimba foarte bine, nu agata, doar cand sunt oprit si schimb din D in R sau invers masina parca se ridica un pic de fund. Cum nu am mai avut cutie automata pana acum nu stiu daca este normal.

As vrea sa merg sa fac un schimb de ulei insa nu stiu unde, reparatiicutiiautomate.ro am inteles ca sunt autorizati ZF iar cutia mea este GM. Eu sunt din Bucuresti.

Ce ulei recomandati - as merge pe Motul.

Astept un sfat si multumesc anticipat pentru el.

 

1.Motul nu stiu daca face ulei cu specificatiile esso .

2. Mergi pe esso sau mobil au ulei cu specificatiile producatorului GM

3. Problema pe care o prezinti esti cel mai probabil din cauza convertizorului. banuiesc ca se resimte acel tremurat undeva intre 60-80 km h( se simte un tremurat in tot habitaclu) si undeva pe la 120 in special dupa ce masina a decelerat la 1600-1800 turati. Aceasta turatie este aproape de cea de blocare a convertizorului iar aceasta patineaza. Dupa 2000 convertizorul este blocat si zgomotul inceteaza

4. E normal sa se ridice un pic de fund cand o pui in D si tii frana apasa.

5. Serviceul Faur din bucuresti care este autorizat ZF m a dezamagit total asa ca nu iti recomand. Am fost la ei sa imi repar cutia si mi au explicat ca mai bine o trimit in Germania la zf si imi ia vreo 3000 de euro.

6. Schimbarea uleiului cand convertizorul este uzat nu foloseste la nimic

 

Sfatul meu este sa mergi la un mecanic bun de cutii automate sa iti deschida baia de ulei si sa vada daca sunt urme de uzura in ulei iar apoi sa vezi ce este de facut mai departe.

 

O zi buna

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns. Ciudat este ca nu face la viteze mari ci doar la viteze de 50-60 km/h, insa dupa cum mi-am dat eu seama cutia daca mergi linistit deja schimba in 4. La 120 si peste 80 functioneaza perfect. Tremuratul mai mult se aude decat se simte, adica nu vibreaza masina, volan, bord, etc, ci zgomotul este deranjant in principal. E ca si cum ar intra in rezonanta.

As merg si azi la un mecanic bun, imi sta pe creier traba asta si merg si stresat, am luat masina acum 1000 km si la inceput nu prea face, se aude mai tare dupa ce am schimbat tampoanele.

Daca ai o recomandare de mecanic bun iti raman recunoscator.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns. Ciudat este ca nu face la viteze mari ci doar la viteze de 50-60 km/h, insa dupa cum mi-am dat eu seama cutia daca mergi linistit deja schimba in 4. La 120 si peste 80 functioneaza perfect. Tremuratul mai mult se aude decat se simte, adica nu vibreaza masina, volan, bord, etc, ci zgomotul este deranjant in principal. E ca si cum ar intra in rezonanta.

As merg si azi la un mecanic bun, imi sta pe creier traba asta si merg si stresat, am luat masina acum 1000 km si la inceput nu prea face, se aude mai tare dupa ce am schimbat tampoanele.

Daca ai o recomandare de mecanic bun iti raman recunoscator.

til pot recomanda pe cel care mi a reparat mie cutia din bucuresti daca vrei. dami pm pentru detalii

Link to comment
Share on other sites

Normal ca difera... Cutia schimba in turatie mai mare.In plus fatza de acest aspect cutia sta mereu in treapta inferioara pentru a raspunde mai prompt la o acceleratie brusca (sta aproape de cuplul motorului ca turatie). La mine de exemplu in S sta mereu peste 2000 de turati iar pe D normal scade sub 2000 dupa schimbarea vitezei. Fiind mai prompta in acceleratie masina automat cresc si perfomantele ei 0-100 Edited by malasorte
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites




Guest
This is now closed for further comments

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.