Jump to content
  • Member Statistics

    78272
    Total Members
    1986
    Most Online
    mateim52
    Newest Member
    mateim52
    Joined

Articole

Articole

Articole

Cutii automate intretinere


DOMI

M-am gandit sa adunam la un loc informatiile despre cutii automate care le avem, poate un moderator il face sticky . Apar tot timpul controverse, mai mult sau mai putin documentatate si se deschid topicuri nenumarate despre ele.

Totodata putem posta documentatii diverse care le avem cu tipuri de uleiuri, orice alte informatii utile care le avem, service-uri specializate etc. Nu vreau sa pornesc vreun versus daca se schimba uleiul sau nu. Exista nenumarate recomandari oficiale sa se schimbe. Cine crede altfel poate ignora complet informatia prezentata aici.

 

Cateva recomandari valabile pentru toti posesorii de cutii automate.

-o cutie automata intretinuta si exploatata corect, poate tine mult mai mult decat restul masinii la un loc, teoretic nu au voie sa cedeze. Sunt multe exemple de cutii care au tinut si tin, fara exagerare, milioane de km. Intretinute corect, pot aduce costuri mult mai reduse decat variantele manuale, mai ales la modelele de dupa 2000, datorita costurilor mari ale kiturilor de ambreiaj, volante-lor cu masa dubla, care costa de destul de mult si pica inevitabil.

 

Denumirile cutiilor automate BMW au un cod simplu care poate releva cateva informatii..

Sa luam un exemplu : A5S310Z Prima parte A5S - A automata, 5S-5 trepte de viteza, si important 310- 310NM cuplul maxim care il suporta. Aceasta cifra e importanta pentru intretinerea corecta si mai ales pentru amatorii de chip tuning.

Cu cat ridici cuplul mai aproape de valoarea maxima admisa, cu atat intretinerea devine mai problematica si probabilitatea sa o strici mai mare.

-uleiul din cutiile "lifetime" nu e lifetime, ci se schimba la intervale regulate. Pozitia oficiala ZF este 80-120.000 km in functie de cat de solicitata a fost masina etc. Eu personal as schimba la intervalul minim, chiar mai des. Am atasat un document care explica pozitia oficiala ZF.

-uleiul din alte cutii non-lifetime, folosit de regula la masini inainte de 1995, se schimba la 50-60k km.

-daca luati o masina second hand automata, fara un istoric de service clar, schimbul uleiului in cutie ar trebui sa fie printre primele lucruri care le faceti. Va poate scuti de costuri potentiale de mii de euro.

-costul schimbului si al kiturilor variaza intre 4 mil la o cutie mai veche cum e a mea, si maxim 20 la cutiile moderne, facut cu ulei si kit original(kitul contine de regula un filtru si o garnitura de schimb). Costul cel mai mare e uleiul,cel original BMW fiind extrem de piparat. Puteti reduce aceste costuri folosind ulei aftermatket. Uleiul trebuie ales cu atentie, verificat sa fie compatibil cu cutia, altfel poate conduce la distrugerea cutiei. In fisierele atasate veti putea gasi uleiuri echivalente pentru cel original.

Cantitatea de ulei variaza in functie de tipul cutiei. Daca schimbul nu e facut cu scule speciale in ateliere specializate, uleiul din convertizor nu poate fi schimba si cantitatea folosita la schimb e mai mica decat capacitatea cutiei.

Un exemplu : 5HP-18, nomenclatura BMW A5S325Z : capacitate totala 8.9L, fara convertizor 6.2L. Trebuie sa tineti cont de asta in functie de unde faceti schimbul, daca au pompa speciala sa faca schimb complet sau nu.

-cele mai mari solicitari in cutie apar la "liniute" cu plecare de pe loc, accelerat cu tinut frana, cerculete si alte figuri de impresionat adolescenti si fetele de la bufetul local. Acestea pot aduce costuri de 1500 de euro scurt. De banii astia puteti petrece o saptamana pe Coasta de Azur, in Nice, cu 2 fotomodele, mai ales ca e criza acum, asa ca faceti singuri calculele si vedeti daca merita.

-Toate cutiile pot fi reconditionate, costurile sunt in generala de la 1100 de euro in sus, in functie de model, in banii astia se da si garantie de regula, un an sau 50k km. Asta in ateleiere specializate, la reprezentanta BMW veti primi tot cutii RMFD, aceasi garantie si un pret de 4 ori mai mare.

 

La cumpararea unei masini sh e bine sa va asigurati ca transmisia e in regula. Asigurati-va ca a-ti mers in toate treptele, inclusiv in R. Cutia trebuie sa schimbe lin, fara socuri de nici un fel.Trecerea din D in R trebuie sa fie lina si ea. Cutia nu trebuie sa "patineze" in nici o treapta. Patinarea cutie se simte exact la fel ca si la una manuala, atunci cand ambreiajul e defect, cu deosebirea ca intr-o transmisie automata ea poate fi prezenta numai intr-o anumita treapta.

 

 

Probleme deosebite la BMW nu apar in general decat datorita politicii BMW "lifetime". IN diverse reprezentate veti primii informatii contradictorii, si pana acum, cel putin in Romania, chiar refuzau sa faca schimbul de ulei. In Statele Unite, datorita garantiei extinse, schimbul de ulei se face si la reprezentanta,si e recomandat de BMW. Politica oficiala BMW US nu e "lifetime" ca in Europa, datorita garantieie motor/cutie de 100.000 mile (aporx 160.000 de km). Ca sa nu intram in amanunte si discutii nesfarsite , pe scurt "lifetime"=perioada garantiei", combinata cu niste strategii de marketing si ceva foarte atractiv pentru clienti noi si manageri de flote, "low maintenace cost, long service interval" .. a dus la aceasta politica paguboasa.

Trebuie sa tineti minte ca BMW nu e implicat de loc in proiectarea cutiilor. Relatia lor cu furnizorii e ceva de genul : avem de nevoie de o cutie cu rapoartele astea, schimbarea sa o faca in X milisecunde si sa tina la cuplul Z", va rugam sa ne contactati cu oferte..

O reprezentat BMW de cele mai multe ori nu se implica in remediarea problemelor legate de cutie decat prin inlocuirea totala, care e extrem de costisitoare.

O sa incerc sa explic in cateva cuvinte de ce e necesar sa schimbati uleiul, si care a fost motivul politicii lifetime.

In mod normal, temperatura de operare a unei cutii automate tipice e 50 de grade. Caldura provine din convertizor in principal, de la frecari intre dversele roti dintate si alte mecanisme, si de la ambreiaje. Ambreiajele din cutii automate sunt "umede", adica sunt proiectate sa functioneze in imersie, care le sigura racirea si le protejeaza de uzura. Intr-o cutie tipica BMW intra de la 8 pana 12 L . Cine a vazut cat e un radiator de cutie automata stie ca de cele mai multe ori e o gluma. E ceva mic, simplu, nu are termostat sau alte nebunii ci face o recirculare simpla. IN general e capabil, in conditii normala sa coboare cam cu 10-20 % MAxim temperatura. Este important sa retineti asta, ca reduce temperatura produsa de conditiile de exploatare si nu tine o temperatura nominala constanta. Ce importanta are temperatura ? PAi are, ca fiecare 20 grade in plus injumatatesc timpul de oxidare al uleiului. Nefiind decat un circuit de racire simplu, in timp lucrurile escaleaza, geometric as spune. Pe masura ce gradul de oxidare creste, capacitatea de ungere scade. Cand scade capacitatea de ungere, automat caldura degajata deci temperatura de operare creste (tineti minte, radiatorul nu e in stare sa tina o temperatura constanta in circuit, ci doar o scade intr-o masura mai mica sau mai mare), care accelereaza oxidarea, care scade capacitatrea de ungere.. si vedeti cercul vicios. Temperatura mare si frictiunea intre discurile de ambreiaj inseamna uzura mare, conduce la producerea de particule de material in ulei si atunci cand incep sa patineze.. practic nu mai exista cale de intors.. cutia trebuie sa fie reconditionata. Se mai poate intampla, totodata, ca material desprins de pe discuri datorita lipsei de ungere corecta sa ajunga in blocul hidraulic si sa il blocheze, caz in care reconditionarea e si mai scumpa.

UN studiu facut de ATRA (Automatic Transmission Re-builders Association) arata ca 90% din defectiunile transmisiilor se datoreaza supraincalzirii si oxidarii uleiului .Au tot intereseul sa repare cutii, ca din asta traiesc. ATRA e cea mai mare asociatie de profil din lume la ora asta.

 

Foarte relevante mi se par faimoasele Class Action Suit de prin State. Acolo e vorba de bani seriosi de regula, si dovezile sunt examinate cu atentie. La cele legate de cedarea prematura a trasmisiei, in aproape toate cazuri s-a dovedit a fi vorba de temperaturi mai mari de operare decat cele nominale, datorate unor conditii specifice, proiectare proasta de cele mai multe ori, marirea intervalelor de service, care au dus la oxidarea prematura a uleiului si in final defectarea transmisiei.

O sa imi spuneti ca poate nu sunt BMW, si BMW e mai cu mot. Din pacate nu, sunt doi producatori mari in lume de cutii automate, si anume ZF si Gm, care fac transmisii pentru toti ceilalti fabrincanti de autoturisme. Ce poate fi diferit la o cutie pusa pe BMW ? pai de exemplu cuplul motor, racirea cutiei.. care tin de BMW.

 

Acum ca am inteles rolul foarte mare al temperaturii sa vedem ce o produce. Temperatura in orice transmisie poate creste in urmatoarele conditii.. urcat pante mari, acceleratii violente, schimbari foarte dese de viteza, care apar in trafic in oras, mers in coloana bara la bara etc, tractare de orice fel, mers cu viteze mari indelungat. Cand nu a apare amacar unul din acesti factori in exploatarea normala a unei masini ?

Trebuie tinut minte ca efectul e cumulativ, daca acum merg mai incet si nu o mai calc nu inseamnca ca gata, oxidarea uleiului e reversibila, si cutia e ca noua.

 

O mica paranteza, mi s-a parut foarte interesant ca in State exista oferte de montare unor radiatoare aftermarket pentru cutii, mai mari, pentru masinile care tracteaza remorcute utilitare in mod frecvent.

Sa revenim la probleme specifice BMW. In anii 93-94 au aparut primele cutii moderne la BMW. Au inceput sa fie controlate electronic, corelate cu alte sisteme, au devenit adaptive, si multe alte inovatii. In 1995 au aparut primele cutii "lifetime". E34 fost prima masina cu cutii lifetime, din cate stiu eu, desi la vremea respectiva nu erau denumite asa, Constructiv, ele erau identice cu cele vechi, deosebirea era prezenta unui filtru si tipul uleiului, Esso LT 7141. Acest ulei, la vremea respectiva, a fost revolutionar. Se stiu destul de putine despre el, dar am gasit o analiza facuta de un laborator rus, nu stiu cat e de credibila, dar se pare ca avea rezistenta la oxidare dubla fata de orice alt ulei prezent pe piata.(la vremea respectiva) Acest lucru precum si prezenta filtrului, care impiedica eventualele particule desprinse de pe discuri sa ajunga in blocul hidraulic, ajuta intradevar la marirea intervalului de service. Dar de aici pana la "lifetime" adica ani de zile si sute de mii de km mai e cale lunga.

 

 

Un caz particular il reprezinta tot ce inseamna BMW 3.0D facut intre 2000-2002. Cutia pusa pe aceste modele (330D, 530D, X3 3.0D) a fost A5S390 .. in timp ce motorul are 410 NM cuplu. Aviz amatorilor de chip tuning.. Cutia va pica fara discutie. Chiar si in conditii normale, cutia e suprasolicitiata in mod constat peste parametrii proiectati.. Numarul de cutii picate pe modelele mentionate e absolut ametior si cred ca ar fi fost primul class action suit cu dovezi clare si irevocabile din Europa. Dar se pare ca in Europa banii se fac mai usor si vinul bun din EU ajuta la inghitirea galustii servite de BMW fara mari probleme.

L.E. Am discutat cu cineva de pe forum, care se pare ca are o sursa la ZF :) Problema la aceste modele a fost partial rezolvata de soft. Cuplul fiind limitat eletronic in treptele inferioare. Totusi, ce am spus mai sus ramane valid, cutia de pe aceste modele merge la maximul tolerat si a fost si este predispusa la defectiuni premature.

Posesorii unor astfel de modele trebuie sa aibe grija speciala, si sa fac schimbul de ulei chiar mai des 80k km, si in general sa evite suprasolicitarile. Desi in opinia mea e doar o chestieune de timp pana aceste modele au inevitabil probleme cu cutia, indiferent de precautii.

Mai jos aveti o poza cu diversele cutii puse BMW, un fisier emis de ZF cu recomandarile lor si uleiuri echivalente, si un PDF gasit de mine cu uleiuri Valvoline si aplicatia lor la BMW si alte marci, interesant pentru cei care cauta variante aftermarket. Pe masura ce mai gasesc documentatii oficiale le voi adauga.

Tot ce v-am prezentat aici e compilat din diverse surse de incredere, incepand cu documentatii oficiale, consultari cu ingineri auto calificati si inclusiv recomandari obtinute de mine de la ingineri de la Fabrica ZF din Saarbrucken, cu ocazia unei vizite acolo. Daca am informatii gresite, va rog sa ma contactati pe PM pentru a corecta si modifica acest articol. Orice contributii valide vor completa informatia prezenta aici, si voi publica numele celor care au contribuit, cu permisiunea lor.

 

 

 

 

lista cutii bmw si ulei

 

View attachment: applicationhuiletrans.pdf

View attachment: TE-ML_11_en0700.pdf

 

lista compatibilitati aprobate OEM pentru Motul Multi ATF

 

http://www.motul.com....pdf?1290086772

 

Daca dati click aici puteti cauta dupa masina si tip, ei spun ca merge si in cutiile in 6 trepte de la ZF, prezente pe e90/ e60..

http://ew5.earlweb.c...rch.php?site=41

 

 

Am gasit o noua lista cu uleiuri compatibile. Frumusetea ei e ca da direct part. no de la BMW cu care e compatibil. Preturile par a fi mai mult decat decente.

http://www.fuchs-eur...ion_fluids.html

Au chiar si un ghid in alegerea uleiurilor, unde introduceti masina, anul de fabricatie etc si va apare lista. Au echivalenti si pentru cele mai noi uleiuri gen Lifeguard 6. Eu pentru Lifeguard6 stiam doar de Redline, acum mai exista unul vad.

L.E.

Cateva service-uri specializate, din pacate sunt cam rare:

Daca mai stiti de altele si aveti recomandari, in special din alte localitati in afara de Bucuresti, ca rog sa ma contactati pe pm si le adaug in lista.

 

http://www.reparatiicutiiautomate.ro/

De astia am auzit experiente pozitive.

 

SC GEAR TRANS REP SRL

Cod unic de inregistrare:

RO 13878276

Nr.ord.reg.com./an:

J40/4700/2001

Sediul:

B-dul Basarabia 256, sect 3

Astia ar fi autorizati ZF in ROmania, deci ar trebui sa fie cat de cat buni.

 

http://reparatiicutiiviteza.ro/

De astia nu stiu nimic.

Am inteles ca ar mai fi si in Timisoara un service specializat. Poate ne ajuta vreun coleg de acolo cu date de contact.

 

 

Contributori :

DSF


User Feedback

Recommended Comments



cica ar fi unii prin timisoara. care au.

Nu stiu ce sa zic, nu cunosc foarte mult piata din romania, in DE aveau la un service dintr-un sat amarat, ca nu e mare inginerie, una complet automata, smechera, e 400 USD, sa zicem ca in europa asta mai bogata o aduci cu 400 de euro+TVA, un rahat pentru chiar si pentru un service mai modest, iti scoti banii pe ea din 8 schimburi, ce nu ai da un 50 de euro manopera un schimb full ? Si chiar si la noi sunt o groaza de masini cu cutii automate, mai ales astea mai noi, au devint mai populare.

 

Asta e tara in care traim si atat ii duce capul...doar la tunuri... si dat buleli.. nu in investit in scule si training.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Am hotarat sa fac schimbul la cutia mea GM. Am plecat de la articolul tau (multumesc!) si am studiat indelung problema cautand specificatii (cat mai) oficiale si experiente directe de pe forumuri din afara. Concluzia a fost ca uleiul "corect" este orice ulei care respecta specificatia dextron IIIg, IIIh sau VI. Cat despre schimbul "total" ... inca mai caut o solutie de flush in Bucuresti.
Link to comment
Share on other sites

daca vrei sa sa fii multumit mergi cu ea asa un 1000-2000 de km si repeti operatia, ar trebui astfel sa ai o proportie de 80% macar ulei nou..

Oricum foarte bine ai facut, chiar si un schimb partia e mai bine decat de loc..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

PAi nu prea au ele probleme saracele, ci de la politica BMW li se trage si un caz particular ar fi motorizarile 3.0d din anii aia.unde s-a zgarcit BMW si nu a pus ce cutii trebuiau, desi ele existatu.

 

pe seria 7 la motorul 3.0d avea alta cutie, si anume 5hp24, cu rating de 440Nm, si pe modelele alea nu a fost nici o problema dar amaratii care dadeau doar 50k marci sau ce erau pe vremea aia pe un seria 3 nu beneficiau de asa ceva..

 

Dar nu cred ca e usor sa fie adaptata, e mult mai mare si voluminoasa, nu cred ca se potriveste clopotul.. e complicat, sincer nu am auzit sa faca cineva transferul asta.

poti face transferul la una manula, dar una peste alta ajungi costul unei reconditionari..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

app. de harti, saptamana asta ma jucam cu inpa-ul pe la cutie, in meniul de activare parca, scrie denumirea hartii actuale si scria "M12" banuiesc ca sunt mai mult de 4 harti.

LE: o alta chestie interesanta, apare "oil ageing" adica cat de imbatranit este uleiul actual ... daca cutia nu se reseteaza la un schimb de ulei/filtru, cum isi calculeaza ea imbatranirea uleiului, nu prin km ?

Edited by neo2004
Link to comment
Share on other sites

Interesant articolul despre uleiuri...cutii de viteza...si defectele care pot aparea.....!!!!Eu sunt deja la a treia reparatie a cutiei si pot spune ca e un dezastru aceasta cutie pentru aceasta masina!!!!Am un X.5 din 2003....am mers cu ea constant,am schimbat uleiul mult mai devreme decat era normal..nu am facut multi km. cu ea,...am avut grija de calitatea uleiului care a fost schimbat,..dar degeaba,....!!!!Sunt dezamagit!!!!Am facut o reparatie in Germania,...alte doua in Bucuresti...la service-uri care spun ca stiu ce fac si repara numai cutii de viteza,...dar rezultatele...sunt la fel.....costurile au fost la fel de enorme....dezamagirile la fel de mari!!!!Nu inteleg de ce o firma cum este BMW, a acceptat o cutie atat de rea...care nu dezvolta un cuplu necesar acestei masini...numai la gandul ca vor fi mii de clienti care vor veni apoi cu ele la reparat!!!!Am fost si la reprezentante....care nu schimba decat cutia cu totul ,..nu chitul din cutie,...si primeam garantie numai 12 luni,..mi se pare o furaciune pe fata!!!!Sunt dezamagit total !!!!Toti incearca sa te fure,..sa profite,..dar ceva profesionist...nu face nimeni!!!!
Link to comment
Share on other sites

Dar nu cred ca e usor sa fie adaptata, e mult mai mare si voluminoasa, nu cred ca se potriveste clopotul.. e complicat, sincer nu am auzit sa faca cineva transferul asta.

poti face transferul la una manula, dar una peste alta ajungi costul unei reconditionari..

sa trec la manuala nu prea imi surade ideea avand in vedere ca am dorit una automata. sper sa nu apara prea curand problemele. am mai avut un e38 3.5i care la 150dkm a cedat cutia. masina cu carte service la zi fiind masina de protocol nu de forja. dar asta e inseamna ca si cei de la BMW fac compromisuri

 

daca e asa trecep pe logan ca e mai fiabil :)

Link to comment
Share on other sites

daca citeai articolul te lamureai, toata problema e ca BMW zice ca la cutii nu e nevoie de service, ca e lifetime..

Asta nu trebuie luat literal. ce intelege BMW prin lifetime sunt cam 5 ani si 150k km...si asta e doar o guestimare a mea, nu e un punct de vedere oficial,dar cam pe acolo e...

 

 

 

Daca schimbul se face cum recomanda producatorul cutiei, adica intre 80-120k km pentru cutiile 5hp si 6hp, nu ar fi probleme deosebite decat la modele puternice, solicitate, unde uzura mare e inevitabila.

 

Practic la e60 530d 535d, 545i etc.. au devnit consumabile, cam orice le faci rar sar de 200k km..

 

Dar aceste modele nu sunt nici 20 % din ce vinde BMW, iar care vor motoare mari ar trebui sa stie in general ce costuri presupun astfel de masini .. e ceva mai mult decat combustibilul..

Dar la celalate ar trebui sa fie mai durabile, cu precautiile de rigoare ..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

daca citeai articolul te lamureai, toata problema e ca BMW zice ca la cutii nu e nevoie de service, ca e lifetime..

Asta nu trebuie luat literal. ce intelege BMW prin lifetime sunt cam 5 ani si 150k km...si asta e doar o guestimare a mea, nu e un punct de vedere oficial,dar cam pe acolo e...

 

 

 

Daca schimbul se face cum recomanda producatorul cutiei, adica intre 80-120k km pentru cutiile 5hp si 6hp, nu ar fi probleme deosebite decat la modele puternice, solicitate, unde uzura mare e inevitabila.

 

Practic la e60 530d 535d, 545i etc.. au devnit consumabile, cam orice le faci rar sar de 200k km..

 

Dar aceste modele nu sunt nici 20 % din ce vinde BMW, iar care vor motoare mari ar trebui sa stie in general ce costuri presupun astfel de masini .. e ceva mai mult decat combustibilul..

Dar la celalate ar trebui sa fie mai durabile, cu precautiile de rigoare ..

 

Am un prieten ce are un 525 E60 cu motorul de 163 cai si are aproape 300 mii de km. Masina a luat-o de noua in 2006 spre sfarsit si nu a avut nicio problema pana acuma cu cutia automata.. chiar nu prea a avut nicio problema masina. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

pur si simplu are noroc, e o chestie de conjuctura.

El are 525D si are cutia care e si pe 530D, scoate doar 400 Nm., iar cutia are rating de 490. Din cauza ca e diferenta asta mare, In general nu au fost probleme la 525D. Asta nu inseamna ca nu se face service la ea..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

pur si simplu are noroc, e o chestie de conjuctura.

El are 525D si are cutia care e si pe 530D, scoate doar 400 Nm., iar cutia are rating de 490. Din cauza ca e diferenta asta mare, In general nu au fost probleme la 525D. Asta nu inseamna ca nu se face service la ea..

Probabil de asta...... dar totusi la cum merge cu ea numai in talpa si cu scartait de roti... si sa nu aibe nicio problema. Eu zic ca spune multe despre masina. Chiar este foarte fiabila cutia.

Link to comment
Share on other sites

dak ma poate ajuata cineva,am un 330 d fabricat in noembrie 2002 cu pima inmatriculare februarie 2003 184 de caii cutie automata in 5 drepte.a inceput sa imi vibreze in a 5 de la 105 la 115 in caz de o calcam la viteza acesta dadea anumite suturi si o arunca in a 4.am schimbat uleiul si filtru exact acceasi problema.acuma mi a cazut de cutia am duso la mecanic si mia zis ca e convertitorul(ambreajul idraulic)a gasit unul aproape nou cu 3000 4000 de km inainte de montas cutia a fost curatata.sa montat totul frumos sa facut nivelu am facut proba vreo 5 km cu mecanicul toatul merge perfect.plec spre casa si inaite de a baga-o in curtea nu imi mai cupla nimik .nici D nici R.dak o las sa se raceasca acesta cupleaza timp de 1 km merge bn.pana se incalzeste putin uleiul cred .dak e cineva care ma poate sfatui ca cu mecanicii din prin italia e ca naspa.
Link to comment
Share on other sites

dak ma poate ajuata cineva,am un 330 d fabricat in noembrie 2002 cu pima inmatriculare februarie 2003 184 de caii cutie automata in 5 drepte.a inceput sa imi vibreze in a 5 de la 105 la 115 in caz de o calcam la viteza acesta dadea anumite suturi si o arunca in a 4.am schimbat uleiul si filtru exact acceasi problema.acuma mi a cazut de cutia am duso la mecanic si mia zis ca e convertitorul(ambreajul idraulic)a gasit unul aproape nou cu 3000 4000 de km inainte de montas cutia a fost curatata.sa montat totul frumos sa facut nivelu am facut proba vreo 5 km cu mecanicul toatul merge perfect.plec spre casa si inaite de a baga-o in curtea nu imi mai cupla nimik .nici D nici R.dak o las sa se raceasca acesta cupleaza timp de 1 km merge bn.pana se incalzeste putin uleiul cred .dak e cineva care ma poate sfatui ca cu mecanicii din prin italia e ca naspa.

 

Nivelul se face la 50-60 grade cu masina pornita si cineva se joca cu schimbatorul (trece prin toate treptele), daca l-a facut la rece atunci de aia iti face figuri. Probabil ai prea putin ulei in cutie.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

A schimbat cineva uleiul la o cutie automata la cei de la Service Faur (SC GEAR TRANS REP SRL), reprezentantii ZF? Le-am cerut azi o estimare de costuri si mi-au dat pentru un bmw 525d e60 din 2006 un pret de 1,300 lei (care include ulei, baie, filtru si garnitura). Pretul mi se pare convenabil, dar vroiam sa stiu daca a mai mers cineva la ei, daca sunt seriosi, daca se pricep etc.

 

Multumesc pentru informatii :)

Link to comment
Share on other sites

astazi incercam sa ies din parcare si dintr-o data mi s-a oprit motorul si mi-a aparut langa semnul exclamarii langa indicatorul de drive. O fi crapat?

 

E46 320dA din 2000.

 

 

am incercat repornirea..porneste greu...ca si cum nu ar avea motorina si cand intru in R ,N sau D moare motorul.

 

ceva idei?

 

maine o sa incerc cu un tester...

Link to comment
Share on other sites

deci am aflat verdictul-reconditionare totala.

 

pentru cei interesati in cautari am gasit diverse manuale si o lista de preturi.

 

pun aici linkuri:

http://www.automaticchoice.com/Catalogue/5l40e.pdf componente

http://www.piesecutie-auto.ro/produse/?txtManufacturers=3&txtGearboxes=34 preturi

http://koti.mbnet.fi/pro-ht/Kuvat/automaattilaatikko/5L40E.pdf how to..:)

 

 

sper sa iasa ok

Link to comment
Share on other sites




Guest
This is now closed for further comments

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.