Jump to content
  • Member Statistics

    78287
    Total Members
    1986
    Most Online
    FlorinINT
    Newest Member
    FlorinINT
    Joined

Articole

Articole

Articole

Cutii automate intretinere


DOMI

M-am gandit sa adunam la un loc informatiile despre cutii automate care le avem, poate un moderator il face sticky . Apar tot timpul controverse, mai mult sau mai putin documentatate si se deschid topicuri nenumarate despre ele.

Totodata putem posta documentatii diverse care le avem cu tipuri de uleiuri, orice alte informatii utile care le avem, service-uri specializate etc. Nu vreau sa pornesc vreun versus daca se schimba uleiul sau nu. Exista nenumarate recomandari oficiale sa se schimbe. Cine crede altfel poate ignora complet informatia prezentata aici.

 

Cateva recomandari valabile pentru toti posesorii de cutii automate.

-o cutie automata intretinuta si exploatata corect, poate tine mult mai mult decat restul masinii la un loc, teoretic nu au voie sa cedeze. Sunt multe exemple de cutii care au tinut si tin, fara exagerare, milioane de km. Intretinute corect, pot aduce costuri mult mai reduse decat variantele manuale, mai ales la modelele de dupa 2000, datorita costurilor mari ale kiturilor de ambreiaj, volante-lor cu masa dubla, care costa de destul de mult si pica inevitabil.

 

Denumirile cutiilor automate BMW au un cod simplu care poate releva cateva informatii..

Sa luam un exemplu : A5S310Z Prima parte A5S - A automata, 5S-5 trepte de viteza, si important 310- 310NM cuplul maxim care il suporta. Aceasta cifra e importanta pentru intretinerea corecta si mai ales pentru amatorii de chip tuning.

Cu cat ridici cuplul mai aproape de valoarea maxima admisa, cu atat intretinerea devine mai problematica si probabilitatea sa o strici mai mare.

-uleiul din cutiile "lifetime" nu e lifetime, ci se schimba la intervale regulate. Pozitia oficiala ZF este 80-120.000 km in functie de cat de solicitata a fost masina etc. Eu personal as schimba la intervalul minim, chiar mai des. Am atasat un document care explica pozitia oficiala ZF.

-uleiul din alte cutii non-lifetime, folosit de regula la masini inainte de 1995, se schimba la 50-60k km.

-daca luati o masina second hand automata, fara un istoric de service clar, schimbul uleiului in cutie ar trebui sa fie printre primele lucruri care le faceti. Va poate scuti de costuri potentiale de mii de euro.

-costul schimbului si al kiturilor variaza intre 4 mil la o cutie mai veche cum e a mea, si maxim 20 la cutiile moderne, facut cu ulei si kit original(kitul contine de regula un filtru si o garnitura de schimb). Costul cel mai mare e uleiul,cel original BMW fiind extrem de piparat. Puteti reduce aceste costuri folosind ulei aftermatket. Uleiul trebuie ales cu atentie, verificat sa fie compatibil cu cutia, altfel poate conduce la distrugerea cutiei. In fisierele atasate veti putea gasi uleiuri echivalente pentru cel original.

Cantitatea de ulei variaza in functie de tipul cutiei. Daca schimbul nu e facut cu scule speciale in ateliere specializate, uleiul din convertizor nu poate fi schimba si cantitatea folosita la schimb e mai mica decat capacitatea cutiei.

Un exemplu : 5HP-18, nomenclatura BMW A5S325Z : capacitate totala 8.9L, fara convertizor 6.2L. Trebuie sa tineti cont de asta in functie de unde faceti schimbul, daca au pompa speciala sa faca schimb complet sau nu.

-cele mai mari solicitari in cutie apar la "liniute" cu plecare de pe loc, accelerat cu tinut frana, cerculete si alte figuri de impresionat adolescenti si fetele de la bufetul local. Acestea pot aduce costuri de 1500 de euro scurt. De banii astia puteti petrece o saptamana pe Coasta de Azur, in Nice, cu 2 fotomodele, mai ales ca e criza acum, asa ca faceti singuri calculele si vedeti daca merita.

-Toate cutiile pot fi reconditionate, costurile sunt in generala de la 1100 de euro in sus, in functie de model, in banii astia se da si garantie de regula, un an sau 50k km. Asta in ateleiere specializate, la reprezentanta BMW veti primi tot cutii RMFD, aceasi garantie si un pret de 4 ori mai mare.

 

La cumpararea unei masini sh e bine sa va asigurati ca transmisia e in regula. Asigurati-va ca a-ti mers in toate treptele, inclusiv in R. Cutia trebuie sa schimbe lin, fara socuri de nici un fel.Trecerea din D in R trebuie sa fie lina si ea. Cutia nu trebuie sa "patineze" in nici o treapta. Patinarea cutie se simte exact la fel ca si la una manuala, atunci cand ambreiajul e defect, cu deosebirea ca intr-o transmisie automata ea poate fi prezenta numai intr-o anumita treapta.

 

 

Probleme deosebite la BMW nu apar in general decat datorita politicii BMW "lifetime". IN diverse reprezentate veti primii informatii contradictorii, si pana acum, cel putin in Romania, chiar refuzau sa faca schimbul de ulei. In Statele Unite, datorita garantiei extinse, schimbul de ulei se face si la reprezentanta,si e recomandat de BMW. Politica oficiala BMW US nu e "lifetime" ca in Europa, datorita garantieie motor/cutie de 100.000 mile (aporx 160.000 de km). Ca sa nu intram in amanunte si discutii nesfarsite , pe scurt "lifetime"=perioada garantiei", combinata cu niste strategii de marketing si ceva foarte atractiv pentru clienti noi si manageri de flote, "low maintenace cost, long service interval" .. a dus la aceasta politica paguboasa.

Trebuie sa tineti minte ca BMW nu e implicat de loc in proiectarea cutiilor. Relatia lor cu furnizorii e ceva de genul : avem de nevoie de o cutie cu rapoartele astea, schimbarea sa o faca in X milisecunde si sa tina la cuplul Z", va rugam sa ne contactati cu oferte..

O reprezentat BMW de cele mai multe ori nu se implica in remediarea problemelor legate de cutie decat prin inlocuirea totala, care e extrem de costisitoare.

O sa incerc sa explic in cateva cuvinte de ce e necesar sa schimbati uleiul, si care a fost motivul politicii lifetime.

In mod normal, temperatura de operare a unei cutii automate tipice e 50 de grade. Caldura provine din convertizor in principal, de la frecari intre dversele roti dintate si alte mecanisme, si de la ambreiaje. Ambreiajele din cutii automate sunt "umede", adica sunt proiectate sa functioneze in imersie, care le sigura racirea si le protejeaza de uzura. Intr-o cutie tipica BMW intra de la 8 pana 12 L . Cine a vazut cat e un radiator de cutie automata stie ca de cele mai multe ori e o gluma. E ceva mic, simplu, nu are termostat sau alte nebunii ci face o recirculare simpla. IN general e capabil, in conditii normala sa coboare cam cu 10-20 % MAxim temperatura. Este important sa retineti asta, ca reduce temperatura produsa de conditiile de exploatare si nu tine o temperatura nominala constanta. Ce importanta are temperatura ? PAi are, ca fiecare 20 grade in plus injumatatesc timpul de oxidare al uleiului. Nefiind decat un circuit de racire simplu, in timp lucrurile escaleaza, geometric as spune. Pe masura ce gradul de oxidare creste, capacitatea de ungere scade. Cand scade capacitatea de ungere, automat caldura degajata deci temperatura de operare creste (tineti minte, radiatorul nu e in stare sa tina o temperatura constanta in circuit, ci doar o scade intr-o masura mai mica sau mai mare), care accelereaza oxidarea, care scade capacitatrea de ungere.. si vedeti cercul vicios. Temperatura mare si frictiunea intre discurile de ambreiaj inseamna uzura mare, conduce la producerea de particule de material in ulei si atunci cand incep sa patineze.. practic nu mai exista cale de intors.. cutia trebuie sa fie reconditionata. Se mai poate intampla, totodata, ca material desprins de pe discuri datorita lipsei de ungere corecta sa ajunga in blocul hidraulic si sa il blocheze, caz in care reconditionarea e si mai scumpa.

UN studiu facut de ATRA (Automatic Transmission Re-builders Association) arata ca 90% din defectiunile transmisiilor se datoreaza supraincalzirii si oxidarii uleiului .Au tot intereseul sa repare cutii, ca din asta traiesc. ATRA e cea mai mare asociatie de profil din lume la ora asta.

 

Foarte relevante mi se par faimoasele Class Action Suit de prin State. Acolo e vorba de bani seriosi de regula, si dovezile sunt examinate cu atentie. La cele legate de cedarea prematura a trasmisiei, in aproape toate cazuri s-a dovedit a fi vorba de temperaturi mai mari de operare decat cele nominale, datorate unor conditii specifice, proiectare proasta de cele mai multe ori, marirea intervalelor de service, care au dus la oxidarea prematura a uleiului si in final defectarea transmisiei.

O sa imi spuneti ca poate nu sunt BMW, si BMW e mai cu mot. Din pacate nu, sunt doi producatori mari in lume de cutii automate, si anume ZF si Gm, care fac transmisii pentru toti ceilalti fabrincanti de autoturisme. Ce poate fi diferit la o cutie pusa pe BMW ? pai de exemplu cuplul motor, racirea cutiei.. care tin de BMW.

 

Acum ca am inteles rolul foarte mare al temperaturii sa vedem ce o produce. Temperatura in orice transmisie poate creste in urmatoarele conditii.. urcat pante mari, acceleratii violente, schimbari foarte dese de viteza, care apar in trafic in oras, mers in coloana bara la bara etc, tractare de orice fel, mers cu viteze mari indelungat. Cand nu a apare amacar unul din acesti factori in exploatarea normala a unei masini ?

Trebuie tinut minte ca efectul e cumulativ, daca acum merg mai incet si nu o mai calc nu inseamnca ca gata, oxidarea uleiului e reversibila, si cutia e ca noua.

 

O mica paranteza, mi s-a parut foarte interesant ca in State exista oferte de montare unor radiatoare aftermarket pentru cutii, mai mari, pentru masinile care tracteaza remorcute utilitare in mod frecvent.

Sa revenim la probleme specifice BMW. In anii 93-94 au aparut primele cutii moderne la BMW. Au inceput sa fie controlate electronic, corelate cu alte sisteme, au devenit adaptive, si multe alte inovatii. In 1995 au aparut primele cutii "lifetime". E34 fost prima masina cu cutii lifetime, din cate stiu eu, desi la vremea respectiva nu erau denumite asa, Constructiv, ele erau identice cu cele vechi, deosebirea era prezenta unui filtru si tipul uleiului, Esso LT 7141. Acest ulei, la vremea respectiva, a fost revolutionar. Se stiu destul de putine despre el, dar am gasit o analiza facuta de un laborator rus, nu stiu cat e de credibila, dar se pare ca avea rezistenta la oxidare dubla fata de orice alt ulei prezent pe piata.(la vremea respectiva) Acest lucru precum si prezenta filtrului, care impiedica eventualele particule desprinse de pe discuri sa ajunga in blocul hidraulic, ajuta intradevar la marirea intervalului de service. Dar de aici pana la "lifetime" adica ani de zile si sute de mii de km mai e cale lunga.

 

 

Un caz particular il reprezinta tot ce inseamna BMW 3.0D facut intre 2000-2002. Cutia pusa pe aceste modele (330D, 530D, X3 3.0D) a fost A5S390 .. in timp ce motorul are 410 NM cuplu. Aviz amatorilor de chip tuning.. Cutia va pica fara discutie. Chiar si in conditii normale, cutia e suprasolicitiata in mod constat peste parametrii proiectati.. Numarul de cutii picate pe modelele mentionate e absolut ametior si cred ca ar fi fost primul class action suit cu dovezi clare si irevocabile din Europa. Dar se pare ca in Europa banii se fac mai usor si vinul bun din EU ajuta la inghitirea galustii servite de BMW fara mari probleme.

L.E. Am discutat cu cineva de pe forum, care se pare ca are o sursa la ZF :) Problema la aceste modele a fost partial rezolvata de soft. Cuplul fiind limitat eletronic in treptele inferioare. Totusi, ce am spus mai sus ramane valid, cutia de pe aceste modele merge la maximul tolerat si a fost si este predispusa la defectiuni premature.

Posesorii unor astfel de modele trebuie sa aibe grija speciala, si sa fac schimbul de ulei chiar mai des 80k km, si in general sa evite suprasolicitarile. Desi in opinia mea e doar o chestieune de timp pana aceste modele au inevitabil probleme cu cutia, indiferent de precautii.

Mai jos aveti o poza cu diversele cutii puse BMW, un fisier emis de ZF cu recomandarile lor si uleiuri echivalente, si un PDF gasit de mine cu uleiuri Valvoline si aplicatia lor la BMW si alte marci, interesant pentru cei care cauta variante aftermarket. Pe masura ce mai gasesc documentatii oficiale le voi adauga.

Tot ce v-am prezentat aici e compilat din diverse surse de incredere, incepand cu documentatii oficiale, consultari cu ingineri auto calificati si inclusiv recomandari obtinute de mine de la ingineri de la Fabrica ZF din Saarbrucken, cu ocazia unei vizite acolo. Daca am informatii gresite, va rog sa ma contactati pe PM pentru a corecta si modifica acest articol. Orice contributii valide vor completa informatia prezenta aici, si voi publica numele celor care au contribuit, cu permisiunea lor.

 

 

 

 

lista cutii bmw si ulei

 

View attachment: applicationhuiletrans.pdf

View attachment: TE-ML_11_en0700.pdf

 

lista compatibilitati aprobate OEM pentru Motul Multi ATF

 

http://www.motul.com....pdf?1290086772

 

Daca dati click aici puteti cauta dupa masina si tip, ei spun ca merge si in cutiile in 6 trepte de la ZF, prezente pe e90/ e60..

http://ew5.earlweb.c...rch.php?site=41

 

 

Am gasit o noua lista cu uleiuri compatibile. Frumusetea ei e ca da direct part. no de la BMW cu care e compatibil. Preturile par a fi mai mult decat decente.

http://www.fuchs-eur...ion_fluids.html

Au chiar si un ghid in alegerea uleiurilor, unde introduceti masina, anul de fabricatie etc si va apare lista. Au echivalenti si pentru cele mai noi uleiuri gen Lifeguard 6. Eu pentru Lifeguard6 stiam doar de Redline, acum mai exista unul vad.

L.E.

Cateva service-uri specializate, din pacate sunt cam rare:

Daca mai stiti de altele si aveti recomandari, in special din alte localitati in afara de Bucuresti, ca rog sa ma contactati pe pm si le adaug in lista.

 

http://www.reparatiicutiiautomate.ro/

De astia am auzit experiente pozitive.

 

SC GEAR TRANS REP SRL

Cod unic de inregistrare:

RO 13878276

Nr.ord.reg.com./an:

J40/4700/2001

Sediul:

B-dul Basarabia 256, sect 3

Astia ar fi autorizati ZF in ROmania, deci ar trebui sa fie cat de cat buni.

 

http://reparatiicutiiviteza.ro/

De astia nu stiu nimic.

Am inteles ca ar mai fi si in Timisoara un service specializat. Poate ne ajuta vreun coleg de acolo cu date de contact.

 

 

Contributori :

DSF


User Feedback

Recommended Comments



la urcare in trepte nu o las, doar atunci cand vreau frana de motor si retrogradez o las, dar cand vreau doar sa retrogradez pentru putere mai multa o calc in acelasi timp in care dau inferioara tocmai pentru a evita frana de motor...
Link to comment
Share on other sites

Domi,am si eu o nelamurire la cutia mea de pe 530d e39(2002); imi agata putin dar numai de pe pozitia P(deci cand trag de levier spre urmatoarea comanda adica R,atat) se intampla doar dimineata( dupa ce masina e oprita o perioada mai lunga de timp) si o singura data,adica dupa ce plec pt prima data de pe loc,in rerstul zilei nu se mai repeta,indiferent de pozitia levierului,si nu conteaza de cate ori opresc-pornesc,nici cate miscari fac cu levierul,nici pozitia in care se afla,nimic; doar o singura data si anume dimineata(ma rog,ar putea fi in orice moment din zi,dar faza e ca se intampla dupa o perioada mai mare de stationare). As vrea sa-mi spui si mie ce se intampla,e ingrijorator acest lucru?

 

Incearca sa o lasi putin in "N" inainte sa o pui in pozitia "P".

Link to comment
Share on other sites

am observat la masina mea, e92 330d cutia automata, ca atunci cind o trec pe sport sau manual, cind schimba treapta superioara undeva intre 2500-3200 rpm, are un soc, ca si cum cineva iti da un "sut in cur". sau ca si atunci cind schimbi cu o cutie manuala, fara sa tii suficient ambreiajul. destul de deranjant. daca schimb peste 3500 rpm nu prea se simte.

 

in D schimba bine si fara socuri.

 

nu trepideaza cind stau pe loc si schimb din P-R-D. nu patineaza

 

nu stiu cum facea de noua. am luat masina la 67000 km.

 

vreo sugestie?

Edited by muzica9
Link to comment
Share on other sites

da schimbai prima data uleiul... daca tot asa face si dupa schimb este ori din blocul hidraulic(care se repara de un meserias bun) ori vreun dram cu uzura si da soc in revenire ( fiind uzat se umple mai greu cu ulei)
Link to comment
Share on other sites

bun... ca sa schimb uleiul am inteles ca ma costa cam 1000 lei. daca nu se intimpla nimic dupa, si se comporta la fel si sunt nevoit sa desfac cutia, posibil sa fie bani aruncati degeaba, pentru ca o sa trebuiasca alt ulei dupa.

 

mi-as dorii sa fiu indrumat catre cineva care poata sa puna un diagnostic concret.

Link to comment
Share on other sites

bun... ca sa schimb uleiul am inteles ca ma costa cam 1000 lei. daca nu se intimpla nimic dupa, si se comporta la fel si sunt nevoit sa desfac cutia, posibil sa fie bani aruncati degeaba, pentru ca o sa trebuiasca alt ulei dupa.

 

mi-as dorii sa fiu indrumat catre cineva care poata sa puna un diagnostic concret.

daca vrei iti recomand pe cineva in bucuresti care iti poate da un verdict dupa ce vede cum se comporta cutia. Dar magacieni care sa ghiceasca e greu. ti am zis din ce motiv poate face asta. oricum cand umbla la ulei si da jos baia se vede daca sunt discuri si placi uzate. Omul cand da jos uleiul il pastreaza daca e praf cu depuneri ti l pune la loc..... daca vrei indrumare da un semn si iti dau numar de tel

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

mi-as dorii sa fiu indrumat catre cineva care poata sa puna un diagnostic concret.

Ai incercat sa mergi mai mult timp in DS? Si a mea facea niste smucituri (dar nu asa puternice cum le descrii tu) in DS, insa dupa ce am mers mai mult timp cu ea in oras in DS au disparut complet. Banuiesc ca-si face ea ceva adaptari pe-acolo, nu stiu.

Ai putea incerca, cine stie :)

Link to comment
Share on other sites

daca vrei iti recomand pe cineva in bucuresti care iti poate da un verdict dupa ce vede cum se comporta cutia. Dar magacieni care sa ghiceasca e greu. ti am zis din ce motiv poate face asta. oricum cand umbla la ulei si da jos baia se vede daca sunt discuri si placi uzate. Omul cand da jos uleiul il pastreaza daca e praf cu depuneri ti l pune la loc..... daca vrei indrumare da un semn si iti dau numar de tel

 

astept un pm de la tine cu date de contact

 

Ai incercat sa mergi mai mult timp in DS? Si a mea facea niste smucituri (dar nu asa puternice cum le descrii tu) in DS, insa dupa ce am mers mai mult timp cu ea in oras in DS au disparut complet. Banuiesc ca-si face ea ceva adaptari pe-acolo, nu stiu.

Ai putea incerca, cine stie

 

cei drept, nu prea am incercat ca nu prea am avut unde. si drumuri in afara orasului nu am avut. o sa incerc miine o resetare a valorilor adaptive la tester.

Edited by muzica9
Link to comment
Share on other sites

o sa incerc miine o resetare a valorilor adaptive la tester.

Incearca, insa vezi ca dupa ce le resetezi o sa schimbe si mai rau o vreme :) A mea, cel putin, asa a facut dupa ce mi le-au resetat la dealer. Mergi mai multi timp in DS (nu neaparat in forja, mergi normal asa cu ea, doar ca o tii in DS) si vezi daca observi o imbunatatire.

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

n-am nimic impotriva in a il schimba. vreau doar sa nu aud de la mecanici fraze de genul: acum trebuie sa schimbam uleiul iar, ca asta nu mai poate fi folosit.

E primul lucru pe care il poti face , adica sa te asiguri ca in cutie ai ungere si presiune perfecta . Un ulei vechi isi pierde din calitatile astea si incepe si blocheaza valve sau nu mai face presiunea necesara si atunci apar mici socuri in prima faza . E greu de spus daca un schimb de ulei va elimina socul ala . De la orice mecanic bun vei primi recomandarea asta , de a schimba uleiul in prima faza . Mai ales ca la cuplul pe care il suporta cutia ta e nevoie de ulei nou si schimbat la timp .

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

nu schimba uleiul domane fereste :)

nici sa nu verifici nivelul cumva, e scump.

se rezolva tot din tester :) , nu ti-a zis ala si catulei ai in cutie cumva :) ?

 

Mergi asa pana o vinzi, si te sfatuiesc sa o faci mai repede :), sa nu cumva sa dai vreun ban pe schimbat uleiul..

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

cum spui tu.

1. Uleiul ala se schimba oricum la 80k km.

2. masina iti face asa ca deja nu mai ai destul ulei in ea. resetand adaptarile doar ai impresia ca ai facut ceva, ai facut un kkt, ascunzi o problema si maresti uzura.

3. cutiile pe pe e92 sunt setate din soft sa schimbe mai rapid, pentru a da o impresie de sportivitate superioara sedanului, de asta sunt mai solicitate, de unde si punctul 1 devine cu atat mai imperativ.

4.e posibil sa salvezi cutia cu un simplu schimb care trebuie facut oricum, (vezi punctul unul) dar nu e o garantie. Totusi e cel mai ieftin lucru care il poti incerca.

intre timp mai mergi la un tester, fa niste diagnoze, intreaba in 10 locuri .. si mai vedem apoi care ce, cat costa.

Asa ca amana treaba asta, si apoi sa vedem topicul cu cat costa reconditionarea cutiei si cum esti dispus sa dai un 1500 de euro, dar cu cap, nu asa ca prostul.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

1.masina nu are 80000 km

2.uleiul este la nivel. testat tot azi.

3.probabil

4.voi face si schimbul de ulei in viitor foarte apropiat.

 

dar am si eu o intrebare pt tine. daca schimbam uleiul inainte si nu resetam valorile, ce rezolvam? resetarea a fost cea mai rapida metoda de a scapa de o chestie enervanta. daca nu disparea, atunci clar era o problema mecanica. si macar stiam ca simplul schimb de ulei nu ajuta la nimic.

Link to comment
Share on other sites

cum ai testat nivelul la ulei :) ?

eu stiu o singura metoda la e90 ..

 

 

ce adaptari ai resetat ?

Poate baiatul ala care a facut-o sa iti explice in ce consta, ce face chestia aia efectiv.

 

Iti spun eu, daca nu ti-a explicat el.

cand se reseteaza adaptarile, e cam impropriu spus, "adaptari" practic anunti softul ei ca cantitatea si calitatea uleiului a scazut si sa o lase mai moale, timpi de schimb se maresc si infelul asta ai scapat de socuri.

Dar bineinteles. desi softul permite o oarecare flexibilitate, schimbul tot trebuie facut.

Link to comment
Share on other sites

cand se reseteaza adaptarile, e cam impropriu spus, "adaptari" practic anunti softul ei ca cantitatea si calitatea uleiului a scazut si sa o lase mai moale, timpi de schimb se maresc si infelul asta ai scapat de socuri.

Huh?! :logik:

Un link catre informatia oficiala care mentioneaza lucrul asta gasim?

2. masina iti face asa ca deja nu mai ai destul ulei in ea.

Este uimitor cum poti da un diagnostic atat de precis din fata monitorului :thumbsup:

Am si eu o problema la masina, spune-mi, te rog, care este :D

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Amice vezi-ti de chat room si lasa-ma

pai cauta si tu in tis, sau in orice documentatie de cutii automate, in special despre cutiile 6hp fabricate de ZF, e garla, disponibila pe net, si desi e destul de stufoasa, si nici nu are poze multe, poate totusi iti intra ceva in cap.

 

 

 

Diagnosticul il dau foarte usor, pentru ca a mentionat ca a fost la tester si a resetat adaptarile si acum nu mai face.

 

Daca nu se rezolva avea alta problema.

Bineinteles rezolvarea e temporara.

oricum face fiecare ce vrea pe banii lui.

L.E.

daca nu ma insel, a scris in alt topic ca nici nu a putu verifica prima data nivelul ca uleiul avea 75 de grade. Temperatura optima de lucru e undeva la 50+ grade.

 

In conditii normale, nu are voie sa ajunga la temperatura aia decat daca e varza, si nu mai face ungere cum trebuie.

Daca inainte de a merge la service, a tras dupa el o remorca, sau poate a urcat pe transfagarasan, atunci se explica temperatura.

Altfel daca s-a tarait si el prin oras ca tot omul, uleiul varza e singura explicatie.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Amice vezi-ti de chat room si lasa-ma

pai cauta si tu in tis, sau in orice documentatie de cutii automate, in special despre cutiile 6hp fabricate de ZF, e garla, disponibila pe net, si desi e destul de stufoasa, si nici nu are poze multe, poate totusi iti intra ceva in cap.

 

 

 

Diagnosticul il dau foarte usor, pentru ca a mentionat ca a fost la tester si a resetat adaptarile si acum nu mai face.

 

Daca nu se rezolva avea alta problema.

Bineinteles rezolvarea e temporara.

oricum face fiecare ce vrea pe banii lui.

L.E.

daca nu ma insel, a scris in alt topic ca nici nu a putu verifica prima data nivelul ca uleiul avea 75 de grade. Temperatura optima de lucru e undeva la 50+ grade.

 

In conditii normale, nu are voie sa ajunga la temperatura aia decat daca e varza, si nu mai face ungere cum trebuie.

Daca inainte de a merge la service, a tras dupa el o remorca, sau poate a urcat pe transfagarasan, atunci se explica temperatura.

Altfel daca s-a tarait si el prin oras ca tot omul, uleiul varza e singura explicatie.

+1. 75 de grade este enorm pentru uleiul de cutie de viteza automata. Chiar si o crestere de 10 grade duce la uzura prematura a cutiei. Uzura duce la contaminarea uleiului iar uleiul blocheaza canalele si valvele din blocul hidraulic si de acolo si socuri si diverse anomali. Sa crezi ca o resoftare va reduce temperatura uleiul este cel putin stupid . REsoftarea face exact ce a zis Domi modifica parametri cutiei in fctie de uzura uleiului , practic ascunsi mizeria sup pres.

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

75C mi se pare o temperatura normala a uleiului din cutie la functionare, nu prea cred ca are cum sa fie 50C, si eu am citit multe documente si 75 e normal, in conditii de circuit sau mers sportiv poate ajunge si la 90-100C, pana la 120C, care este maxim, e inca ok, a mea are 35C la rece, asta e temperatura exterioara, si 80C la mers normal si intre 90C-100C la mers sportiv cand o tin in S si merg foarte turat...deci 75C nu este deloc anormal mai ales daca afara ai 30C...el are un 330d, cutia chiar lucreaza sa struneasca cuplul ala de 500nm, nu-i ca la un benzinar aspirat de 2.5 sau 3.0 sau un diesel de 2.0d unde cuplul nici nu trece de 350nm in cel mai bun caz... Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Amice vezi-ti de chat room si lasa-ma

Amice, nu am postat niciodata in chat room :thumbsup:

 

pai cauta si tu in tis, sau in orice documentatie de cutii automate, in special despre cutiile 6hp fabricate de ZF, e garla, disponibila pe net, si desi e destul de stufoasa, si nici nu are poze multe, poate totusi iti intra ceva in cap.

Ce sa facem, nu suntem toti asa inteligenti ca tine, ne trebuie poze multe ca sa intelegem :thumbsup:

 

Diagnosticul il dau foarte usor, pentru ca a mentionat ca a fost la tester si a resetat adaptarile si acum nu mai face.

Si dupa vasta ta experienta, daca a resetat adaptarile si nu mai face inseamna ca nu mai avea ulei in cutie, nu? A, sau cand resetezi adaptarile ii spui, de fapt, cutiei ca nu mai are ulei si s-o lase mai incet, am inteles :laugh:

Si eu am avut o problema similara cand am luat masina prima data, am resetat adaptarile si n-a mai facut niciodata (peste 1an/30,000km de atunci).

Ti-a si spus omul ca a verificat uleiul din cutie si este la nivel, dar tu ai o singura recomandare vis-a-vis de cutii automate: schimba uleiul, punct. :wacko: In plus de asta, a mai spus ca in D nu face niciun fel de soc.

 

Daca nu se rezolva avea alta problema.

Evident! :laugh:

 

Bineinteles rezolvarea e temporara.

Asta o stii tu, de unde, din globul de cristal? La mine a fost permanenta.

 

Asa ca, data viitoare cand mai emiti astfel de diagnostice pe forum, ar fi frumos sa le si sustii cu extrasul din documentatia aferenta, nu sa vii sa-i iei peste picior pe cei care intreaba.

Edited by LYM
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

75C mi se pare o temperatura normala a uleiului din cutie la functionare, nu prea cred ca are cum sa fie 50C, si eu am citit multe documente si 75 e normal, in conditii de circuit sau mers sportiv poate ajunge si la 90-100C, pana la 120C, care este maxim, e inca ok, a mea are 35C la rece, asta e temperatura exterioara, si 80C la mers normal si intre 90C-100C la mers sportiv cand o tin in S si merg foarte turat...deci 75C nu este deloc anormal mai ales daca afara ai 30C...el are un 330d, cutia chiar lucreaza sa struneasca cuplul ala de 500nm, nu-i ca la un benzinar aspirat de 2.5 sau 3.0 sau un diesel de 2.0d unde cuplul nici nu trece de 350nm in cel mai bun caz...

 

Temperatura la care se face nivelul uleiului e 50-60 grade. In forja nu trebuie sa sara de 75-80. De aia are radiator in fata ca sa nu sara de temperatura asta. Daca nu ma insel pleaca si ventilatorul cand temperatura in cutie atinge o anumita valoare.

Am mers eu vreo 50 km cu diagnoza pusa ca sa vad in cat timp se incalzeste uleiul din cutie, si nu a depasit 70 grade oricata forja i-am dat (530d e39).

La 545i capacul cutiei are un fel de radiator pe el ca sa se raceasca cu aerul ce trece pe sub masina. La fel si la diferential.

Firma unde fac eu service la cutie (reprezentata ZF in Olanda ) mi-au zis ca in caz de forja maxima (gen dus pe circuite, liniute, etc) pot sa-mi puna 1-2 radiatoare mici suplimentare pentru racirea suplimentara a uleiului din cutie.

Din observatiile mele cu cat uleiul e mai fierbinte (peste 60 grade) cu atat problemele se accentueaza :gen socuri 2-1, schimbat de treapta cu socuri, trecere RND cu vibratii, etc.

Link to comment
Share on other sites




Guest
This is now closed for further comments

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.