Jump to content
  • Member Statistics

    78289
    Total Members
    1986
    Most Online
    Kevin...
    Newest Member
    Kevin...
    Joined

Articole

Articole

Articole

Cutii automate intretinere


DOMI

M-am gandit sa adunam la un loc informatiile despre cutii automate care le avem, poate un moderator il face sticky . Apar tot timpul controverse, mai mult sau mai putin documentatate si se deschid topicuri nenumarate despre ele.

Totodata putem posta documentatii diverse care le avem cu tipuri de uleiuri, orice alte informatii utile care le avem, service-uri specializate etc. Nu vreau sa pornesc vreun versus daca se schimba uleiul sau nu. Exista nenumarate recomandari oficiale sa se schimbe. Cine crede altfel poate ignora complet informatia prezentata aici.

 

Cateva recomandari valabile pentru toti posesorii de cutii automate.

-o cutie automata intretinuta si exploatata corect, poate tine mult mai mult decat restul masinii la un loc, teoretic nu au voie sa cedeze. Sunt multe exemple de cutii care au tinut si tin, fara exagerare, milioane de km. Intretinute corect, pot aduce costuri mult mai reduse decat variantele manuale, mai ales la modelele de dupa 2000, datorita costurilor mari ale kiturilor de ambreiaj, volante-lor cu masa dubla, care costa de destul de mult si pica inevitabil.

 

Denumirile cutiilor automate BMW au un cod simplu care poate releva cateva informatii..

Sa luam un exemplu : A5S310Z Prima parte A5S - A automata, 5S-5 trepte de viteza, si important 310- 310NM cuplul maxim care il suporta. Aceasta cifra e importanta pentru intretinerea corecta si mai ales pentru amatorii de chip tuning.

Cu cat ridici cuplul mai aproape de valoarea maxima admisa, cu atat intretinerea devine mai problematica si probabilitatea sa o strici mai mare.

-uleiul din cutiile "lifetime" nu e lifetime, ci se schimba la intervale regulate. Pozitia oficiala ZF este 80-120.000 km in functie de cat de solicitata a fost masina etc. Eu personal as schimba la intervalul minim, chiar mai des. Am atasat un document care explica pozitia oficiala ZF.

-uleiul din alte cutii non-lifetime, folosit de regula la masini inainte de 1995, se schimba la 50-60k km.

-daca luati o masina second hand automata, fara un istoric de service clar, schimbul uleiului in cutie ar trebui sa fie printre primele lucruri care le faceti. Va poate scuti de costuri potentiale de mii de euro.

-costul schimbului si al kiturilor variaza intre 4 mil la o cutie mai veche cum e a mea, si maxim 20 la cutiile moderne, facut cu ulei si kit original(kitul contine de regula un filtru si o garnitura de schimb). Costul cel mai mare e uleiul,cel original BMW fiind extrem de piparat. Puteti reduce aceste costuri folosind ulei aftermatket. Uleiul trebuie ales cu atentie, verificat sa fie compatibil cu cutia, altfel poate conduce la distrugerea cutiei. In fisierele atasate veti putea gasi uleiuri echivalente pentru cel original.

Cantitatea de ulei variaza in functie de tipul cutiei. Daca schimbul nu e facut cu scule speciale in ateliere specializate, uleiul din convertizor nu poate fi schimba si cantitatea folosita la schimb e mai mica decat capacitatea cutiei.

Un exemplu : 5HP-18, nomenclatura BMW A5S325Z : capacitate totala 8.9L, fara convertizor 6.2L. Trebuie sa tineti cont de asta in functie de unde faceti schimbul, daca au pompa speciala sa faca schimb complet sau nu.

-cele mai mari solicitari in cutie apar la "liniute" cu plecare de pe loc, accelerat cu tinut frana, cerculete si alte figuri de impresionat adolescenti si fetele de la bufetul local. Acestea pot aduce costuri de 1500 de euro scurt. De banii astia puteti petrece o saptamana pe Coasta de Azur, in Nice, cu 2 fotomodele, mai ales ca e criza acum, asa ca faceti singuri calculele si vedeti daca merita.

-Toate cutiile pot fi reconditionate, costurile sunt in generala de la 1100 de euro in sus, in functie de model, in banii astia se da si garantie de regula, un an sau 50k km. Asta in ateleiere specializate, la reprezentanta BMW veti primi tot cutii RMFD, aceasi garantie si un pret de 4 ori mai mare.

 

La cumpararea unei masini sh e bine sa va asigurati ca transmisia e in regula. Asigurati-va ca a-ti mers in toate treptele, inclusiv in R. Cutia trebuie sa schimbe lin, fara socuri de nici un fel.Trecerea din D in R trebuie sa fie lina si ea. Cutia nu trebuie sa "patineze" in nici o treapta. Patinarea cutie se simte exact la fel ca si la una manuala, atunci cand ambreiajul e defect, cu deosebirea ca intr-o transmisie automata ea poate fi prezenta numai intr-o anumita treapta.

 

 

Probleme deosebite la BMW nu apar in general decat datorita politicii BMW "lifetime". IN diverse reprezentate veti primii informatii contradictorii, si pana acum, cel putin in Romania, chiar refuzau sa faca schimbul de ulei. In Statele Unite, datorita garantiei extinse, schimbul de ulei se face si la reprezentanta,si e recomandat de BMW. Politica oficiala BMW US nu e "lifetime" ca in Europa, datorita garantieie motor/cutie de 100.000 mile (aporx 160.000 de km). Ca sa nu intram in amanunte si discutii nesfarsite , pe scurt "lifetime"=perioada garantiei", combinata cu niste strategii de marketing si ceva foarte atractiv pentru clienti noi si manageri de flote, "low maintenace cost, long service interval" .. a dus la aceasta politica paguboasa.

Trebuie sa tineti minte ca BMW nu e implicat de loc in proiectarea cutiilor. Relatia lor cu furnizorii e ceva de genul : avem de nevoie de o cutie cu rapoartele astea, schimbarea sa o faca in X milisecunde si sa tina la cuplul Z", va rugam sa ne contactati cu oferte..

O reprezentat BMW de cele mai multe ori nu se implica in remediarea problemelor legate de cutie decat prin inlocuirea totala, care e extrem de costisitoare.

O sa incerc sa explic in cateva cuvinte de ce e necesar sa schimbati uleiul, si care a fost motivul politicii lifetime.

In mod normal, temperatura de operare a unei cutii automate tipice e 50 de grade. Caldura provine din convertizor in principal, de la frecari intre dversele roti dintate si alte mecanisme, si de la ambreiaje. Ambreiajele din cutii automate sunt "umede", adica sunt proiectate sa functioneze in imersie, care le sigura racirea si le protejeaza de uzura. Intr-o cutie tipica BMW intra de la 8 pana 12 L . Cine a vazut cat e un radiator de cutie automata stie ca de cele mai multe ori e o gluma. E ceva mic, simplu, nu are termostat sau alte nebunii ci face o recirculare simpla. IN general e capabil, in conditii normala sa coboare cam cu 10-20 % MAxim temperatura. Este important sa retineti asta, ca reduce temperatura produsa de conditiile de exploatare si nu tine o temperatura nominala constanta. Ce importanta are temperatura ? PAi are, ca fiecare 20 grade in plus injumatatesc timpul de oxidare al uleiului. Nefiind decat un circuit de racire simplu, in timp lucrurile escaleaza, geometric as spune. Pe masura ce gradul de oxidare creste, capacitatea de ungere scade. Cand scade capacitatea de ungere, automat caldura degajata deci temperatura de operare creste (tineti minte, radiatorul nu e in stare sa tina o temperatura constanta in circuit, ci doar o scade intr-o masura mai mica sau mai mare), care accelereaza oxidarea, care scade capacitatrea de ungere.. si vedeti cercul vicios. Temperatura mare si frictiunea intre discurile de ambreiaj inseamna uzura mare, conduce la producerea de particule de material in ulei si atunci cand incep sa patineze.. practic nu mai exista cale de intors.. cutia trebuie sa fie reconditionata. Se mai poate intampla, totodata, ca material desprins de pe discuri datorita lipsei de ungere corecta sa ajunga in blocul hidraulic si sa il blocheze, caz in care reconditionarea e si mai scumpa.

UN studiu facut de ATRA (Automatic Transmission Re-builders Association) arata ca 90% din defectiunile transmisiilor se datoreaza supraincalzirii si oxidarii uleiului .Au tot intereseul sa repare cutii, ca din asta traiesc. ATRA e cea mai mare asociatie de profil din lume la ora asta.

 

Foarte relevante mi se par faimoasele Class Action Suit de prin State. Acolo e vorba de bani seriosi de regula, si dovezile sunt examinate cu atentie. La cele legate de cedarea prematura a trasmisiei, in aproape toate cazuri s-a dovedit a fi vorba de temperaturi mai mari de operare decat cele nominale, datorate unor conditii specifice, proiectare proasta de cele mai multe ori, marirea intervalelor de service, care au dus la oxidarea prematura a uleiului si in final defectarea transmisiei.

O sa imi spuneti ca poate nu sunt BMW, si BMW e mai cu mot. Din pacate nu, sunt doi producatori mari in lume de cutii automate, si anume ZF si Gm, care fac transmisii pentru toti ceilalti fabrincanti de autoturisme. Ce poate fi diferit la o cutie pusa pe BMW ? pai de exemplu cuplul motor, racirea cutiei.. care tin de BMW.

 

Acum ca am inteles rolul foarte mare al temperaturii sa vedem ce o produce. Temperatura in orice transmisie poate creste in urmatoarele conditii.. urcat pante mari, acceleratii violente, schimbari foarte dese de viteza, care apar in trafic in oras, mers in coloana bara la bara etc, tractare de orice fel, mers cu viteze mari indelungat. Cand nu a apare amacar unul din acesti factori in exploatarea normala a unei masini ?

Trebuie tinut minte ca efectul e cumulativ, daca acum merg mai incet si nu o mai calc nu inseamnca ca gata, oxidarea uleiului e reversibila, si cutia e ca noua.

 

O mica paranteza, mi s-a parut foarte interesant ca in State exista oferte de montare unor radiatoare aftermarket pentru cutii, mai mari, pentru masinile care tracteaza remorcute utilitare in mod frecvent.

Sa revenim la probleme specifice BMW. In anii 93-94 au aparut primele cutii moderne la BMW. Au inceput sa fie controlate electronic, corelate cu alte sisteme, au devenit adaptive, si multe alte inovatii. In 1995 au aparut primele cutii "lifetime". E34 fost prima masina cu cutii lifetime, din cate stiu eu, desi la vremea respectiva nu erau denumite asa, Constructiv, ele erau identice cu cele vechi, deosebirea era prezenta unui filtru si tipul uleiului, Esso LT 7141. Acest ulei, la vremea respectiva, a fost revolutionar. Se stiu destul de putine despre el, dar am gasit o analiza facuta de un laborator rus, nu stiu cat e de credibila, dar se pare ca avea rezistenta la oxidare dubla fata de orice alt ulei prezent pe piata.(la vremea respectiva) Acest lucru precum si prezenta filtrului, care impiedica eventualele particule desprinse de pe discuri sa ajunga in blocul hidraulic, ajuta intradevar la marirea intervalului de service. Dar de aici pana la "lifetime" adica ani de zile si sute de mii de km mai e cale lunga.

 

 

Un caz particular il reprezinta tot ce inseamna BMW 3.0D facut intre 2000-2002. Cutia pusa pe aceste modele (330D, 530D, X3 3.0D) a fost A5S390 .. in timp ce motorul are 410 NM cuplu. Aviz amatorilor de chip tuning.. Cutia va pica fara discutie. Chiar si in conditii normale, cutia e suprasolicitiata in mod constat peste parametrii proiectati.. Numarul de cutii picate pe modelele mentionate e absolut ametior si cred ca ar fi fost primul class action suit cu dovezi clare si irevocabile din Europa. Dar se pare ca in Europa banii se fac mai usor si vinul bun din EU ajuta la inghitirea galustii servite de BMW fara mari probleme.

L.E. Am discutat cu cineva de pe forum, care se pare ca are o sursa la ZF :) Problema la aceste modele a fost partial rezolvata de soft. Cuplul fiind limitat eletronic in treptele inferioare. Totusi, ce am spus mai sus ramane valid, cutia de pe aceste modele merge la maximul tolerat si a fost si este predispusa la defectiuni premature.

Posesorii unor astfel de modele trebuie sa aibe grija speciala, si sa fac schimbul de ulei chiar mai des 80k km, si in general sa evite suprasolicitarile. Desi in opinia mea e doar o chestieune de timp pana aceste modele au inevitabil probleme cu cutia, indiferent de precautii.

Mai jos aveti o poza cu diversele cutii puse BMW, un fisier emis de ZF cu recomandarile lor si uleiuri echivalente, si un PDF gasit de mine cu uleiuri Valvoline si aplicatia lor la BMW si alte marci, interesant pentru cei care cauta variante aftermarket. Pe masura ce mai gasesc documentatii oficiale le voi adauga.

Tot ce v-am prezentat aici e compilat din diverse surse de incredere, incepand cu documentatii oficiale, consultari cu ingineri auto calificati si inclusiv recomandari obtinute de mine de la ingineri de la Fabrica ZF din Saarbrucken, cu ocazia unei vizite acolo. Daca am informatii gresite, va rog sa ma contactati pe PM pentru a corecta si modifica acest articol. Orice contributii valide vor completa informatia prezenta aici, si voi publica numele celor care au contribuit, cu permisiunea lor.

 

 

 

 

lista cutii bmw si ulei

 

View attachment: applicationhuiletrans.pdf

View attachment: TE-ML_11_en0700.pdf

 

lista compatibilitati aprobate OEM pentru Motul Multi ATF

 

http://www.motul.com....pdf?1290086772

 

Daca dati click aici puteti cauta dupa masina si tip, ei spun ca merge si in cutiile in 6 trepte de la ZF, prezente pe e90/ e60..

http://ew5.earlweb.c...rch.php?site=41

 

 

Am gasit o noua lista cu uleiuri compatibile. Frumusetea ei e ca da direct part. no de la BMW cu care e compatibil. Preturile par a fi mai mult decat decente.

http://www.fuchs-eur...ion_fluids.html

Au chiar si un ghid in alegerea uleiurilor, unde introduceti masina, anul de fabricatie etc si va apare lista. Au echivalenti si pentru cele mai noi uleiuri gen Lifeguard 6. Eu pentru Lifeguard6 stiam doar de Redline, acum mai exista unul vad.

L.E.

Cateva service-uri specializate, din pacate sunt cam rare:

Daca mai stiti de altele si aveti recomandari, in special din alte localitati in afara de Bucuresti, ca rog sa ma contactati pe pm si le adaug in lista.

 

http://www.reparatiicutiiautomate.ro/

De astia am auzit experiente pozitive.

 

SC GEAR TRANS REP SRL

Cod unic de inregistrare:

RO 13878276

Nr.ord.reg.com./an:

J40/4700/2001

Sediul:

B-dul Basarabia 256, sect 3

Astia ar fi autorizati ZF in ROmania, deci ar trebui sa fie cat de cat buni.

 

http://reparatiicutiiviteza.ro/

De astia nu stiu nimic.

Am inteles ca ar mai fi si in Timisoara un service specializat. Poate ne ajuta vreun coleg de acolo cu date de contact.

 

 

Contributori :

DSF


User Feedback

Recommended Comments



Eu nu cred ca difera, mie nu mi se parea nici-o diferenta asta numai in cazul in care pleci de la 0 si apesi acceleratia in blana,cand faci asta oricum intra pe sport automat. In mers cand este pe S sta putin mai turata, cum zice mai sus si malasorte.Da atunci cand faci 0-100 nu difera(apesi acceleratia blana), mie asa mi sa parut la fostul e39.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tot n-am aflat un raspuns concret...pana la urma exista diferente sau nu? colegul malasorte spune ca da, in schimb branevl zice ca nu; eu totusi tind sa cred ca difera aceste performante,altfel de ce ar mai fi existat modul sport? totusi mai astept si alte pareri.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

da, exista diferente, si nu numai in turatia in care sta, care e mai mare, ci si raspunsul pedalei de accelaratie de multe ori ( la masinile cu senzor de pozitie, nu la cele cu cablu clasic de acceleratie).

LA anumite modele, pana si schimbul de la o treapta la alta se face mai rapid, dar nu la toate.

LA modele 6hp ( cele de pe e90. e60), poate, in anumite momente, si cand e selectata pe sport, poate sa sara si 2 trepte deodata., gen din a 6-a direct in a 4 de exemplu, fara sa mai treaca prin 5...

Dar nu intodeauana si nu oricum, in fucntie de ce ii permite softul, managementul e un pic mai complex.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Tot n-am aflat un raspuns concret...pana la urma exista diferente sau nu? colegul malasorte spune ca da, in schimb branevl zice ca nu; eu totusi tind sa cred ca difera aceste performante,altfel de ce ar mai fi existat modul sport? totusi mai astept si alte pareri.

 

 

Nu ai inteles ce am zis.Exista diferente intre S si D. Eu m-am referit strict la cazul cand pleci de pe loc cu acceleratia in podea pana la 100 la ora, fie ca este in D sau in S tot la fel fuge masina, am testat acest lucru pe fostul e39 de m-am saturat.Cand esti in mers si este in S masina sta mai turata, cum zice si domi, raspunde mai redepe la acceleratie, schimba mai repede inferioara, diferente exista.

Da si la mine cand apasam blana sa ziceam ca era in viteza a 5-a, la 70-80 la ora schimba direct a treia poate chiar a doua

Link to comment
Share on other sites

Am trei intrebari pentru care nu reusesc sa gasesc raspuns pe internet.

 

Masina mea este un 525D PRE-LCI 2007 februarie, automat (177hp).

 

1. Ce cutie am pe masina?

- GA6HP19Z (designed for maximum torque of 400 Nm)

- GA6HP19Z TU (designed for maximum torque of 400 Nm)

- GA6HP26Z (designed for maximum torque of 600 Nm)

 

Ma tenteaza sa umblu la motor sa o duc in 550Nm si vreau sa vad daca ma tine cutia.

 

 

2. Uneori cand opresc sa zicem ceva mai brusc la un semafor, dupa ce opresc masina, ma smunceste un pic ca si cum ar da drumu f rapid la ambreaj. Oare de la ce poate fi?

 

3. Ce ulei sa bag in cutie ca are 130.000 km si nu stiu daca proprietarul anterior a schimbat uleiul (o am de la 118.000km) ?

 

 

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Tot n-am aflat un raspuns concret...pana la urma exista diferente sau nu? colegul malasorte spune ca da, in schimb branevl zice ca nu; eu totusi tind sa cred ca difera aceste performante,altfel de ce ar mai fi existat modul sport? totusi mai astept si alte pareri.

Nu exista nicio diferenta la 0-100km/h. Cand apesi acceleratia la maxim se comporta la fel, indiferent de mod: D/DS/Manual. Mai auzi pe unii ca daca e pe DS se schimba sunetul motorului, trage mai bine etc. Astea sunt povesti de adormit copiii.

 

Am trei intrebari pentru care nu reusesc sa gasesc raspuns pe internet.

 

Masina mea este un 525D PRE-LCI 2007 februarie, automat (177hp).

 

1. Ce cutie am pe masina?

- GA6HP19Z (designed for maximum torque of 400 Nm)

- GA6HP19Z TU (designed for maximum torque of 400 Nm)

- GA6HP26Z (designed for maximum torque of 600 Nm)

 

Ma tenteaza sa umblu la motor sa o duc in 550Nm si vreau sa vad daca ma tine cutia.

 

 

2. Uneori cand opresc sa zicem ceva mai brusc la un semafor, dupa ce opresc masina, ma smunceste un pic ca si cum ar da drumu f rapid la ambreaj. Oare de la ce poate fi?

 

3. Ce ulei sa bag in cutie ca are 130.000 km si nu stiu daca proprietarul anterior a schimbat uleiul (o am de la 118.000km) ?

 

 

Multumesc anticipat!

1. Ai cutia GA6HP26Z, pe care o am si eu, rezista la 600Nm. Poti sa-i faci chiptuning linistit, insa sa nu fie prea agresiv. Oricum noi avem cuplu maxim 400Nm stock.

2. Mi se intampla si mie uneori, insa foarte rar. Asta cand merg pe D si merg mai sportiv, la oprire la semafor, face chestia asta. Schimba in treapta 1 ca sa poti pleca repede si in forta. In mod normal, pe D, pleaca de pe loc cu treapta 2. Ca sa nu-ti mai faca asta ii poti reseta valorile adaptive ale calculatorului cutiei, n-o sa-ti mai faca o perioada, pana iti va invata iar stilul de mers (de fapt apasarile pedalei de acceleratie).

3. Ulei original BMW, e cel mai sigur. Mai sunt si corespondenti de la alte marci, poti cauta la inceputul articolului. Si cand schimbi uleiul trebuie sa-i schimbi si baia de ulei pentru ca are filtru incorporat, nu-l poti schimba separat.

Eu am schimbat astea, m-a costat aprox. 100lei/l ulei original, au intrat 6 litri si un pic. Daca schimbi undeva la un centru care are si pompa sa traga din convertizor, incap 9.5l.

Iar baia de ulei a fost undeva la 700-800lei originala.

 

 

Link to comment
Share on other sites

poti folosi in cutia aia si ulei motul multi atf, e cam 53 de roni l.

 

In principiu, daca esti din bucuresti sau ai drum acolo, il poti contacta pe claudiubwr, care are oferte bune si pentru oem si aftermarket, si colaboreaza si cu un service care iti poate face operatiunea.

poti incerca si un update de soft al cutiei, la e60 primii ani de fabricatie mai apareau socuri la franare care erau din soft..

ca timp chestia asta dureaza 1-2h..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Multumesc DOMI, masina este 2007 deci nu e chiar printre primii ani de fabricatie, in plus la reprezentanta au zis ca daca-mi fac update de soft si se arde vreoun calculator, il platesc eu. (nu ofera garantie)

Ajung prin Bucuresti la sfarsitul lui iulie cand imi fac si evacuarea (Longlife Bucuresti) si voi vorbi si cu claudiu sa-mi faca si schimbul de ulei din cutie. :) (poate chiar si uleiul si filtrele de la motor, ca mai am vreo 3500km pana la pragul de 10.000km deci pana atunci ii fac)

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa-i vorbesc de rau pe cei de la reprezentanta, insa eu mi-am updatat singur toate modulele (mai putin CCC-ul care se updateaza cu fibra optica, deci trebuie OPS sau OPPS) cu cablu k-line si un redresor. Riscant, nu recomand, dar ei care au toate sculele tot fac pe neseriosii. Insa a mea e fabricatie 12/2005, la a ta nu cred ca e nevoie de update de soft.
Link to comment
Share on other sites

Salut am si eu o intrebare, cand schimba viteza la coborarea unei pante parca smuceste in a 2-a sau a3-a nu-mi dau seama exact, e normal? ca si cum masina ar prinde mai mare viteza decat ansamblu transmisie, precizez ca nu am masina de mult timp si nu cunosc exact cum trebuie sa schimbe o cutie automata perfect, in rest nu simp nici o smucitura la schimbatul treptelor pe drept sau la urcare, doar "smucitura" normala cred mai degraba foarte mic delay, doar din a5-a in a 6-a aproapte ca nu-ti dai seama cand schimba numa dupa turometru, asea ar trebui sa fie normal?
Link to comment
Share on other sites

Multumesc uitasem sa specific ca e vorba de E90 2009, intrebarea mea ar fi mai pot sa umblu asa? adica trebuie sa schimb urgent uleiul? sa merg pe mina reprezentantei? (italia) am 152000km (reali cred) multumesc pt informatii
Link to comment
Share on other sites

cu cat amani cu atat uzura cutiei creste, pana crapa.

nu e chiar o avere schimbul, nici macar la preturile din italia.

In schimb o cutie costa mult mai mult decat un biet schimb de ulei.

Eu nu as risca.

Ai depasit cu mult intervalul, care e de max 120k km.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Acum eu intreb in necunostinta de cauza, am testat un pic cum schimba si am observat totusi ca din a 2-a in a 3-a parca scuceste un pic cateodata la mers mai lin, din a 3-a in a 4-a foarte slab si in continuare pana in a 6-a aproape ca nu-ti dai seama, acum eu intreb... in treptele inferioare se simte mai tare smucitura? e normal? nu trebuie sa simti nimic ca si in treptele 5-6? sau din cauza cuplului mai mare se simte ca schimba un pic mai brusc? nu am mai condus cu cutie automata si nu am habar cum ar trebui sa schimbe normal. Faza cu smucitul la coborarea unei pante, face si la mersul in linie dreapta doar nu asa accentuat sa fie aceasi problema cu nivelul uleiului scazut? Edited by smiley32
Link to comment
Share on other sites

asta e principala cauza a defectarii cutiilor, ulei prost si care nu e la nivel.

Ce simti sunt primele simptome. Clar cutia e afectata, cat, nu se poate stii poana nu o desfaci.

 

Daca ai noroc scapi cu un schimb, daca nu alta sau rebuild complet.

MAi multe detalii nu am ce sa iti dau, daca iti explic mult mai multe si desfacem firul in 4, pierzi si vremea ta si a mea.

Pe scurt, mergi fa un schimb de ulei si kitul de filtru, daca iti face in continuare ai pus-o de cutie noua, sh sau rebuild, cum te tine buzunarul.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

As putea face eu schimbul de uelei? adica sa schimb filtru si uleiul? din cate am vazut aici procedura ar fi urmatoarea:

1 Suspend masina pe un plan drept

 

2 Dau drumul la uleiul vechi

 

3 Schimb baia de ulei cu filtru incorporat

 

4 Pun uleiul adecvat dupa citirea etichetei de pe cutie

 

5 Complectez ulei pornesc motorul si complectez iar ulei pana incepe sa stropeasca afara pe la busonul de umplere, aste dupa ce am schimbat cu drana de mana trasa in toate vitezele si as avea cutia la temperatura de 40 50 grade.

 

Gresesc? ar trebui sa am alceva in vedere? adica mai bine ma las pe mana unu specialist? am inteles ca multi nu dispun de masina de flush pt un schimb complect, eventual refac un schimb dupa aproximativ 20 30 mii km

Edited by smiley32
Link to comment
Share on other sites

Buna seara. Am un BMW seria 3 coupe 330 CI din 2001 automata si am si eu o problema la cutie. Dimineata cand am pornit masina mia apraut o eroare in bord cu semnul exclamarii cand am vrut sa cuplez in D , pur si simplu masina se tura si nu mai merge , am accelerat mai tare si am reusit sa o urnesc . Ma puteti ajuta cu un sfat va rog frumos nu stiu ce sa fac sa schimb uleiul , nu am nici macar o idee. Va multumesc!!
Link to comment
Share on other sites

de la ce oare sa fie ? as putea merge cu ea la service nu e nici o problema daca mai merg in jur de 15 km ?

in principiu poti sa mergi. Masina este in Trans failserv program adica merge doar in a 3a. cauzele pot fii nenumarate. Singurul risc sa mergi ar fii daca nu are ulei. Dar personal nu cred ca aaceasta e cauza. Cutia cel mai probabil are nevoie de un rebuild daca nu e vreo problema electrica

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Salut la toti!.De curand sunt posesorul unui BMW e36 316 an 95, cutie automata A4S270/310R care se mai numeste si GM 4L30E. Dupa ce am citit un milion de posturii,referitor la tipul de ulei,am ramas in ceata! As dori sa stiu care ar fi cel mai bun ulei? .Cutia schimba bine cu toate ca are 236 000 km.Multumesc...
Link to comment
Share on other sites




Guest
This is now closed for further comments

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.