Jump to content
  • Member Statistics

    78206
    Total Members
    1986
    Most Online
    lucianian
    Newest Member
    lucianian
    Joined

Articole

Articole

Articole

Cutii automate intretinere


DOMI

M-am gandit sa adunam la un loc informatiile despre cutii automate care le avem, poate un moderator il face sticky . Apar tot timpul controverse, mai mult sau mai putin documentatate si se deschid topicuri nenumarate despre ele.

Totodata putem posta documentatii diverse care le avem cu tipuri de uleiuri, orice alte informatii utile care le avem, service-uri specializate etc. Nu vreau sa pornesc vreun versus daca se schimba uleiul sau nu. Exista nenumarate recomandari oficiale sa se schimbe. Cine crede altfel poate ignora complet informatia prezentata aici.

 

Cateva recomandari valabile pentru toti posesorii de cutii automate.

-o cutie automata intretinuta si exploatata corect, poate tine mult mai mult decat restul masinii la un loc, teoretic nu au voie sa cedeze. Sunt multe exemple de cutii care au tinut si tin, fara exagerare, milioane de km. Intretinute corect, pot aduce costuri mult mai reduse decat variantele manuale, mai ales la modelele de dupa 2000, datorita costurilor mari ale kiturilor de ambreiaj, volante-lor cu masa dubla, care costa de destul de mult si pica inevitabil.

 

Denumirile cutiilor automate BMW au un cod simplu care poate releva cateva informatii..

Sa luam un exemplu : A5S310Z Prima parte A5S - A automata, 5S-5 trepte de viteza, si important 310- 310NM cuplul maxim care il suporta. Aceasta cifra e importanta pentru intretinerea corecta si mai ales pentru amatorii de chip tuning.

Cu cat ridici cuplul mai aproape de valoarea maxima admisa, cu atat intretinerea devine mai problematica si probabilitatea sa o strici mai mare.

-uleiul din cutiile "lifetime" nu e lifetime, ci se schimba la intervale regulate. Pozitia oficiala ZF este 80-120.000 km in functie de cat de solicitata a fost masina etc. Eu personal as schimba la intervalul minim, chiar mai des. Am atasat un document care explica pozitia oficiala ZF.

-uleiul din alte cutii non-lifetime, folosit de regula la masini inainte de 1995, se schimba la 50-60k km.

-daca luati o masina second hand automata, fara un istoric de service clar, schimbul uleiului in cutie ar trebui sa fie printre primele lucruri care le faceti. Va poate scuti de costuri potentiale de mii de euro.

-costul schimbului si al kiturilor variaza intre 4 mil la o cutie mai veche cum e a mea, si maxim 20 la cutiile moderne, facut cu ulei si kit original(kitul contine de regula un filtru si o garnitura de schimb). Costul cel mai mare e uleiul,cel original BMW fiind extrem de piparat. Puteti reduce aceste costuri folosind ulei aftermatket. Uleiul trebuie ales cu atentie, verificat sa fie compatibil cu cutia, altfel poate conduce la distrugerea cutiei. In fisierele atasate veti putea gasi uleiuri echivalente pentru cel original.

Cantitatea de ulei variaza in functie de tipul cutiei. Daca schimbul nu e facut cu scule speciale in ateliere specializate, uleiul din convertizor nu poate fi schimba si cantitatea folosita la schimb e mai mica decat capacitatea cutiei.

Un exemplu : 5HP-18, nomenclatura BMW A5S325Z : capacitate totala 8.9L, fara convertizor 6.2L. Trebuie sa tineti cont de asta in functie de unde faceti schimbul, daca au pompa speciala sa faca schimb complet sau nu.

-cele mai mari solicitari in cutie apar la "liniute" cu plecare de pe loc, accelerat cu tinut frana, cerculete si alte figuri de impresionat adolescenti si fetele de la bufetul local. Acestea pot aduce costuri de 1500 de euro scurt. De banii astia puteti petrece o saptamana pe Coasta de Azur, in Nice, cu 2 fotomodele, mai ales ca e criza acum, asa ca faceti singuri calculele si vedeti daca merita.

-Toate cutiile pot fi reconditionate, costurile sunt in generala de la 1100 de euro in sus, in functie de model, in banii astia se da si garantie de regula, un an sau 50k km. Asta in ateleiere specializate, la reprezentanta BMW veti primi tot cutii RMFD, aceasi garantie si un pret de 4 ori mai mare.

 

La cumpararea unei masini sh e bine sa va asigurati ca transmisia e in regula. Asigurati-va ca a-ti mers in toate treptele, inclusiv in R. Cutia trebuie sa schimbe lin, fara socuri de nici un fel.Trecerea din D in R trebuie sa fie lina si ea. Cutia nu trebuie sa "patineze" in nici o treapta. Patinarea cutie se simte exact la fel ca si la una manuala, atunci cand ambreiajul e defect, cu deosebirea ca intr-o transmisie automata ea poate fi prezenta numai intr-o anumita treapta.

 

 

Probleme deosebite la BMW nu apar in general decat datorita politicii BMW "lifetime". IN diverse reprezentate veti primii informatii contradictorii, si pana acum, cel putin in Romania, chiar refuzau sa faca schimbul de ulei. In Statele Unite, datorita garantiei extinse, schimbul de ulei se face si la reprezentanta,si e recomandat de BMW. Politica oficiala BMW US nu e "lifetime" ca in Europa, datorita garantieie motor/cutie de 100.000 mile (aporx 160.000 de km). Ca sa nu intram in amanunte si discutii nesfarsite , pe scurt "lifetime"=perioada garantiei", combinata cu niste strategii de marketing si ceva foarte atractiv pentru clienti noi si manageri de flote, "low maintenace cost, long service interval" .. a dus la aceasta politica paguboasa.

Trebuie sa tineti minte ca BMW nu e implicat de loc in proiectarea cutiilor. Relatia lor cu furnizorii e ceva de genul : avem de nevoie de o cutie cu rapoartele astea, schimbarea sa o faca in X milisecunde si sa tina la cuplul Z", va rugam sa ne contactati cu oferte..

O reprezentat BMW de cele mai multe ori nu se implica in remediarea problemelor legate de cutie decat prin inlocuirea totala, care e extrem de costisitoare.

O sa incerc sa explic in cateva cuvinte de ce e necesar sa schimbati uleiul, si care a fost motivul politicii lifetime.

In mod normal, temperatura de operare a unei cutii automate tipice e 50 de grade. Caldura provine din convertizor in principal, de la frecari intre dversele roti dintate si alte mecanisme, si de la ambreiaje. Ambreiajele din cutii automate sunt "umede", adica sunt proiectate sa functioneze in imersie, care le sigura racirea si le protejeaza de uzura. Intr-o cutie tipica BMW intra de la 8 pana 12 L . Cine a vazut cat e un radiator de cutie automata stie ca de cele mai multe ori e o gluma. E ceva mic, simplu, nu are termostat sau alte nebunii ci face o recirculare simpla. IN general e capabil, in conditii normala sa coboare cam cu 10-20 % MAxim temperatura. Este important sa retineti asta, ca reduce temperatura produsa de conditiile de exploatare si nu tine o temperatura nominala constanta. Ce importanta are temperatura ? PAi are, ca fiecare 20 grade in plus injumatatesc timpul de oxidare al uleiului. Nefiind decat un circuit de racire simplu, in timp lucrurile escaleaza, geometric as spune. Pe masura ce gradul de oxidare creste, capacitatea de ungere scade. Cand scade capacitatea de ungere, automat caldura degajata deci temperatura de operare creste (tineti minte, radiatorul nu e in stare sa tina o temperatura constanta in circuit, ci doar o scade intr-o masura mai mica sau mai mare), care accelereaza oxidarea, care scade capacitatrea de ungere.. si vedeti cercul vicios. Temperatura mare si frictiunea intre discurile de ambreiaj inseamna uzura mare, conduce la producerea de particule de material in ulei si atunci cand incep sa patineze.. practic nu mai exista cale de intors.. cutia trebuie sa fie reconditionata. Se mai poate intampla, totodata, ca material desprins de pe discuri datorita lipsei de ungere corecta sa ajunga in blocul hidraulic si sa il blocheze, caz in care reconditionarea e si mai scumpa.

UN studiu facut de ATRA (Automatic Transmission Re-builders Association) arata ca 90% din defectiunile transmisiilor se datoreaza supraincalzirii si oxidarii uleiului .Au tot intereseul sa repare cutii, ca din asta traiesc. ATRA e cea mai mare asociatie de profil din lume la ora asta.

 

Foarte relevante mi se par faimoasele Class Action Suit de prin State. Acolo e vorba de bani seriosi de regula, si dovezile sunt examinate cu atentie. La cele legate de cedarea prematura a trasmisiei, in aproape toate cazuri s-a dovedit a fi vorba de temperaturi mai mari de operare decat cele nominale, datorate unor conditii specifice, proiectare proasta de cele mai multe ori, marirea intervalelor de service, care au dus la oxidarea prematura a uleiului si in final defectarea transmisiei.

O sa imi spuneti ca poate nu sunt BMW, si BMW e mai cu mot. Din pacate nu, sunt doi producatori mari in lume de cutii automate, si anume ZF si Gm, care fac transmisii pentru toti ceilalti fabrincanti de autoturisme. Ce poate fi diferit la o cutie pusa pe BMW ? pai de exemplu cuplul motor, racirea cutiei.. care tin de BMW.

 

Acum ca am inteles rolul foarte mare al temperaturii sa vedem ce o produce. Temperatura in orice transmisie poate creste in urmatoarele conditii.. urcat pante mari, acceleratii violente, schimbari foarte dese de viteza, care apar in trafic in oras, mers in coloana bara la bara etc, tractare de orice fel, mers cu viteze mari indelungat. Cand nu a apare amacar unul din acesti factori in exploatarea normala a unei masini ?

Trebuie tinut minte ca efectul e cumulativ, daca acum merg mai incet si nu o mai calc nu inseamnca ca gata, oxidarea uleiului e reversibila, si cutia e ca noua.

 

O mica paranteza, mi s-a parut foarte interesant ca in State exista oferte de montare unor radiatoare aftermarket pentru cutii, mai mari, pentru masinile care tracteaza remorcute utilitare in mod frecvent.

Sa revenim la probleme specifice BMW. In anii 93-94 au aparut primele cutii moderne la BMW. Au inceput sa fie controlate electronic, corelate cu alte sisteme, au devenit adaptive, si multe alte inovatii. In 1995 au aparut primele cutii "lifetime". E34 fost prima masina cu cutii lifetime, din cate stiu eu, desi la vremea respectiva nu erau denumite asa, Constructiv, ele erau identice cu cele vechi, deosebirea era prezenta unui filtru si tipul uleiului, Esso LT 7141. Acest ulei, la vremea respectiva, a fost revolutionar. Se stiu destul de putine despre el, dar am gasit o analiza facuta de un laborator rus, nu stiu cat e de credibila, dar se pare ca avea rezistenta la oxidare dubla fata de orice alt ulei prezent pe piata.(la vremea respectiva) Acest lucru precum si prezenta filtrului, care impiedica eventualele particule desprinse de pe discuri sa ajunga in blocul hidraulic, ajuta intradevar la marirea intervalului de service. Dar de aici pana la "lifetime" adica ani de zile si sute de mii de km mai e cale lunga.

 

 

Un caz particular il reprezinta tot ce inseamna BMW 3.0D facut intre 2000-2002. Cutia pusa pe aceste modele (330D, 530D, X3 3.0D) a fost A5S390 .. in timp ce motorul are 410 NM cuplu. Aviz amatorilor de chip tuning.. Cutia va pica fara discutie. Chiar si in conditii normale, cutia e suprasolicitiata in mod constat peste parametrii proiectati.. Numarul de cutii picate pe modelele mentionate e absolut ametior si cred ca ar fi fost primul class action suit cu dovezi clare si irevocabile din Europa. Dar se pare ca in Europa banii se fac mai usor si vinul bun din EU ajuta la inghitirea galustii servite de BMW fara mari probleme.

L.E. Am discutat cu cineva de pe forum, care se pare ca are o sursa la ZF :) Problema la aceste modele a fost partial rezolvata de soft. Cuplul fiind limitat eletronic in treptele inferioare. Totusi, ce am spus mai sus ramane valid, cutia de pe aceste modele merge la maximul tolerat si a fost si este predispusa la defectiuni premature.

Posesorii unor astfel de modele trebuie sa aibe grija speciala, si sa fac schimbul de ulei chiar mai des 80k km, si in general sa evite suprasolicitarile. Desi in opinia mea e doar o chestieune de timp pana aceste modele au inevitabil probleme cu cutia, indiferent de precautii.

Mai jos aveti o poza cu diversele cutii puse BMW, un fisier emis de ZF cu recomandarile lor si uleiuri echivalente, si un PDF gasit de mine cu uleiuri Valvoline si aplicatia lor la BMW si alte marci, interesant pentru cei care cauta variante aftermarket. Pe masura ce mai gasesc documentatii oficiale le voi adauga.

Tot ce v-am prezentat aici e compilat din diverse surse de incredere, incepand cu documentatii oficiale, consultari cu ingineri auto calificati si inclusiv recomandari obtinute de mine de la ingineri de la Fabrica ZF din Saarbrucken, cu ocazia unei vizite acolo. Daca am informatii gresite, va rog sa ma contactati pe PM pentru a corecta si modifica acest articol. Orice contributii valide vor completa informatia prezenta aici, si voi publica numele celor care au contribuit, cu permisiunea lor.

 

 

 

 

lista cutii bmw si ulei

 

View attachment: applicationhuiletrans.pdf

View attachment: TE-ML_11_en0700.pdf

 

lista compatibilitati aprobate OEM pentru Motul Multi ATF

 

http://www.motul.com....pdf?1290086772

 

Daca dati click aici puteti cauta dupa masina si tip, ei spun ca merge si in cutiile in 6 trepte de la ZF, prezente pe e90/ e60..

http://ew5.earlweb.c...rch.php?site=41

 

 

Am gasit o noua lista cu uleiuri compatibile. Frumusetea ei e ca da direct part. no de la BMW cu care e compatibil. Preturile par a fi mai mult decat decente.

http://www.fuchs-eur...ion_fluids.html

Au chiar si un ghid in alegerea uleiurilor, unde introduceti masina, anul de fabricatie etc si va apare lista. Au echivalenti si pentru cele mai noi uleiuri gen Lifeguard 6. Eu pentru Lifeguard6 stiam doar de Redline, acum mai exista unul vad.

L.E.

Cateva service-uri specializate, din pacate sunt cam rare:

Daca mai stiti de altele si aveti recomandari, in special din alte localitati in afara de Bucuresti, ca rog sa ma contactati pe pm si le adaug in lista.

 

http://www.reparatiicutiiautomate.ro/

De astia am auzit experiente pozitive.

 

SC GEAR TRANS REP SRL

Cod unic de inregistrare:

RO 13878276

Nr.ord.reg.com./an:

J40/4700/2001

Sediul:

B-dul Basarabia 256, sect 3

Astia ar fi autorizati ZF in ROmania, deci ar trebui sa fie cat de cat buni.

 

http://reparatiicutiiviteza.ro/

De astia nu stiu nimic.

Am inteles ca ar mai fi si in Timisoara un service specializat. Poate ne ajuta vreun coleg de acolo cu date de contact.

 

 

Contributori :

DSF


User Feedback

Recommended Comments



cam nasol, ce sa zic, cati km ai cu ea ?

de fapt daca ai citit articolul, la inceput e o pagina din manulul ZF, producatorul cutiei, care zice 80-120k km, in functie de regimul de exploatare...

mai poti incerca o singura chestie.. un update de soft + inca un schimb de ulei si filtru, ca ai zis ca ai schimbat doar uleiul...

 

 

Pana la urma cred ca cea mai buna solutie e sa mergi cu ea cat mai poti (inainte sa pice de tot si sa o cari cu platoforma) in Ungaria sau Austria, sunt ateliere specializate acolo, si dai cutia ta + o suma si pe loc ti-o schimba cu una reconditionata, cu garantie si tot tot ce trebuie.

Daca faci programare din timp, o sa o aibe pe stoc, si stai o zi cel mult.

 

daca vrei mai poti schimba odata uleiul, cu instalatie de flush, si filtru, daca ai noroc, dar costa ceva, si sincer nu cred ca o salvezi.

daca ai un mecanic bun sa se bage la asa ceva, sa iti dea blocul hidraulic jos, dar costa foarte mult si nu ai garantie, si 3 cheltuieli mai mici fara garantie.. mai bine o schimbi si scapi de o grija, stai cativa ani linistit si te bucuri de masina.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

la tine e posibil sa nu fie cutia.. daca ai ocazia sa inspectezi si cardan, bucsulite pe la diferential etc..

zgomotele la cutie sunt foarte grave, daca ajunge sa faca zgomot e oale si ulcele in general.

 

Vibratii mai apar cateodata de la convertizor, dar de regula in accelerare sau la o anumita viteza constanta, care e cam acelasi lucru, adica e oale si ulcele..

 

 

 

 

Zici ca nu ai nici un fel de socuri, doar un un fel de vibratie, bazait ?

Incearca sa o treci pe N si sa franezi de la 50 km/h, vezi mai face ?

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

la tine e posibil sa nu fie cutia.. daca ai ocazia sa inspectezi si cardan, bucsulite pe la diferential etc..

zgomotele la cutie sunt foarte grave, daca ajunge sa faca zgomot e oale si ulcele in general.

 

Vibratii mai apar cateodata de la convertizor, dar de regula in accelerare sau la o anumita viteza constanta, care e cam acelasi lucru, adica e oale si ulcele..

 

 

 

 

Zici ca nu ai nici un fel de socuri, doar un un fel de vibratie, bazait ?

Incearca sa o treci pe N si sa franezi de la 50 km/h, vezi mai face ?

 

 

Am trecut-o pe N si am franat, nu se mai aude/simte nimic. Faza e ca nu face la accelerare sau viteza constanta, ci doar la decelerare si implicit retrogradare, si cum am spus sub 50km/h.Deranjant ar fi zumzaitul acela infundat,ca vibratia e nesimnificativa,aproape ca nu se simte.

In legatura cu socurile, zic eu ca am simtit de vreo doua ori un soc foarte fin dar fara zgomot fara nimic; asta s-a intamplat cand am am plecat de pe loc (deci era intr-a-ntaia) si urma s-o bage p-a doua deci -ca sa zic asa- s-a cam grabit s-o bage p-a doua si a produs socul de care-ti vorbesc; binenteles, toata povestea asta s-a intampat la o viteza de 10-20km/h maxim si de vreo doua ori(daca viteza era mai mare n-ar fi facut), asta fiind acum cateva luni. Faza e ca nu mi s-a intamplat niciodata sa faca vreo figura indiferent de plecari de pe loc, de acceleratii, de reprize, de pozitia pedalei de acceleratie, nici la kickdown n-am avut probleme cu ea.

In legatura cu vibratia, totusi zic si eu ca ar fi din cardan, pt ca mi se mai intampla sa vibreze(dar fara zgomot) si la o viteza constanta de 120km/h; peste sau sub aceasta viteza nu se mai simte nimic.

Link to comment
Share on other sites

cand esti pe N, practic doar convertizorul iti mai lucreaza la a ta.

 

 

Ori e convertizorul, care poate vibra si la viteze constante, ori e altceva.

Cardanul daca e vibreaza si la accelerare, poate sunt ceva busulite sau se intampla ceva la transferul maselor cand faci decelerarea.

 

Normal se poate verifica stall speed sa vezi daca e convertizorul

Iti trebuie un tester, sa iti indice foare precis turatia, ce vezi pe turometru nu e suficient, si tabelul de stall speed, dar pentru e39 nu stiu unde il gasesti, normal ar trebui sa fie intr-un manual bentley..

 

Stall peed e specifica in orice treapta de viteza. Cu frana de mana trasa, frana calcata, o selectezi manual in a doua si o accelerezi blana pentru o perioada scurta de timp , gen maxim 10 sec la cat se poate duce ea si notezi maximul de turatie.

O variatie fie si de 50 de rpm fata de tabel inseamna ca ai o problema la convertizor.

De exemplu la cutia si motorul meu stall peed in a II e 2450 RPM... daca as avea 2500 sau 2400, inseamna ca am o problema...

Sper sa nu fie cutia la tine, de si modelul ala e cam cu probleme, la 530d 2000-2003 cam picau pe capete ca nu prea duce ea saraca la ce cuplu scoate motorul..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

cand esti pe N, practic doar convertizorul iti mai lucreaza la a ta.

 

 

Ori e convertizorul, care poate vibra si la viteze constante, ori e altceva.

Cardanul daca e vibreaza si la accelerare, poate sunt ceva busulite sau se intampla ceva la transferul maselor cand faci decelerarea.

 

Normal se poate verifica stall speed sa vezi daca e convertizorul

Iti trebuie un tester, sa iti indice foare precis turatia, ce vezi pe turometru nu e suficient, si tabelul de stall speed, dar pentru e39 nu stiu unde il gasesti, normal ar trebui sa fie intr-un manual bentley..

 

Stall peed e specifica in orice treapta de viteza. Cu frana de mana trasa, frana calcata, o selectezi manual in a doua si o accelerezi blana pentru o perioada scurta de timp , gen maxim 10 sec la cat se poate duce ea si notezi maximul de turatie.

O variatie fie si de 50 de rpm fata de tabel inseamna ca ai o problema la convertizor.

De exemplu la cutia si motorul meu stall peed in a II e 2450 RPM... daca as avea 2500 sau 2400, inseamna ca am o problema...

Sper sa nu fie cutia la tine, de si modelul ala e cam cu probleme, la 530d 2000-2003 cam picau pe capete ca nu prea duce ea saraca la ce cuplu scoate motorul..

 

 

 

 

Si unde naiba fac un test cu stall speed-ul asta, ca daca le spun la ignorantii astia, habar n-au de viata lor. M-oi duce la bmw sa vad daca pot rezolva ceva,insa nu cred.

 

 

Mai stau ce mai stau cu ea(sper sa n-am vreo surpriza neplacuta in viitorul apropiat), si cred ca-i "dau vant", si-mi iau frumusel un 530i cu cutie manuala si-am terminat "balciul". La ala baremi stiu cand pica ambreiajul,stiu ca-i de schimbat si cu asta basta; pe cand la automate...e cam dificil cu reparatia lor, majoritatea nu stiu si nu se baga,altii se baga dar o repara prost si tot asa. Totusi nu inteleg de ce sunt atat de complicate automatele astea, de se ajunge ca in anumite cazuri sa nu se mai poata repara...La o manuala, daca s-a spart vreun pinion sau rulment sau craboti, sau vreo furca sau chiar si un ax,stii ce ai de schimbat, pe cand la automate, majoritatea dau cu presupusul.

Edited by Catalin BMW
Link to comment
Share on other sites

pai la un 530i cand pica ambreiajul, se schimba cu tot cu volanta, si kitul plus volanta plus manopera.. asa bate la un 35-40 de mil lejer.

Asta sa o repari cam tot ata costa, si in general pica mai rar, in afara de modelul tau. Din pacate s-au zarcit sa bage cutia de pe 7'arul 730D contemporan, ca aia ducea mult mai mult. De fapt nici nu prea avau de ales, la vremea respectiva mai era o singura cutie in stare sa duca cuplul de porc.. si aia se punea normal doar la alde V8, era varful gamei..

oricum, sa nu ne vaitam de drobul de sare care poate pica.. vezi ce are si cat costa..

normal aia la reprezentanta stiu de stall speed etc si pot face o diagnoza.. dar ma rog.. e ca la noi, se poate intampla orice..

 

normal una reconditionata te costa cam 900-1000 de euro + a ta la schimb, deci nu e chiar asa de negrul dracul.

Poti lua si sh, mai ieftin, la un 6-700, preferabil sa vina de pe un 525d, ca a fost aceasi cutie dar mult mai putin solicitata, deci mai duce mult..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Salut baieti! Am si eu o mica problema la cutie...mai exact : in D-rive masina merge perfect adica schimba lin , nu bruscheaza dar in modul sport imi da suturi aproape la fiecare schimb de viteza mai ales cand schimba pe la 3000 d ture . Am fost la BMW ptr up-grade de soft dar din pacate am ultima versiune pe masina. Uleiul in cutie e schimbat recent max 10K. Inainte de a schimba uleiul aveam ceva suturi si in Drive dar au disparut complet dupa schimb. Am reusit sa scot aprox 9L de ulei din cutie acesta avand o culoare galbuie...mecanicul mi-a zis ca mai ducea fara probleme uleiul inca vre-o 30-40K.

Masina in cauza e 635D 104000km. Vreo parere/sfat/idee? Mulumesc!

Link to comment
Share on other sites

se duce cutia, la motoare mari e un fel de consumabil, din pacate, mai ales de la e60 in sus..

 

 

 

 

Si nu nu mai ducea 30-40k , la tine se schimba la 80k.

Valorile adaptive nu fac nici un kkt, doar anunta cutia ca e uleiul sub nivel si introduce un delay la schimbul de treapta, sa o mai menajeze, e un un fel de fas.

 

O sa o mai duca o perioada, pana moare. in functie decat o abuzezi mai mult de 20k km nu ii dau.

Pregatestete de o cheltuiala, cam 1100 de euro + cutia veche una reconditionata cu 50k/un an garantie.

Sfatul meu e sa mergi in Austria, ungaria cat mai esti cu ea pe roti, dureaza o zi daca faci programare, si in banii aia iti intra si manopera..

In romania te costa mia mult si nu prea stii ce iese, dureaza mult mai mult.

 

 

Link to comment
Share on other sites

se duce cutia, la motoare mari e un fel de consumabil, din pacate, mai ales de la e60 in sus..

 

 

 

 

Si nu nu mai ducea 30-40k , la tine se schimba la 80k.

Valorile adaptive nu fac nici un kkt, doar anunta cutia ca e uleiul sub nivel si introduce un delay la schimbul de treapta, sa o mai menajeze, e un un fel de fas.

 

O sa o mai duca o perioada, pana moare. in functie decat o abuzezi mai mult de 20k km nu ii dau.

Pregatestete de o cheltuiala, cam 1100 de euro + cutia veche una reconditionata cu 50k/un an garantie.

Sfatul meu e sa mergi in Austria, ungaria cat mai esti cu ea pe roti, dureaza o zi daca faci programare, si in banii aia iti intra si manopera..

In romania te costa mia mult si nu prea stii ce iese, dureaza mult mai mult.

 

 

Domi sincer sa fiu ma astepatam sa imi zici ceva de genu :( problema e ca fostul proprietar a avut power box din ala pe masina...din cate stiu cutia mea suporta cuplu de pana la 600 iar masina sock are 580...deci iti dai seama ca a depasit cuplul suportat de cutie cu acel power box ( montat in germania la BMW asa a zis fostul proprietar ) :-j oricum ciudat e faptul ca in D schimba normal si lin fara nici un pic de soc...normal daca era pe duca nu dadea si in D suturi?

Link to comment
Share on other sites

pai de la e60 si dupa au aparut dieseluri mari + v8 turbo.

Aveai diesel de peste 200 de cai inainte de e60 ? era doar 740d (e38) si ala au fost vreo 2000 de exemplare.

 

 

Ai impreisa ca au tinut vreodata foarte mult cutiile la masinile astea ?

 

Daca imi gasesti proprietari de seria 5,6,7 fie cu 3.5d diesel, mai mari, sau V8 -uri fara probleme la cutie la modelele astea..si sa aibe peste 150k km, e mare minune.

 

Eu va urez succes, eu nu cunosc nici unul.

 

Practic rar duc mai mult de 150k km, pe de alta parte nici nu e asa mare nenorocire, ca nu sunt o avere comparativ cu cat costa ele, nici nu sunt genul de masini cu care faci cate 30-40k km/an si cu siguranta ca sunt apropiate costurile de un kit de ambreiaj +volanta la o manuala asemanatoare.

Nu e e asa o drama.se repara, si mergi mai departe. .. daca aveai un 740d de prin 2004 si dadeai un 7k euro la reparatie, mai ziceam, dar asa.. un 1000 de euro e mai suportabil.

 

 

.

Edited by DOMI
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Salut , este vorba despre un 330xd din 2002 cutie automata , cutie care pana ieri a mers perfect. Am dat sa plec din parcare am mers 100 m pe D apoi a inceput sa se tureze in gol , schimb pe R la fel , opresc pornesc motorul si nimic , apoi bag in D , turez mai tare (3000rpm) si masina incepe sa plece usor , apoi pe R si a facut la fel ca pe D pleca usor pe la 3000 de ture dupa care am bagat pe D si a mers normal tot restul zilei. Care sa fie problema?S-a mai confruntat cineva cu asa ceva?

Mentionez ca masina este achizitionata recent , l-am sunat pe cel de la care am luat-o si a zis ca nu e reglata timoneria.

Link to comment
Share on other sites

Da, am rezolvat toate problemele dupa ce am schimbat uleiul si filtrul dar mai ales dupa ce am resetat adaptarile si presiunea pe ambreaje, schimba perfect acum , nici nu-ti dai seama cum schimba, dupa ce am resetat in aproximativ 50km facuti prin oras si-a revenit spectaculos!!! multumesc colegilor pentru sprijinul acordat :dancer:
Link to comment
Share on other sites

Cred ca da :rolleyes: oricum ar trebui sa arete asa http://i45.tinypic.com/f2tk3.jpg

 

Dupa reset toate valorile sunt 0 In poza zice asa , Valorile de adaptare se referă la ambreiaj(deci s-ar putea sa fie si la altceva) , presiunea de umflare, durata de incarcare rapida, acum nu stiu cate tipuri de valori adaptive sunt, adaptari la sofer, la cutie, la ambreaje, etc... Un lucru stiu sigur, ca era sa schimb cutia la ce figuri avea!

Cu un schimb de ulei+filtru+resetari am o cutie de nerecunoscut :frantics:

 

 

ps: doar cu un schimb de ulei si filtru nu se observa nici o schimbare spectaculoasa, doar dupa resetare si urmatorii 50 km am vazut o schimbare radicala :thumbsup:

Edited by smiley32
Link to comment
Share on other sites

Salut , este vorba despre un 330xd din 2002 cutie automata , cutie care pana ieri a mers perfect. Am dat sa plec din parcare am mers 100 m pe D apoi a inceput sa se tureze in gol , schimb pe R la fel , opresc pornesc motorul si nimic , apoi bag in D , turez mai tare (3000rpm) si masina incepe sa plece usor , apoi pe R si a facut la fel ca pe D pleca usor pe la 3000 de ture dupa care am bagat pe D si a mers normal tot restul zilei. Care sa fie problema?S-a mai confruntat cineva cu asa ceva?

Mentionez ca masina este achizitionata recent , l-am sunat pe cel de la care am luat-o si a zis ca nu e reglata timoneria.

hahahhaha omul are tupeu nu gluma. Daca era din cautator nu pleca la 3000 de rpm. la tine ori e convertorul uzat, ori drumurile se incarca greu ori blocul hidraulic deschide f greu. Oricum in principiu se lasa cu rebuild de cutie

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

smiley, mai fa cateva mii de km si apoi vezi daca ai scapat. In general daca socurile dispar dupa resetarea adaptarilor ele in majoritatea cazurilor apar iar dupa un nr. de km.

Adaptarile astea sunt un fel de pacaleala, adica prin intermediul softului anunti cutia ca uleiul e ceva mai jos, si e ceva uzura si sa o ia mai usor, schimburi ceva mai lungi, in loc de sa zicem 250 ms sa o faca in 350ms, etc..

Dar asta tine doar pana la un punct, procesul de uzura de la care au aparut de fapt socurile e ireversibil( uzura e prezenta acolo, nu poti sa ii dai delete)

Si o sa iti mearga bine o bucata de vreme, pana apar iar Asta e valabil in 90 % din cazuri.

 

 

Nu vreau sa fiu piaza rea, dar mai asteapta 1000-2000 de km macar pana sa zici hop...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Poi nu stiu daca anunti cutia ca uleiul e mai jos si ca e ceva uzura si sa o ia mai usor din moment ce s-au resetat si km cutiei, practic softul lucreaza ca si cum ar fi cutia noua nu?

Din moment ce dupa resetare schimba mai burusc in toate vitezele si cam in aproximativ 50km facuti in oras a inceput sa schimbe perfect insemana ca totusi ceva s-a intamplat nu? Cutia lucra cu un ulei nasol, murdar si de slaba calitate (150000km) probabil ca nu mai avea "putere" sa schimbe corect.

Daca ar fi fost o problema mecanica cred ca nu s-ar fi vazut nici o ameliorare dupa schimb de ulei si resetare

 

Ps am uitat sa precizez ca am facut si update de soft la unitatea EGS (cutie)

Edited by smiley32
Link to comment
Share on other sites

Adaptarile astea sunt un fel de pacaleala, adica prin intermediul softului anunti cutia ca uleiul e ceva mai jos

Deci nu pot sa cred ca inca insisti cu aceleasi tampenii!

 

Sa detaliem un pic: dupa logica matale, BMW a creat o procedura speciala, numita "reset adaptari cutie", pe care o aplica atunci cand un client vine cu masina in service si nivelul uleiului din cutie este scazut. Adica, mai precis, respectiva reprezentanta, in loc sa-i completeze clientului cu ulei in cutie, ii aplica aceasta procedura de "reset adaptari" (de fapt, cum si numele sugereaza - reset adaptari - este vorba despre uleiul din cutie, nu? :poke: ) si ii da drumul mai departe, ca doar a informat cutia ca nu mai are ulei destul si s-o lase usurel :geek:

 

Ai tu un fix cu uleiul ala din cutie!

 

http://www.bmw-mhs.ro/despre-noi-mhs/contact-mhs/bucuresti.html

Telefon:

+40 372 112 500

 

Iti recomand sa le dai un telefon si sa-i rogi sa te lamureasca si pe tine sau, eventual, sa-i lamuresti tu pe ei, ca e clar ca cineva, ori tu, ori BMW, bate campii la greu!

Edited by LYM
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ti-am mai spus, esti un retardat cu care nu am ce discuta.

Te rog sa te abtii sa mai postezi daca nu ai o informatie utila.

 

 

Procedura de reset de adaptari se face si cand apare uzura uleiului, se completeaza, se inlocuieste, etc etc..

 

In al doilea rand, cam 90% dintre cei care au avut socuri si probleme cu transmisia, au resetata si ei adaptarile, apoi au raportat revenira socurilor dupa un anumit nr. de km. NU stiu cat s-a mers asa cu masina, el zice ca a cumparat-o de curand, parerea mea e ca ala de asta a vandut-o, si daca s-a mers mult cu ea asa, sigur e afectata.

 

Poate el are noroc, tot ce ii spun eu sa nu inchida capitolul asta inca, sa mai astepte sa faca macar 1000-2000 de km..

 

 

 

 

Poti citi singur documentatii, sunt destule pe net. Sunt explicatii ample in documentatia de la BMW, In TIS etc, cand se face de ce, si ce face ea de fapt. ( resetarea daptarilor)

 

 

 

Vino cu ceva documentatie, informeaza-te corect, si apoi mai vorbim.

Pana acum cativa ani BMW in europa nu verfica nivelul in cutie, nu are senzori de asa ceva, nu exista joja sau altceva, ci e o procedura tampita doar din cauza incapatinarii lor cu lifetime.( practic aduci cutia la 40 de grade, desfaci busonul de umplere si daca da pe afara e ok, daca nu nu... :) e mai rau ca la trabant unde macar aveai o rigla sa vezi cate benzina ai.

 

nu faceau schimb de ulei nici daca cerea clientul, orice defectiune cat de minora se schimba cutia cu totul, care se inlocuia cu o unitate reconditionata de altii, la un pret dublu minim, de multe ori triplu sau mai mare.

Stiu oameni care au inlocuit cutiile ca aveau probleme electrice, baterie slaba, sau din cauza unor piese de plastic de 5 euro si inca multe povesti horror cu reprezentante din tari mai cu mot, nu o tara cu 2 reprezentante BMW intr-un oras de 2 mil de locuitori, cand prin vest sunt cam 2 la 100k locuitori..

 

 

Asa ca lasa-ma cu sunatul la alde MHS, niste obositi care au cumparat si ei o franciza.

 

 

 

 

Si sunt obsedat de ulei, pentru ca singurului motiv al defectarii unei cutii automate in afara de exploatare abuziva, gen liniute la greu, tractat pe distante mari si peste sarcina admisa, este deteriorarea uleiului si neefectuarea schimbului la timp.

Poti intra pe site la ATRA, cam cea mai mare asociatie de reparatori de cutii automate din lume si poti citi si acolo una alta, inclusiv despre cauza nr 1 a defectarii transmisiilor.

Pana aduci ceva argumente tehnice, documentate, du-te si canta la alta masa.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites




Guest
This is now closed for further comments

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.