Jump to content
  • Member Statistics

    78272
    Total Members
    1986
    Most Online
    mateim52
    Newest Member
    mateim52
    Joined

Articole

Articole

Articole

Cutii automate intretinere


DOMI

M-am gandit sa adunam la un loc informatiile despre cutii automate care le avem, poate un moderator il face sticky . Apar tot timpul controverse, mai mult sau mai putin documentatate si se deschid topicuri nenumarate despre ele.

Totodata putem posta documentatii diverse care le avem cu tipuri de uleiuri, orice alte informatii utile care le avem, service-uri specializate etc. Nu vreau sa pornesc vreun versus daca se schimba uleiul sau nu. Exista nenumarate recomandari oficiale sa se schimbe. Cine crede altfel poate ignora complet informatia prezentata aici.

 

Cateva recomandari valabile pentru toti posesorii de cutii automate.

-o cutie automata intretinuta si exploatata corect, poate tine mult mai mult decat restul masinii la un loc, teoretic nu au voie sa cedeze. Sunt multe exemple de cutii care au tinut si tin, fara exagerare, milioane de km. Intretinute corect, pot aduce costuri mult mai reduse decat variantele manuale, mai ales la modelele de dupa 2000, datorita costurilor mari ale kiturilor de ambreiaj, volante-lor cu masa dubla, care costa de destul de mult si pica inevitabil.

 

Denumirile cutiilor automate BMW au un cod simplu care poate releva cateva informatii..

Sa luam un exemplu : A5S310Z Prima parte A5S - A automata, 5S-5 trepte de viteza, si important 310- 310NM cuplul maxim care il suporta. Aceasta cifra e importanta pentru intretinerea corecta si mai ales pentru amatorii de chip tuning.

Cu cat ridici cuplul mai aproape de valoarea maxima admisa, cu atat intretinerea devine mai problematica si probabilitatea sa o strici mai mare.

-uleiul din cutiile "lifetime" nu e lifetime, ci se schimba la intervale regulate. Pozitia oficiala ZF este 80-120.000 km in functie de cat de solicitata a fost masina etc. Eu personal as schimba la intervalul minim, chiar mai des. Am atasat un document care explica pozitia oficiala ZF.

-uleiul din alte cutii non-lifetime, folosit de regula la masini inainte de 1995, se schimba la 50-60k km.

-daca luati o masina second hand automata, fara un istoric de service clar, schimbul uleiului in cutie ar trebui sa fie printre primele lucruri care le faceti. Va poate scuti de costuri potentiale de mii de euro.

-costul schimbului si al kiturilor variaza intre 4 mil la o cutie mai veche cum e a mea, si maxim 20 la cutiile moderne, facut cu ulei si kit original(kitul contine de regula un filtru si o garnitura de schimb). Costul cel mai mare e uleiul,cel original BMW fiind extrem de piparat. Puteti reduce aceste costuri folosind ulei aftermatket. Uleiul trebuie ales cu atentie, verificat sa fie compatibil cu cutia, altfel poate conduce la distrugerea cutiei. In fisierele atasate veti putea gasi uleiuri echivalente pentru cel original.

Cantitatea de ulei variaza in functie de tipul cutiei. Daca schimbul nu e facut cu scule speciale in ateliere specializate, uleiul din convertizor nu poate fi schimba si cantitatea folosita la schimb e mai mica decat capacitatea cutiei.

Un exemplu : 5HP-18, nomenclatura BMW A5S325Z : capacitate totala 8.9L, fara convertizor 6.2L. Trebuie sa tineti cont de asta in functie de unde faceti schimbul, daca au pompa speciala sa faca schimb complet sau nu.

-cele mai mari solicitari in cutie apar la "liniute" cu plecare de pe loc, accelerat cu tinut frana, cerculete si alte figuri de impresionat adolescenti si fetele de la bufetul local. Acestea pot aduce costuri de 1500 de euro scurt. De banii astia puteti petrece o saptamana pe Coasta de Azur, in Nice, cu 2 fotomodele, mai ales ca e criza acum, asa ca faceti singuri calculele si vedeti daca merita.

-Toate cutiile pot fi reconditionate, costurile sunt in generala de la 1100 de euro in sus, in functie de model, in banii astia se da si garantie de regula, un an sau 50k km. Asta in ateleiere specializate, la reprezentanta BMW veti primi tot cutii RMFD, aceasi garantie si un pret de 4 ori mai mare.

 

La cumpararea unei masini sh e bine sa va asigurati ca transmisia e in regula. Asigurati-va ca a-ti mers in toate treptele, inclusiv in R. Cutia trebuie sa schimbe lin, fara socuri de nici un fel.Trecerea din D in R trebuie sa fie lina si ea. Cutia nu trebuie sa "patineze" in nici o treapta. Patinarea cutie se simte exact la fel ca si la una manuala, atunci cand ambreiajul e defect, cu deosebirea ca intr-o transmisie automata ea poate fi prezenta numai intr-o anumita treapta.

 

 

Probleme deosebite la BMW nu apar in general decat datorita politicii BMW "lifetime". IN diverse reprezentate veti primii informatii contradictorii, si pana acum, cel putin in Romania, chiar refuzau sa faca schimbul de ulei. In Statele Unite, datorita garantiei extinse, schimbul de ulei se face si la reprezentanta,si e recomandat de BMW. Politica oficiala BMW US nu e "lifetime" ca in Europa, datorita garantieie motor/cutie de 100.000 mile (aporx 160.000 de km). Ca sa nu intram in amanunte si discutii nesfarsite , pe scurt "lifetime"=perioada garantiei", combinata cu niste strategii de marketing si ceva foarte atractiv pentru clienti noi si manageri de flote, "low maintenace cost, long service interval" .. a dus la aceasta politica paguboasa.

Trebuie sa tineti minte ca BMW nu e implicat de loc in proiectarea cutiilor. Relatia lor cu furnizorii e ceva de genul : avem de nevoie de o cutie cu rapoartele astea, schimbarea sa o faca in X milisecunde si sa tina la cuplul Z", va rugam sa ne contactati cu oferte..

O reprezentat BMW de cele mai multe ori nu se implica in remediarea problemelor legate de cutie decat prin inlocuirea totala, care e extrem de costisitoare.

O sa incerc sa explic in cateva cuvinte de ce e necesar sa schimbati uleiul, si care a fost motivul politicii lifetime.

In mod normal, temperatura de operare a unei cutii automate tipice e 50 de grade. Caldura provine din convertizor in principal, de la frecari intre dversele roti dintate si alte mecanisme, si de la ambreiaje. Ambreiajele din cutii automate sunt "umede", adica sunt proiectate sa functioneze in imersie, care le sigura racirea si le protejeaza de uzura. Intr-o cutie tipica BMW intra de la 8 pana 12 L . Cine a vazut cat e un radiator de cutie automata stie ca de cele mai multe ori e o gluma. E ceva mic, simplu, nu are termostat sau alte nebunii ci face o recirculare simpla. IN general e capabil, in conditii normala sa coboare cam cu 10-20 % MAxim temperatura. Este important sa retineti asta, ca reduce temperatura produsa de conditiile de exploatare si nu tine o temperatura nominala constanta. Ce importanta are temperatura ? PAi are, ca fiecare 20 grade in plus injumatatesc timpul de oxidare al uleiului. Nefiind decat un circuit de racire simplu, in timp lucrurile escaleaza, geometric as spune. Pe masura ce gradul de oxidare creste, capacitatea de ungere scade. Cand scade capacitatea de ungere, automat caldura degajata deci temperatura de operare creste (tineti minte, radiatorul nu e in stare sa tina o temperatura constanta in circuit, ci doar o scade intr-o masura mai mica sau mai mare), care accelereaza oxidarea, care scade capacitatrea de ungere.. si vedeti cercul vicios. Temperatura mare si frictiunea intre discurile de ambreiaj inseamna uzura mare, conduce la producerea de particule de material in ulei si atunci cand incep sa patineze.. practic nu mai exista cale de intors.. cutia trebuie sa fie reconditionata. Se mai poate intampla, totodata, ca material desprins de pe discuri datorita lipsei de ungere corecta sa ajunga in blocul hidraulic si sa il blocheze, caz in care reconditionarea e si mai scumpa.

UN studiu facut de ATRA (Automatic Transmission Re-builders Association) arata ca 90% din defectiunile transmisiilor se datoreaza supraincalzirii si oxidarii uleiului .Au tot intereseul sa repare cutii, ca din asta traiesc. ATRA e cea mai mare asociatie de profil din lume la ora asta.

 

Foarte relevante mi se par faimoasele Class Action Suit de prin State. Acolo e vorba de bani seriosi de regula, si dovezile sunt examinate cu atentie. La cele legate de cedarea prematura a trasmisiei, in aproape toate cazuri s-a dovedit a fi vorba de temperaturi mai mari de operare decat cele nominale, datorate unor conditii specifice, proiectare proasta de cele mai multe ori, marirea intervalelor de service, care au dus la oxidarea prematura a uleiului si in final defectarea transmisiei.

O sa imi spuneti ca poate nu sunt BMW, si BMW e mai cu mot. Din pacate nu, sunt doi producatori mari in lume de cutii automate, si anume ZF si Gm, care fac transmisii pentru toti ceilalti fabrincanti de autoturisme. Ce poate fi diferit la o cutie pusa pe BMW ? pai de exemplu cuplul motor, racirea cutiei.. care tin de BMW.

 

Acum ca am inteles rolul foarte mare al temperaturii sa vedem ce o produce. Temperatura in orice transmisie poate creste in urmatoarele conditii.. urcat pante mari, acceleratii violente, schimbari foarte dese de viteza, care apar in trafic in oras, mers in coloana bara la bara etc, tractare de orice fel, mers cu viteze mari indelungat. Cand nu a apare amacar unul din acesti factori in exploatarea normala a unei masini ?

Trebuie tinut minte ca efectul e cumulativ, daca acum merg mai incet si nu o mai calc nu inseamnca ca gata, oxidarea uleiului e reversibila, si cutia e ca noua.

 

O mica paranteza, mi s-a parut foarte interesant ca in State exista oferte de montare unor radiatoare aftermarket pentru cutii, mai mari, pentru masinile care tracteaza remorcute utilitare in mod frecvent.

Sa revenim la probleme specifice BMW. In anii 93-94 au aparut primele cutii moderne la BMW. Au inceput sa fie controlate electronic, corelate cu alte sisteme, au devenit adaptive, si multe alte inovatii. In 1995 au aparut primele cutii "lifetime". E34 fost prima masina cu cutii lifetime, din cate stiu eu, desi la vremea respectiva nu erau denumite asa, Constructiv, ele erau identice cu cele vechi, deosebirea era prezenta unui filtru si tipul uleiului, Esso LT 7141. Acest ulei, la vremea respectiva, a fost revolutionar. Se stiu destul de putine despre el, dar am gasit o analiza facuta de un laborator rus, nu stiu cat e de credibila, dar se pare ca avea rezistenta la oxidare dubla fata de orice alt ulei prezent pe piata.(la vremea respectiva) Acest lucru precum si prezenta filtrului, care impiedica eventualele particule desprinse de pe discuri sa ajunga in blocul hidraulic, ajuta intradevar la marirea intervalului de service. Dar de aici pana la "lifetime" adica ani de zile si sute de mii de km mai e cale lunga.

 

 

Un caz particular il reprezinta tot ce inseamna BMW 3.0D facut intre 2000-2002. Cutia pusa pe aceste modele (330D, 530D, X3 3.0D) a fost A5S390 .. in timp ce motorul are 410 NM cuplu. Aviz amatorilor de chip tuning.. Cutia va pica fara discutie. Chiar si in conditii normale, cutia e suprasolicitiata in mod constat peste parametrii proiectati.. Numarul de cutii picate pe modelele mentionate e absolut ametior si cred ca ar fi fost primul class action suit cu dovezi clare si irevocabile din Europa. Dar se pare ca in Europa banii se fac mai usor si vinul bun din EU ajuta la inghitirea galustii servite de BMW fara mari probleme.

L.E. Am discutat cu cineva de pe forum, care se pare ca are o sursa la ZF :) Problema la aceste modele a fost partial rezolvata de soft. Cuplul fiind limitat eletronic in treptele inferioare. Totusi, ce am spus mai sus ramane valid, cutia de pe aceste modele merge la maximul tolerat si a fost si este predispusa la defectiuni premature.

Posesorii unor astfel de modele trebuie sa aibe grija speciala, si sa fac schimbul de ulei chiar mai des 80k km, si in general sa evite suprasolicitarile. Desi in opinia mea e doar o chestieune de timp pana aceste modele au inevitabil probleme cu cutia, indiferent de precautii.

Mai jos aveti o poza cu diversele cutii puse BMW, un fisier emis de ZF cu recomandarile lor si uleiuri echivalente, si un PDF gasit de mine cu uleiuri Valvoline si aplicatia lor la BMW si alte marci, interesant pentru cei care cauta variante aftermarket. Pe masura ce mai gasesc documentatii oficiale le voi adauga.

Tot ce v-am prezentat aici e compilat din diverse surse de incredere, incepand cu documentatii oficiale, consultari cu ingineri auto calificati si inclusiv recomandari obtinute de mine de la ingineri de la Fabrica ZF din Saarbrucken, cu ocazia unei vizite acolo. Daca am informatii gresite, va rog sa ma contactati pe PM pentru a corecta si modifica acest articol. Orice contributii valide vor completa informatia prezenta aici, si voi publica numele celor care au contribuit, cu permisiunea lor.

 

 

 

 

lista cutii bmw si ulei

 

View attachment: applicationhuiletrans.pdf

View attachment: TE-ML_11_en0700.pdf

 

lista compatibilitati aprobate OEM pentru Motul Multi ATF

 

http://www.motul.com....pdf?1290086772

 

Daca dati click aici puteti cauta dupa masina si tip, ei spun ca merge si in cutiile in 6 trepte de la ZF, prezente pe e90/ e60..

http://ew5.earlweb.c...rch.php?site=41

 

 

Am gasit o noua lista cu uleiuri compatibile. Frumusetea ei e ca da direct part. no de la BMW cu care e compatibil. Preturile par a fi mai mult decat decente.

http://www.fuchs-eur...ion_fluids.html

Au chiar si un ghid in alegerea uleiurilor, unde introduceti masina, anul de fabricatie etc si va apare lista. Au echivalenti si pentru cele mai noi uleiuri gen Lifeguard 6. Eu pentru Lifeguard6 stiam doar de Redline, acum mai exista unul vad.

L.E.

Cateva service-uri specializate, din pacate sunt cam rare:

Daca mai stiti de altele si aveti recomandari, in special din alte localitati in afara de Bucuresti, ca rog sa ma contactati pe pm si le adaug in lista.

 

http://www.reparatiicutiiautomate.ro/

De astia am auzit experiente pozitive.

 

SC GEAR TRANS REP SRL

Cod unic de inregistrare:

RO 13878276

Nr.ord.reg.com./an:

J40/4700/2001

Sediul:

B-dul Basarabia 256, sect 3

Astia ar fi autorizati ZF in ROmania, deci ar trebui sa fie cat de cat buni.

 

http://reparatiicutiiviteza.ro/

De astia nu stiu nimic.

Am inteles ca ar mai fi si in Timisoara un service specializat. Poate ne ajuta vreun coleg de acolo cu date de contact.

 

 

Contributori :

DSF


User Feedback

Recommended Comments



Cam asa arata.

In a torque converter there are at least three rotating elements: the impeller, which is mechanically driven by the prime mover; the turbine, which drives the load; and the stator, which is interposed between the impeller and turbine so that it can alter oil flow returning from the turbine to the impeller. The classic torque converter design dictates that the stator be prevented from rotating under any condition, hence the term stator. In practice, however, the stator is mounted on an overrunning clutch, which prevents the stator from counter-rotating with respect to the prime mover but allows forward rotation.

post-12161-0-49008100-1363628171_thumb.jpg

post-12161-0-67837600-1363628667_thumb.jpg

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

sunt doaua turbine in cutia de viteze? :blink:

nu sunt chiar 2 .. tehnic una... si nu sunt in cutie ci in convertor

 

Convertizorul nu este in permanenta cuplat?

In neutral, parking si cand ai frana apasata in drive convertorul este decuplat. diferenta este ca in drive cu frana apasata pompa de ulei tine in continuare ambreajele aplicate...

Practic cand o accelerezi si o bagi Drive din mers presiunea este f violenta atat in convertor cat si in pachetele de discuri din forward... Pompa de ulei din cutie ridica presiunea direct proportional cu turatia Stall speed (aproximativ turatia volantului). este aproape acelasi lucru ca si cum ai accelera tare masina si ai ridica brusc piciorul dupa ambreaj la o cutie manuala.

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Convertizorul este in permanenta cuplat la motor. Deci se invarte in permanenta. Decuplarea se face dupa convertizor, prin intermediul ambreiajelor din cutia de viteze automata.

 

convertizor = transfer case = ambreiaj.

si cutia are niste ambreiaje dar ambreiajul principal dintre motor si cutie este acest transfer case.

Ups! Nici pe departe.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Convertizorul este in permanenta cuplat la motor. Deci se invarte in permanenta. Decuplarea se face dupa convertizor, prin intermediul ambreiajelor din cutia de viteze automata.

exact. asta am explicat si eu. El prins mecanic de volant... si fireste ca este cuplat tot timpul de motor. eu nu despre asta vb... Eu ma refeream de cuplarea pe cutie care este violenta in turatie mare

 

convertizor = transfer case = ambreiaj.

si cutia are niste ambreiaje dar ambreiajul principal dintre motor si cutie este acest transfer case.

Nu , ambreajele sunt in cutie... convertorul transfera cuplu motor. Are si el cateva discuri si placi intr adevar. La o anumita viteza in functie de masina si convertorul este aplicat complet...

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

transfer case-ul este ambreiajul care face posibila transmiterea rotatiei de la motor spre cutie. la stationare el decupleaza complet motorul de la cutie, iar pe masura ce accelerezi mororul, prin rotatia in ulei a turbinei el transmite miscarea de rotatie catre cutie. la schimbarea de viteze in mers, el functioneaza ca un ambreiaj clasic, decupland motorul de la cutie. transfer case-ul preia diferenta de rotatie dintre motor si cutie. dupa schimbarea treptei de viteza, turbina din transfer case antreneaza in ulei si cutia, fara contact intre placile transfer case-ului. de indata ce diferenta de rotatie e suficient de mica, face lock-up si transmite rotatia 1:1 functionand din nou ca un ambreiaj clasic. ambreiajele din cutie folosesc la obtinerea de combinatii din care rezulta treptele de viteza. cine a vazut cum arata ambreiajele alea intelege ca n-ar putea prelua diferenta de rotatie dintre motor si cutie. nu sunt mecanic, doar am citit si am vazut o cutie desfacuta.
Link to comment
Share on other sites

Pai nu exista ce spui tu - transfer case-ul este ambreiajul care face posibila transmiterea rotatiei de la motor spre cutie.

 

La cutia automata nu exista absolut nici un ambreiaj care sa decupleze cutia de motor. Cutia este cuplata in permanenta la motor prin convertizorul de cuplu.

Link to comment
Share on other sites

cum am vazut ca's multi colegi experimentati aici, m-am gandit sa-mi zic si eu oful:

 

cutie automata pe e39 525d, 07.2001. Merge bine in general si schimba foarte fluent si in sus si in jos. Smuceste uneori cand trec brusc din acceleratie in frana la viteza mica. Nu stiu cum sa explic mai bine ... incerc cu un exemplu: plecat tare de la semafor dar intra unul in fata ta si esti nevoit nu numai sa iei piciorul de pe acceleratie dar si sa ciupesti frana un pic. In aceasta situatie de multe ori simt smucitura.

 

Suna cunoscut cuiva? Sugestii? Uleiul si filtrul le-am schimbat la finele lui 2011 si frecventa smuciturilor a ramas cam aceiasi....

Link to comment
Share on other sites

Pai nu exista ce spui tu - transfer case-ul este ambreiajul care face posibila transmiterea rotatiei de la motor spre cutie.

 

La cutia automata nu exista absolut nici un ambreiaj care sa decupleze cutia de motor. Cutia este cuplata in permanenta la motor prin convertizorul de cuplu.

 

draga paul, numele corect al "convertizorului de cuplu" este transfer case. transfer case-ul la stationare detaseaza complet cutia de motor. transfer case-ul este un ambreiaj centrifugal in ulei. de ce preferi sa te contrazici in loc sa citesti cum functioneaza si sa argumentezi mai apoi? ai niste linkuri cateva posturi mai sus.

Edited by zahei
Link to comment
Share on other sites

Zahei, eu stiu foarte bine ce vorbesc.

Tu insa gresesti. Mult de tot.

Am incercat sa-ti explic, dar tu batman, batman.

 

Nu stiu de unde ai inventat aiurelile astea, dar:

1. transfer case-ul de care tot pomenesti nu are nici o legatura cu convertizorul de cuplu.

2. Nimic nu decupleaza in nici o situatie motorul de convertizorul de cuplu.

3. Nu exista nici un ambreiaj centrifugal.

 

Mi-e teama ca nivelul tau de cunostinte tehnice nu-ti permite sa intelegi explicatiile din link-urile la care faci referire, asa ca nu te mai contrazice degeaba :) .

Link to comment
Share on other sites

e o problema prezenta si la bmw si la mercedes si la alte masini. unii spun sa resetezi adaptarile cutiei, dar nu cred ca asta rezolva ceva. altii au facut reclamatii la producator si s-au ales cu undate de soft care tot ce face e sa nu mai schimbe din viteza 2 in 1 din mers ci asteapta sa se opreasca masina si abia dupa aceea schimba in treapta 1. cred ca e o problema care tine de fortele din cutie, si la cutie manuala patesti acelasi lucru daca schimbi din 2 in 1. prin urmare nu te ingrijora, cei mai multi avem manifestarea asta dar ne-am obisnuit cu ea. cauta pe google "gearbox lurching".

 

cum am vazut ca's multi colegi experimentati aici, m-am gandit sa-mi zic si eu oful:

 

cutie automata pe e39 525d, 07.2001. Merge bine in general si schimba foarte fluent si in sus si in jos. Smuceste uneori cand trec brusc din acceleratie in frana la viteza mica. Nu stiu cum sa explic mai bine ... incerc cu un exemplu: plecat tare de la semafor dar intra unul in fata ta si esti nevoit nu numai sa iei piciorul de pe acceleratie dar si sa ciupesti frana un pic. In aceasta situatie de multe ori simt smucitura.

 

Suna cunoscut cuiva? Sugestii? Uleiul si filtrul le-am schimbat la finele lui 2011 si frecventa smuciturilor a ramas cam aceiasi....

Link to comment
Share on other sites

Zahei, eu stiu foarte bine ce vorbesc.

 

Mi-e teama ca nivelul tau de cunostinte tehnice nu-ti permite sa intelegi explicatiile din link-urile la care faci referie, asa ca nu te mai contrazice degeaba :) .

 

multumesc frumos, stau jos. nu sunt platit sa ma contrazic pe internet. hai sa ramanem fiecare la opinia lui, ca sa respectam diversitatea.

 

Din ciclul, asa face toate, nu, zahei ?

salut. voi sunteti frati sau doar va prefaceti?

Link to comment
Share on other sites

Esti ironic absolut degeaba :).

 

1. Transfer case-ul nu are legatura cu transmisia automata. Transfer case-ul este un tip de reductor utilizat la masinile cu tractiune integrala. Este evident conectat DUPA cutia de viteze.

post-787-0-18087900-1363637723_thumb.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Transfer_case

The transfer case receives power from the transmission and sends it to both the front and rear axles. This can be done with a set of gears, but the majority of transfer cases manufactured today are chain driven

 

2. Convertizorul de cuplu este cuplat in permanenta la motor. Nu exista nici un sistem mecanic care sa decupleze convertizorul de motor.

Exact acesta este rolul convertizorului de cupu: sa asigure cuplarea si transferul de cuplu dintre motor si cutia de viteze.

 

Unele convertizoare contin si un ambreiaj, dar scopul acestuia nu este de decupleze convertizorul de motor, ci sa cupleze mecanic in anumite conditii arborele de intrare cu cel de iesire, astfel incat sa se reduca pierderile in convertizor. Cuplarea se face dupa ce masina s-a pus in miscare, la atingerea unei anumite viteze.

 

Aici poti gasi explicatii in limba romana:

http://www.e-automobile.ro/categorie-transmisii/69-hidrotransformator-convertizor-cuplu.html

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

e o problema prezenta si la bmw si la mercedes si la alte masini. unii spun sa resetezi adaptarile cutiei, dar nu cred ca asta rezolva ceva. altii au facut reclamatii la producator si s-au ales cu undate de soft care tot ce face e sa nu mai schimbe din viteza 2 in 1 din mers ci asteapta sa se opreasca masina si abia dupa aceea schimba in treapta 1. cred ca e o problema care tine de fortele din cutie, si la cutie manuala patesti acelasi lucru daca schimbi din 2 in 1. prin urmare nu te ingrijora, cei mai multi avem manifestarea asta dar ne-am obisnuit cu ea. cauta pe google "gearbox lurching".

 

Multumesc pentru sugestia de cautare. Nu nimerisem termenul corect in engleza pana acum dar se pare ca intr-adevar e o problema relativ comuna si oarecum fara rezolvare. Schimbarea corpului de supape (?! valve body) pare sa fi rezolvat problema in cele mai multe cazuri dar e o optiune ... scumpa.

Link to comment
Share on other sites

Am o intrebare pentru cei care stiu un raspuns sigur.

Vreau sa schimb uleiul la cutia mea (GA6HP26Z) si cei de la reprezentanta m-au avertizat ca exista posibilitatea ca dupa schimbul uleiului cutia sa nu mai schimbe la fel de bine, sa existe anumite probleme.. voi ce parere aveti?

 

A, si inca o intrebare, cum se masoara nivelul de ulei in cutie la bmw? (E60 525d)

Link to comment
Share on other sites

Am o intrebare pentru cei care stiu un raspuns sigur.

Vreau sa schimb uleiul la cutia mea (GA6HP26Z) si cei de la reprezentanta m-au avertizat ca exista posibilitatea ca dupa schimbul uleiului cutia sa nu mai schimbe la fel de bine, sa existe anumite probleme.. voi ce parere aveti?

 

A, si inca o intrebare, cum se masoara nivelul de ulei in cutie la bmw? (E60 525d)

 

 

Din ce stiu eu daca cutia e buna acum, nu are uzura deloc, daca ii schimbi uleiul e foarte bine, dar daca are uzura se va strica mai rpd.

Link to comment
Share on other sites

Am o intrebare pentru cei care stiu un raspuns sigur.

Vreau sa schimb uleiul la cutia mea (GA6HP26Z) si cei de la reprezentanta m-au avertizat ca exista posibilitatea ca dupa schimbul uleiului cutia sa nu mai schimbe la fel de bine, sa existe anumite probleme.. voi ce parere aveti?

 

A, si inca o intrebare, cum se masoara nivelul de ulei in cutie la bmw? (E60 525d)

 

Daca are deja probleme, exista intr-adevar aceasta posibilitate.

Ar trebui sa te uiti la ulei inainte sa-l schimbi.

Daca are pilitura sau miroase urat, mai bine nu-l schimbi.

Nu se poate masura, are un buson de supraplin.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

O intrebare (sper ca nu-i deplasata) dar am cautat pe net si nu am gasit.

Afecteaza cutia (negativ) schimbarea din pozitia D in DS sau manual si inapoi in timpul deplasarii masinii? Eu o mai fac cateodata dar nu stiu daca e sanatos.

Link to comment
Share on other sites




Guest
This is now closed for further comments

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.