Jump to content
  • Member Statistics

    78292
    Total Members
    1986
    Most Online
    Paulnik21
    Newest Member
    Paulnik21
    Joined

Articole

Articole

Articole

Cutii automate intretinere


DOMI

M-am gandit sa adunam la un loc informatiile despre cutii automate care le avem, poate un moderator il face sticky . Apar tot timpul controverse, mai mult sau mai putin documentatate si se deschid topicuri nenumarate despre ele.

Totodata putem posta documentatii diverse care le avem cu tipuri de uleiuri, orice alte informatii utile care le avem, service-uri specializate etc. Nu vreau sa pornesc vreun versus daca se schimba uleiul sau nu. Exista nenumarate recomandari oficiale sa se schimbe. Cine crede altfel poate ignora complet informatia prezentata aici.

 

Cateva recomandari valabile pentru toti posesorii de cutii automate.

-o cutie automata intretinuta si exploatata corect, poate tine mult mai mult decat restul masinii la un loc, teoretic nu au voie sa cedeze. Sunt multe exemple de cutii care au tinut si tin, fara exagerare, milioane de km. Intretinute corect, pot aduce costuri mult mai reduse decat variantele manuale, mai ales la modelele de dupa 2000, datorita costurilor mari ale kiturilor de ambreiaj, volante-lor cu masa dubla, care costa de destul de mult si pica inevitabil.

 

Denumirile cutiilor automate BMW au un cod simplu care poate releva cateva informatii..

Sa luam un exemplu : A5S310Z Prima parte A5S - A automata, 5S-5 trepte de viteza, si important 310- 310NM cuplul maxim care il suporta. Aceasta cifra e importanta pentru intretinerea corecta si mai ales pentru amatorii de chip tuning.

Cu cat ridici cuplul mai aproape de valoarea maxima admisa, cu atat intretinerea devine mai problematica si probabilitatea sa o strici mai mare.

-uleiul din cutiile "lifetime" nu e lifetime, ci se schimba la intervale regulate. Pozitia oficiala ZF este 80-120.000 km in functie de cat de solicitata a fost masina etc. Eu personal as schimba la intervalul minim, chiar mai des. Am atasat un document care explica pozitia oficiala ZF.

-uleiul din alte cutii non-lifetime, folosit de regula la masini inainte de 1995, se schimba la 50-60k km.

-daca luati o masina second hand automata, fara un istoric de service clar, schimbul uleiului in cutie ar trebui sa fie printre primele lucruri care le faceti. Va poate scuti de costuri potentiale de mii de euro.

-costul schimbului si al kiturilor variaza intre 4 mil la o cutie mai veche cum e a mea, si maxim 20 la cutiile moderne, facut cu ulei si kit original(kitul contine de regula un filtru si o garnitura de schimb). Costul cel mai mare e uleiul,cel original BMW fiind extrem de piparat. Puteti reduce aceste costuri folosind ulei aftermatket. Uleiul trebuie ales cu atentie, verificat sa fie compatibil cu cutia, altfel poate conduce la distrugerea cutiei. In fisierele atasate veti putea gasi uleiuri echivalente pentru cel original.

Cantitatea de ulei variaza in functie de tipul cutiei. Daca schimbul nu e facut cu scule speciale in ateliere specializate, uleiul din convertizor nu poate fi schimba si cantitatea folosita la schimb e mai mica decat capacitatea cutiei.

Un exemplu : 5HP-18, nomenclatura BMW A5S325Z : capacitate totala 8.9L, fara convertizor 6.2L. Trebuie sa tineti cont de asta in functie de unde faceti schimbul, daca au pompa speciala sa faca schimb complet sau nu.

-cele mai mari solicitari in cutie apar la "liniute" cu plecare de pe loc, accelerat cu tinut frana, cerculete si alte figuri de impresionat adolescenti si fetele de la bufetul local. Acestea pot aduce costuri de 1500 de euro scurt. De banii astia puteti petrece o saptamana pe Coasta de Azur, in Nice, cu 2 fotomodele, mai ales ca e criza acum, asa ca faceti singuri calculele si vedeti daca merita.

-Toate cutiile pot fi reconditionate, costurile sunt in generala de la 1100 de euro in sus, in functie de model, in banii astia se da si garantie de regula, un an sau 50k km. Asta in ateleiere specializate, la reprezentanta BMW veti primi tot cutii RMFD, aceasi garantie si un pret de 4 ori mai mare.

 

La cumpararea unei masini sh e bine sa va asigurati ca transmisia e in regula. Asigurati-va ca a-ti mers in toate treptele, inclusiv in R. Cutia trebuie sa schimbe lin, fara socuri de nici un fel.Trecerea din D in R trebuie sa fie lina si ea. Cutia nu trebuie sa "patineze" in nici o treapta. Patinarea cutie se simte exact la fel ca si la una manuala, atunci cand ambreiajul e defect, cu deosebirea ca intr-o transmisie automata ea poate fi prezenta numai intr-o anumita treapta.

 

 

Probleme deosebite la BMW nu apar in general decat datorita politicii BMW "lifetime". IN diverse reprezentate veti primii informatii contradictorii, si pana acum, cel putin in Romania, chiar refuzau sa faca schimbul de ulei. In Statele Unite, datorita garantiei extinse, schimbul de ulei se face si la reprezentanta,si e recomandat de BMW. Politica oficiala BMW US nu e "lifetime" ca in Europa, datorita garantieie motor/cutie de 100.000 mile (aporx 160.000 de km). Ca sa nu intram in amanunte si discutii nesfarsite , pe scurt "lifetime"=perioada garantiei", combinata cu niste strategii de marketing si ceva foarte atractiv pentru clienti noi si manageri de flote, "low maintenace cost, long service interval" .. a dus la aceasta politica paguboasa.

Trebuie sa tineti minte ca BMW nu e implicat de loc in proiectarea cutiilor. Relatia lor cu furnizorii e ceva de genul : avem de nevoie de o cutie cu rapoartele astea, schimbarea sa o faca in X milisecunde si sa tina la cuplul Z", va rugam sa ne contactati cu oferte..

O reprezentat BMW de cele mai multe ori nu se implica in remediarea problemelor legate de cutie decat prin inlocuirea totala, care e extrem de costisitoare.

O sa incerc sa explic in cateva cuvinte de ce e necesar sa schimbati uleiul, si care a fost motivul politicii lifetime.

In mod normal, temperatura de operare a unei cutii automate tipice e 50 de grade. Caldura provine din convertizor in principal, de la frecari intre dversele roti dintate si alte mecanisme, si de la ambreiaje. Ambreiajele din cutii automate sunt "umede", adica sunt proiectate sa functioneze in imersie, care le sigura racirea si le protejeaza de uzura. Intr-o cutie tipica BMW intra de la 8 pana 12 L . Cine a vazut cat e un radiator de cutie automata stie ca de cele mai multe ori e o gluma. E ceva mic, simplu, nu are termostat sau alte nebunii ci face o recirculare simpla. IN general e capabil, in conditii normala sa coboare cam cu 10-20 % MAxim temperatura. Este important sa retineti asta, ca reduce temperatura produsa de conditiile de exploatare si nu tine o temperatura nominala constanta. Ce importanta are temperatura ? PAi are, ca fiecare 20 grade in plus injumatatesc timpul de oxidare al uleiului. Nefiind decat un circuit de racire simplu, in timp lucrurile escaleaza, geometric as spune. Pe masura ce gradul de oxidare creste, capacitatea de ungere scade. Cand scade capacitatea de ungere, automat caldura degajata deci temperatura de operare creste (tineti minte, radiatorul nu e in stare sa tina o temperatura constanta in circuit, ci doar o scade intr-o masura mai mica sau mai mare), care accelereaza oxidarea, care scade capacitatrea de ungere.. si vedeti cercul vicios. Temperatura mare si frictiunea intre discurile de ambreiaj inseamna uzura mare, conduce la producerea de particule de material in ulei si atunci cand incep sa patineze.. practic nu mai exista cale de intors.. cutia trebuie sa fie reconditionata. Se mai poate intampla, totodata, ca material desprins de pe discuri datorita lipsei de ungere corecta sa ajunga in blocul hidraulic si sa il blocheze, caz in care reconditionarea e si mai scumpa.

UN studiu facut de ATRA (Automatic Transmission Re-builders Association) arata ca 90% din defectiunile transmisiilor se datoreaza supraincalzirii si oxidarii uleiului .Au tot intereseul sa repare cutii, ca din asta traiesc. ATRA e cea mai mare asociatie de profil din lume la ora asta.

 

Foarte relevante mi se par faimoasele Class Action Suit de prin State. Acolo e vorba de bani seriosi de regula, si dovezile sunt examinate cu atentie. La cele legate de cedarea prematura a trasmisiei, in aproape toate cazuri s-a dovedit a fi vorba de temperaturi mai mari de operare decat cele nominale, datorate unor conditii specifice, proiectare proasta de cele mai multe ori, marirea intervalelor de service, care au dus la oxidarea prematura a uleiului si in final defectarea transmisiei.

O sa imi spuneti ca poate nu sunt BMW, si BMW e mai cu mot. Din pacate nu, sunt doi producatori mari in lume de cutii automate, si anume ZF si Gm, care fac transmisii pentru toti ceilalti fabrincanti de autoturisme. Ce poate fi diferit la o cutie pusa pe BMW ? pai de exemplu cuplul motor, racirea cutiei.. care tin de BMW.

 

Acum ca am inteles rolul foarte mare al temperaturii sa vedem ce o produce. Temperatura in orice transmisie poate creste in urmatoarele conditii.. urcat pante mari, acceleratii violente, schimbari foarte dese de viteza, care apar in trafic in oras, mers in coloana bara la bara etc, tractare de orice fel, mers cu viteze mari indelungat. Cand nu a apare amacar unul din acesti factori in exploatarea normala a unei masini ?

Trebuie tinut minte ca efectul e cumulativ, daca acum merg mai incet si nu o mai calc nu inseamnca ca gata, oxidarea uleiului e reversibila, si cutia e ca noua.

 

O mica paranteza, mi s-a parut foarte interesant ca in State exista oferte de montare unor radiatoare aftermarket pentru cutii, mai mari, pentru masinile care tracteaza remorcute utilitare in mod frecvent.

Sa revenim la probleme specifice BMW. In anii 93-94 au aparut primele cutii moderne la BMW. Au inceput sa fie controlate electronic, corelate cu alte sisteme, au devenit adaptive, si multe alte inovatii. In 1995 au aparut primele cutii "lifetime". E34 fost prima masina cu cutii lifetime, din cate stiu eu, desi la vremea respectiva nu erau denumite asa, Constructiv, ele erau identice cu cele vechi, deosebirea era prezenta unui filtru si tipul uleiului, Esso LT 7141. Acest ulei, la vremea respectiva, a fost revolutionar. Se stiu destul de putine despre el, dar am gasit o analiza facuta de un laborator rus, nu stiu cat e de credibila, dar se pare ca avea rezistenta la oxidare dubla fata de orice alt ulei prezent pe piata.(la vremea respectiva) Acest lucru precum si prezenta filtrului, care impiedica eventualele particule desprinse de pe discuri sa ajunga in blocul hidraulic, ajuta intradevar la marirea intervalului de service. Dar de aici pana la "lifetime" adica ani de zile si sute de mii de km mai e cale lunga.

 

 

Un caz particular il reprezinta tot ce inseamna BMW 3.0D facut intre 2000-2002. Cutia pusa pe aceste modele (330D, 530D, X3 3.0D) a fost A5S390 .. in timp ce motorul are 410 NM cuplu. Aviz amatorilor de chip tuning.. Cutia va pica fara discutie. Chiar si in conditii normale, cutia e suprasolicitiata in mod constat peste parametrii proiectati.. Numarul de cutii picate pe modelele mentionate e absolut ametior si cred ca ar fi fost primul class action suit cu dovezi clare si irevocabile din Europa. Dar se pare ca in Europa banii se fac mai usor si vinul bun din EU ajuta la inghitirea galustii servite de BMW fara mari probleme.

L.E. Am discutat cu cineva de pe forum, care se pare ca are o sursa la ZF :) Problema la aceste modele a fost partial rezolvata de soft. Cuplul fiind limitat eletronic in treptele inferioare. Totusi, ce am spus mai sus ramane valid, cutia de pe aceste modele merge la maximul tolerat si a fost si este predispusa la defectiuni premature.

Posesorii unor astfel de modele trebuie sa aibe grija speciala, si sa fac schimbul de ulei chiar mai des 80k km, si in general sa evite suprasolicitarile. Desi in opinia mea e doar o chestieune de timp pana aceste modele au inevitabil probleme cu cutia, indiferent de precautii.

Mai jos aveti o poza cu diversele cutii puse BMW, un fisier emis de ZF cu recomandarile lor si uleiuri echivalente, si un PDF gasit de mine cu uleiuri Valvoline si aplicatia lor la BMW si alte marci, interesant pentru cei care cauta variante aftermarket. Pe masura ce mai gasesc documentatii oficiale le voi adauga.

Tot ce v-am prezentat aici e compilat din diverse surse de incredere, incepand cu documentatii oficiale, consultari cu ingineri auto calificati si inclusiv recomandari obtinute de mine de la ingineri de la Fabrica ZF din Saarbrucken, cu ocazia unei vizite acolo. Daca am informatii gresite, va rog sa ma contactati pe PM pentru a corecta si modifica acest articol. Orice contributii valide vor completa informatia prezenta aici, si voi publica numele celor care au contribuit, cu permisiunea lor.

 

 

 

 

lista cutii bmw si ulei

 

View attachment: applicationhuiletrans.pdf

View attachment: TE-ML_11_en0700.pdf

 

lista compatibilitati aprobate OEM pentru Motul Multi ATF

 

http://www.motul.com....pdf?1290086772

 

Daca dati click aici puteti cauta dupa masina si tip, ei spun ca merge si in cutiile in 6 trepte de la ZF, prezente pe e90/ e60..

http://ew5.earlweb.c...rch.php?site=41

 

 

Am gasit o noua lista cu uleiuri compatibile. Frumusetea ei e ca da direct part. no de la BMW cu care e compatibil. Preturile par a fi mai mult decat decente.

http://www.fuchs-eur...ion_fluids.html

Au chiar si un ghid in alegerea uleiurilor, unde introduceti masina, anul de fabricatie etc si va apare lista. Au echivalenti si pentru cele mai noi uleiuri gen Lifeguard 6. Eu pentru Lifeguard6 stiam doar de Redline, acum mai exista unul vad.

L.E.

Cateva service-uri specializate, din pacate sunt cam rare:

Daca mai stiti de altele si aveti recomandari, in special din alte localitati in afara de Bucuresti, ca rog sa ma contactati pe pm si le adaug in lista.

 

http://www.reparatiicutiiautomate.ro/

De astia am auzit experiente pozitive.

 

SC GEAR TRANS REP SRL

Cod unic de inregistrare:

RO 13878276

Nr.ord.reg.com./an:

J40/4700/2001

Sediul:

B-dul Basarabia 256, sect 3

Astia ar fi autorizati ZF in ROmania, deci ar trebui sa fie cat de cat buni.

 

http://reparatiicutiiviteza.ro/

De astia nu stiu nimic.

Am inteles ca ar mai fi si in Timisoara un service specializat. Poate ne ajuta vreun coleg de acolo cu date de contact.

 

 

Contributori :

DSF


User Feedback

Recommended Comments



cand schimb din P in D sau R are u mic soc. e normal? precizez ca in mers schimba lin. doar de pe loc cand intra in d sau R se sinte cateodata soc.

O mica "cabrare" a masinii e normala,schimbarile pozitiei P,D sau R sun facute hidraulic,dar,un soc mare nu e normal.

Edited by nirod
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

As avea urmatoarea problema: cand sunt in treaptaa 6a...la 80 la ora ( 1100-1200 ture) si ii dau jumatate de pedala sau o tin la limita aia unde ar trebui sa schimbe...imi daun fel de soc (zgaltait) etc si apoj schimba. Daca o calc tare, nicio problema. In rest cutia schimba impecabil (730 d cutie 6 trepte, tractiune spate).am reconditionst cutia am schimbat ambreiajele si uleiul. Pareri?

Link to comment
Share on other sites

Cei de la Zf Faur sunt de alta parere. La fel si cei de la Bavaria. Dar poate va pricepeti voi mai bine.

Confirm si eu. Merg si eu la Service Faur sa schimb uleiul in ZF-ul asta (am 100.000 km) :p

Edited by godoroja
Link to comment
Share on other sites

Salutare Tuturor!

Sunt un proaspat posesor de E46 320D 2004, achizitonat in UK (aici locuiesc), si am zis ca este o masina buna pentru vreo 1000lire :)

Insa, am cateva nelamuriri pe care vreau sa le rezolv:

 

- Cand pornesc masina dimineata (rece) masina vibreaza foarte tare, o pot simtii in scaun rau :) iar cand se incalzeste, este mai domol vibratul!

- Cand pun cutia din P in D, are o smucitura mare, ca si cum sare pe masina din fata. (la rece un pic mai rau, dar la cald cam tot la fel)

 

Tin sa mentionez ca in afara de astea doua chestii, masina merge foarte bine, trage bine, schimba bine :)

 

Am vazut in istoricul masinii ca nu s-a schimbat niciodata uleiul in cutia de viteze, iar masina se apropie maret de 300mii (270 pe ceas acum).

As vrea sa sa ii schimb uleiul in cutie cand merg in RO (peste doua sapt) in speranta ca ma va scoate mai ieftina ca in UK :) lol.

De asemenea, uleiul de motor este pe lista, insa nu as vrea sa merg pana in RO cu ce am acum (Habar nu am ce este), un sfat? ce vascozitate sa folosesc la KM astia?

 

Va multumesc mult in avans!

Edited by JamesGhost
Link to comment
Share on other sites

Salutare Tuturor!

Sunt un proaspat posesor de E46 320D 2004, achizitonat in UK (aici locuiesc), si am zis ca este o masina buna pentru vreo 1000lire :)

Insa, am cateva nelamuriri pe care vreau sa le rezolv:

 

- Cand pornesc masina dimineata (rece) masina vibreaza foarte tare, o pot simtii in scaun rau :) iar cand se incalzeste, este mai domol vibratul!

- Cand pun cutia din P in D, are o smucitura mare, ca si cum sare pe masina din fata. (la rece un pic mai rau, dar la cald cam tot la fel)

 

Tin sa mentionez ca in afara de astea doua chestii, masina merge foarte bine, trage bine, schimba bine :)

 

Am vazut in istoricul masinii ca nu s-a schimbat niciodata uleiul in cutia de viteze, iar masina se apropie maret de 300mii (270 pe ceas acum).

As vrea sa sa ii schimb uleiul in cutie cand merg in RO (peste doua sapt) in speranta ca ma va scoate mai ieftina ca in UK :) lol.

De asemenea, uleiul de motor este pe lista, insa nu as vrea sa merg pana in RO cu ce am acum (Habar nu am ce este), un sfat? ce vascozitate sa folosesc la KM astia?

 

Va multumesc mult in avans!

[/quote

 

poti sa schimbi de 3 ori uleiul la cutie! it s too late!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Poti fi un pic mai explicit :) si pentru astia mai grei de cap ca mine?

 

La ce te referi? "is too late" ? Sa ma astept sa cada cutia de tot? sau is too late sa o mai repar? si va ramane cu smucitul asta for ever?

 

 

Nu te impacienta asa tare. Mai intai verifica tampoanele de la cutie, sunt 2. Acea vibrare poate sa vina de acolo, ( tampoane cutie rupte). Mai verifica si tampoanele motor.

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AS71-EUR-06-2004-E46-BMW-320d&diagId=22_0084 , piesa 3 din link.

 

Acel soc cand dai in R si D, poate sa vina tot de la acele tampoane si ma poate sa fie si de la flansa cardar, imbatranita si devine elastica si poate da acel soc + alte chestii, bucsaraie cu joc, etc.

 

Eu tind sa cred, ca tampoanele cutie sunt de vina.

 

Intai verifica tampoanele si flansa cardan. Nu lua de bun tot ce se spune pe forum. :thumbsup:

 

Ulei poti folosi linistit 5w30.

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

Nu te impacienta asa tare. Mai intai verifica tampoanele de la cutie, sunt 2. Acea vibrare poate sa vina de acolo, ( tampoane cutie rupte). Mai verifica si tampoanele motor.

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AS71-EUR-06-2004-E46-BMW-320d&diagId=22_0084 , piesa 3 din link.

 

Acel soc cand dai in R si D, poate sa vina tot de la acele tampoane si ma poate sa fie si de la flansa cardar, imbatranita si devine elastica si poate da acel soc + alte chestii, bucsaraie cu joc, etc.

 

Eu tind sa cred, ca tampoanele cutie sunt de vina.

 

Intai verifica tampoanele si flansa cardan. Nu lua de bun tot ce se spune pe forum. :thumbsup:

 

Ulei poti folosi linistit 5w30.

 

Multumesc Florin!

O sa incerc sa o duc la elevator week end asta :) am niste indieni aproape de mine cu un service de cartier, unde imi mai fac schimburile de ulei si alte chestii.

M-am gandit ca vibratiile la relanti sa fie de la tampoane motor/cutie. :)

Insa, acea smucitura, ma cam sperie, in principal pentru faptul ca am in plan sa conduc masina pana in RO peste 2 saptamani.

Sper sa fie alea si sa scap doar cu atat. Desi am zis si mai sus, cutia merge perfect, schimba bine si pe auto si pe manual, fara smucituri sau alte treburi, singura chestie este cand o pun in D si R (parca mai pronuntat in D).

 

O duc la elevator ce sa mai, si vad ce si cum e treaba cu tampoanele la cutie/motor.

 

Ca si ulei cutie, ce recomanzi? si cam ce cantitate sa cumpar?

Sa astept pana in ro? sau sa o fac cat mai repede?

 

Multumesc!

Florin si eu!

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Va rog sa imi recomandati un service in Bucuresti pentru schimb ulei la cutia de viteze automata ZF si sa imi spuneti daca credeti ca chitul de la epiesa este in regula.

 

http://www.epiesa.ro/set-piese-schimb-ulei-transmisie-automata-zf-parts-8700250-articol-3102899.htm

 

Eventual sa imi recomandati un mecanic service din Bucuresti care sunt in regula ca si preturi, profesionalism pentru probleme mecanice gen inlocuit discuri, placute, brate, bucse, ulei, filtre...

 

 

Multumesc,

Claudiu

Link to comment
Share on other sites

Multumesc Florin!

O sa incerc sa o duc la elevator week end asta :) am niste indieni aproape de mine cu un service de cartier, unde imi mai fac schimburile de ulei si alte chestii.

M-am gandit ca vibratiile la relanti sa fie de la tampoane motor/cutie. :)

Insa, acea smucitura, ma cam sperie, in principal pentru faptul ca am in plan sa conduc masina pana in RO peste 2 saptamani.

Sper sa fie alea si sa scap doar cu atat. Desi am zis si mai sus, cutia merge perfect, schimba bine si pe auto si pe manual, fara smucituri sau alte treburi, singura chestie este cand o pun in D si R (parca mai pronuntat in D).

 

O duc la elevator ce sa mai, si vad ce si cum e treaba cu tampoanele la cutie/motor.

 

Ca si ulei cutie, ce recomanzi? si cam ce cantitate sa cumpar?

Sa astept pana in ro? sau sa o fac cat mai repede?

 

Multumesc!

Florin si eu!

 

ulei: https://ulei-cutie-de-viteza.compari.ro/ravenol/atf-6hp-fluid-1l-p341928226/?gclid=CjsKDwjw0cXIBRCxjqnE3K3sHhIkAL1LezSRfNGdZj6acAq-3KFilffq50_AUCaPYedxmIv-vH25GgI1cvD_BwE sau http://www.emag.ro/ulei-transmisie-1l-texaco-texamatic-7045e/pd/D6X3X7BBM/

 

7 litri de ulei, uite aici cutia ta: http://www.bmwtech.ru/pdf/e46/ST034/12%20Automatic%20Transmission%20Internet.pdf , cauta pag.27. Aici gasesti si procedura de schimb ulei, absolut tot.

 

Normal ca ai soc la R/D, daca sunt tampoanele duse. Verifica tampoanele si schimbale la baietii care ii stii. Nu sunt greu de schimbat. Trebuie sa rezolvi vibratiile si dupa sa pleci la drum. :thumbsup: Atentie si la flansa cardan, sigur e cauciucul imbatranit si devine elastic. :frantics:

 

Uite ce spune aici si asta este o firma serioasa : https://www.youtube....h?v=vOQ3Bp-RDBY

 

Uite la min. 4.10 sec, ce ulei baga in cutie. Oricum, fiecare decide singur ce face. :rolleyes:

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

Salut,

Intrebare: la o cutie de 520d, E60, 2008, am un soc la pornire in momentul in care cutia este in parking mode.

Daca opresc masina si nu este in P nu se simte nimic, la fel si la schimbatul vitezelor sau trecerea din D in N sau R.

Asa facea si inainte de schimbul de ulei.

Procedez in felul urmator.

Sunt in D sau R, opresc masina din mers calcand frana, trec in N, trag frana de mana si apas P. Este corecta manevra sau apas P direct in D cu frana ferm calcata?

Mentionez ca dupa ce opresc si o trec in N nu tin tot timpul frana calcata atunci cand o pun in P.

 

Va rog ceva pareri sau recomandarea unui profesor in cutii.

 

PS:

Masina este cumparata de curand, are 70.000km, nu a fost accidentata.

 

 

Multumesc,

Claudiu.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Intrebare: la o cutie de 520d, E60, 2008, am un soc la pornire in momentul in care cutia este in parking mode.

Daca opresc masina si nu este in P nu se simte nimic, la fel si la schimbatul vitezelor sau trecerea din D in N sau R.

Asa facea si inainte de schimbul de ulei.

Procedez in felul urmator.

Sunt in D sau R, opresc masina din mers calcand frana, trec in N, trag frana de mana si apas P. Este corecta manevra sau apas P direct in D cu frana ferm calcata?

Mentionez ca dupa ce opresc si o trec in N nu tin tot timpul frana calcata atunci cand o pun in P.

 

Va rog ceva pareri sau recomandarea unui profesor in cutii.

 

PS:

Masina este cumparata de curand, are 70.000km, nu a fost accidentata.

 

 

Am observat ca daca calc ferm spre foarte apasat frana nu se mai simte nimic la pornire.

Se poate sa fie o problema si cu partea de franare, intr-adevar, discurile sunt destul de uzate, mecanicul mi-a zic ca mai tin numai un schimb de placute, placutele sunt la 50%pe fata si noi pe spate.

Am observat ca daca o pun pe N si trag frana de mana, avand o mica denivelare in parcare la rotile din spate, masina tot se mai misca cativa cm, practic nu ramane intepenita la tyragerea franei de mana.

Poate ca de la aceasta miscare a masinii apare acel soc la pornire...

Link to comment
Share on other sites

Discurile de frana nu se duc la 70K km si imi e greu sa cred ca o masina de 9 ani a facut doar 70K km. Discurile tin minim 125K km in conditii de exploatare normala. Vezi sabotii de frana,poate trebuiesc inlocuiti sau poate trebuie sa strangi frana de mana.
Link to comment
Share on other sites

Salut,Intrebare: la o cutie de 520d, E60, 2008, am un soc la pornire in momentul in care cutia este in parking mode.Daca opresc masina si nu este in P nu se simte nimic, la fel si la schimbatul vitezelor sau trecerea din D in N sau R.Asa facea si inainte de schimbul de ulei.Procedez in felul urmator.Sunt in D sau R, opresc masina din mers calcand frana, trec in N, trag frana de mana si apas P. Este corecta manevra sau apas P direct in D cu frana ferm calcata?Mentionez ca dupa ce opresc si o trec in N nu tin tot timpul frana calcata atunci cand o pun in P.Va rog ceva pareri sau recomandarea unui profesor in cutii.

 

Calci frana, opresti masina si o treci direct in P cu frana calcata.

 

 

Discurile de frana nu se duc la 70K km si imi e greu sa cred ca o masina de 9 ani a facut doar 70K km. Discurile tin minim 125K km in conditii de exploatare normala. Vezi sabotii de frana,poate trebuiesc inlocuiti sau poate trebuie sa strangi frana de mana.

Depinde unde a fost folosita mai mult. In oras le toci mai repede, daca ai si un stil mai sportiv de condus, nu e de mirare.

 

A mea avea km in zona aia acum 2 ani, fiind din 2007 si a 2-a masina in familie (deci mai putin folosita). Sunt rare cazurile, dar exista.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Masina a fost folosita mai mult in oras de persoana respectiva, mai avea inca o masina in paralel cu asta..km sunt reali 100%, reviziile facute la MHS, am primit de acolo si istoricul de service.In plus cunosc persoana dinainte de a cumpara masina asta.

 

Mai astept pareri cu privire la momentul in care apesi P si succesiunea de actiuni dinaintea trecerii in Parking mode.

 

 

Merci.

C

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o problema dupa ce am facut schimbul de ulei la cutie si nu stiu exact unde sa caut buba.

Masina e un BMW F10 535xd cutie 8HP70Z, masina achizitionata recent.

Am schimbat ulei cutie + filtru si inlocuit cu aproximativ 6litri ATF3+ de la BMW, nu am facut adaptare dupa. La al doilea drum Bucuresti - Constanta am primit mesaj "Cutia este prea incinsa si va rula intr-o treapta superioara pentru a se raci". Nu stiu exact care a fost procedura urmata la service pentru a se umple cutia, nu am fost de fata. Deasemenea am observant si un consum marit cam cu 1.5 litri % avand in vedere ca circul mereu cu pilotul la 140 si stiu care este media.

 

Poate a mai intalnit cineva problema sau macar sugestii unde sa caut problema.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am si eu o problema dupa ce am facut schimbul de ulei la cutie si nu stiu exact unde sa caut buba.

Masina e un BMW F10 535xd cutie 8HP70Z, masina achizitionata recent.

Am schimbat ulei cutie + filtru si inlocuit cu aproximativ 6litri ATF3+ de la BMW, nu am facut adaptare dupa. La al doilea drum Bucuresti - Constanta am primit mesaj "Cutia este prea incinsa si va rula intr-o treapta superioara pentru a se raci". Nu stiu exact care a fost procedura urmata la service pentru a se umple cutia, nu am fost de fata. Deasemenea am observant si un consum marit cam cu 1.5 litri % avand in vedere ca circul mereu cu pilotul la 140 si stiu care este media.

 

Poate a mai intalnit cineva problema sau macar sugestii unde sa caut problema.

 

 

Esti sigur ca ti-a bagat aprox. 6 l ulei? Ai fost de fata? Din ce spui tu, seamana cu nivel prea mic de ulei in cutie? Cutia mergea bine inainte de schimb ulei?

Link to comment
Share on other sites

Masina a venit pe roti din Germania, si am mai facut eu cam 1000 km in tara fara probleme. Nu am fost de fata cand s-a pus ulei, dar luni o sa duc masina inapoi pentru verificare. Daca e doar din nivelul de ulei treaba ar fi simpla.
Link to comment
Share on other sites

Masina a venit pe roti din Germania, si am mai facut eu cam 1000 km in tara fara probleme. Nu am fost de fata cand s-a pus ulei, dar luni o sa duc masina inapoi pentru verificare. Daca e doar din nivelul de ulei treaba ar fi simpla.

 

 

Mai mult ca sigur ca este de la schimbul de ulei. Te duci inapoi la ei si stai langa ei.

 

Pune-i sa bage scanerul sa citeasca temperatura uleiului din cutie, temperatura uleiului trebuie sa fie intre 30-40 grade, cu motorul pornit, cutia in P, iar cand deschizi busonul de umplere, trebui sa se vada cum curg picaturi de ulei, chiar un firicell subtire de ulei. Daca nu curge ulei, se baga ulei pana incepe sa dea usor pe afara. Dupa aceea se pune busonul la loc, se strange si ala este nivelul normal.

 

Pe viitor sa fie invatatura de minte, sa stai langa mecanici sa vezi si tu ce fac, nu lasi o masina de zeci de mii de euro, pe mana unora care isi bat joc.

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

La masina mea E60, 2008, 6HP, au intrat 7,5 l ulei, am stat langa mecanic, la ZF Faur.

Cred ca ti-au pus ulei mai poutin si de aici problema ta, se incinge.

Mergi inapoi la service, stai langa ei, si la scoaterea busonului superior trebuie sa curga cateva picaturi.

Ideea este ca cutia trebuie sa fie rece, daca mergi cu ea pana la service, cutia are temperatura foarte mare si verificarea nu este relevanta.

Link to comment
Share on other sites




Guest
This is now closed for further comments

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.