Jump to content
  • Member Statistics

    78278
    Total Members
    1986
    Most Online
    mariusg778
    Newest Member
    mariusg778
    Joined

Articole

Articole

Articole

Cutii automate intretinere


DOMI

M-am gandit sa adunam la un loc informatiile despre cutii automate care le avem, poate un moderator il face sticky . Apar tot timpul controverse, mai mult sau mai putin documentatate si se deschid topicuri nenumarate despre ele.

Totodata putem posta documentatii diverse care le avem cu tipuri de uleiuri, orice alte informatii utile care le avem, service-uri specializate etc. Nu vreau sa pornesc vreun versus daca se schimba uleiul sau nu. Exista nenumarate recomandari oficiale sa se schimbe. Cine crede altfel poate ignora complet informatia prezentata aici.

 

Cateva recomandari valabile pentru toti posesorii de cutii automate.

-o cutie automata intretinuta si exploatata corect, poate tine mult mai mult decat restul masinii la un loc, teoretic nu au voie sa cedeze. Sunt multe exemple de cutii care au tinut si tin, fara exagerare, milioane de km. Intretinute corect, pot aduce costuri mult mai reduse decat variantele manuale, mai ales la modelele de dupa 2000, datorita costurilor mari ale kiturilor de ambreiaj, volante-lor cu masa dubla, care costa de destul de mult si pica inevitabil.

 

Denumirile cutiilor automate BMW au un cod simplu care poate releva cateva informatii..

Sa luam un exemplu : A5S310Z Prima parte A5S - A automata, 5S-5 trepte de viteza, si important 310- 310NM cuplul maxim care il suporta. Aceasta cifra e importanta pentru intretinerea corecta si mai ales pentru amatorii de chip tuning.

Cu cat ridici cuplul mai aproape de valoarea maxima admisa, cu atat intretinerea devine mai problematica si probabilitatea sa o strici mai mare.

-uleiul din cutiile "lifetime" nu e lifetime, ci se schimba la intervale regulate. Pozitia oficiala ZF este 80-120.000 km in functie de cat de solicitata a fost masina etc. Eu personal as schimba la intervalul minim, chiar mai des. Am atasat un document care explica pozitia oficiala ZF.

-uleiul din alte cutii non-lifetime, folosit de regula la masini inainte de 1995, se schimba la 50-60k km.

-daca luati o masina second hand automata, fara un istoric de service clar, schimbul uleiului in cutie ar trebui sa fie printre primele lucruri care le faceti. Va poate scuti de costuri potentiale de mii de euro.

-costul schimbului si al kiturilor variaza intre 4 mil la o cutie mai veche cum e a mea, si maxim 20 la cutiile moderne, facut cu ulei si kit original(kitul contine de regula un filtru si o garnitura de schimb). Costul cel mai mare e uleiul,cel original BMW fiind extrem de piparat. Puteti reduce aceste costuri folosind ulei aftermatket. Uleiul trebuie ales cu atentie, verificat sa fie compatibil cu cutia, altfel poate conduce la distrugerea cutiei. In fisierele atasate veti putea gasi uleiuri echivalente pentru cel original.

Cantitatea de ulei variaza in functie de tipul cutiei. Daca schimbul nu e facut cu scule speciale in ateliere specializate, uleiul din convertizor nu poate fi schimba si cantitatea folosita la schimb e mai mica decat capacitatea cutiei.

Un exemplu : 5HP-18, nomenclatura BMW A5S325Z : capacitate totala 8.9L, fara convertizor 6.2L. Trebuie sa tineti cont de asta in functie de unde faceti schimbul, daca au pompa speciala sa faca schimb complet sau nu.

-cele mai mari solicitari in cutie apar la "liniute" cu plecare de pe loc, accelerat cu tinut frana, cerculete si alte figuri de impresionat adolescenti si fetele de la bufetul local. Acestea pot aduce costuri de 1500 de euro scurt. De banii astia puteti petrece o saptamana pe Coasta de Azur, in Nice, cu 2 fotomodele, mai ales ca e criza acum, asa ca faceti singuri calculele si vedeti daca merita.

-Toate cutiile pot fi reconditionate, costurile sunt in generala de la 1100 de euro in sus, in functie de model, in banii astia se da si garantie de regula, un an sau 50k km. Asta in ateleiere specializate, la reprezentanta BMW veti primi tot cutii RMFD, aceasi garantie si un pret de 4 ori mai mare.

 

La cumpararea unei masini sh e bine sa va asigurati ca transmisia e in regula. Asigurati-va ca a-ti mers in toate treptele, inclusiv in R. Cutia trebuie sa schimbe lin, fara socuri de nici un fel.Trecerea din D in R trebuie sa fie lina si ea. Cutia nu trebuie sa "patineze" in nici o treapta. Patinarea cutie se simte exact la fel ca si la una manuala, atunci cand ambreiajul e defect, cu deosebirea ca intr-o transmisie automata ea poate fi prezenta numai intr-o anumita treapta.

 

 

Probleme deosebite la BMW nu apar in general decat datorita politicii BMW "lifetime". IN diverse reprezentate veti primii informatii contradictorii, si pana acum, cel putin in Romania, chiar refuzau sa faca schimbul de ulei. In Statele Unite, datorita garantiei extinse, schimbul de ulei se face si la reprezentanta,si e recomandat de BMW. Politica oficiala BMW US nu e "lifetime" ca in Europa, datorita garantieie motor/cutie de 100.000 mile (aporx 160.000 de km). Ca sa nu intram in amanunte si discutii nesfarsite , pe scurt "lifetime"=perioada garantiei", combinata cu niste strategii de marketing si ceva foarte atractiv pentru clienti noi si manageri de flote, "low maintenace cost, long service interval" .. a dus la aceasta politica paguboasa.

Trebuie sa tineti minte ca BMW nu e implicat de loc in proiectarea cutiilor. Relatia lor cu furnizorii e ceva de genul : avem de nevoie de o cutie cu rapoartele astea, schimbarea sa o faca in X milisecunde si sa tina la cuplul Z", va rugam sa ne contactati cu oferte..

O reprezentat BMW de cele mai multe ori nu se implica in remediarea problemelor legate de cutie decat prin inlocuirea totala, care e extrem de costisitoare.

O sa incerc sa explic in cateva cuvinte de ce e necesar sa schimbati uleiul, si care a fost motivul politicii lifetime.

In mod normal, temperatura de operare a unei cutii automate tipice e 50 de grade. Caldura provine din convertizor in principal, de la frecari intre dversele roti dintate si alte mecanisme, si de la ambreiaje. Ambreiajele din cutii automate sunt "umede", adica sunt proiectate sa functioneze in imersie, care le sigura racirea si le protejeaza de uzura. Intr-o cutie tipica BMW intra de la 8 pana 12 L . Cine a vazut cat e un radiator de cutie automata stie ca de cele mai multe ori e o gluma. E ceva mic, simplu, nu are termostat sau alte nebunii ci face o recirculare simpla. IN general e capabil, in conditii normala sa coboare cam cu 10-20 % MAxim temperatura. Este important sa retineti asta, ca reduce temperatura produsa de conditiile de exploatare si nu tine o temperatura nominala constanta. Ce importanta are temperatura ? PAi are, ca fiecare 20 grade in plus injumatatesc timpul de oxidare al uleiului. Nefiind decat un circuit de racire simplu, in timp lucrurile escaleaza, geometric as spune. Pe masura ce gradul de oxidare creste, capacitatea de ungere scade. Cand scade capacitatea de ungere, automat caldura degajata deci temperatura de operare creste (tineti minte, radiatorul nu e in stare sa tina o temperatura constanta in circuit, ci doar o scade intr-o masura mai mica sau mai mare), care accelereaza oxidarea, care scade capacitatrea de ungere.. si vedeti cercul vicios. Temperatura mare si frictiunea intre discurile de ambreiaj inseamna uzura mare, conduce la producerea de particule de material in ulei si atunci cand incep sa patineze.. practic nu mai exista cale de intors.. cutia trebuie sa fie reconditionata. Se mai poate intampla, totodata, ca material desprins de pe discuri datorita lipsei de ungere corecta sa ajunga in blocul hidraulic si sa il blocheze, caz in care reconditionarea e si mai scumpa.

UN studiu facut de ATRA (Automatic Transmission Re-builders Association) arata ca 90% din defectiunile transmisiilor se datoreaza supraincalzirii si oxidarii uleiului .Au tot intereseul sa repare cutii, ca din asta traiesc. ATRA e cea mai mare asociatie de profil din lume la ora asta.

 

Foarte relevante mi se par faimoasele Class Action Suit de prin State. Acolo e vorba de bani seriosi de regula, si dovezile sunt examinate cu atentie. La cele legate de cedarea prematura a trasmisiei, in aproape toate cazuri s-a dovedit a fi vorba de temperaturi mai mari de operare decat cele nominale, datorate unor conditii specifice, proiectare proasta de cele mai multe ori, marirea intervalelor de service, care au dus la oxidarea prematura a uleiului si in final defectarea transmisiei.

O sa imi spuneti ca poate nu sunt BMW, si BMW e mai cu mot. Din pacate nu, sunt doi producatori mari in lume de cutii automate, si anume ZF si Gm, care fac transmisii pentru toti ceilalti fabrincanti de autoturisme. Ce poate fi diferit la o cutie pusa pe BMW ? pai de exemplu cuplul motor, racirea cutiei.. care tin de BMW.

 

Acum ca am inteles rolul foarte mare al temperaturii sa vedem ce o produce. Temperatura in orice transmisie poate creste in urmatoarele conditii.. urcat pante mari, acceleratii violente, schimbari foarte dese de viteza, care apar in trafic in oras, mers in coloana bara la bara etc, tractare de orice fel, mers cu viteze mari indelungat. Cand nu a apare amacar unul din acesti factori in exploatarea normala a unei masini ?

Trebuie tinut minte ca efectul e cumulativ, daca acum merg mai incet si nu o mai calc nu inseamnca ca gata, oxidarea uleiului e reversibila, si cutia e ca noua.

 

O mica paranteza, mi s-a parut foarte interesant ca in State exista oferte de montare unor radiatoare aftermarket pentru cutii, mai mari, pentru masinile care tracteaza remorcute utilitare in mod frecvent.

Sa revenim la probleme specifice BMW. In anii 93-94 au aparut primele cutii moderne la BMW. Au inceput sa fie controlate electronic, corelate cu alte sisteme, au devenit adaptive, si multe alte inovatii. In 1995 au aparut primele cutii "lifetime". E34 fost prima masina cu cutii lifetime, din cate stiu eu, desi la vremea respectiva nu erau denumite asa, Constructiv, ele erau identice cu cele vechi, deosebirea era prezenta unui filtru si tipul uleiului, Esso LT 7141. Acest ulei, la vremea respectiva, a fost revolutionar. Se stiu destul de putine despre el, dar am gasit o analiza facuta de un laborator rus, nu stiu cat e de credibila, dar se pare ca avea rezistenta la oxidare dubla fata de orice alt ulei prezent pe piata.(la vremea respectiva) Acest lucru precum si prezenta filtrului, care impiedica eventualele particule desprinse de pe discuri sa ajunga in blocul hidraulic, ajuta intradevar la marirea intervalului de service. Dar de aici pana la "lifetime" adica ani de zile si sute de mii de km mai e cale lunga.

 

 

Un caz particular il reprezinta tot ce inseamna BMW 3.0D facut intre 2000-2002. Cutia pusa pe aceste modele (330D, 530D, X3 3.0D) a fost A5S390 .. in timp ce motorul are 410 NM cuplu. Aviz amatorilor de chip tuning.. Cutia va pica fara discutie. Chiar si in conditii normale, cutia e suprasolicitiata in mod constat peste parametrii proiectati.. Numarul de cutii picate pe modelele mentionate e absolut ametior si cred ca ar fi fost primul class action suit cu dovezi clare si irevocabile din Europa. Dar se pare ca in Europa banii se fac mai usor si vinul bun din EU ajuta la inghitirea galustii servite de BMW fara mari probleme.

L.E. Am discutat cu cineva de pe forum, care se pare ca are o sursa la ZF :) Problema la aceste modele a fost partial rezolvata de soft. Cuplul fiind limitat eletronic in treptele inferioare. Totusi, ce am spus mai sus ramane valid, cutia de pe aceste modele merge la maximul tolerat si a fost si este predispusa la defectiuni premature.

Posesorii unor astfel de modele trebuie sa aibe grija speciala, si sa fac schimbul de ulei chiar mai des 80k km, si in general sa evite suprasolicitarile. Desi in opinia mea e doar o chestieune de timp pana aceste modele au inevitabil probleme cu cutia, indiferent de precautii.

Mai jos aveti o poza cu diversele cutii puse BMW, un fisier emis de ZF cu recomandarile lor si uleiuri echivalente, si un PDF gasit de mine cu uleiuri Valvoline si aplicatia lor la BMW si alte marci, interesant pentru cei care cauta variante aftermarket. Pe masura ce mai gasesc documentatii oficiale le voi adauga.

Tot ce v-am prezentat aici e compilat din diverse surse de incredere, incepand cu documentatii oficiale, consultari cu ingineri auto calificati si inclusiv recomandari obtinute de mine de la ingineri de la Fabrica ZF din Saarbrucken, cu ocazia unei vizite acolo. Daca am informatii gresite, va rog sa ma contactati pe PM pentru a corecta si modifica acest articol. Orice contributii valide vor completa informatia prezenta aici, si voi publica numele celor care au contribuit, cu permisiunea lor.

 

 

 

 

lista cutii bmw si ulei

 

View attachment: applicationhuiletrans.pdf

View attachment: TE-ML_11_en0700.pdf

 

lista compatibilitati aprobate OEM pentru Motul Multi ATF

 

http://www.motul.com....pdf?1290086772

 

Daca dati click aici puteti cauta dupa masina si tip, ei spun ca merge si in cutiile in 6 trepte de la ZF, prezente pe e90/ e60..

http://ew5.earlweb.c...rch.php?site=41

 

 

Am gasit o noua lista cu uleiuri compatibile. Frumusetea ei e ca da direct part. no de la BMW cu care e compatibil. Preturile par a fi mai mult decat decente.

http://www.fuchs-eur...ion_fluids.html

Au chiar si un ghid in alegerea uleiurilor, unde introduceti masina, anul de fabricatie etc si va apare lista. Au echivalenti si pentru cele mai noi uleiuri gen Lifeguard 6. Eu pentru Lifeguard6 stiam doar de Redline, acum mai exista unul vad.

L.E.

Cateva service-uri specializate, din pacate sunt cam rare:

Daca mai stiti de altele si aveti recomandari, in special din alte localitati in afara de Bucuresti, ca rog sa ma contactati pe pm si le adaug in lista.

 

http://www.reparatiicutiiautomate.ro/

De astia am auzit experiente pozitive.

 

SC GEAR TRANS REP SRL

Cod unic de inregistrare:

RO 13878276

Nr.ord.reg.com./an:

J40/4700/2001

Sediul:

B-dul Basarabia 256, sect 3

Astia ar fi autorizati ZF in ROmania, deci ar trebui sa fie cat de cat buni.

 

http://reparatiicutiiviteza.ro/

De astia nu stiu nimic.

Am inteles ca ar mai fi si in Timisoara un service specializat. Poate ne ajuta vreun coleg de acolo cu date de contact.

 

 

Contributori :

DSF


User Feedback

Recommended Comments



absolut toate informatiile le aveti pe prima pagina. De ce nu cititi voi frumusel documentatia atasata cu liste de uleiuri si puse link-uri mura in gura..

uleiul original este ZF lifeguard 6. Exista si echivalenti ma ieftini.

Ai mai multe posibilitati. Poti incerca sa il cumperi de la Hyundai .. e acealsi ulei, part no. de hyundai, pret de hyundai, nu de bmw..part no. hyundai e 0400000C90SG.(informatia valabila in fisierul 3 atasat TE ML 11, care este lista oficiala ZF

 

 

Echivalenti confirmati de producatori gasesti la TItan AF , link-ul este prezent la sfarsitul articolului..

http://www.olyslager....asp?language=1 bagi masina si iti apre o lista cu ce uleiuri merg.

Pentru acest model de cutii exista si varianta Redline D4 ATF.

http://www.redlineoi...x?pid=51&pcid=9

Ambele varainte sunt confirmate de producatorul lor ca sunt compatibile cu aceste cutii si sunt folosite destul de mult in Europa si State, desi nu sunt cunoscute in ROmania.

Exista si un reprezentat ZF, e mentionat ceva mai sus prin comentarii, o firma din Bucuresti.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

cutia e Zf ga6hp26z, duce 600NM daca vorbim de un model mai recent. As putea fi sigur daca mi-ai da un part no sau ultimele cifre din VIn, sau macar anul de fabricatie al masinii tale

. Dar 99% asta e cutia restul raman valabile sfaturile generale.. evita liniute cu plecat de la 0, cerculete si alte nebunii, schimba-i uleiul/filtrul la timp (80-120k km maxim ) si in rest bucurate de ea..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

salut

 

 

am si eu o doua probleme cu un bmw e 46 320d,150 cai,hidramat din anul 2003.masina are 120000 km reali...la cat trebuie schimbat uleiul din cutie?

cea de.a doua problema se intampla in mers....masina incepe si zcoate un zgomot ciudat ca cel de rulment,indiferent in ce treapta de viteza ea scoate zgomotul,in momentul in care iau piciorul de pe aceleratie nu mai face niciun zgomot...ce poate fi?

 

va multumesc

Link to comment
Share on other sites

mersi de raspuns,

 

nu sunt sigur de la ce e,am fost cu masina pe elevator si nu mi.au fasit nimic,am verificat uleiul in grup si e ok, e posibil sa fie ceva la cardan?ideea e ca ,indiferent in ce treapta de viteza ea scoate zgomotul,in momentul in care iau piciorul de pe aceleratie nu mai face niciun zgomo...chiar nu stiu

cat ulei intra in cutie? ce ulei este recomandat?

 

va multumesc

Link to comment
Share on other sites

in articol, jos ai niste tabele foarte clare cu ce ulei trebuie.

huritul paote fi de la cardan sau diferential daca il auzi numai in sarcina. Cardanul are un disc de de cauciuc si un rulment, verifica acolo.

Uleiul este in functie de cutie, tu probabil ca ai cutia A5S390/360. Trebuie sa cauti pe ea o eticheta va fi galbena sau verde si ai un part. no pe ea.

 

Daca este galbena cu BMW PART NUMBER 83 22 0 026 922 este uleiul TEXACO ETL 7045E, daca e verde si ai pe ea BMW PART NUMBER

83 22 0 024 359 este uleiul TEXACO ETL 8072 B

Exista si echivalenti la preturi rezonabile , unul din ele e mentionat in lista de la valvoline din articol.

Poti itreba la mica publicitate, user-ul claudiubwr sau grozadan au ulei original la pret mai rezonabi, daca vrei original

claudiubwr stiu sigur ca iti poate oferi alternative aftermarket rezonabile la pret,.una din ele e Valvoline MAxlife ATF, mai sunt si altele si de la Castrol si Mobil1..etc...

. iti trebuie si un kit de garnitura cu filtru. asta iti recomand sa iei original, au mai fost probleme cu filtre aftermarket care nu se potriveau, nu intrau in lacasul lor.

De intrat iti intra intre 6 si 8l, depinde unde faci schimbul si cad de bun e ala care efectueaza schimbul

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Pentru colegul @cosminmateibmw - o problema ar putea veni de la convertizor iar cea dea doua problema din cutie unde este si un rulment care suna ca drecu, asa este si la mine sunetul, am dus cutia la mester si acuma o desface si o repara, in schimb nu am nimik la blocul hidraulic. S-ar putea sa fie rulmentul din cutie (este un rulment pe acolo nu stiu cum ii zice dar fostul proprietar al masinii mele aproape ca recunoaste ca a schimbat ceva rulment pe acolo, dar se pare ca e pra las asa recunoasca) astfel ca gandul ma trimite si pe mine la acel rulment care scoate sunetul acela de care vorbesti si tu doar in sarcina, daca las pedala de acceleratie e totul ok. Sau pur si simplu ai nevoie de un schmb de ulei si se remediaza toate (aceste este cazul optimist). Bafta in continuare sa ne anunti ce ai mai rezolvat la ea pe viitor.
Link to comment
Share on other sites

va multumesc pentru ajutor. eu am cumparat masina la 116ooo km acum am 123000 si nu a avut niciodata uleiul schimbat in cutie,sincer imi e frica sa ii schimb uleiul ....toate persoanele care au facut asta au avut probleme cu cutia dupa....eu sunt din valcea. aveti idee unde as putea sa merg sa fac acest schimb???imi puteti spune va rog cat ma costa tot schimbul de ulei pentru cutie+toate necesare????????

va multumesc

Link to comment
Share on other sites

Pentru colegul @cosminmateibmw - o problema ar putea veni de la convertizor iar cea dea doua problema din cutie unde este si un rulment care suna ca drecu, asa este si la mine sunetul, am dus cutia la mester si acuma o desface si o repara, in schimb nu am nimik la blocul hidraulic. S-ar putea sa fie rulmentul din cutie (este un rulment pe acolo nu stiu cum ii zice dar fostul proprietar al masinii mele aproape ca recunoaste ca a schimbat ceva rulment pe acolo, dar se pare ca e pra las asa recunoasca) astfel ca gandul ma trimite si pe mine la acel rulment care scoate sunetul acela de care vorbesti si tu doar in sarcina, daca las pedala de acceleratie e totul ok. Sau pur si simplu ai nevoie de un schmb de ulei si se remediaza toate (aceste este cazul optimist). Bafta in continuare sa ne anunti ce ai mai rezolvat la ea pe viitor.

 

 

pana la urma unde ai dus cutia la ..mester?

 

Nu stiu daca a mai spuns cineva, dar de serviceul ZF din incinta FAUR stiti ceva? Este autorizat? Si-a facut cineva schimbul de ulei acolo?

 

 

daca aflii mai multe... da-ne de stire!

Link to comment
Share on other sites

va multumesc pentru ajutor. eu am cumparat masina la 116ooo km acum am 123000 si nu a avut niciodata uleiul schimbat in cutie,sincer imi e frica sa ii schimb uleiul ....toate persoanele care au facut asta au avut probleme cu cutia dupa....eu sunt din valcea. aveti idee unde as putea sa merg sa fac acest schimb???imi puteti spune va rog cat ma costa tot schimbul de ulei pentru cutie+toate necesare????????

va multumesc

 

Au avut probleme pentru ca au asteptat sa faca schimbul pana cand a mers cutia prost si avea semne de defectiuni.

Toate persoanele care ti-au zis asta au facut schimbul cand cutia dadea sa moara deja, si nici un schimb de ulei nu o mai salva.

 

 

 

In astfel de cazuri, nu uleiul nou strica cutia.. ea e deja stricata, iar un ulei nou nu repara nimic. Schimbul de ulei previne aparitia problemelor, nu le rezolva.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Da pana la urma am dus masina la Dani nu am mai avut incotro, deja ne saturasem de atata bataie de cap si de strans si destrans surube si scuturi, inlocuiri de ulei si flsh-uri de ulei astfel incat am decis sa o duc la el, mi-a inlocuit blocul hidraulic dar nu este de vina blocul hidraulic, tot asa au ramas simptomele si am deci impreuna cu el sa schimbam convertizorul si sa dea jos cutia care oricum trebuie data jos pentru inlocuirea convertizorului astfel incat sa se uite prinea daca nu cumva sunt probleme de acolo. Oricum fostul proprietar zicea el ceva ca o schimbat ceva rulment din cutie alea alea... dar cica nu pe asta a mea ci pe un 318dA dar nu isi aminteste sigur daca pe a mea sau pe alta masina, deci tind sa cred ca a umblat "putin asa cat ai gandii" si la cutie. Astazi ramane sa vad ce zice si Danii, ca a spus ca el incerca si aceste operatiuni cu convertizorul si cutia. El spunea ca sunt prea generale probleme pe care le are cutia asadar si prn urmare am decis impreuna cu el sa rezolvam problemele prin eliminare. Incepand de la schimbat bloc pana la schimbat convertizor si verificat cutia amanuntit. Va tin la curent cu ce se intampla in continuare. Intradevar am avut o parere gresita fata de Danii si pe aceasta cale imi cer scuze fata de el poate am fost mai repezit de gura si manios in acele momente de agonie dar recunosc eu am gresit, nu e bine sa cataloghezi omul inainte de a vdea ce stie sa faca doar dupa cateva schimburi de cuvinte.Ii multumesc si lui @unvicont pentru pontul dat. :drinks:
Link to comment
Share on other sites

Pe scurt: 320d 177cp, 2008, 60.000 km, automata, e93.

 

Se hotaraste subsemnatul ca la 1.800kg ar mai fi nevoie de niscaiva putere...

 

Se apuca subsemnatu si comanda de la superchips.co.uk remap cu bluefin. spre 218cp si 400nm cuplu.

 

Vine bluefinu (pt cei ce nu stiu, e un device care se leaga pe usb la serverul lor, downloadeaza noua harta pt ecu si o legi pe OBD si face resoftare, poti sa o pui si sa o scoti cand vrei) fac remapul la masina.

 

Trage bine, trage tare, cuplu garla DAR initial la viteze gen 40-50 si 80-90 aparea o scurta vibratie, o fractiune de secunda, ca si cum ai trece peste benzile de vopsea intrerupte de pe mijlicul drumului care baraie. M-am gandit ca o fi o vibratie in cutie de la prea mult cuplu...am raportat problema la prietenii de la superchips, au mai scazut cuplul..dupa vreo 3 4 harti noi a mai scazut si feelingul dar la 70kph problema ramane.

 

Pe cale de consecinta, pot sa ii pun sa mai coboare cuplul in zona respectiva sau sa imi iau cei 500 de euro inapoi si sa stau linistit...

 

Avand in vedere ca cineva de pe topicul asta sigur stie care e problema, de unde apare vibratia, cat de daunatoare este, si care ar fi cea mai buna varianta...poate imi luminati si mie putin calea.

 

Ar fi nevoie sa schimb uleiul in cutie sau vreo chestiune de genu asta ar putea sa ma ajute? sau pur si simplu e prea mare cuplul si imi face zob cutia? ce e vibratia aia?

 

Multumesc,

Link to comment
Share on other sites

nu stiu ce harta au folosit ei.

In principiu se pot pune harti ca macar in trepta 1-2-3 sa fie cuplul redus. Daca ii intrebi o sa zica da sigur asa am facut. Dar ei de fapt ignora complet cutia in 90% din cazuri, nici macar nu stiu ce cutie e pe masina. Vorbesc de "tuneri" in general, nu stiu daca e valabil si la tine

. A doua chestie e c ar putea introduce un fel de delay la schimbarea treptelor, dar iar ma indoiesc ca cineva ar umbla vreodata in ECU cutiei. Din ce spui tu pare ca e fix la schimbarea treptei de viteza. Poti confirma asta ? Ca tu stii cel mai bine daca in momentul ala cutia face schimbare de treapta. Daca asa e, si ai socuri, vibratii sau orice fel de alte manifestari la schimbarea de treapta.. sanatate ..

 

Nu stiu daca la tine e din cutie vibratia sau altceva, e greu de pus un diagnostic pe forum. Cand iti face? in acceleratii violente? in orice conditii ?

Un schimb de ulei oricum trebuie sa faci indiferent ca ai chipuit-o sau nu, la 80-120k km, conform indicatiilor oficiale ZF. IAr daca e solicitata sa tare, chiar mai devreme.

BIneinteles toate astea sunt niste precautii, nu iti garanteaza nimeni ca astfel o sa tina la nesfarsit. Si daca cutia e dusa, nu ti-o salveaza un schimb de ulei, schimbarea uleiului e o operatiune preventiva.

 

 

Oricum parerea mea e ca la tine oricum cutia e impinsa aproape de maximul constructiv din start, cu masina stock, si nu vad cum o chipuire. ar putea avea un efect pozitiv asupra ei.

Te poti linisti cu gandul ca e consumabila, cand ii vine vremea faci rebuild.. e vreo 1100 de euro minim si gata. Daca banii astia sunt o problema pentru tine, , as lasa-o stock si m-as ruga sa nu fie afectata cutia deja.

Sincer iti zic .. daca vrei putere mai mare orienteazate spre altceva.. E greu. toti am vrea 250-300 de cai.. sa coste pana in 10k euro, sa tina un 150k km acolo macar si sa consume 5%.. dar din pacate inca nu e posibil.

Link to comment
Share on other sites

nu e la schimbarea treptei de exemplu in DS la 70 in a 3-a la 2000 rpm apare chestia asta...si o tin in a 3-a eu deci nu sare mai departe...

 

Culmea e ca nu imi face in acceleratii violente ci cand o las sa schimbe de capul ei..la accelerari finute care sa ii permita sa fie in treapta respectiva. daca ii dau kickdown in D sau in DS se tureaza sanatos si la turatii mari nu vibreaza nimic.

 

As mai avea o intrebare. Cand am luat masina mi s-a recomandat sa fac un DPF regen fortat ca a umblat mai mult prin oras si la viteze mici, si femeie, si in oras mic.. Inca nu am apucat sa fac chestia asta, ca o am de vreo luna si nu mi-am facut drum pe la dealer. Nu am nici un bec de DPF sau ceva care sa imi indice ca ar trebui facut ceva dar crezi ca ar exista vreo posibilitate ca sa fie DPF-ul sa zicem mai infundat si sa creasca din cauza asta miraculos cuplul? :))

 

Aceste simptome nu exista cu chipul scos, ca asta m-au intrebat si astia de la superchips, iar masina are 60.000 km reali ca am luat-o de la o cunostinta.

 

 

E cutia impinsa spre maximul constructiv? nu e cutie asemanatoare cu cea de pe 335i? asa aveam impresia...

 

Ma rog...in concluzie eu vroiam sa vad daca sa tin remapu sau sa il scot daca nu rezolv problema vibratiei... sa fac un rebuild de 1500 de euro odata la 2 ani de exemplu nu e un capat de lume pt mine

 

Nu sunt neaparat chitit sa il tin ca sunt constient de faptul ca si cu ...si cu sufletul in rai nu se poate :))

Link to comment
Share on other sites

mergi la un diagnostic sa afli exact cauza.

Intradevar e aceasi cutie ca la 335i. Daca ai citi atent in articol, am scris clar ca limitarea cutiilor automate nu sta in putere, ci in cuplu. TU la 320D ai cuplu aproape cat 335i.

Diferenta e ca la tine intra mult mai de jos, e la valoare maxima si e foarte brutal. Asta solicita si mai mult cutia.

 

 

 

Daca ai iDrive iti zice cat mai duce DPF. Normal el tine 200k km.

Si intradevar mers in oras in turatii mici ii scurteaza viata. Iesi si tu pe autostrada si tine-o ceva mai sus in ture o bucata de vreme,(setezi manual o treapta si o tii la un 3000+ de ture) daca mergi in regimul ala macar un 20 de min ajung gazele la temperaturi mai mari si il mai curata.

sincer din ce imi spui tu e posibil sa fie ceva la cutie dar nu iti pot spune cu siguranta. MAi pot fi multe chestii. O scadere momentana in putere/cuplu provoaca aceleasi smucituri in cutie.

Mergi la cineva care stie sa faca un diagnostic competent.

De exemplu la unele cutii primele semne ca e ceva in neregula se manifesta in pante relativ usoare, turatii joase, cand apesi usor acceleratia si schimba, se simte o smucitura usoara la schimb., desi cand o calci mai tare su in regim sportiv sa zic asa, nu se observa nimic. .

Asta e semn ca uleiul nu mai e la nivel optim sau ca ar trebui schimbat.

 

Dar repet,la tine, din ce imi spui tu e greu de determinat daca e de la cutie sau nu. Daca spui ca fara chip merge ok, inclin sa cred ca ai probleme in alta parte.

Efectul asupra cutiei e unul cumulativ, de uzura care se acumuleaza si la un moment dat crapa. Daca iti dispare chestia asta cand dai jos chipul.. e foarte posibil sa fie altceva.

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

mergi la un diagnostic sa afli exact cauza.

Intradevar e aceasi cutie ca la 335i. Daca ai citi atent in articol, am scris clar ca limitarea cutiilor automate nu sta in putere, ci in cuplu. TU la 320D ai cuplu aproape cat 335i.

Diferenta e ca la tine intra mult mai de jos, e la valoare maxima si e foarte brutal. Asta solicita si mai mult cutia.

 

 

 

Daca ai iDrive iti zice cat mai duce DPF. Normal el tine 200k km.

Si intradevar mers in oras in turatii mici ii scurteaza viata. Iesi si tu pe autostrada si tine-o ceva mai sus in ture o bucata de vreme,(setezi manual o treapta si o tii la un 3000+ de ture) daca mergi in regimul ala macar un 20 de min ajung gazele la temperaturi mai mari si il mai curata.

sincer din ce imi spui tu e posibil sa fie ceva la cutie dar nu iti pot spune cu siguranta. MAi pot fi multe chestii. O scadere momentana in putere/cuplu provoaca aceleasi smucituri in cutie.

Mergi la cineva care stie sa faca un diagnostic competent.

De exemplu la unele cutii primele semne ca e ceva in neregula se manifesta in pante relativ usoare, turatii joase, cand apesi usor acceleratia si schimba, se simte o smucitura usoara la schimb., desi cand o calci mai tare su in regim sportiv sa zic asa, nu se observa nimic. .

Asta e semn ca uleiul nu mai e la nivel optim sau ca ar trebui schimbat.

 

Dar repet,la tine, din ce imi spui tu e greu de determinat daca e de la cutie sau nu. Daca spui ca fara chip merge ok, inclin sa cred ca ai probleme in alta parte.

Efectul asupra cutiei e unul cumulativ, de uzura care se acumuleaza si la un moment dat crapa. Daca iti dispare chestia asta cand dai jos chipul.. e foarte posibil sa fie altceva.

 

 

Stii pe cineva competent la care sa ma duc? Inainte sa iau masina a stat 4 ore la bavaria pe tester si i-au facut un set complet de analize si a iesit fara probleme..exceptand povestea cu DPF..eu de atunci am iesit de multe ori cu masina din oras si am tinut-o in regim de curatare... nu am idrive sa vad ce imi mai poate spune despre asta.

 

Tunerii, atat superchips cat si altii din anglia spun ca e de la cuplu si ca din cauza asta "the torque convertor has fittment issues" chestiune care nu stiu ce inseamna :)) decat ca e cuplu prea mare in punctul respectiv...

 

daca nu imi dau astia o harta fara probleme o sa il scot cred si aia e...ca alte probleme sau chestiuni de sesizat nu am sesizat, cutia schimba cand trebuie, nu smuceste, nu sare in N, nu da erori etc....adica ma gandesc ca "if it ain't broke...don't fix it" :))

 

AA!!!

 

mi-am dat seama de cevaaa.

 

Bluefin asta are si cititor de erori..si intro zi am facut un test si a scos P0545 Adica Exhaust Gas Temp. Sensor Circuit Low Bank 1.

 

Mi s-a intamplat odata chiar sa vad ca nu trage masina...adica accelera f greu dar trecea de 3000, nu era in limp mode...am inchis motorul si repornit si a disparut. Am sters si eroarea dar ocazional mai apare. (asta inainte de chip deci fara legatura)

 

Am tot zis ca ma duc la service sa vad exact ce e dar nu am apucat.

 

Acum mi-am dat seama...in primul rand nu stiu ce vrea sa zica eroarea aia. Banuiesc ca e vreun senzor pe undeva care citeste aiurea temperatura gazelor de evacuare (EGR) sau poate chiar e ceva in neregula la sistemul respectiv.

 

Asta ar putea cauza o cadere de cuplu ocazionala in anumite puncte, poate chiar la plaja aia de turatii si asta sa fie motivul vibratiei..iar din cauza cipului sa fie accentuat efectul..

 

Aveti vreo idee ce e eroarea aia (asta asa de dragul dezbaterii ca oricum o sa ma duc la service sa vedem exact)?

Link to comment
Share on other sites




Guest
This is now closed for further comments

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.