Jump to content
  • Member Statistics

    78278
    Total Members
    1986
    Most Online
    mariusg778
    Newest Member
    mariusg778
    Joined

Articole

Articole

Articole

Cutii automate intretinere


DOMI

M-am gandit sa adunam la un loc informatiile despre cutii automate care le avem, poate un moderator il face sticky . Apar tot timpul controverse, mai mult sau mai putin documentatate si se deschid topicuri nenumarate despre ele.

Totodata putem posta documentatii diverse care le avem cu tipuri de uleiuri, orice alte informatii utile care le avem, service-uri specializate etc. Nu vreau sa pornesc vreun versus daca se schimba uleiul sau nu. Exista nenumarate recomandari oficiale sa se schimbe. Cine crede altfel poate ignora complet informatia prezentata aici.

 

Cateva recomandari valabile pentru toti posesorii de cutii automate.

-o cutie automata intretinuta si exploatata corect, poate tine mult mai mult decat restul masinii la un loc, teoretic nu au voie sa cedeze. Sunt multe exemple de cutii care au tinut si tin, fara exagerare, milioane de km. Intretinute corect, pot aduce costuri mult mai reduse decat variantele manuale, mai ales la modelele de dupa 2000, datorita costurilor mari ale kiturilor de ambreiaj, volante-lor cu masa dubla, care costa de destul de mult si pica inevitabil.

 

Denumirile cutiilor automate BMW au un cod simplu care poate releva cateva informatii..

Sa luam un exemplu : A5S310Z Prima parte A5S - A automata, 5S-5 trepte de viteza, si important 310- 310NM cuplul maxim care il suporta. Aceasta cifra e importanta pentru intretinerea corecta si mai ales pentru amatorii de chip tuning.

Cu cat ridici cuplul mai aproape de valoarea maxima admisa, cu atat intretinerea devine mai problematica si probabilitatea sa o strici mai mare.

-uleiul din cutiile "lifetime" nu e lifetime, ci se schimba la intervale regulate. Pozitia oficiala ZF este 80-120.000 km in functie de cat de solicitata a fost masina etc. Eu personal as schimba la intervalul minim, chiar mai des. Am atasat un document care explica pozitia oficiala ZF.

-uleiul din alte cutii non-lifetime, folosit de regula la masini inainte de 1995, se schimba la 50-60k km.

-daca luati o masina second hand automata, fara un istoric de service clar, schimbul uleiului in cutie ar trebui sa fie printre primele lucruri care le faceti. Va poate scuti de costuri potentiale de mii de euro.

-costul schimbului si al kiturilor variaza intre 4 mil la o cutie mai veche cum e a mea, si maxim 20 la cutiile moderne, facut cu ulei si kit original(kitul contine de regula un filtru si o garnitura de schimb). Costul cel mai mare e uleiul,cel original BMW fiind extrem de piparat. Puteti reduce aceste costuri folosind ulei aftermatket. Uleiul trebuie ales cu atentie, verificat sa fie compatibil cu cutia, altfel poate conduce la distrugerea cutiei. In fisierele atasate veti putea gasi uleiuri echivalente pentru cel original.

Cantitatea de ulei variaza in functie de tipul cutiei. Daca schimbul nu e facut cu scule speciale in ateliere specializate, uleiul din convertizor nu poate fi schimba si cantitatea folosita la schimb e mai mica decat capacitatea cutiei.

Un exemplu : 5HP-18, nomenclatura BMW A5S325Z : capacitate totala 8.9L, fara convertizor 6.2L. Trebuie sa tineti cont de asta in functie de unde faceti schimbul, daca au pompa speciala sa faca schimb complet sau nu.

-cele mai mari solicitari in cutie apar la "liniute" cu plecare de pe loc, accelerat cu tinut frana, cerculete si alte figuri de impresionat adolescenti si fetele de la bufetul local. Acestea pot aduce costuri de 1500 de euro scurt. De banii astia puteti petrece o saptamana pe Coasta de Azur, in Nice, cu 2 fotomodele, mai ales ca e criza acum, asa ca faceti singuri calculele si vedeti daca merita.

-Toate cutiile pot fi reconditionate, costurile sunt in generala de la 1100 de euro in sus, in functie de model, in banii astia se da si garantie de regula, un an sau 50k km. Asta in ateleiere specializate, la reprezentanta BMW veti primi tot cutii RMFD, aceasi garantie si un pret de 4 ori mai mare.

 

La cumpararea unei masini sh e bine sa va asigurati ca transmisia e in regula. Asigurati-va ca a-ti mers in toate treptele, inclusiv in R. Cutia trebuie sa schimbe lin, fara socuri de nici un fel.Trecerea din D in R trebuie sa fie lina si ea. Cutia nu trebuie sa "patineze" in nici o treapta. Patinarea cutie se simte exact la fel ca si la una manuala, atunci cand ambreiajul e defect, cu deosebirea ca intr-o transmisie automata ea poate fi prezenta numai intr-o anumita treapta.

 

 

Probleme deosebite la BMW nu apar in general decat datorita politicii BMW "lifetime". IN diverse reprezentate veti primii informatii contradictorii, si pana acum, cel putin in Romania, chiar refuzau sa faca schimbul de ulei. In Statele Unite, datorita garantiei extinse, schimbul de ulei se face si la reprezentanta,si e recomandat de BMW. Politica oficiala BMW US nu e "lifetime" ca in Europa, datorita garantieie motor/cutie de 100.000 mile (aporx 160.000 de km). Ca sa nu intram in amanunte si discutii nesfarsite , pe scurt "lifetime"=perioada garantiei", combinata cu niste strategii de marketing si ceva foarte atractiv pentru clienti noi si manageri de flote, "low maintenace cost, long service interval" .. a dus la aceasta politica paguboasa.

Trebuie sa tineti minte ca BMW nu e implicat de loc in proiectarea cutiilor. Relatia lor cu furnizorii e ceva de genul : avem de nevoie de o cutie cu rapoartele astea, schimbarea sa o faca in X milisecunde si sa tina la cuplul Z", va rugam sa ne contactati cu oferte..

O reprezentat BMW de cele mai multe ori nu se implica in remediarea problemelor legate de cutie decat prin inlocuirea totala, care e extrem de costisitoare.

O sa incerc sa explic in cateva cuvinte de ce e necesar sa schimbati uleiul, si care a fost motivul politicii lifetime.

In mod normal, temperatura de operare a unei cutii automate tipice e 50 de grade. Caldura provine din convertizor in principal, de la frecari intre dversele roti dintate si alte mecanisme, si de la ambreiaje. Ambreiajele din cutii automate sunt "umede", adica sunt proiectate sa functioneze in imersie, care le sigura racirea si le protejeaza de uzura. Intr-o cutie tipica BMW intra de la 8 pana 12 L . Cine a vazut cat e un radiator de cutie automata stie ca de cele mai multe ori e o gluma. E ceva mic, simplu, nu are termostat sau alte nebunii ci face o recirculare simpla. IN general e capabil, in conditii normala sa coboare cam cu 10-20 % MAxim temperatura. Este important sa retineti asta, ca reduce temperatura produsa de conditiile de exploatare si nu tine o temperatura nominala constanta. Ce importanta are temperatura ? PAi are, ca fiecare 20 grade in plus injumatatesc timpul de oxidare al uleiului. Nefiind decat un circuit de racire simplu, in timp lucrurile escaleaza, geometric as spune. Pe masura ce gradul de oxidare creste, capacitatea de ungere scade. Cand scade capacitatea de ungere, automat caldura degajata deci temperatura de operare creste (tineti minte, radiatorul nu e in stare sa tina o temperatura constanta in circuit, ci doar o scade intr-o masura mai mica sau mai mare), care accelereaza oxidarea, care scade capacitatrea de ungere.. si vedeti cercul vicios. Temperatura mare si frictiunea intre discurile de ambreiaj inseamna uzura mare, conduce la producerea de particule de material in ulei si atunci cand incep sa patineze.. practic nu mai exista cale de intors.. cutia trebuie sa fie reconditionata. Se mai poate intampla, totodata, ca material desprins de pe discuri datorita lipsei de ungere corecta sa ajunga in blocul hidraulic si sa il blocheze, caz in care reconditionarea e si mai scumpa.

UN studiu facut de ATRA (Automatic Transmission Re-builders Association) arata ca 90% din defectiunile transmisiilor se datoreaza supraincalzirii si oxidarii uleiului .Au tot intereseul sa repare cutii, ca din asta traiesc. ATRA e cea mai mare asociatie de profil din lume la ora asta.

 

Foarte relevante mi se par faimoasele Class Action Suit de prin State. Acolo e vorba de bani seriosi de regula, si dovezile sunt examinate cu atentie. La cele legate de cedarea prematura a trasmisiei, in aproape toate cazuri s-a dovedit a fi vorba de temperaturi mai mari de operare decat cele nominale, datorate unor conditii specifice, proiectare proasta de cele mai multe ori, marirea intervalelor de service, care au dus la oxidarea prematura a uleiului si in final defectarea transmisiei.

O sa imi spuneti ca poate nu sunt BMW, si BMW e mai cu mot. Din pacate nu, sunt doi producatori mari in lume de cutii automate, si anume ZF si Gm, care fac transmisii pentru toti ceilalti fabrincanti de autoturisme. Ce poate fi diferit la o cutie pusa pe BMW ? pai de exemplu cuplul motor, racirea cutiei.. care tin de BMW.

 

Acum ca am inteles rolul foarte mare al temperaturii sa vedem ce o produce. Temperatura in orice transmisie poate creste in urmatoarele conditii.. urcat pante mari, acceleratii violente, schimbari foarte dese de viteza, care apar in trafic in oras, mers in coloana bara la bara etc, tractare de orice fel, mers cu viteze mari indelungat. Cand nu a apare amacar unul din acesti factori in exploatarea normala a unei masini ?

Trebuie tinut minte ca efectul e cumulativ, daca acum merg mai incet si nu o mai calc nu inseamnca ca gata, oxidarea uleiului e reversibila, si cutia e ca noua.

 

O mica paranteza, mi s-a parut foarte interesant ca in State exista oferte de montare unor radiatoare aftermarket pentru cutii, mai mari, pentru masinile care tracteaza remorcute utilitare in mod frecvent.

Sa revenim la probleme specifice BMW. In anii 93-94 au aparut primele cutii moderne la BMW. Au inceput sa fie controlate electronic, corelate cu alte sisteme, au devenit adaptive, si multe alte inovatii. In 1995 au aparut primele cutii "lifetime". E34 fost prima masina cu cutii lifetime, din cate stiu eu, desi la vremea respectiva nu erau denumite asa, Constructiv, ele erau identice cu cele vechi, deosebirea era prezenta unui filtru si tipul uleiului, Esso LT 7141. Acest ulei, la vremea respectiva, a fost revolutionar. Se stiu destul de putine despre el, dar am gasit o analiza facuta de un laborator rus, nu stiu cat e de credibila, dar se pare ca avea rezistenta la oxidare dubla fata de orice alt ulei prezent pe piata.(la vremea respectiva) Acest lucru precum si prezenta filtrului, care impiedica eventualele particule desprinse de pe discuri sa ajunga in blocul hidraulic, ajuta intradevar la marirea intervalului de service. Dar de aici pana la "lifetime" adica ani de zile si sute de mii de km mai e cale lunga.

 

 

Un caz particular il reprezinta tot ce inseamna BMW 3.0D facut intre 2000-2002. Cutia pusa pe aceste modele (330D, 530D, X3 3.0D) a fost A5S390 .. in timp ce motorul are 410 NM cuplu. Aviz amatorilor de chip tuning.. Cutia va pica fara discutie. Chiar si in conditii normale, cutia e suprasolicitiata in mod constat peste parametrii proiectati.. Numarul de cutii picate pe modelele mentionate e absolut ametior si cred ca ar fi fost primul class action suit cu dovezi clare si irevocabile din Europa. Dar se pare ca in Europa banii se fac mai usor si vinul bun din EU ajuta la inghitirea galustii servite de BMW fara mari probleme.

L.E. Am discutat cu cineva de pe forum, care se pare ca are o sursa la ZF :) Problema la aceste modele a fost partial rezolvata de soft. Cuplul fiind limitat eletronic in treptele inferioare. Totusi, ce am spus mai sus ramane valid, cutia de pe aceste modele merge la maximul tolerat si a fost si este predispusa la defectiuni premature.

Posesorii unor astfel de modele trebuie sa aibe grija speciala, si sa fac schimbul de ulei chiar mai des 80k km, si in general sa evite suprasolicitarile. Desi in opinia mea e doar o chestieune de timp pana aceste modele au inevitabil probleme cu cutia, indiferent de precautii.

Mai jos aveti o poza cu diversele cutii puse BMW, un fisier emis de ZF cu recomandarile lor si uleiuri echivalente, si un PDF gasit de mine cu uleiuri Valvoline si aplicatia lor la BMW si alte marci, interesant pentru cei care cauta variante aftermarket. Pe masura ce mai gasesc documentatii oficiale le voi adauga.

Tot ce v-am prezentat aici e compilat din diverse surse de incredere, incepand cu documentatii oficiale, consultari cu ingineri auto calificati si inclusiv recomandari obtinute de mine de la ingineri de la Fabrica ZF din Saarbrucken, cu ocazia unei vizite acolo. Daca am informatii gresite, va rog sa ma contactati pe PM pentru a corecta si modifica acest articol. Orice contributii valide vor completa informatia prezenta aici, si voi publica numele celor care au contribuit, cu permisiunea lor.

 

 

 

 

lista cutii bmw si ulei

 

View attachment: applicationhuiletrans.pdf

View attachment: TE-ML_11_en0700.pdf

 

lista compatibilitati aprobate OEM pentru Motul Multi ATF

 

http://www.motul.com....pdf?1290086772

 

Daca dati click aici puteti cauta dupa masina si tip, ei spun ca merge si in cutiile in 6 trepte de la ZF, prezente pe e90/ e60..

http://ew5.earlweb.c...rch.php?site=41

 

 

Am gasit o noua lista cu uleiuri compatibile. Frumusetea ei e ca da direct part. no de la BMW cu care e compatibil. Preturile par a fi mai mult decat decente.

http://www.fuchs-eur...ion_fluids.html

Au chiar si un ghid in alegerea uleiurilor, unde introduceti masina, anul de fabricatie etc si va apare lista. Au echivalenti si pentru cele mai noi uleiuri gen Lifeguard 6. Eu pentru Lifeguard6 stiam doar de Redline, acum mai exista unul vad.

L.E.

Cateva service-uri specializate, din pacate sunt cam rare:

Daca mai stiti de altele si aveti recomandari, in special din alte localitati in afara de Bucuresti, ca rog sa ma contactati pe pm si le adaug in lista.

 

http://www.reparatiicutiiautomate.ro/

De astia am auzit experiente pozitive.

 

SC GEAR TRANS REP SRL

Cod unic de inregistrare:

RO 13878276

Nr.ord.reg.com./an:

J40/4700/2001

Sediul:

B-dul Basarabia 256, sect 3

Astia ar fi autorizati ZF in ROmania, deci ar trebui sa fie cat de cat buni.

 

http://reparatiicutiiviteza.ro/

De astia nu stiu nimic.

Am inteles ca ar mai fi si in Timisoara un service specializat. Poate ne ajuta vreun coleg de acolo cu date de contact.

 

 

Contributori :

DSF


User Feedback

Recommended Comments



Daca softul tau este de la Superchips-Anglia, NU ai 400 nm!! Superchips ofera pe versiunea de 177CP un cuplu de 444nm!!!!!

Dupa prima resoftare, ai pus masina pe dyno ca sa vezi cum a iesit? Eu am postat graficul dyno de la Superchips pe post de ...ASA NU, dar a fost sters din ...varii motive!!! L-am postat si exlicat in parte, ca sa inteleaga si sa VADA cat mai multi, cat de mult depaseste cuplu maxim admis-constructiv s pe ce plaja de turatii!(pacat ca un moderator nu a inteles rolul "educativ" al postului meu!!!)

Link to comment
Share on other sites

Daca softul tau este de la Superchips-Anglia, NU ai 400 nm!! Superchips ofera pe versiunea de 177CP un cuplu de 444nm!!!!!

Dupa prima resoftare, ai pus masina pe dyno ca sa vezi cum a iesit? Eu am postat graficul dyno de la Superchips pe post de ...ASA NU, dar a fost sters din ...varii motive!!! L-am postat si exlicat in parte, ca sa inteleaga si sa VADA cat mai multi, cat de mult depaseste cuplu maxim admis-constructiv s pe ce plaja de turatii!(pacat ca un moderator nu a inteles rolul "educativ" al postului meu!!!)

 

Dap stiu ca era 440. Dar eu le-am cerut 400 si au zis ca atata au facut! La dyno nu am fost inca..poate sapt viitoare inainte sa ma hotarasc ce fac cu el...

 

De ce era postat la asa nu? Poti sa imi dai mie o scurta explicatie pe pm ca sa nu poluam topicul?

Link to comment
Share on other sites

Asadar si prin urmare furia albastra a ajuns acasa dupa aproape 1 sapatamana. Problemele au fost majore in ceea ce priveste cutia. S-au schumbat niste supape de la etansare din cutie precum si un nou convertizor. Blocul hidraulic nu are absolut nimic este bun. S-a facut si schimbul de ulei odata cu aceasta lucrare. Tot ce pot sa spun este ca cutia se prezinta altfel total schimbata, nu mai huruie nu mai troncane, nu mai scapa merge brici.Ii multumesc celui de sus :)) ca s-a rezolvat intr-un timp relativ scurt doar cu inlocuire de cateva piese ( imi era frica sa nu fie blocul hidraulic). In rest ii multumesc si lui @domi pentru sfaturile date, lui @unvicont pentru pontul cu mesterul de cutii (stie mesterul asta mesierie nu gluma) precum lui @bogdan_chis care a incercat orice metoda care ii statea in putinta pentru rezolvarea problemei. Sfatul meu personal este ca uleiul din cutie sa fie schimbat periodic eu cel putin de acuma am sa il schimb la 60.000km. Am vazut ce se intampla cand este atotstiutor si pe deasupra si naiv sa crezi ca un ulei poate sta in cutie o viata intreaga sau catva decenii :)) aiureli de marketing. oricum nu am cuvinte sa imi exprim bucuria functionarii aproape perfect a cutiei. Sarbatori fericite tuturor colegilo de pe forum si la cati mai multi kilometrii fara probleme.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@skorpyon:sper si eu sa te bucuri de masina.Ca e foarte frumoasa.Intr-adevar asta inseamna sa agheti remorca cu Atv-uri si sa bati coclaurile cu un 320d aut cu suspensie sport.Sper ca fostul proprietar sa doarma bine la cat l-am pomenit.Ma tot gandesc ce i-a facut de 2 luni a mers relativ bine si nu a inceput sa faca figuri decat cand a dat frigul.Problemele au fost grave:convertizorul a fost schimbat cu unul de doar 1000 de km si si de asemenea 4 valve unisens de pe ambreaiaje.Recomand sa cumparati pentru modelul asta de cutie ulei Texaco Texmatic etl 7045 e in ambalaj Texaco la 1L.Fata de cel care este in ambalaj BMW si e 35 de lei litrul cel in ambalaj Texaco e 27 lei litrul.Cel putin noi cu atat l-am cumparat.De asemenea setul complet de filtru de ulei + garnitura baie + suruburi e in jur de 230 lei pe Febi Bilstein.E foarte mica diferenta fata de cel original care este 300 lei.Deci in jur de 500 lei este pretul pieseleor de care aveti nevoie ca sa va intretineti corespunzator cutia de viteze.Si asta pt schimb complet(inclusiv uleiul din convertizor).La 60-80.000km nu mi se pare asa mult ca sa aveti o cutie fara probleme.Intre timp am mai schimbat complet uleiul intr-un 525d e39 si un e46 320d cu rezultate foarte bune.Deci merita.Bafta la toti.
Link to comment
Share on other sites

salut!

pt tipul acesta de cutie A5S325Z ce tip de ulei imi trebuie, am cautat in tabele chiar si pe site-ul in care bagi tipul masinii si am gasit doar cutia A5S360R / A5S390R

masina mea este 320 , 2002 , motor m54, 2.2, 170hp

mersi

Link to comment
Share on other sites

denumirea ZF a cutiei tale e e 5HP19.. uleiul original e Esso ATF LT 71141

bmw. part. no. 83229407807

Fara schimbul uleiului din convertizor in mod normal intra 6.2 L

 

Iti trebuie si un kit de garnitura cu filtru.

 

Link to comment
Share on other sites

Salutare!

Sunt un posesor de e38 din 1996, 2.5 tds,cutie automata clasica si care nu a citit nici un post inainte sa ii pice cutia! Dupa solicitari intensive in cerculete si impotmoliri in noroaiele din satul bunicilor, nu mai puteam pleca de pe loc, cutia intrand in eroare. In modul avarie, mergea batraneste cu a 3-a, fara probleme. Cutia a fost data jos si desfacuta, constatandu-se mai multe discuri de-a dreptul arse, plus uleiul negru si pilitura la greu pe magneti. Intrucat aveam la dispozitie pt piese o alta cutie( de pe un e34 tot 2.5 tds) au fost inlocuite discurile cu probleme, schimbat filtrul si uleiul. Pana aici, toate bune si frumoase doar ca a aparut urmatoarea problema:

nu pleaca de peloc decat daca selectez treapta 2. Dupa ce masina ajunge undeva pe la 20km/h si 2000 rpm,comut in drive si schimba atat up cat si down fara probleme foarte lin, pana la 200km/h. Nu patineaza, trage de rupe de pe loc in R si 2. restul vitezelor doar dupa ce e in miscare. Precizez ca pe tester a dat zero erori, testata de mine personal cu Inpa, Carsoft si Dis V44 (am investit 150 lei in interfata, lucru care il recomand).

CE poate fi?

Stima

Link to comment
Share on other sites

ai pastrat ECu original al cutiei, selector etc?

parerea mea e ca e ceva la selector / soft/electronica.

Aveam o schema la selectorul ala, practic la fiecare pozitie se ating o serie de contacte si in functia de combinatia din momentul ala trimite comanda. Ma gandesc sa nu fie ceva pe acolo ..

De exemplu daca bagi in 2, stai cu frana apasata, bagi apoi in D, pleaca de pe loc cand dai drumul la frana ?

In mod normal ea oricum pleaca cu a doua daca nu o calci violent si in programul D.

 

Stiu cutia, e identica cu a mea, schimbul se face la 60k km maxim cu ulei compatibil Dexron III.

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Toate cutiile automate au convertizor si discuri. Dupa cum scrie si in articol, daca nu faci la un service specializat fara pompa speciala de schimb, pe cel din convertizor nu il poti schimba. De aici si diferentele.. schimb normal intra 5.5L, schimb total 13.5 L.

am inteles ca daca trebuie sa fac schimbul de ulei complet trebuie neaparat si resetata cutia,ca sa aiba eficienta 100%??? cel putin asa au spus la BMW Brasov...la BUC au spus k e lifetime:D bmw 320DA 177 cp 2007.12 masina are acum 197000 km si am cumparato din De la 186000 km!!!

Edited by belitutz
Link to comment
Share on other sites

eu nu inteleg ce e reset-ul la cutie . Poate update de soft ceva. Ala chiar merita facut.

 

 

 

Schimbul de ulei e schimb de ulei, nu ai ce sa resetezi la masina, nu au legaura nici daca faci un schimb partial sau total.

 

Tot aud de el, dar nu apare in nici o documentatie tehnica. Probabil se refera la sters erori daca a avut. Din punctul meu de vedere asa ceva nu exista, iar cei care raporteaza schimbari dupa asa zisa operatie de "reset" e doar placebo..

O cutie are 4 harti sau mai multe.. La tine de exemplu, in programul Drive, ai XE si E.. (extreme economic si economic) si la Sport ai S si XS. In functie de cum conduci, traficectc. sistemul alege una din harti.

Harta default e XE. Daca sezizeaza schimbari in stilul de condus, alege harta E, care e ceva mai agresiva.... Parametri astia ii verifica la ~15 min , practic asta inseamna ca are un "reset" la fiecare 15 min

Da nu e problema, mergi la baieti, dai si tu un 100 de euro sa ti-o reseteze. :), trebuie sa arate si ei ca fac ceva..

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

eu nu inteleg ce e reset-ul la cutie . Poate update de soft ceva. Ala chiar merita facut.

 

 

 

Schimbul de ulei e schimb de ulei, nu ai ce sa resetezi la masina, nu au legaura nici daca faci un schimb partial sau total.

 

Tot aud de el, dar nu apare in nici o documentatie tehnica. Probabil se refera la sters erori daca a avut. Din punctul meu de vedere asa ceva nu exista, iar cei care raporteaza schimbari dupa asa zisa operatie de "reset" e doar placebo..

O cutie are 4 harti sau mai multe.. La tine de exemplu, in programul Drive, ai XE si E.. (extreme economic si economic) si la Sport ai S si XS. In functie de cum conduci, traficectc. sistemul alege una din harti.

Harta default e XE. Daca sezizeaza schimbari in stilul de condus, alege harta E, care e ceva mai agresiva.... Parametri astia ii verifica la ~15 min , practic asta inseamna ca are un "reset" la fiecare 15 min

Da nu e problema, mergi la baieti, dai si tu un 100 de euro sa ti-o reseteze. :), trebuie sa arate si ei ca fac ceva..

ok..deocamdata nu imi face niciun fel de probl cutia..dimineata cand schimb cateodata treptele se simt mici vibratii..sau cand dau din R-P in rest e ok..!!! ms oricum pt informatii

Edited by belitutz
Link to comment
Share on other sites

Domi

de la cutia donatoare nu au fost luate decat discuri.

Nu pleaca de pe loc daca bag 2 si apoi D ci doar in 2 si dupa ce ajunge pe la 15-20km comut in D si merge uluitor de frumos. pot incetini si nu e nevoie sa schimb, doar daca opresc de tot trebuie selectat din nou D. Precizez ca in momentul in care selectez D, se simte o vaga cuplare a convertizorului insa doar in 2 trebuie sa tii piciorul pe frana pt a nu pleca de pe loc

Link to comment
Share on other sites

e foarte ciudat. Sincer ma depaseste complet. Eu tot de electronica/selector zic ca e legat.

Daca pleci usor ea pleaca oricum in a doua, deci nu e problema de discuri.

Daca selectezi D si Sport, dar pleci usor, face la fel ? pe winter cum face. Sincer nu mia stiu cum e la e38 daca are buton de winter sau nu, softul e diferit la e38. desi mecanic cutia e la fel..

 

 

LA a ta, convertizorul de cuplu merge tot timpul oricum, deci il poti exclude si pe ala. Poate ai ceva la blocul hidraulic sau la electronica care il comanda. In mod normal e posibil sa fi fost afectat de pataia aia. El are niste canale foarte fine care de la ulei ars depuneri se infunda..

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asadar si prin urmare furia albastra a ajuns acasa dupa aproape 1 sapatamana. Problemele au fost majore in ceea ce priveste cutia. S-au schumbat niste supape de la etansare din cutie precum si un nou convertizor. Blocul hidraulic nu are absolut nimic este bun. S-a facut si schimbul de ulei odata cu aceasta lucrare. Tot ce pot sa spun este ca cutia se prezinta altfel total schimbata, nu mai huruie nu mai troncane, nu mai scapa merge brici.Ii multumesc celui de sus :)) ca s-a rezolvat intr-un timp relativ scurt doar cu inlocuire de cateva piese ( imi era frica sa nu fie blocul hidraulic). In rest ii multumesc si lui @domi pentru sfaturile date, lui @unvicont pentru pontul cu mesterul de cutii (stie mesterul asta mesierie nu gluma) precum lui @bogdan_chis care a incercat orice metoda care ii statea in putinta pentru rezolvarea problemei. Sfatul meu personal este ca uleiul din cutie sa fie schimbat periodic eu cel putin de acuma am sa il schimb la 60.000km. Am vazut ce se intampla cand este atotstiutor si pe deasupra si naiv sa crezi ca un ulei poate sta in cutie o viata intreaga sau catva decenii :)) aiureli de marketing. oricum nu am cuvinte sa imi exprim bucuria functionarii aproape perfect a cutiei. Sarbatori fericite tuturor colegilo de pe forum si la cati mai multi kilometrii fara probleme.

cati litri de ulei a intrat in cutie si cat a costat schimbul de ulei+filtru?? am si eu un 320DA 177 din 2007.12 197000 km si ar trebuie s il fac si eu!!! ms

Edited by belitutz
Link to comment
Share on other sites

Mai are momente cand , dupa ce merg prn oras, pleaca si din in D, dar asta foarte rar. Nici o alta combinatie de D,4,3 si sport nu da roade ( nu am modul winter ). Doar treapta 2 pleaca de pe loc. Inca ceva: cand selectez D, se aude un zgomot fin, un fel de suierat, de altfel imperceptibil pt alta persoana care nu cunoaste masina. Acesta dispare odata cu selectarea treptei 2. Mai are cineva vreo sugestie? Maine o sa probez un alt selector.
Link to comment
Share on other sites

@belitutz - am luat 10l de ulei si au intrat aproape 9 litri, eu nu am schimbat filtrul caci inainte de aceasta operatie pe cuite am mai schimbat filtrul, in acel moment in care mi-a reparat cutia filtrul era de 2 saptamani pus pe cutie si nu mai avea rost sa mai iau altul nou.
Link to comment
Share on other sites

@belitutz - am luat 10l de ulei si au intrat aproape 9 litri, eu nu am schimbat filtrul caci inainte de aceasta operatie pe cuite am mai schimbat filtrul, in acel moment in care mi-a reparat cutia filtrul era de 2 saptamani pus pe cutie si nu mai avea rost sa mai iau altul nou.

dap..am inteles ca ar intra in jur de 6 litri si restul pana la 9.5l raman in convertizor ;D

Link to comment
Share on other sites

dap..am inteles ca ar intra in jur de 6 litri si restul pana la 9.5l raman in convertizor ;D

 

Depinde cum faci operatiunea de schimb a uleiului, eu l-am facut prin flush, adica am scos tot uleiul vechi si l-am inclocuit cu o pompa de flush cu cel nou. Binenteles nu am ceva masinarie speciala de flush dar cu o pompa cu doua sensuri si putina imaginatie faci un flush bun.

Edited by skorpyon
Link to comment
Share on other sites

Salut pe toata lumea...sunt din Braila si detin un BMW X5 3.0 D cutie automata an fabr. 2001 .Masina am achizitionat-o de curand ,are 237000km si as vrea sa-i schimb uleiul in cutie pentru ca nu stiu ce s-a facut la ea pana acum, masina fiind adusa de aproape doi ani din Germania iar cel de la care am cumparat-o nu mi-a dat prea multe relatii.Va rog sa ma indrumati si pe mine spre un service pentru ca la Braila nu prea am incredere(am intrebat in cateva locuri dar nu fac schimb si din convertizor) .Ca distanta convenabil pentru mine ar fi Bucuresti. Si inca ceva ...uleiul si filtru trebuie sa le cumpar eu sau le pot aduce cei de la service? Multumesc anticipat pentru ajutor.Masina merge si schimba vitezele bine nu are nici o problema.
Link to comment
Share on other sites




Guest
This is now closed for further comments

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.