Jump to content
  • Member Statistics

    78278
    Total Members
    1986
    Most Online
    mariusg778
    Newest Member
    mariusg778
    Joined

Articole

Articole

Articole

Cutii automate intretinere


DOMI

M-am gandit sa adunam la un loc informatiile despre cutii automate care le avem, poate un moderator il face sticky . Apar tot timpul controverse, mai mult sau mai putin documentatate si se deschid topicuri nenumarate despre ele.

Totodata putem posta documentatii diverse care le avem cu tipuri de uleiuri, orice alte informatii utile care le avem, service-uri specializate etc. Nu vreau sa pornesc vreun versus daca se schimba uleiul sau nu. Exista nenumarate recomandari oficiale sa se schimbe. Cine crede altfel poate ignora complet informatia prezentata aici.

 

Cateva recomandari valabile pentru toti posesorii de cutii automate.

-o cutie automata intretinuta si exploatata corect, poate tine mult mai mult decat restul masinii la un loc, teoretic nu au voie sa cedeze. Sunt multe exemple de cutii care au tinut si tin, fara exagerare, milioane de km. Intretinute corect, pot aduce costuri mult mai reduse decat variantele manuale, mai ales la modelele de dupa 2000, datorita costurilor mari ale kiturilor de ambreiaj, volante-lor cu masa dubla, care costa de destul de mult si pica inevitabil.

 

Denumirile cutiilor automate BMW au un cod simplu care poate releva cateva informatii..

Sa luam un exemplu : A5S310Z Prima parte A5S - A automata, 5S-5 trepte de viteza, si important 310- 310NM cuplul maxim care il suporta. Aceasta cifra e importanta pentru intretinerea corecta si mai ales pentru amatorii de chip tuning.

Cu cat ridici cuplul mai aproape de valoarea maxima admisa, cu atat intretinerea devine mai problematica si probabilitatea sa o strici mai mare.

-uleiul din cutiile "lifetime" nu e lifetime, ci se schimba la intervale regulate. Pozitia oficiala ZF este 80-120.000 km in functie de cat de solicitata a fost masina etc. Eu personal as schimba la intervalul minim, chiar mai des. Am atasat un document care explica pozitia oficiala ZF.

-uleiul din alte cutii non-lifetime, folosit de regula la masini inainte de 1995, se schimba la 50-60k km.

-daca luati o masina second hand automata, fara un istoric de service clar, schimbul uleiului in cutie ar trebui sa fie printre primele lucruri care le faceti. Va poate scuti de costuri potentiale de mii de euro.

-costul schimbului si al kiturilor variaza intre 4 mil la o cutie mai veche cum e a mea, si maxim 20 la cutiile moderne, facut cu ulei si kit original(kitul contine de regula un filtru si o garnitura de schimb). Costul cel mai mare e uleiul,cel original BMW fiind extrem de piparat. Puteti reduce aceste costuri folosind ulei aftermatket. Uleiul trebuie ales cu atentie, verificat sa fie compatibil cu cutia, altfel poate conduce la distrugerea cutiei. In fisierele atasate veti putea gasi uleiuri echivalente pentru cel original.

Cantitatea de ulei variaza in functie de tipul cutiei. Daca schimbul nu e facut cu scule speciale in ateliere specializate, uleiul din convertizor nu poate fi schimba si cantitatea folosita la schimb e mai mica decat capacitatea cutiei.

Un exemplu : 5HP-18, nomenclatura BMW A5S325Z : capacitate totala 8.9L, fara convertizor 6.2L. Trebuie sa tineti cont de asta in functie de unde faceti schimbul, daca au pompa speciala sa faca schimb complet sau nu.

-cele mai mari solicitari in cutie apar la "liniute" cu plecare de pe loc, accelerat cu tinut frana, cerculete si alte figuri de impresionat adolescenti si fetele de la bufetul local. Acestea pot aduce costuri de 1500 de euro scurt. De banii astia puteti petrece o saptamana pe Coasta de Azur, in Nice, cu 2 fotomodele, mai ales ca e criza acum, asa ca faceti singuri calculele si vedeti daca merita.

-Toate cutiile pot fi reconditionate, costurile sunt in generala de la 1100 de euro in sus, in functie de model, in banii astia se da si garantie de regula, un an sau 50k km. Asta in ateleiere specializate, la reprezentanta BMW veti primi tot cutii RMFD, aceasi garantie si un pret de 4 ori mai mare.

 

La cumpararea unei masini sh e bine sa va asigurati ca transmisia e in regula. Asigurati-va ca a-ti mers in toate treptele, inclusiv in R. Cutia trebuie sa schimbe lin, fara socuri de nici un fel.Trecerea din D in R trebuie sa fie lina si ea. Cutia nu trebuie sa "patineze" in nici o treapta. Patinarea cutie se simte exact la fel ca si la una manuala, atunci cand ambreiajul e defect, cu deosebirea ca intr-o transmisie automata ea poate fi prezenta numai intr-o anumita treapta.

 

 

Probleme deosebite la BMW nu apar in general decat datorita politicii BMW "lifetime". IN diverse reprezentate veti primii informatii contradictorii, si pana acum, cel putin in Romania, chiar refuzau sa faca schimbul de ulei. In Statele Unite, datorita garantiei extinse, schimbul de ulei se face si la reprezentanta,si e recomandat de BMW. Politica oficiala BMW US nu e "lifetime" ca in Europa, datorita garantieie motor/cutie de 100.000 mile (aporx 160.000 de km). Ca sa nu intram in amanunte si discutii nesfarsite , pe scurt "lifetime"=perioada garantiei", combinata cu niste strategii de marketing si ceva foarte atractiv pentru clienti noi si manageri de flote, "low maintenace cost, long service interval" .. a dus la aceasta politica paguboasa.

Trebuie sa tineti minte ca BMW nu e implicat de loc in proiectarea cutiilor. Relatia lor cu furnizorii e ceva de genul : avem de nevoie de o cutie cu rapoartele astea, schimbarea sa o faca in X milisecunde si sa tina la cuplul Z", va rugam sa ne contactati cu oferte..

O reprezentat BMW de cele mai multe ori nu se implica in remediarea problemelor legate de cutie decat prin inlocuirea totala, care e extrem de costisitoare.

O sa incerc sa explic in cateva cuvinte de ce e necesar sa schimbati uleiul, si care a fost motivul politicii lifetime.

In mod normal, temperatura de operare a unei cutii automate tipice e 50 de grade. Caldura provine din convertizor in principal, de la frecari intre dversele roti dintate si alte mecanisme, si de la ambreiaje. Ambreiajele din cutii automate sunt "umede", adica sunt proiectate sa functioneze in imersie, care le sigura racirea si le protejeaza de uzura. Intr-o cutie tipica BMW intra de la 8 pana 12 L . Cine a vazut cat e un radiator de cutie automata stie ca de cele mai multe ori e o gluma. E ceva mic, simplu, nu are termostat sau alte nebunii ci face o recirculare simpla. IN general e capabil, in conditii normala sa coboare cam cu 10-20 % MAxim temperatura. Este important sa retineti asta, ca reduce temperatura produsa de conditiile de exploatare si nu tine o temperatura nominala constanta. Ce importanta are temperatura ? PAi are, ca fiecare 20 grade in plus injumatatesc timpul de oxidare al uleiului. Nefiind decat un circuit de racire simplu, in timp lucrurile escaleaza, geometric as spune. Pe masura ce gradul de oxidare creste, capacitatea de ungere scade. Cand scade capacitatea de ungere, automat caldura degajata deci temperatura de operare creste (tineti minte, radiatorul nu e in stare sa tina o temperatura constanta in circuit, ci doar o scade intr-o masura mai mica sau mai mare), care accelereaza oxidarea, care scade capacitatrea de ungere.. si vedeti cercul vicios. Temperatura mare si frictiunea intre discurile de ambreiaj inseamna uzura mare, conduce la producerea de particule de material in ulei si atunci cand incep sa patineze.. practic nu mai exista cale de intors.. cutia trebuie sa fie reconditionata. Se mai poate intampla, totodata, ca material desprins de pe discuri datorita lipsei de ungere corecta sa ajunga in blocul hidraulic si sa il blocheze, caz in care reconditionarea e si mai scumpa.

UN studiu facut de ATRA (Automatic Transmission Re-builders Association) arata ca 90% din defectiunile transmisiilor se datoreaza supraincalzirii si oxidarii uleiului .Au tot intereseul sa repare cutii, ca din asta traiesc. ATRA e cea mai mare asociatie de profil din lume la ora asta.

 

Foarte relevante mi se par faimoasele Class Action Suit de prin State. Acolo e vorba de bani seriosi de regula, si dovezile sunt examinate cu atentie. La cele legate de cedarea prematura a trasmisiei, in aproape toate cazuri s-a dovedit a fi vorba de temperaturi mai mari de operare decat cele nominale, datorate unor conditii specifice, proiectare proasta de cele mai multe ori, marirea intervalelor de service, care au dus la oxidarea prematura a uleiului si in final defectarea transmisiei.

O sa imi spuneti ca poate nu sunt BMW, si BMW e mai cu mot. Din pacate nu, sunt doi producatori mari in lume de cutii automate, si anume ZF si Gm, care fac transmisii pentru toti ceilalti fabrincanti de autoturisme. Ce poate fi diferit la o cutie pusa pe BMW ? pai de exemplu cuplul motor, racirea cutiei.. care tin de BMW.

 

Acum ca am inteles rolul foarte mare al temperaturii sa vedem ce o produce. Temperatura in orice transmisie poate creste in urmatoarele conditii.. urcat pante mari, acceleratii violente, schimbari foarte dese de viteza, care apar in trafic in oras, mers in coloana bara la bara etc, tractare de orice fel, mers cu viteze mari indelungat. Cand nu a apare amacar unul din acesti factori in exploatarea normala a unei masini ?

Trebuie tinut minte ca efectul e cumulativ, daca acum merg mai incet si nu o mai calc nu inseamnca ca gata, oxidarea uleiului e reversibila, si cutia e ca noua.

 

O mica paranteza, mi s-a parut foarte interesant ca in State exista oferte de montare unor radiatoare aftermarket pentru cutii, mai mari, pentru masinile care tracteaza remorcute utilitare in mod frecvent.

Sa revenim la probleme specifice BMW. In anii 93-94 au aparut primele cutii moderne la BMW. Au inceput sa fie controlate electronic, corelate cu alte sisteme, au devenit adaptive, si multe alte inovatii. In 1995 au aparut primele cutii "lifetime". E34 fost prima masina cu cutii lifetime, din cate stiu eu, desi la vremea respectiva nu erau denumite asa, Constructiv, ele erau identice cu cele vechi, deosebirea era prezenta unui filtru si tipul uleiului, Esso LT 7141. Acest ulei, la vremea respectiva, a fost revolutionar. Se stiu destul de putine despre el, dar am gasit o analiza facuta de un laborator rus, nu stiu cat e de credibila, dar se pare ca avea rezistenta la oxidare dubla fata de orice alt ulei prezent pe piata.(la vremea respectiva) Acest lucru precum si prezenta filtrului, care impiedica eventualele particule desprinse de pe discuri sa ajunga in blocul hidraulic, ajuta intradevar la marirea intervalului de service. Dar de aici pana la "lifetime" adica ani de zile si sute de mii de km mai e cale lunga.

 

 

Un caz particular il reprezinta tot ce inseamna BMW 3.0D facut intre 2000-2002. Cutia pusa pe aceste modele (330D, 530D, X3 3.0D) a fost A5S390 .. in timp ce motorul are 410 NM cuplu. Aviz amatorilor de chip tuning.. Cutia va pica fara discutie. Chiar si in conditii normale, cutia e suprasolicitiata in mod constat peste parametrii proiectati.. Numarul de cutii picate pe modelele mentionate e absolut ametior si cred ca ar fi fost primul class action suit cu dovezi clare si irevocabile din Europa. Dar se pare ca in Europa banii se fac mai usor si vinul bun din EU ajuta la inghitirea galustii servite de BMW fara mari probleme.

L.E. Am discutat cu cineva de pe forum, care se pare ca are o sursa la ZF :) Problema la aceste modele a fost partial rezolvata de soft. Cuplul fiind limitat eletronic in treptele inferioare. Totusi, ce am spus mai sus ramane valid, cutia de pe aceste modele merge la maximul tolerat si a fost si este predispusa la defectiuni premature.

Posesorii unor astfel de modele trebuie sa aibe grija speciala, si sa fac schimbul de ulei chiar mai des 80k km, si in general sa evite suprasolicitarile. Desi in opinia mea e doar o chestieune de timp pana aceste modele au inevitabil probleme cu cutia, indiferent de precautii.

Mai jos aveti o poza cu diversele cutii puse BMW, un fisier emis de ZF cu recomandarile lor si uleiuri echivalente, si un PDF gasit de mine cu uleiuri Valvoline si aplicatia lor la BMW si alte marci, interesant pentru cei care cauta variante aftermarket. Pe masura ce mai gasesc documentatii oficiale le voi adauga.

Tot ce v-am prezentat aici e compilat din diverse surse de incredere, incepand cu documentatii oficiale, consultari cu ingineri auto calificati si inclusiv recomandari obtinute de mine de la ingineri de la Fabrica ZF din Saarbrucken, cu ocazia unei vizite acolo. Daca am informatii gresite, va rog sa ma contactati pe PM pentru a corecta si modifica acest articol. Orice contributii valide vor completa informatia prezenta aici, si voi publica numele celor care au contribuit, cu permisiunea lor.

 

 

 

 

lista cutii bmw si ulei

 

View attachment: applicationhuiletrans.pdf

View attachment: TE-ML_11_en0700.pdf

 

lista compatibilitati aprobate OEM pentru Motul Multi ATF

 

http://www.motul.com....pdf?1290086772

 

Daca dati click aici puteti cauta dupa masina si tip, ei spun ca merge si in cutiile in 6 trepte de la ZF, prezente pe e90/ e60..

http://ew5.earlweb.c...rch.php?site=41

 

 

Am gasit o noua lista cu uleiuri compatibile. Frumusetea ei e ca da direct part. no de la BMW cu care e compatibil. Preturile par a fi mai mult decat decente.

http://www.fuchs-eur...ion_fluids.html

Au chiar si un ghid in alegerea uleiurilor, unde introduceti masina, anul de fabricatie etc si va apare lista. Au echivalenti si pentru cele mai noi uleiuri gen Lifeguard 6. Eu pentru Lifeguard6 stiam doar de Redline, acum mai exista unul vad.

L.E.

Cateva service-uri specializate, din pacate sunt cam rare:

Daca mai stiti de altele si aveti recomandari, in special din alte localitati in afara de Bucuresti, ca rog sa ma contactati pe pm si le adaug in lista.

 

http://www.reparatiicutiiautomate.ro/

De astia am auzit experiente pozitive.

 

SC GEAR TRANS REP SRL

Cod unic de inregistrare:

RO 13878276

Nr.ord.reg.com./an:

J40/4700/2001

Sediul:

B-dul Basarabia 256, sect 3

Astia ar fi autorizati ZF in ROmania, deci ar trebui sa fie cat de cat buni.

 

http://reparatiicutiiviteza.ro/

De astia nu stiu nimic.

Am inteles ca ar mai fi si in Timisoara un service specializat. Poate ne ajuta vreun coleg de acolo cu date de contact.

 

 

Contributori :

DSF


User Feedback

Recommended Comments



de regula in realoem, la cutia aia apare denumirea 360/390. Diferenta intre ele e doar convertulul de cuplu, in rest sunt la fel.

 

 

NU am vazut aproape niciodata codul simplu 390, decat la 3.0d...

cel mai bine verifici dupa part.no al cutiei..

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Salut! am un BMW 523i din 99 cutie automata. de la o vreme am observat ca mi se aprinde martorul in bord sub forma de piniun si cu semnul exclamarii in centru. imi ramane blocata in mers in treapta a 3_a si nu mai are cuplu .se manufesta ca si cum as avea ambreiajul stricat la o cutie manuala dar se aude si un gajait in mers. dispare D_ul (drive) de pe afisaj. daca dau pe manual, la fel nu apare nimic pe afisaj si nu mai schimba. problema se remediaza doar daca opresc motorul si dupa 2 minute il repornesc. dupaia merge normal, trage bine. nu mai sunt probleme. dispare si gajaitul si tot.. cate-o data uita sa schimbe intr-o treapta superioara si are o intarziere dupa care ma smunceste agresiv. in R (Revers) la fel patesc cate-o data. bag R si cand sa dau inapoi .. se turaza motorul dar nu da inapoi dupa care de-o data ma smunceste si pleaca cu scartzait. de ce se intampla asa? si ce trebuie facut in acest caz?. PRECIZEZ CA NU DISPUN DE UN SAC DE BANI PE CARE SA-I ARUNC PE TESTE SI PE MECANICI CARE MAI DECARE MAI PRICEPUTI.
Link to comment
Share on other sites

poate ma ajuta cineva cu o schita a cutiei ca sa inteleg si eu mai bn despre ce este vorba. cati litri de ulei ii trebuie. pe unde dau drumul la ulei, pe unde umplu cutia cu ulei daca vreau sa-i fac schimbul. etc , etc

la service un schimb ulei motor cu uleiul meu. imi aresteaza 300 lei doar pt simplul fapt ca desface un surub si lasa uleiul sa curga si il pune pe cel adus de mine. ceea ce mi se pare stupid si exagerat ca pret. VA ROG MULT . AJUTATI_MA. ca nu vreau s-o pun pe chituci. :(

Link to comment
Share on other sites

cel mai probabil nu o rezolvi doar cu schimbat de ulei e cam tarziu. Parte a fi blocul hidraulic. Dar poti incerca e cea mai ieftina solutie.

Iti trebuie si un kit de filtru cu o garnitura.

Un DIY bunisor cu poze si tot ce trebuie.

 

http://www.intalnirea BMW-urilor.com/forums/showthread.php?t=239968

si un DIY facut de un coleg de forum

 

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/9086-schimbarea-uleiului-la-cutia-de-viteza-automata-e39-diy/

 

 

 

ce ulei trebuie gasesti in tabelele atasate in articol

nu stiu unde mergi tu de iti i-a manopera 3 mil sa iti schimbe uleiul.. nici in DE nu iti i-a atat.. e vreo 10 euro.. :)

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Cum scopul forumului este si de a comunica rezolvarea problemelor... am schimbat cutia cu totul, filtrul si uleiul.

 

problema pe care o avea cutia veche: carcasa sparta si pierdea presiune prin spartura.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o mare dilema. Am cumparat de curand un 530d 2004 care patina initial in viteza a 5-a, mai intra prodramul de siguranta dar dupa ce il stergeam mergea in continuare normal. Am fost la baietii astia "priceputi" si mi-au zis ca e senzorul de temperatura defect si ca patineaza in viteza a 5-a si ca ma costa 1500 - 2000 de euro (unii prin crangasi), nefiind lamurit am mers si la altii prin pipera astia mi-au zis ca e convertorul si alte piese si ma costa 1500-1600. In drum spre casa imi intra iar programul de siguranta si ma duc pana la un "nea caisa" sa-mi stearga eroarea o sterge facem cateva ture cu ea totul ca inainte patina int-a 5-a. dupa care pune asta un laptop pe ea sa vada ce are, nu afla si cand plec alte simptome masina nu prindea viteza intr-a 3 si 4, nu se tura si dadea dintr-odata niste suturi puternice ce n-ai vazut.

In momentul de fata chiar nu stiu ce sa mai cred, am o vaga banuiala ca totul ar fi din partea de soft avand in vedere ca s-au schimbat simptomele.

Sa mai incerc sa o repar sau sa cumpar una de la dezmembrari?

Link to comment
Share on other sites

nu cred ca e numai soft. Daca a juns sa patineze. ... cam nasol.. In articol la sfarsit ai si niste recomandari de service-uri specializate.

Dupa an masina ta ar fi e60..

In mod normal diagnosticare ar trebuii sa fie facila, cutia la e60 e monitorizata la greu, probabil cei la care ai fost nu sunt in stare sa interpreteze ce le zice ECU .

Practic la e60 poti afla presiunea la fiecare valva si componenta din transmisie si multe alte chestii..

LA e60 au fost update-uri de soft care rezolva mici provleme.. mici socuri care mai apareau in anumite situatii specifie, dar nu ce spui tu ca patesti.

Dupa parerea mea simptomele se schimba ca situatia se agraveaza...

oricum daca zici ca de cand ai luat-o patina in a 5-a, nu cred ca o rezolvi fara reconditionare, si cu cat amani mai mult cu atat mai costisitor va fi.

LA convertizor nu cred ca ai probleme, ala se verifica relativ usor.

Una Sh te costa cat o reconditionare, iar la reconditionare ai garantie..

In Romania te cam jefuiesc, daca poti sta fara masina o perioada, sunt oferte in germania garla, cred ca te costa mai putin.. o cumperi reconditionata gata impreuna cu o garantie, pui cutia noua pe masina si le trimiti cutia veche si iti dau garantia inapoi..

 

Din pacate la e60 motoare mari si in special diesel. e un fel de consumabil cutia asta.. putine rezista multi km chiar ingrijite corect..

Vezi ca e coleguil dvcore parca, , stiu ca la un 535D a schimbat convertizorul si inca ceva chestii cu 700 de euro, deci foarte rezonabil..

 

uite aici una ofera garantie un an..si trimit si in Romania..

poate il contactezi sa iti recomande atelierul unde a fost si acolo poate poti primi si un diagnostic competent.

http://cgi.ebay.de/BMW-E60-E61-530d-218-PS-Getriebe-Automatikgetriebe-/180608376191?pt=Autoteile_ZubehĂśr&hash=item2a0d191d7f#ht_1036wt_1139

deci sunt cam nesimtiti aia ...cu ofertele lor.

In principiu orice iei, fie SH sau reconditionata, cere garantie..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

da, se potriveste. In plus a fost si mai putin forjata daca a stat pe un 525D, ai sanse sa fie cu uzura mai mica, ca as stat pe un motor cu un cuplu mai mic..

 

 

Inainte sa o pui schimba-i uleiul si kitul de garnitura si filtru, si apoi schimba la fiecare 80k km macar.. daca o sa mai ai masina in momentul ala..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

DOMI , nu era vizibil pt ca spartura era undeva in in interior, nu era pana in exteriorul carcasei. Mi-e greu sa descriu in cuvinte, sa vad daca mai am poza cu spartura si o postez. Ideea e ca am gasit o cutie foarte ieftina in stare buna, si datorita unor amici cu ceva ambitie si cunostiinte bmw, au facute ceva modificari la selector si merge perfect. sunt mai mult decat incantat. Cutie , 12litri ulei, filtru, manopera + drum pana la buzau pt cutie = 1400 lei. Singurul inconvenient a fost ca a trebuit sa astept vreo 2 saptamani pana am gasit cutia( gaseam mai repede dar nu aveam bugetul aprobat pt asta)
Link to comment
Share on other sites

alut am un bmw 535 D DIN 2005 m-ar interesa ce tip de ulei tre sa pun an cutie (are cutie automata cu 6 rapoarte)si pana unde as putea creste puterea la acest model fara sa ai afectez cutia>

Pentru cei care au avut simtome de smucituri la urcare an panta s-au la mers normal pot sa scape de acesta problema cu un schimb de ulei daca au noroc si nu am mers mult timp dupa ce a aparut aceste simtome o spun di proprie experienta si a mea facea la fel la urcare an panta s-au cand mergeam foarte linistit se simtea unele smucituri,socuri iar dupa ce am facut schimbul la tm la samo nu se m-ai simt

Link to comment
Share on other sites

ai cutia 6HP26z, duce 600NM cuplu. Deci nu prea e indicat la tine. chip tuning, Cam la toate modelele astea crapa relativ repede.

Ce ulei trebuie, gasesti in tabele atasate la articol aftermarket au si Motul si Titan variante, , ori original de la BMW.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

foarte bun articolul scris de DOMI.argumentat.

nu am cutie automata, dar cer un sfat o recomandare de ulei de la cei mult mai informati ca mine. masina este 520 disel 2001 facelift. ce ulei recomandati. macar doua variante :una de''top'' si urmatoarea, prin alunecare , sa spunem. multumesc.

Link to comment
Share on other sites

daca ai manuala trebuie posteaza ultimele 7 cifre din VIN sa iti spuna cineva sigur. Poti lua original lejer, chiar daca e mai scump nu iti trebuie decat 1.5l.. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites




Guest
This is now closed for further comments

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.