Jump to content

Problema diagnosticare cu interfata CARSOFT


Recommended Posts

Am cumparat recent de pe ebay o interfata carsoft dar nu vrea sa imi citeasca codurile din DME exact ce ma interesa mai mult. Citeste ok: instrument cluster, airbag, ZKE/ZVM si HKL. La toate celelalte da eroarea "Module does not respond" ceea ce pentru majoritatea este ok pentru ca probabil ca nu le am dar ma deranjeaza ca nu pot citi calculatorul motorului (DME).

 

Testat pe 2 laptop-uri diferite si cu 2 adaptoare serial to USB diferite.

 

A mai patit cineva asa ceva?

Edited by cristimm
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Incearca o diagnoza cu un tester serios.

Carsoft e o aiureala. Daca merge e bine, daca nu atunci nu sta nimeni sa-si piarda timpul cu el.

 

PS : Daca nu-ti raspunde nimeni ai rabdare si tu macar 24 de ore inainte de a ridica iar topicul.

Link to comment
Share on other sites

Inainte de a da vina pe interfata sau pe program, verificati cu alta interfata daca puteti intra pe masina. Poate sunt alte probleme. Eu la a mea nu pot intra pe modulul de management motor al masinii, pot doar pe anumite module, confort, ABS.
Link to comment
Share on other sites

Mie mi-au raspuns toate control unit-urile cu exceptia ABS-ului (care functioneaza ok) dar am inteles ca e normal asa pentru E36. Faceti-va rost (macar cu imprumut) de un laptop care are port serial hardware (nu cu adaptor serial to usb) si trebuie sa mearga.
Link to comment
Share on other sites

Dupa ce instalati carsoft si driverul pentru adaptorul usb to serial click dreapta pe my computer - > proprietati - > device manager - > . Acolo e undeva adaptorul si trebuie ales portul com pe care sa mearga ( din setarile initiale e pus pe com8 parca....carsoftul recunoscand doar pana la com4 ) . Asadar alegeti unul din porturile com1-com4 acelasi lucru si in setarile carsoft si merge....
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Dupa ce instalati carsoft si driverul pentru adaptorul usb to serial click dreapta pe my computer - > proprietati - > device manager - > . Acolo e undeva adaptorul si trebuie ales portul com pe care sa mearga ( din setarile initiale e pus pe com8 parca....carsoftul recunoscand doar pana la com4 ) . Asadar alegeti unul din porturile com1-com4 acelasi lucru si in setarile carsoft si merge....

 

Esti sigur ca reuseti cu usb-serial sau cu card dala de bagat in laptop?

nici gand pentru interfetele carsoft mercedes si bmw ai nevoie de o mufa serial direct din calc fie port sin fabrica (de regula gasesti pana la p4)fie dock stationcare scoate porturi direct de pe placa de baza.Eu am cuparat de toate si numa cu dock station a mers si in final am luat alt laptop

Link to comment
Share on other sites

Esti sigur ca reuseti cu usb-serial sau cu card dala de bagat in laptop?

nici gand pentru interfetele carsoft mercedes si bmw ai nevoie de o mufa serial direct din calc fie port sin fabrica (de regula gasesti pana la p4)fie dock stationcare scoate porturi direct de pe placa de baza.Eu am cuparat de toate si numa cu dock station a mers si in final am luat alt laptop

pe 3 notebook-uri am incercat si pe toate 3 a mers....

Link to comment
Share on other sites

Am cumparat recent de pe ebay o interfata carsoft dar nu vrea sa imi citeasca codurile din DME exact ce ma interesa mai mult. Citeste ok: instrument cluster, airbag, ZKE/ZVM si HKL. La toate celelalte da eroarea "Module does not respond" ceea ce pentru majoritatea este ok pentru ca probabil ca nu le am dar ma deranjeaza ca nu pot citi calculatorul motorului (DME).

 

Testat pe 2 laptop-uri diferite si cu 2 adaptoare serial to USB diferite.

 

A mai patit cineva asa ceva?

 

Daca raspunde numai DME, e posibil sa nu fi pus mufa corect. Ai o mufa in masina linga volan si una la motor rotunda linga baterie cu un capac. La masini sub 2000 folosesti mufa rotunda de la motor.

Link to comment
Share on other sites

Daca raspunde numai DME, e posibil sa nu fi pus mufa corect. Ai o mufa in masina linga volan si una la motor rotunda linga baterie cu un capac. La masini sub 2000 folosesti mufa rotunda de la motor.

 

Era exact invers adica mergeau toate cu exceptia DME. Am folosit mufa rotunda de la motor.

 

Esti sigur ca reuseti cu usb-serial sau cu card dala de bagat in laptop?

 

Buna observatie cu cardul PCMCIA, tocmai am comandat unul pe ebay pentru ca n-am de gand sa-mi iau o gioarsa de laptop doar pt diagnosticare. Cu USB-serial a mers tot mai putin DME asa cum am scris si mai sus.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Am cumparat recent de pe ebay o interfata carsoft dar nu vrea sa imi citeasca codurile din DME exact ce ma interesa mai mult. Citeste ok: instrument cluster, airbag, ZKE/ZVM si HKL. La toate celelalte da eroarea "Module does not respond" ceea ce pentru majoritatea este ok pentru ca probabil ca nu le am dar ma deranjeaza ca nu pot citi calculatorul motorului (DME).

 

Testat pe 2 laptop-uri diferite si cu 2 adaptoare serial to USB diferite.

 

A mai patit cineva asa ceva?

 

cat ai dat pe interfata?

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa nu va mai complicati sa dati banii aiurea pe niste replici de interfete cu care nici nu faci mare lucru. Am folosit si eu ceva timp CARSOFT-ul, pentru ca nu gasisem alta alternativa si isi facea treaba cat de cat. Interfata de carsoft am cumparat-o acum vreo 2 ani si am dat pe ea 150USD de la one-stop-factory.com . Am verificat acuma site-ul si inca o mai vand dar surpriza...pretul este de 49USD. La o simpla cautare pe ebay cred ca se gasesc oferte si mai bune.

 

Insa pentru un adevarat pasionat de BMW, carsoft este undeva jos de tot, cel putin versiunea 6.5. Ceea ce va propun eu este o interfata chioara KKL care costa undeva pe la 15 20eur, o modificare foarte simpla la ea, dupa care se poate folosi INPA /DIS care de departe este altceva. Povestea este lunga, insa pe la sfarsitul ei am reusit sa-mi diagnostichez/codez masina (E46) folosind softul de la reprezentanta (DIS v44). Concluzia: tester GT1 functional cu optiuni de diagnoza si codare la numai 20 eur. Dupa ce va jucati cu asa ceva, va eliberati memoria de carsoft si alte balarii universale pe care dati oricum 100 200 eur.

Link to comment
Share on other sites

Foarte interesant ce spui, chiar am o interfata kkl pe acasa care sta degeaba.

 

Da-ne te rog mai multe informatii.

 

Ok, conteaza ce tip de interfata KKL aveti, USB/serial, dar in principiu la toate se poate modifica, poate difera unii pasi, nu stiu, n-am avut decat o interfata pe care am luat-o de pe ebay care era USB cu cipul USB-to-serial FTDI.

 

La mufa OBD:

-------------------

Pinul 7 unit cu pinul 8 (e posibil sa aveti nevoie de inca o mufa pentru a lua pini de pe ea in caz ca la interfata lipsesc)

 

 

 

La cipul FTDI daca aveti interfata USB:

-----------------------------------------------

trebuie dezlipiti de pe PCB pinii 18(RI) si 20(DSR).

 

Pinul 18(RI) se leaga la masa.

Pinul 20(DSR) se leaga la pinul 1 din mufa OBD, printr-un circuit invertor( un tranzistor, 2 rezistente)

 

Pentru pinout-ul circuitului : http://www.ftdichip.com/Documents/DataSheets/DS_FT232BL.pdf

Tranzistorul este un NPN de uz general, eu am folosit BC546.

 

 

Daca nu aveti interfata USB e mai simplu pentru ca nu mai trebuie dezlipiti pini, ci pur si simplu semnalele DSR si RI ies direct din seriala.

 

Deci in final se ajunge la urmatoarea configuratie a pinilor la mufa OBD-II

 

Pinul 4 sau 5---------------GND

Pinul 16 ------------------+12V

Pinii 7+8 ----------------- K-Line

Pinul 15------------------- L-line

Pinul 1 --------------------Ign(contact)

 

Daca ati facut toate astea ar trebui sa configurati convertorul usb sa fol COM1 sau daca aveti portul nativ COM1, si sa incercati sa va conectati cu INPA la masina.

 

E posibil sa trebuiasca inversat pinul 15 cu (7+8) in functie de interfata KKL, la mine nu a fost nevoie.

 

Succes! :)

 

+5v ii luati de pe pinul VCC al FTDI232bl

post-520-1226680058_thumb.jpg

Edited by Cream
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
F interesanta treaba cu KKL, o sa experimentez! Eu am aceeasi probl cu Carsoft 6.5 (serial "nativ" la laptop), nu pot intra pe DME la un 316 E46 '99... KKL modificat nu ma ajuta pt ca pt masina asta se foloseste mufa rotunda. Any idea? Merci. Edited by john17
Link to comment
Share on other sites

Foarte interesant ce spui, chiar am o interfata kkl pe acasa care sta degeaba.

 

Da-ne te rog mai multe informatii.

 

Ok, conteaza ce tip de interfata KKL aveti, USB/serial, dar in principiu la toate se poate modifica, poate difera unii pasi, nu stiu, n-am avut decat o interfata pe care am luat-o de pe ebay care era USB cu cipul USB-to-serial FTDI.

 

La mufa OBD:

-------------------

Pinul 7 unit cu pinul 8 (e posibil sa aveti nevoie de inca o mufa pentru a lua pini de pe ea in caz ca la interfata lipsesc)

 

 

 

La cipul FTDI daca aveti interfata USB:

-----------------------------------------------

trebuie dezlipiti de pe PCB pinii 18(RI) si 20(DSR).

 

Pinul 18(RI) se leaga la masa.

Pinul 20(DSR) se leaga la pinul 1 din mufa OBD, printr-un circuit invertor( un tranzistor, 2 rezistente)

 

Pentru pinout-ul circuitului : http://www.ftdichip.com/Documents/DataSheets/DS_FT232BL.pdf

Tranzistorul este un NPN de uz general, eu am folosit BC546.

 

 

Daca nu aveti interfata USB e mai simplu pentru ca nu mai trebuie dezlipiti pini, ci pur si simplu semnalele DSR si RI ies direct din seriala.

 

Deci in final se ajunge la urmatoarea configuratie a pinilor la mufa OBD-II

 

Pinul 4 sau 5---------------GND

Pinul 16 ------------------+12V

Pinii 7+8 ----------------- K-Line

Pinul 15------------------- L-line

Pinul 1 --------------------Ign(contact)

 

Daca ati facut toate astea ar trebui sa configurati convertorul usb sa fol COM1 sau daca aveti portul nativ COM1, si sa incercati sa va conectati cu INPA la masina.

 

E posibil sa trebuiasca inversat pinul 15 cu (7+8) in functie de interfata KKL, la mine nu a fost nevoie.

 

Succes! :)

 

+5v ii luati de pe pinul VCC al FTDI232bl

Sal Cream imi dau seama ca chiar stii ce vb eu am vb cu multa lume si mi zis cam asa (ai nevoie de un leptop cu serial)

si m-am conformat carsoftu merge ok Dar dupa cum ai spus si tu este destul de slabut am vazut un gt1 si pare destul de ok pare sa stie sa faca multe(am vazut nu am pus mana pe el)Daca eu am acel carsoft 6.5 si serial la laptop as mai avea nevoie de de acea interfata kkl (banuiesc ca ceva vag 311) sa fac modificarile scrise de tine mai sus?Sau doar de soft pe care nu prea stiu de unde sal iau,ai vro idee de unde se poate lua?Am auzit ca are o particularitate pt laptop ibm nu stiu care cei care comercializeaza se leaga de acel laptop?

Link to comment
Share on other sites

Sal Cream imi dau seama ca chiar stii ce vb eu am vb cu multa lume si mi zis cam asa (ai nevoie de un leptop cu serial)

si m-am conformat carsoftu merge ok Dar dupa cum ai spus si tu este destul de slabut am vazut un gt1 si pare destul de ok pare sa stie sa faca multe(am vazut nu am pus mana pe el)Daca eu am acel carsoft 6.5 si serial la laptop as mai avea nevoie de de acea interfata kkl (banuiesc ca ceva vag 311) sa fac modificarile scrise de tine mai sus?Sau doar de soft pe care nu prea stiu de unde sal iau,ai vro idee de unde se poate lua?Am auzit ca are o particularitate pt laptop ibm nu stiu care cei care comercializeaza se leaga de acel laptop?

 

Interfata ta de CARSOFT n-o sa-ti mearga cu INPA/DIS. E o interfata cu un microcontroller, si protocolul cu care comunica carsoftul cu interfata este ceva proprietar. Doar protocolul cu care comunica interfata cu masina este acelasi, adica cel specificat de BMW. Deci iti trebuie o interfata KKL (vag 311/409) care oricum e super ieftina, undeva pe la $10 pe ebay.

 

DIS-ul se poate instala nativ sau pe o masina virtuala. Probabil laptop-urile alea IBM au o configuratie apropiata de cea a testerului GT-1 si poti instala nativ DIS-ul pe ele, insa nu e imperios necesar.

Link to comment
Share on other sites

Recent am folosit o interfata Delphi (nu vreau sa fac reclama). Era oferita spre testare de Autonet. E bazata pe un iPaq si o interfata care se conecteaza pe bluetooth. In limba romana, foarte simplu de utilizat, diagnosticheaza cam orice tipuri de masini cu OBD2.

 

Ce mi-a placut foarte mult la ea, si ce Carsoft nu e in stare sa faca. Mi-a recalibrat motorasele de la climatronic. Intamplator am gasit obtiunea asta, nici nu stiam ca se poate asa ceva. Problema la masina mea era ca incepuse sa bage aer pe mijloc, indiferent de setarile panoului, chiar si cand setam sus si jos, tot venea aer. Ma enerva ca trebuia sa inchid gurile din rotitele de pe margine. Dupa recalibrare, a inceput sa redistribuie corect aerul, si nu numai atat, se vede o evidenta scadere a intensitatii ventilatorului. Cred ca acum, in aceleasi conditii de temperatura, are cam 4-5 linii mai putin pe AUTO ca si inainte de recalibrare.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.