Jump to content

DIY: Curatare corp acceleratie


deathrow

Recommended Posts

Al 3-lea pe ziua de azi :)

 

Pt cine a mai citit din problemele mele pe forum, masina mea suferea de "sticky pedal syndrome" cum l-au numit baietii de peste ocean. Adica pedala mea de acceleratie nu putea fi controlata finutz. Nu raspundea la cea mai mica atingere si trebuia sa aplic o forta mai mare dupa care pedala "scapa" iar motorul se accelera mult peste ce voiam eu. Astfel condusul finutz era practic imposibil. Dupa multe cercetari, am depistat problema ca venind de la corpul de acceleratie (nush cum sa traduc throttle body) :) Problema e ca acolo se aduna pe peretii cavitatii respective o gramada de impuritati si resturi de hidrocarburi si alte substante care impreuna formeaza o substanta pastoasa si lipicioasa la care clapeta de acceleratie adera. Aceasta "chestie" tot baietii de peste ocean i-au zis "sludge" dar eu am sa o numesc mai plastic "JEG". Asadar se pune problema curatarii Jegului de pe peretii corpului.

 

Costuri:

1 spray WD40 - 100.000 la orice piese auto sau chiar shi prin benzinarii

 

Timp:

1 ora

 

Unelte necesare:

WD40

tubulara 10.1/4 (3/8 sau 1/2 au peretii prea grosi)

tubulara 11

surubelnitza plata

prelungitor 1/4

discuri demachiante

 

Etape:

 

1. Ridicati capota (HA! nu va asteptati!) :blink:

 

2. Localizati corpul acceleratiei (cum se numeste asta totusi in romana?). Se afla intre debitmetru si galeria de admisie. Pe el se termina cablul de acceleratie.

 

3. Acesta se afla sub un capac de plastic prins cu 2 suruburi.

 

http://img239.imageshack.us/img239/1595/1km9.th.jpg

 

4. Desfaceti cele 2 suruburi si puneti in evidenta corpul

 

http://img239.imageshack.us/img239/8954/2cv1.th.jpg

 

5. Corpul este conectat de o serie de alte componente ale masinii prin mufe, furtunuri si suruburi.

 

http://img239.imageshack.us/img239/8082/3ez9.th.jpg

 

6. Eliberati cele 2 mufe din partea anterioara a corpului.

 

http://img239.imageshack.us/img239/5033/4amz4.th.jpg

 

7. Slabiti cele 2 coliere de pe debitmetru si de pe corp. Asta va va da destul spatiu de manevra pt a separa corpul de furtunul ce realizeaza comunicarea intre acesta si debitmetru.

 

http://img239.imageshack.us/img239/3320/5ql2.th.jpg http://img239.imageshack.us/img239/2610/6gh4.th.jpg

 

8. Trageti de cablul de acceleratie si localizati piedica ce il tine pe actuatorul (?) clapetei. Cu o surubelnita lata eliberati piedica din clemele de plastic.

 

http://img474.imageshack.us/img474/9339/7nd4.th.jpg

 

9. Eliberati si mansonul de cauciuc ce suporta cablul de acceleratie apoi eliberati cablul.

 

http://img103.imageshack.us/img103/1103/8xr6.th.jpg

 

10. Desfaceti cele 4 suruburi ce unesc corpul de galeria de admisie cu ajutorul unei tubulare de 10.1/4. La cele 2 suruburi inferioare veti avea nevoie de prelungitor.

 

http://img103.imageshack.us/img103/2406/9ea5.th.jpg

 

11. Desfaceti surubul ce tine corpul pe suport cu ajutorul unei chei de 11.

 

12. Eliberati corpul de restul motorului si separati-l de furtunul ce se conecteaza pe fata inferioara a corpului.

Link to comment
Share on other sites

13. Luati piesa in mana si uitati-va in ea. Ar trebui sa fie plina de JEG. Daca nu e, inseamna ca masina dvs e noua sau ca masina mea nu mai e in parcare :blink:

 

http://img474.imageshack.us/img474/273/10xi8.th.jpg

 

14. Rugati-o pe prietena/sotia/logodnica dvs sa va imprumute cateva discuri dintr-acelea demachiante cu care isi dau in ochi seara.

 

15. Curatati cu aceste discuri imbibate in WD40 interiorul corpului, mai ales in zona in care clapeta vine in contact cu acestia. Nu uitati sa curatati si marginile clapetei.

 

http://img103.imageshack.us/img103/2107/11pq6.th.jpg http://img474.imageshack.us/img474/8348/12ww8.th.jpg

 

16. Discurile ar trebui sa fie negre de JEG (cam la fel de negre ca atunci cand se demachiaza femeile noastre :))

 

17. Montati inapoi pe masina copul urmand pasii de la 12-1.

 

18. Cand veti monta inapoi cablul de acceleratie va trebui sa il reglati. Rotiti de intinzatorul acestuia pana cand observati ca se misca actuatorul, apoi rotiti inapoi cu 1/4 de tura.

 

Imediat cum m-am suit in masina am simtit o MARE diferenta. Pedala e mult mai fina. Raspunde la cea mai mica atingere. Am redescoperit placerea de a conduce :)

 

"Sticky pedal syndrome" HEALED!

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.