Jump to content

Despre cum am luat-o in brate cu turbina


Recommended Posts

Mers la placere cu masinuta, la un moment dat pierd puterea la motoras. Opresc, ma uit sa vad daca fumega alb, e OK. Iau imbus de 5, desfac plasticaraia sa vad furtunasele de vacum si admisia - totul ok. O duc in service la niste amici si concluzia general acceptata dupa o lunga sedinta de teste este ca debitmetru a cedat. Ca atare, montez debitmetru nou bosch, 9.2 bulioane si schimb toate furtunasele de vacum daca tot sunt prin zona ca sa fie treaba clara (toate furtunasele 60 lei). Masina tot nu trage intrucat debitmetru nu binevoieste sa colaboreze fara o vizita la AB pentru resoftare. Ma duc la AB, baietii iau masina imediat, o pun pe tester si dupa aprox 40 min, vine baiatul AB care imi explica ca turbina e pe duca si imi da rezultatele de la test, care aratau ca minimum boost presure was not reached. Turbinuta mergea conform testului 43%, fapt care ma bucura beyond repair. Pentru vestea buna primita AB ma tunde scurt de 220 lei. Turbina noua costa fix 1700euro. Iau masina, o duc inapoi in service, dau jos turbina (destul de anevoioasa treaba la 320d) si o duc la Turbomecanica (apropos, baietii foarte profi, repara fara probleme turbinutele iar la costuri stau intre 600 si 1200 lei in functie de damage). Desfacem turbina si spre surprinderea noastra inafara de niste segmenti si o bucsa - turbina impecabila. Daca tot am dat-o jos am schimbat bucsa cu belea si segmentii am curat-o am aranjat geometria, dupa care duc turbina, o pun sus pe masina, masina nu trage nici in ciuda (trage ceva mai bine dar departe de ce era inainte). Caz de forta majora pun masina pe testerul Bosh de la poli (care il cam face de ras pe cel de la AB) si descoperim ca debilmetrul in relanti era ok, in sarcina era vai de capul lui. Ca atare resetam debilmetrul si ii explicam parametrii normali in relanti si in sarcina. Cu un drum mai trag o diagnosticare la sange a masinii si o trec la setarile de fabrica, adica totul de la 0 sa invete din nou sa se comporte pe sosea. Iesim cu ea in teste si merge de cred ca trebuie sa imi schimb franele sa o pot opri cum trebuie :twoup: Pun mana pe telefon si sun pe mecanicul AB, care dupa ce i se explica ca nu turbina era dusa ci debilmetrul mergea aiurea, imi explica ca testerele lor scriu o singura valoare implicita pentru debitmetre si ar fi trebuit sa mearga fara probleme (adica nu stiu sa scrie valori separate pentru relanti si sarcina). Ma rog, inca nu am scapat de senzatia ca baietii au vrut sa ma intepe de 1700 euroi si ca atare au manevrat debitmetrul. In concluzie, dupa ce mi-am mancat nervii si timpul, am desfacut de nebun turbina la care ii vedeam deja paletii rupti si resturile macinate prin gelerii, toata problema a fost cauzata de baietii de la AB care nu au fost in stare sa seteze debitmetrul in parametrii.

 

Costuri distractie:

 

920 lei debitmetru Bosch

60 lei furtunase vacum

220 lei dignoza inutila si incorecta AB (bani pe care vreau sa ii recuperez)

600 lei segmenti si bucsa turbina (care mai tineau, dar daca tot am facut bucatele turbina, macar sa o fac ca noua), manopera inclusa

Restul a fost facut in regim propriu.

Total: 1800 lei (ceva mai bine decat 1700 euro)

Link to comment
Share on other sites

Costuri distractie:

 

920 lei debitmetru Bosch

60 lei furtunase vacum

220 lei dignoza inutila si incorecta AB (bani pe care vreau sa ii recuperez)

600 lei segmenti si bucsa turbina (care mai tineau, dar daca tot am facut bucatele turbina, macar sa o fac ca noua), manopera inclusa

Restul a fost facut in regim propriu.

Total: 1800 lei (ceva mai bine decat 1700 euro)

 

nu cred ca ai cum sa recuperezi banii de la AB ...Poate doar sa le faci tu o dauna de banii astia :twoup:

Link to comment
Share on other sites

"Caz de forta majora pun masina pe testerul Bosh de la poli (care il cam face de ras pe cel de la AB)"

 

cine sunt astia?

 

poli - Politehnica Bucuresti sectia automobile

 

debitmetru

 

:twoup: Corect, m-am referit la debtitmetru ca debitmetru datorita comportamentului debil de altfel. Cu toate astea in titlul topic-ului am scris debitmetru sa nu credeti ca nu am toti biscuitii in pachet. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Caz de forta majora pun masina pe testerul Bosh de la poli (care il cam face de ras pe cel de la AB) si descoperim ca debilmetrul in relanti era ok, in sarcina era vai de capul lui.

 

M-as mira ca un tester aftermarket sa fie mai bun decat cel facut de producator pentru masinile proprii :twoup:

La Poli ce tester au?KTS?

Link to comment
Share on other sites

"Caz de forta majora pun masina pe testerul Bosh de la poli (care il cam face de ras pe cel de la AB)"

 

cine sunt astia?

 

poli - Politehnica Bucuresti sectia automobile

 

Tu ai facut si acel test pentru uleiuri...

 

Nu prea are cum sa fie un tester de la Politehnica mai bun decat cel de la AB.

Link to comment
Share on other sites

evident omul e marcat de faptul ca niste neaveniti (Bosch , turbomecanica ) i-au rezolvat problema in timp ce cei de la BMW cu testerul lor autorizat si cu experienta reparatiilor efectuate doar la BMW au emis pareri gresite !..Deci care tester e mai bun??!!! ......presupun ca ala care poate fi citit ! De cineva cu experienta !..de cineva caruia ii pasa si care are o responsabilitate cand deschide gura pe banii clientului !...Aici sunt banii dvs ..la gunoi sau la noi in casierie !

 

Ciudat este ca desi Ab primeste feedback de la clienti .vezi cazul de fata in care omul i-a sunat si le-a spus cum s-a rezolvat , cred ca nu-i intereseaza , ei au scoala lor , testerul lor , metodele lor ...probabil ca rezultatele reprezentantei s-ar imbunatati cu timpul daca ar colecta si feedbackul si l-ar aplica , dar presupun ca nu asta e scopul ! bilantul financiar iese bine , managerii sunt multumiti !.:twoup: In schimb e marca premium BMW nu avem ce sa mai zicem !

Edited by myxage
Link to comment
Share on other sites

Caz de forta majora pun masina pe testerul Bosh de la poli (care il cam face de ras pe cel de la AB) si descoperim ca debilmetrul in relanti era ok, in sarcina era vai de capul lui.

 

M-as mira ca un tester aftermarket sa fie mai bun decat cel facut de producator pentru masinile proprii :twoup:

La Poli ce tester au?KTS?

 

 

 

 

este un Bosch...care stie foarte bine valorile pe sistemele Bosch...de altfel acest program nu este exclusiv Bmw...este universal...adica cam pentru orice tip de masina...daca este actualizat la sange, este comparabil(sau egal ) cu cel de la Bmw ,insa are si el erorile lui...daca nu este actualizat nu stie toate erorile ...si zice cum mi-a zis mie "eroare P0363..."...la Filaret mi-a si tradus ce inseamna... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

1. Nu fac reclama la poli pentru ca nu au service deschis pentru public, asa ca mi-e egal.

2. Testerele si dyno-ul de la poli, sunt luate pe granturi de sute de mii de euro si sunt cele mai performante din tara.

3. Poli Bucuresti sectia automobile este singura autoritate recunoscuta si accepta in Romania pentru teste auto. Tot ceea ce vedeti prin revistele auto autohtone este testat la poli si de staf-ul de poli-automobile (consum, mecanica fiabilitate etc, etc). Fac exceptie testele preluate de prin alte reviste.

4. Mecanicii si superviserii BMW si Mercedes (si nu numai), unii dintre ei activi pe forum, au invatat meserie la poli-auto si au plecat sa lucreze pe bani grei si pe scule mai proaste pe la reprezentante.

5. De 1 luna de cand scriu pe forum cu celele mai bune intentii, sunt contrazis cu o asiduitate bolnava de dragul discutiei, in ciuda faptului ca am venit cu argumente pentru fiecare punct de discutie. Daca tot e forum sa se discute constructiv. Daca tot e sa ne contrazicem sa o facem pe obiect ca asa ardem gazul de pomana.

6. Testerul de la AB, costa fix pe muchie 80.000 euro. Cel de la Poli, pentru ca nu e la fel de bun, are pretul de catalog de 230.000 euro. Astea de prin service-uri de cartier care merg pe toate masiniele costa 13.000 euro. Astept si aici discutii libere pentru ca mai mult ca sigur cineva e de alta parere.

7. Mecanicii de la AB, au trecut pe la Poli si au invatat meserie de la omul care de 16 ani e doctor in testere, dar cel mai probabil ca pustii de 25-30 de ani la AB stiu mai multa meserie.

8. Sumarul ofului meu din topic era ca baietii AB mi-au dat turbina de moarta cand de fapt debitmetrul nu era bine calibrat chiar de AB. Daca AB are tester bun, sa faca bine sa il foloseasca nu sa ma puna sa umblu dupa avioane.

Link to comment
Share on other sites

1. Nu fac reclama la poli pentru ca nu au service deschis pentru public, asa ca mi-e egal.

 

 

ce reclama..am invatat si io in Politehnica...insa sincer nu e cum zici tu... :twoup: ...pai poli e mai smecher decat Bmw Bavaria..adica decat insasi reprezentatii Bmw ...adica ...poli face un bmw mai bmw decat este la ora asta pe piata,deoarece cum zici tu ,nu au scule...?!? :twoup:

Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

6. Testerul de la AB, costa fix pe muchie 80.000 euro. Cel de la Poli, pentru ca nu e la fel de bun, are pretul de catalog de 230.000 euro. Astea de prin service-uri de cartier care merg pe toate masiniele costa 13.000 euro. Astept si aici discutii libere pentru ca mai mult ca sigur cineva e de alta parere.

 

GT1 costa 80.000 EU? :twoup:

Testerul Bosch costa 230.000? :twoup:

 

Despre ce vorbesti, tu nu mai ai notiunea banului?

 

au invatat meserie de la omul care de 16 ani e doctor in testere,

 

 

Nu exista asa ceva.Numai un amator se poate intitula "specialist", "doctor in testere".

 

Daca AB are tester bun, sa faca bine sa il foloseasca nu sa ma puna sa umblu dupa avioane.

 

AB are un tester original banuiesc, deoarece este reprezentanta BMW.

Daca nu este folosit cum trebuie, aia este alta poveste, nu testerul este de vina.

Link to comment
Share on other sites

1. Nu fac reclama la poli pentru ca nu au service deschis pentru public, asa ca mi-e egal.

2. Testerele si dyno-ul de la poli, sunt luate pe granturi de sute de mii de euro si sunt cele mai performante din tara.

3. Poli Bucuresti sectia automobile este singura autoritate recunoscuta si accepta in Romania pentru teste auto. Tot ceea ce vedeti prin revistele auto autohtone este testat la poli si de staf-ul de poli-automobile (consum, mecanica fiabilitate etc, etc). Fac exceptie testele preluate de prin alte reviste.

4. Mecanicii si superviserii BMW si Mercedes (si nu numai), unii dintre ei activi pe forum, au invatat meserie la poli-auto si au plecat sa lucreze pe bani grei si pe scule mai proaste pe la reprezentante.

5. De 1 luna de cand scriu pe forum cu celele mai bune intentii, sunt contrazis cu o asiduitate bolnava de dragul discutiei, in ciuda faptului ca am venit cu argumente pentru fiecare punct de discutie. Daca tot e forum sa se discute constructiv. Daca tot e sa ne contrazicem sa o facem pe obiect ca asa ardem gazul de pomana.

6. Testerul de la AB, costa fix pe muchie 80.000 euro. Cel de la Poli, pentru ca nu e la fel de bun, are pretul de catalog de 230.000 euro. Astea de prin service-uri de cartier care merg pe toate masiniele costa 13.000 euro. Astept si aici discutii libere pentru ca mai mult ca sigur cineva e de alta parere.

7. Mecanicii de la AB, au trecut pe la Poli si au invatat meserie de la omul care de 16 ani e doctor in testere, dar cel mai probabil ca pustii de 25-30 de ani la AB stiu mai multa meserie.

8. Sumarul ofului meu din topic era ca baietii AB mi-au dat turbina de moarta cand de fapt debitmetrul nu era bine calibrat chiar de AB. Daca AB are tester bun, sa faca bine sa il foloseasca nu sa ma puna sa umblu dupa avioane.

 

Imi pare rau insa ai scris niste lucruri cam greu de crezut.

 

Cei de la service-uri de cartier au in general Carsoft instalat pe un laptop, nu stiu unde ai vazut tu tester de 13 000 euro la vreun service de cartier.

 

Cei care termina politehnica nu prea au cum sa fie atat de bine pregatiti, sa fim seriosi.

 

Ma mir ca nu spui ca toti inginerii de la BMW au fost pregatiti la Politehnica.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

"Caz de forta majora pun masina pe testerul Bosh de la poli (care il cam face de ras pe cel de la AB)"

 

cine sunt astia?

 

poli - Politehnica Bucuresti sectia automobile

 

Tu ai facut si acel test pentru uleiuri...

 

Nu prea are cum sa fie un tester de la Politehnica mai bun decat cel de la AB.

 

E cam trista treaba cu testerele, si la cluj la Mercedes, si in ziua de astazi au tester "inchiriat" nu detin propriul lor tester... si stiu service care nu dai 2 bani pe el si au tester original de mercedes de 10.000 euro...cu update la software lunar, etc...

Link to comment
Share on other sites

Asa este, cei care termina Politehnica nu sunt chiar asa de bine pregatiti. In ceea ce priveste mecanicii BMW si Mercedes, o spun cu mana pe inima in deplina cunostinta de cauza ca vin de pe bancile politehnicii, multi dintre ei fiind curtati de prin anul 3-4 (a nu se crede ca mecanicii bmw nu au scoala, sau ca au facultate de arte plastice, dar nici ca sunt nascuti crescuti sau educati in germania; sunt romani de-ai nostri care au terminat o facultate de profil). Mesterul in softuri de care va spuneam ca mi-a operat masina este profesor de electronica la catedra de automobile iar in ceea ce priveste testerul, cu profunde regrete fata de bmw, baietii de la noi nu au asa jucarele ca cele de la poli. La poli vorbim de o camera de teste cu tren de rulare automat, temperatura reglabila (atat a aerului cat si a trenului de rulare), un dulap de tester lung de 3 metrii care scoate untul din orice masina. Jucaria de care vorbesc este pentru cercetare (ca atare este cu mult mai complexa decat scula de la AB) si este unica in romania. Diagnosticarea pe care am facut-o la bm-ul meu este part prin ventilatie fata de capacitatea de procesare si diagnosticare totala.

In ceea ce priveste preturi de testere, in functie de complexitate, vedeti link-ul de mai jos... daca lucrezi dupa bloc poti cumpara cu cateva mii de euro un tester modest. Pe la 13-15.000 iti iei un tester bunicel dar tot mult sub unul serios.

 

http://www.generaldiagnostic.co.uk/pages/f...icelist.htm#KTS

Edited by Ender
Link to comment
Share on other sites

n de rulare automat, temperatura reglabila (atat a aerului cat si a trenului de rulare), un dulap de tester lung de 3 metrii care scoate untul din orice masina. Jucaria de care vorbesc este pentru cercetare (ca atare este cu mult mai complexa decat scula de la AB) si este unica in romania.

 

Daca este lung de 3m este clar ca este super performant.

Despre ce tester este vorba, cum se numeste?

Link to comment
Share on other sites

n de rulare automat, temperatura reglabila (atat a aerului cat si a trenului de rulare), un dulap de tester lung de 3 metrii care scoate untul din orice masina. Jucaria de care vorbesc este pentru cercetare (ca atare este cu mult mai complexa decat scula de la AB) si este unica in romania.

 

Daca este lung de 3m este clar ca este super performant.

Despre ce tester este vorba, cum se numeste?

 

http://www.autovehicule-rutiere.ro/ - sectiunea infrastructura didactica

 

Din pacate pozele au ceva luni de cand sunt facute, iar pe vremea aceea inca nu erau instalate toate sistemele, sala nu era terminata, dar asa ca prima impresie sunt relevante.

 

Platforma face parte din proiectul Autointegring 1 restul de echipamente nu le stiu pe de rost dar o sa incerc sa pun sus detaliile cand le aflu. In ceea ce priveste costurile, ca vad ca altfel nu se poate cu voi, aveti link catre contractul public de achizitie a trenului de rulare (cam 68.000k numai trenul fara testere, clima si alte jucarele)

 

http://pk.dgmarket.com/eproc/np-notice.do?noticeId=2154161

 

http://www.autovehicule-rutiere.ro/cercetare.html

 

Link-ul de mai sus l-am pus sa vedeti si voi cam cu ce se ocupa catedra de autovehicule in timpul liber :twoup:

Edited by Ender
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.