Jump to content

De ce crapa vasul de expansiune?


Recommended Posts

Pentru ca m-a ajuns si pe mine "blestemul", am decis sa aflu de ce crapa vasul de expansiune la E46.

 

Pentru inceput, o mica descriere a functionalitatii acestei piese: vasul reprezinta de fapt o incinta cu multe "camere", destinata a absoarbe presiunea creata de incalzirea lichidului antigel. Asa cum probabil stiti, prin incalzire antigelul (ca orice alt lichid, de fapt) isi mareste volumul creand presiune in sistemul de racire - care fiind unul inchis, trebuia implementata o solutie pentru ca presiunea antigelului asupra aerului din instalatie sa nu determine spargerea radiatorului sau a furtunelor. Imaginea de mai jos exemplifica in mod simplist rolul vasului:

 

http://img8.imageshack.us/img8/4042/functionalitatetb4.jpg

 

Continuam cu locatia vasului in compartimentul motor pentru M54 (se vede doar capacul). Pozitionarea este identica pentru restul motorizarilor, fie ele benzina sau diesel:

 

http://img204.imageshack.us/img204/154/m54gx8.jpg

 

Despre operatiunea de inlaturare, alta data. Cateva poze cu vasul in toata splendoarea lui (a se observa forma, e foarte importanta pentru mai departe):

 

http://img12.imageshack.us/img12/650/16034lk5.jpg http://img7.imageshack.us/img7/9372/16035aq3.jpg

 

Dupa cum se observa, vasul are o forma oarecum trapezoidala, cu un unghi obtuz exterior pozitionat in dreptul uneia dintre gurile de acces (de fapt, e o gura de evacuare a lichidului spre motor).

 

Disectie live (a se observa unghiul si gura de evacuare):

 

http://img27.imageshack.us/img27/8067/disectie1hv8.th.jpg

 

Continuam cu o poza a interiorului:

 

http://img217.imageshack.us/img217/6724/interior1pj2.jpg

 

Ce se observa in poza de mai sus e faptul ca peretii exteriori aferenti celor doua "camere" cu volumul cel mai mare din vas, sunt foarte subtiri (sau hai sa zicem - mult mai subtiri decat peretii restului vasului).

 

http://img22.imageshack.us/img22/8176/interior2pq4.th.jpg

 

Asta, coroborat cu faptul ca acesti pereti exteriori nu au nici un suport fata de centrul vasului, ca si restul "camerelor" + pozitionarea unghiului respectiv tocmai in apropierea gurii de evacuare cauzeaza un stres foarte mare asupra materialului din regiunea respectiva.

 

Ce se intampla mai departe se observa in pozele urmatoare:

 

http://img12.imageshack.us/img12/1632/fail1yo7.th.jpghttp://img12.imageshack.us/img12/350/fail2vn2.th.jpg

 

Observati ca spartura a aparut chiar in locul in care vasul se subtiaza (unghiul de care mentionam anterior).

 

Consider asta un design flaw din partea celor de la BMW. Vad totusi ca productia acestui vas (# 17137787039) a incetat in 06/2007, fiind inlocuit de un alt cod (# 17117573781) - sper ca e unul cu peretii exteriori mai grosi sau care are suport interior si pentru cele 2 "camere". <_<

 

 

tags: BMW, E46, expansion tank, failure, cooling system, coolant

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ciupanezule, vezi ca nici E39 nu scapa. La tine crapa pe fund, din cauza plutitorului...

http://members.cox.net/rsm540i/E39ExpansionTank.htm

 

Ştiu.

L-am schimbat preventiv acum 3 luni ca să nu am probleme vreodată: http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?s=&...st&p=561700

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

E 288 lei la reprezentanta, l-am luat mai ieftin cu vreo 50 lei de la grozadan.

E taiat "artistic" cu un bomfaier... <_<

 

in primul rand nu inteleg de ce l-au capsat de radiator...de asta ma intreb cu de ai reusit sa l dai jos de pe el?

si in al 2 lea rand nu inteleg de ce l-au facut asa de subtire...si de plastic daca tot e atasat de radiator...si mie mi a picat la e36...

dar la e 46 deja am inceput sa ma obisnuiesc cu plasticul de pe langa si din motor :)

Link to comment
Share on other sites

Salut Bobo,interesant topicul,eu am un 320i e36 parca nu e la fel vasul meu cu cel prezentat de tine,al meu are culoare asa spre bej sau hai sa zic un alb inchis asa,ce vreau sa te intreb,deci nivelul de lichid la mine sta la jumatatea vasului cand masina nu e pornita,cand e rece mai bine zis,e bine sa stea la jumate?ca in mers creeaza presiune si sa nu imi explodeze vasul ca am observat ca a facut un pic de..''burta'',deci unde ar fi indicat sa stea nivelul lichidului?ca la multe e36 a bubuit vasul de expansiune,salut.
Link to comment
Share on other sites

nu e posibil ca din cauza termostatului sau a supapei din caupul vasului menita sa evacueze excesul de presiune de peste 2 bari ,sa crape si vasu ?! eu cred ca nu e doar problema de design e si ceva din elementul tehnic aiurea Edited by POIUYT
Link to comment
Share on other sites

Nici nu cred ca BMW a avut cunostinta de problema pana dupa ce au trecut kilometrii aia, si au inceput sa vina rapoartele de la service-urile autorizate...

Si probabil atunci au schimbat furnizorul, ca sunt sigur ca nu BMW toarna bidoanele astea, ci un subcontractor. De ce nu, poate chiar din Romania <_<

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.