Jump to content

Anvelope runflat


mikken

Recommended Posts

Nu cred ca exista un astfel de topic despre anvelopele runflat care am observat ca au inceput sa fie destul de cautate.

 

Pentru cei care au avut experiente (placute sau mai putin placute) cu acest tip de anvelope, aici este ocazia de a-si spune povestea.

 

Din cate stiu eu, ca avantaje ar fi faptul ca nu mai trebuie sa cari dupa tine o roata de rezerva, dar ca dezavantaj major ar fi greutatea mai mare si duritatea. Cam care ar fi diferenta de greutate dintre niste anvelope sa zicem 225/45/17 runflat si normale? Conteaza atat de mult?

 

Din moment ce au lateralele ranforsate si dure, nu se simte masina mai stabila pe viraje?

Link to comment
Share on other sites

ce vad eu din runflaturile mele ....

 

1. sunt extrem de grele, suspensia sufera din plin la gropi ....

 

2. ai pana esti fericit, mai mergi cu ele ceva ...

 

3. daca dai cu ele in gropi am auzit zvonuri ca s'ar strica interiorul ala intarit ... si implicit si'ar strica calitatea de "run-flat"

Link to comment
Share on other sites

Deci pana la urma nu sunt asa indicate la noi...avand in vedere gropile, strazile cu piatra cubica, liniile de tramvai peste care suntem obligati sa mergem zilnic.

 

Daca mergi cu ele mai mult pe pana, se strica? Ce folos daca te scoate din belea ca n-ai pompa sau roata de rezerva la tine si pana la prima vulcanizare ti se strica si trebuie sa-ti iei altul?

Link to comment
Share on other sites

se strica daca mergi mai multe zeci de km pe pana. dar in general gasesti o vulcanizare in 50km :blink: ...

 

si e belea sa mergi pe pana sa dai in gropi/denivelari ... acolo e ca si cum ti'ai taia venele dupa ce ai baut un litru de cianura :)

 

eu nu am mai facut pana de ani de zile ... dar ... eu personal nu mi'as mai pune runflat si gata ... prefer sa pun 5milioane in portbagaj un kit compresor+solutie ... pt orice chestie ...

Link to comment
Share on other sites

Probabil anvelopele astea runflat au fost scoase pe piata pentru domnisoare si domni bine imbracati care nu pot schimba o roata in momentul unei pene. Eu personal as prefera niste gume normale si roata de rezerva subtire din portbagaj, pe care o schimb in 15 min si merg cu 70km/h pana la prima vulcanizare.

 

Ma interesa daca se simte diferenta la tinuta de drum, daca e mai stabila masina datorita anvelopelor mai dure.

Link to comment
Share on other sites

Am avut eu Runflat si cu parere de rau pot spune ca erau varza...cu toate ca ideea nu e rea!

Avantaje:

- excelente in caz de pana, mai ales la viteze mari ai siguranta ca nu te duci in pom...

- stabilitate excelenta in curbe

- spatiu in porbagaj prin lipsa rotii de rezerva

- daca esti o domnisoara sau un domn bine imbracat sau in drum spre o nunta si faci pana ... esti scapat de manzoleala de rigoare a schimbatului rotii.

 

Dezavantaje:

- se distrug din cauza gropilor...ale mele erau valurite si extrem de zgomotoare

- au strambat usor si jantele

- foarte scumpe

- greu de gasit

- trebuiesc scule speciale pt montaj/demontaj pt a nu le distruge

- extrem de nasoale pe gropi...distrug usor articulatiile masinii

- nu se merita pt Romania din pacate....

 

Sunt adeptul anvelopelor RFT...insa cred ca sistemul PAX e mai avantajos pt Romania...si gropile ei...daca traiti in alta tara mai civilizata unde RFT-urile se gasesc usor...sunt la acelasi pret ca cele nrmale si soselel sunt f bune...atunci vi le recomand cu cea mai mare caldura...

In plimbarea mea prin Germania/Austria au fost foarte confortabile...insa in tara am fost nevoit sa le schimb pt ca mi se rupea masina...

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Ups, scuze, se pare ca trebuia sa ma documentez mai bine. Nu se pot lipi topicurile astea intr-unul singur care sa cuprinda toate post-urile despre anvelopele runflat?

 

Oricum dupa ce raspunsuri s-au dat pana acum, tind sa inclin spre anvelopele normale.

Link to comment
Share on other sites

ok si unde gasesc un kit de asta???are cineva idee..merci anticipat

 

se strica daca mergi mai multe zeci de km pe pana. dar in general gasesti o vulcanizare in 50km :blink: ...

 

si e belea sa mergi pe pana sa dai in gropi/denivelari ... acolo e ca si cum ti'ai taia venele dupa ce ai baut un litru de cianura :)

 

eu nu am mai facut pana de ani de zile ... dar ... eu personal nu mi'as mai pune runflat si gata ... prefer sa pun 5milioane in portbagaj un kit compresor+solutie ... pt orice chestie ...

Link to comment
Share on other sites

ok si unde gasesc un kit de asta???are cineva idee..merci anticipat

 

se strica daca mergi mai multe zeci de km pe pana. dar in general gasesti o vulcanizare in 50km :blink: ...

 

si e belea sa mergi pe pana sa dai in gropi/denivelari ... acolo e ca si cum ti'ai taia venele dupa ce ai baut un litru de cianura :)

 

eu nu am mai facut pana de ani de zile ... dar ... eu personal nu mi'as mai pune runflat si gata ... prefer sa pun 5milioane in portbagaj un kit compresor+solutie ... pt orice chestie ...

 

metro

Link to comment
Share on other sites

Daca tot suntem la subiectul asta am si eu o intrebare: e93-ul pe care sper sa-l primesc in ianuarie vine echipat standard cu run flaturi. Avand in vedere ca e iarna vreau sa-i pun cauciucuri de iarna. Dupa ce am citit pe diverse topicuri (pe aceeasi tema) m-am hotarat sa-i i-au cauciucuri normale si o roata de rezerva. Concluzii(?!?!):

1. Imi trebuie janta la fel cu cele pe care le am acum.

2. Unde pun rota de rezerva avand in vedere ca e E93 si daca as vrea s-o decapotez sa vad cum arata ar trebui sa scot roata din portbagaj?!?!? (nu-mi spuneti ca e iarna sau sa merg numai cu ea capotata pt ca o sa se faca si vara si daca vroiam sa merg numai cu ea capotata imi luam e92; nu se accepta:) )

3. Ar fi o varianta o rezerva mica (nu mai stiu cum se numeste) cu care sa rulezi un nr mic de km?

 

Am de gand sa port o discutie si cu omul de legatura de la bmw sa vad el ce sugestii imi da. Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Daca tot suntem la subiectul asta am si eu o intrebare: e93-ul pe care sper sa-l primesc in ianuarie vine echipat standard cu run flaturi. Avand in vedere ca e iarna vreau sa-i pun cauciucuri de iarna. Dupa ce am citit pe diverse topicuri (pe aceeasi tema) m-am hotarat sa-i i-au cauciucuri normale si o roata de rezerva. Concluzii(?!?!):

1. Imi trebuie janta la fel cu cele pe care le am acum.

2. Unde pun rota de rezerva avand in vedere ca e E93 si daca as vrea s-o decapotez sa vad cum arata ar trebui sa scot roata din portbagaj?!?!? (nu-mi spuneti ca e iarna sau sa merg numai cu ea capotata pt ca o sa se faca si vara si daca vroiam sa merg numai cu ea capotata imi luam e92; nu se accepta:) )

3. Ar fi o varianta o rezerva mica (nu mai stiu cum se numeste) cu care sa rulezi un nr mic de km?

 

Am de gand sa port o discutie si cu omul de legatura de la bmw sa vad el ce sugestii imi da. Multumesc

 

 

ridic vineri un E93 335i si am pus aceeasi problema; singura solutie a fost sa mai cumpar un set de 4 jante si anvelope de iarna de 17" ( 6.400 ron )

 

335i vine cu jante de 18 cu roti in spate mai late si cauciucuri all season

 

dupa cateva experiente negative cu cauciucurile all season de pe E70- ul meu, am hotarat ca asta e cea mai buna solutie imediata

Link to comment
Share on other sites

Daca tot suntem la subiectul asta am si eu o intrebare: e93-ul pe care sper sa-l primesc in ianuarie vine echipat standard cu run flaturi. Avand in vedere ca e iarna vreau sa-i pun cauciucuri de iarna. Dupa ce am citit pe diverse topicuri (pe aceeasi tema) m-am hotarat sa-i i-au cauciucuri normale si o roata de rezerva. Concluzii(?!?!):

1. Imi trebuie janta la fel cu cele pe care le am acum.

2. Unde pun rota de rezerva avand in vedere ca e E93 si daca as vrea s-o decapotez sa vad cum arata ar trebui sa scot roata din portbagaj?!?!? (nu-mi spuneti ca e iarna sau sa merg numai cu ea capotata pt ca o sa se faca si vara si daca vroiam sa merg numai cu ea capotata imi luam e92; nu se accepta:) )

3. Ar fi o varianta o rezerva mica (nu mai stiu cum se numeste) cu care sa rulezi un nr mic de km?

 

Am de gand sa port o discutie si cu omul de legatura de la bmw sa vad el ce sugestii imi da. Multumesc

1. Jantele nu au nici o legatura cu ce cauciuc pui pe ele, nu exista janta pentru RF-uri, e aceeasi janta. Le poti folosi pe cele cu care iei masina.

2. Daca iti vine cu RF-uri, nu o sa ai portbagajul prevazut cu roata de rezerva si nici nu loc pentru a depozita una. Valabil si pentru alte modele. Exista kit de "conversie" ca sa poti depozita roata (include si roata). Se gaseste la Bavaria.

3. Da, rezerva e mai mica. Poti sa rulezi cu ea pana se toceste, e limita doar la viteza de rulare - fiind mai ingusta decat restul o sa fii cam schiop si nu o sa ai aceeasi stabilitate.

Edited by chas3
Link to comment
Share on other sites

bine bine...

si stie cineva unde pot sa schimb runflaturile..am fost la vreo 2 service uri si nu au reusit...cica is pea tari...cauciucurile etc

 

ar trebui miine sa fac chestia asta

Intr-adevar, daca nu ai cu ce, e mai dificil si mici riscuri de a juli janta. Oricum, majoritatea vulcanizarilor pot sa ti le dea jos si sa le puna la loc eventual. Ideea e sa ai o presa mai serioasa. Pana si cei din incinta Vitan sunt capabili. Eu unul nu am dat de vreo unii sa nu le poata da jos intr-un final, dar am auzit de cazuri cum zici tu.

Link to comment
Share on other sites

in vitan unde?

 

e deschis miine...eu stiu ca ar f ceva pe energeticienilor..rodi serv...ma gandesc sa incerc la ei...?

 

bine bine...

si stie cineva unde pot sa schimb runflaturile..am fost la vreo 2 service uri si nu au reusit...cica is pea tari...cauciucurile etc

 

ar trebui miine sa fac chestia asta

Intr-adevar, daca nu ai cu ce, e mai dificil si mici riscuri de a juli janta. Oricum, majoritatea vulcanizarilor pot sa ti le dea jos si sa le puna la loc eventual. Ideea e sa ai o presa mai serioasa. Pana si cei din incinta Vitan sunt capabili. Eu unul nu am dat de vreo unii sa nu le poata da jos intr-un final, dar am auzit de cazuri cum zici tu.

Link to comment
Share on other sites

in vitan unde?

 

e deschis miine...eu stiu ca ar f ceva pe energeticienilor..rodi serv...ma gandesc sa incerc la ei...?

 

bine bine...

si stie cineva unde pot sa schimb runflaturile..am fost la vreo 2 service uri si nu au reusit...cica is pea tari...cauciucurile etc

 

ar trebui miine sa fac chestia asta

Intr-adevar, daca nu ai cu ce, e mai dificil si mici riscuri de a juli janta. Oricum, majoritatea vulcanizarilor pot sa ti le dea jos si sa le puna la loc eventual. Ideea e sa ai o presa mai serioasa. Pana si cei din incinta Vitan sunt capabili. Eu unul nu am dat de vreo unii sa nu le poata da jos intr-un final, dar am auzit de cazuri cum zici tu.

In incinta targului. Sunt cateva vulcanizari. Era doar un exemplu, nu trebuie sa mergi neaparat acolo. Am dat ca exemplu pentru ca daca pana si aia pot, o vulcanizare mai rasarita ar trebui sa se descurce.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Hai sa readuc la viata thread-ul asta.

 

Am RFT-uri Bridgestone 225/40/R18 fata si 255/35/R18 spate. Anvelopele au sub 9,000 de km si deja am probleme cu ele. Cele din fata au cate o galma si una din spate mi-a facut pana din senin.

 

Or avea Bridgestone-urile astea ceva? Sa incerc cu RFT de la alta marca (Michelin etc.)?

Link to comment
Share on other sites

Hai sa readuc la viata thread-ul asta.

 

Am RFT-uri Bridgestone 225/40/R18 fata si 255/35/R18 spate. Anvelopele au sub 9,000 de km si deja am probleme cu ele. Cele din fata au cate o galma si una din spate mi-a facut pana din senin.

 

Or avea Bridgestone-urile astea ceva? Sa incerc cu RFT de la alta marca (Michelin etc.)?

''

sal

incearca ,,pirrelli euforia''(RFT) :)

Link to comment
Share on other sites

Hai sa readuc la viata thread-ul asta.

 

Am RFT-uri Bridgestone 225/40/R18 fata si 255/35/R18 spate. Anvelopele au sub 9,000 de km si deja am probleme cu ele. Cele din fata au cate o galma si una din spate mi-a facut pana din senin.

 

Or avea Bridgestone-urile astea ceva? Sa incerc cu RFT de la alta marca (Michelin etc.)?

 

eu nu stiu cum sa scap de ele si sa imi iau normale!

Link to comment
Share on other sites

Hai sa readuc la viata thread-ul asta.

 

Am RFT-uri Bridgestone 225/40/R18 fata si 255/35/R18 spate. Anvelopele au sub 9,000 de km si deja am probleme cu ele. Cele din fata au cate o galma si una din spate mi-a facut pana din senin.

 

Or avea Bridgestone-urile astea ceva? Sa incerc cu RFT de la alta marca (Michelin etc.)?

 

eu nu stiu cum sa scap de ele si sa imi iau normale!

 

ok si in caz de pana ce faci?ca si eu am dilema asta..seria 1..odata protbagaj mic..si 2..e ca naiba sa cari in portbagaj roata...asa trantita acolo...nu se face pur si simplu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.