Jump to content

cum era sa fiu jecmanit!


bogdan1980

Recommended Posts

Trebuie sa va impartasesc o experienta pe care am avut-o vineri. Ma aflam la Cluj impreuna cu cumnatul meu care este si el proprietar de BMW. Are un 320i din 2002 si in urma mai multor zgaraieturi s-a hotarat sa o vopseasca toata. Am mers cu el la service-ul unde se afla masina (un service care cica se ocupa numai de BMW-uri). Daca tot ma afla acolo si seful service-ului se dadea mare specialist in BMW-uri am hotarat sa imi fac o verificare la suspensii. Toul bun pana aici :blink:

Am intrat cu masina in unul din cele doua garaje si tipul a intrat sub ea. A verificat suspensiile, mi-a spus ca totul e super ok si ca ar vrea sa verifice si caseta de directie.

Iarasi pana aici totul ok. Cu motorul oprit m-a pus sa misc scurt stanga-dreapta de volan. In timpul acestei manevre se aude un cloncanit undeva sub masina. Omul imi spune: domle, caseta de directie e dusa, ai grija cum circuli, exista pericol sa te rastorni etc.etc. Cand am auzit toate acestea mi s-a facut rau de nervi. Seful service-ului insista sa cumpar de la el caseta de directie, ca mi-o aduce din Ungaria prin nu stiu ce modalitati....In fine, am plecat nervos de acolo. Era ora 17.00 si m-am grabit spre service-ul BMW Cluj deoarece stiam ca au program pana la 18.00. Norocul meu a fost ca inginerul sef de acolo s-a oferit sa verifice masinal, am fost intr-un test drive cu el si mi-a spus ca nu are absolut nici o problema. A zambit cand i-am spus de zgomotul care se auzea de sub masina la miscarea volanului. Este absolut normal sa se auda acel cloncanit din moment ce motorul este oprit. Eu nu stiam acest lucru si daca nu verificam puteam sa ma usurez usor de vreo 1000 de euro care intrau in buzunarul acelui domn binevoitor de la asa-zisul service de BMW....

Am scris aceste lucruri pentru a vedea si voi in ce fel se fura si se incearca sa se fure in Romania cu rugamintea de a avea mare grija la orice fel de constatari, schimbat piese etc. Banuiesc ca nu este un caz singular.

Link to comment
Share on other sites

Nu prea e relevant.

Cloncanit nu trebuie sa se auda de nici un fel. Nici cu motorul pornit nici cu el oprit. Cloncanit inseamna joc. Daca jocul este radial nu se prea simte la mers. Din test drive nu-ti dai seama decat cel mult de jocul axial, cand directia incepe deja sa aibe cursa moarta.

Ca sa-ti dai seama de joc trebuie sa tragi bine de articulatii si sa ai si ceva experienta.

La E46 casetele de directie au fost cam fragile. E foarte posibil ca sa cedeze caseta dupa o groapa in care s-au indoit jantele.

 

Cel mai bine a sa mai faci undeva o verificare si sa insisti sa traga bine de toate articulatiile.

Link to comment
Share on other sites

Nu prea e relevant.

Cloncanit nu trebuie sa se auda de nici un fel. Nici cu motorul pornit nici cu el oprit.  Cloncanit inseamna joc. Daca jocul este radial nu se prea simte la mers. Din test drive nu-ti dai seama decat cel mult de jocul axial, cand directia incepe deja sa aibe cursa moarta.

Ca sa-ti dai seama de joc trebuie sa tragi bine de articulatii si sa ai si ceva experienta.

La E46 casetele de directie au fost cam fragile. E foarte posibil ca sa cedeze caseta dupa o groapa in care s-au indoit jantele.

 

Cel mai bine a sa mai faci undeva o verificare si sa insisti sa traga bine de toate articulatiile.

287898[/snapback]

 

Pai tocmai asta imi spunea inginerul de la BMW Cluj si un alt mecanic pe care l-am sunat, ca este perfect normal sa se auda acel zgomot la miscarile volanului in timp ce motorul este oprit deoarece se formeaza o presiune asupra casetei. E vorba de E60-ul meu, nu de E46.

Link to comment
Share on other sites

Asta e una, iar doi e ca primul om s-ar putea sa nu fi stiut pe ce lume traieste, atata de "specialist" fiind in Bmw-uri! :blink:

287928[/snapback]

 

 

Imi cer scuze ca nu s-a inteles despre ce masina e vorba. E vorba despre masina mea, un E60 520i din 2004. Dar inginerul-sef de la BMW Cluj imi spunea ca la E60 si la alte tipuri de masini care au casete de directie pe acelasi sistem este absolut normal sa se auda acel clicait la miscari scurte de volan stanga-dreapta - in momentul in care e oprit motorul. Cand motorul este pornit nu se mai aude nimic. Si in plus mi-a condus masina vreop 10 Km spunandu-mi ca singura problema este ca am prea multa presiune in cauciucuri....

Edited by bogdan1980
Link to comment
Share on other sites

Sincer..nu stiu daca e bine sau nu sa ai cloncanit...Ideea e ca nu cred ca o caseta de directie BMW se duce asa usor...aaa...sa ai scurgeri la servo sau alte pierderi de ulei...poate...insa caseta distrusa...hmmm...

Eu zic ca eventalele probleme se simt de la inceputuri oricat de lipsit de experienta ai fi. Daca nu se aude cu motorul pronit si merge frumos atunci poate ca nu ar fi cazul sa-ti faci probleme...

 

Oricum trebuie sa fii foarte atent ce si cum...schimbi ...si dupa cine te iei...ca sunt niste sarlatani toti...altii vor sa te fure de bani, iar altora nici nu le pasa de tine...cum o dai tot rau e.

Link to comment
Share on other sites

Sincer..nu stiu daca e bine sau nu sa ai cloncanit...Ideea e ca nu cred ca o caseta de directie BMW se duce asa usor...aaa...sa ai scurgeri la servo sau alte pierderi de ulei...poate...insa caseta distrusa...hmmm...

Eu zic ca eventalele probleme se simt de la inceputuri oricat de lipsit de experienta ai fi. Daca nu se aude cu motorul pronit si merge frumos atunci poate ca nu ar fi cazul sa-ti faci probleme...

 

Oricum trebuie sa fii foarte atent ce si cum...schimbi ...si dupa cine te iei...ca sunt niste sarlatani toti...altii vor sa te fure de bani, iar altora nici nu le pasa de tine...cum o dai tot rau e.

288167[/snapback]

 

La inginerul-sef de la BMW Cluj am mers cu o recomandare de la un prieten de-al acestuia. Nu cred ca a fost lipsa de interes. Un lucru interesant pe care mi l-a spus era ca 7 E60-uri sau E65-uri din 10 sunt diagnosticate inclusiv de mecanicii lui cu probleme la caseta de directie tocmai datorita acelui clicait care se aude cu motorul oprit. Omul spunea ca este normal sa se auda si dupa ce mi-a condus masina mi-a spus ca nu are nici o problema.

La condus nu am simtit ca ar avea vreo problema, inclusiv la viteze mari. Nu stiu ce sa zic, dar chiar sper sa nu am probleme.

Masina nu a fost lovita, jentile sunt ok, de gropi ma feresc cat pot de bine...

Mai stie cineva ceva despre caseta de directie de la E60? Orice ajutor imi este binevenit..

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa va impartasesc o experienta pe care am avut-o vineri. Ma aflam la Cluj impreuna cu cumnatul meu care este si el proprietar de BMW. Are un 320i din 2002 si in urma mai multor zgaraieturi s-a hotarat sa o vopseasca toata. Am mers cu el la service-ul unde se afla masina (un service care cica se ocupa numai de BMW-uri). Daca tot ma afla acolo si seful service-ului se dadea mare specialist in BMW-uri am hotarat sa imi fac o verificare la suspensii. Toul bun pana aici :blink:

Am intrat cu masina in unul din cele doua garaje si tipul a intrat sub ea. A verificat suspensiile, mi-a spus ca totul e super ok si ca ar vrea sa verifice si caseta de directie.

Iarasi pana aici totul ok. Cu motorul oprit m-a pus sa misc scurt stanga-dreapta de volan. In timpul acestei manevre se aude un cloncanit undeva sub masina. Omul imi spune: domle, caseta de directie e dusa, ai grija cum circuli, exista pericol sa te rastorni etc.etc. Cand am auzit toate acestea mi s-a facut rau de nervi. Seful service-ului insista sa cumpar de la el caseta de directie, ca mi-o aduce din Ungaria prin nu stiu ce modalitati....In fine, am plecat nervos de acolo. Era ora 17.00 si m-am grabit spre service-ul BMW Cluj deoarece stiam ca au program pana la 18.00. Norocul meu a fost ca inginerul sef de acolo s-a oferit sa verifice masinal, am fost intr-un test drive cu el si mi-a spus ca nu are absolut nici o problema. A zambit cand i-am spus de zgomotul care se auzea de sub masina la miscarea volanului. Este absolut normal sa se auda acel cloncanit din moment ce motorul este oprit. Eu nu stiam acest lucru si daca nu verificam puteam sa ma usurez usor de vreo 1000 de euro care intrau in buzunarul acelui domn binevoitor de la asa-zisul service de BMW....

Am scris aceste lucruri pentru a vedea si voi in ce fel se fura si se incearca sa se fure in Romania cu rugamintea de a avea mare grija la orice fel de constatari, schimbat piese etc. Banuiesc ca nu este un caz singular.

287891[/snapback]

Pai da ma Bogdane pompa de servo e angrenata de motor...cu motorul oprit bineinteles ca e normal sa faca,si daca misti de volan o sa ai un joc...

Hai ma ce se intampla cu lucrurile astea mecanice simple...parca vb de operatii pe creier

Link to comment
Share on other sites

cu motorul oprit e normal sa ai un pic de joc cand faci miscari ritmice stanga-dreapta de volam...pompa de servo e angrenata de motor,lucreaza sub presiune

288260[/snapback]

Este evident ca daca motorul este oprit pompa nu este angrenata. Insa care este legatura intre lipsa presiunii si prezenta jocului ? Cum apare jocul daca nu este presiune ?

Link to comment
Share on other sites

La ce service in Cluj ai fost unde se ocupa numai de BMW-uri?

288247[/snapback]

 

Este un service undeva in zona garii. Nu stiu strada pentru ca nu cunosc Clujul atat de bine. Cumnatul meu m-a dus acolo pentru ca si-a vopsit masina la ei. E o curte destul de nasoala cu 2 garaje langa o cladire in constructie.

Link to comment
Share on other sites

Nu m-ai inteles. Eu am mai citit cum functioneaza atat caseta cat si servo. Ce nu pricep este concret pe ce-ti bazezi afirmatia ca este normal sa apara joc in caseta cu pompa servo oprita. Daca ai vreo explicatie da-mi un raspuns la obiect. Sau doar banuiesti tu ca ar normal ?
Link to comment
Share on other sites

te rog nu ma confunda cu aia de 16 ani....nu stau sa iti arat buletinul sau permisul

ne cunoastem noi,daca stilul tau imi era necunoscut cadeam in capcana...dar crede-ma ca sunt prea batran pt asta...

e cum zici tu cu servo....are joc,nu are joc,cum zici tu moderatorule...nu ma intereseaza :blink:

Link to comment
Share on other sites

Te-am rugat doar sa ne explici daca in afara de faptul ca asa zici tu mai ai si un alt argument in sprijinul afirmatiei ca e normal ca o caseta de directie sa aibe joc cu servo oprit.

Dupa cat ai dat-o ocolita banuiesc insa ca nu ai nici un argument si o zici din auzite. De explicatii "savante" dupa ureche suntem satui. Oricum esti campion la offtopic ...

 

PS : Credeam ca daca ti-ai schimbat nickul te-ai si maturizat. Dar m-am inselat. Mai ai putin si zici ca-ti iei jucariile si pleci.

Link to comment
Share on other sites

pe sistemul de unde stii ca merge motorul?vezi tu cum se misca pistoanele?

paul...las-o moarta...nu stau sa ma justific in fata ta,sper ca ai inteles,iar daca nu ai inteles am sa-ti scriu pe litere si am sa ti-o repet de cate ori este nevoie pana ai sa intelegi....rabdarea mea e ensfarsita :blink:

Link to comment
Share on other sites

Raman deocamdata la parerea mea, si anume ca acel inginer de la BMW stie despre ce vorbeste. O fi facut si el niste scoli presupun pentru a ajunge sef de service si cred ca are destul de multa experienta. Mi-a condus masina cu viteza mica, cu viteza mai mare, a efectuat manevre dreapta-stanga si daca era ceva in neregula cred ca experienta isi spunea cuvantul. Respect opiniile tuturor, dar in acest caz cred ca e mai bine sa am incredere in ce mi-a spus acest om.
Link to comment
Share on other sites

Jocul pe care l-ai auzit poate fi de la post-2935-1190731321_thumb.jpg

 

asa ceva este in caseta de directie, doar ca e impartita in 2 compartimente

 

cred ca poza explica totul post-2935-1190732544_thumb.jpg

 

 

Unde scrie "Pinion" de acolo poate sa fi jocu dar mai poate sa fie si de la piesa 6 sau 5 din

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...178&hg=32&fg=10

 

care dupa schimbare trebuie sa refaci unghiul de fuga Neaparat !!

 

La chestia cu motorul oprit :) normal ca nu o auzi ca doar zgomotul facut de motor acopera cloncanitul provocat de directie

 

insa cu motorul pornit cursa scurta energica si rapid stanga dreapta si daca se simte in volan, se transmite in volan, loviturile dintre cele doua axuri dintate atunci e o "mica" problema

 

dar grija ca poate sa apara si de la piesa 6 (2 bucati stanga dreapta)

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...257&hg=31&fg=10

 

cum am patit-o si eu si a inceput sa ma abureasca cu caseta de directie

 

bineteles ca si cu motorul oprit/pornit se auzea in cazul meu destul de tare :)

 

Sunt deacord din pacate sunt foarte multi "specialisti" chiar si la reprezentante din pacate :blink: dar aratati-imi voi padure fara uscaturi :)

 

Te sfatuesc sa te uti la tipul masini pe care il detii in TIS si acolo iti spune la ce interval trebuiesc schimbate lichidele :) daca scrie Life Time uitate la culoare lui

 

pt ATF uleiul trebuie sa fie rosiatic, mai mult decat sa il schimbi nu ai ce sa ii faci dar sa il schimbi nu sa il amesteci :)

 

din pacate nu stiu cu ce ar putea fi spalata caseta/instalatia si mie teama sa iau din comert " nebunii" dar intrea 1.2 l pt modelul meu

 

! Parere personal ! la max 3 ani lichidul ar trebui schimbat asta bineteles depinde si de Nr de Km

 

e ca si cu lichidul de frana, cel de racire .... incep sa deviez :D dar au si ele un termen chiar daca nu sunt folosite in acel interval

 

ma scuzati pt roman :D sper sa ajute/clarifice

Link to comment
Share on other sites

pe sistemul de unde stii ca merge motorul?vezi tu cum se misca pistoanele?

paul...las-o moarta...nu stau sa ma justific in fata ta,sper ca ai inteles,iar daca nu ai inteles am sa-ti scriu pe litere si am sa ti-o repet de cate ori este nevoie pana ai sa intelegi....rabdarea mea e ensfarsita :blink:

288303[/snapback]

Avertisment ! Ramai ontopic si scuteste-ma de comentariile inutile. Aici vad ca esti mielusel, dar pe PM injuri vartos. Nu ai pic de demnitate. Daca ai ceva de zis zi aici si nu-mi mai trimite PM-uri cu injuraturi si alte magarii.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.