Jump to content

turbina de 3.0d pe 2.5 tds


CRM

Recommended Posts

Intrucat umila turbina originala de pe motorul meu tds (m51) incepe sa dea cu ulei pe admisie si egr (inca nu e grav) as dori sa fac o fapta buna:

 

s-o inlocuiesc (si intercoolerul implicit) cu una (buna) de 3.0d.

 

sa zicem ca s-ar rezolva cu partea de parametrii din soft (sau nu....astept opinii)

 

a mai incercat cineva? Se poate prinde pe galeria de evacuare? Cum?

 

Orice sfat si sugestie este m.m. decat binevenit. Mai ales din experienta.

 

 

 

Sau mai bine de toti banii astia o comand noua/reconditionez din ea ce se mai poate.....as prefera sincer sa pun una de 3.0d.

 

Cineva la un w124 3.0d a pus una de bmw 3.0d :twoup: asta m-a motivat sa cred ca totusi se poate, mai ales de pe bmw pe bmw :)

Link to comment
Share on other sites

Turbina de pe 3.0d cu geometrie variabila?? :twoup:

Bataie de cap aiurea.

Mai bine schimbi turbina cu una mai buna SH sau reconditionata, bagi un soft si scoti din ea 175-185CP.

In plus, ca sa faci o astfel de modificare, ar trebui sa vezi ambele turbine date jos, sa vezi diametrele celor 2 pale, de la turbina si de la compresor. Sa nu fie diferenta intre ele si din cauza debitului de gaze scazut, cea de 3.0d sa bage mai putin aer ca cea de 2,5.

Link to comment
Share on other sites

asta ma intrebam si eu (daca e cu geometrie variabila)

parca pe e39 3.0d facelift s-a pus commonrail dar asta nu stiu daca ar avea treaba neaparat si cu turbina.

 

Nu se pot modifica din soft parametrii de functionare, eventual s-o blochez pe o pozitie?

 

De asemenea cred ca ar fi nevoie de injectoarele aferente.

 

@rmg poti sa-mi recomanzi un loc anume unde s-o duc la reconditionat?

Link to comment
Share on other sites

imi pare pe duca actuala turbina originala.

 

Nu am o garantie a calitatii lucrarii in tara asta asa ca scenariul sa iau totul de la "0" suna mai optimist.

Oricum o dau, bani cheltui pe turbina si "revizii"(curatat intercooler, injectoare, admisie) + reconditionat actuala). Poate-mi apare vre-o ocazie (turbina de 3.0) si voiam sa stiu daca sa profit sau nu de ea. Cumva trebuie sa mearga. (turbina+intercoolerul original e39 3.0d sau unul construit dupa specificatii/debit necesar, injectoare-daca se potrivesc si apoi reglat totul din soft la niste parametrii apropiati de cei ai 3.0d 184cp stock).

 

E o supozitie supusa discutiei :( n-am spus ca vreau si voi face asta dar nici nu suna rau.

 

nr. de "daca" pana acum:

1. se pot "alinia" toate gaurile (admisie, prinderi si ce mai e nevoie)

2. se rezolva problema debitului sporit de carburant pt. aportul in plus de aer - fie cu actualele fie cu altele (injectoare) / daca se potrivesc cele de 3.0d

3. se coreleaza din soft datele problemei :)

.

.

 

l.e. sunt constient de diferenta de costuri intre cele doua operatii (reconditionat/schimbat) dar si rezultatele teoretice par sa faca schimbarea meritorie :)

 

l.l.e gen :twoup:

Edited by CRM
Link to comment
Share on other sites

Problema nu e cu softul ci cu debitul de gaze pe evacuare si pe compresor.

Stiam de cei din Sinaia care reconditionau bine. Cei de la Turbomecanica parca iar erau ok. Si mai era un tip pe forumul VW care avea numai recomandari bune.

Reconditionat bine la mine inseamna garantie minimum 1 an de zile. Ca sa tina un an, inseamna sa garanteze ca acele lagare sunt din materialul care trebuie, ca sunt echilibrate palele.

Cel mai ieftin e sa iei un SH, sunt stive de astfel de motoare si turbinele sunt rezistente. Nu cred sa dai mai mult de 200E pe una buna. Cred ca si mai putin. Poate fi de pe E34 sau E36.

Chestia cu potrivitul altei turbine e cam ca scarpinatul la ureche cu degetul de la picior. Ai putea face asta, dar de ce sa nu alegi calea mai simpla?

In plus, nu ai spus ce inseamna ca pierde ulei asta de pe masina. Si a mea are ulei pe intercooler, pe la colierul de sus de la EGR, dar nu-mi bat capul: nu scoate fum alb, nu consuma ulei.

Link to comment
Share on other sites

Problema nu e cu softul ci cu debitul de gaze pe evacuare si pe compresor.

Stiam de cei din Sinaia care reconditionau bine. Cei de la Turbomecanica parca iar erau ok. Si mai era un tip pe forumul VW care avea numai recomandari bune.

Reconditionat bine la mine inseamna garantie minimum 1 an de zile. Ca sa tina un an, inseamna sa garanteze ca acele lagare sunt din materialul care trebuie, ca sunt echilibrate palele.

Cel mai ieftin e sa iei un SH, sunt stive de astfel de motoare si turbinele sunt rezistente. Nu cred sa dai mai mult de 200E pe una buna. Cred ca si mai putin. Poate fi de pe E34 sau E36.

Chestia cu potrivitul altei turbine e cam ca scarpinatul la ureche cu degetul de la picior. Ai putea face asta, dar de ce sa nu alegi calea mai simpla?

In plus, nu ai spus ce inseamna ca pierde ulei asta de pe masina. Si a mea are ulei pe intercooler, pe la colierul de sus de la EGR, dar nu-mi bat capul: nu scoate fum alb, nu consuma ulei.

Tu vorbesti din experienta proprie sau iti dai cu parerea asa aiurea????..... se poate monta o turbina mai mare exemplu de 3.0d fara nici o mare modificare mai ales ca intercoolerul este acelasi pe toate modelele 2.0d, 2.5d, 3.0d..... etc...

Softul este important....

Link to comment
Share on other sites

pana la urma am s-o reconditionez.

 

am inteles cum ca mai este de luat in calcul o alta admisie. Actuala m.m. ca sigur nu va rezista iar modificarea (daca o fac) vreau sa ma tina pe termen lung. Am sa incerc sa-i abordez pe cei de la turbomecanica.

 

ca idee, daca mai tin masina o perioada mai lunga am de gand la anu' sa-i pun 3.0d'ul cu totul :twoup: ca sa nu existe conflicte intre "periferice" :)

cica fara vasc intra la fix

Link to comment
Share on other sites

Problema nu e cu softul ci cu debitul de gaze pe evacuare si pe compresor.

Stiam de cei din Sinaia care reconditionau bine. Cei de la Turbomecanica parca iar erau ok. Si mai era un tip pe forumul VW care avea numai recomandari bune.

Reconditionat bine la mine inseamna garantie minimum 1 an de zile. Ca sa tina un an, inseamna sa garanteze ca acele lagare sunt din materialul care trebuie, ca sunt echilibrate palele.

Cel mai ieftin e sa iei un SH, sunt stive de astfel de motoare si turbinele sunt rezistente. Nu cred sa dai mai mult de 200E pe una buna. Cred ca si mai putin. Poate fi de pe E34 sau E36.

Chestia cu potrivitul altei turbine e cam ca scarpinatul la ureche cu degetul de la picior. Ai putea face asta, dar de ce sa nu alegi calea mai simpla?

In plus, nu ai spus ce inseamna ca pierde ulei asta de pe masina. Si a mea are ulei pe intercooler, pe la colierul de sus de la EGR, dar nu-mi bat capul: nu scoate fum alb, nu consuma ulei.

Tu vorbesti din experienta proprie sau iti dai cu parerea asa aiurea????..... se poate monta o turbina mai mare exemplu de 3.0d fara nici o mare modificare mai ales ca intercoolerul este acelasi pe toate modelele 2.0d, 2.5d, 3.0d..... etc...

Softul este important....

Prietene, mergi cu drumul. Nu te mai baga in seama cu mine aiurea. Daca in capul tau turbina de 3.0d (motor M57) e plug-in pe motorul M51 ce pot sa discut cu tine? Macar daca ai avea bunul simt sa te uiti pe topic sa vezi despre ce masina se vorbeste.

CRM: pana la urma cat ulei iti pierde de vrei s-o reconditionezi? Poti incerca si la SH, asa poti verifica jocul axului, daca au lovit palele in carcasa. Daca vrei sa faci modificarea cu motorul, poti sa-l abordezi pe colegul dereglatu. A facut un astfel de transplant si pare ca se pricepe.

Link to comment
Share on other sites

@rmg am auzit si eu lucruri bune despre dereglatu dar parca am retineri. am dat numai peste "mesteri priceputi" de cand am bmw dar la o astfel de operatiune el este nr.1 pe lista intre optiuni.

Cu pierderea de ulei - am sub filtrul de aer ulei scurs spre partea stanga (balta mica 1-2mm adancime :twoup: ) egr-ul avea ulei intarit pe el (si am constatat ca tot intrerupe in mers uneori si la peste 3200 rpm incepe sa scoata fum-dupa ce l-am curatat). Nu stiu ce-i prin intercooler si nici prin galeria de evacuare.

De la schimb la schimb (12.000-13.000 km) am pierdut cam 400-500 ml.

Pe de alta parte o aud pe turbina cum fluiera si am mers cu ceva motoare diesel (nu tds'uri :( ) ca sa-mi dau seama ca a mea e cea mai "cântăreaţă" dintre ele.

 

@Domi pe medie ma impac bine dar aici nu fac referire la motor. Asa slab, invechit si depasit tehnic motorul m30b35 imi oferea satisfactii deosebite pe sosea :) Cand am facut prima depasire cu ala nu mi-a venit sa cred. Altfel...e in regula e34 si cu obc mic si fara check control (poate mai bine :) ). Daca nu se schimbau asa impozitele tot e32 aveam si acum dar nu era rational sa platesc asa mult pt. "o asemenea limuzina de lux". Am preferat e34 in detrimentul e39 fiind platforme tehnice f. apropiate (e32-e34). Nu-mi place ca un senzor sa ma ingenunchieze psihic. :( iar bugetul era la limita pt. e39. Masina e rezonabila ca si costuri de exploatare, spatioasa, confortabila si un tren de rulare aproape la fel de bun ca la e32 :D

 

In week-end ii schimb flansele pe spate (@rmg - ai idee - daca nu mai am self leveling si am amortizoare normale - difera flansele?) si filtre, furune, lichid servo si am sa incerc sa scot turbina s-o analizez mai bine, sa ved ce-i cu ea. Pe ea nu are urme de piederi.

Edited by CRM
Link to comment
Share on other sites

Sigur difera. La cele cu LAD tija amortizorului e mai groasa iar flansa e undeva pe la 180-200ron, pe cand la sistemul normal e pe la 50RON.

Noi, amortizoarele de LAD cred ca au pret de pici, nici nu am avut curiozitatea sa intreb de frica!

 

la tine: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=33&fg=45

 

la mine: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=33&fg=45

 

La cele cu LAD, se specifica diametrul special, sa sara in ochi vanzatorilor de piese. Ciudat e ca pe realoem apar mai ieftine cele cu LAD, nu stiu de ce! Eu le-am cumparat in Ro. pe amandoua de aia stiu pretul la ele.

Link to comment
Share on other sites

eu m-am uitat la preturi la bilstein. La e34 sedan alea spate sunt cam in jur de 90-110 euro maxim, la touring 186.. :twoup:

Ma gandeam sa nu fie ceva gen ca alea de m5 cu EDC, era chiar groasa...

Multi au facut conversie, mai ales ca sistemul oricum nu prea mai era functional la astea batraioare,desi eu cred ca merita reparat, pe drumuri mai naspa cum sunt in Ro am auzit ca face diferenta mare, cica se comporta ca cele de e32...da o senzatie de comfort cand trebuie si sporty pe drum bun...

N-am mers dar sunt si eu curios daca chiar asa e...

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca EDC-ul face ceva in plus, poate o avea vreun management ceva. LAD-ul nu face mare lucru: sunt niste amortizoare umflate cu ulei pompat de pompa de servo care e la comun cu directia. Cand lasi masina mai jos din tija reglabila, suspensia se inmoaie, e putin barca pe spate. Cand o ridici manual din tija sau o incarci pe spate si o ridica pompa automat, suspensia se rigidizeaza, are tendinta sa tzopaie. Probabil ideea e ca atunci cand e incarcata, oricum e mai grea pe spate si o tine pe asfalt. Insa cand o ridici manual, pacalind-o ca e incarcata daca iei gropi pe spate parca topaie.
Link to comment
Share on other sites

EDC cu LAD de pe M5 e34 si o parte din e32 era o chestie foarte avansata si desteapta.Avea ceva electronica pe el. Reactioneaza la curbe, conditii drumului si viteza, adica schimba cursa si taria amortizorului in functie de sensori . Avansata treaba pentru anii aia...dar si vreo 3000 de euro perechea de pe spate... :twoup: Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.