Jump to content

Senzor de uzura placute frana inexistent lipsa


Recommended Posts

La ultima revizie au zis mecanicii ca placutele sunt destul de duse si in 5-6000 km vor trebuie schimbate.

 

Eu am raspuns foarte degajat ca o sa le schimb de indata ce se va aprinde becul in bord. Au trecut chiar ~5.000 km si becul s-a aprins. Fiind foarte multumit de cum a franat masina am zis sa inspectez ce marca au placutele de pe masina sa cumpar acelasi brand. Puteam sa ma uit si in facturile din germania - dar am preferat sa ma uit direct la sursa.

 

Am vazut ce ma interesa; placutele aveau sigla BMW stantata (deci erau cu siguranta originale) DAR NU AVEAU SENZOR DE NIVEL UZURA pe fata.

Probabil semnalul vine de pe spate (cele de pe spate sunt mai putin uzate - dar or fi ajuns deja la nivelul de siguranta).

 

Apoi mi-am adus aminte ca pe site-ul de piese pe care m-am uitat la majoritate scria "Fara senzor avertizare uzura". Ca 8 sau 9 din 10 din "no-name-uri" nu aveau senzor de uzura nu ma mira. Dar o placuta originala, la o masina cu pretentii de masina premium sa nu aiba este .....

Masina mea (E46 de nou) costa in jur de 35.000 euro dacia super nova de 3.500 euro avea atat pregatire cat si senzor pe placutele originale.

La BMW nu au si vad ca senzorul se gaseste separat.

 

Am eu pretentii exagerate sau gresesc undeva?

 

http://img836.imageshack.us/img836/4928/mysampleimage.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Link to comment
Share on other sites

Nu are sens sa platesti un senzor daca nu ai neaparat nevoie de el. Daca schimbi placutele inainte de a ajunge la senzor, il poti refolosi.

Vina este a celui care a umblat acolo si nu a pus senzorul la loc, ca inteleg ca tie iti lipsea de tot. Era cam zgarcit.

Link to comment
Share on other sites

La super-nova erau placute simple si placute din care iesea un fir la capatul firului era o mufa care intra in firul atasat mai sus ca poza.

Deci placutele aveau pregatire pentru asa ceva.

 

Placutele au fost schimbate la reprezentanta in germania si placutele in sine sunt originale - dar fara fir.

O sa ma interesez luni la reprezentanta in romania sa vad daca se comanda si cu si fara fir.

 

Problema mea este urmatoarea: cum se mai fabrica placute originale fara senzor in 2008? Ca de atunci sunt puse pe masina.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

pai asa sunt placutele la BMW, fara fir "turnat" in ele.

Senzorul se "smulge" de la cele vechi, daca nu s-a deteriorat si se "infige" in cele noi... (sper sa nu gresesc dar parca asa imi amintesc ca in placuta se infige)

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Asta ar putea explica multe. Si din poza de mai sus - care capat intra in placuta? Banuiesc ca cel mic - nu cel cu mufa electrica. Sa ma uit daca e pe undeva lasat in aer sau trebuie sa-l cumpar.

 

O sa dau 200 ron sa-mi cumpar firele alea ( costa in jur de 50 ron unul). Sa vad ce am pe masina si unde trebuie sa cumpar.

 

Uite textar (marca asta am pe masina) Scrie textar mic undeva si pe partea celalta e mare sigla bmw. Am gasit aici unde se monteaza;

Textar firul textar placuta.

 

 

http://img507.imageshack.us/img507/3492/mysampleimage1.th.jpghttp://img534.imageshack.us/img534/4329/mysampleimage2.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

trb sa intelegi ca e cva diferit din start:

la renault / dacia e un singur fir , circuitul se inchide cand se uzeaza din ferodou si , la apasarea pedalei senzorul intra in contact cu discul.

la bmw e un circuit, o bucla, la uzura aceasta se intrerupe. senzorul si placuta au coduri diferite, deci sant repere diferite.

 

 

anything unclear ?

Link to comment
Share on other sites

Pai de ce nu este doar un senzor pe punte? :) Daca masina costa 35.000 euro; :twoup:

 

Si de ce dacia super nova avea 2 pe puntea fata?

 

De ce pe seat care costa 14.000 euro am senzor pe toate rotile (4 roti - 4 senzori)?

 

Aveti dreptate - am dat jos roata dreapta fata. Din ce spuneti voi pe stanga ar trebui sa aiba. Ca totusi pe spate inca mai aveau 3-4 mm.

O sa verific.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Pai de ce nu este decat un senzor pe punte? :twoup: Daca masina costa 35.000 euro) Si de ce dacia super nova avea 2 pe puntea fata?

 

Aveti dreptate - am dat jos roata dreapta fata. Din ce spuneti voi pe stanga ar trebui sa aiba. Ca totusi pe spate inca mai aveau 3-4 mm.

 

din acelasi motiv din care toate forumurile sunt full de reclamatii privind e46, de economie.

Link to comment
Share on other sites

pentru ca, teoretic, daca franele functioneaza corect uzura este aproximativ egala pe roata, diferente sunt doar pe punte fata-spate

 

Teoretic da. Practic este considerat 15% diferenta acceptabila la ITP (poate si mai mult; am scos din burta aceasta valoare).

 

Eu am facut ITP-ul cu vreo 3 zile inainte. Pe fata aveam diferenta 9%. Si m-am speriat cat de aproape sunt de metal pe partea dreapta.

 

Special am dat roata dreapta-fata jos pentru ca din toate 4 arata cel mai prost profilul. Si tin sa subliniez ca mai aveam 1mm din profil. (adica alarmant).

La seat nu am ajuns in aceasta situatie. Indiferent care se toceste mai repede (fie stanga, fie dreapta) cand ajunge la 2-3 mm imi da semnal in bord.

 

Asa consider eu ca este normal sa se intample.

 

 

si pe spatele placutei, in zona de contact cu etrierul sa-i dai putin cu un spray anti-gripare, sau cu vaselina speciala daca ti-a venit un pliculet in cutie cu placutele.

 

Apropo de pasta aia de lipit termorezistenta din filmulet, la vw de exemplu vin si cu un soi de banda dublu adeziva ca sa nu mai fie necesar sa le lipesti cu pasta / silicon & co placuta de etrier.

Tot in cutie daca nu ma insel vine si o pasta de dat pe filetul suruburilor (pentru a bloca suruburile si preintampina desfacerea accidentala). E vorba de suruburile cu care prinzi etrierul in portetrier.

Link to comment
Share on other sites

Pai de ce nu este doar un senzor pe punte? :) Daca masina costa 35.000 euro; :twoup:

 

Si de ce dacia super nova avea 2 pe puntea fata?

 

De ce pe seat care costa 14.000 euro am senzor pe toate rotile (4 roti - 4 senzori)?

 

Aveti dreptate - am dat jos roata dreapta fata. Din ce spuneti voi pe stanga ar trebui sa aiba. Ca totusi pe spate inca mai aveau 3-4 mm.

O sa verific.

 

Dacia super nova are discuri si placute decat pe fata, pe spate sunt tamburi...

Link to comment
Share on other sites

Am si specificat ca "pe fata"aveai 2 senzori, nu unul ca la BMW. La seat ai 4 roti pe disc - 4 senzori.

 

E ceva legat de siguranta. Eu nu inteleg sa faci economie aici. (la frana). In rest sunt de acord (la comfort, la plasticul din bord, la usile care se inchid greu).

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

trb sa intelegi ca e cva diferit din start:

la renault / dacia e un singur fir , circuitul se inchide cand se uzeaza din ferodou si , la apasarea pedalei senzorul intra in contact cu discul.

la bmw e un circuit, o bucla, la uzura aceasta se intrerupe. senzorul si placuta au coduri diferite, deci sant repere diferite.

 

 

anything unclear ?

 

Nu mai este nimic neclar. M-am convins ca ai dreptate. Probabil asta este motivul pentru care - desi am schimbat placutele becul din bord este tot aprins.

Asta ca sa te oblige si schimbi si senzorii. Este inca un mod de a stoarce bani de la clienti. Macar daca mergeau pe logica asta puneau 4 senzorii sa ia mai multi bani.

 

Oricum senzorii de nivel uzura s-au spart la demontare. Vreo 10-20 km se stingeau si se aprindeau. Apoi au ramas aprinsi tot timpul (s-a inchis circuitul cum spui tu).

 

E jenant sistemul.

La modelul nou serie 3 e la fel? Ca am vazut ca e cu vreo 100 kg mai usor... :twoup:

Daca asa intelege BMW sa faca economie e nasol.

Link to comment
Share on other sites

110 am dat pe amandoi. Daca stiam ii comandam direct cu placutele. Asa 2 comenzi, 2 drumuri, 2 plati pentru 2 fire cu o pastila in cap.

 

Basca ca pe spate senzorul original nu se potrivea cu placuta. Am facut scandalul de rigoare - ca nu specifica nicaieri. Fiind spart, oricum trebuia sa cumpar un senzor nou. Au zis ca o sa aduca senzorii si sa vin cu placuta sa vad daca se potrivesc. (am avut inspiratia sa montez placutele pe ambele roti in fata si doar pe o roata in spate sa raman cu o pereche ca model). Sper sa nu fac si al 3-lea drum.

 

Ref. la pret:

set placute fata: intre 120 si 900

set placute spate intre 80 si 600

 

Pe fata am pus Textar pe spate nu aveau si mi-au dat LPG sau ceva de genul asta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.