Jump to content

Probleme 320i cabrio 2002


Recommended Posts

Un prieten de la Valcea are un E46 320i cabrio din 2002.Incerc sa il rezolv prin telefon,ca sa nu dea omu o gramada de bani sa o duca la reprezentanta la Bucuresti sau in alta parte.La Valcea nimeni nu a vrut sa se atinga de masina.

 

Mergea linistit,viteza 60-70 la ora,cand deodata s-a aprins in bord EML,DSC,CHECK ENGINE.Acum masina nu se mai accelereaza,are variatii la relantiu,si motorul merge parca in 3 cilindri,ma gandesc ca in regim de avarie.

De deplasat cu ea poate sa se deplaseze,adica asa incet incet cat poate sa o duca din turatie.

Pana acum i-am zis sa verifice sigurantele,a gasit doar pe cele din torpedou.Nu am vazut unde le are E46 si i-am zis sa mai caute sub bancheta si in portbagaj.Sper sa fie una arsa si doar atat.

 

Bavaria,Turbo Mann help please!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ulei mai este ? ceva pete pe jos ?

13821[/snapback]

 

Este ulei.Nu sunt alte probleme.Masina e acum la reprezentanta Skoda si aia se uita ca la felu 14 la ea.Sigurantele nu sunt de vina.

De pe Internet am gasit ca ar trebui schimbat "EML Throttle Body".Am mai gasit o varianta ca ar avea ceva "faulty codes" in computer si ca trebuie resetate alea ca masina acum merge in "limp mode home".Cica trebuie pus contactu de 3 ori si a patra oara sa o porneasca.L-am trimis pe om la masina sa incerce si varianta asta.

Link to comment
Share on other sites

In toata Valcea aia nu are nimeni un tester? :blink:

13825[/snapback]

 

Nu numai ca nu are nimeni,dar le e frica sa se atinga de ea.Ca omu a zis ca s-a dus la toti specialistii din Valcea.A gasit platforma sa o aduca la mine la CLuj,dar il costa 150 de euro.Si am zis ca pentru o siguranta sau ceva marunt nu are rost sa cheltuie banii aiurea.

Link to comment
Share on other sites

Bun. Alta intrebare: de ce ar fi o siguranta?

Si la DSC, adica sta becul aprins in bord?

13830[/snapback]

 

Da.S-au aprins EML,DSC,Check Engine.

Pai ma gandeam ca daca s-a ars siguranta de la EML,nu mai merge nici DSC-ul.Motorasul de la EML nu se arde el din prima,mai de graba se arde siguranta,ca de aia are siguranta.

Poate fi si "idle sensor" si EML-ul sa nu poata citi unde este turatia si de aia sa si varieze relantiul.

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma maine la ora 1 are programare la BMW aici la Cluj.O suie pe platforma si vine cu ea.Daca il tin aia mai mult,atunci ramane la mine cateva zile.

Oricum zice ca vrea sa vada si cati km are masina reali,si sa o bage la tester si sa ii puna si in cartea tehnica ceva stampile ca daca o vinde sa vada ala care o ia ca a mers la reprezentanta.Parca vad ca vine si da cu banii aiurea ca nici astia nu stiu mai nimic.

Link to comment
Share on other sites

Un prieten de la Valcea are un E46 320i cabrio din 2002.Incerc sa il rezolv prin telefon,ca sa nu dea omu o gramada de bani sa o duca la reprezentanta la Bucuresti sau in alta parte.La Valcea nimeni nu a vrut sa se atinga de masina.

 

Mergea linistit,viteza 60-70 la ora,cand deodata s-a aprins in bord EML,DSC,CHECK ENGINE.Acum masina nu se mai accelereaza,are variatii la relantiu,si motorul merge parca in 3 cilindri,ma gandesc ca in regim de avarie.

De deplasat cu ea poate sa se deplaseze,adica asa incet incet cat poate sa o duca din turatie.

Pana acum i-am zis sa verifice sigurantele,a gasit doar pe cele din torpedou.Nu am vazut unde le are E46 si i-am zis sa mai caute sub bancheta si in portbagaj.Sper sa fie una arsa si doar atat.

 

Bavaria,Turbo Mann help please!

13820[/snapback]

 

 

Nu are ce sigurante sa verifice.Trebuie schimbata clapeta de aer .

In general cand apar astfel de probleme dupa un timp toate revin la normal.In cazul asta banuiesc ca,clapeta de acceleratie a ramas blocata.O solutie temporara ar fi sa incerci sa o misti un pic sa vezi daca este blocata.Daca problema nu este de natura mecanica(adica clapeta nu este blocata) sunt sanse mici sa isi mai revina.

Solutia ideala este sa schimbe clapeta respectiva.

Link to comment
Share on other sites

Nu are ce sigurante sa verifice.Trebuie schimbata clapeta de aer si cablajul de la motor.(daca masina nu mai este in garantie probabil nu o sa schimbe cablajul ptr ca este scump).

In general cand apar astfel de probleme dupa un timp toate revin la normal.In cazul asta banuiesc ca,clapeta de acceleratie a ramas blocata.O solutie temporara ar fi sa incerci sa o misti un pic sa vezi daca este blocata.Daca problema nu este de natura mecanica(adica clapeta nu este blocata) sunt sanse mici sa isi mai revina.

Solutia ideala este sa schimbe clapeta respectiva.

13867[/snapback]

 

Am zis sa nu se panicheze si sa o ia metodic si sa inceapa cu ce e mai simplu,adica o siguranta sau un releu ceva.Sa nu faca drum degeaba pentru o nimica toata.

Alt simptom care cu o zi inainte i s-a intamplat,i-a murit alarma.Inchiderea merge dar alarma nu mai functioneaza.Ma intreb ce legatura ar putea avea una cu alta,alarma cu EML-ul.

Aia si eu cred ca e,clapeta de acceleratie sau mai bine zis motorasul care o actioneaza.Problema e ca nu o sa o schimbe pe loc,o sa astepte saracu vreo cateva saptamani pana cand vine piesa din Germania.Eu pentru o bucata de plastic de la bara de M5 am stat aproape o luna pana m-au anuntat ca a venit.

Masina are 2 ani jumate cam asa si 40 de mii de km,nu stiu daca e in garantie si daca astia de aici ar putea sa schimbe ceva pe garantie la ea,mai ales ca e luata din Germania.

Maine masina e aici la Cluj,pana sa o ducem la service dau eu un ochi la ea si poate are noroc si clapeta e blocata doar.Ma gandeam sa dau eu clapeta de la mine jos si daca s-or potrivi mufele sa vedem daca la el o actioneaza cand apasa acceleratia.Daca nu,asta e,sper sa fie pregatit financiar.

Link to comment
Share on other sites

Am zis sa nu se panicheze si sa o ia metodic si sa inceapa cu ce e mai simplu,adica o siguranta sau un releu ceva.Sa nu faca drum degeaba pentru o nimica toata.

Alt simptom care cu o zi inainte i s-a intamplat,i-a murit alarma.Inchiderea merge dar alarma nu mai functioneaza.Ma intreb ce legatura ar putea avea una cu alta,alarma cu EML-ul.

Aia si eu cred ca e,clapeta de acceleratie sau mai bine zis motorasul care o actioneaza.Problema e ca nu o sa o schimbe pe loc,o sa astepte saracu vreo cateva saptamani pana cand vine piesa din Germania.Eu pentru o bucata de plastic de la bara de M5 am stat aproape o luna pana m-au anuntat ca a venit.

Masina are 2 ani jumate cam asa si 40 de mii de km,nu stiu daca e in garantie si daca astia de aici ar putea sa schimbe ceva pe garantie la ea,mai ales ca e luata din Germania.

Maine masina e aici la Cluj,pana sa o ducem la service dau eu un ochi la ea si poate are noroc si clapeta e blocata doar.Ma gandeam sa dau eu clapeta de la mine jos si daca s-or potrivi mufele sa vedem daca la el o actioneaza cand apasa acceleratia.Daca nu,asta e,sper sa fie pregatit financiar.

13869[/snapback]

 

 

Nu se potriveste clapeta de la tine :blink:

 

De schimbat trebuie schimbata ptr ca o sa fac din nou dupa un timp chiar daca isi revine acum.Banuiesc ca e vreo 300 de euro.

Nu e bine sa deconectezi mufa de la clapeta.Cu cat umbli mai putin acolo cu atat nu o sa ai probleme.

Link to comment
Share on other sites

Nu se potriveste clapeta de la tine :blink:

 

De schimbat trebuie schimbata ptr ca  o sa fac din nou dupa un timp chiar daca isi revine acum.Banuiesc ca e vreo 300 de euro.

Nu e bine sa deconectezi mufa de la clapeta.Cu cat umbli mai putin acolo cu atat nu o sa ai probleme.

13871[/snapback]

 

Clapeta e clar diferita ca eu am admisia mai mare decat la el.Eu zic doar sa dau toata chestia aia de la mine si sa ii pun doar mufa de la el,nu sa o pun in locul ei si sa vad daca merge motorul.Ma gandeam ca ar fi actionata daca ar fi in regula.Sau sa o dau pe a lui jos si sa o alimentez cumva sa vada daca se misca clapeta cand primeste curent.

Link to comment
Share on other sites

Clapeta e clar diferita ca eu am admisia mai mare decat la el.Eu zic doar sa dau toata chestia aia de la mine si sa ii pun doar mufa de la el,nu sa o pun in locul ei si sa vad daca merge motorul.Ma gandeam ca ar fi actionata daca ar fi in regula.Sau sa o dau pe a lui jos si sa o alimentez cumva sa vada daca se misca clapeta cand primeste curent.

13873[/snapback]

 

 

Nu sunt la fel conectorii.Nu te sfatuiesc sa o dai jos si cu atat mai mult nu te sfatuiesc sa o alimentezi. Are vreo 6 pini.Eu zic sa vezi doar daca este blocata.Plus ca o sa fie foarte dificil sa pui la loc tubulatura care vine de la debitmetru la clapeta.

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt la fel conectorii.Nu te sfatuiesc sa o dai jos si cu atat mai mult nu te sfatuiesc sa o alimentezi. Are vreo 6 pini.Eu zic sa vezi doar daca este blocata.Plus ca o sa fie foarte dificil sa pui la loc tubulatura care vine de la debitmetru la clapeta.

13874[/snapback]

 

Atunci o las asa ca oricum,poate aia de la BMW o sa se apuca sa zica ca cineva a umblat la ea si a stricat-o si se supara prietenu ala al meu pe mine.

Ma gandeam sa o dau jos la mine si sa o curat cu ceva solutie,ca de obicei se aduna mizerie si nu o lasa sa se inchida bine,asa cum se face si la cele clasice cu cablu.Daca tu zici ca e pericol sa fac vreo prostie,o las in pace mai ales ca daca se strica am pus-o,ca nu gasesc asa ceva decat noua si dau si o gramada de bani.

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt la fel conectorii.Nu te sfatuiesc sa o dai jos si cu atat mai mult nu te sfatuiesc sa o alimentezi. Are vreo 6 pini.Eu zic sa vezi doar daca este blocata.Plus ca o sa fie foarte dificil sa pui la loc tubulatura care vine de la debitmetru la clapeta.

13874[/snapback]

 

Cum sa fac sa vad daca e blocata?Sa dau jos tubulatura care vine din filtrul de aer si sa vad daca fizic e intepenita?

Link to comment
Share on other sites

banuiesc ca-i mai scumpa :blink: 400 de oiro pt. un a4 din '96.

bavaria: ce legatura are clapeta cu DSC?

13885[/snapback]

 

Pai nu clapeta are legatura cu DSC,e vorba de EML aici si normal cand intra DSC-ul,ii trimite semnal la EML ca sa nu mai poti accelera.Deci probabil intre DSC si motorasul care actioneaza clapeta exista o anumita conexiune.

Ar fi bine sa fie doar clapeta stricata si nu si motorasul care o actioneaza,ca ala e si mai scump presupun.

Link to comment
Share on other sites

Pai nu clapeta are legatura cu DSC,e vorba de EML aici si normal cand intra DSC-ul,ii trimite semnal la EML ca sa nu mai poti accelera.Deci probabil intre DSC si motorasul care actioneaza clapeta exista o anumita conexiune.

Ar fi bine sa fie doar clapeta stricata si nu si motorasul care o actioneaza,ca ala e si mai scump presupun.

13886[/snapback]

 

iarasi revin la modelul de clapeta de audi. se numeste "grup clapeta" si contine mai multe componente, care nu se vand separat. poate la bmw e altfel :blink:

Link to comment
Share on other sites

Cum sa fac sa vad daca e blocata?Sa dau jos tubulatura care vine din filtrul de aer si sa vad daca fizic e intepenita?

13878[/snapback]

 

 

Da!O impingi pur si simplu.Clapeta are un arc deci o sa revina singura la loc.Nu are mizerie garantat.Masina este noua.Si chiar daca avea nu asta este problema.

Link to comment
Share on other sites

Pai nu clapeta are legatura cu DSC,e vorba de EML aici si normal cand intra DSC-ul,ii trimite semnal la EML ca sa nu mai poti accelera.Deci probabil intre DSC si motorasul care actioneaza clapeta exista o anumita conexiune.

Ar fi bine sa fie doar clapeta stricata si nu si motorasul care o actioneaza,ca ala e si mai scump presupun.

13886[/snapback]

 

 

Toata clapeta este dintr-o singura "bucata".Inauntru sunt senzorii si motorasul.Nimic nu se schimba separat.

 

Cand apare o eroare la clapeta de acceleratie automat vor fi erori in DSC si in computerul de cutie(daca are automata).BMW-urile folosesc de ceva timp comunicatia pe CAN.Deci DME ,DSC si EGS "vad " tot timpul erorile generate de un computer si reactioneaza in functie de situatie.DSC-ul este normal sa apara ptr ca nu mai poate interveni asupra clapetei de acc.

 

Si ca o paranteza pana in 2008 toti constructorii vor fi obligati sa treaca la comunicarea pe CAN(asta ptr toate masinile vandute in SUA).

 

Ideea este(ptr cei care nu stiu) ca un anumit semnal va circula doar pe doua fire

ptr toate computerele.Fiind un semnal codat fiecare computer isi va lua doar informatia de care are nevoie.Pe langa multe alte avantaje pe care le are sistemul masina va cantari mai putin deoarece se va elimina mult cablaj.

Imaginati-va un BMW seria 7 cu toata tehnologia de care dispune cate kg de fire ar avea nevoie sa conecteze individual fiecare computer :blink:

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

iarasi revin la modelul de clapeta de audi. se numeste "grup clapeta" si contine mai multe componente, care nu se vand separat. poate la bmw e altfel :blink:

13900[/snapback]

 

 

La BMW se numeste EDK elektronische drosselklappe-electronic throttle valve.

 

Grup clapeta?!Asta e dupa nomenclatorul de Dacia :) .Clapeta de acceleratie suna prea banal,prea ieftin :)

 

Poate cei de la Audi au tradus programul de piese din germana in romana.

 

Oricum suna interesant.

 

Ideea este destul de simpla.(e valabil ptr toti producatorii)

 

O singura piesa... scumpa.

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

Astazi a venit la Cluj prietenul asta al meu cu masina pe platforma.A costat 150 de euro platforma.Pana azi de dimineata cand a plecat,tot la fel facea masina.

Ei bine,cand a pornit motorul ca sa o coboare jos de pe platforma,se sting toate becurile in afara de cel de la check engine,si motorul merge perfect.Sa isi dea palme in cap de ciuda.Am dat-o jos,am bagat-o pe tester,testerul a memorat doar arderi incomplete pe cilindrul 1 si 2 si atat,nimic legat de EML DSC sau altceva.

Cand a pornit-o,a iesit un fum negru si multa apa murdara de pe esapament.

Concluzia a fost urmatoarea:cum a mers prin oras si a tot oprit si pornit foarte des,s-a facut condens mult in catalizator,apoi apa,care pur si simplu a inghetat si a blocat catalizatorul.Si normal ca astazi a fost mult mai cald si cand a ajuns in Cluj pe la pranz,erau peste 6 grade si dopul s-a dezghetat si a curs afara.

L-a costat 1 milion testerul.Cu ocazia asta a aflat ca masina are km reali,51 de mii la ora actuala,si nici alte incidente.A bagat inginerul cheia in ceva care mie prima oara mi s-a parut ca e o boxa de la calculator,pana am vazut ca are o gaura pe centru unde sa intre cheia.Si de pe cheie a citit tot,VIN-ul,km si ceva date care nu am inteles ce erau.

Ne-am interesat daca poate sa isi schimbe volanul cu unul cu comenzi pe el si daca poate sa isi puna climatronic in locul aerul conditionat.Inginerul ne-a spus ca nu este prewired si nu poate pune climatronic ca nu va stii unitatea sa functioneze cum trebuie si ca il va costa foarte foarte mult ca sa fie ca de fabrica.Asa ca sa bage haotic aer merge,da ce sens are.Si nici volanul nu ilpoate schimba fara sa mai adapteze ceva pe acolo si l-ar fi costat iar foarte multi bani.Asta cu climatronicul aviz celor care au vrut sa isi puna.

Edited by wlf
Link to comment
Share on other sites

des,s-a facut condens mult in catalizator,apoi apa,care pur si simplu a inghetat si a blocat catalizatorul.Si normal ca astazi a fost mult mai cald si cand a ajuns in

14027[/snapback]

 

Tot e bine ca nu a fost clapeta.Explicatia asta cu catalizatorul este haioasa.

Parca e rupta dintr-un film SF(parere personala).

 

Si nu au schimbat nici o bobina de inductie ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.