Jump to content

Chip tuning BMW


CT-87-ADY

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Am reusit astazi sa ajung la Rabanne sa i fac resoftarea si sunt destul de multumit de schimbare. Diseara o sa ma "plimb in paralel" cu masini cu care m am "plimbat" si inainte de resoftare si o sa mi dau seama mai bine de schimbare si o sa va anunt. Oricum trage mai bine in turatii joase. In treapta a 3 a se simte cel mai mult diferenta! Resoftarea a costat 220 E :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Inainte de resoftare, seatul leon fr diesel de 170cp si seatul leon 1,8 T de 163cp ma faceau cu aproximativ jumatate de masina, iar acum dupa resoftare m am dus cu o masina jumatate inainte :twoup: Oricum sunt destul de multumit de soft :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Inainte de resoftare, seatul leon fr diesel de 170cp si seatul leon 1,8 T de 163cp ma faceau cu aproximativ jumatate de masina, iar acum dupa resoftare m am dus cu o masina jumatate inainte :twoup: Oricum sunt destul de multumit de soft :twoup:

lasa-mi si mie nr. lor

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Am reusit astazi sa ajung la Rabanne sa i fac resoftarea si sunt destul de multumit de schimbare. Diseara o sa ma "plimb in paralel" cu masini cu care m am "plimbat" si inainte de resoftare si o sa mi dau seama mai bine de schimbare si o sa va anunt. Oricum trage mai bine in turatii joase. In treapta a 3 a se simte cel mai mult diferenta! Resoftarea a costat 220 E :twoup:

 

Ce motor ai? Ai idee cat ti-a marit cuplul? de la cat la cat?

Link to comment
Share on other sites

Ce motor ai? Ai idee cat ti-a marit cuplul? de la cat la cat?

 

nu stiu exact cu cat mi a marit cuplul, dar se simte destul de mult...

 

Ce motor ai? Ai idee cat ti-a marit cuplul? de la cat la cat?

 

am motor de 2200 cmc 170 cp

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am si eu niste intrebari la care poate-mi puteti raspunde.

 

Toata lumea e de acord, ca resoftare la e39 525d de la 163 cp la 190+ cp este fara riscuri.. sau hai sa zicem.. ca sunt putine riscuri de a deteriora motorul..

 

Daca tinem cont ca pe e60 525d-ul are 177 cp... au crescut puterea motorului doar cu 14 cp.. fata de cat este posibil la e39, si apoi.. la facelift 525d-ul are motor de 2999 cmc.. si 197 cp.... Stiind toate treburile astea.. intreb eu..

Cat de safe este resoftarea de la 163 la 190+ daca cei de la bmw.. pentru a obtine 197 cp.. nu au "resoftat e60 525d de 2,5 L spre mai multi cp, ci au crescut capacitatea cilindrica ?

Link to comment
Share on other sites

Am si eu niste intrebari la care poate-mi puteti raspunde.

 

Toata lumea e de acord, ca resoftare la e39 525d de la 163 cp la 190+ cp este fara riscuri.. sau hai sa zicem.. ca sunt putine riscuri de a deteriora motorul..

 

Daca tinem cont ca pe e60 525d-ul are 177 cp... au crescut puterea motorului doar cu 14 cp.. fata de cat este posibil la e39, si apoi.. la facelift 525d-ul are motor de 2999 cmc.. si 197 cp.... Stiind toate treburile astea.. intreb eu..

Cat de safe este resoftarea de la 163 la 190+ daca cei de la bmw.. pentru a obtine 197 cp.. nu au "resoftat e60 525d de 2,5 L spre mai multi cp, ci au crescut capacitatea cilindrica ?

Parerea mea e ca orice resoftare scade durabilitatea in timp a motorului...

Probabil ca inginerilor de la bmw nu le-a convenit acest aspect.. si au preferat sa mareasca capacitatea cilindrica pentru a obtine aceiasi cai putere ..

Link to comment
Share on other sites

525d 2007 530d 2007

 

cilindree 2993 2993

compresie 17:1 17:1

dimCilindri 84x90 84x90

putere 197 la 3750 235 la 4000

cuplu 400 la 1300 500 la 1750

 

Se pare ca 525d 2007 are exact acelasi motor ca 530d 2007 cu soft mai slab asta in cazul in care turbina si restul sunt identice.

Eu ti-as corect afirmatia si as zice ca la 525d 2007 facelift nu au crescut capacitatea ci pur si simplu au schimbat motorul cu unul de 3l cu soft mai slab.

 

BMW a facut mutarea asta probabil din mult mai multe motive decat cele tehnice sau de fiabilitate. ( Costuri de productie mult mai mici pentru ca in loc sa faci 2 motoare faci unul si pui 2 versiuni de soft diferite, nu mai vorbesc de 535 cu acelasi motor).Salveaza niste milioane bune.

Mai sunt cateva chestii:

1. BMW nu este firma de tuning sa traga cat poate din motoare, mai sunt factori ca fiabilitea, marketing, limitari ale motoarelor din cauza normelor de poluare, chiar si din cauza plafoanelor firmelor de asigurari pentru care un motor poate sa mearga la 60-70 din max. ( gandeste-te la 2.5 benzina si 2.8 bezina(1992-2000), 1 cal putere diferenta si aproape 8-9 ani diferenta).

2. Faptul ca au schimbat motorul cu 3l cu soft mai slab la facelift nu spune neaparat ca 2.5 prefacelift era prost sau era la limita maxima de fiabilitate la 177 cai.

Chiar faptul ca pe 525 motorul de 3l are 197 pe 530d 235 si pe 535d ( evident biturbo) 286 cai arata cam cu ce proportii se lucreaza si cam care este gama de fiabilitate a motorului ( intre 525 si 535 este 45 % crestere de putere - in conditii de fabrica - deci motorul este construit sa reziste probabil la cel putin 300 cai ( stres termic si mecanic) .

Ce vreau sa spun este ca motorul de 3l pe 525 functioneaza probabil la 30-40% din solicitarile la care este capabil sa reziste.( ma refer strict la motor fara instalatii de racire, auxiliare care difera intre motoare). La 2.5 l de pe 525 <2007 probabil este alta situatia , eu cred ca e undeva la 60-70% din cat poate sa dea din fabrica.

Mai departe trage si tu concluzia daca poate sau nu sa reziste un 525 la o resoftare de 17 cai sau nu.

Evident vorbesc de conditii teoretice , cu motorul in stare buna si softul facut profesional.

Iar cu resoftarea parerile sunt impartite eu unul cred ca nu motorul e problema la o resoftare diesel ci transmisia pentru ca se obtin cresteri de cuplu maricele ( 70-100 nN adica vreo 30-40 %).

Link to comment
Share on other sites

nu prea inteleg exact ce face resoftareaa...schimba timpii admisiei ? ... supraalimenteaza mai mult ? deschide turbina mai repede ? :| e cineva priceput care poate sa detalieze ?

Uite aici : http://en.wikipedia.org/wiki/Chip_tuning

P.S. Turbina nu se deschide ca n-are cum ,arata ca 2 ventilatoare cap in cap intr-o carcasa.Unu in admisie unu in evacuare.

Link to comment
Share on other sites

nu prea inteleg exact ce face resoftareaa...schimba timpii admisiei ? ... supraalimenteaza mai mult ? deschide turbina mai repede ? :| e cineva priceput care poate sa detalieze ?

Uite aici : http://en.wikipedia.org/wiki/Chip_tuning

P.S. Turbina nu se deschide ca n-are cum ,arata ca 2 ventilatoare cap in cap intr-o carcasa.Unu in admisie unu in evacuare.

turbina de la bmw... are geometrie variabila...palele isi schimba inclinatia .....la comanda.... de la un senzor de presiune (la asta m-am referit cu deschiderea)

Edited by Stefan_SNK
Link to comment
Share on other sites

nu prea inteleg exact ce face resoftareaa...schimba timpii admisiei ? ... supraalimenteaza mai mult ? deschide turbina mai repede ? :| e cineva priceput care poate sa detalieze ?

Da.. cam asa ceva .. schimba parametri motorului .. timpii de admisie si evacuare .. aprinderea ... cantitatea de benzina/motorina...

Link to comment
Share on other sites

ce face resoftarea este sa modifice debitul de motorina si presiunea cu care vine aceasta , rezultand amestec mai bogat , aer mai mult -> putere mai mare..

 

@l.e. - si cresterea cu 5% a presiunii in turbina

Edited by kretzu
Link to comment
Share on other sites

nu prea inteleg exact ce face resoftareaa...schimba timpii admisiei ? ... supraalimenteaza mai mult ? deschide turbina mai repede ? :| e cineva priceput care poate sa detalieze ?

 

Exista o gramada de site-uri unde poti sa te documentezi, chiar si pe forum s-a mai scris.

Foloseste functia SEARCH!

Link to comment
Share on other sites

la care facelift ? 163 sau 177 ?
buna dimineata' am o problema , ma poate ajuta cineva?

neata...spune problema

am achizitionat un 318 coupe din 2000 , acum o sap. si am o problema cu el .... imi sta permanent becul de la injectie aprins . dimineata cand o pornesc tre' sa astept 2 min sa se incalzeasca motorul ca sa pot sa plec cu ea si regulat la peste 3500 turatii imi da in nas ( rateuri ) ca sa zic asa... de unde este problema:_?

Link to comment
Share on other sites

la care facelift ? 163 sau 177 ?
buna dimineata' am o problema , ma poate ajuta cineva?

neata...spune problema

am achizitionat un 318 coupe din 2000 , acum o sap. si am o problema cu el .... imi sta permanent becul de la injectie aprins . dimineata cand o pornesc tre' sa astept 2 min sa se incalzeasca motorul ca sa pot sa plec cu ea si regulat la peste 3500 turatii imi da in nas ( rateuri ) ca sa zic asa... de unde este problema:_?

probabil filtru benzina murdar...

Link to comment
Share on other sites

ce face resoftarea este sa modifice debitul de motorina si presiunea cu care vine aceasta , rezultand amestec mai bogat , aer mai mult -> putere mai mare..

 

@l.e. - si cresterea cu 5% a presiunii in turbina

 

Se modifica mai multi parametrii: momentul injectiei (poarta denumirea de timing sau avans al injectiei si impreuna cu distributia in timp a cantitatii injectate (durata injectiei) are rolul principal in obtinerea performantelor), se iau in calcul cantitatea de aer ce intra in motor, presiunea aerului, temperatura exterioara, turatia si incarcarea.

Se regleaza presiunea in turbina si volumul din turbina dependente de turatie si incarcatura.

 

In functie de aceste valori ECU calculeaza din cadrul unor grafice (harti) la anumite valori ale turatiei/incarcarii cantitatea de combustibil necesar la injectie.

 

P.S: Cresterea presiunii in turbina poate fi mai mare sau mai mica nu neaparat de 5%.

Link to comment
Share on other sites

bun ...acestea fiind spuse....daca faci aceasta remaparesi sa zicem nu folosesti abuzivstilul de condus sportivnu prea scaziviata motorului.

Supraalimentarea ok... din experienta masinii mele, atunci cand nu mergea corect turbina, nu aveam debit de aer suficient facea ca masina sa urce in ture foarte greu... deci daca supraalimentarea si timpii noii mapari se suprapun corect... ar trebui ca motorul sa urce in ture mai rapid deci tine totul de ce turatie va avea motorul in conditii de stres asta e singura uzura, ca sunt alti timpi ? ... ca geometria variabiala se schimba mai tarziu ca.... supra alimentarea nu e la 1bar ...e la 1 bar jumate... nu cred ca sunt relevante... totul tine de mecanica si fortele din motor.

Deci in concluzie ... daca ai chiptuning si nu abuzezi de motor... e posibil sa te duca la fel

 

Puteri diferite ma gandesc ca se scot din motoarele mai noi strict din motive tehnice... ele avand timpii deja optimizati pentru performante crescand doar ...cilindreea motorului pentru a functiona mai relaxat.

Edited by Stefan_SNK
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.