Jump to content

Comenzi pe volan


b10sct

Recommended Posts

daca ai volan sport sau M , atunci verssatu are dreptate: sunt doar 2 cleme !!!

 

vei gasi 2 orificii in lateralele volanului prin care trebuie introdusa o surubelnita plata cu care deblochezi acele sigurante (in forma de arc)... dupa aceea airbagul iese foarte usor.

 

torx de 30 ai nevoie doar la volan in 4 brate...

Link to comment
Share on other sites

Am incercat in pauza, dar fara succes. Imi e frica sa apas ...

 

Eu am pe spatele volanului 2 gauri, astupate, dar cu o taietura pe mijloc.

Cum trebuie procedat, mai exact?

 

LE: acum doar am vazut postul. Incerc cu una mai lunga ... deci exact pe taietura aia? asa sa bag surubelnita?

VOLAN.bmp

Edited by vl4d
Link to comment
Share on other sites

Am incercat in pauza, dar fara succes. Imi e frica sa apas ...

 

Eu am pe spatele volanului 2 gauri, astupate, dar cu o taietura pe mijloc.

Cum trebuie procedat, mai exact?

intorduci surubelnita in gaurile alea, fix orizontal (nu misti stanga dreapta sus jos deloc) cum ti-am spus, si apesi usor ...ar trebui sa simti ca un arc ce-ti opune rezistenta...

Link to comment
Share on other sites

Am reusit :D

Inca nu am cablurile, dar am vrut sa pun partea aia cu butoanele :twoup:

Am observat ca in volan este o mufa cu 4 pini, exact ca cea ce pe partea cu butoanele.

 

 

Intrebare: trebuie cablurile alea neaparat? adica au ceva special? sau pot sa pun eu alte cabluri? Daca ma gandesc mai bine, alea au ceva mufe .. deci mi-am raspuns eu singur la intrebare :twoup:

Edited by vl4d
Link to comment
Share on other sites

Am reusit :D

Inca nu am cablurile, dar am vrut sa pun partea aia cu butoanele :twoup:

Am observat ca in volan este o mufa cu 4 pini, exact ca cea ce pe partea cu butoanele.

 

 

Intrebare: trebuie cablurile alea neaparat? adica au ceva special? sau pot sa pun eu alte cabluri? Daca ma gandesc mai bine, alea au ceva mufe .. deci mi-am raspuns eu singur la intrebare :twoup:

uite aici ...

volan_MFL_GRA_montaj_1.doc

volan_MFL_GRA_montaj_2.doc

Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie activat nimic. Iar legaturile le poti face si tu.

 

Eu am avut pe e46 volan cu comenzi, dar se pare ca fostul proprietar schimbase volanul, probabil pentru ca masina suferise un accident. Si am cumparat cablurile de la AB cu 15 euro si le-am legat. Pilotul automat nu mergea pentru ca masina nu avea asa ceva, insa comenzile de la cass si telefon mergeau.

daca mai ai E46 ul ala vezi ca firul ala lung albastru cu negru care merge in box-ul de sub capota l-ai bagat la un pin gresit si deaia nu iti merge Pilotul automat

Toate vin cu instalatia de pilot automat

 

Chiar ieri am montat un volan sport cu comenzi in locul unui volan cu airbag caramida, si fara comenzi

Link to comment
Share on other sites

Volanul de M3 cu tot cu airbag e 40 de milioane fara tva , am vrut si eu sa-mi pun , si am lasat-o balta cand am vazut pretul. Cel sport cu 3 spite era 32 de milioane fara Tva , airbagul rotund costa cel mai mult cam 25-26 de milioane cu totul . Aici vb de piese noi, asa pe e-bay poate gasesti dar sunt second, si nu m-as increde intr-un airbag care-a fost adus miscat in toate partile intr-o cutie.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=32&fg=35

 

in partea de jos ai si preturile la bmw. bine in Romania probabil cum e bishnitza probabil tiau cerut peste 1000 euro, dar un volan de M cu tot cu butoane si airbag costa sub 800 de euro

Link to comment
Share on other sites

wlf .... eu am intrebat la filaret ... mai acu vreo luna si mi'a zis tipu ala ca de la volanul multifunctional pleaca trei fire ... unu la cas, unu nu stiu unde si unu la motor... probabil nu ai luat cablu pentru motor ...

 

Evident, daca te uiti in instructiuni, iti si arata ca sunt 3 fire. Unul se duce in mufa de la computerul masinii. Nici unu nu se duce la cass. Se leaga imediat in spatele consolei de lumini, in manunchiul acela gros de fire.

 

Daca nu ai masina echipata din fabrica cu pilot automat, nu iti va merge, decat daca este model dupa 2002, cu clapeta electronica. Scrie si in instructiuni chestia asta.

 

este vorba de 2 randuri de cabluri

1. scurt (10 cm) si are mufe la ambele capete. Vine conectat in piesa cu butoanele de pe volan, si in butucul de directie unde vine si volanul prins.

2.un cablu din 3 fire 2 mai scurte si unul mai lung. Capatul unde firele sunt egale firele vin adaugate intr-o mufa(pe care o scoti sa poti lucra) care este sub butucul pe care vine prins volanul vin adaugate in pinurile 8 9 10

in partea cealalta cele 2 fire mai scurte se duc pana la mufa care intra in modulul de lumini din stanga(unde pui mana si aprinzi farurile) cauti acolo firele de aceasi culoare si le conectezi pe traiect. Iti va mai ramane un fir lung albastru negru pe care il treci in cutia aflata in stanga sub capota

aici difera locul unde trebuie insertat in functie de modelul masinii, daca vrea cineva tutorialul in engleza sa ma contacteze cu un mesaj privat.

 

Este vorba de maxim 1 ora de munca ( mai mult e de demontat la carcase capace etc )

Link to comment
Share on other sites

este vorba de 2 randuri de cabluri

1. scurt (10 cm) si are mufe la ambele capete. Vine conectat in piesa cu butoanele de pe volan, si in butucul de directie unde vine si volanul prins.

2.un cablu din 3 fire 2 mai scurte si unul mai lung. Capatul unde firele sunt egale firele vin adaugate intr-o mufa(pe care o scoti sa poti lucra) care este sub butucul pe care vine prins volanul vin adaugate in pinurile 8 9 10

in partea cealalta cele 2 fire mai scurte se duc pana la mufa care intra in modulul de lumini din stanga(unde pui mana si aprinzi farurile) cauti acolo firele de aceasi culoare si le conectezi pe traiect. Iti va mai ramane un fir lung albastru negru pe care il treci in cutia aflata in stanga sub capota

aici difera locul unde trebuie insertat in functie de modelul masinii, daca vrea cineva tutorialul in engleza sa ma contacteze cu un mesaj privat.

 

Este vorba de maxim 1 ora de munca ( mai mult e de demontat la carcase capace etc )

 

 

Sa iti traiasca familia sefule.

O mica intrebare: la airbag nu vine legat nimic? Adica nu i se schimba mufa sau ceva?

Link to comment
Share on other sites

Sa iti traiasca familia sefule.

O mica intrebare: la airbag nu vine legat nimic? Adica nu i se schimba mufa sau ceva?

la airbag vin 2 mufe care se unesc intr-unul singur la capatul care vine prins in butuc dar cablul ala vine cu airbagul vechi si conexiile de la unu la celalalt se potrivesc

Edited by livio
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Nu trebuie activat nimic. Iar legaturile le poti face si tu.

 

Eu am avut pe e46 volan cu comenzi, dar se pare ca fostul proprietar schimbase volanul, probabil pentru ca masina suferise un accident. Si am cumparat cablurile de la AB cu 15 euro si le-am legat. Pilotul automat nu mergea pentru ca masina nu avea asa ceva, insa comenzile de la cass si telefon mergeau.

daca mai ai E46 ul ala vezi ca firul ala lung albastru cu negru care merge in box-ul de sub capota l-ai bagat la un pin gresit si deaia nu iti merge Pilotul automat

Toate vin cu instalatia de pilot automat

Chiar ieri am montat un volan sport cu comenzi in locul unui volan cu airbag caramida, si fara comenzi

WRONG !

Link to comment
Share on other sites

si unde se vede daca are EML? fizic!

exact cum spunea si colegul at_b: ar trebui sa ai sub pedala de acceleratie un releu, adica o cutiuta neagra, la loc vizibil totusi...

 

si bineinteles, atunci cand pui contactul in poz.2, trebuie sa se aprinda un martor verde EML

 

cam atat...

 

bafta

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.