Jump to content

cunoaste cineva subiectul RECAROSARE?


Recommended Posts

Nu am trecut prin acea experienta, spun doar ce stiu din unele surse. Era bine daca spuneai exact ce te intereseaza ... motorul sau recarosarea.

 

Pt motor daca il schimbi cu unul identic trebuie sa-ti faci o declaratie la notar pe propia raspundere precum ca nu e furat, daca ai si acte la el e si mai bine. De o vreme e considerat consumabil si nu trebuie sa mai mergi la RAR daca il schimb. Daca il schimbi cu alt motor de putere mai mare se merge la rar si se omologheaza ... dar si aici trebuie sa ai grija ca se omologheaza motoarele doar peste 40 sau 45% peste puterea vmotorului original. Deci daca ai pe masina un motor de 140 de cai ... iti omolgheaza maxim unul de 200 de cai. Asta in cazul motoarelor provenite de pe alte masini, gen motor de Golf 2 montat pe o dacie. Acum am vazut ca pe E36, E46 sunt si motoare de 1.6 si de 2.5 ... ori daca motorul pe care vrei sa-l montezi este montat pe aceasi varianta de masina ca si a ta nu cred ca o sa ai probleme la omologare. Nu cunosc exact dar un 2.5 are frane pe discuri pe spate ... si nu stiu daca cei de la rar te lasa sa pui un 2.5 pe o masina cu 1.6 si sa ramai cu franele spate pe tamburi.

 

Pt recarosare ... nici aici nu stiu toate detaliile, doar ca e obligatoriu ca recarosarea sa o faci cu o caroserie mai noua ca ani, fata de cea actuala ... nu mai veche. Dupa ce schimbi caroseria trebuie sa mergi la rar pentru recarosare si sa-ti schimbi actele. Aici iti verifica seriile, se cauta in baza de date sa nu fie furata + alte hartii. La rar te obliga sa faci recarosarea intr-un service specializat si de acolo sa-ti dea toate hartiile care sa-ti dovedeasca ca lucrarea s-a facut exact acolo + factura, certificat etc.]

 

Oricum o dai tot pe la rar ajungi, si aici ai de cheltuit alti bani. Eu zic sa intri pe sit-ul lor si sa intrebi exact. Tu stii mai bine ce vrei de la masina. Si sa nu uiti sa-ti faci un calcul inainte ... ca poate e mai rentabil sa schimbi direct masina cu alta mai puternica.

Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pt informatii.

Ca idee, am un Mitsubishi Pajero 3.5i din 1997 si ma costa (dupa noua taxa) in jur de 15.000 E inmatricularea....asa ca prefer sa gasesc un model similar deja inmatriculat avariat, sa cumpar actele si sa sustin ca fac recarosare si schimbare de motor la cea avariata, dar sa o pastrez pe a mea intacta. Interesant e sa aflu cat m-ar costa o astfel de operatiune....

Edited by X X L
Link to comment
Share on other sites

Daca mai astepti poate mai raspunde si altcineva care cunoaste mai bine problema. Eu zic ca ar merge treaba, numai ca Pajero sunt masini cam rare ... si sa mai gasesti si una deja avariata cam greu. Poate sa iesi cu autobuzul la plimbare si sa astepti unul intreg si inscris la colt de strada :)) Edited by ziemenz
Link to comment
Share on other sites

ca sa faci operatiunea de care spuneai, trebuie sa retii 2 aspecte:

 

1. recarosarea presupune schimbul de caroserie/sasiu cu pastrarea motorului original al masinii inmatriculate... asta inseamna ca pe sasiul noii masini va trebui sa muti motorul masinii deja inmatriculate, dupa care trebuie sa le prezinti pe ambele la RAR pt omologare artizanala, tot atunci ti se face si ITP...

 

2. dupa aceea, poti muta din nou motorul tau original pe sasiul de unde l-ai luat... sau poti face din 2 motoare unul beton, si astfel nu va mai fi nevoie de atatea complicatii.

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa te prezinti la RAR initial cu masina din acte pentru acceptul de recarosare.....apoi intr-un service autorizat pentru astfel de operatii ( eu unul nu cunosc vreunul pe o raza de 50km in jur ) , care sa efectueze schimbarea doar a caroseriei pe masina lovita. Chiar daca nu se face asa service-ul trebuie sa aiba aparatura pentru asta , inclusiv stand pentru structura de rezistenta a auto . paralelism dintre lonjeroane , distantele prevazute de fabricant. In lipsa aparaturii nu au implicit nici autorizatie . Din auzite s-ar plati taxa de inmatriculare si asa .....mai bine renunti. In principiu caroseria trebuie sa fie exact acelasi model ( in cazul unui BMW de ex .. e46 sedan doar cu e46 sedan ).Umblatura plus taxele legale si "nelegale" nu merita.
Link to comment
Share on other sites

@maitre: procedura este relativ simpla, adica pasii sunt putini...

 

insa ca orice lucru simplu in Romania, este foarte complicat de rezolvat !

 

ai mai sus conditiile legale de recarosare si schimb motor... tot pe site-ul www.rarom.ro gasesti si lista service=urilor autorizate care pot face schimbul de caroserii...

 

succes !

Link to comment
Share on other sites

am facut eu asa ceva in vara asta...tot ca sa nu mai platesc taxa... aveam masina inmatriculata avariata rau de tot in spate si am cumparat una neinmatriculata cu fata putin lovita. Deoarece am pastrat masina inmatriculata-motor se numeste recarosare pt ca am venit cu alta caroserie (desi practic am pus pe cea neinmatriculata alt motor :) )

cu actele nu e greu...

iei masina avariata si impreuna cu actele celeilalte te duci la rar ca sa-ti dea acceptul de recarosare... daca e avariata rau nu e nici o problema...

Urmatorul pas este sa o duci intr-un service autorizat sa faca schimbul de motor de pe masina avariata pe cea buna... - trebuie sa fie specificata in actele service-ului exact marca de masina pe care o ai tu ca sa poata sa-ti faca recarosarea.

Dupa ce e gata schimbul mai faci o vizita pa rar pentru reomologare.

Dupa aceea esti bun de drum !!!

Link to comment
Share on other sites

am facut eu asa ceva in vara asta...tot ca sa nu mai platesc taxa... aveam masina inmatriculata avariata rau de tot in spate si am cumparat una neinmatriculata cu fata putin lovita. Deoarece am pastrat masina inmatriculata-motor se numeste recarosare pt ca am venit cu alta caroserie (desi practic am pus pe cea neinmatriculata alt motor :) )

cu actele nu e greu...

iei masina avariata si impreuna cu actele celeilalte te duci la rar ca sa-ti dea acceptul de recarosare... daca e avariata rau nu e nici o problema...

Urmatorul pas este sa o duci intr-un service autorizat sa faca schimbul de motor de pe masina avariata pe cea buna... - trebuie sa fie specificata in actele service-ului exact marca de masina pe care o ai tu ca sa poata sa-ti faca recarosarea.

Dupa ce e gata schimbul mai faci o vizita pa rar pentru reomologare.

Dupa aceea esti bun de drum !!!

 

multumesc pentru informatii. cu cheltuielile cum a fost?

Link to comment
Share on other sites

de cheltuieli ce sa-ti zic...

depinde de service-ul unde o faci...si ce ai de facut

trebuie sa ai grija si la financiar cum faci - daca epava e inscrisa la fisc trebuie ca dupa ce scapi de ea(scheletul), sa duci o hartie de la o firma de colectare fier vechi care sa ateste ca ai dat-o la taiat + radierea - daca nu duci astea nu ti-o scoate de la impozit.

 

Apoi cu masina noua - RAR reomologare - Financiar inscriere - Politie talon - DRUM BUN !!!

 

socoteste mutatul motorului care nu poate fi mai mult de 10-15 milioane + daca mai ai ceva de facut pe langa - vopsitorie - tinichigerie etc. + taxele la RAR(nu stiu cat mai sunt acum - nu sunt decat 3 luni de cand am facut eu dar la noi toate se shimba peste noapte - da un tel. la RAR).

recomand RAR Bucuresti - nu am avut nici o problema cu ei... ba mai mult nici nu a vrut sa ia bani omu' (un tip la vreo 30-35 de ani si el posesor de e39, chiar vindea unul frumos in vara - fabricatie 2003) - jos palaria - mi-a dat si recomandari de intretinere a masinii :)

Daca e in regula masina - acte/tehnic - nu-ti fa nici o problema.

Grija mare sa fie autorizat service-ul - daca nu e nu iti reomologheaza masina si tre sa te duci la alt service sa-ti dea o hartie de conformitate - alergatura in plus.

Daca ai epava inmatriculata si caroseria in stare buna neimatriculata - in ziua de azi e chiar o afacere sa scapi taxa de poluare...

Edited by mihai845
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

pai nici nu o sa te lipesti... codurile motor sunt diferite, asta inseamna ca si motoarele in sine sunt diferite... :)

 

scuzati-ma ca intreb si eu tocmai acum, dar motorul trebuie sa aibe aceeasi putere? ??

da, motoarele trebuie sa fie IDENTICE ca parametri !

Link to comment
Share on other sites

Initial trebuie pastrat motorul de pe masina inmatriculata in Ro......dupa ceva timp se poate face si schimbul de motor......nu trebuie sa fie neaparat identic sau de acceasi putere......sa fie de pe acelasi tip de caroserie. Nu se poate schimba masina cu totul din prima......legal :) , recarosare inseamna schimb de caroserie.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.