Jump to content

electro supapa ?


b72wwe

Recommended Posts

Salut bmw-isti

 

Doresc sa aflu ce importanta are electro supapa care se afla langa debitmetru(bmw e30 316i 1989 m40) care are o priza si doua furtune (unul vine din galeria de admisie si unul din rezervor care trece printr-un filtru.(eu nu o mai am,si ralantiul este nu foarte regulat)

Edited by b72wwe
Link to comment
Share on other sites

Salut bmw-isti

 

Doresc sa aflu ce importanta are electro supapa care se afla langa debitmetru(bmw e30 316i 1989 m40) care are o priza si doua furtune (unul vine din galeria de admisie si unul din rezervor care trece printr-un filtru.(eu nu o mai am,si ralantiul este nu foarte regulat)

60884[/snapback]

 

Supapa permite introducerea in galeria de admisie si arderea vaporilor de benzina recuperati din rezervor. Importanta nu e majora decat in ceea ce priveste emisiile poluante. Ar trebui sa mearga si fara ea.

Charcoal Canister se numeste vasul acela ce seamana cu un filtru. E umplut cu carbune activ pentru retinerea vaporilor de benzina.

Scopul sistemului este reducerea poluarii.

 

De ce nu mai ai supapa ?

Conductele ramase sint obturate ? Daca trage aer fals nu e in regula si clar motorul merge neregulat. Mai ales la ralanti.

Link to comment
Share on other sites

Salut bmw-isti

 

Doresc sa aflu ce importanta are electro supapa care se afla langa debitmetru(bmw e30 316i 1989 m40) care are o priza si doua furtune (unul vine din galeria de admisie si unul din rezervor care trece printr-un filtru.(eu nu o mai am,si ralantiul este nu foarte regulat)

60884[/snapback]

 

 

Supapa respectiva este foarte importanta pentru mersul motorului.Exista anumite modele fara aceasta supapa, dar au in schimb o rezistenta calibrata, in mufa respectiva.Deoarece masina are catalizator, amestecul de benzina este reglat si in functie de activarea valvei respective.Nu ar avea importanta doar daca computerul ar fi codificat pentru benzina cu plumb,deci fara catalizator.

 

Ar fi bine sa o pui la loc :blink:

Link to comment
Share on other sites

Supapa respectiva este foarte importanta pentru mersul motorului.Exista anumite modele fara aceasta supapa, dar au in schimb o rezistenta calibrata, in mufa respectiva.Deoarece masina are catalizator, amestecul de benzina este reglat si in functie de activarea valvei respective.Nu ar avea importanta doar daca computerul ar fi codificat pentru benzina cu plumb,deci fara catalizator.

 

Ar fi bine sa o pui la loc :blink:

60929[/snapback]

 

asa am cumparat masina cu furtunul din galerie obturat,in alta ordine de idei masina nu are catalizator (este dintre ultimele modele fara)

multumesc mult pt.raspuns

Link to comment
Share on other sites

Supapa respectiva este foarte importanta pentru mersul motorului. Deoarece masina are catalizator, amestecul de benzina este reglat si in functie de activarea valvei respective.Nu ar avea importanta doar daca computerul ar fi codificat pentru benzina cu plumb,deci fara catalizator.

60929[/snapback]

 

 

Da-mi voie sa te contrazic.

Acea electrovalva la care se ne referim aici nu are nici o legatura cu existenta catalizatorul si nu contribuie la reglarea amestecului de benzina.

Singurul ei rol este de a reduce poluarea prin impiedicarea raspandirii in atmosfera a vaporilor de benzina din rezervor. Atat si nimic mai mult.

Vaporii de benzina din rezervor in loc sa fie eliberati in atmosfera sant colectati in "Charcoal Canister". De aici prin electrovalva sant introdusi in galeria de admisie pentru a fi arsi.

Cand electrovalva e deschisa vacumuul din galeria de admisie absoarbe vaporii de benzina din canistra.

 

Pentru a nu influenta sesizabil mersul motorului calculatorul comanda deschiderea valvei DOAR in anumite conditii. Deschiderea se face o scurta perioada de timp cat e necesar sa se goleasca canistra de vapori.

Conditiile de actionare a electrovalvei :

1. sonda Lambda este activa, adica a ajuns la temperatura de functionare normala si este capabila sa masoare corect

2. temperatura lichidului de racire este peste 67 grade celsius, deci motorul este "cald"

3. motorul este in sarcina - in gol deschiderea electrovalvei ar modifica vizibil mersul motorului, in sarcina nu se prea simte.

 

Deschiderea valvei se face treptat in mai multe faze ( tot pentru a nu "strica" mersul motorului ) :

In prima faza valva se incepe sa se deschida 10 ms si se inchide 150 ms.

Treptat creste timpul de deschidere pana cand valva e complet deschisa. Asta se petrece cam in 16 cicluri.

Dupa asta incepe procesul invers pana cind valva este complet inchisa.

Tot procesul dureaza 6 minute si se reia dupa 1 minut.

In timpul procesului de deschidere valva este deschisa in sarcina si se inchide la decelaratie pe perioada franei de motor.

 

Timpii sant informativi, pot fi diferiti de la un model la altul.

 

Conform reglementarilor privind poluarea calculatorul testeaza valva ( daca e intrerupta electric ) si da un mesaj de eroare daca e defecta.

O valva defecta influenteaza mersul motorului doar daca ramane deschisa.

 

 

Exista anumite modele fara aceasta supapa, dar au in schimb o rezistenta calibrata, in mufa respectiva.

60929[/snapback]

 

Ce fel de rezistenta ?

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Da-mi voie sa te contrazic.

60954[/snapback]

 

 

Poti sa ma contrazici cat vrei :blink:

 

Masinile care au fost concepute pentru benzina cu plumb,nu au avut sistemul de ventilatie.Multe masini au fost supuse transformarii de la kat la non kat.In prima faza transformarea s-a facut prin schimbarea rezervorului de benzina si scoaterea sistemului de ventilatie.Mai tarziu, masinile care au fost transformate au pastrat sistemul datorita normelor de poluare.

 

 

Ce rezistenta?

 

Asta:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...205&hg=13&fg=15

 

 

Nr7.

 

Te las pe tine sa ii descoperi importanta,pentru ca oricum le stii pe toate :)

Link to comment
Share on other sites

Poti sa ma contrazici cat vrei :blink:

60980[/snapback]

 

Nu are sens sa fii ironic inutil.

 

Raspunsul meu si precizarile au avut ca scop sa-i explic ce rol are cea valva si cum poate sa-i influenteze functionarea.

Deja am divagat cam tare.

Ceea ce am vrut sa arat e ca valva aceea nu are alt rol dacat reducerea emisiilor si daca e scoasa si furtunele sint obturate ca sa nu traga aer fals nu influenteaza mersul motorului. Era intrebarea initiala a lui b72wwe.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...205&hg=13&fg=15

Nr7.

 

Te las pe tine sa ii descoperi importanta,pentru ca oricum le stii pe toate :)

60980[/snapback]

 

Asta e un fel de gluma ???

 

Nu era mai simplu sa-ti spui punctul tau de vedere si sa dai raspunsul la obiect fara sa fii .... ?

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Nu are sens sa fii ironic inutil.

 

Raspunsul meu si precizarile au avut ca scop sa-i explic ce rol are cea valva si cum poate sa-i influenteze functionarea.

Deja am divagat cam tare.

Ceea ce am vrut sa arat e ca valva aceea nu are alt rol dacat reducerea emisiilor si daca e scoasa si furtunele sint obturate ca sa nu traga aer fals nu influenteaza mersul motorului. Era intrebarea initiala a lui b72wwe.

Asta e un fel de gluma ???

 

Nu era mai simplu sa-ti spui punctul tau de vedere si sa dai raspunsul la obiect fara sa fii .... ?

60983[/snapback]

 

 

Hai ca o dam in off topic si nu are sens.Imi pare pentru gluma,daca te-a deranjat imi cer scuze.

 

Discutie incheiata.

Link to comment
Share on other sites

Revenind la subiect, b72wwe nu ne-ai zis daca ai obturat conductele la care era conectata valva , ca sa nu traga aer fals pe acolo.

 

Mai e o varianta. Daca calculatorul a fost programat sa considere acea valva atat de importanta incat sa treaca in limp mode cand o detecteaza defecta, atunci motorul va merge mai naspa.

Il poti pacali lasand valva conectata electric, daca o mai ai.

Daca nu, poti pune in conector o simpla rezistenta cu aceeasi valoare cu a valvei, astfel incat calculatorul sa nu detecteze lipsa ei.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Daca motorul a avut valva respectiva,iti recomand sa faci rost de ea si sa o pui la loc.Ideea este ca totul sa fie asa cum a fost initial.Nu merita sa faci tiganeli si improvizatii.

 

Parerea mea

61013[/snapback]

 

Evident asa e cel mai bine :blink:

 

Probabil insa ca totul este o problema de costuri, ca altfel nu s-ar mai fi chinuit cu improvizatii. Daca in rest sistemul e OK, valva nu costa prea mult.

 

Intrebarea ar fi pe unde s-ar mai elimina vaporii din rezervor daca se anuleaza sistemul, ca alta aerisire nu mai are. Probabil se "autoregleaza" : cand presiunea creste suficient de mult, scapa pe undeva pe unde-i mai slab .... :)

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Pai lumineaza-ne tu mai Paul, ca de citit din TIS vad ca stii sa citesti bine. Mai greu cu practica asta.

61016[/snapback]

 

Forget it.

 

Vad ca unora le plac doar raspunsurile vagi.

Consider de bun simt documentarea - chiar prin citirea atenta a TIS-ului - inainte de posta ceva aici. Alfel valoare informatiilor de aici va fi destul de redusa.

 

Daca unii s-au nascut invatati si nu mai au nevoie sa citeasca nimic ii las pe ei sa posteze in continuare. Probabil ca mai au un pic si memoreaza si cartea de telefon.

 

Sa stii wlf ca nici cu practica nu stau prea rau.

Am "citit" si pe acolo cate ceva .

 

Pe ziua de azi de 2 ori am avut parte de misto-uri ieftine, si asta chiar din partea moderatorilor !

 

PS.

Nu am fost mai off-topic decat cei 2 moderatori ...

Link to comment
Share on other sites

Daca unii s-au nascut invatati si nu mai au nevoie sa citeasca nimic ii las pe ei sa posteze in continuare. Probabil ca mai au un pic si memoreaza si cartea de telefon.

 

Pe ziua de azi de 2 ori am avut parte de misto-uri ieftine, si asta chiar din partea moderatorilor !

 

PS.

Nu am fost mai off-topic decat cei 2 moderatori ...

61017[/snapback]

 

 

Ce ti-am scris azi, nu a fost misto de 2 lei.Am fost foarte serios.Poti sa ma contrazici cat vrei,nu ma deranjeaza.Am gresit ca mi-am permis sa fac o gluma cu tine si mi-am cerut scuze.

Te rog sa ai bunul simt si sa nu imi arunci vorbe de genul asta.Nu ne tragem de sireturi, sub nici o forma.

Link to comment
Share on other sites

Pai mai Paul, daca citeai bine topicul de la inceput, ai fi vazut ca omul NU are pe masina valva respectiva, sau cel putin asa specifica in primul post. In schimb repede ai deschis TIS-ul, Haynes-ul sau ce ai tu, si ai bagat ce ai citit acolo.

 

In alta ordine de idei, asta cu mistoul ieftin si offtopicul sunt relative, daca te-a deranjat, inseamna ca te-ai simtit cu musca pe caciula. Mereu scrii povesti citite din tot felu de documentatii, desi raspunsul putea fi dat in doua propozitii. A fost doar o ironie, care in mod normal, ar fi trebuit sa o ignori daca te consideri atat de destept.

 

Si te sfatuiesc sa nu te enervezi foarte tare ca sa nu iti pierzi cumva controlul si sa trebuiasca sa fiu "on topic", ca si moderator. Stiu ca e frumos sa fi tu ala care e ironic, dar e aiurea cand esti ironizat.

Link to comment
Share on other sites

Pai mai Paul, daca citeai bine topicul de la inceput, ai fi vazut ca omul NU are pe masina valva respectiva, sau cel putin asa specifica in primul post. In schimb repede ai deschis TIS-ul, Haynes-ul sau ce ai tu, si ai bagat ce ai citit acolo.

 

In alta ordine de idei, asta cu mistoul ieftin si offtopicul sunt relative, daca te-a deranjat, inseamna ca te-ai simtit cu musca pe caciula. Mereu scrii povesti citite din tot felu de documentatii, desi raspunsul putea fi dat in doua propozitii. A fost doar o ironie, care in mod normal, ar fi trebuit sa o ignori daca te consideri atat de destept.

 

Si te sfatuiesc sa nu te enervezi foarte tare ca sa nu iti pierzi cumva controlul si sa trebuiasca sa fiu "on topic", ca si moderator. Stiu ca e frumos sa fi tu ala care e ironic, dar e aiurea cand esti ironizat.

61020[/snapback]

Dragii mei BMW-isti constat cu tristete ca subiectul ''electro supapa,, a creat disensiuni ,promit ca voi veni cu subiecte mai soft(precum stergator parbriz,antena, glumesc)

 

In speranta unei forumizari cat mai placute doresc sa ridic urmatoarele PROBLEME:

-dopul existent in galeria de admisie pare pus de profesionisti

-furtunul care vine din rezervor nu este obturat(am constatat cand stau cu nasul deasupra motorului,vine un miros destul de puternic de benzina)

-masina a fost fara supapa (cand a fost cumparata)

-Intrebare?

are careva din intamplare o supapa (sa verific prin montarea ei daca dispare tremuratul din relanti) :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.