Jump to content

Consum de combustibil


octavian

Recommended Posts

Am cautat un topic despre consum in general la Seria 3 si n-am gasit, Este adevarat ca o serie de informatii pe ici pe colo se mai gasesc.

Cred ca ar fi o idee buna sa stim cam care este consumul in diverse conditii sau in medie. E adevarat ca e discutabil, depinde de stilul de mers de masina, de vechime si de multe altele dar cred ca este totusi util.

Eu am un obicei si folosesc un programel pe PDA in care scriu consumul, kilometrajul, costul, tipul combustibilului si statia unde alimentez. Pare pedant dar nu este. Asa am facut si cu Skoda pe care am avut-o inainte.

Daca e ok topicul si de interes revin cu detalii.

bai frate daca aveti bmw mergeti cu masina ,

a-ti vazut vre-o reclama cu bmw cosuma putin?

poi masinile aste au mult mai multe evantaje decit masinilre care consuma putin.....

placerea de a conduce ,placerea de a depasii,de a intr in curbe,s.a.m.d....

poim deaia mi-am luat bmw sa ma iau la intrecere cu skoda,focus,golf,megan? consider ca sunt 1 clsa mai sus si chir nu mai conteaza 1 litru in + cind conduci un bmw ,cel putin pentru mine.

bafta la consum! daca sunteti curiosi va spun cum am ajuns sa-mi iau bmw ca eram fan passat.

 

 

Reply rapid pt un e46, facelift, 318d: l

a 220 kmh consum indicat 12%

la 90 kmh pe autostrada consum indicat 3% !!!!

Medie la pompa in jur de 7%, oricum mult mai bine decat fostul Ford Focus cu motor de capacitate mult mai mica(1,6 l benzina) si consum de 9% la pompa.

daca aud astia de la bmw ca ai mers cu atit /h te cumpara cu masina, cum mergi mai daraga mai mult decit in carte? esti mecanic?

 

 

...bai frate (vorba ta) Scrie si tu romaneste cu litera mare la inceput de propozitie.

Link to comment
Share on other sites

[Numele quote = 'CSL 3' date = '14 / Jun/2007, posta 12:01 '= '248284']

Computerul de bord imi arata ONU pentru consum de 7.5. Cel mai mult merg in oras.

Dar cu ONU, plin de motorina merg cam 600-700 de km, maxim 750 km, tinand cont, ca rezervorul este de 63 de litri, daca nu ma insel, Care este consumul?

[/ quote]

tu nu stii mate nici un pic 63 litrii : la 750 km parcursi tie iti da 7,5 consum ,poi daca in carte simulat este 8,1 se stie ca adevarat este cel putin cu 1 litu in +, ce discutam aici ne frierim?

asta cred ca este forum pe bune nu cacealma poi daca ai nevoie de ceva vreodata si iti baga cineva ceva la chto iti convine?

hai sa vb serios!!!!!!

 

Salut,

 

Mergi numai 750 KM cu 63 de litri de motorina???

Consumul tau ar fi urmatorul 63/750*100 =8.4 JALE FRATE-))) mai bine a mea 63 litri benzina 876 km pana la ultimul strop am mers-))

Edited by E46 320I
Link to comment
Share on other sites

de ce schimbi intre 3500 si 4500 rpm ? ce simti [in bine la puterea masinii] dupa turatia asta ??????????????????????????

 

 

Cel putin la masina mea la condus sportiv cand schimb la 4000 de ture in treapta superioara turatia scade la 3000 si merge linear (la viteza mare). Daca schimb la 3000 de ture scade la 2000 ture in treapta superioara dar se simte o scadere a puterii. Nu stiu cand intra turbina dar cuplul maxim eu il simt abia dupa 2500 de ture desi cartea masinii spune ca ar fi pe la 2000 de ture.

Am observa ca motorul nu trebuie sa scada sub 2500 de ture pentru a merge linea.

Schimb la 3500-4500 in afara orasului pentru ca in oras nu se justifica sa chinui motorul asa ca nu prea ai nici timp sa accelezi la asa turatii in orasele noastre si cu gropile din asfalt ar trebui sa franezi non-stop. In oras schimb maxim la 3000 dar doar daca se justifica.

Nu merg tot timpul asa! In ultima vreme alimentez mereu pana la plin si verific mereu consumul iar de la o alimentare la alta incerc diferite stiluri de condus pentru a vedea cum influenteaza consumul!

In general in afara orasului schimb vitezele intre 3000-3500 ture!

 

Concluzia mea pana in prezent (nu ca ar fi ceva ce nu se stie): consumul e influentat foarte mult de stilul de condus si de calitatea carburantului!

- condus sportiv consum mai mare

- carburant mai bun consum mai mare

Link to comment
Share on other sites

La diesel nu e mare lucru dupa 2000rpm, deoarece acolo e deja cuplul maxim, nu vad rostul sa accelerezi mereu pana la 4000. La benzinare se simte puterea odata cu cresterea turatiei.

 

 

Si la diesel si la benzina conteaza turatia! Diferenta intre ele se face d.p.d.v. al cuplului raportat la turatie (la diesel acesta se obtine la turatii mai mici decat la bentina).

D.p.d.v. al cailor putere si la diesel si la benzina acestia se obtin aprope de turatia maxima!

Extras din cartea masinii:

- 320d - 100kW(136CP) la 4000 rotatii pe minut - PUTERE (de aici vin "caii putere")

- 280Nm la 1750 rotatii pe minut - CUPLU (momentul motor)

- 318i - 87kW(118CP) la 5500 rotatii pe minut - PUTERE (de aici vin "caii putere")

- 180Nm la 3900 rotatii pe minut - CUPLU (momentul motor)

 

La un diesel la 1750 de rotatii ai cuplu maxim dar ca motorul sa aiba putere maxima mai ai nevoie de 2250 de ture!

La benzina la 3900 de rotatii ai cuplu maxim dar ca motorul sa aibĂŁ putere maxima mai ai nevoie de 1600 de ture!

 

Si la diesel se simte puterea o daca cu cresterea turatiei nu doar la benzina!

Ceea ce simti la 2000 de ture nu e puterea motorului ci cuplul lui. Adevarata puterea a motorului o simti la turatia maxima!

Link to comment
Share on other sites

La vw e de pe la 1800; la BMW e mai sus - pe la 2500; Oricum nu cred ca exista un argument obiectiv sa schimbi intre 3500-4500.

Nu castigi nimic in sensul asta. Pe banii tai schimbi la cat vrei...

 

 

Nu te supara dar daca nu castigi nimic turand dupa 2500 de ture de ce nu au marcat turometrul doar pana 2500 de ture?

Nu crezi ca exista o explicatie pentru care nemtii au facut ca la un diesel turometru sa merga pana la 5000 de ture (iar la benzina pana la 6500 de ture)?

Daca am vorbi de tiruri sau camioane care au motoare diesel V6 sau V8 (de 6, 7 sau 8 litri) intradevar nu se justifica pt ca turometrul lor dupa 2500 de ture e "pe rosu"! Acestea la 1000 ture intra in cuplu maxim iar dupa 2000 de ture au putere maxima!

Citeste postul meu anterior si vei vedea de ce se justifica o turatie de peste 2500 de ture!

 

Si un mers subturat tot pe bani se face! Cand se va duce turbina atunci se va vedea de ce se justifica sa mergi mai turat!

Si cutia e afectata de turatie! Schimbarea la turatii mici la diesel da socuri mari in curtie din cauza cuplului si la uzarea prematura a ambreiajului.

Cand motorul nu are suficienta putere sa miste masina (ex. 2500 ture) si trebuie sa schimbi intr-o treapta superioara sa fii atent si ai sa vezi cum se simte socul cand dai drumul ambreiajului. Repeta miscarea dar la turatie mai mare cand masina are nu doar cuplu maxim ci si o putere mai mare (ex. 3500-4000 ture) si vei vedea ca nu mai simti aproape nimic cand schimbi virezele!

Nu te-ai intrebat niciodata de ce ambreiajul se duce mai repede la un diesel decat la o benzina? Din cauza cuplului mare si a schimbarilor de viteza la turatii prea mici (altfel spus din cauza stilui de condus sau al soferului)!

Link to comment
Share on other sites

Am cautat un topic despre consum in general la Seria 3 si n-am gasit, Este adevarat ca o serie de informatii pe ici pe colo se mai gasesc.

Cred ca ar fi o idee buna sa stim cam care este consumul in diverse conditii sau in medie. E adevarat ca e discutabil, depinde de stilul de mers de masina, de vechime si de multe altele dar cred ca este totusi util.

Eu am un obicei si folosesc un programel pe PDA in care scriu consumul, kilometrajul, costul, tipul combustibilului si statia unde alimentez. Pare pedant dar nu este. Asa am facut si cu Skoda pe care am avut-o inainte.

Daca e ok topicul si de interes revin cu detalii.

bai frate daca aveti bmw mergeti cu masina ,

a-ti vazut vre-o reclama cu bmw cosuma putin?

poi masinile aste au mult mai multe evantaje decit masinilre care consuma putin.....

placerea de a conduce ,placerea de a depasii,de a intr in curbe,s.a.m.d....

poim deaia mi-am luat bmw sa ma iau la intrecere cu skoda,focus,golf,megan? consider ca sunt 1 clsa mai sus si chir nu mai conteaza 1 litru in + cind conduci un bmw ,cel putin pentru mine.

bafta la consum! daca sunteti curiosi va spun cum am ajuns sa-mi iau bmw ca eram fan passat.

 

 

Reply rapid pt un e46, facelift, 318d: l

a 220 kmh consum indicat 12%

la 90 kmh pe autostrada consum indicat 3% !!!!

Medie la pompa in jur de 7%, oricum mult mai bine decat fostul Ford Focus cu motor de capacitate mult mai mica(1,6 l benzina) si consum de 9% la pompa.

daca aud astia de la bmw ca ai mers cu atit /h te cumpara cu masina, cum mergi mai daraga mai mult decit in carte? esti mecanic?

 

 

...bai frate (vorba ta) Scrie si tu romaneste cu litera mare la inceput de propozitie.

NU TOATA LUMEA ESTE PERFECTA!!!! DAN PACATE PIERD AMNUNTELE SI RETIN ESENTIALUL

 

Bai fratilor, ati facut romana in generala?

NU, DAR MI-E RUSINE CA SUNT ROMAN(CUM A-R SPUNE BASESCU),MAI BINE ERAM GERMAN,OLANDEZ,FRANCEZ....

CRED CA ESTE FORUM DE PESCARI NUMAI ACOLO SE PRIND PESTII DIN CE IN CE MAI MARI VS. CONSUM MIC.

Link to comment
Share on other sites

Nu te supara dar daca nu castigi nimic turand dupa 2500 de ture de ce nu au marcat turometrul doar pana 2500 de ture?

Nu crezi ca exista o explicatie pentru care nemtii au facut ca la un diesel turometru sa merga pana la 5000 de ture (iar la benzina pana la 6500 de ture)?

 

Citeste in carte ce recomanda producatorul si vorbim dupa asta. Ca nu are rost sa pornim de la abcedar.

Ma gandesc ca se pricep nemtii care au produs masina sa dea sfaturi si cum e mai bine sa o conduci...

Nu de alta dar suporta cheltuielile in perioada de garantie si nu au nici un avantaj sa recomande aberatii.

 

Nu a zis nimeni sa conduci subturat - cred ca ai inteles gresit; Intre 2500-3500. Cati km are masina ta de curiozitate?

Link to comment
Share on other sites

@ amaBMW

ai afirmat asa : ''Stil de condus: sportiv (schimbat vitezele intre 3.000 si 4.500 de ture)''

 

una e sa schimbi la 4000rpm intr-o depasire sau cand concurezi cu altcineva si alta este sa schimbi la 4000 ca stil de condus [adica sa ramai in tr. a 3-a si la 75km/h!!!! si sa mergi asa pana schimbi in tr. a 4-a]

Link to comment
Share on other sites

Nu a zis nimeni sa conduci subturat - cred ca ai inteles gresit; Intre 2500-3500. Cati km are masina ta de curiozitate?

 

 

 

187450km si merge fara probleme!

La ultima verificare pe tester acum o saptamana a iesit totul perfect la motor.

Au fost doar cateva erori nesemnificative: doua la becuri (au fost schimbate pt ca s-au ars), o eroare la senzorul de turatie (posibil sa trebuiasca schimbat) si una la catalizator (am pus motorina mai slaba calitativ se pare si nu a fost bine), dar s-au sters.

Link to comment
Share on other sites

una e sa schimbi la 4000rpm intr-o depasire sau cand concurezi cu altcineva si alta este sa schimbi la 4000 ca stil de condus [adica sa ramai in tr. a 3-a si la 75km/h!!!! si sa mergi asa pana schimbi in tr. a 4-a]

 

 

Ca sa clarificam!

In oras nu schimb la 4000 de ture pt ca nu am cand sa ajung la turatia asta! E vorba de drumuri lungi in afara localitatii! Nu am acelerat brusc cu pedala la podea decat de vreo cateve ori de cand am masina si atunci fiind in depasire! Accelerez constant dar cu moderatie si caut ca motorul sa mearga cat mai linear. Incerc sa nu bruschez masina (protejez cutia si motorul).

In oras uneori (din cauza traficului si gropilor) nu ajung nici la 3000 de ture si deja am schimbat viteza. Uneori schimb si la 2500 de ture. E in functie de situatie!

Eu din 100km in medie 10km sunt facuti in oras si 90km in afara localitatii.

Nu am spus ca merg cu 3000-4000 de ture constant. Am spus ca schimb viteza la turatia aceasta acolo unde este si asfalt de asa ceva.

Turatia medie deplasare pe care caut sa o mentin este de 2000-2500 de ture (la turatia aceasta viteza variaza in functie de treapta de viteza).

Link to comment
Share on other sites

Si de cati km conduci tu masina in stilul caracteristic? Daca o ai de noua e una; daca o ai de putin timp nu prea e concludent. (poate ambreiajul a fost schimbat desi e putin probabil la km mentionati)

 

Oricum ar fi, ma bucur ca nu ai luat masina sa stea in parcare.

 

 

Daca o aveam de noua eram de mult pe forum. Am aparut si eu printre pasionatii de BMW dupa ce am achizitionat-o. O am de 5 luni si a mancat deja peste 10000km.

Am luat-o de la un proprietar care reusise sa aiba pe BC un consum mediu 7 litri/100km. Eu mai mult de 5,7 litri/100km (pe BC) nu am reusit sa scot pana acum. La acest consum adaugam 2 litri ca sa iasa consumul real (la pompa). Rezulta ca el avea un consum mediu de 9 litri/100km ceea ce denota un stil de condus mult mai sportiv ca al meu sau viteze mai mari de croaziera.

De cand e in tara nu a fost schimbat ambreiajul, poate in Germania pana sa fie adusa. Fostul proprietar a tinut evidenta la tot ce a facut la ea (carte service).

Are doar 2 ani de Romania si doar 37.000km pe drumurile patriei (din acestia 10000km facuti de mine).

 

Nu am inteles ce nu e concludent!

Eu am explicat cum conduc pt a se intelege mai bine de ce masina mea consuma cat consuma!

Consumul e influentat si de stilul soferului de a conduce. Unii consuma mai mult sau mai putin pt ca au alt stil. La stilul meu de condus masina consuma cat am comunicat in posturile anterioare.

Link to comment
Share on other sites

Vazand eu cate controverse sunt pe acest topic am zis sa vad ce imi afiseaza BC. (eu sunt adeptul metodei clasice plin-plin)

 

Am constatat cu stupoare ca nu mai merge BC-ul pentru consum (merge ceas-temperatura; dar la consum imi arata un sec 0.4 la instantaneu si 0.3 la medie).

 

Consumul real a ramas in limite normale (~700 km cu 63 l in Bucuresti).

Are cineva idee ce poate fi stricat? Motorul pare ca trage ok, consumul real e in limite normale - e ciudat.

 

Sau sa il las asa poate se strica si consumul real si se face 0.3% :) :lol:

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Vazand eu cate controverse sunt pe acest topic am zis sa vad ce imi afiseaza BC. (eu sunt adeptul metodei clasice plin-plin)

 

Am constatat cu stupoare ca nu mai merge BC-ul pentru consum (merge ceas-temperatura; dar la consum imi arata un sec 0.4 la instantaneu si 0.3 la medie).

 

Consumul real a ramas in limite normale (~700 km cu 63 l in Bucuresti).

Are cineva idee ce poate fi stricat? Motorul pare ca trage ok, consumul real e in limite normale - e ciudat.

 

Sau sa il las asa poate se strica si consumul real si se face 0.3% :) :lol:

 

 

La tine unde afiseaza BC consumul instantaneu? Nu ai indicator cu ac sub turometru pentru consum instantaneu?

Din ce spui se intelege ca il ai in meniul BC dupa consumul mediu.

Link to comment
Share on other sites

Am gresit eu; Consumul instantaneu (ceasul analog functioneaza ok). In poza e pe zero ca era poza facuta la stop.

Cons 1 si cons 2 din BC (consumul mediu) functioneaza aberant.

(indica mult mai putin decat ar fi cazul sa indice)

A mai patit cineva asa ceva?

 

:) Acu' sa va vad; Cine bate consumul meu mediu de pe BC! :lol:

post-9166-1253695308_thumb.jpg

post-9166-1253695338_thumb.jpg

post-9166-1253695388_thumb.jpg

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Am gresit eu; Consumul instantaneu (ceasul analog functioneaza ok). In poza e pe zero ca era poza facuta la stop.

Cons 1 si cons 2 din BC (consumul mediu) functioneaza aberant.

(indica mult mai putin decat ar fi cazul sa indice)

A mai patit cineva asa ceva?

 

:) Acu' sa va vad; Cine bate consumul meu mediu de pe BC! :lol:

 

 

 

Sa nu fie vreo eroarea la BC! Ai incercat sa o pui pe tester?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.