Jump to content

Cutie viteza Steptronic


Thebe

Recommended Posts

Am niste intrebari relativ la cum se foloseste corect si durabil o cutie de viteza automata (adica Steptronic la E60 al meu).

 

Incepem cu chestiile de baza: Maneta schimbatorului are pozitiile P(ark), R(everse), N(eutral) si D(rive). Daca din D o trag in stinga e in DS(port). Daca din DS imping in fata sau in spate trece in M(anual) si schimba viteza curent cu una mai jos/sus. Ca sa mut maneta schimbatorului din P in R sau in N/D trebuie sa apas frina si sa apas pe butonul de pe schimbator. Altfel are o piedica mecanica. Booon.

 

1. Am citit ca nu e bine sa mut din R in D pina masina nu sta pe loc. La fel si invers, pina nu ma opresc de tot, nu mut in R. Boon. (Ca fapt divers, daca nu fac asa, ce stric? De ce? Si dupa cita vreme?)

 

2. Am observat ca intre N si D pot muta maneta fara sa apas pe butonul de pe ea. Ba mai mult, mi s-a intimplat sa o mut accidental in N in timpul mersului (am frinat violent si mi-a plecat o doza de Cola si a lovit maneta si a impins-o in N :blink:). E OK sa fac asta? Sa o pun in N cita vreme masina mai merge? Stric ceva?

 

3. Face rau cutiei sa o tot pun in N cit stau la stop? Face ceva zgomot si masina se "trage" putin cind mut intre N si D (si R). E normal? E mai bine sa o tin tot in D cit stau la stop? Parca citisem in ceva BMW Magazine, ca ei recomanda ca pt. condus econom, daca stau la stop mai mult de 30 sec sa opresc motorul (si cum stim ca nu porneste decit cu maneta in P...). Pareri? Sugestii? Comentarii?

 

4. Daca o pun in M/S (ca numai acolo vad), masina pleaca de pe loc cu a 2-a. E normal asta? Confirma cineva ca si la el/ea face la fel? O fi plecind tot cu a 2-a si cind e in D (sau DS)?

 

5. Am mai patit ca la frinare progresiva pentru oprit al stop, masina sa se comporte ciudat. Face cumva ca si o masina cu cutie manuala, la care frinezi dar uiti sa debreiezi, incetinesti si la un moment dat motorul da sa moara, iti aduci aminte de ambreaj, il calci brusc si atunci motorul isi revine. Toate astea cu ceva socuri. Ei bine, a mea face asa citeodata. Am crezut ca e ceva bug software, ba mai mult parca era si ceva Service Bulletin pe asa o tema. Credeam ca s-a rezolvat la update de soft, dar pare-se ca mai face. Ce-i drept mai rar. Sau mai putin evident. A patit cineva asa ceva?

 

6. Alte sfaturi sau sugestii?

Link to comment
Share on other sites

Restul pot sa raspund doar empiric :blink:

92368[/snapback]

pai da-ti cu presupusul. ca nu ma astept sa vina p'aici experti de la Munchen. macar cei care avem sau am avut asa ceva sa ne dam cu parerea. eventual unii care au desfacut/reparat/diagnosticat/etc. asa o cutie. ca doar e destul de important sa iti cunosti utilajul, cred eu.

Link to comment
Share on other sites

Ok :blink:

 

Legat de R->D sau D->R din mers, cutia nu ar trebui sa te lase sa faci asta decat pana la maxim 5kmh (sau pe acolo). Fiind construita in felul asta putem sa consideram ca e ok :)

 

Legat de N la semafor, doar decuplezi convertorul, nu are ce sa dauneze. Cand cuplezi iar, e normal sa simti o usoara tendinta de a se duce inainte (D) sau inapoi ®.

 

PS: ® este ( R ) :)

Link to comment
Share on other sites

1.Nu prea e bine,probabil ai simtit ca se produc niste smucituri care cred pe termen lung afecteaza transmisia.Personal citeodata cind vreau sa o omor putin fac o manevra cu spatele si bag in D brusc (masina inca miscindu-se in spate usor)si o calc in blana.....face frumos(DSC scos)

 

2.Nu se strica nimik daca o pui in N in timp ce mergi,practic o scoti din viteze si rotile nu mai sint in legatura cu motorul,unii ar crede ca daca o lasa in N la vale consuma mai putin,nu e asa

 

3.Faza cu N la stop ...parerile sint impartite50/50....un raspuns clar nu am gasit nici eu.Unii spun sa stai in D pentru ca daca o tot freci D/N se strica mai repede,altii spun sa stai in N sa fie libera.Un lucru care il stiu sigur,la semafor daca o scoti in N scade consumul cu 0,3-0,5 litri/ora,daca opresti clima la fel.Eu personal daca stopul e scurt pina in 30 de sec stau in D,daca e lung stau in N.Si la mine cind trec din N in D se simte ca se lasa un pic in jos,mai tirziu cind apar uzuri mari in transmisie si suspensie miscarea va fi mult mai accentuata(am vazut la masini pina in 90)

 

4.Si la mine pleaca cu a2a in D,in SD cred ca pleaca cu a1a(daca o dai in SD si e a1a si dai in fata intrind in Manual Mode iti arata tot a1a pe cind daca dai in spate iti arata a2a,ar fi aratat a3a daca pleca cu a2a in SD,incearca sa pleci in ambele variante sa vezi)

 

5.Asa zisele ciudatenii eu cred ca se datoreaza faptului ca este o cutie "selflearning"cu mai multe programe in functie de stilul de mers al soferului.Am observat ca exact la aceeasi apasare de acceleratie la aceeasi viteza citeodata e obraznica alteori puturoasa in functie de cum am mers inainte.La oprirea mototrului se reseteaza.Daca conduc sportiv chiar in D fiind face frina de motor mai puternica cind iau piciorul de pe acceleratie,fata de cind conduc moderat

Edited by catalincfc30
Link to comment
Share on other sites

imi dau si eu cu parerea la 3.

 

Acolo e un disc de ambreiaj care in momentul in care tu esti oprit la stop si esti in D, patineaza... care e not good daca stai mai mult de cateva secunde. Stim cu totii ca frecare=caldura shi caldura=bai. Parerea mea e ca ar trebui sa o pui pe N la stop. Faza ca sa strica mai repede din cauza ca tot misti de ala p-acolo... nush... n-ash crede.

 

Parerea mea de nespecialist la Munchen :blink:

Link to comment
Share on other sites

2.Nu se strica nimik daca o pui in N in timp ce mergi,practic o scoti din viteze si rotile nu mai sint in legatura cu motorul,unii ar crede ca daca o lasa in N la vale consuma mai putin,nu e asa

92380[/snapback]

Pai, mai auzisem de la nu mai stiu cine ca la cutiile automate nu e bine deloc in N in timpul mersului. Nu mai stiu daca se referea doar la pornire (ca stiu ca nu e OK deloc sa pornesti o automata impinsa, nici nu stiu daca e posibil) sau si in mers. Stie cineva sa explice?

 

Iar asta cu consumul am auzit si citit si eu. Si cred ca am inteles argumentatia alora (dar nu ma puneti sa va reproduc :blink:) si sint de acord.

Link to comment
Share on other sites

Cutia nu are ungere daca nu e motorul pornit.

92419[/snapback]

OK, asta explica de ce nu se porneste impinsa. Dar in mers? Ce are daca e in N? In afara de ca nu poate computerul masinii sa isi faca damblaua si sa faca frina de motor si ce mai trebuie sa minimizeze consumul. Dar se strica ceva? Stie cineva? Eventual sa si explice?

Link to comment
Share on other sites

1 ....smucituri care cred pe termen lung afecteaza transmisia.Personal citeodata cind vreau sa o omor putin fac o manevra cu spatele si bag in D brusc (masina inca miscindu-se in spate usor) si o calc in blana....

92380[/snapback]

Nu pricep de ce ai vrea vreodata sa o omori. Nu intrebam de cum sa distrug cutia si masina cit mai repede sau mai usor, ci dimpotriva.

Link to comment
Share on other sites

@deathrow: din cate stiu eu, la Steptronic NU exista nici un ambreiaj. Exista un convertor de cuplu (vascocupla)... Nici cutia de viteze nu are nici o asemanare cu cea manuala. Foloseste roti dintate planetare.

 

http://auto.howstuffworks.com/automatic-transmission.htm

92400[/snapback]

 

 

Ambreiaje din cutie automata.

Orice cutie are asa ceva.

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...111&hg=24&fg=15

post-66-1149635310_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Am niste intrebari relativ la cum se foloseste corect si durabil o cutie de viteza automata (adica Steptronic la E60 al meu).

92362[/snapback]

 

 

La modelele noi nu are sens sa o scoti in N cat stai la stop ,deoarece este deculpat convertizorul automat.Nu stiu de cand exista functia la E60 dar iti poti da seama usor,se simte cand decupleaza.

 

Probleme la schimbarea treptelor am avut si eu la E60.Se rezolva cu un update la soft.Daca ai facut update si tot asa face,verifica daca nu exista o versiune mai noua de update.

 

Cutia pleaca in treapta 1 si cand este in D si cand este in DS.Exceptia ar fi la stop and go sau daca patineaza rotile.

 

Eu nu opresc motorul dupa 30 de secunde.Daca sta de la 1 minut in sus,poate.

Cu benzina pe care o consumi in 3 minute la relanti,parcurgi 1km pe autostrada.

Link to comment
Share on other sites

La modelele noi nu are sens sa o scoti in N cat stai la stop ,deoarece este deculpat convertizorul automat.Nu stiu de cand exista functia la E60 dar iti poti da seama usor,se simte cand decupleaza.

92666[/snapback]

Nu ar trebui ca masina sa nu mai aiba tendinta de a inainta?

 

Cutia pleaca in treapta 1 si cand este in D si cand este in DS.Exceptia ar fi la stop and go sau daca patineaza rotile.

92666[/snapback]

Cu ce E60-uri am mers, sigur toate aratau M3 daca dadeai + cand opreai.

Link to comment
Share on other sites

La modelele noi nu are sens sa o scoti in N cat stai la stop ,deoarece este deculpat convertizorul automat.Nu stiu de cand exista functia la E60 dar iti poti da seama usor,se simte cand decupleaza.

 

92666[/snapback]

 

Sorry, stiu ca e un topic despre cutiile de pe E60, dar citind asta m-a luat ameteala, am dedus ca eu de 5 ani conduc aiurea, pentru ca niciodata nu o scot in N cand stau la stop.E 39 fiind un model mai vechi, banuiesc ca aceasta functie de decuplare a convertizorului automat nu exista. In manualul de utilizare nu se face nici o referinta despre cum e corect sa se procedeze, dar exista o referinta care spune "Select "Neutral" only if your journey is interrupted for a long period" si cred ca asta am avut in vedere cand am considerat ca e corect sa tin piciorul pe frana si sa o las in "D" cand stau la stop, nestiind ce semnificatie sa dau cuvantului "long".

So...ce-am stricat pana acum :blink: ?

Link to comment
Share on other sites

NU s-a vrut un topic doar pt. E60. Ci maidegraba despre cutiile Steptronic moderne. Eu insa nu puteam sa exemplific decit la mine...

92783[/snapback]

Nu eram sigura si nu as fi vrut sa intervin aiurea,de aceea am preferat sa ma scuz.

@Romulus, multumesc, m-ai linistit!

Link to comment
Share on other sites

Pai, mai auzisem de la nu mai stiu cine ca la cutiile automate nu e bine deloc in N in timpul mersului. ...

92401[/snapback]

 

Parerea mea este ca nu scoaterea in mers pe N e problema, CI CE FACI DUPA! Adica, incetineshti pana opreshti sau bagi inapoi in D ?

 

Daca bagi in drive, obligi cutia sa accelereze brusc de tot din neutral pana la viteza de croaziera, ceea ce e aiurea rau de tot!

 

Am facut o prostie d'asta cu un Espero automat, shi am simtzit/auzit cutia urland de am crezut ca o pierd pe drum.

Edited by MuadDib
Link to comment
Share on other sites

Nu ar trebui ca masina sa nu mai aiba tendinta de a inainta?

Cu ce E60-uri am mers, sigur toate aratau M3 daca dadeai + cand opreai.

92671[/snapback]

 

 

Nu ,masina pleaca imediat daca ridici piciorul de pe acc.

 

La toate masinile pe care le-am avut(90% steptronic),plecau tot timpul cu treapta 1.

Numai in oras ,cand este aglomeratie,porneste cu treapta 2.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.