Jump to content

M sport si cu Turbo


Turbo-Mann

Recommended Posts

Au fost puse pe multe forumuri sau la Tv intrebarea ce poate un Turbo?Ce e mai bun un motor aspirat sau unul Turbo?Eu unul nu provin dintr-o familie bogata adica milionara iar cu munca mea nu sunt super bogat sau ceva asemanator dar in afara masinilor de teren 4x4,imi place si viteza sau puterea care o pot avea la un moment dat.Eu personal am experimentat ce mi-a permis buzunarul si ce am putu pe la uzinele BMW(dar f f putin cat ar trebui).Am avut si discutii pe aceasta tema si la Sinaia.Sigur ceea ce sugerez eu sunt numai parerile mele personale si nu au de a face cu BMW ca fabrica de masini.

Stiu ca multi vor asa masini,motoare sa fie ieftine sa consume putin si daca se poate sa fie si mai rapide decat altele.In ziua de azi vorbesc de 2006-2007 technica si electronica este asa de avansata incat multe se pot realiza.

As vrea si voi care sunteti in cauza sa scrie-ti ceva despre experimente asemanatoare.

Si eu am sa contribui la acesta discutie zic eu buna aici sunt bineveniti si cei pro si cei contra Turbo.

Link to comment
Share on other sites

nu prea sunt Bi-turbo, mie unu nu imi place ca a aparut la bmw (din nou) turbo (cazul motorului pe benzina) pt ca se duce o traditie, au fost pot sa zic chiar lupte cu cei de la audi care puteau scoate caii cat bmw numai cu ajutorul Turbo, nu imi place LAG-ul de la trubo sincer as prefera un compresor care pleaca de la turele mici.

parerea mea este ca cei de la bmw au cam gresit cu 335i pt ca se poate ridica destul de usor puterea motorului turbo si cred eu noul M3 ca avea unele probleme cu un 335 tunat.

 

si ca fapt divers va prezit BMW M3 E46 cu TURBO :

 

Today, after a lot of hard work, we have some great results to share (603rwhp - 750bhp). These dyno numbers were done on our E46 M3 on the stock motor, stock exhaust, no nitrous, no methanol, and no intercooler chilling whatsoever at just 11psi.

 

We lost the rpm pickup and the clutch slipped on the 603rwhp pull. We also have video footage and a full dyno graph of our prior 576rwhp pull at 10psi. On the 2nd dyno you'll notice we were able to pick up over 50ft-lbs of torque right off idle and at no point is our kit making less power or torque than stock creating no turbo lag whatsoever.

 

This was done with our HorsepowerFreaks turbo kit that will be available for sale in March 2007. This kit includes our HPF electronics, manifold, mid-pipe, Precision T67 turbo, intercooler, intercooler piping, intake manifold and fuel injectors as well as a ton of other parts.

603rwhp (11psi - clutch slipping, lost rpm pickup)

 

 

mai sunt acolo uitati-va !!!

post-954-1167248445_thumb.jpg

Edited by alex_55
Link to comment
Share on other sites

pai marea placere a motoarelor aspirate este felul in care livreaza puterea mai constant, fara lag, fara zvacnituri bruste.

motoarele turbo pot avea mai multa putere la cilindree mai mica, de multe ori pot fi facute sa consume mai putin (mergand sub turbo un motor cu turbina este mai putin comprimat decat unul aspirat) si au un cuplu deosebit. ah, si unora chiar le plac zvacniturile alea bruste :blink:

biturbo-urile cum sunt cele de la bmw se concentreaza cel mai mult pe reducerea lagului si crearea senzatiei de motor aspirat dar cu un mare plus de cuplu.

pe circuite si in diferite 'experimente', insa, a fost dovedit faptul ca un motor echipat cu o turbina supradimensionata va fi mai performant ca si timpi decat un bi-turbo. nu ma intrebati de ce.

 

eu nu stiu ce prefer, aspiratele de la bmw si ford sunt foarte placute. turbo de la subaru si mitsubishi sunt spectaculoase. biturbo nu am condus.

Link to comment
Share on other sites

conduc de cativa ani motor mare, cu turbo, nu as mai vrea motor aspirat, imi place senzatia de dupa 2500-3000rot/min, imi place suieratul turbinei....

m-am bucurat acum ceva timp cand am auzit ca BMW v-a scoate iar motor turbo pe benzina, si iata-l, 335i, eu cred ca poate mult mai mult decat l-a lasat bmw, cu 306hp

Link to comment
Share on other sites

Am condus toyota supra cu turbo, de fapt era modificata si avea vreo 500 de cai. Senzatia a fost tare, mai ales ca a fost cea mai puternica masina pe care am condus-o. Intr-adevar turbo e altceva in materie de senzatii pe pista, sau la liniute, sau chiar la o cursa pe autostrada.

 

Pe de alta parte am respectat intotdeauna un motor aspirat, cu atat mai mult cu cat marii producatori de masini sport nu folosesc turbo, si probabil ca nu vor folosi niciodata. Strategia BMW mi se pare una buna, pentru a atrage noi clienti (cu toate ca se putea umbla la alte aspecte) sau poate experimenteaza noi directii, ramane de vazut.

 

Daca bi-turbo se comporta foarte aproape de unul aspirat atunci e foarte bine, cine vrea senzatii turbo-like are acum sansa sa modifice la costuri mai mici.. iar cine prefera liniaritatea motorului 6line va ramane stock cu un plus de putere fata de non-turbo.

 

Personal prefer non-turbo pt masina mea de zi cu zi, sau chiar pt masina de weekend/viteza. Dupa ce o sa conduc 335 cu bi-turbo, poate o sa-mi schimb parerea.. de fapt sunt aproape sigur ca o sa fiu foarte placut surprins. BMW a reusit intotdeauna sa-mi aduca un zambet larg pe fatza, si partea proasta e ca acum imi vine destul de greu sa ma multumeasca alta masina. Pt mine dilema dintre bmw si alti producatori se duce la clase diferite, de ex la 530d E39 (2001-2002) singura alternativa ar fi un A8 3.3d Quattro din aceeasi ani.

Link to comment
Share on other sites

Da imi place cum s-a abordat tema.Sigur ca am sa adaug completari.

Dec ce Turbo? e o intrebare f f binevenita de mult timp oameni sau inginerii au vrut sa faca motoare care nu consuma mult si au cuplu si putere mare asta a fost inainte de 1940.Dar in zilele noastre au mai existat asemenea tentative multi pote sunt prea tineri sa-si aduca aminte de anii 1973-1976 criza mare de carburanti zile goale pe autstrazile din Germania si s-a trecut la economie aici BMW a inceput sa experimenteze si sa vada Turbo-motoare dar cum technica de atunci si problema crizei a trecut s-a trecut iar la traditia motoarelor aspirate.Turbo sau compresoarele au fost folosite mai ales de VW ca sa mareasca puterea dar din pacate nu a functionat technic.In anii"80 si formula 1 folosea Turbo pana au fost interzise caci aveau puteri tot mai mari.Sa nu uit ca o competitie din 2006 a fost castigata de un diesel turbo de la Audi deci este eficient.

Sa revin la BMW sau masinile din ziua de azi de ce Turbo?Poate putini stiu ca o masina cu cat mai mult consuma cu cat scoate mai mult CO2 deci s-au gandit unii din conducerile UE sa se micsoreze CO2 si tot ce vine efectulo de sera daca nu se face in catva ani buni nu mai avem clima asta asa ca fiecare firma producatoare si-a luat un angajament cu cat reduce pe an consumul sau trebuie sa-l reduca asa ca pe viitor vor exista multe incercari nu numai al motoarelor si a masinilor hybrid.Sigur cine va cumpara un BMW nou va putea opta si pentru functia MAS care opreste motorul cat timp masina nu este in miscare dar asta nu e interesant acum ci Turbo.

Dar iar intrebarea numai pentru asta Turbo?

Nu mai sunt si alte lucruri importante in unele tari impozitele si asigurarile se calculeaza in functie de capacitatea cilindrica si se doreste la CO2,unii deja cunosc motoare de 1.4 cu consum mic dar cu putere mare.

Un motor turbo nu e nici asa greu ca un motor in 6-8 cilindri deci faci economie de material si aici sunt bani grei pentru unii sau altii si materialele trebuie aduse de undeva.Nu?

Daca ai un motor mai mare trebuie sa proiectezi o caroserie mai mare care iar costa sa nu vorbesc ca fiind mai grea trebuie si facuta atfel trebuie electronica multa sa o stabilizezi si asta iar coasta.Si ar fii inca multe.

Si un turbo trebuie ingrijit trebuie putin incalzit adica sa nu forzezi din prima si inainte de oprirea finala la fel sa mergi mai moderat caci un turbo mai se invarte un timp si dupa parcare.

Un turbo nu tine cat un motor aspirat dar in ziua de azi mult.

La turbo apar acele gauri sau lipsa de cuplu asta se pote rezolva fie prin compresor mecanic pana intra turbo in functiune sau turbo pe mai multi cilindri e o varianta.

Daca vrei in ziua de azi sa faci o masina pe turbo se poate dar trebuie mult modificata,cel mai bine o masina cu turbo daca se poate sport si aici ai potential destul sa faci o racheta.Cine cumpara un 335i cam poate sa faca multe si nu e scump daca se pricepe cat de cat nici o problema de asta zic eu nu todeauna e numai aur ce luceste exista masini ieftine care depasesc lejer un M3-M5 sau Porsche chiar orice,dar vorba bine un om ce cumpara o masina sa fie si satisfacut si sa se pota identifica cu accea masina.

Si asa e si cu VW nuca ar fii mai proaste sau mai slabe vrei o masina mai ieftina o cumperi daca nu treci la Audi care are mult mai multi CP sub capota,daca cei de la VW ar vrea un Golf mai rapid ar exista dar nu se doreste acest lucru.

Pentru unii sau altii e f f greu sa intelegi politica unor firme auto,dar un lucru e sigur cu multe masini poti sa fii f f rapid si sa ai performante mari.

Eu azi stiu un lucru orice masina voi construi todeauna va fii cineva mai bun sau mai repede caci in sectorul asta nu exista limite.

Link to comment
Share on other sites

Bravo, Turbo-Mann! Normal ca esti fan turbo, se vede dupa nick! :) :) :D

 

Insa vreau sa adaug si eu ceva: asa cum bine ai remarcat, motoarele aspirate sunt mai durabile decat cele turbo. Oare, si mai e aici un topic pe tema asta, BMW nu a cautat mereu fiabilitatea? Un 335 i , sunt de acord, are o plaja mare de turatie(nu asa mare ca la un M3 :blink: :) ) , insa cat poti sa il forjezi? Are aceeasi durabilitatea ca motorul de M3? Poti sa faci circuit dupa circuit cu el, si sa nu sufere in timp?

 

Si , apropo, la M3, sau in general, are vreo influenta in timp condusul la turatii ridicate (6-7ooo) ? Cam cati km rezista un astfel de motor? ( in conditiile in care uleiul se schimba la timp, filtre etc)? Nu e aici o diferenta mare fata de motoarele turbo?

 

Aceeasi intebare si pt. noile Bi-turbo de la BMW? Cum se comporta ele in timp?

Link to comment
Share on other sites

Da o sa mai scriu sau o sa se mai scrie mult pe tema asta.Eu si nici BMW-ul nu are experiente inca cu motoarele noi normal un motor aspirat in 6-8 cilindri trebuie sa duca cel putin 300.000 km daca nu 500.000 km asta in conditi bune service la timp ulei bun carburant bun si moderat.Altceva e un M3 caci e o masina de curse si nu poti sa ceri sa mearga la infinit deci la M3 E-46 nu cred ca resista mult mai mult in timp ca un 335i fiindca nu e biturbo sicu 6 cilindri cum s-a si scris e mai mult pentru cuplu.Dar depinde si ce masina prinzi orice producator are masini de varf care tin si tin si altele prind defecte mai repede.Pe aceasta tema am putea discuta f f multe dar una e discutia si alta e realitatea eu pot sa vad defectele la orice masina care merge la un service autorizat si pot sa vad sau sa ma gandesc de unde vin dar sa le exclud nu pot.Trebuie sa zic sincer multe din problemele pe acest forum postate sau care apari in Ro nu apar in alta parte.In final eu as indica la ora actuala o investitie in noul coupe 335i, e economicos ieftin si sta f f bine pe strada si daca mai trebuie ceva putere se poate lejer scoate ceva peste 500Cp de accea si am scris odata trebuie numai emblema de M3 caci restul le are.Dar cine cumpara un adevarat M are si originalul.O sa mai revin daca apar intrebari nu e o problema imi stau multe date la dispozitie in aproape 20 de ani am acumulat si eu ceva.
Link to comment
Share on other sites

buna abordare. nu m-am gandit atat de repede la emisiile CO2 si la impozite dar e clar ca e un motiv in plus pentru care devin tot mai eficiente.

335i nu este si nu va fi o sportiva pursange asa cum este M3. intr-adevar poate fi ridicata la puteri mari dar nu are nici autoblocant de fabrica, nu are aceeasi suspensie, diferential, etc. E clar ca este facuta in asa fel incat sa nu influenteze vanzarile M-ului.

Link to comment
Share on other sites

Si un turbo trebuie ingrijit trebuie putin incalzit adica sa nu forzezi din prima si inainte de oprirea finala la fel sa mergi mai moderat caci un turbo mai se invarte un timp si dupa parcare.

Un turbo nu tine cat un motor aspirat dar in ziua de azi mult.

La turbo apar acele gauri sau lipsa de cuplu asta se pote rezolva fie prin compresor mecanic pana intra turbo in functiune sau turbo pe mai multi cilindri e o varianta.

170599[/snapback]

 

 

Ce se intampla daca mai merge turbo dupa oprire,la BMW? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Eu consider asta strict o noua strategie a bmw de a atrage noi clienti , dar de scurta durata .

 

Imi plac motoarele turbo dar nu la bmw ... parca nu ii sta bine cu turbo .

 

Plus de asta mai bine puneau kompresor pt eliminarea lag-ului nu turbo mai ales ca e vb de tractiune spate din cate stiu la 335 , si din moment ce turbo intra la peste 2-3 k rpm produce o zvacnitura care pt tractinea spate nu e indicat .

 

Ma rog asta e parerea mea banuiesc , ca bavarezii au gandtit treaba mai bine .

 

 

PS : Sper sa nu scoata M-uri cu turbo ca atunci chiar or sa strice traditia :blink:

Link to comment
Share on other sites

Fiecare face cum vrea eu nu pot sa recomand nimic e placerea ta poti sa pui Turbo sau compresor daca e vorba de 85.000 km nu e nimic pentru un BMW M3.Chiar mai bine daca se strica cumva ceva nu-ti pare rau.
Link to comment
Share on other sites

in sfarsit a mai aparut un topic interesant, bravo Turbo-Mann, am mai batut si eu apropouri aici pe forum ca daca BMW nu introduce la benzinare turbo e ca si dus in urmatorii cativa ani, avantajele turbo sunt evidente si merita folosite, deja motoarele turbo diesel incepusera sa le puna la colt pe colegele lor benzinare si multi se mirau de reprizele si performantele unui diesel, doar sunetul mai ramasese din benzinare, in rest un diesel "facea" clar orice benzinar.

 

sa alegi intre turbo si compresor, ce sa zic, sunt doua solutii tehnice radical diferite dar efectul este asemantor, atentie am zis asemanator, nu identic. Mercedes a perferat compresor si nu numai ei, VAG a preferat turbo, chiar doua turbine, una mai mica, alta mai mare, cei care au deja motorul de 1,4 TSI si 140 sau 170 de cai spun ca merge fantastic motorul asta, chiar si ca sound, deci... cred ca s-au orientat f bine cei de la VAG.

 

BMW vine si el cu un motor in colaborare cu Peugeot, sa vedem ce iese, eu cred ca o sa iasa bine pentru ca BMW a mai facut motoare turbo, ma refer doar la benzina (MAS) bineinteles.

Un motor lasat simplu aspirat.... parerea mea e ca nu folosesti tot ce poate el si zic eu ca e pacat... solutia de viitor eu o vad asa... motoare turbo cu injectie directa, daca se poate cu 2 turbine e si mai bine, cred ca va scadea fiabilitatea totusi, mai multe componente si subansamble inseamna mai multe probleme de obicei. Mai au un calcai al lui Ahile aceste motoare, sunt foarte sensibile si pretentioase la combustibil si asta e o mare problema la noi.

Ca ziceati de M, M3 de exemplu, pai Audi cu toate ca deja au destul de multi ani de experienta cu motoarele turbo pe benzina, adica mai vechiul motor de 1,8 litri si diverse variante de putere, acum au trecut la 2.0 TFSI care si el scoate mai multe variante de putere, unele chiar foarte ridicate, ei, in ciuda acestui lucru pe RS4 au un motor aspirat cu 8 cilindri si capacitate mare, iata deci ca e greu sa decizi categoric in ce directie sa mergi. Poate un turbo "usor" ar fi un inceput bun, nu trebuie schimbate radical motoarele iar cresterea de putere este semnificativa, consumul de asemenea este bun.

Alte aspecte in razboiul turbo contra cilindree mare... impozitul, asigurari, etc, au mai fost amintite mai sus, eu am vrut sa imi iau o masina pe benzina si va spun sincer ca acea masina ar fi fost A4 TFSI, clar si detasat, chiar regretam ca BMW nu putea oferi nimic interesant la puterea asta decat motorul de 2,5i care are calitati nu neg dar la taxe si consum se cunoaste, intre timp m-am hotarat la un diesel :blink: pentru ca se prefigureaza o mare crestere a taxelor in Romania in urmatorii 2~3 ani. Sper sa nu le bubuie mintea la pacatosii astia de guvernanti si sa copieze modelul francez de aplicare a taxelor, acea reglementare care stabileste cuantumul taxelor in functie de puterea motorului si nu de capacitatea cilindrica. Ma opresc aici pentru ca ies din aria tehnica si intru in cea fiscala dar consider ca e important de stiut si acest aspect.

 

@theotien, adica nu se cunoaste ca uzura la motorul tau, adica e de bine :)

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

sincer.... eu zic ca e blasfemie (tehnica :) ) ca pe motorul ala sa pui turbo, pe bune... e pacat, e prea bun ca sa incerci sa il faci si mai bun :blink: daca imi ziceai de vreun diesel ca vrei sa-l duci de la 100 de cai la 130 te intelgeam dar asa... :)

 

la faza cu parutu' rau, normal ca-ti pare :)

Link to comment
Share on other sites

sincer.... eu zic ca e blasfemie (tehnica :D ) ca pe motorul ala sa pui turbo, pe bune... e pacat, e prea bun ca sa incerci sa il faci si mai bun :) daca imi ziceai de vreun diesel ca vrei sa-l duci de la 100 de cai la 130 te intelgeam dar asa... :D

 

la faza cu parutu' rau, normal ca-ti pare :D

174955[/snapback]

Mda, poate ai dreptate, dar in fiecare din noi exista un dracusor...... :) :blink: :)

Link to comment
Share on other sites

Depinde in primul rand ce vrei sa faci cu masina sa fie rapida viteza maxima sa stea bine pe sosea la viteza mare sau la o linuta pentru fiecare exista ceva aparte.

Sigur un M3 e un M3 si nu e numai un BMW este ca un cal de rasa superioara ceva peste toate BMW-urile si e pacat sa faci mari schimbari pote putin din soft sau la greutate sau la franare sau la diferential.Asa o masina buna e perfectiunea pentru curse o fii technica de ieri dar e asa de competitiva daca ai intretinu-to bine incat eu personal nu as face mai nimic.Caci daca schimbi ceva trebuie sa schimbi mai multe balansul e perfect am vazut putine masini in viata mea carea au asa centru de greutate si e pacat.Dar cum in fiecare doreste ceva de ce nu.Mai ales ca in Ro nu sunt asa drumuri de alergat.As vrea sa scriu si ceva straniu cam multi maresc puterea motoarelor dar oare puterea se pote transmite si pe sodea aici e intrebarea technica si electronica moderna nu te prea lasa sa faci ce vrei poti sa apesi pe accelerator cat vrei tot merge numai cum vrea technica,prin asta vreau numai sa zic ca poti sa faci multe dar daca nu faci resetari si reprogamari sau nu schimbi anumite module e fara rost un motor mai puternic.

Pentru un motor in 6 cilindri 85.000km sunt putini normal duce lejer 400.000 km.

Sper sa nu fiu inteles gresit personal am facut multe experimente dar una e sa cumperi o masina cu 25.000€ sa o modifici ca nu ai posibilitati sau nu vrei sa platesti mai mult si alta e sa ai bani de un M3 sau ceva mai mare.Si cine are un M3 stie ce are nu poti sa-l compari cu nici un BMW normal serile M sunt special facute si construite pentru a alerga si sunt masini pur sange ceva aparte.

Link to comment
Share on other sites

ma unge la suflet cand citesc asa posturi :blink:

 

multi modifica puterea si nu se gandesc la transmisie, rapoarte etc. zic eu ca deja daca la o masina i-ai adaugat 50 de cai fata de stock trebuie sa incepi sa umbli cam la toate, ambreiaj, transmisie, frane, atat hardware cat si software.

 

deja de la o anumita putere in sus e foarte dificil sa pui pe asfalt puterea respectiva, am facut afirmatia asta gandidu-ma la alta discutie care viza oportunitatea sau inutilitatea alegerii unei tractiuni integrale pentru viitorul M.

 

in Romania... pai in ROmania daca ar fi sa tii cont de combustibili, calitatea soselelor, calitatea servisarii... pai te apuci cu mainile de cap... nici nu stii ce e mai nimerit sa iti cumperi, probabil un turbo diesel care sa se miste bine e idealul.

 

personal nu agreez ideea cu masinile modificate ulterior, din foarte multe considerente, in Ro au aparut tot felul de asa zis tuneri, da, la capitolul estetic poate or fi tuneri cu toate ca si aici am rezerve tinand cont de faptul ca in Ro exista un singur tunel aerodinamic si nu cred ca au acces acolo tunerii autohtoni, de ce zic asta, daca iei un pachet M original si il pui pe masina e ok dar daca iei la nimereala eleroane si bari alegand doar pe principiul estetic ai mare sansa sa o dai in... bara, problema se pune si la motoare, nu e suficient sa pui o turbina sau un compresor pe un motor aspirat, acel motor are limitele lui de rezistenta mecanica, f putini tin cont de asta si ii vezi pe youtube.com cum le pocnesc motoarele si se mira ca fraierii...

 

as face o comparatie intre AC Schnitzer si M de la BMW, personal am mai multa incredere si cred ca timpul pe tur e mai rapid cu un BMW M original decat cu un ACS, multi cred ca daca ai putere ai si performanta, zic eu fals, masina trebuie bine echilibrata din toate punctele de vedere si zic eu ca tunerii de obicei merg prea departe cu cresterile de putere. De altfel si in F1 nu castiga masina cu puterea cea mai mare ci masina cel mai bine echilibrata, nu ma refer echilibrata doar ca balans, distributia maselor etc.

 

Deci un pur sange e bine sa il lasi asa :) pur si simplu este prea bun ca sa incerci sa il faci si mai bun :)

Link to comment
Share on other sites

Sper sa nu fiu inteles gresit personal am facut multe experimente dar una e sa cumperi o masina cu 25.000€ sa o modifici ca nu ai posibilitati sau nu vrei sa platesti mai mult si alta e sa ai bani de un M3 sau ceva mai mare.Si cine are un M3 stie ce are nu poti sa-l compari cu nici un BMW normal serile M sunt special facute si construite pentru a alerga si sunt masini pur sange ceva aparte.

175449[/snapback]

Ai dreptate , Turbo-mann! Insa stii cred, cum suntem noi astia tineri! Intotdeauna vrem mai mult! Ma batea gandul la un compresor! Insa acum am vazut noile poze ale noului M3 si cred ca o sa pastrez banii cand va aparea! :blink: :)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Mai fratilor, motoarele turbo ( chiar si alea Bi-turbo ) au un mare defect, care pe circuit se dovedeste fatal: Au toate un mic lag in livrarea puterii ( nu prea mai e liniara). Formula 1 de ce nu introduce motoare Turbo atunci?

 

Discutia poate continua si aici:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=12018

 

 

F1 a avut turbo, cu puteri enorme. BMW le-a introdus. BMW are o mare traditie in turbo. Au fost scoase din F1 din cauza puterilor enorme.

Link to comment
Share on other sites

Au toate un mic lag in livrarea puterii

 

Tehnologic vb. s-au mai facut progrese si acel lag s-a micsorat mult.

 

While the technology works as advertised, BMW engineers were not satisfied with the most often-cited downside to turbocharging; the frustrating “turbo lag” that occurs when the driver presses the accelerator pedal and when the turbocharger develops sufficient rotation to increase power. Turbo lag is at its worst at low engine speeds. Other drawbacks included relatively high fuel consumption and poor emissions output. At the time, turbocharger technology was not a reliable, practical or efficient was to make power. For these and other reasons, BMW put turbocharged gasoline engines on the shelf for more than 20 years.

 

Two recent developments caused BMW to reconsider turbocharging. While many luxury-performance carmakers began to achieve power gains by building engines of ever-increasing displacement, BMW looked for a more efficient way with smaller engines and turbocharging made sense. Also, the technology transfer from BMW’s turbocharged diesel engines could easily be transferred to their gasoline-fired counterparts. Accordingly, BMW articulated its new approach to developing high-performance engines as part of its EfficientDynamics initiative.

 

The N54 features twin, relatively small turbochargers to boost performance significantly, but, at the same time, minimize turbo lag. Thanks to their lower inertia, two small turbochargers build up pressure much faster than a single, large turbocharger, thus eliminating even the slightest lag.

 

A further in advantage of turbocharging is that this is the most weight-efficient to boost engine power and performance. The N54 turbocharged inline engine weighs approximately 150 lbs. less than an equally powerful eight-cylinder engine displacing 4.0 liters. This lower weight means a significant advantage not only in fuel economy, but also in balancing the car's weight distribution.

 

To enhance efficiency, the turbochargers are made of a particularly heat-resistant material which makes them immune to high exhaust gas temperatures in the interest of a fuel-efficient combustion process particularly under full load.

 

As a result, the twin turbo technology in the BMW 335i/xi Sedans represents a significant achievement in terms of both performance and fuel economy. The advantages over a conventional turbocharged engine are not only clearly measurable, but easy to feel on the road.

 

This high-performance engine develops its power and performance much more spontaneously than a turbocharged engine of conventional design. At the same time, the N54 engine offers all the smoothness and refinement which made BMW's award-winning inline sixes so admired well. Last, but certainly not least, the impressive increase in power on the twin-turbo engine versus a normally aspirated six-cylinder engine comes without any significant increase in fuel consumption.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Stiti ce cred eu ...... ???? BMW poate sa scoata ce vrea ! Aspirat, cu turbo, bi-turbo, cu compresor cu NOS sau cu reactie ! DE CE ? Pt ca pot. De ce momentan folosesc motoarele aspirate ( cu exceptia de rigoare ) ? Probabil datorita tendintelor. Cand piata va cere un turbo bi-turbo cu compresor NOS sau cu reactie, BMW va livra acel produs. Punct Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.