Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Eu personal sunt 50/50

Am momente cand mi-as dori o cutie manuala pentru simpla placere de a hotara exact cand vreau sa schimb, cum vreau sa aud motorul, sa pot sa calc ambreiajul sa o duc in 7000 si sa-i dau drumul etc; pe de alta parte, am momente cand sunt atat de obosit sau plictisit incat ii multumesc cerului ca s-a nascut cel care a inventat transmisia automata (desi habar n-am cine e ala :blink: )

Link to comment
Share on other sites

Am uitat sa va spun ca sotia mea e Schumacher 2; e singurul om pe care l-am vazut sa conduca cu stangul pe frana si cu dreptul pe acceleratie (cred ca fiind prima masina dupa SuperNova de scoala nu s-a obisnuit inca cu ambreiajul; eu daca pun frana cu stangul zboara toti cei din masina direct prin parbriz, daca nu au centura desigur :blink: )
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Intr-adevar cred si eu ca se face o confuzie in acest topic... se aseamana SMG-ul cu automata... ceea ce este fals... deci acest topic ar fi trebuit sa aiba 3 campuri, al treilea fiind SMG... segvential mecanical gearbox.

 

Faptul ca schimbi la clapete vitezele cand vrei tu nu inseamna ca nu le poti schimba si de jos de la schimbator... e posibil... e doar o chestiune de gust...

 

In schimb diferenta ENORMA este ca SMG este o cutie manuala cu ambreiaj uscat actionat electronic ceea ce permite schimbarea treptelor perfect fara alunecarea ambreiajului... deci obtinerea de timpi egali sau mai buni decat cu o manuala traditionala.

 

Pe cand cutia automata este hidraulica, are 2 ambreiaje actionate de lichid... acest lucru este posibil doar cu prezenta si unui convertor de cuplu care "converteste" cumplul de la o turatie la alta pana cand schimba cutia hidraulic pinioanele... acest convertor nu numai ca pierde timp dar pierde si turatie... in avantajul unei schimbari line... fara bruscare. Ca sa dau un exemplu simplu de inteles... daca cu o cutie manuala si acelasi diferential spate ai 100Km/h la 7000rpm, la fel vei avea si cu o cutie SMG, dar cu o cutie automatica si acelasi dif. spate vei avea doar 90Km/h la aceeasi turatie datoria pierderii din convertorul de cuplu.

 

Deci ... conceptul ca mi-am luat automatica ca schimba suficient de repede si n-am treaba in rest e f. fals pentru ca nu se cunoaste pierderea de cuplu... ceea ce duce la... mai putina putere la roti cu acelasi motor... :blink:

Edited by CRISTIAN
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am adaugat si SMG ca optiune.

 

Oricum cred ca gresesti mai sus, cand spui ca "schimbarea treptelor perfect fara alunecarea ambreiajului".

 

Rolul ambreiajului este sa alunece, intr-o mica masura!

 

:)

1634[/snapback]

 

alunecarea unui ambreiaj uscat nu este chiar o alunecare... mai degraba o agatare... daca schimbi perfect. Alunecarea este mai prezenta in cazul ambreiajelor mai slabe tot pentru a spori confortul dar din nou este doar o agatare putin intarziata.

 

Dar in cazul unei hidraulice (cutie automatica) ambreiajul aluneca intentionat si controlat si de fiecare data mult timp... nu doar cand schimbi vitezele... dupa cum am spus datorita convertorului de cuplu in loc sa prinda 100Km/h prinde doar 90Km/h pe treapta 2 de exemplu, pentru ca restul "i-a alunecat" :blink:

Edited by CRISTIAN
Link to comment
Share on other sites

Acum am inteles ce vroiai sa spui si e corect.

 

Cand ai spus "schimbarea treptelor perfect fara alunecarea ambreiajului" vroiai sa spui ca dupa ce ridici piciorul de pe ambreiaj, nu mai aluneca nimic. Corect. Dar principiul care a dus la folosirea unui ambreiaj intr-o masina este: alunecarea. Daca nu e nevoie de alunecare se poate si fara ambreiaj...

 

:blink:

Link to comment
Share on other sites

Acum am inteles ce vroiai sa spui si e corect.

 

Cand ai spus "schimbarea treptelor perfect fara alunecarea ambreiajului" vroiai sa spui ca dupa ce ridici piciorul de pe ambreiaj, nu mai aluneca nimic. Corect. Dar principiul care a dus la folosirea unui ambreiaj intr-o masina este: alunecarea. Daca nu e nevoie de alunecare se poate si fara ambreiaj...

 

:)

1638[/snapback]

 

da, acum ai inteles. asa este. deci diferenta capitala intre automatica si manuala (inclusiv SMG) este ca ambreiajul aluneca doar la start... si schimbari... pe cand automatica aluneca perpetu... :blink:

Edited by CRISTIAN
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

cyborg... cutia SMG poate functiona si in regim automat avand setat la ce turatie doresti sa schimbe viteza la fel ca o automatica adica hidramata... Doar apesi pe un buton si nu mai trebuie sa schimbi vitezele de la clapetele SMG. Diferenta dintre SMG si Automatica este ceea pe care am scris-o mai sus in detaliu... mai pe scurt ai ambreiaj uscat si nu pierzi putere... dar smuceste un pic la schimbarile de viteze... pentru ca ambreiajul agata nu aluneca perpetu... la fel ca la o manuala!

 

Cutia automatica clasica este pentru confortul schimbarii vitezei... nu simti nimic cand schimba... pentru mers gen mertan limo... doar atat.

Edited by CRISTIAN
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.