Jump to content

UNDE SUNT CONTACTELE DE LA USI ?


petreop

Recommended Posts

am cautat pe forum dar nu am gasit.

 

am o problema...

 

vreau sa leg firul de la alarma (cel care sesizeaza daca ai deschis usa)

 

trebuie sa leg firul de la contactul usilor la trigerul alarmei si nu-l gasesc !!!

 

ma poate ajuta cineva... va rog !!!

 

stiu ca usa are contactul in broasca, dar nu vreau sa dau fata de usa jos...

sa trag fir de acolo, pentru ca va trebui sa trec firul prin mufa aceea complicata din

stalp unde sunt firele de la airbagul lateral si nu vreau sa fac vreo stricaciune !!!

 

daca stie cineva care este firul sau macar pe unde trece

va rog frumos luminati-ma !!!

 

cu stima,

 

petreop

Link to comment
Share on other sites

am cautat pe forum dar nu am gasit.

 

am o problema...

 

vreau sa leg firul de la alarma (cel care sesizeaza daca ai deschis usa)

 

trebuie sa leg firul de la contactul usilor la trigerul alarmei si nu-l gasesc !!!

 

ma poate ajuta cineva... va rog !!!

 

stiu ca usa are contactul in broasca, dar nu vreau sa dau fata de usa jos...

sa trag fir de acolo, pentru ca va trebui sa trec firul prin mufa aceea complicata din

stalp unde sunt firele de la airbagul lateral si nu vreau sa fac vreo stricaciune !!!

 

daca stie cineva care este firul sau macar pe unde trece

va rog frumos luminati-ma !!!

 

cu stima,

 

petreop

242850[/snapback]

este in sistemul de inchidere al usii aflat pe stalp. e undeva pe interior. un buton mic

LE: sugestie: leaga alarma direct la sistemul de lumini interioare de la plafon, ca alea se aprind daca deschizi usa

Edited by zody
Link to comment
Share on other sites

este in sistemul de inchidere al usii aflat pe stalp. e undeva pe interior. un buton mic

LE: sugestie: leaga alarma direct la sistemul de lumini interioare de la plafon, ca alea se aprind daca deschizi usa

242860[/snapback]

 

multumesc mult,

 

dar omiti un lucru...

esential !!!

 

eu am bmw e 46...

 

contactul se afla in incuietoarea de pe usa.

 

deci, stie cineva care este firul de la contactul de usi la bmw e 46 ???

Link to comment
Share on other sites

La fel zic si eu....daca nu vrei sa faci stricaciuni leaga-l de firul iluminatului interior (nu de borna + a becului ci de cealalta !!! iti va trebui un voltmetru pt. a verifica polaritatea becului) , daca crezi ca nu te descurci , mergi la o firma specializata in alarme......decat sa strici ceva pe acolo !!! Edited by user008
Link to comment
Share on other sites

Omu' care mi-a montat alarma a legat un fir de la iluminatul interior, e mai simplu asa mai ales ca stia exact care fir este (e un "manunchi" de fire pe langa prag in partea soferului dar am inteles ca e mai greu de demontat capacul de plastic care le acopera, fara sa-l strici).
Link to comment
Share on other sites

La fel zic si eu....daca nu vrei sa faci stricaciuni leaga-l de firul iluminatului interior (nu de borna + a becului ci de cealalta !!! iti va trebui un voltmetru pt. a verifica polaritatea becului) , daca crezi ca nu te descurci , mergi la o firma specializata in alarme......decat sa strici ceva pe acolo !!!

243011[/snapback]

 

multumesc mult, pentru sfaturi...

 

acum este legat asa cum ziceti voi (de firul iluminatului interior)...

dar nu este bine... pentru ca atunci cand dezactivezi alarma se deblocheaza inchiderea centralizata si implicit se aprinde lumina in interior chiar daca

usa nu sa deschis... (usa s-a deblocat dar nu s-a deschis) si alarma sesizeaza ca sa deschis usa din cauza lumini care se aprinde, dar ea de fapt este inchisa si alarma nu mai face rearmare dupa 30 de secunde si ramai cu masina deschisa fara sa stii...

 

daca m-ati inteles ce vreau sa spun ...

 

eu vreau sa leg firul de la alarma "triger usa" la contactul de usa nu la "iluminatul interior", pentru ca alarma sa stie daca usa s-a deschis (fizic) nu doar s-a deblocat inchiderea...

 

ar mai fi o varianta:

 

displayul de pe bord (unde este desenata masina) care iti spune ce usa este deschisa, dar acolo cred ca este mai multa electronica si mai complicat,

cel putin asa cred...

 

deci...

 

va rog daca stie cineva unde sunt firele de la contactul usilor... firele care sesizeaza

ca usa s-a deschis (fizic)...

 

va rog luminati-ma si pe mine...

 

cu stima,

petreop.

Link to comment
Share on other sites

Nu poti anula din vreun buton de pe la plafoniera functia aia? (functia de a ti se aprinde plafonierele la descuierea usilor...)

243438[/snapback]

 

multumesc pentru sfat.

nu merge... plafoniera are comutator on-off (atat)

si daca o dau pe (off) la urmatoarea deschidere de usa trece in (on)

 

am scos si siguranta de la plafoniera si tot nu merge...

alarma o tine pe a ei (considera ca am deschis usa)

 

in concluzie stie cineva unde sunt firele de la contactul (usa dechisa)

pentru bmw e46...

 

cu stima,

petreop.

Link to comment
Share on other sites

O sa ma uit la mine la plafoniera...dar nu cred ca te ajuta cu numic...tu ai nevoie de culoarea firului care pleaca de la intrerupator...si de locul unde-l gasesti sub bord...la blocul de lumini sau unde o fi modulul ala care iti aprinde plafonul...
Link to comment
Share on other sites

mi-am facut curaj si am dat fata de usa jos...

(dreapta fata ca era mai usor).

ca sa vad care este firul care duce la contactul (de usa deschisa)

din incuietoarea usii...

 

printre altele,

am gasit un manunchi de 5 fire care duc la incuietoare dupa cum urmeaza:

1. alb

2. bleu

3. negru

4. maro

5. maro cu dungi galbene

 

intrucat decuplasem bateria ca sa nu fac vreun (pocinog) scurt-circuit nu am putut sa identific niciunul, care ce face ....

 

am constatat ca firele respective impreuna cu cele de la: airbag, boxe, oglinda, geam - duc in mufa principala de pe stalpul masinii iar culorile se respecta si dupa mufa.

 

acum urmeaza marea intrebare ?????

 

care din cele 5 fire este firul de la contactul de usa deschisa ????

 

daca stie cineva il rog sa ma ajute.

sau...

daca stie cineva o modalitate cum pot identifica care este firul pentru

contact usa deschisa...

sau vreo schema ceva...

 

cu stima,

petreop.

Link to comment
Share on other sites

Eu la e34 am contactele de la usi incorporate in tocul usii...adica in stalp, nu in usa...o sa fac o fotografie si o sa o pun aici..ca o foto face cat o mie de cuvinte... :)

245825[/snapback]

 

stiu cum ai tu la e34...am vazut.

 

este exact ca la e 36, are un contact mic in spatele piesei in forma de "U" de pe stalpul masinii, in care intra broasca de la usa...

 

la e46 nu exista asa ceva...

pe stalpul masinii nu exista decat piesa acea in forma de "U" fara nimic altceva...

 

contactul este in sistemul de inchidere al clantei.

 

apropo' ca veni vorba...

 

am masurat cu instrumentul de masura si am constatat urmatoarele...

 

firul de contact (deschidere usa) este cel maro cu dungi galbene.

dar, nu merge sa leg alarma de el :blink:

 

pentru ca: nu da la (-) si nici la (+)

pur si simplu are 12 v (+) pe el cand este inchis si 11.5 v (+) cand e deschis.

 

deci, toata munca mea a fost degeaba,

nu poate fi folosit pentru alarma.

 

asa ca trebuie sa montez contacte de usi separate de instalatia electrica a masinii.

 

cred ca am sa cumpar 2 contacte de usi de la daewoo (sunt cele mai apropiate de cele de bmw modelele mai vechi) si am sa dau niste gauri in stalpul masinii unde le montez, trag firele prin praguri si gata... nu ma mai doare capul !!!

 

cu stima,

petreop.

Link to comment
Share on other sites

Le montezi clasic..la stalpul cu balamale :)....si ca tot veni vorba...vezi ca ai 11.5 volti atata timp cate becul cu temporizare aprins :blink: ...deci..eu zic ca se poate taia acel fir si insera o dioda care sa separe +12v dat de contact de plusul care se intoarce de la temporizator :) ... de obicei alar,mele mai au si o intrare de plu 12 volti care sa declanseze alarma, pe langa intrarile (de obicei 2) care sunt declansate de masa :)

Crezi ca alarmele care sunt aftermarket pe bmw au fost puse cu contacte separate :) ?

Link to comment
Share on other sites

Stiu ca sunt un pic offtopic dar... alarma ta maat (am si eu ) are un senzor de soc. Orice deschidere de usa iti declanseaza senzorul de soc. Daca doar tragi un pic de manerul usii se declanseaza senzorul de soc.

Prin urmare, pana a se ajunge la deschiderea efectiva a usii, alarma deja suna de mult timp.

Iar problema de care m-am lovit si eu: masina uitata descuiata :) , se rezolva cu un pager :) .

Pe de alta parte, daca uiti o usa deschisa cand armezi, alarma ar trebui sa-ti dea o eroare de armare (3 bip-uri in loc de unul).

De asemenea nu am gasit utilitatea unui senzor de capota pentru ca doar atingi mai tare capota si intervine iarasi senzorul de soc.

 

Mai poti lega un contact la alarma de motorasul care deschide portbagajul. Cand doar incearca cineva "delicat" portbagajul sa inceapa alarma sa sune full, fara bip-urile de atentionare :blink:

Link to comment
Share on other sites

Cred ca te complici prea mult.

- Daca vrei sa legi alarma la conactele existente vezi ca trebuie sa ai grija de fiecare + portbagaj.

- Daca vrei sa pui tu contacte iar e mult de lucru.

 

Mai bine vezi daca nu poti seta rearmarea automata dupa vreo 30 de secunde, sau cat e nevoie ca sa se stinga luminile de la interior. Eu zic ca e mai bine si suficient asa. Plus ca un "pager" e foarte util.

 

@axs: daca nu sunt indiscret, unde ai montat senzorul de soc de e asa sensibil ?

Edited by MishuVerde
Link to comment
Share on other sites

Cred ca te complici prea mult.

- Daca vrei sa legi alarma la conactele existente vezi ca trebuie sa ai grija de fiecare + portbagaj.

- Daca vrei sa pui tu contacte iar e mult de lucru.

 

Mai bine vezi daca nu poti seta rearmarea automata dupa vreo 30 de secunde, sau cat e nevoie ca sa se stinga luminile de la interior. Eu zic ca e mai bine si suficient asa. Plus ca un "pager" e foarte util.

 

@axs: daca nu sunt indiscret, unde ai montat senzorul de soc de e asa sensibil ?

246962[/snapback]

 

:blink: alarma este maat 7500 si am montat-o undeva pe drumul sarii - e o firma care monteaza alarme si sisteme audio. Imi scapa numele acum, dar ma interesez si zic exact daca vrei mai multe detalii. :)

 

ca pozitionare fizica este undeva in bord (cred ca asta te interesa :) )

Edited by axs
Link to comment
Share on other sites

ca pozitionare fizica este undeva in bord (cred ca asta te interesa :blink: )

246964[/snapback]

da, asta ma interesa pentru ca la cea care o am eu tot prin bord e senzorul dar nu e chiar asa sensibil (sunt eu mai pretentios...) si ma gandeam sa-l mut. Multumesc de raspuns.

Link to comment
Share on other sites

da, asta ma interesa pentru ca la cea care o am eu tot prin bord e senzorul dar nu e chiar asa sensibil (sunt eu mai pretentios...) si ma gandeam sa-l mut. Multumesc de raspuns.

247028[/snapback]

Nu poti sa reglezi sensibilitatea senzorului? Sa reactioneze la stimuli mai mici?

Link to comment
Share on other sites

Nu poti sa reglezi sensibilitatea senzorului? Sa reactioneze la stimuli mai mici?

247050[/snapback]

Pai am reglat-o deja, e la maxim, dar la lovituri "usoare" nu are nici o treaba. La masina anterioara, si alarma anterioara, era mai sensibil senzorul de soc. Ce ma enerveaza este ca aproximativ o data pe luna gasesc urme de pe alte usi, din parcare. Acu' e drept ca la atingere nu va reactiona dar, parca totusi l-as vrea mai sensibil decat e acum. O sa incerc sa-l repozitionez sa fie in legatura (fizica) cat mai directa cu elementele metalice ale caroseriei.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca te complici prea mult.

- Daca vrei sa legi alarma la conactele existente vezi ca trebuie sa ai grija de fiecare + portbagaj.

- Daca vrei sa pui tu contacte iar e mult de lucru.

 

Mai bine vezi daca nu poti seta rearmarea automata dupa vreo 30 de secunde, sau cat e nevoie ca sa se stinga luminile de la interior. Eu zic ca e mai bine si suficient asa. Plus ca un "pager" e foarte util.

 

@axs: daca nu sunt indiscret, unde ai montat senzorul de soc de e asa sensibil ?

246962[/snapback]

 

 

multumesc pentru idei si sfaturi !!!

dar, probabil nu am fost inteles..

 

la bmw cand descui (adica deblochezi inchiderea) atat cu telecomanda masinii cat si cu cheia se aprinde lumina din interiorul masinii: corect ? - corect.

 

alarma care este legata la lumina masinii crede ca s-a deschis o usa deci

implicit rearmarea NU se mai produce...

 

oricat ar intarzia rearmarea, chiar daca se stinge lumina....

 

rearmarea nu se mai produce pentru simplul motiv ca alarma a sesizat usa descisa prin aprinderea luminii, deci stingerea lumini nu ajuta cu nimic...

 

concret:

singura rezolvare este: circuit separat de cel al masinii pentru contacte usi...

si binenteles deconectarea firului de la lumini si legarea lui la circuitul separat pentru contacte usi.

 

cu stima,

petreop.

Link to comment
Share on other sites

multumesc pentru idei si sfaturi !!!

dar, probabil nu am fost inteles..

 

la bmw cand descui (adica deblochezi inchiderea) atat cu telecomanda masinii cat si cu cheia se aprinde lumina din interiorul masinii: corect ? - corect.

 

alarma care este legata la lumina masinii crede ca s-a deschis o usa deci

implicit rearmarea NU se mai produce...

 

oricat ar intarzia rearmarea, chiar daca se stinge lumina....

 

rearmarea nu se mai produce pentru simplul motiv ca alarma a sesizat usa descisa prin aprinderea luminii, deci stingerea lumini nu ajuta cu nimic...

 

concret:

singura rezolvare este: circuit separat de cel al masinii pentru contacte usi...

si binenteles deconectarea firului de la lumini si legarea lui la circuitul separat pentru contacte usi.

 

cu stima,

petreop.

247403[/snapback]

Sorry, acum am inteles. Pe tine te interesa sa rezolvi problema rearmarii la dezarmare accidentala. Ai dreptate, rezolvarea ta cred ca e singura.

Poti incerca totusi sa verifici daca poti pune un pager la alarma. Asta iti arata pe display starile masinii armat/dezarmat. Sa-ar putea sa fie mai putina bataie de cap decat sa faci circuit separat cu butoane in usi s.a.m.d. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Separa plusurile de la contacte...cum ziceam cateva posturi mai inainte....cu o dioda...care sa nu dea voie plusului de la modulul de aprindere a luminii sa se intoarca la contact...si iei semnal direct de la contact, si semnalul spre modul pleaca prin dioda mai departe :blink:

Succes..eu asa o sa fac la portbagaj...ca sa separ masele dinspre bec de masa dinspre intrerupatorul care aprinde becurile alea :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.