Jump to content

De ce urasc eu tractiunea integrala


Recommended Posts

Am mai ĂŽncercat sĂŁ explic mai demult, de ce nu-mi place tracțiunea integralĂŁ (Tracțiunea integralĂŁ - Quo Vadis?)...

 

Recent, mi-am dat seama cĂŁ e chiar mai grav de atĂŁt. Nu doar cĂŁ nu-mi place, o chiar urĂŁsc.

 

Cred cĂŁ tracțiunea integralĂŁ - ĂŽn contextul ĂŽn care toate BMW-urile noi au multe din misterioasele tehnologii, ABS, CBC, DTC, DSC, ARS, ASC DBC, EBA, ACC, HDC si nu in ultimul rand ETC - nu este o caracteristicĂŁ majorĂŁ ĂŽn ce privește siguranța pe șosea. De ce? Pentru cĂŁ dacĂŁ nu accelerezi ĂŽntr-o curbĂŁ, nu conteazĂŁ ce fel de tracțiune ai.

 

Și de ce ai accelera ĂŽntr-o curbĂŁ? Ah, știu! SĂŁ eviți un accident, printr-o eschivĂŁ ĂŽn accelerare. Ce sĂŁ-ți spun. Da' cu frânĂŁ, nu se simte bine eschiva!?!? Îi scade producția de lapte? Și ce te faci cu viteza suplimentarĂŁ ĂŽn cazul ĂŽn care dupĂŁ obstacolul evitat e un alt obstacol? Scapi de dracu' și dai de mĂŁsa...

 

Ah, da... Te mai poate salva ĂŽntr-o situație. Undeva pe câmp, nimeni ĂŽn jur, mașina parcatĂŁ prost, frig de crapĂŁ pietrele, combustibil puțin, noapte... Și tracțiunea spate, nu te ajuta sĂŁ pleci. Și mori de frig, acolo unde tracțiunea integralĂŁ te-ar fi scos. Ce sĂŁ-ți povestesc!

 

Ați observat cĂŁ pânĂŁ și ĂŽn broșurile BMW, pe paginile despre xDrive sunt mașini pe un lac de gheațĂŁ sau un drum de munte ĂŽnzĂŁpezit?

 

Poate unii merg prin zĂŁpadĂŁ mai mult, nu știu. Dar eu iarna trecutĂŁ n-am prins nici o zi cu zĂŁpadĂŁ pe șosea, cu excepția lunii martie, ieșind din Munchen, unde am prins o zĂŁpadĂŁ ĂŽngrozitoare. M-ar fi ajutat tracțiunea integralĂŁ? NU! Pentru cĂŁ dupĂŁ 3 sĂŁptĂŁmâni de cĂŁlduri spre 20 de grade, am decis sĂŁ-mi ĂŽncalț mașina ĂŽnainte de a pleca, cu penurile de vitezĂŁ, adicĂŁ cele de varĂŁ. Niște pneuri de iarnĂŁ m-ar fi ajutat cu siguranțĂŁ. Cu tracțiune integralĂŁ, tot același lucru era. Puteam accelera liniștit, chiar și ĂŽn curbe. DSC-ul nu m-ar fi lĂŁsat sĂŁ greșesc. În schimb dacĂŁ era sĂŁ pierd aderența ĂŽntr-o curba din cauza vitezei prea mari, o pierdeam și cu și fĂŁrĂŁ tracțiune integralĂŁ.

 

N-ați observat cĂŁ mulți din cei cu 4x4, au pneuri "All season"? AdicĂŁ, "no season"... Pai dau bani pe 4x4 dar nu au bani de pneuri de iarnĂŁ? Clar pneurile de iarnĂŁ sunt mai importante. FuncționeazĂŁ și ajutĂŁ ĂŽn permanențĂŁ, nu doar când accelerezi ĂŽn curbe.

 

Dar sunt toate astea suficiente, pentru ca sĂŁ urĂŁsc tracțiunea integralĂŁ? Probabil, nu, dar nu v-am spus tot...

 

UrĂŁsc tracțiunea integralĂŁ pentru ca e gratis ĂŽn România. E gratis pentru cĂŁ dacĂŁ n-ar fi, aproape nimeni n-ar cumpĂŁra-o. Și o cumpĂŁrĂŁ pentru cĂŁ dacĂŁ tot o primesc gratis...

 

Nu toți. Unii o cumparĂŁ pentru cĂŁ au avut sau au auzit de la tații lor, povești de groazĂŁ cu BMW-uri, din cauza tracțiunii spate. O fi, nu spun nu, dar mĂŁ ĂŽntorc la fraza de la ĂŽnceput. Au condus toți aceștia un model acutal de BMW? Chiar și iarna... Au mai avut probleme? Nu vom ști niciodatĂŁ.

 

De altfel ĂŁsta e motivul pentru care cei care vând BMW ĂŽn România, au decis probabil sĂŁ ofere gratis tracțiunea integralĂŁ. Profitul primeazĂŁ iubirii pentru marcĂŁ.

 

Și totuși, e rĂŁu cĂŁ primim ceva gratis?!? NU, nicidecum! Doamne ferește! E rĂŁu cĂŁ primim ceva gratis, dar e de fapt un placebo pentru iluzia creșterii siguranței. Și asta ĂŽn detrimentul unuia din lucrurile care au fĂŁcut ca BMW sĂŁ fie legenda care este astĂŁzi: TRACȚIUNEA SPATE.

 

Ați umbla ĂŽncĂŁlțați cu bocanci tot anul, doar ca sĂŁ fiți liniștiți ĂŽn caz ca ninge?!? Nu. Și atunci de ce sĂŁ cĂŁrați kilogramele ĂŽn plus ale tracțiunii integrale, tot anul ca poate ninge sau plouĂŁ? Și asta in detrimentul sportivĂŁții pure, al distribuției greutĂŁților și al manevrabiliĂŁții. De ce-ar vrea cineva asta!?!? Pentru cĂŁ e gratis și e bine sĂŁ fie acolo dacĂŁ e așa!

 

Și ce sĂŁ ne dea ĂŽn locul xDrive-ului gratis? SĂŁ dea gratis Night Vision, sau Logic7 și o sĂŁ fim mai cĂŁștigați. Primul ne va feri de multe accidente pe șoselele ĂŽntunecate care tanjesc dupĂŁ autostrĂŁzi și duduie de camioane și tiruri. Al doilea, ne va relaxa la volan și ĂŽn loc sĂŁ scoatem pistolul o sĂŁ facem loc unuia sĂŁ intre ĂŽn fața noastrĂŁ.

 

Și amandouĂŁ sunt mai ieftine decât xDrive. Mai bine ni le dĂŁ gratis pe amandouĂŁ și fac xDrive-ul cadou celor de la Audi, c-am auzit ca nu mai este Quattro ce-a fost...

 

(nu ma luați ĂŽn serios, e doar o pĂŁrere personalĂŁ - vine din inimĂŁ, nu din creier)

Link to comment
Share on other sites

asa, si de fapt care e ideea? ce ai vrut sa spui? (te intreb serios si nu la misto)

250196[/snapback]

 

Nimic, gândeam cu voce tare...

 

nu mai scria cu diacritice , apar aiurea...

250201[/snapback]

 

Asta e problema ta, nu a mea. InstaleazĂŁ-ți ce trebuie și o sa aparĂŁ bine.

Link to comment
Share on other sites

La mine merg bine diacriticele si bravo lui ca scrie asa, noi, astia mai lenesi si mai "moderni" ne-am invatat sa scriem fara...

 

Pai Romulus, as putea sa fac si eu acelasi gen de dizertatie si sa iti spun/ expun alte situatii cand tractiunea integrala chiar face treaba, chiar si pe uscat. Daca e vorba de mers zi de zi cu masina, fara a o pilota si doar sa ne rezumam la a o conduce, atunci sunt de acord cu tine.

Insa, daca ni se pune pata si ne apuca vreo pandalie, avem si unde ca locatie, ne apucam de un mic pilotaj. Am condus BMW cu tractiune integrala si am condus si fara (doar spate). Fiecare masina se exprima diferit, cea 4x2 este mai fun de condus insa conducerea nu e la fel de eficienta ca in cazul celei 4x4 care nu pot sa zic ca nu e fun dar parca e mai serioasa, mai pusa pe treaba.

Am zis de asfalt uscat, sa trecem la umed. Deja in cazul asta 4x4 incepe sa se bage bine pe treaba, se simte practic treaba asta.

 

In alte situatii cu aderenta precara e clar ca un sistem integral este preferat.

In general, la o masina, nu e totul sa ai un motor foarte puternic, trebuie sa si poti pune jos puterea aia, mai ales acum cand motoarele castiga foarte mult nu doar in putere ci si in cuplu.

 

Cand vorbesc de toate aceste situatii nici nu concep ca masina sa nu fie echipata cu pneurile corespunzatoare suprafetei pe care urmeaza sa rulez. Pneurile all-season sunt o prostie pentru cei ce vor sa piloteze si o situatie buna de compromis pentru un utilizator moderat in ale conducerii.

Link to comment
Share on other sites

dupa mine tractiunea 4X4 pe o masina mica e o prostie...

 

4X4 e pt masini de teren, acolo chiar o folosesti (X5, Q7 nu intra aici)... eu am fost cu 325 cu "propulsie" spate prin super zapada si nu am avut nici cea mai mica problema...

250217[/snapback]

fals, 4x4 nu e doar pentru masini de teren. Dealtfel X-drive de la X3 si X5 este diferit de X-drive de la "limuzine".

Tractiunea integrala nu e facuta numai pentru a razbi in teren accidentat, este buna pentru conditii improprii, aderenta scazuta, faza cu masina de teren e altceva. F. multi utilizatori de Aro mergeau numai cu spatele si treceau aproape pe oriunde, cand aveau probleme de aderenta cuplau fata.

Sa incerci sa urci o panta cu zapada cu un E90 4x2 si apoi sa incerci acelasi lucru cu un 4x4, zapada mica nu "super zapada" cum iti place tie sa spui :blink:

Link to comment
Share on other sites

Eu am si un jeep si un Bmw.

Diferenta intre ele este clara dar eu vreau sa vad:

- cum va duceti voi de exemplu la munte pe drumuri forestiere de exemplu cu tractiune spate ( ca acolo e iarna, nu ca in Bucuresti);

- cum tractati pe unul pe timp mai ploios cu tractiune spate;

- cat de in siguranta va simtiti cu propulsie daca ploua si urcati Valea Posadei ( Sinaia)

- etc.

 

De asemenea vreau sa vad:

 

- cum faceti drifturi cu 4 x 4 ( trebuie ceva skill);

- cum plecati cu burnout cu 4 x 4;

- cum demarati cu 4 x4 in comparatie cu una cu propulsie

etc

 

 

Deci:

 

4 x 4 este ceva care iti trebuie uneori sau este absolut necesara in cateva situatii din viata;

4 x4 reprezinta siguranta in mers ( pt. cei mai putin "scoliti" in ale condusului)

4 x4 este totusi o evolutie tehnologica care merge cu succes pe Bugatti Veyron ( de ex.) si ar fi interesant de ce producatorii au adoptat solutia asta pe o masina capabila de 400 km/h si 1000 CP

 

Deci concluzie:

 

IDEAL ar fi sa ai 2 masini : una 4 x4 si una cu propulsie .. :blink: :)

Link to comment
Share on other sites

Si eu sunt fan al unei singuri punti motoare, spatele.

 

Si m-am luptat cu zapezi mai mult decat majoritatea celor de aici, si nu am avut probleme, cu conditia sa fii un pic sofer si sa ai masina echipata cum trebuie.

 

Nu contest ca daca as fi avut 4x4 poate m-ash fi descurcat si mai bine, dar daca pun in balanta cele cateva drumuri prin zapada cu un an intreg de rasucit planetare aiurea - ce sa mai vorbesc de partea de fun a condusului... 4 x 4 iese rau de tot.

 

Cat despre necesitatea lui 4x4 pe uscat, asta e aiurea rau. Cum a zis si Romulus, singurul moment in care apare diferenta este la acceleratie violenta intr-o curba stransa. Come on!!!!

 

... Pai ala e momentul in care IUBESC cel mai mult tractiunea spate (Alex, nu sari!). Si efectul supravirator creeat de power drift :blink:

Link to comment
Share on other sites

Rar, dar mai scriu ºi eu:sunt de acord cã pt un ºofer liniºtit sunt prea rare situaÞiile În trafic unde ar fi nevoie de tracÞiunea integralã. Pt un condus la limitã e mai bun x-drive. Pe asfalt uscat În ace de pãr, nu pleacã maºina de spate oricât ai accelera. ªi alte avantaje :nu mergi cu fricã, nu ÎÞi faci griji cã te prinde zãpada mare. Cu kg, x3-ul meu are 1820 kg parcã. Despre fiabilitatea tracÞ.integrale: s-a schimbat diferenÞialul spate pânã acum. Numai bine.
Link to comment
Share on other sites

si ar fi interesant de ce producatorii au adoptat solutia asta pe o masina capabila de 400 km/h si 1000 CP

250234[/snapback]

 

Pai explicatia este extrem de simpla. Pune tu 1000 CP pe asfalt doar prin 2 cauciucuri, si sa vezi daca pleci de pe loc cum ai vrea (la nivelul asta de putere)

 

 

Degeaba putere mare, daca o folosesti doar la stricat caucioace...

Link to comment
Share on other sites

[...]

- cum va duceti voi de exemplu la munte pe drumuri forestiere de exemplu cu tractiune spate ( ca acolo e iarna, nu ca in Bucuresti);

 

Am condus tot ce are BMW, exceptand M, in viteza, in forta, fara electronica, pe un drum de munte partial curatat si partial cu gheata, la 3.300 m in Alpi pe un ghetar. Se pune? Si am mers la ski cu E60 linistit. Drumuri forestiere? Unde te duci tu la ski?!? Am trecut linistit prin zapada prin care aia cu 4x4 inca se tot gandeau daca sa treaca sau nu. Si am ramas si inzapezit... Pentru 4-5 minute...

 

- cum tractati pe unul pe timp mai ploios cu tractiune spate;

 

Sa tractez pe cineva cu un E60? Pai de ce sa nu-l ajutam sa are pamantul, ca doar tot motor are ca si tractorul...?

 

- cat de in siguranta va simtiti cu propulsie daca ploua si urcati Valea Posadei ( Sinaia)

 

Foarte in siguranta. Mult mai in siguranta decat intr-un SUV 4x4 si ceva mai in siguranta decat aceeasi masina xDrive, care doar imi ofera iluzia aderentei crescute. In curba pleaca amandoua la fel de prost - aderenta nu are de-a face cu tractiunea ci doar cu coeficientul de frecare si masa, doar ca xDrive, din cauza greutatii pierde fata mai repede.

Link to comment
Share on other sites

Foarte bun topic. Ma gandeam la un 330d daca e mai bine cu sau fara integrala, si daca e gratis parca nu-mi mai trebuie asa de mult si ma gandesc la avantaje si dezavantaje ale tractiunii integrale. Avantaje: iarna si la accelarari bruste, chestia cu evitarea pericolului la mine nu prea tine ca nu sunt pilot si incerc sa evit prin franare asa cum fac majoritatea oamenilor. Dezavantaje: nu ma pot "juca" cu masina, e mai grea, consuma mai mult, e mai scumpa intretinerea (cedeaza planetarele...), nu e un BMW clasic Rwd. Dar nici X5-ul meu nu e un clasic BMW RWD asa ca nu stiu ce as alege ...

 

P.S. Iarna cand drumurile sunt inzapezite, X5-ul meu 4wd imi da o siguranta mult mai mare .

Pentru fun si senzatii mi-ar placea un 130i care e cu tractiune spate si e pentru FUN .

Link to comment
Share on other sites

[...]Pe asfalt uscat În ace de pãr, nu pleacã maºina de spate oricât ai accelera. [...]

250238[/snapback]

 

Pai asta e ideea Cosminbad. Ai inca un "volan" la rotile din spate si-l controlezi cu acceleratia. Cate fractiuni de secunda pierd neaccelerand ca prostul in curba, castig, din cauza frecarii suplimentare in planetare. Sau din cauza ca volanul nu mai e la fel de precis. Sau pentru ca pleaca fata din cauza greutatii.

 

IDEEA ESTE sa vrea spatele sa plece! Si sa o tii la limita, cat sa nu plece. Sau chiar sa-l lasi cand vrei sa dai mai tare din "volanul" de la rotile din spate.

Link to comment
Share on other sites

Am condus tot ce are BMW, exceptand M, in viteza, in forta, fara electronica, pe un drum de munte partial curatat si partial cu gheata, la 3.300 m in Alpi pe un ghetar.

250240[/snapback]

Sunt de acord, insa daca erai cu familia in masina mai faceai asa ceva? Nu te simteai mai in siguranta cu 4 x 4?

Si , poate am fost inteles gresit: Mie imi place o masina cu propulsie dar care sa aiba, la nevoie, si optiunea cuplarii 4 x 4 ..Este ideal..parerea mea! Si cum am depasit situatia ..... decuplez tractiunea integrala .

Link to comment
Share on other sites

daca am locui intr-o tara normala... aliniata la standardele anului 2007 nu ai avea nevoie de 4X4... pt ca:

- nu ar exista drumuri forestiere... si daca ar fi ar avea terasament si nu ai "patina"

- nu ar exista zapada pe drum... vezi in orice tara civilizata unde de la primul fulg de nea misuna plugurile...

- am fost la ski in austria si aveau asfalt si parcare de 1000 de locuri la 1600m... aia dece pot ???

post-984-1182272757_thumb.jpg

Edited by bunilla
Link to comment
Share on other sites

Sunt de acord, insa daca erai cu familia in masina mai faceai asa ceva? Nu te simteai mai in siguranta cu 4 x 4?

Si , poate am fost inteles gresit: Mie imi place o masina cu propulsie dar care sa aiba, la nevoie, si optiunea cuplarii 4 x 4 ..Este ideal..parerea mea! Si cum am depasit situatia ..... decuplez tractiunea integrala .

250245[/snapback]

 

Nu, nu m-as fi simtit mai in siguranta intr-un SUV 4x4. Chiar dimpotriva. Iar intr-o limuzina 4x4 mi-ar fi frica de iluzia de care am vorbit.

 

Pai daca tot o ai, daca e decuplabila e si mai rau. Greutatea e tot acolo. Volanul la fel de greoi din cauza planetarelor... Si aderenta e aceeasi. O iluzie de siguranta...

Link to comment
Share on other sites

Pai asta e ideea Cosminbad. Ai inca un "volan" la rotile din spate si-l controlezi cu acceleratia. Cate fractiuni de secunda pierd neaccelerand ca prostul in curba, castig, din cauza frecarii suplimentare in planetare. Sau din cauza ca volanul nu mai e la fel de precis. Sau pentru ca pleaca fata din cauza greutatii.

 

IDEEA ESTE sa vrea spatele sa plece! Si sa o tii la limita, cat sa nu plece. Sau chiar sa-l lasi cand vrei sa dai mai tare din "volanul" de la rotile din spate.

250244[/snapback]

si cu 4x4 nu se respecta treaba asta? ai 60% spate si 40% fata, daca spatele pierde aderenta se transfera puterea pe puntea fata, controlezi mai bine masina cu 4x4 decat 4x2 intr-o atare situatie.

La masinile cu X-drive, faptul ca ai si tractiune fata nu se regaseste in volan ca la cele care sunt doar cu tractiune fata.

Daca vrei sa plece spatele pleaca, dezactivezi TC si ESP si ai o masina care face ce vrei tu, inclusiv cerculete daca esti suficient de indemanatec. E drept, la aia cu propulsie e floare la ureche sa faci donuts.

 

Se da urmatoarea situatie... esti pe zapada, spatele pierde aderenta, mai ai directie? Ce fel ar actiona puntea directoare daca ai si tractiune pe ea?

Edited by pilot-drift
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.