Jump to content

Dynamic Drive: la ce e bun?


Romulus

Recommended Posts

Am tot cĂŁutat și n-am gĂŁsit un rĂŁspuns pertinent la ĂŽntrebarea asta. Sigur, toți știm ce scrie ĂŽn prospectele de vânzare și ĂŽn manualele de utilizare. Dar totuși la ce este bun, ĂŽn viața de zi cu zi...

 

Am sa vĂŁ descriu experiența mea.

 

Dynamic Drive, folosește bare stabilizatoare active (hidraulice) pentru a ține ruliul la cote minime. Și totuși, la ce ar folosi asta?

 

Eu aș spune ca la comfort. Adica pasageri dintr-o mașinĂŁ care dispune de Dynamic Drive, nu resimt așa dramatic efectele ruliului din curbe.

 

În plus, crește aderența, nedescĂŁrcând roțile din interiorul unei curbe, acestea preiau parte din sarcinĂŁ.

 

Mai mult, ĂŽn manevrele duble de schimbare de direcție (ex: ocolirea unui obstacol și revenirea pe banda inițialĂŁ) greutatea nu mai ĂŽncarcĂŁ doar interiorul, astfel stabilitatea mașinii, ĂŽn cazurl unor așa manevre este mai bunĂŁ.

 

Acum și dezavantajele sistemului. În cazul mersului mai sportiv, aproape de limita de aderența, nu mai existĂŁ nici un fel de avertisment cĂŁ te apropii de limitĂŁ. AdicĂŁ "indicatorul" de limitĂŁ de aderențĂŁ, nu mai e prezent.

 

Nimic nu mai indicĂŁ șoferului cĂŁ se va pierde aderența ĂŽntr-o curbĂŁ, ca urmare e foarte greu chiar și sĂŁ ĂŽnvĂŁțati unde este aceastĂŁ limitĂŁ...

 

Înclinarea mașinii e cel mai bun indicator...

 

Am ĂŽncercat doar sĂŁ vĂŁ povestesc experiența mea...

Link to comment
Share on other sites

pot sa iau curbele de la fantanile de la unirii (stiti voi care - in forma de S - cu 60-70 cu dynamic drive - doar cu opel speedster mergi acolo cu 100, iar eu vorbesc de limuzine), se mai simte la 'testul elanului'. ati prins voi ideea. chestia cu pierderea aderentei - nu se aprinde DSC-ul cand esti spre limita?
Link to comment
Share on other sites

eu as zice ca ar fi si un disconfort in curbe , daca rotile stau lipite de drum si caroseria nu mai oscileaza , dai intr-o groapa si iti rupe spatele.

255890[/snapback]

 

Nu are legatura oscilatia caroseriei. Eu vorbesc de inclinarea laterala, adica ruliu.

Link to comment
Share on other sites

pot sa iau curbele de la fantanile de la unirii (stiti voi care - in forma de S - cu 60-70 cu dynamic drive - doar cu opel speedster mergi acolo cu 100, iar eu vorbesc de limuzine), se mai simte la 'testul elanului'. ati prins voi ideea. chestia cu pierderea aderentei - nu se aprinde DSC-ul cand esti spre limita?

255908[/snapback]

 

Cu suspensie sport si Active Steering, eu am trecut pe acolo cu 80-90 lejer, cu putina corectie in a doua curba. Sigur, cu DSC cuplat.

Link to comment
Share on other sites

Cu suspensie sport si Active Steering, eu am trecut pe acolo cu 80-90 lejer, cu putina corectie in a doua curba. Sigur, cu DSC cuplat.

255930[/snapback]

 

 

hmm, o sa mai incerc maine :blink: poate nu m-am uitat bine la speedo cand am trecut tare pe acolo, oricum cu siguranta esti sofer mai bun si ai si scoala de pilotaj care te-a ajutat dar eu simt ca daca faceam curba aia putin mai tare sigur lua o turnura nasoala... dar perseveram :)

Link to comment
Share on other sites

90km/h in centru capitalei :blink:

255950[/snapback]

 

stii despre ce vorbim? sa vii sa vezi locul, te pui doar singur in pericol iar asta e un risc pe care si-l asuma fiecare. sunt sanse nule de pietoni, sau alte masini, iar vizibilitatea e foarte buna pentru ca noaptea fantanile sunt oprite si vezi capatul curbei si destul de bine capatul curbelor.

Link to comment
Share on other sites

inca un "post scriptum"... acolo insist sa duc orice masina pe care vreau sa o cumpar. imi dau seama de multe chestii din felul in care se comporta in S-ul ala. anul trecut nu am cumparat un 328is modificat pentru ca era s-o patesc nasol acolo cu tot cu ASC-ul pornit. m-ar fi omorat masina aia cred. speedster (le. turbo) si un TT foarte modificat (CZR - pentru cine cunoaste - o masina cu un 0-100 bine sub 5 sec, viteza maxima foarte mare iar suspensie si frane foarte performante) au fost masinile care mi-au dat cele mai multe palpitatii acolo desi sunt convins ca eram intr-o siguranta mai mare decat atunci cand merg cu fordul aproape pe 2 roti in curba aia:lol: Edited by teddy
Link to comment
Share on other sites

stii despre ce vorbim? sa vii sa vezi locul, te pui doar singur in pericol iar asta e un risc pe care si-l asuma fiecare. sunt sanse nule de pietoni, sau alte masini, iar vizibilitatea e foarte buna pentru ca noaptea fantanile sunt oprite si vezi capatul curbei si destul de bine capatul curbelor.

255967[/snapback]

 

nu ai prins ideea, stiu bucurestiul poate mai bine decat multi bucuresteni. remarca era pentru lupul moralist de pe forum, care a prins ideea si a dato cotita, dar a dres busuiocu.

Link to comment
Share on other sites

a ok, m-am prins. acolo poti sa-ti faci de cap oricat de moralist ai fi, nu pui pe nimeni in pericol.

256259[/snapback]

 

ai prins, dar doar jumatate din idee, suntem pe un forum public, unde nu ar trebui sa incurajam asemenea manifestari, sunt minori, si tineri care inca nu si-au format o personalitate, daca citesc acum ca unu si altu de pe forum zboara cu 90 prin centru capitalei ca nu este pericol si ca poate reuseste si mai tare, ce crezi ca o sa se intample peste cateva zile in sicana de la fantani?

Edited by crazydriver
Link to comment
Share on other sites

Misto e sa te dai fara DSC acolo......cu DSC unde mai e distractia? D-aia e misto tractiunea spate, sa-ti fuga spatele si sa corectezi din volan si pedala de acceleratie nu sa faca masina toata treaba :blink:

256272[/snapback]

 

nu stiu cat poti sa corectezi tu fara lsd :)

Link to comment
Share on other sites

O masina fara DD este proiectata un pic subvirator, in functie de viteza.

DD o face neutra la viteze mici, deci volanul va fi rotit mai putin pentru a lua aceeasi curba.

Diferenta este nesemnificativa pentru viteze mici, pentru viteze mari sistemul clasic ofera aceeasi stabilitate, aceeasi agilitate.

Daca nu ar fi standard nu as cumpara optiunea asta,este pentru soferi amatori, pentru incepatori.

Merge bine si la vanzare,domne are Dynamic Drive, iti dai seama?:)

 

Nu are legatura oscilatia caroseriei. Eu vorbesc de inclinarea laterala, adica ruliu.

255929[/snapback]

 

 

Nimic mai gresit.

 

Sunt strans legate una de alta, si nu zic doar asa ca stiu eu mai bine :) , uite o poza cu o masina care are DD si una care nu are.

 

Parca se misca un pic si caroseria :blink:

post-66-1183776775_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Bavaria, dynamic drive actioneaza ca raspuns la fortele laterale compensant presiunea din sistemul activ de bare stabilizatoare. Nu este un sistem de amortizoare inteligente. La asta ma refeream. Eu vorbeam de ruliu, care inseamna inclinare laterala a caroseriei si care apare ca urmare a fortelor laterale prezente in curbe. Oscilatiile caroseriei la care se referea cel la care am raspuns, din ce inteleg eu proveneau de la gropi si denivelari in suprafata de rulare, iar Dynamic Drive nu compenseaza asa ceva, decat daca sunt insotite de acceleratii laterale.
Link to comment
Share on other sites

O masina fara DD este proiectata un pic subvirator, in functie de viteza.

DD o face neutra la viteze mici, deci volanul va fi rotit mai putin pentru a lua aceeasi curba.

[...]

256651[/snapback]

 

Aici m-ai lasat fara cuvinte. Poti detalia?

Link to comment
Share on other sites

Pai m-ai bagat in ceata cu textul... O masina cu Dynamic Drive este proiectata un pic subvirator?!? In functie de viteza? Volanul va fi rotit mai putin?!? Asta cred ca e de la Active Steering...

 

Stiu cum functioneaza si Dynamic Drive si Active Steering.

Link to comment
Share on other sites

Prefer sa las un specialist in constructii de masini sa iti explice, mai ales ca avem si pe forum, daca iti explic eu cred ca te incurc mai rau.

256788[/snapback]

 

Si apropos, daca ai de platit polite altora, te rog nu in modul acesta, cu intepaturi aparent inofensive.

Link to comment
Share on other sites

Si apropos, daca ai de platit polite altora, te rog nu in modul acesta, cu intepaturi aparent inofensive.

256791[/snapback]

 

 

Nu am nici o polita de platit nimanui :blink:

 

Eu nu sunt specialist, dar avem aici oameni care sunt specialisti in constructiile de masini, Turbo Mann de exemplu, este specialist in constructii de masini chiar la BMW.

Ma gandeam ca o explicatie din partea cuiva care se ocupa cu asa ceva zi de zi, este mai buna decat a mea.Eu stiu doar din carti.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.