Jump to content

Experienta la volan


Romulus

Recommended Posts

Fara electronica adica fara ASC sau DSC (sisteme de control al tractiunii :blink: ) care daca ar fi existat pe urs i-ar fi salvat viata, mai ales in conditiile carosabilului ud. Aceasta este legatura dintre accident si electronica, toate sistemele electronice de pe masinile moderne salveaza vieti si anume ABS, ASC/DSC sau oricare alt sistem asemanator. Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Intradevar, foarte trist ! Marjoritatea accidentelor sunt produse de pusti care vor sa le demonstreze prietenilor cat de "misto" e masina lor si se trezesc prin copaci facuti zob :) . Ce sa mai zicem de experienta... Tendinta la multi cand derapeaza in curbe e sa traga brusc de volan in partea opusa si sa franeze ceea ce nu e deloc indicat accident scrie pe ei :blink:. Tre sa recunosc ca si mie imi place sa conduc fara asc pe carosabil umed si am simtit pe pielea mea cum iti fuge spatele in curbe, tre sa ai multa experienta, sa fi obisnuit cu masini cu tractiune pe spate si in primul rand sa iti cunosti limitele personale pt ca nu pui in pericol numai viata ta ci si a altor participanti la trafic !
Link to comment
Share on other sites

Fara electronica adica fara ASC sau DSC (sisteme de control al tractiunii :blink: ) care daca ar fi existat pe urs i-ar fi salvat viata, mai ales in conditiile carosabilului ud. Aceasta este legatura dintre accident si electronica, toate sistemele electronice de pe masinile moderne salveaza vieti si anume ABS, ASC/DSC sau oricare alt sistem asemanator.

272583[/snapback]

merci de explicatie...stau si ma intreb cum naiba au supravietuit astia care au avut masini fara electronica asta dom'le..de fapt ma intreb cum am supravietuit eu pana acum..ca deh...93 slabe sanse de DSC..cat despre ABS..sincer..nu am avut nevoie si iarna prin zapada ma descurc f bine..prefer sa am o distanta de franare redusa si sa imi folosesc cat mai eficient forta de franare a masinii..fara sa mai fie "ceva" care sa-mi zica "hoo ca ai blocat rotile si nu mai ai directie"..asa invatz mai bine sa simt masina si sa-mi formez reactiile la volan..nu zic ca nu sunt vitale..dar cu siguranta existenta lor pe masina nu duc la un plus de siguranta ci din contra la un surplus de risc caci omu,nativ, cu cat se simte mai in siguranta cu atat risca si calca pedala mai mult..si la peste 100km/h poti ai tu controlul-controlurilor ca iti scad sansele 70% sa mai scapi intreg...

Link to comment
Share on other sites

merci de explicatie...stau si ma intreb cum naiba au supravietuit astia care au avut masini fara electronica asta dom'le..de fapt ma intreb cum am supravietuit eu pana acum..ca deh...93 slabe sanse de DSC..cat despre ABS..sincer..nu am avut nevoie si iarna prin zapada ma descurc f bine..prefer sa am o distanta de franare redusa si sa imi folosesc cat mai eficient forta de franare a masinii..fara sa mai fie "ceva" care sa-mi zica "hoo ca ai blocat rotile si nu mai ai directie"..asa invatz mai bine sa simt masina si sa-mi formez reactiile la volan..nu zic ca nu sunt vitale..dar cu siguranta existenta lor pe masina nu duc la un plus de siguranta ci din contra la un surplus de risc caci omu,nativ, cu cat se simte mai in siguranta cu atat risca si calca pedala mai mult..si la peste 100km/h poti ai tu controlul-controlurilor ca iti scad sansele 70% sa mai scapi intreg...

274437[/snapback]

Poate gandirea ta e prea concentrata pe farduri, shopping :blink: si d-asta nu intelegi ca sistemele astea de siguranta te ajuta nu te impiedica sa ai control absolut asupra masinii...

Ma intreb ce masini ai condus tu la limita cu electronica si fara ca sa-ti dai seama ce efect au sistemele de siguranta..

Masina ta din 93 fara electronica parca e un 318 nu? Normal ca e usor de controlat chiar si pt tine fara sa aiba nici o electronica...a si cam la ce viteza circuli in mod normal? Fiind femeie probabil ca sofezi destul de precaut deci mi se pare normal ca nu ajungi la limita ca sa simti nevoia de ABS si DSC sau ASC...

Intr-adevar ABS-ul are un punct slab si anume mareste distanta de franare la viteza mica insa daca stii sa franezi fara sa intre ABS-ul n-ai probleme...

 

Ah si ai spus ca "stau si ma intreb cum naiba au supravietuit astia care au avut masini fara electronica asta dom'l" pai din pacate cei din urs din stirea asta au cam murit...

Link to comment
Share on other sites

ce stii tu ma esti femeie? :blink: ....poate ca femeiea simte altfel masina la framnare si nu are nevoie de abs

referitor la sistemele de siguranta DSC...fara interventia soferului DSC nu face mare branza....trebuie sa incerci sa stabilizezi masina si te ajuta DSC foarte mult...ca daca iei mainile de pe volan in cazul unei pierderi de stabilitate tot in rapa te cam duci.Sunt o gramada de senzori si in coloana de directi,la roti...care daca nu primesc informatii despre interventia soferului nu pot compara cu situatia in care se afla masina

Edited by Tesio
Link to comment
Share on other sites

Normal ca asc, dsc, esp ajuta insa doar pana la un punct, ele nu fac minuni ! Pana la urma oricat de bun ai fi ca sofer exista posibilitatea sa dea un prost peste tine... Ala nu a murit din cauza ca nu avea asc sau dsp sau esp sau ce o mai fi... a fost inconstient. Daca era sa mearga normal cu viteza pe care ar fi trebuit el sa o aiba dpdv legal, fara figuri si scheme ar fi trait. Pe vreamea lui "ciuruitul" nu erau atatea masini cu 100 de airbaguri si alte module de siguranta si tot nu erau asa de multe accidente. Acum in majoritatea accidentelor sunt implicati tineri intre 18-25 de ani. Care mai de care incearca sa demonstreze ceva si ajunge prin copaci. Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

Pai nici eu nu am zis ca sistemele electronice fac minuni...

Mi se pare normal ca pe vremea lui Ceausescu sa nu fi existat la fel de multe accidente ca acum din moment ce numarul masinilor era cred de 20-30 de ori mai mic, disciplina la volan era in mod sigur mai mare datorita pedepselor mult mai aspre, puterea mica a masinilor - ce masini erau in tara in afara de Dacia, Aro, Lada, Skoda, Fiat, etc. Masinile puternice nu erau pt oamenii normali..

 

Aia de 18-25 de ani care sunt implicati in accidente nu sunt implicati numai datorita teribilismului ci si pt ca majoritatea nu sunt in stare sa ia examenul de permis, il iau cu bani si apoi li se dau pe mana masini puternice cand ei nici nu stiu sa parcheze o masina darmite sa o conduca cu viteza.

Ar trebui ca examenul auto sa fie de 10 ori mai greu si pe bune ca sa nu aiba permis orice idiot.. Sa fie ca pe vremuri, sa se dea si traseu de zi, traseu de noapte, poligon, mecanica de baza si sala. Asa ar scadea numarul de idioti de pe strada cu conditia sa fie pe bune nu pe bani. Traim in Romania deci ideea e pur utopica...

 

L.E. Cand mi-am luat permisul acum 2 ani am vazut pe multi care au dat spaga insa cel mai mult ma socat un handicapat d-asta care nu era in stare sa treaca testul psihologic, asta pt ca atunci cand se aprindea tasta luminata pe care trebuia sa o apese, ori reactiona tarziu ori apasa 2-3 deodata....i-au zis sa iasa ca a picat si in 2 minute apare tasu cu 1 mil in mana ii da banii la idioata aia de examinatoare si ii da fisa ca a trecut pe loc. :blink:

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Testele nu sunt deloc utopice pt ca inainte asa se dadea...utopica e ideea unui sistem de acordare permise total incoruptibil.

Daca mergi cu 200 la ora nu esti dement neaparat, conteaza unde mergi cu 200 la ora.

Daca nu stii sa conduci si dai bani la permis atunci esti idiot si stiu cam prea multi care au facut asa...

 

Oricum daca testul ar fi mai greu macar ar fi mai putini soferi prosti pe strada...

Nu e totul asa de simplu, ceea ce spui tu e ceva de genul: "oricum o sa mori candva ce mai conteaza cand si cum..."

De asemenea poate si un test de inteligenta ar fi necesar, am citi acum cateva luni un articol al lui Jeremy Clarkson in care spunea tocmai asta...

Link to comment
Share on other sites

1. testele nu rezolva totul

2.nicaieri pe teritoriul romaniei nu e permisa viteza de 200km/h deci inseamna dementa

3.corect si de acord

 

4.irelevant.....nu uita ca sunt o gramada de soferi profesionisti cu 4 clase

5.nu e adevarat....nu m-am gandit niciun moment la asta

6.condusul unui autoturism nu e ca navigarea navei Enterprise....un test de discernamant in schimb ar fi mult mai potrivit

 

 

Eu sunt de parere ca ne trebuie amenzi...amenzi mari ca in uniune....sute de euro.Eu am un tovaras care s-a potolit rau de tot in italia...si asta dupa ce l-au ars cu amenzi de mii de euro.Nu mai sare de 120 pe autostrada nici sa il astepte Paris Hilton acasa in pat.Omu conduce exemplar si era un descreierat.

Asta e un exemplu real si concludent

Edited by Tesio
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt de parere ca ne trebuie amenzi...amenzi mari ca in uniune....sute de euro.Eu am un tovaras care s-a potolit rau de tot in italia...si asta dupa ce l-au ars cu amenzi de mii de euro.Nu mai sare de 120 pe autostrada nici sa il astepte Paris Hilton acasa in pat.Omu conduce exemplar si era un descreierat.

Asta e un exemplu real si concludent

274552[/snapback]

:blink:

si eu sunt de acord cu asta!

Link to comment
Share on other sites

1. Testele nu rezolva totul dar niste soferi mai bine pregatiti inseamna accidente mai putine.

2. N-am zis daca pe teritoriul Romaniei sau nu...

3. ---

4. Nu conteaza cultura la condus ci mai ales inteligenta.

5. Era o comparatie prin absurd.

6. Nu e ca navigarea navei Enterprise dar daca esti inteligent inseamna ca si intelegi ce se poate intampla cand conduci, ce responsabilitate reprezinta condusul...

Eu cred ca prostia e una din principalele cauze de accident...

Link to comment
Share on other sites

:blink:

si eu sunt de acord cu asta!

274553[/snapback]

Eu nu...in UE sunt amenzi in functie de venit. De ce noi sa platim mai mult proportional decat ei?

Ar fi culmea sa ai de platit 250 de euro pe o amenda daca tu ai venit 1000 pe luna de ex... ti se pare normal?

O amenda o poti lua si din cauza neatentiei sau pt ca ai o urgenta, nu trebuie sa devenim noi acum mai catolici decat Papa...amenzile tb sa fie proportionale cu venitul mediu.

Link to comment
Share on other sites

si cand ma refer la amenzi ma refer la viteza excesiva,bautura,comportament in trafic....nu la parcari in Bucuresti ceea ce e o idiotenie avand in vedere infrastructura.

Sa puna politia accent mai mult macar pe astea 3 lucruri,ar fi mare schimbare,zic eu.

 

Ciupanezu....oricum toate preturile s-au aliniat ca cele din uniune...au mai ramas amenzile unele taxe si alte elemente care nu isi au rostul in discutie.

Nu e in regula ca avem salarii de rahat aici.(dar asta e alta discutie pe care nu o dezbatem aici)

Iar asta cu grabitu si mai catolic decat Papa nu tine nicaieri in afara.Pe mine m-au oprit in Austria si a venit militianu cu pistolu-mitraliera de gat.Dracu...m-am batut cu tigani cutitari la viata mea si nu m-am taiat ca maioneza dar cand l-am vazut p'ala cum vine spre mine...

Una peste alta romanu stie de frica si de bici...nu de vorba buna sau de subtilitati....

Edited by Tesio
Link to comment
Share on other sites

Cand o sa se alinieze si veniturile din Romania cu veniturile din afara atunci mi se pare normal sa creasca amenzile..

Preturile nu s-au aliniat cu cele din Uniune, de fapt sunt chiar mai mari :blink:

 

Una peste alta romanu stie de frica si de bici...nu de vorba buna sau de subtilitati....

 

Nu e nevoie de exagerari de genul asta...nu e bine nici sa ignori problemele pe care le intalnesti dar nici sa le exagerezi.

Normal ca multe lucruri trebuie sa se schimbe insa nici in afara nu e Raiul si la noi e Iadul...orice tara are problemele ei specifice, discutia e foarte complexa.

In afara beneficiezi de autostrazi unde te poti descarca conducand cu ce viteza vrei (cel putin in Germania unde viteza maxima e nelimitata) la noi unde se poate face asa ceva?

Sunt de acord insa cu partea cu bautul la volan, ar tb date niste amenzi foarte mari pt asa ceva...

 

Oricum sa nu creada cineva ca in afara e totul perfect si numai la noi totul e varza ca nu e asa...

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Poate gandirea ta e prea concentrata pe farduri, shopping :blink: si d-asta nu intelegi ca sistemele astea de siguranta te ajuta nu te impiedica sa ai control absolut asupra masinii...

Ma intreb ce masini ai condus tu la limita cu electronica si fara ca sa-ti dai seama ce efect au sistemele de siguranta..

Masina ta din 93 fara electronica parca e un 318 nu? Normal ca e usor de controlat chiar  si pt tine fara sa aiba nici o electronica...a si cam la ce viteza circuli in mod normal? Fiind femeie probabil ca sofezi destul de precaut deci mi se pare normal ca nu ajungi la limita ca sa simti nevoia de ABS si DSC sau ASC...

Intr-adevar ABS-ul are un punct slab si anume mareste distanta de franare la viteza mica insa daca stii sa franezi fara sa intre ABS-ul n-ai probleme...

 

Ah si ai spus ca "stau si ma intreb cum naiba au supravietuit astia care au avut masini fara electronica asta dom'l" pai din pacate cei din urs din stirea asta au cam murit...

274446[/snapback]

@Romulus..nu am zis ca scade siguranta..din contra ..am zis ca omu..nativ..cand stie ca are o masina "blindata" de sisteme de siguranta si control..este tentat sa riste mult mai mult in trafic..e demonstrat acest lucru..in acest sens ma refeream..

@Ciupanezu..dear..

Reciteste ceea ce am scris..nu ai inteles deloc mesajul..gandirea mea "la farduri si shoping" ma ajuta sa explic in fiecare zi cum functioneaza un TPS sau faptul ca ITP-ul nu este acelasi lucru cu revizia la o masina, multor soferi "cunoscatori"..bun la intrebarea ta vis-a-vis de ce masini am condus eu la limita asist. electr..nu pot sa-ti raspund decat cu un singur exemplu..760Li cu DSC on la 1G acc. laterala..si 760Li cu DSC off la 1G acc.lat.. stau si ma intreb cate masini fara electr ai condus tu pe polei fara sa lovesti, sau prin zapada fara sa ai nevoie de shufa..cat despre masina mea din 93 te invit sa o conduci pe piatra cubica uda sau cu polei sa vezi cat de "usor" e de controlat un 1.8 de 140CP (ma risc ca am casco :) )fiind femeie..viteza mea "de oras" e 80/90 mediu..daca permite traficul..daca nu "imi fac loc"..din pacate tin sa-ti marturisesc ca un hobby d'al meu este "crosetatul" in trafic .. nu ma mai tzin nervii si nu mai am rabdare sa stau dupa toti adormitii la volan..timpul pt mine e f pretios..de foarte multe ori am simtit nevoia de ABS, DSC sau ASC ajungand in situatii limita si de accident..insa nevoia te invatza si m-am adaptat..acum stau si ma intreb cati dintre cei care au condus numai masini asistate electr stiu cum reactioneaza o masina fara electr la limita aderentei sau stiu ce au de facut in momentul in care masina iese de sub control???..cati stiu cum te poti folosi de o pedala de frana, un volan si o cutie de vit cat mai eficient posibil pt a preveni un acc, fara sa mai astepti ca abs-ul sa iti "bata" in pedala sau fara ca dsc sa clipeasca in bord? cat stiu de fapt care ar fi fost comportamentul masinii daca dsc nu ar fi clipit in bord..

Repet nu sunt impotriva, nu sustin ca nu sunt utile..sau ca nu salveaza vieti..insa compatimirea asta fata de cei care au masini simple e nejustificata..din contra compatimirea sa fie fata de cei care au electr. pt ca un sofer care are masina simpla oricand va conduce linistit una asistata..insa invers ma indoiesc..si in asta consta experienta la volan..sau cunoasterea unei masini..Din pacate, traim intr-o lume in care evolutia tehnologica in loc sa reprezinte un suport pt a ne dezvolta gandirea si aptitudinile mai departe, ne prosteste, obisnuindu-ne lenesi si comozi, simtindu-ne ca "in puf" intr-o masina cu abs,dsc, asc..etc..si intr-un final regresand incet incet spre forma cea mai primitiva de intelect..No offence, este doar o parere (asta nu inseamna ca eu stiu cel mai bine, din contra am multe de invatzat si am multe defecte..)

Edited by bimmer_girl
Link to comment
Share on other sites

bimmer_girl, eu nu cred ca DSC creste gradul de risc la volan. Cine e inconstient va gresi si cu el si fara si va risca la fel de mult. Atunci cand DSC sau ABS intervin, soferul stie ca a gresit. Nu numai prin martorul din bord ci si prin "scuturarea masinii" sau taierea acceleratiei. Cand masina e "scuturata" de DSC, stii ca ai intrecut masina si iti fixezi limita.

 

Spui ca DSC te invata si sa nu compatimim pe cei fara. Corecte afirmatiile, doar ca... Cine vrea sa invete, o va face decupland DSC-ul acolo unde e in siguranta s-o faca. Cine nu vrea sa invete, n-o va face oricum, cu sau fara masina cu DSC.

 

In rest, admir faptul ca ai invatat sa stapanesti masina care o ai si o faci in continuare. Jos palaria. Nu sunt multi care vor sa o faca si care chiar o fac.

Link to comment
Share on other sites

@Ciupanezu..dear..

Reciteste ceea ce am scris..nu ai inteles deloc mesajul..gandirea mea "la farduri si shoping" ma ajuta sa explic in fiecare zi cum functioneaza un TPS sau faptul ca ITP-ul nu este acelasi lucru cu revizia la o masina, multor soferi "cunoscatori"..bun la intrebarea ta vis-a-vis de ce masini am condus eu la limita asist. electr..nu pot sa-ti raspund decat cu un singur exemplu..760Li cu DSC on la 1G acc. laterala..si 760Li cu DSC off la 1G acc.lat.. stau si ma intreb cate masini fara electr  ai condus tu pe polei fara sa lovesti, sau prin zapada fara sa ai nevoie de shufa..cat despre masina mea din 93 te invit sa o conduci pe piatra cubica uda sau cu polei  sa vezi cat de "usor" e de controlat un 1.8 de 140CP (ma risc ca am casco :) )

275011[/snapback]

Nu ma impresioneaza cu nimic faptul ca stii ce inseamna ITP sau alte lucruri de genul acesta...majoritatea "sfaturilor" tale pe care le-ai scris pe forum au fost ori copy-paste-uri de pe wikipedia sau alte site-uri ori chestii din auzite asa ca nu ma impresionezi cu cunostiintele tale. Nu o lua ca pe o jignire ci ca pe o parere..

Nu-i nevoie sa ma inviti sa conduc masina ta.....iarna decuplez de pe masina mea DSC-ul pt ca mi se pare mai fun de condus asa si mai usor....si are 245 cp nu 140...

In 2 ani de condus n-am nici un accident si am condus destule masini: Golf 4 1.9tdi, Renault Laguna I 2.0l - fara electronica, E30 325i coupe- fara electronica, 750il E38, 730i E38, Opel Astra, Dacia 1300, 1310, 1310 break, Logan 1.6MPI, Solenza 1.4 (masina de scoala) :blink: , Fiat 850, E36 328i, 525d E39, 530d E39, 525i E39, Aro 244 :), Audi A4 1.9tdi quattro, Audi A6 2.5tdi 180cp, eu zic ca sunt destule masini si nu am lovit-o pe nici una....Golful si Laguna sunt masini din familie si le-am condus cam pe orice vreme...

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.