Jump to content

M6: test drive


Romulus

Recommended Posts

Am facut un test drive cu un M6 si in regim de autostrada pana pe la 220 km/h si prin oras prin trafic, incercand diferitele setari. Am sa fac si o comparatie relativ 650i.

 

Dar mai intai trebuie sa-mi revin si sa las impresiile sa se sedimenteze, ca acum sunt naucit.

Link to comment
Share on other sites

Mi-am revenit azi dimineata, dupa ce am dormit sa recuperez noptile nedormite anterioare. Nu-i spuneti posesorului de M6 ca o sa aiba un atac de panica...

 

Deci, am iesit cu M6-le pe autostrada A2. Am incercat pentru inceput sa ma joc in P400 ca sa imi dau seama care e diferenta fata de un 650i Steptronic.

 

EDC = Confort

Power = P400

Cutia=S3

 

Putere=400 CP

Cuplu=520 Nm la 6.100 rpm

Greutate=1785 kg

 

650i Cabrio

Putere=367 CP

Cuplu=490 Nm la 3400 rpm

Greutate=1925 kg

 

Data fiind puterea similara, as spune ca masinile sunt foarte similare ca acceleratie, desi cupul mai jos ar avantaja la plecare 650i-ul, greutatea suplimentara anuleaza acest potential avantaj. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca plaja de cuplu la M6 e mult mai generoasa. La viteza mare, nu se mai simte diferenta de greutate, decat cei aproape 10% CP in plus ai P400. Ca urmare, in acest mod, masinile ca putere sunt foarte similare, cu un mic avantaj M6. Spun ca putere, pentru ca sunt multe avantaje pentru M6, care nu sunt legate de putere.

 

Diferente mari intre cele 3 setari EDC, "comfort" fiind inca mult mai sport decat 650i Cabrio cu Dynamic Drive, iar ruliul lateral insesizabil.

 

Apoi am apasat butonul care facea diferenta.

 

Power = P500 Sport

EDC = Sport

Cutia = S5

DSC = On

 

Comentariu suplimentar: la nici un un moment nu am dezactivat DSC-ul, fie si numai pe M Dynamic Mode. Motivul, ar fi pneurile, diferentialul, cutia, samd... Masina nefiind a mea am spus ca macar atata respect pentru cel care a platit-o. Si asa cele cateva socuri, cand am accelerat SMG-ul ca pe un Steptronic, consider ca au fost mai mult decat suficiente.

Link to comment
Share on other sites

In modul P500 n-am fost. Am fost doar in P500 Sport si nu stiu care e diferenta intre ele, dar banuiesc ca doar raspunsul mai viguros al acceleratiei.

 

In momentul in care am apasat acest buton, M Sport, cu configuratia de mai sus, nu mai exista nicio comparatie cu nimic altceva. E46 M3 sau Z4M coupe sau roadster, sunt doar masini obisnuite pe langa bestia asta.

 

Orice stranut, misca acceleratia intr-un mod care iti poate rupe gatul. Orice miscare gresita provoaca pierderea aderentei (sigur, in cazul meu, ingerul pazitor)... Este incredibil de descris in cuvinte. Si oricate recenzii am citit sau am vazut la tv, nu poate sa lamureasca cu adevarat senzatiile care sunt impuscate direct in stomac de acceleratie.

 

Accelereaza de la 200 la 220 km/h ca si cum ai pleca de pe loc. Motorul, nu face aparent nici un efort. Doar zgomot... Si doamne ce zgomot.

 

O retrogradare din padela stanga, provoaca un concert pentru orice pasionat. Sunetul ala combinat cu senzatia de decelerare, este inimitabil. Feroce si de nedescris.

 

Sigur, la relanti, face un zgomot destul de neplacut la prima auditie. E o chestiune de obisnuinta.

 

SMG-ul este alt punct forte al M6-ului (si banuiesc ca totul se aplica si la M5). Am tot citit prea multe idiotenii americane despre M5 si M6. Mult prea multe. Desi condusesem M3 cu SMG II, mi-era frica ca o dupa atatia ani de Steptronic, n-o sa-mi placa SMG-ul de pe M6.

 

Nici poveste. Dupa primele doua schimbari, am inteles ca trebuie sa fac cu acceleratia, exact ce faci la o cutie manuala, doar ca piciorul stang, someaza, nu face nimic. Adica ridici piciorul putin, schimbi si calci la loc. Si schimbarile se produc nu doar lin dar si foarte eficient.

 

N-am avut foarte mult timp si foarte multi km la dispozitie ca sa incerc cum se compara S2 cu S5 si care sunt diferentele. M-am multumit cu S5. S6 nu-l puteam activa fara sa umblu la setarile DSC, care am explicat de ce le-am lasat pe ON.

 

Dar in regim de mers sportiv, SMG-ul in combinatie cu motorul asta, este un vis. Nu mi-ar trebui niciodata o manuala. E cea mai buna combinatie dintre doua lumi, cel putin pana la aparitia ZSG-ului (sau cum se va numi).

 

Dar ca tot vorbeam de doua luni, am avut nevoia expresa de a testa si modul D. Pentru mers linistit si batranesc. Asa cum cateodata vrei sa o faci... Vroiam sa vad daca mi-as da confortul Steptronicului pentru cel al SMG-ul unui M6.

 

Asa ca am purces la intoarcere din prima parcare de pe A2 incercand setarea D1. Mi s-a spus prin geamul deschis ca ala e mai mult pentru iarna sa incep de la D2 prin trafic. Zis si facut.

 

Foarte confuz. Aici am fost destul de incurcat. Desi m-am obisnuit foarte usor cu modul secvential, probabil datorita obisnuintei de a folosi o manuala, cu modul D, m-am inteles ceva mai greu la inceput, probabil datorita obisnuintei cu Steptronic. Pana am priceput ca un nivel de atentie mai mare e una din cerinte. D de la SMG nu e Steptronic. E doar un mod automat, care nu te decupleaza complet de la ce se intampla la motor...

 

Adica trebuie sa simti cand masina apasa ambreiajul si sa ajuti prin ridicarea acceleratiei similar ca si la modul secvential. Nicio diferenta, doar ca aici trebuie sa fi pe faza. Daca dormi, ai sa simti... Cred ca m-as fi obisnuit si cu modul asta, in mai putin de o zi.

 

Acum daca m-ati intreba in ce mod as sta, dac-as avea un M6, e greu de spus... Cred ca in ambele (S si D) in functie de situatie. Asta e frumusetea puzderiei de setari pe care Clarkson sustine ca n-a inteles-o. Ai cate o setare pentru orice situatie. Si cand vrei maximul apesi pe M-Mode (cu conditia sa fi pus acolo, totul la max)...

 

Franele sunt ca si la orice alt M, foarte eficiente si "agatatoare". Trebuie putina experienta cu un M inainte de a te juca cu el. Nu te poti arunca direct la el, decat probabil daca nu esti un mare pilot.

 

In rest... Pure M... The Ultimate Driving Machine.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca si relativ la costuri... Consum, frane, consumabile, etc... Aflam, acum ca avem unul pe forum, o sa aflam si costuri.

 

Cred ca toti stiu, dar ca sa fiu sigur, butonul ala, te introduce intr-un mod presetat de tine in iDrive. Deci teoretic poate fi orice ai pus tu acolo... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Mda, pai ce sa mai zic, ca s-a cam zis..... :)

 

Avand ocazia sa "testez" :) si eu un M6, iata primele mele impresii:

 

1. Masina este extraordinar de "inchegata" si stabila,mai ales pe curbe; chiar si cu EDC pe modul comfort, sta ca o broasca pe asfalt;

 

2. Eu am mers mult timp cu un M3 / E 46, si ma tot gandeam:" Ce mare scofala e un M6, inca vreo 160 Cp, nu e mare lucru......." Nu e asa, diferenta e enorma, motorul trage la orice viteza ca si cum ai pleca de pe loc ( chiar peste 220 km/h);

Aderenta se poate pierde foarte usor, mai ales la trecerea din 1-a in a 2-a, sau a 2-a - 3-a, daca ai DSC OFF, Dumnezeu cu mila, trebuie sa fii pe faza ca altfel masina "danseaza" sub tine de zici e ca e pe gheata.

 

3. Sunetul motorului pe setarea 500 SPORT e un fel de "urlet" ragusit de fiara dezlantuita..mai ales pe modul secvential cand retrogradezi....

 

4. Modul "Launch control" e "criminal". L-am testat de vreo doua ori insa zici ca masina se "rupe" in doua cand schimbi vitezele ( in nustiucate zeci de milisecunde), acceleratia e prea fulminanta insa, cauciucurile gem , masina practic se lanseaza inainte ca o racheta, e dificil de controlat pe traiectorie...

 

Revin cu alte detalii... :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ce pot eu sa spun este ca doar am stat intr-un M6 si i-am dat 2 pedale de acceleratie, prima mai timida, de parca as fi putut sa o stric sau sa rup acceleratia daa apasam mai tare, si una mai serioasa si a crescut adrenalina in mine instantaneu, si acum am un gol in stomac cand ma gandesc la acea zi. nu stiu ce se poate compara cu acel sunet de motor, orice vezi la TV este gluma pe langa real thing.

cei care au si posibilitatea sa conduce un M, cred ca orice serie, se pot considera norocosi, ca sa nu mai spunem de cei care detin unul.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

apropo de linku de pe youtube. mustangu e penibil. am un prieten care ar vrea ori seria 5 e60 ori mustang :blink:.. "grea alegere". eu il sfatuiesc sa ia mustangu .. doar doar face prostia.

 

seria 6 ala negru sigur e m6? imi vine greu sa cred ca il face evo ix. evo e o masina f buna dar totusi are multi cai in minus si desi e usoara eu zic ca un m6 ar compensa usor. cunosti masina sa garantezi ca este m6?

Link to comment
Share on other sites

nu prea ma pricep la evo dar stiu ca e o masina pt care trebuie sa ai respect. daca e fx qf fq .. si d-astea e clar .. nu e un evo obisnuit :blink:. oricum m6 e o masina completa. nu e super usoara ca un ferrari sau ceva de gen si asta ca sa stai si bine in ea nu numai sa te dai pe liniute .. e o limuzina sport coupe :) deci completa.
Link to comment
Share on other sites

Nici nu se compara M6 cu nici un fel de Evo....

 

EVo e o jucarie, frumoasa poate, insa senzatia de a merge intr-un M6 e "regala" ......

 

Poate fi Evo mai rapid pe 400 m, insa sa vedem cum merge Evo cu 310-320 Km/h fara se se rastoarne sau sa il ia vantul... :blink: :)

Link to comment
Share on other sites

nu e o limuzina... doar mb cls se bate in cap cu ideea asta, dar cum te inghesui intr-un ferrari, un evo sau un 911 si cum stai in m6? puna pariu pe orice ca numai daca dai dotarile jos din m6 castigi vreo 300 kg. sa vad atunci pe evo ix, dar in cazul ala nici m6 nu ar mai fi ceea ce este, adica complet. evo ix este doar un lup in haine de oaie. aceasi masina o gasesti si pt omu de rand cu motorizari normale. o masina obisnuita la prima vedere care nu ar spune nimic daca nu ar avea performantele astea. e o diferenta de clasa
Link to comment
Share on other sites

Eu ii intreb pe cei ce au condus M6, cum se comporta in conditii de proasta aderenta. Sunt convins ca DSC-ul isi face treaba, insa as vrea sa stiu in ce fel intervine, cat de rapid, ce face... Si mai ales, cat de repede poti merge pe un traseu virajat in astfel de conditii.

 

Pun intrebarile astea pentru ca ma gandesc ca atata putere este greu de controlat (mai ales cu DSC OFF) in conditii, sa zicem, imperfecte.

Link to comment
Share on other sites

nu e o limuzina... doar mb cls se bate in cap cu ideea asta, dar cum te inghesui intr-un ferrari, un evo sau un 911 si cum stai in m6?

 

Nu cred ca stai deloc rau intr-un 911...

Ai mers vreodata intr-un Porsche 911 incat sa spui ca te inghesui?

 

Eu am auzit de multe ori ca Porsche este cam singurul supercar care poate fi si daily-drive...

Link to comment
Share on other sites

Eu ii intreb pe cei ce au condus M6, cum se comporta in conditii de proasta aderenta. Sunt convins ca DSC-ul isi face treaba, insa as vrea sa stiu in ce fel intervine, cat de rapid, ce face... Si mai ales, cat de repede poti merge pe un traseu virajat in astfel de conditii.

 

Pun intrebarile astea pentru ca ma gandesc ca atata putere este greu de controlat (mai ales cu DSC OFF) in conditii, sa zicem, imperfecte.

Se comporta bine, insa totul e relativ!

Soferul face diferenta intotdeauna! Daca nu ai gumele incalzite si schimbi dintr-a 1-a intr-a 2-a la 8250 Rpm, pierde aderenta, la fel la trecerea din a 2- a intr-a 3-a.

Si pe mine ma mai surpinde unoari, de cele mai multe ori placut dar mi s-a mai intamplat si reversul.....e drept insa ca nu am gume de iarna..

Nu este o masina, repet, pentru cei care nu au condus niciodata ceva cu peste 300 Cp sa zicem.E foarte dificila de multe ori si se stiu destule cazuri cu M6-uri facute praf...

 

Nu iarta nici o greseala de-a soferului in turatiile mari, cu DSC OFF pe un traseu cu proasta aderanta , trebuie sa iti faci rugaciunea inainte, mai ales daca nu ai gume adecvate si vrei sa schimbi la turatii ridicate:(

 

In programul D1, insa e o placere sa mergi cu ea oriunde.....se comporta admirabil si are un confort de invidiat!

 

nu e o limuzina... doar mb cls se bate in cap cu ideea asta, dar cum te inghesui intr-un ferrari, un evo sau un 911 si cum stai in m6?

 

 

Eu am auzit de multe ori ca Porsche este cam singurul supercar care poate fi si daily-drive...

Nu prea e asa....e asa rigid un 911 ca te saturi repede de mers cu el prin gropi sau piatra cubica...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.