Jump to content

Tampoane motor si CV


Recommended Posts

BMW 318d din oct 2002.

De citava vreme simteam ca motorul vibreaza si nu mergea ca un BMW! Chiar daca e diesel si nu are finetea motorului cu benzina ceva era in neregula cu vibratiile.

 

Citeodata aprea si o vibratie rezonanta trecatoare pe la 80 - 90 Km/h. Am verificat cardanul suportii elastici, flansele de transmisie a cuplului: totul era OK.

 

Pentru a inlatura subiectivismul, am consultat doi cunoscatori care mi-au confirmat ca este ceva cu motorul - cam vibreaza.

 

M-am hotarit: am cumparat de la AB 2 tampoane de motor (pret total 380 RON) si din alta parte 2 tampoane de cutie de viteze (pret aprox 55 RON). Totul original BMW.

 

Schimbarea tampoanelor de motor a fost ceva mai dificila dar a celor de CV a fost usoara.

 

La schimbare a gasit tamponul din stinga, sub suportul filtrului de ulei, rupt :) . Motorul statea pe acest tampon doar prin greutatea lui. Nu puteai sa iti dai seama ca e rupt cauciucul tamponului :) . Vizual totul parea OK doar la demontare am vazut separarea partii superioare a tamponului.

 

Dupa ce am vazut tamponul din stinga rupt, banuiam ca va fi o schimbare in bine dar nu am crezut ca schimbarea va fi asa de mare. Pur si simplu nu mi-am mai recunoscut masina :blink: :) .

 

Schimbarea m-a facut sa postez acest nou topic sper sa ajute si pe altii!

 

Atasat sunt citeva poze cu tampoanele noi de la motor si cele vechi de de la CV.

post-3516-1207859936_thumb.jpg

post-3516-1207859947_thumb.jpg

post-3516-1207859955_thumb.jpg

post-3516-1207859965_thumb.jpg

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

cum se schimba cele de la cutia viteza ?

 

 

ERATA!!! - scuze la explicatii topic rog cititi: "Inlaturare vibratii la 318d din cauza unui tampon rupt", topicul l-am scris cam tirziu, eram obosit dar n-am asteptat a doua zi, asa am fost de bucuros de reusita interventiei!

 

Fac referire la poza de mai sus care arata tampoanele de la CV.

Se slabesc cele 4 piulite M10 pt cele 2 tampoane: de sus si jos - (in poza se vad piulitele de sus). Se scot piulitele si saibele care tin tampoanele. CV va sta prin greutatea proprie pe tampoane si suport. Impingi si apoi sustii cu un suport adecvat CV, doar cit sa se desprinda de tampoane (CV va fi ridicata doar cit sa manevrezi tampoanele). Tampoanele pot fi trase spre spatele masinii deoarece in partea de sus a CV gaura de prindere este strapunsa spre spatele masinii (se vede si in poza). Se scot tampoanele din suportul de jos prin ridicare si inclinare spre spate. Se curata suprafetele contact: CV - tampoane - suport. Tampoanele au un singur sens de montaj (au un mic bosaj in partea de sus care intra in crestatura din CV). Se string tampoanele si gata (cuplul din TIS pt.piulitele tampoanelor de M10 este de 42 Nm - nu toti avem chei dinamometrice dar pt. o mina formata pt. comparatie prezoanele rotilor la E46 se string cu 120 +/- 10 Nm).

 

La fata locului operatia este simpla, intuitiva, nu va speriati de ea :) . Necesara este insa o mica rampa asta ar fi adevarata problema :) ; dar daca nevoia te impinge :blink: operatia poate fi facuta si pe niste capre solide sa nu cada masina!!!!. Nu este nevoie sa scoti rotile daca ai acces sub masina.

 

Succes!

Link to comment
Share on other sites

Been there, done that... :blink: Din pacate, chiar dc pui tampoane originale, niciodata n-o sa mai fie ca noua... :)

 

Bineinteles, noi sunt doar tampoanele.

Nu vreau sa va contrazic si va respect parerea.

 

Dar, cit de cit , la un motor reglat care merge uniform (injectoare, esapament etc...), vibratiile sunt date doar de fortele de dezechilibru. Acestea exista atit la un motor nou cit si la unul vechi. Practic fortele sunt cam aceleasi atit la un motor nou cit si la unul vechi. Aceste forte pornesc de la presiunea pe pistoane care, groso modo este cam aceeasi atit la un motor nou cit si la unul vechi in stare mecanica buna (daca masina fuge ca noua - fortele sigur sunt cam aceleasi).

 

Fortele de vibratie de la motor se transmit la caroserie in principal prin cele 4 puncte de prindere: 2 tampoane motor si 2 la cutia de viteze. Mai ramin tampoanele de sustinere a esapamentului care cit de cit este legat rigid de motor. Esapamentul prin suportii elastici transmite si el vibratii la caroserie.

 

Alte forte de vibratie importante sunt cele date de arborele cardanic si de roti - nu au legatura directa cu motorul. Cardanul daca are flansele noi si suportii elastici noi - daca nu este deformat - practic este ca nou. Rotile, stim toti chiar daca sunt vechi, daca nu sunt deformate pot fi echilibrate excelent.

Si uite asa ne putem apropia de o masina noua.

 

Ce poate face un tampon defect:

Un tampon de motor defect (sau rupt) forteaza celelalte 3 tampoane care nu mai lucreaza in parametri, motorul vibreaza ceva mai tare in caroserie. Vibratiile nu se mai transmit uniform prin 4 puncte ci neuniform si prin 3 puncte iar la unele forte lucreaza si tamponul rupt. I plus de la motor vibreaza mai tare si tot esapamentul ca e legat de motor. Rezultatul este o vibratie mare in toata caroseria uneori cu rezonante.

Cind treci de la asa ceva la o vibratie normala esti uluit. Asa am fost si eu :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ce poate face un tampon defect:

Un tampon de motor defect (sau rupt) forteaza celelalte 3 tampoane care nu mai lucreaza in parametri, motorul vibreaza ceva mai tare in caroserie. Vibratiile nu se mai transmit uniform prin 4 puncte ci neuniform si prin 3 puncte iar la unele forte lucreaza si tamponul rupt. I plus de la motor vibreaza mai tare si tot esapamentul ca e legat de motor. Rezultatul este o vibratie mare in toata caroseria uneori cu rezonante.

Cind treci de la asa ceva la o vibratie normala esti uluit. Asa am fost si eu :blink:

 

Tipic motoarele diesel au tampoane hidraulice care au marele ATU de absorbi foarte bine vibratiile. Daca ai fi montat un tampon de cauciuc brut ai fi vazut diferenta. La tine mediul de amortizare disparand motorul transmitea direct( sau aproape direct) vibratiile catre caroserie. Asta era motivul real nu ca se dezechilibrase ''echilibrul''. Si iarna cand lichidul de amortizare din tampon este vascos vibratiile se tranmit mai tare.

Edited by vallman
Link to comment
Share on other sites

Tipic motoarele diesel au tampoane hidraulice care au marele ATU de absorbi foarte bine vibratiile. Daca ai fi montat un tampon de cauciuc brut ai fi vazut diferenta. La tine mediul de amortizare disparand motorul transmitea direct( sau aproape direct) vibratiile catre caroserie. Asta era motivul real nu ca se dezechilibrase ''echilibrul''. Si iarna cand lichidul de amortizare din tampon este vascos vibratiile se tranmit mai tare.

 

 

Multumesc,

am gasit intr-adevar o gaura in tampon, era uscata, cred ca lichidul era pierdut de mult. Nu-mi placea cum vibra masina, pe tester era OK, tragea bine si uniform dar vibra.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

salut tuturor, sunt cam nou si sper sa nu fac ceva greseli.

am un E90 320d, are 10000km si am ceva probleme.

la plecarea de pe loc, tremura, se zdruncina masina. nu mereu, uneori cand e rece, alteori dupa mers mai mult in oras.

am fost cu ea la MHS, la tester nu a iesit nimic, insa mecanicii nu si-au dat seama pentru ca in ziua respectiva nu a mai facut.

am fost cu ea la alt tester si mi-a dat o eroare: "rail pressure control via drv faulty" Ce inseamna? Poate avea legatura acesta eroare cu tremuratul masinii??

merci!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

BMW 318d din oct 2002.

De citava vreme simteam ca motorul vibreaza si nu mergea ca un BMW! Chiar daca e diesel si nu are finetea motorului cu benzina ceva era in neregula cu vibratiile.

 

Citeodata aprea si o vibratie rezonanta trecatoare pe la 80 - 90 Km/h. Am verificat cardanul suportii elastici, flansele de transmisie a cuplului: totul era OK.

 

Pentru a inlatura subiectivismul, am consultat doi cunoscatori care mi-au confirmat ca este ceva cu motorul - cam vibreaza.

 

M-am hotarit: am cumparat de la AB 2 tampoane de motor (pret total 380 RON) si din alta parte 2 tampoane de cutie de viteze (pret aprox 55 RON). Totul original BMW.

 

Schimbarea tampoanelor de motor a fost ceva mai dificila dar a celor de CV a fost usoara.

 

La schimbare a gasit tamponul din stinga, sub suportul filtrului de ulei, rupt :lol: . Motorul statea pe acest tampon doar prin greutatea lui. Nu puteai sa iti dai seama ca e rupt cauciucul tamponului :lol: . Vizual totul parea OK doar la demontare am vazut separarea partii superioare a tamponului.

 

Dupa ce am vazut tamponul din stinga rupt, banuiam ca va fi o schimbare in bine dar nu am crezut ca schimbarea va fi asa de mare. Pur si simplu nu mi-am mai recunoscut masina :) ;) .

 

Schimbarea m-a facut sa postez acest nou topic sper sa ajute si pe altii!

Atasat sunt citeva poze cu tampoanele noi de la motor si cele vechi de de la CV

salut !!!

Link to comment
Share on other sites

BMW 318d din oct 2002.

De citava vreme simteam ca motorul vibreaza si nu mergea ca un BMW! Chiar daca e diesel si nu are finetea motorului cu benzina ceva era in neregula cu vibratiile.

 

Citeodata aprea si o vibratie rezonanta trecatoare pe la 80 - 90 Km/h. Am verificat cardanul suportii elastici, flansele de transmisie a cuplului: totul era OK.

 

Pentru a inlatura subiectivismul, am consultat doi cunoscatori care mi-au confirmat ca este ceva cu motorul - cam vibreaza.

 

M-am hotarit: am cumparat de la AB 2 tampoane de motor (pret total 380 RON) si din alta parte 2 tampoane de cutie de viteze (pret aprox 55 RON). Totul original BMW.

 

Schimbarea tampoanelor de motor a fost ceva mai dificila dar a celor de CV a fost usoara.

 

La schimbare a gasit tamponul din stinga, sub suportul filtrului de ulei, rupt :lol: . Motorul statea pe acest tampon doar prin greutatea lui. Nu puteai sa iti dai seama ca e rupt cauciucul tamponului :lol: . Vizual totul parea OK doar la demontare am vazut separarea partii superioare a tamponului.

 

Dupa ce am vazut tamponul din stinga rupt, banuiam ca va fi o schimbare in bine dar nu am crezut ca schimbarea va fi asa de mare. Pur si simplu nu mi-am mai recunoscut masina :) ;) .

 

Schimbarea m-a facut sa postez acest nou topic sper sa ajute si pe altii!

Atasat sunt citeva poze cu tampoanele noi de la motor si cele vechi de de la CV

salut !!!

zi-mi si mie de unde ai cumparat tampoanele, am si eu aceasi problema, ai zis ca de la AB dar nu stiu ce e asta.....

mersi !!! dan 0724 647 132 0767 843 123

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
  • 1 year later...
  • 7 months later...
Am fix aceiasi problema. De obicei dupa ce imi schimba viteza se auzea acea vibratie in masina. Initial am crezut ca este de la cutie (am automata) dar am verificat si totul parea ok. Ramasese de verificat cardanul. Acum 2 zile am luat masina de mecanic, dupa ce mi-a rezolvat o alta problema si mi-a spus ca am un tampon de la motor praf. O sa ma duc sambata sa imi ridice motorul si se imi verifice ambele tampoane. Revin cu detalii. :)
Link to comment
Share on other sites

FANATIC referitor la tremuratul schimbatorului te referi la faptul ca iti tremura la relanti schimbatorul, sau ca in momentul in care esti subturat si "o calci" se aude un tremurat asa la schimbator parca, nu stiu cum sa explic sa ma fac inteles.... oricum are cineva vreo idee ? la faza cu, cand e subturata si se aude acel zgomot sa ii zic asa, in zona schimbatorului?
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.