Jump to content

Tips'n tricks E60


Recommended Posts

Monitorizarea temperaturii motorului in timp real

 

Salut,

 

am vazut ca multa lume incearca sa vada temperatura apei la E60. Am fost si eu in aceiasi situatie pana de curand.

 

In continuare este descrisa pas cu pas intrarea in meniul de diagnoza a calculatorului de la bord si modul in care se poate face ca temperatura apei sa fie afisata "live" pe bord:

 

Se introduce cheia in contact dupa care:

 

a. se tine apasat butonul de reset km aproximativ 6 secunde

b. cand apare scris pe bord de genul

01.__

FGSTNR

dati drumul butonului

c. dupa o secunda, meniul va arata:

01.00

FGSTNR

CW72489 (sau un alt numar, specific fiecarui autoturism)

d. se calculeaza un cod adunand cifrele din numarul afisat la pasul anterior. De ex pentru acel numar: 7+2+4+8+9 = 30. Se tine minte rezultatul !

e. se mentine din nou apasat butonul de reset aproximativ 2 secunde pana cand meniul va afisa

01.__

f. imediat dupa ce el arata ca mai sus, incepeti sa introduceti impulsuri din butonul de reset pana cand meniul ajunge la

19.__

g. cand ati ajuns la 19, se elibereaza aprox o secunda butonul pana cand pe ecran apare:

19.00

LOCK:ON

CODE: 00

imediat introduceti impulsuri dupa ce a aparut meniul anterior. La fiecare impuls, numarul din dreptul CODE: se incrementeaza. Trebuie sa introduceti atatea impulsuri pana cand in dreptul CODE: apare numarul calculat de voi de la punctul d. si lasati butonul

h. meniul sare inapoi la

01.00

i. se tine pasat butonul aprox o secunda dupa care meniul va apare

01.__

apoi introduceti impulsuri pana cand ajungeti la

07.__

eliberati butonul iar dupa o secunda va apare temperatura apei...

 

La pornirea motorului, temperatura apei va fi afisata pana cand veti opri motorul.

 

In descriere:

-imediat inseamna sub o secunda deci trebuie sa fiti foarte atenti altfel va trebui sa o luati iarasi de la capat;

-introducerea codului calculat la punctul d. duce la deblocarea meniului ascuns. Dupa ce ati oprit motorul si scos cheia, meniul isi va reveni la starea initiala;

-meniul 07.00 este destinat afisarii temperaturii motorului dar si celalalte meniuri pot afisa o gramada de indicii interesante si ... poate utile, de ex: tensiunea bateriei, litri de combustibili ramasi in rezervor, viteza reala etc.

 

Cred ca aceasta informatie poate fi utila mai ales celor care considera ca motorul li se incalzeste prea mult, functioneaza in regimuri de temperatura anormala etc.

 

Poate puteti salva niste banuti in loc sa mergeti la service !!!

 

Daca mai trebuie adaugat ceva sau mai bine explicat va rog sa o faceti.

 

Numai bine,

 

Bala

Edited by BoBo
creare topic dedicat
Link to comment
Share on other sites

mai sunt si alte chestii care se pot face din acel meniu ? stiu ca m-am plimbat si eu prin el, iar cand am ajuns la 02.00 si am apasat pe buton, a facut un fel de test la electronica, s-au aprins toate butoanele din bord, au mers pana la maxim toate acele, etc.
Link to comment
Share on other sites

mai sunt si alte chestii care se pot face din acel meniu ? stiu ca m-am plimbat si eu prin el, iar cand am ajuns la 02.00 si am apasat pe buton, a facut un fel de test la electronica, s-au aprins toate butoanele din bord, au mers pana la maxim toate acele, etc.

 

Da, se afla multe meniuri ascunse. Sunt descrise in linkul postat de Ciupanezu. Daca inaintai pana la 07.00 afisa temperatura motorului :)

 

Nu, din pacate trebuie refacuta toata procedura la fiecare pornire de motor daca vrei sa vezi temperatura lui... Dupa oprirea si pornirea motorului, toate revin la starea initiala....

Edited by Bala
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Multumesc Bala pentru explicatii, foarte utile si concrete.

 

Miine incerc procedura.

 

Suspectez ca motorul merge rece din cauza unui termostat cel de la EGR (se schimba usor, 30 min, pret - 152RON la AB) sau principalul (se schimba greu, cam in 4 ore, pret 187 RON la AB).

Un motor rece se uzeaza mai repede si consuma mai mult.

 

Intrebare (cu multumiri pentru raspuns) - temperatura normala trebuie sa fie 90 grade C, cam dupa cita vreme (mers) o atinge lichidul de racire la masinile voastre la un mers normal iarna?

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Da, termostatul este destul de bine monitorizat de catre computerul de injectie.Verifica daca sunt erori.Este posibil sa fie o eroare legata de termostat , insa check engine sa nu se aprinda.

 

Azi am testat masina dupa ce i-am inloc. galeria de evacuare sparta. Nu avea pe motor nici o eroare. Am verificat-o ca am demontat cam tot ce erea deasupra pina am ajuns la galerie.

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Multumesc Bala pentru explicatii, foarte utile si concrete.

 

Miine incerc procedura.

 

Suspectez ca motorul merge rece din cauza unui termostat cel de la EGR (se schimba usor, 30 min, pret - 152RON la AB) sau principalul (se schimba greu, cam in 4 ore, pret 187 RON la AB).

Un motor rece se uzeaza mai repede si consuma mai mult.

 

Intrebare (cu multumiri pentru raspuns) - temperatura normala trebuie sa fie 90 grade C, cam dupa cita vreme (mers) o atinge lichidul de racire la masinile voastre la un mers normal iarna?

 

Cu placere :)

 

Nu cred ca se aprinde check engine-ul. Mie mi-a facut figuri turbina si nu s-a aprins...

 

La mine temperatura e la 89 de grade. Tot timpul. Foarte rar urca la 91-92 de grade dupa ce o calc tare, dupa care in cateva secunde iarasi revine la 89.

 

Daca cobor o panta si e foarte frig, temperatura scade sub 89. Am gasit-o si la 80 dar erau vreo -15 grade afara si coboram o ditamai panta in frana de motor. Imediat dupa ce am terminat coborarea a urcat inapoi la 89 de grade.

Link to comment
Share on other sites

Da, termostatul este destul de bine monitorizat de catre computerul de injectie.Verifica daca sunt erori.Este posibil sa fie o eroare legata de termostat , insa check engine sa nu se aprinda.

 

Azi am testat masina dupa ce i-am inloc. galeria de evacuare sparta. Nu avea pe motor nici o eroare. Am verificat-o ca am demontat cam tot ce erea deasupra pina am ajuns la galerie.

 

Verifica temperatura motorului din bord.Insa trebuie sa tii cont de un lucru, in radiatorul de la climatizare nu se permite temperatura mai mare de 80C.

Link to comment
Share on other sites

Nu prea.Dupa ce motorul este pornit, dupa un timp prestabilit, computerul de injectie compara temperatura antigelului cu temperatura calculata, dupa un model.Daca temperatura este mai mica decat temperatura asteptata, atunci computerul de injectie decide ca termostatul este blocat deschis si se inregistreaza o eroare.
Link to comment
Share on other sites

Multumesc de informatii Bala si Bavaria!

 

Habar n-aveam ca este comparata temperatura motorului cu un model si daca nu este ce trebuie inregistreaza o eroare.

Tari sunt astia de la BMW, ce simplu poti verifica un termostat, indirect, prin verificarea rolului sau, daca face sau nu ce trebuie, ca la carte!

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

care este diferenta intre termostatul de la egr, si termostatul cel mare ?

 

Termostatul mare (ca la orice masina) daca e inchis lichidul de racire e recirculat in motor pina se incalzeste motorul, cind ajunge e la 88 - 89 grade C se deschide si o parte din lichid e trimisa la radiator. Deschiderea e modulata astfel incit sa mentina aceasta temperatura. Daca se deschide la maxim tot lichidul e trimis la radiator, asta se intimpla foarte rar si mai mult vara si la viteza mica - (bara la bara).

 

Termostatul de EGR. Pentru conditii de protejare a mediului si nu numai, o parte din gazele de la esapament, destul de mica, sunt recirculate in galeria de admisie, deci dupa compresor. Ele nu pot fi introduse prea calde in motor ca-i scade prea mult puterea si de aia se racesc cu lichid de racire pina la o temperatura optima. Debitul lichidului de racire e controlat de un termostat mai mic, care da la scurgere lichidul care iese din motor direct in radiator. Daca el este deschis cind nu trebuie (intepenit), motorul se incalzeste mai greu ca lichidul sau de racire este scurs in radiator fara "stirea" termostatului mare. In plus, gazele de ardere introduse in galeria de admisie sunt mai reci, nu sunt introduse la temperatura optima si la regimuri mici motorul nu mai functioneaza optim.

 

Acesta supapa de EGR - (recircularea gazelor) - arse nu trebuie intrerupta, cum fac unii. Asta ii va afecta si pe ei, nu numai mediul, creste consumul la turatii mici, motorul merge mai dur.

 

Despre scaderea consumului datorita EGR-ului, o comparatie grosolana ar fi cam asta:

motorul are sa zicem 2500CC, dar la ralanti sau in anumite conditii nu are nevoie de toata capacitatea sa cilindrica ci ar putea fi ceva mai mic, si atunci prin intermediul recircularii gazelor arse este adus sa zicem la 2000CC.

 

Cum se face asta? Motorul absoarbe mai putin aer, prin debitmetrul de aer ca recircula si gaze arse si cilindrii cer mai putin aer atmosferic, deci se va injecta si mai putin combustibil.

 

O mica paranteza - de ce se recirculeaza gazele.

Scopul lor este sa scada temperatura maxima in cilindru sa nu se produca NO - oxid de azot care polueaza si se pare duce in cele din urma si la incalzirea Pamintului. Acest NO se produce doar cind temperatura din camera de ardere atinge peste 2200 - 2300 grade C. Chimistii au gasit ca daca scade temperatura cu putin, 150 - 250 grade C, nu se mai produce acest NO daunator. Scade bine inteles si puterea motorului, dar ca sa nu scada la putere maxima atunci recircularea este oprita. Puterea maxima a motorului si capacitatea de accelerare nu vor fi afectatate niciodata.

Singurul "avantaj" al opririi recircularii gazelor este ca galeria de admisie nu se mai murdareste cu carbon, in rest numai dezavantaje.

Recircularea gazelor a fost introdusa prin anii 1960, prima oara in America de Nord. Acum e obligatorie atit la motoarele cu benzina cit si diesel.

Edited by nene
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

care este diferenta intre termostatul de la egr, si termostatul cel mare ?

 

Termostatul mare (ca la orice masina) daca e inchis lichidul de racire e recirculat in motor pina se incalzeste motorul, cind ajunge e la 88 - 89 grade C se deschide si o parte din lichid e trimisa la radiator. Deschiderea e modulata astfel incit sa mentina aceasta temperatura. Daca se deschide la maxim tot lichidul e trimis la radiator, asta se intimpla foarte rar si mai mult vara si la viteza mica - (bara la bara).

 

Termostatul de EGR. Pentru conditii de protejare a mediului si nu numai, o parte din gazele de la esapament, destul de mica, sunt recirculate in galeria de admisie, deci dupa compresor. Ele nu pot fi introduse prea calde in motor ca-i scade prea mult puterea si de aia se racesc cu lichid de racire pina la o temperatura optima. Debitul lichidului de racire e controlat de un termostat mai mic, care da la scurgere lichidul care iese din motor direct in radiator. Daca el este deschis cind nu trebuie (intepenit), motorul se incalzeste mai greu ca lichidul sau de racire este scurs in radiator fara "stirea" termostatului mare. In plus, gazele de ardere introduse in galeria de admisie sunt mai reci, nu sunt introduse la temperatura optima si la regimuri mici motorul nu mai functioneaza optim.

 

Acesta supapa de EGR - (recircularea gazelor) - arse nu trebuie intrerupta, cum fac unii. Asta ii va afecta si pe ei, nu numai mediul, creste consumul la turatii mici, motorul merge mai dur.

 

Despre scaderea consumului datorita EGR-ului, o comparatie grosolana ar fi cam asta:

motorul are sa zicem 2500CC, dar la ralanti sau in anumite conditii nu are nevoie de toata capacitatea sa cilindrica ci ar putea fi ceva mai mic, si atunci prin intermediul recircularii gazelor arse este adus sa zicem la 2000CC.

 

Cum se face asta? Motorul absoarbe mai putin aer, prin debitmetrul de aer ca recircula si gaze arse si cilindrii cer mai putin aer atmosferic, deci se va injecta si mai putin combustibil.

 

O mica paranteza - de ce se recirculeaza gazele.

Scopul lor este sa scada temperatura maxima in cilindru sa nu se produca NO - oxid de azot care polueaza si se pare duce in cele din urma si la incalzirea Pamintului. Acest NO se produce doar cind temperatura din camera de ardere atinge peste 2200 - 2300 grade C. Chimistii au gasit ca daca scade temperatura cu putin, 150 - 250 grade C, nu se mai produce acest NO daunator. Scade bine inteles si puterea motorului, dar ca sa nu scada la putere maxima atunci recircularea este oprita. Puterea maxima a motorului si capacitatea de accelerare nu vor fi afectatate niciodata.

Singurul "avantaj" al opririi recircularii gazelor este ca galeria de admisie nu se mai murdareste cu carbon, in rest numai dezavantaje.

Recircularea gazelor a fost introdusa prin anii 1960, prima oara in America de Nord. Acum e obligatorie atit la motoarele cu benzina cit si diesel.

 

 

emisiile NOx sunt greu de depoluat, raman in aceasta stare f mult timp si sunt daunatori mediului-mai precis se instaleaza in sol si in plante, nu duce la incalzirea atmosferei.

nu e de ajuns doar temperatura pentru a crea NOx, mai trebuie si O2, motorul diesel merge cu exces de aer.

este un compromis intre NOx si fum(prea mult EGR da nastere la fum, prea putin EGR da nastere la NOx)

Link to comment
Share on other sites

Monitorizarea temperaturii motorului in timp real

 

g. cand ati ajuns la 19, se elibereaza aprox o secunda butonul pana cand pe ecran apare:

19.00

LOCK:ON

CODE: 00

imediat introduceti impulsuri dupa ce a aparut meniul anterior. La fiecare impuls, numarul din dreptul CODE: se incrementeaza. Trebuie sa introduceti atatea impulsuri pana cand in dreptul CODE: apare numarul calculat de voi de la punctul d. si lasati butonul

h. meniul sare inapoi la

01.00

i. se tine pasat butonul aprox o secunda dupa care meniul va apare

01.__

apoi introduceti impulsuri pana cand ajungeti la

07.__

eliberati butonul iar dupa o secunda va apare temperatura apei...

 

La pornirea motorului, temperatura apei va fi afisata pana cand veti opri motorul.

 

 

Bala poate imi dai o sugestie!

 

Am aplicat procedura exact, am ajuns la 19:00, am deblocat totul e OK, ma duc la meniul care ma intereseaza 07._ cel cu temperatura fluidului de racire, cind eliberez butonul apare insa temperatura aerului si ora - revine la ce arata in mod normal. Am incercat de 10 ori cel putin, mi-am facut mina la deblocat destul de bine dar nu reusesc sa intru in meniul de temperatura. Alte meniuri merg de ex. cel cu incercarea ceasurilor.

 

O fi cumva alt soft la mine: BMW E60 din sept 2004 motor 525d, sau fac o gresala?

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

emisiile NOx sunt greu de depoluat, raman in aceasta stare f mult timp si sunt daunatori mediului-mai precis se instaleaza in sol si in plante, nu duce la incalzirea atmosferei.

nu e de ajuns doar temperatura pentru a crea NOx, mai trebuie si O2, motorul diesel merge cu exces de aer.

este un compromis intre NOx si fum(prea mult EGR da nastere la fum, prea putin EGR da nastere la NOx)

 

 

Multumesc, sa informam colegii de pasiune corect.

 

Nu mai stiam exact cu ce dauneaza oxizii de azot. Acesti NOx dauneaza mediului cumva asemanator ingrasamintelor cu azot care se aplica unor culturi de plante si apoi in timp distrug solul?

 

Asa este, dieselul merge cu exces de aer, spre deosebire de motorul cu benzina la care raportul aer - benzina trebuie cit de cit tinut intre niste limite (la 1 Kg benzina trebuie intre 10,5 kg aer - amestec foarte bogat pina la aproape 18 - 19 Kg aer - amestec foarte sarac, amestecul ideal necesita cam 15,5 kg aer).

Link to comment
Share on other sites

emisiile NOx sunt greu de depoluat, raman in aceasta stare f mult timp si sunt daunatori mediului-mai precis se instaleaza in sol si in plante, nu duce la incalzirea atmosferei.

nu e de ajuns doar temperatura pentru a crea NOx, mai trebuie si O2, motorul diesel merge cu exces de aer.

este un compromis intre NOx si fum(prea mult EGR da nastere la fum, prea putin EGR da nastere la NOx)

 

 

Multumesc, sa informam colegii de pasiune corect.

 

Nu mai stiam exact cu ce dauneaza oxizii de azot. Acesti NOx dauneaza mediului cumva asemanator ingrasamintelor cu azot care se aplica unor culturi de plante si apoi in timp distrug solul?

 

Asa este, dieselul merge cu exces de aer, spre deosebire de motorul cu benzina la care raportul aer - benzina trebuie cit de cit tinut intre niste limite (la 1 Kg benzina trebuie intre 10,5 kg aer - amestec foarte bogat pina la aproape 18 - 19 Kg aer - amestec foarte sarac, amestecul ideal necesita cam 15,5 kg aer).

 

duc la ploi acide, zmog, afecteaza caile respiratorii oxizii de azot.

 

se cheama amestec stoichiometric amestecul ideal pentru a arde complet 1 Kg de benzina trebuiesc 14.5 14.7 Kg aer, lambda=1, realitatea e un pic diferita (lambda joca incontinuu intre 0.97 si 1.03) :), la relanti si motor rece amestecul este bogat pentru a incalzi si a amorsa mai repede catalizatoarele, la fel si in plina sarcina dar aici este pentru a raci colectorul de evacuare - probabil se va gasi cineva sa se intrebe cum sa racesti ceva cu mai multa benzina - e adevarat :lol:

 

p.s. am ajuns de la EGR la combustia de benzina:) mai sunt multe de spus cred ca ar trebui deschise niste topicuri speciale pentru asa ceva gen: poluare-depoluare, combustie diesel, combustie benzina

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

la relanti si motor rece amestecul este bogat pentru a incalzi si a amorsa mai repede catalizatoarele, la fel si in plina sarcina dar aici este pentru a raci colectorul de evacuare - probabil se va gasi cineva sa se intrebe cum sa racesti ceva cu mai multa benzina - e adevarat :)

 

 

La rece amestecul este bogat pentru a incalzi catalizatoarele?Pai dupa aia ai spus ca un amestec bogat raceste, deci cum se incalzesc catalizatoarele daca sunt racite? :lol:

Edited by Bavaria
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.