Jump to content

Pornire motor cu ambreiajul apasat, iarna


Andrei92

Recommended Posts

Salut !

 

Recent am auzit ca iarna, cand este temperatura destul de scazuta, si bateriile se cam descarca, este mai indicat sa pornesti masina cu pedala de ambreiaj apasata....

Asta pentru a decupla cutia de viteze de la motor, uleiul in cutia de viteze fiind vascos, iar electromotorul fortandu-se sa miste uleiul din ea...

 

Ati auzit si voi asa ceva ? Vi se pare o metoda buna de intretinere\protejare a electromotorului, iarna ?

 

 

PS : Ma refer la masinile cu cutie de viteze manuala...:)

Edited by Andrei92
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Salut !

Recent am auzit ca iarna, cand este temperatura destul de scazuta, si bateriile se cam descarca, este mai indicat sa pornesti masina cu pedala de ambreiaj apasata....

Asta pentru a decupla cutia de viteze de la motor, uleiul in cutia de viteze fiind vascos, iar electromotorul fortandu-se sa miste uleiul din ea...

Ati auzit si voi asa ceva ? Vi se pare o metoda buna de intretinere\protejare a electromotorului, iarna ?

PS : Ma refer la masinile cu cutie de viteze manuala...:)

 

Oricum cutia nu e cuplata cu motorul, atata timp cat e in punctul mort. :)

Asa ca, ce roast are sa mai apesi ambreiajul, daca cutia e in neutru??

Link to comment
Share on other sites

Salut !

 

Recent am auzit ca iarna, cand este temperatura destul de scazuta, si bateriile se cam descarca, este mai indicat sa pornesti masina cu pedala de ambreiaj apasata....

Asta pentru a decupla cutia de viteze de la motor, uleiul in cutia de viteze fiind vascos, iar electromotorul fortandu-se sa miste uleiul din ea...

 

Ati auzit si voi asa ceva ? Vi se pare o metoda buna de intretinere\protejare a electromotorului, iarna ?

 

 

PS : Ma refer la masinile cu cutie de viteze manuala...:)

 

pai ce legatura are? daca o scoti din viteza nu e cuplata cutia :)

 

sau tu pornesti cu masina bagata in viteza fara sa apesi ambreiajul? :)

 

LE: am postat in acelasi timp cu bgdaddylv :)

Edited by florin83
Link to comment
Share on other sites

Daca o scoti din viteza nu mai e cuplata cu cutia de vitze ? Eu nu stiam asa..

 

Nu, eu in general, cand nu e frig afara o scot pe liber si pornesc, insa iarna asta am auzit ce am scris mai sus, si vroiam sa vad daca e sa nu adevarat...

Edited by Andrei92
Link to comment
Share on other sites

Cutia, din cate stiu eu, e compusa in mare din:-tren fix, tren mobil,sincroane.

Trenul mobil+sincroanele se actioneaza prin intermediul schimbatorului de viteze.

Trenul fix e actionat de motor prin intermediul ambreiajului; deci cu pedala ambreiajului apasata( debraiat) motorul nu mai trebuie sa invarta si CV => pornire mai usoara

Link to comment
Share on other sites

Eu apas intotdeauna ambreiajul cand pornesc, vara, iarna, in viteza sau scoasa. E mai bine asa. E si o protectie daca o las in viteza si nu sunt atent.

 

Mi-a zis cineva cand eram mai mic, pe vremea Daciilor. Nu tin minte explicatia si n-am vazut cum arata o cutie de viteze desfacuta, dar parca era cum a zis userul @altala .

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Hmm, poate sa incep sa fac si asa pentru ca intr-adevar la pornire e uzura cea mai mare. Si iarna uleiul e mai gros, deci macar iarna ar trebui apasat ambreiajul, pentru ca rezistenta opusa sa fie minima.

 

Later edit: desi la masina mea de 330k km nu cred ca mai conteaza asa mult cum o pornesc eu acum.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Trenul fix e actionat de motor prin intermediul ambreiajului;

 

Trenu fix se invarte tot timpu, se opreste doar cand apesi ambreaju

Ca sa fie mai simplu de inteles, ati observat iarna cand este foarte frig si uleiul f. gros in cutie, cu masina scoasa din viteza si motoru pornit aceasta are tendinta de a pleca din loc

 

On top: este foarte bine sa apesi ambreajul la pornire, eu apas de ex. si cand opresc motoru

Edited by Calin78
Link to comment
Share on other sites

Pai cand opresti care ar fi explicatia? Tot asa sa se evite uzura trenului fix? La oprire uleiul e oricum cald si circula deja.

 

Nu, eu apas ambreajul si la oprire pt. ca nu-s asa mari socurile cand opresti motoru, ajuti tampoanele de la motor si CV sa traiasca mai mult.

Link to comment
Share on other sites

Pai cand opresti care ar fi explicatia? Tot asa sa se evite uzura trenului fix? La oprire uleiul e oricum cald si circula deja.

 

Nu, eu apas ambreajul si la oprire pt. ca nu-s asa mari socurile cand opresti motoru, ajuti tampoanele de la motor si CV sa traiasca mai mult.

 

Vezi , deaia e bun forumul asta ... mai inveti cate ceva :)

 

Mie nu mi-a zis nimeni ca trebuie sa tii ambeiajul apasat la pornire si oprire , dar asa m-am invatat singur ... si la masinile care le-am avut , chiar si la asta , nu stiu daca le-am pornit / oprit vreodata fara sa fie ambeiajul apasat ... :)

Link to comment
Share on other sites

Si eu pornesc cu pedala de ambreiaj calcata. La oprire nu prea vad sensul, e cam trasa de par cu protejatul cutiei. In schimb cand e rece afara si uleiul din cutie e vascos ajuta. Imaginati-va ca trenul fix e o roata dintata atasata la volanta motorului pe care se aseaza cu ajutorul trenului mobil o alta roata dintata reprezentata de treptele de viteze si astfel se transmite miscarea catre roti. Trenul fix se "lipeste" de motor (volanta) prin discul de ambreiaj, care e prins de cutie. In mare asta e explicatia pt care e bine sa debreiem cand pornim, acel tren fix care inoata in uleiul din cutie este decuplat de motor. Spor!
Link to comment
Share on other sites

la pornire il opresc, la oprire nu am facut asta pana acum, decat ocazional, si atunci nu eram atent daca se simte ceva in minus. am sa incerc diseara, sa vad daca socurile sunt mai slabe. e bine de stiut, multumesc colegilor pt info.
Link to comment
Share on other sites

Si eu pornesc cu pedala de ambreiaj calcata. La oprire nu prea vad sensul, e cam trasa de par cu protejatul cutiei.

 

Nu am zis ca protejezi cutia, am zis ca protejezi suportii de la motor si cutie.

Cand opresti motoru presupun ca trenu fix are si el o inertie cat de mica, de ce sa nu se opreasca el frumos daca apesi ambreaju.

 

In fine, fiecare face cum crede, eu o sa apas ambreaju si la oprire, nu-mi pica picioru din cauza asta. Cand o sa simt ca ma doare am sa-mi iau steptronic

Link to comment
Share on other sites

Si eu calc ambreiajul , dar doar la pornire / iarna vara a devenit obisnuinta . Daca e iarna iti dai seama de aceasta diferenta : pornesti masina cu ambreiajul sus si imediat dupa ce a pornit calci ambreiajul si vei simtzi imediat ca motorul merge mai rotund si mai lejer , cauza un angrenaj in plus pe care motorul e nevoit sa il invarta in secunda in care dai la automat /pornesti .
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.