Jump to content

La ce turatie trebuie schimbata viteza?


Staticxxx

Recommended Posts

E36, 318i, M43, 116CP.

 

Normal, la ce turatie spune producatorul ca trebuie schimbata viteza?

Unde este plaja "safe", cea care nu streseaza motorul si ii asigura o viata lunga?

Cum trebuie schimbat pt consumul cel mai mic? Mersul subturat ajuta la consum?

 

Ati auzit de condusul "pe ac"?

 

 

 

Cam multe intrebari, dar vreau sa vad daca conduc corect masina si daca nu stresez motorul.

Link to comment
Share on other sites

cum vine asta, "consumul pe ac"? <_>

 

normal, producatorul nu spune la ce turatie sa schimbi vitezele, asta tine de comportamentul si experienta soferului...

 

schimba unde simti ca randamentul turatie/putere ar fi maxim... mi-e greu sa emit o "teorie" ca raspuns la intrebarea ta, insa ca principiu, retine ca schimbarea vitezelor e data de situatie... mers agresiv/defensiv... etc.

 

ideea e sa nu depasesti 7000 rot/min :)

Link to comment
Share on other sites

Nu ma plang de consumul masinii.

Intrebarea era unde trebuie schimbat pentru protectia motorului.

E clar daca schimbi la 5500 motorul poate nu va tine asa mult ca unul schimbat pe la 3500-4000 de ture.

 

Condusul "pe ac": e vorba de acul de consum instantaneu.

Cica sa te folosesti cumva de impulsul masinii, adica prinzi viteza si apoi mergi cumva din inertie or smthin'.

Nici eu nu am inteles exact despre de este vorba, de aia va intrbam pe voi.

Link to comment
Share on other sites

Mersul subturat ajuta la consum, in sensul ca il creste.

Pt un consum bun, trebuie incercat un stil de condus cat mai liniar, cat mai constant. Fara accelerari inutile pana la prima curba, unde urmeaza frana si apoi accelerare din nou la iesirea din viraj.

 

Ca sa nu "stresezi" motorul, eu as zice sa nu turezi peste 2500 la rece... La cald, faci cum vrei. In orice caz, nu cred ca ai de ce sa schimbi tot la 5000 sau peste...

Link to comment
Share on other sites

Adaug la ce a spus bgdaddylv, ca e bine, pentru un consum mic, sa incerci sa nu opresti de tot masina. De exemplu cand vezi de la departare ca e semaforul rosu, lasa masina sa mearga usor usor astfel incat cand se face verde tu sa fii inca in miscare. Motorul va consuma mai putin cand vrei sa accelerezi de la o viteza mica (sa zicem 2-3 - 5 km/h) decat atunci cand pleci de pe loc.
Link to comment
Share on other sites

E36, 318i, M43, 116CP.

 

Normal, la ce turatie spune producatorul ca trebuie schimbata viteza?

Unde este plaja "safe", cea care nu streseaza motorul si ii asigura o viata lunga?

Cum trebuie schimbat pt consumul cel mai mic? Mersul subturat ajuta la consum?

 

Ati auzit de condusul "pe ac"?

 

 

 

Cam multe intrebari, dar vreau sa vad daca conduc corect masina si daca nu stresez motorul.

Eu schimb astfel incat sa am suficient demaraj si in treapta urmatoare,adica 1 pana la 3.000, 2 pana la 2800, 3 pana la 2500rot/min.In oras merg doar cu a3a si am consum sub 8litri/100km.

Daca merg sub acesti "indici" consuma de rupe(am 24valve).Am descoperit condusul "pe ac" din cauza punctelor de penalizare pt depasire de viteza :)

In afara localitatii 90km/h consum 6,5litri :bashwall: ,A1 si A2 120km/h consum 8litri <_<

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

condusul pe ac cred ca se refera la aducerea masinii cat mai des in pozitia de mers in reductie, adica in frana de motor, cand indicatia acului de la litrometru scade sau ajunge chiar la zero...

 

personal, cred ca e o pierdere de timp si satisfactie sa stai cu ochii pe litrometru sa nu sara de nu stiu ce valoare...

 

<_>

Link to comment
Share on other sites

condusul pe ac cred ca se refera la aducerea masinii cat mai des in pozitia de mers in reductie, adica in frana de motor, cand indicatia acului de la litrometru scade sau ajunge chiar la zero...

 

personal, cred ca e o pierdere de timp si satisfactie sa stai cu ochii pe litrometru sa nu sara de nu stiu ce valoare...

 

:bashwall:

Corect,sefu'!

Dar cand ai puncte multe ca mine <_< ,stai cu ochii pe vitezometru si...pe litrometru.Cand plec de pe loc pana la atingerea limitei de viteza legala NIMENI nu imi ia satisfactia :) .

Vorbam de condusul pe ac in afara localitatilor,la drum intins,fara semafoare,gropi si alti factori.Fara reductie,fara frana de motor,doar mentin viteza LEGALA constanta.Cred ca m-am exprimat corect.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

am acelas motor ca si al tau.....2,3,4 nu schimb niciodata sub 3000 de ture si nu sar de 4500 decat in cazuri extreme....in concluzie schimb intre 3500 si 4000

 

 

Cam asa schimb si eu.

Eu credeam ca exista o plaja data de producator in functie de motor la cat trebuie schimbat pentru o viata mai lunga a motorului.

 

Pana la urma turatia unde schimbi este un factor de stres pentru motor.

Link to comment
Share on other sites

Inseamna ca eu merg subturat. Eu schimb pe la 2000-2500 pana se ridica nitel acul de la temperatura, apoi schimb cam intre 2500-3000. Din cand in cand ii mai dau 4000-4500 cu a 2-a sau a 3-a. La drumuri mai libere si fara semafoare, cand merg cu 60km/h stau intr-a 5-a. Poate ar trebui sa o las in 4, dar asa m-am obisnuit.

 

Referitor la ce a spus ingineru', eu stiam ca cel mai sanatos este exact pe dos. Adica prima treapta sa o lasi mai usor, apoi pe urmatoarele sa le turezi din ce in ce mai tare. Ceva gen 1: 2500, 2: 3000, 3: 3500 (un exemplu, ca sa ma fac inteles; nu sunt niste cifre exacte).

Edited by chriss
Link to comment
Share on other sites

@Staticxxx....Schimba vitezele in functie de cata benzina ai in revervor, in functie de cat de bine iti cumosti masina ( cum , cand trage )

hai sa fim seriosi.

nimeni nu poate sa spuna cand sa schimbi vitezele.......pentru ca e manuala !!!!

tine de tine cand schimbi vitezele.

Link to comment
Share on other sites

La benzina aspirat nu e o anumita regula ca sa conservi motorul, schimbi cum vrei si simti masina,in privinta unui consum optim e alta poveste. Singura exceptie sa nu turezi/fortezi motorul cand e inca rece.

La diesel e mai complicata treaba.

Link to comment
Share on other sites

Ati mers vreodata cu o masina cu cutie automata? Cutia automata schimba la turatiile "perfecte" pentru motor, am un coleg si ii schimba pana in 2500 la mers lejer...la kickdown se duce in 6200-6300turatii, tu stai la 60km/h in treapta a 5-a si eu stau in treapta a 3-a <_<, e preferabil ca sa ai 2000 sau 2000turatii si un pic cand stai constant intr-o treapta, daca esti intr-o situatie in care ti se termina banda(masina parcata pe banda 1) sau te trezesti cu un santz in fata si nu ai cum sa franezi si iti trebuie un sprint mic fara sa trebuiasca inferioara sau sa iti tremure motorul si cu acceleratia la podea sa urce cate 5km/h la 3 s e bine sa ai ceva ture...nu 1500. Vei vedea ca daca mergi dupa sunetul si placerea motorului vei scoate mai putini bani din buzunar la revizii. Eu de fiecare data cand conduc o masina a unui prieten o las pe ea sa ceara schimbarea treptei...mai toate benznarele intre 2400-3000 turatii cer schimbarea treptei. bafta Edited by tiger1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Eu schimb astfel incat sa am suficient demaraj si in treapta urmatoare,adica 1 pana la 3.000, 2 pana la 2800, 3 pana la 2500rot/min.In oras merg doar cu a3a si am consum sub 8litri/100km.

 

sigur ai consum de sub 8 in oras pe E34 din 95 cu motor de 2000? <_<

Din ce stiu eu motorul ala de 2 litrii benzina consuma aproapte cat un 2.5 (14 in oras) si trage ca un 1.8is (care ia cam 11 in oras)

Link to comment
Share on other sites

Eu am consum intre 12-15 litri in oras,dar nu o menajez deloc...am talpa cam grea <_<

De regula schimb in 2000-2500 de ture iar in unele situatii pana in 4000-4500.

 

E36 320i

Edited by wii
Link to comment
Share on other sites

lamasina din semnatura e cu cutie automata. Pe economic incearca sa o tina undeva la 2000 de ture.pe sport nu coboara sub 3000 decat daca sunt in frana de motor...

in general cam pe unde si cummerg eu... destul de mult mixt si cu AC non-stop ia undeva in jusr de 9-10 %

Link to comment
Share on other sites

Eu am consum intre 12-15 litri in oras,dar nu o menajez deloc...am talpa cam grea :)

De regula schimb in 2000-2500 de ture iar in unele situatii pana in 4000-4500.

 

E36 320i

Pai, ai talpa grea dar schimbi la 2000 de regula? <_<

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.