Jump to content

De ce se "cracaneaza" rotile?


Recommended Posts

Am tot vazut la unele BMW-uri rotile din spate intr-o pozitie mai ciudata, mai cracanate asa! In urma unei discutii recente mi-am adus aminte de chestia asta si m-am gandit sa intreb... asta din poza, totusi e mai normal dar erau la unele mult mai inclinate! Din ce cauza si ce piesa face ca rotile sa stea in felul asta? Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest poleposition
nu ai vazut cum stau la Mercedes rotile pe fata...cand sunt virate zici ca sunt rupte <_< ...sunt facute special asa dintr-un considerent care imi scapa, probabil sa micsoreze distanta necesara intoarcerii sau ceva de genul asta.
Link to comment
Share on other sites

pai pe fata am inteles... primesc o inclinatie in functie de gradul de virare pentru o rezistenta mai buna la tendinta de derapare in lateral!

dar astea de pe spate, cred ca e anormal sa stea asa... plus ca rod gumele pe interior!

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

pai probabil ca le place asa si deja fiind atatia care umbla cu masinile in felul asta, or crede ca asa e normal :) ...poate chiar o fi...mai stii <_<

 

Da' ce te-a apucat cu treaba asta ?

Link to comment
Share on other sites

Unghiu` de cadere , de obicei se poate regla , cel putin la modelel noi , unde in functie de cat sunt de "cracanate" se poate regla tipul de convergenta.Daca sunt mai "cracante" atunci creste stabilitatea pe viraje , dar rod cauciucurile asimetric si intr-un mod mult mai agresiv.Astea au fost explicatiile primite de mine de la un mecanic ce se ocupa de convergente la un service mare de pe la noi.Acuma ca poate are sau nu dreptate ... Apropo , cica se regleaza si in funtie de tipul de suspensii pe care pe ai , sunt mai multi factori de care depinde cat de "cracate" sa fie rotile.
Link to comment
Share on other sites

eu cand am schimbat rulmentii pe spate am observat ca surubul incercuit din poza are o saiba (reperul 11) cu gaura intr-o parte (precum am desenat in paint) si incadrata intre 2 margini de pe bratul acela(reperul 7)...

 

cred ca din acea saiba se regleaza unghiul rotilor... am observat ca daca invarteam surubul miscam butucul in plan orizontal ceea ce determina o inclinare a rotii spre interior sau spre exterior... nu pot sa exprim cu ce unghi se modifica acea inclinare...

 

si poate in timp din cauza drumurilor noastre bune acea saiba isi modifica pozitia si rotile se caracaneaza

Edited by mc_crbl
Link to comment
Share on other sites

Cred ca asa sunt setate de producator, aceeasi setare si la Mertz. Convergenta negativa mareste stabilitatea pe curbe. Uitati-va la masinile de curse din campionatele de turisme, Le Mans sau chiar la F1, si pe spate si pe fata au convergenta negativa.
Link to comment
Share on other sites

Tie ti-s subdimensionate rotile <_< Fonzie.

 

Iar in cazul suspensiei sport, pt a intra roata sub aripa, nu sa dea in ea :)

 

La suspensia sport cam slabe Âşanse sĂŁ intre roata sub aripĂŁ.

 

Si reglezi caderea incat sa iti intre sub aripa, dar se uzeaza cauciucurile f rau pe interior. Sunt in situatie, si m-am interesat putin. :bashwall:

Link to comment
Share on other sites

la golful 5 cu susp sport si tractiune integrala aveam acceasi problema , rotile cracanate rau pe puntea spate ... cauciucu avea carne 3 mm pe ext si la interior ajungea la "sarma" ...asa era setarea din fabrica si nu aveai ce sa ii faci... am incercat o groaza de ateliere...nu au avut ce sa ii faca...
Link to comment
Share on other sites

La e34 nu se regleaza nimic pe spate. Incepand cu E39, E46 sunt insa o multime de reglaje, mai multe ca pe fata chiar.

Rotile nu se cracaneaza ca se deregleaza sistemul acela cu saibe excentrice, ci pentru ca se uzeaza anumite bucsi. Degeaba indrepti rotile din reglaje, ramai cu jocul in continuare. Oricum reglajele se pot face doar pe un stand de directie, nu la ochi, dupa cum pica roata drept <_<

Link to comment
Share on other sites

Care bucsi cauzeaza mai exact, cele de la bascule?

 

Si cracanatul n-are legatura cu convergenta, cum zicea cineva mai sus, are legatura cu caderea. Convergenta e cum sunt inchise sau deschise rotile in sensul de mers, adica in planul drumului. Caderea e cum stau rotile in planul puntii.

Edited by Piovra
Link to comment
Share on other sites

Este de fapt o geometrie sport, mi-am facut-o si eu acum o saptamana, nu aveam ET-ul bun la roata si cu greutate imi lovea in aripa, am facut geometria sport (dupa recomandarile producatorului) si am scapat de aceasta problema, dar anvelopele se vor manca neuniform. Geometria sport mai ajuta si la stabilitate.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.