Jump to content

DIY Recuperare pixeli BMW E39 Facelift


Gabriel.B

Recommended Posts

Bordul din imagini este de E39 525d facelift,problema: pixeli disparuti definitiv iar cei ramasi apareau doar cateodata si doar pentru timp foarte scurt, nu reuseam sa vad nici macar cati km are masina,destul de enervant, iti da senzatia de masina invechita.

 

Satul sa descifrez limba chineza/japoneza afisata pe display-ul bordului,am hotarat sa-l desfac pentru a remedia aceasta defectiune, am citit aici pe forum in diferite topicuri asemanatoare si am observat ca foarte putini au reusit sa duca la bun sfrasit toata operatiunea, altii au reusit sa repare doar o parte din ei, altii au disrus bordul definitiv, eram cam 50/50 daca ma apuc de treaba sau nu.Precizez ca e primul bord de Bmw E39 in care umblu, defapt e primul bord in care am umblat in viata mea, nu aveam pic de experienta la asa ceva.Am citit pe net " Pixel display repair technique by Edwin" pe care cred ca o stie toata lumea care a avut de gand sa se apuce de reparat pixeli, este metoda prin care nu trebuie sa indepartezi acele (km, turometru,temperatura,nivel carburant,consum) dar in schimb trebuie gaurit plasticul de sub ele pentru a ajunge la cele 4 suruburi care fixeaza display-ul, pare foarte dificil dar nu este deloc daca stii ce ai de facut si te documentezi bine inainte + e nevoie de motivatie,rabdare,liniste si timp liber.Din ce am vazut eu dupa ce am desfacut bordul, ca sfat, nu recomand nimanui sa scoata acele, cred ca aici greseste majoritatea care se apuca de desfacut bordul pentru a repara pixelii.

Am sa atasez niste poze cum arata inainte (pozele cu pixeli dusi sunt facute ziua cu iphone-ul inainte de a scoate bordul de pe masina iar cele cu pixelii intregi sunt facute seara cu camera digitala dupa ce am pus bordul la loc)

 

Inainte:

 

http://img39.imageshack.us/img39/9323/eux102.jpg

 

Dupa:

 

http://img39.imageshack.us/img39/5192/eux085.jpg

 

Pasul 1.

 

Se demonteaza bordul de pe masina, cred ca stie toata lumea cum se face,nu am facut poze cand l-am dat jos, se dau jos trimurile , cele din stanga si din dreapta volanului,o sa vedeti acolo 3 suruburi cap stea, 2 stanga si 1 dreapta, le scoateti afara, sus de tot bordul e prins in 3 suruburi Torx 10, scoateti ornamentul din jurul bordului,scoateti firele din scwitch-urile de lumini stanga si dreapta, acum bordul mai are 2 suruburi torx 10 tot in partea de sus, trageti volanul in fata si jos de tot, acum bordul iese usor, are 3 mufe, albastra, alba si neagra.Bordul il luati in casa, incercati sa lucrati intr-un mediu curat ferit de praf si murdarie.

 

http://img73.imageshack.us/img73/8240/1bb.jpg

 

Pasul 2.

 

Se ia una bucata card credit sau cartela de telefon pubilc sau ceva asemanator, se taie pe lung 4 fasii de cate 1cm latime.Pe spatele bordului sunt 4 cleme care trebuie apasate simultan,fasiile de plastic se baga intre cleme si carcasa pentru a facilita eliberarea simultana a clemelor.

 

 

http://img407.imageshack.us/img407/7007/86873683.jpg

 

 

http://img73.imageshack.us/img73/9460/58516464.jpg

 

 

http://img118.imageshack.us/img118/9133/39644636.jpg

 

 

http://img66.imageshack.us/img66/8008/89986225.jpg

 

 

Pe langa aceste 4 cleme mai sunt inca 5 sisteme de prindere care trebuie rasucite pentru a elibera carcasa.Va iesi doar partea cu geamul care protejeaza ceasurile, partea din spate ramane pe loc impreuna cu ceasurile.Mare atentie la ace dupa ce scoateti geamul!!Orice ati face , nu lasati ceasurile cu fata in jos, riscati sa distrugeti acele!!

 

 

http://img66.imageshack.us/img66/5584/63685621.jpg

 

Pasul 3.

 

In dreptul display-ului sunt 2 cleme, nu cele de pe display,oarecum sub display, se elibereaza acele cleme iar pe spate, unde vin mufele (Albastra, alba si neagra) fiecare mufa are 4 cleme care trebuie impinse cu un varf de cutit pentru a elibera carcasa neagra care este prinsa de ceasuri.Este de preferat sa fie doua persoane care executa operatia asta, unu' tine ceasurile astefel incat sa protejeze acele sa nu se atinga de nimic iar a doua persoana forteaza incet cu o surubelnita lata intre placa de baza care vine intre ceasuri si carcasa neagra care trebuie sa iasa afara, in timp ce fortati cu surubelnita, cu varful unui cutit/briceag apasati pe clemele de pe marginea mufelor(albastra , alba, neagra, le luati pe rand), practic mufele se fixeaza pe carcasa cu niste cleme mici care nu se vad in poze dar se vad la lumina zilei daca va uitati atent.

 

 

http://img107.imageshack.us/img107/3327/15812004.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pasul 4.

 

Desurubati cele 8 suruburi din jurul ceasurilor( toate Torx 10) si identificati locul unde trebuie sa gauriti pentru a ajunge la cele 4 suruburi care fixeaza display-ul pe placa de baza.

 

http://img123.imageshack.us/img123/8498/21554288.jpg

 

Ridicati incet folia cu gradatii, este prinsa doar in dreptul indicatorului de carburant, iese usor.Se poate vedea in poze unde trebuie gaurit, daca nu aveti incredere in indicatiile din poza puteti identifica singuri unde trebuie gaurit, trebuie doar sa va uitati pe spate unde ies suruburile si va ghidati dupa pozitia lor fata de alte piese sau alte gauri din placa de baza.

 

 

http://img78.imageshack.us/img78/6300/13aten.jpg

 

 

Punctati locul unde credeti ca trebuie gaurit, de preferat cu un marker, eu am folosit o surubelnita incinsa cu varf ascutit pentru a face o adancitura in plastic ca mai apoi sa folosesc un spiral de 3,5 pentru efectuarea gaurilor.Cand efectuati gaurile aveti mare grija sa nu va apropiati foarte mult de partea de langa display pentru ca in zona aia se afla folia care transmite informatia de la placa de baza catre ecran,se observa usor de unde incepe si cam pana unde puteti sa va apropiati cu gaura.

 

(din pacate nu am facut poza din spatele ceasurilor, eram mult prea enervat si ma gandeam ca l-am facut praf, nu-mi mai ardea de facut poze in momentul ala).

 

 

http://img118.imageshack.us/img118/8923/78169760.jpg

 

 

http://img54.imageshack.us/img54/1637/40684918.jpg

 

Pasul 5.

 

Odata ce ati gaurit si ati ajuns la cele 4 suruburi (mare atentie, Torx 8, pe net scria Torx 10, la mine era Torx 8, a trebuit sa ma duc sa cumpar, gasiti la praktiker), se desurubeaza, suruburile raman inauntru, nu m-am riscat sa gauresc cu spiral mai mare asa ca suruburile nu au iesit de tot afara,display-ul este fixat cu cele 4 suruburi + 6 pini, 3 stanga si 3 dreapta, acestia intra in placa de baza si alimenteaza becurile din spatele display-ului, acesti pini nu sunt cositoriti, ies afara pur si simplu impreuna cu display-ul, fortati un pic pe margini cu o surubelnita lata si vor iesi impreuna cu display cu tot.E cea mai dificila operatiune, trebuie sa acordati mare grija, fara miscari bruste, fara tensiuni mari asupra pieselor din plastic, e bine sa va odihniti ochii inainte si sa faceti pauze intre operatii pentru ca riscati sa va enervati si sa faceti praf tot.

 

Pasul 6.

 

Display-ul a iesit de pe placa de baza, mai atarna in cablul de legatura, nu miscati prea mult, display-ul propriuzis are o carcasa din metal care este prinsa in 2 cleme pe fata si inca 3 cleme pe spate, in poza se vad doar clemele de pe fata, paralel cu cele 2 cleme, pe partea cealalta mai sunt 3 cleme care trebuie eliberate cu o surubelnita lata.In momentul eliberarii clemelor o sa va speriati,cadrul metalic iese, ecarnul o sa ramana atarnat de folia prin care se transmite informatia iar partea de plastic in care erau insurubate cele 4 suruburi Torx 8 se desprinde total si aveti acces la problema pixelilor si anume benzile din cauciuc roz/rosu care s-au strans din cauza diferentelor de temperatura si nu mai apasa indeajuns de tare pe portiunile unde este lipita folia pe ecran si pe placa de baza.Nu dati cu spray sau alte tampenii, nu exista nici un contact la vedere, totul este sub folie, folia este lipita, nu aveti acces la ce este sub ea.

Inca odata repet, nu miscati prea mult ecranul care si asa atarna doar in folie!! momentan lasati deoparte ceasurile impreuna cu ecranul,eventual le puneti intr-un loc sigur sa nu calcati din greseala pe ele, voi sau altcineva din jurul vostru.Mai odihniti-va ochii si mainile!!Daca simtiti ca v-ati enervat abandonati si lasati pe mai tarziu, riscati sa stricati tot!

 

http://img54.imageshack.us/img54/9731/91728122.jpg

 

http://img118.imageshack.us/img118/665/72243041.jpg

 

http://img204.imageshack.us/img204/6504/26438476.jpg

 

Pasul 7.

 

Problema pixelilor dupa cum stiti este din cauza benzilor de cauciuc care isi pierd proprietatile din cauza diferenteler de temperatura si astfel nu mai reusesc sa apese destul de tare pe terminatiile foliei pentru a obtine pixelii aia frumosi, "sanatosi" cum erau pe masina din fabrica.Am vazut pe net in "Pixel display repair technique by Edwin" ca acesta foloseste bucati de card de credit pentru a apasa mai tare pe folie, am incercat si eu si va asigur ca e foarte greu de obtinut un contact uniform pe toata lungimea foliei,in plus, dupa cum stiti, cardul de credit are o anumita lungime,e nevoie de minim 2 lungimi pentru a acoperi toata suprafata foliei si asta ar insemna sa pui cap la cap doua fasii de carte de credit, fiind din 2 bucati (chiar 3 bucati ar fi nevoie) nu mai asigura un contact uniform si in functie de contact asa vor arata si pixelii(mai luminosi, mai stinsi, lipsa..etc).

 

http://img41.imageshack.us/img41/2340/91532820.jpg

 

 

Eu am folosit alta metoda, pentru a pastra acelasi contact, cauciuc/folie, (evitand astfel bucati de card de credit intre cauciuc si folie) am scos benzile de cauciuc si am introdus sub ele fasii de plastic taiate la aceeasi latime si lungime cu benzile de cauciuc, astfel am obtinut un cauciuc care iese mult mai mult in afara si apasa mai tare pe folie.Nu exagerati cu materialul bagat sub benzile de cauciuc, nu e nevoie de multa forta pentru a obtine pixelii doriti.E nevoie de fasii de grosimea cartii de credit, eu am folosit invelitoarea de la cartile de credit care este cam pe jumate ca grosime fata de cartea de credit si se taie usor cu foarfeca la dimensiunea dorita.Introduceti fasii de plastic sub toate cauciucurile 1,2,3,4 si astfel modificati grosimea "G" din poze.Atentie! Toate fasiile trebuie sa fie de aceeasi grosime, de preferat din acelasi material toate pentru a evita diferenta de apasare dupa ce montati totul la loc,nu cred ca va doriti sa mai demontati vreodata bordul sau cel putin nu asa curand.

 

Pasul 8.

 

Asamblati display-ul, totul in ordine inversa demontarii, adica incepeti prin fixarea plasticului alb cu cele 4 suruburi Torx 8 si introducera pinilor care alimenteaza becurile de sub display, este cea mai dificila operatiune, trebuie sa fortati cumva pinii sa intre la loc pe placa, este o pozitie foarte urata, in acelasi timp cele 4 suruburi pe jumate iesite in afara impiedica oarecum plasticul sa se aseze la locul lui, e dificil, necesita mare atentie si rabdare!Dupa ce intra la locul lui strangeti cele 4 suruburi, ramane la aprecierea voastra cat de tare strangeti, oricum depinde foarte mult functionarea pixelilor de cat de tare sunt stranse suruburile dar nu exagerati ca spargeti plasticul si adio, o luati de la zero sau mai rau.

Dupa ce prindeti plasticul alb treceti la prinderea ecranului, aveti grija sa nu lasati amprente pe partea din interior a ecranului, daca totusi se intampla sa atingeti din greseala, folositi un betisor de ureche si stergeti amprenta.E de preferat sa lasati la urma introducerea benzii de cauciuc cu numarul 4 din poze, cea roz, tot atunci puteti introduce si plasticul sub ea pentru a o ridica mai sus, apoi introduceti banda, puneti ecranul, cadrul metalic peste si apasati usor, trebuie sa intre mai intai din partea cu 3 clipsuri,apoi din partea cu 2 clipsuri.

 

 

Cam asta a fost partea dificila, dupa ce ati terminat ce era mai greu incercati sa indepartati toate bucatelele de plastic rezultate in urma gauririi plasticului, o sa fie o gramada de firimituri chiar si pe ceasuri, peste tot, verificati cu atentie sa nu ramana prin interior ca va treziti cu ele in spatele geamului dupa ce ati montat bordul pe masina.Dupa ce ati indepartat toata mizeria montati la loc cele 8 suruburi torx 10 din jurul ceasurilor si puneti de forma capacul cu geam ca sa protejeze ceasurile si dati o fuga pana in masina si bagati mufele in el.Eu am avut o surpriza, s-au aprins absolut toti pixelii, acum bordul meu arata perfect!Sper sa va iasa si voua, multa bafta!

 

Nota: prin tot ceea ce am postat mai sus nu doresc sa incurajez pe nimeni sa se se apuce de demontat bordul, mai ales daca nu se considera in stare sa urmeze pasii enumerati, va apucati pe propria raspundere!

 

Va stau la dispozitie cu eventuale informatii pe care le-am omis.

 

http://photos2.hi5.com/0096/075/921/ahJjVJ075921-02.jpg

 

http://photos1.hi5.com/0097/607/048/oNcGeh607048-02.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte misto DIY-ul.

 

O sa incerc si eu sa le repar, sper sa nu le stric.

 

DIY-ul pare relativ simplu daca urmezi toti pasii, singura chestie complicata mi se pare sa indoi folia cu gradatii fara sa deranjezi acele.

Partea nasoala este ca daca le-ai deranjat, ai cam compromis bordul.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

era sa iau displayu la pumni kte indicatii sunt aici=))) e clar k daca ma apuc ajunge in cosu de gunoi sfaramat ! N`am nici unu stricat=)) in locul lui as da anunt 100 euro reparatia minim

 

Am facut acest DIY doar cu scopul de ajuta prin explicatii alti posesori cu probleme similare, nu cred ca mi-as asuma responsabilitatea repararii unui bord pentru 100 de euro sau pentru oricare alta suma,eu sincer nu as mai demonta prea curand un bord de E39, mai ales daca nu e de pe masina mea,e mai bine ca fiecare sa incerce prin forte proprii sa duca la bunsfarsit reparatia.Nu va speriati, daca aveti bordul in fata si laptopul deschis langa si urmariti cu atentie pasii o sa fie destul de simplu.

 

 

@Ciupanezu "singura chestie complicata mi se pare sa indoi folia cu gradatii fara sa deranjezi acele"

 

Nu trebuie sa indoi foarte mult avand in vedere ca gaurile trebuie efectuate foarte aproape de partea cu display-ul, incearca sa nu indoi din scurt, risti sa faci "cuta", dupa ce ridici folia cu gradatii o sa vezi ca acele se blocheaza in zona unde ai ridicat dar nu-ti face probleme, in momentul in care eliberezi folia, aceasta isi revine la forma initiala, mai ales dupa ce montezi suruburile din jurul ceasurilor.Practic functionabilitatea acelor nu ai cum sa o distrugi decat daca ai ideea neinspirata de a le scoate afara.

Daca te ajuta cu ceva, eu am folosit o sarma otelita pentru a trage de folia gradata, mulezi sarma astfel incat sa capete forma de "ghiara", o bagi sub folie si tragi, e mult mai adecvat decat sa tragi cu degetele de ea.Partea cu rosu din desen intra sub folie, cred ca ai inteles ideea :)

 

 

 

Si incearca totusi sa mai ai pe cineva care sa-ti tina cu o mana de ceasuri si cu o mana tras de folie pana efectuezi gaurile!

Edited by GABITZA2007
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Foarte frumos ai descris operatia. cred ca o sa ma apuc si eu candva de reparatia asta. deocamdata nu cred ca e cazul pentru ca am o singura linie verticala pe care nu apar si nu ma deranjeaza foarte rau. cred ca totusi este destul de complicata treaba dar dupa cum spui tu merita.

Felicitari pentru un DIY bine facut. Bravo

Link to comment
Share on other sites

Salutare!

 

Felicitari pt rezultat si curaj! :)

 

Eu am vrut sa urmez metoda de mai jos (e cam aceeasi) insa difera prin faptul ca bucata de cauciuc pur si simplu o intoarce si atat. Ce zici, e ok asa sau mai trebuie adaugat ceva material?

 

Pixel repair DIY

 

Acum chiar ca am prins curaj. Imi cumpar inele de bord, un bec de la temperatura si m-a apuc de desfacut.

Link to comment
Share on other sites

Salutare!

 

Felicitari pt rezultat si curaj! :)

 

Eu am vrut sa urmez metoda de mai jos (e cam aceeasi) insa difera prin faptul ca bucata de cauciuc pur si simplu o intoarce si atat. Ce zici, e ok asa sau mai trebuie adaugat ceva material?

 

Pixel repair DIY

 

Acum chiar ca am prins curaj. Imi cumpar inele de bord, un bec de la temperatura si m-a apuc de desfacut.

 

Salut, ms frumos!

 

Incearca totusi sa bagi ceva sub cauciucuri ca sa le scoti mai in afara si implicit fiind scoase mai in afara vor apasa mult mai tare pe striatiile foliei si pixelii vor aparea foarte "sanatosi", daca te chinui sa desfaci bordul doar pentru a intoarce cauciucurile invers e posibil ca dupa o vreme sa-ti dispara din nou pixelii din cauza fortei prea mici de apasare.Daca te apuci de treaba gandeste-te ca nu vrei sa-l mai demontezi a doua oara, de fiecare data cand il demontezi devine din ce in ce mai firav.Recomand sa pui ceva sub cauciucuri si sa intorci si cauciucurile invers!Succes!

 

 

@DUXTER

 

Varianta fara gauri este varianta cu scoaterea acelor indicatoare, in momentul in care sunt scoase acele se poate inlatura acel plastic care acopera zona suruburilor si nu mai este nevoie de gauri dar nu stiu cate persoane ar fi capabile sa scoata acele indicatoare fara sa le distruga, sunt foarte fine!Daca apucati sa desfaceti bordul analizati atent zona acelor pe ambele parti fata/spate si o sa vedeti cat de firave sunt si cat de usor pot fi distruse, au niste arculete care permit acelor sa revina mereu la pozitia initiala, daca totusi reusiti sa le scoateti afara cu usurinta ganditi-va cat de greu va fi sa le puneti la loc in exact aceeasi pozitie ca sa nu le stricati/modificati functionabilitatea.

Link to comment
Share on other sites

M-am ofticat si am scos acele..... :lol:

 

PS: bordul meu de prefacelift nu e la fel...mi-am facut o mie de nervi sa il desfac...are un fel de cablu IDE pe spate care intra intr-un PCB separat...in spatele caruia e a cincea clema care se roteste...

PPS: Ma kk pe el BMW :)

Edited by duxter
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.