Jump to content

cum se monteaza modulul de CHEIE BRICEAG la E36


e36_red

Recommended Posts

Va salut! Am luat azi un modul de cheie briceag universal, am pus cheia veche in briceagul cel nou ( am schimbat lama), a fost putiin de lucru, trebuie niste polizoare,pile, dar am reusit... Acum insa nu stiu cum sa fac sa functioneze si inchiderea din cheie. nu stiu nici unde este modulul masinii, nici cum sa procedez cu cel nou, cum il alimentez, ce fire corespund etc. am un e36 din "93, 316i. ms. iata si o poza cu "realizarea":

post-27542-1252788018_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

va trebui sa instalezi pe inchiderea centralizata modulul care a venit o data cu cheia. nu stiu cum se instaleaza, il legi la firele ce dau comanda la usa de la sofer de exemplu, numai ca legatura nu se face direct, ci cu niste relee, s-a mai discutat pe undeva.

 

vezi aici, e foarte bun DIY asta: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=238468

Link to comment
Share on other sites

am facut eu la un prieten

cauta schema si te legi direct in modul la partea de IR

iata ce am gasit pe alte forumuri cum se face :::

Se da jos panoul de sub bord, de la pedale, si plasticul care acopera boxa.

 

Alimentare

Se leaga firul rosu, galben-negru si galben la un plus permanent. Eu l-am luat din mufa neagra lipita de coloana de directie de pe firul rosu gros.

 

Firul negru se leaga la masa masinii, in stanga sus sub bord sunt mai multe borne cu surub pentru masa.

 

Controlul incuietorii

In manunchiul de fire care trece pe sub bord spre portiera soferului se pot gasi 2 fire mai groase: ALB si ALBASTRU/GRI

 

Se sectioneaza cablul alb de la masina; Cablul alb de la modulul cu telecomanda se leaga la capatul alb care vine dinspre portiera si cel portocaliu de la modul cu celalalt capat alb care vine de la centrala masinii.

 

Se sectioneaza si cablul albastru/gri de la masina; Cablul alb/negru de la modulul cu telecomanda se leaga la capatul albastru/gri care vine dinspre portiera si cel portocaliu/negru de la modul cu celalalt albastru/gri capat care vine de la centrala masinii.

 

Semnalizarile

Pentru semnalizari se folosesc cele 2 fire maro. Pe ambele fire vine semnal de plus (+)

De coloana de directie sunt lipite 3 mufe: 2 negre si 1 alba. Cea alba are 12 pini; cablurile maro se leaga la pinii 3 respectiv 6 cu cablurile de culoare GRI respectiv ALBASTRU.

 

Recomand sa se cositoreasca TOATE legaturile, si sa se izoleze f bine pentru nu a avea surprize “calde”.

 

Cablul ROZ si ROSU/NEGRU raman neconectate la E36 deoarece portbagajul nu are motoras pentru deschidere, ci doar pentru descuiere.

Cablul VERDE este pentru functia Confort, sa se inchida geamul cand se incuie, insa nu am gasit unde se leaga.

 

Bucla aceea care iese din modul se lasa fara sa fie taiata. E pentru alte modele de inchidere centralizata.

 

PS: nu-mi asum raspunderea pentru eventualele esecuri.

 

Problema este ca am dat jos panoul de la sofer, de sub volan, dar nu am gasit decat firele de unde pot lua +/- respectiv semnalizarile. Cat priveste partea de inchidere si deschidere a usilor, am vazut niste fire chiar deasupra boxei de langa ambreaj, care par a fi ce imi trebuie, dar nu sunt foarte sigur, respectiv am gasit cablul Alb si cel Albastru/Gri dar nu stiu la ce dracu de capete sa le leg, nu stiu care e capatul care duce la usa si care e cel care duce la centrala masinii... wtf. Nu am vazut nici unde ar fi nenorocita asta de centrala a masinii ca sa pot orienta. e la sofer, e la pasager, unde e pana la urma??? si care sunt capetele ???

Link to comment
Share on other sites

e destul de derutant ce ai gasit tu din simplul motiv ca explica culorile pe un anumit tip de alarma sau modul de inchidere briceag. dar poate firele de pe masina sunt scrise calumea.

 

dar, cel mai important, e ca e gresita explicatia cel putin la inchidere, unde stiu sigur ca nicio alarma/modul nu se poate lega la e36 fara 2 relee sau diode.

 

da, modulul e in partea de la pasager.

Link to comment
Share on other sites

e destul de derutant ce ai gasit tu din simplul motiv ca explica culorile pe un anumit tip de alarma sau modul de inchidere briceag. dar poate firele de pe masina sunt scrise calumea.

 

dar, cel mai important, e ca e gresita explicatia cel putin la inchidere, unde stiu sigur ca nicio alarma/modul nu se poate lega la e36 fara 2 relee sau diode.

 

da, modulul e in partea de la pasager.

da firele se aseamana exact cum scrie acolo, mai groase si de aceleasi culori, iar in privinta releelor sau diode nu stiu exact ce sa zic, stiu ca diodele duc curentul continuu intr-un singur sens si asfel protejeaza ca o siguranta in caz de ceva se arde dioda. nu stiu ce sa mai zic , e ceata, instructiunile luate de mine sunt de pe 4tunning si de pe bmwforums,si acolo zic alti membri ca au procedat intocmai si ca au si reusit, vb de acelasi modul ca al meu de cheie briceag, car ede altfdel in principiu e la fel, adica nu are alarma ci doar comanda inchidera si deschiderea, firele modulului au aceleasi culori dar pinii sunt la unele dispusi diferit fata de altele, in functie de producator cred ( oricum toate is facute in china se stie, dar poate au alt made in ... ). Vroiam doar sa evit sa dau banii unui "mare electrician" care nu a facut altceva decat sa afle inaintea mea aceste detalii, si pe de alta parte nu vreau sa provoc alte daune masinii, din cauza vreunei greseli, cel mai probabil o sa sun electricianul care mi-a cerut 150 ron. asta e.

Edited by e36_red
Link to comment
Share on other sites

ori ca instalezi alarma, sau modul cu cheie, e aceeasi munca la inchiderea centralizata. e f bun topicul care ti l-am dat mai sus, explica f bine firele pe culori in masina.

 

let me explain central locking once again as this seems to be the most difficult part:

 

did you notice that you have to cut lock wire?

it works this way: you apply +12v to deadlock wire( white /red), doors deadlock. then you open lock wire (white/gray)with relay( by doing this you cut +12v from door lock to central unit) that way cl unit understands that you are starting to open door lock. now you apply this +12v from that lock wire end that comes from door side to unlock wire( white /brown/ yellow stripes) which completes unlocking process.

look at chemes in this post, if you examine closer then you see word "cut" at the left bottom of scheme:

http://forums.bimmerforums.com/forum...51&postcount=4

 

intr-adevar pare mai complicat, dar din 2-3 incercari reusesti. nu da 150 ron pentru atat, nu merita. asta e singura chestie ce tre sa o rezolvi.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Salut. A reusit cineva sa monteze alarma/inchiderea dupa scema de mai sus? Eu am incercat, am legat ferele intocmai, dar nu am reusit decat sa ard vreo 6 sigurante. Nu merge si pace. La rece, pus o lampa de control la modulul cu telecomanda merge, dar pe masina nu vrea. Ajutor!!
Link to comment
Share on other sites

Prima data inainte de a monta alarma verificati comenzile de lock/unlock ale masinii si ale modulului de alarma. Vedeti cum se dau aceste comenzi, pe plus sau pe minus. Majoritatea alarmelor au niste jumperi din care poti seta comanda sa fie pe plus sau pe minus.

De exemplu daca comanda masinii se face pe plus iar modulul scoate comanda pe minus vor trebui montate separat inca doue relee si doua diode.

Pe firele modulului care merg la semnalizari montati neaparat diode.

Nu- greu dar atentie mare.

Link to comment
Share on other sites

comanda e pe +

nici eu nu mai montasem (pe e36), dar mi-a iesit

Adica firele galben si galben/negru de la modulul alarma se leaga la minus ?Dar cum ramane cu firele alb si alb/negru, aceste unde se leaga? Pentru firele maro, care trebuie legate la semnalizari, trebuie diode?

Multumesc

post-28864-1254053081_thumb.jpg

post-28864-1254053105_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cred ca am inteles, corectati-ma daca nu este asa, este vorba de pinii 25,26 de la modulul de inchidere al masinii (mufa alba), dar celelalte fire care inchid circuitul de la modulul alarmei unde se leaga, la plus sau la minus ? Voi pune diode pe semnalizari, dar firul albastru de la modulul alarmei (semnal usa deschisa) unde se leaga ? Sper ca nu v-am plictisit, asa sunt eu mai greoi, dar si cand ma pornesc...

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Firul albastru se pune la switch-ul de la usi (cel care aprinde plafoniera). Cand pe firul acesta se da un minus porneste alarma. Cauti toate firele care vin de la switch-urile usi si le legi la acel fir. Pe firul rosu tragi semnal de la intrerupatorul care semnaleaza atunci cand este deschisa capota. Poti sa-l pui si pe firul albastru, face acelasi lucru.
Link to comment
Share on other sites

Am reusit, am legat alarma pentru inchidere la mufa alba de la inchiderea centralizata a masinii pe pinii 24 si 25 (lock, unlock). Dar nu mai stiu la ce fire sa leg pentru a avea si semnal pe avarii, la activarea si dezactivarea alarmei, si nici nu stiu care fir da comanda la alarma pentru usa deschisa. Hai sa mai incercam odata, multumesc !
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.