Jump to content

DIY curatare EGR


MOTANUL

Recommended Posts

Am descoperit cu stupoare acest topic

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/bmw...rl-flaps-t5537/

care afirma cu tarie ca EGR-ul e recomandat sa fie curatat la diesel la ~20.000-30.000 km pentru o mai buna functionare. Eu nu am gasit aceasta informatie pana acum (nici cu functia search nu am gasit-o pe bmwclub) dar poate exista un DIY pe tema.

 

EGR.

The EGR valves can have a restrictor installed, it needs to be no smaller than a 7mm hole otherwise it will flag up a fault light on later models, this feeds enough exhaust gas and seems to keep things cleaner and can help with performance, the downside is the EGR actually reduces the combustion temperature so disconnecting it completely or even restricting it may have consequences later on(premature turbo failure)

Maintenance.

(Owners recommendations)

Oil & Filter recommended every 10k miles(6000-6500 miles)

Oil Breather recommended every 20k miles (12000-13000 miles)

Clean EGR recommended every 20k miles (12000-13000 miles)

These shorter intervals should help prolong the life of your engine and parts.

 

Ma poate ajuta cineva cu un link catre topic? (pasii de demontare, cu ce solutie e recomandat sa curatam - eu am pentru clapete de acceleratie la motoarele pe benzina una care rade tot si nu stiu daca e buna) etc.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Poate imi trimiti si mie un link catre DIY; Nu de alta dar marturisesc cu supusenie ca nu am o experienta atat de vasta.

De discutii sunt satul; de informatie pertinenta si utila nu.

Desi sunt de putin timp pe acest forum si tot de putin timp membru BMW am cateva DIY la activ.

(Retoric acum: De ce multi le-au considerat utile si au pus intrebari daca erau facute pana sa le postez eu ???)

Poate pentru ca informatia e disipata pe 130 de pagini si cateva mii de posturi inutile. (e firesc ca nu le voi citi pe toate)

 

Poate in acest caz particular ma insel - dar regula generala este ca aceste informatii lipsesc.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu ma astept sa fie mare smecherie - dar ar fi mai usor daca ar descrie cineva toate operatiunile aici si ar pune poze cu etapele. Ar sti tot omul de ce scule are nevoie; cat timp dureaza in medie; ce solutie de curatat e mai buna etc. Evident 5 pareri sunt mai bune decat una. Poate eu fac ceva gresit si repet de fiecare data.

.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa-ti fac un DIY pentru ca am curatat deja EGR-ul si nu am decat 2 poze cu inainte si dupa facute cu telefonul in care nu se vede mare lucru.

 

Dar ca sa desfaci EGR-ul iti voi da pasii. Nu e foarte greu.

 

Sa ai cumparat: Alcool tehnic sau spray brake cleaner.

 

1. Demontezi capacul de la motor - 5 suruburi cu cap imbus de 5mm (sau 6mm nu-s sigur)

2. Sub capac o sa vezi in stanga masinii pe capatul din fata al galeriei o piesa EGR - de Al prinsa in 4 suruburi (cu cap imbus la fel ca la cele de pe capac, cheia imbus ar fi bine sa fie in L cu o lungime de 10cm ca sa ajungi usor la suruburi) de galerie ce are un furtun care vine de la intercooler pe partea opusa a galeriei, firtunul e de sectiune mare 6-7cm in diametru se imbina e prins de EGR cu colier o surubelnita dreapta si dai colierul jos. mai e un colier ce strange conducta pe care e supapa EGR se desface si acel colir la maxim cu surubelnita dreapta.

 

Atentie! Suruburile de la EGR- pot fi scapate in compartimentul motor in special cele jos, grija mare.

 

Dupa ce ai eliberat cele 4 suruburi si 2 coliere o sa mai ai de desfacut un furtun de pe capsula vacumatica si un cablu electric care sta prins in niste clame de plastic de corpul EGR-ului.

 

Ordinea de desfacere nu e neaparat care am descris-o eu, cu putin simt mecanices vei reusi repede sa intelegi la fata locului ce ti-am explicat.

 

Odata desfacuta piesa o iei in mana si te minunezi de ce e acolo.

 

O sa tii tot timpul piesa cu capsula vacumatica in sus cand speli cu brake cleaner-ul ataca cauciucul si pe langa ax e posibil sa ajunga soluite.

 

Ai grija ca e intarita depunerea de pe piesa si trebuie indepartata totusi usor fara obiecte ascutite ca sa nu zgarai suprafata de interior.

 

 

Dupa ce ai muncit vre-o ora cu simt de raspundere piesa ta arata mult mai bine si o poti pune la loc sa ai grija doar sa nu uiti nimic din elementele ce le-ai desfacut.

 

 

Bafta!

 

NU e foarte greu daca ai putina experienta in mecanica o sa-ti dai seama ca nu e complicat.

Link to comment
Share on other sites

Da functioneaza, la mine cel putin asa era dar depunerile de pe ax-ul supapei sunt sigur ca impiedica deschiderea in parametrii normali.

 

Principala problema e micsorarea sectiunii de curgerea aerului spre admisie mai ales un zona axului. Banuiesc ca temperatura crescuta a gazelor care se intorc prin EGR in admisie favorizeaza "solidificarea" uleiului in prezenta pariculelor de fum recirculate odata cu gazele. E ca in cosul unei sobe :)

Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu ma astept sa fie mare smecherie - dar ar fi mai usor daca ar descrie cineva toate operatiunile aici si ar pune poze cu etapele. Ar sti tot omul de ce scule are nevoie; cat timp dureaza in medie; ce solutie de curatat e mai buna etc. Evident 5 pareri sunt mai bune decat una. Poate eu fac ceva gresit si repet de fiecare data.

.

nu vrei mai simplu sa te trimit la niste baieti priceputi unde mi l-am curatat eu acum o luna (rezultate foarte bune) unde te costa 40 ron?

in loc sa te mai chinui sa afli cum se face

Edited by aditzzaa
Link to comment
Share on other sites

Nu - daca as fi vrut asta nu mai deschideam topicul; Sunt dispus sa dau 400 de euro pe o galerie la care puteam doar sa rup clapetele. Nu e o problema de bani.

 

O sa vezi cum arata EGR-ul meu dupa curatare si sunt convins ca un mecanicos care are 5 masini pe zi nu are atata rabdare/chef.

Multumesc pentru sfaturi - am suficiente date sa ma apuc de treaba. O sa pun si poze. Pare extrem de simplu.

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

Spor la treaba,apreciez atitudinea ta.Si eu duminica mi-am curatat filtrul epurator si duminica asta am in program EGR-ul.

Sper ca ai modelul decantor pentru ca cel cu pasla nu se curata deoarece contine niste rasini care la curatare se spala...

Cat despre curatarea egr este o operatiune foarte simpla si nu se merita sa nu o faci tu...doar daca vrei sa ai unghiile curate... :) de aceea este bine daca te pricepi putin si tot iti muradesti unghiile sa dai si admisia jos si sa o cureti, abia atunci va respira motorul mai bine...

Edited by dextercos320d
Link to comment
Share on other sites

Poate sunt unii care vor sa vada pas cu pas cum se scot suruburile , mufele etc . E ceva mai complex decat ''desfaci supapa EGR...o cureti...o montezi inapoi'' . Sunt unii mai putini priceputi dar care au macar simt de raspundere fata de propria masina si vor sa umble singuri sa o curete in loc sa "arunce 40 ron" .

Nu ma numar printre acestia dar orice Do It Yourself este folositor .

Edited by Damian Razvan
Link to comment
Share on other sites

Da se curata foarte usor deoarece nu are nimic special sunt doar niste camere decantoare din plastic, iar curatarea nu afecteaza nimic

 

eu auzisem ca nu se curata si nu se spala fiindca nu e nevoie.

asta e marea nascocire si diferenta fata de cel cu pasla.

Link to comment
Share on other sites

Spor la treaba,apreciez atitudinea ta.Si eu duminica mi-am curatat filtrul epurator si duminica asta am in program EGR-ul.

Sper ca ai modelul decantor pentru ca cel cu pasla nu se curata deoarece contine niste rasini care la curatare se spala...

Cat despre curatarea egr este o operatiune foarte simpla si nu se merita sa nu o faci tu...doar daca vrei sa ai unghiile curate... :lol: de aceea este bine daca te pricepi putin si tot iti muradesti unghiile sa dai si admisia jos si sa o cureti, abia atunci va respira motorul mai bine...

 

foloseste manusi din alea menajere din cauciuc ca sa scapi de problema unghiilor :)

Link to comment
Share on other sites

Da se curata foarte usor deoarece nu are nimic special sunt doar niste camere decantoare din plastic, iar curatarea nu afecteaza nimic

 

eu auzisem ca nu se curata si nu se spala fiindca nu e nevoie.

asta e marea nascocire si diferenta fata de cel cu pasla.

Se curata(cel din plastic),am facut-o eu si sper sa nu fie doar o impresie dar imi fluiera mult mai putin turbina pe RETUR.

 

Spor la treaba,apreciez atitudinea ta.Si eu duminica mi-am curatat filtrul epurator si duminica asta am in program EGR-ul.

Sper ca ai modelul decantor pentru ca cel cu pasla nu se curata deoarece contine niste rasini care la curatare se spala...

Cat despre curatarea egr este o operatiune foarte simpla si nu se merita sa nu o faci tu...doar daca vrei sa ai unghiile curate... :) de aceea este bine daca te pricepi putin si tot iti muradesti unghiile sa dai si admisia jos si sa o cureti, abia atunci va respira motorul mai bine...

Ai idee cum se curata admisia,ce produs este recomandat?

La celalalt e46 pe care l-am avut am curatat egr-ul cu benzina,dar nu am dat jos si admisia.

Link to comment
Share on other sites

Poate sunt unii care vor sa vada pas cu pas cum se scot suruburile , mufele etc . E ceva mai complex decat ''desfaci supapa EGR...o cureti...o montezi inapoi'' . Sunt unii mai putini priceputi dar care au macar simt de raspundere fata de propria masina si vor sa umble singuri sa o curete in loc sa "arunce 40 ron" .

Nu ma numar printre acestia dar orice Do It Yourself este folositor .

 

Pai acest posesor de BMW, pe care l-ai descris tu mai sus, NICIODATA nu a pus mana pe o cheie sau pe o surubelnita. Degeaba ii explici.

Link to comment
Share on other sites

Eu la 318tds am curatat valva EGR si galeria de admisie cu benzina... Am pus benzina si am lasat peste noapte sa se inmoaie depunerile... A 2a zi era benzina neagra... Am luat o carpa moale si am sters apoi prin interior atat cat am putut... Apoi am montat totul inapoi!

Posibil sa fie mai bun alcoolul tehnic sau cum se mai numeste...eu nu am folosit inca! Si cred ca ar fi bine sa sufli si un jet de aer daca ai posibilitatea!

 

Daca te uiti atent nu iti trebuie DIY pt aceste operatiuni pt ca sunt intuitive!

Te uiti la motor ca sa reperezi piesa vizata si iti dai seama imediat ce si cum! Toate sunt prinse cu suruburi si trebuie sa fii atent la mufe si furtune! E bine sa faci o poza inainte sa demontezi ceva ca sa te poti orienta in caz ca nu mai stii pozitia initiala!

Bafta in continuare!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.