Jump to content

Probleme 318is


Recommended Posts

Iata ca mi-a venit si mie randul sa deschid un topic de genul asta.

 

Motorul este 318is M42, debitmetru de tip vechi cu clapeta (AFM nu MAF).

 

Se manifesta in felul urmator: In primele 5 minute (pana ajunge la un 30-40 grade) de la pornire merge perfect si apoi "da in nas" urat de tot, nu mai pot pleca de pe loc ba chiar nu se mai accelereaza nici pe loc. Daca scot mufa de la debitmetru merge relativ ok dar nu perfect.

 

Partea curioasa, pe tester (CARSOFT) nu da nici o eroare decat daca merg cu debitmetrul scos in acest caz da eroare de debitmetru evident si sonda lambda regulation (e normal cred pentru ca merge cu un amestec bogat). Sonda este schimbata recent Bosch originala.

 

Prima concluzie logica ar fi ca debitmetrul e de vina singurul lucru ciudat este ca in primele 5 minute merge perfect.

 

Ce am verificat pana acum:

 

- cotul de cauciuc de la admisie

- regulatorul de relanti + furtunele acestuia

- "valva" PCV - la motorul meu e practic doar un furtun

- valva de purjare a vaporilor de benzina (canister purge solenoid)

- senzorul de temperatura motor

- valva DISA e schimbata recent

 

M-am gandit si la ce e mai rau vreo fisura ceva dar mecanic motorul e in stare buna, nu consuma ulei, antigel etc. Cu toate astea am testat daca face presiune sau bolboroci in vasul de expansiune si e totul ok.

 

Astept sfaturi si de la cei care au avut probleme cu debitmetrul as vrea sa stiu daca la rece mergea ok sau nu.

Edited by cristimm
Link to comment
Share on other sites

Revin cu un update:

 

Intre timp problema a devenit permanenta (nu mai depinde de rece/cald). Am descoperit ce are in linii mari acum trebuie sa vad exact de la ce este. Cand scot pe rand mufele de la bobine, la cilindrii 2 si 4 nu se simte nici o diferenta in functionare deci motorul imi merge in 2 cilindrii!!! Nu e de mirare ca nu mai puteam pleca cu ea de pe loc. Acum studiind schemele (vedeti pozele) am vazut ca bobinele sunt comandate separat deci este putin probabil sa se fi stricat amandoua deodata. Cu injectoarele e alta poveste sunt comandate 1 cu 3 si 2 cu 4. De aceea suspectez ca este o problema cu firele, cu conectorul de la ECU (pinul 3) sau mai rau cu driver-ul din interiorul ECU.

 

http://dl.dropbox.com/u/649244/ignition%20coils.jpg

http://dl.dropbox.com/u/649244/injectors.jpg

 

Astept in continuare pareri.

Link to comment
Share on other sites

Ultimele noutati:

 

Am schimbat debitmetrul (doar ca o asigurare suplimentara) si face tot la fel.

 

La ECU nu era apa, totul era in regula, am facut cateva masuratori pe pinii de la bobine si injectoare si totul e ok.

 

Problema pare sa fie de la injectoare infundate, dar nu sunt inca 100% sigur.

 

 

P.S. Relativ slabut suportul din partea comunitatii cu mici exceptii carora le multumesc.

Link to comment
Share on other sites

[iti spun eu cum verifici injectoarele am vazut in autodata si am testat si eu

desfaci partea de sus de la admisie,scoti inectorele si le ti un pic ridicate in sus cu partea care pulverizeaza si pui pe cineva sa dea la automat pt catva scunde si u te uiti sa pulverizeze toate;)

 

 

sau le scoti mufa si masori pe rand la fiecare ,vezi sa aibe intre 14 -20 Ω

Edited by spanac
Link to comment
Share on other sites

sa nu uiti sa cumperi orincuri daca scoti injectoarele , am intales k dupaia trage aer fls pe acolo

este cam naspa cu furtunele k sunt mici ,incerca sa ridici rampa cu injectoare cat mai mult cu partea care pulverizeaza catre bobine si pune o carpa pe motor, daca scoti furtunele nu cred k reusesti decat daca le tai, ( eu am shimba furtunele si leam pus putin mai lungi) daca ai de gand sa le schimbi sa fi atent sa nu inversezi tevile (fale cate un semn, turu are tiava alba )

Edited by spanac
Link to comment
Share on other sites

Salut.

Nu m-am bagat in discutie pana acum pt ca am considerat ca sunt altii mai in masura ca mine dar cum vad ca n-a mai zis nimeni nimic , imi dau si eu cu parerea.

Ai PM si mail cu ce am gasit prin TIS si Autodata

 

Din cate scrie pe acolo problemele cu presiunea de combostibil sunt comune.

Daca zici ca nu da nici o eroare, trebuie sa te tgandesti la chestii care nu se vad pe tester, poate nu am vazut bine dar parca nu a mentionat nimeni bujiile, daca zici ca 2 si 4 nu merg, schimba 2 bujii intre ele, 1-2 sau 2-3.

Asta poti sa incerci si daca le-ai incercat afara si par ok.

Daca nu ai incercat asta, ma face sa cred ca e posibil, am avut experiente inainte si cu bujii care pareau absolut in regula si nu mergea masina ca lumea. Daca sunt vechi, in timp se uzeaza electrodul si distanta se mareste.

Tot o chestie care mi se pare ca se poate manifesta la rece ar fi injectoarele, deoarece la rece jocurile sunt mici, posibil sa nu lucreze pana se incalzeste.

 

Poti sa masori si bobinele de inductie, pe partea de primar trebuie sa fie ceva foarte mic , de ordinul ohmilor, iar pe secundar cred ca zeci (poate sute) de kilo.

 

Sper ca te-am ajutat cu ceva-ceva.

Bafta sa-ti remediezi problema!

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

la mine dadea in nas si nu puteam sa plec de pe loc cand aveam senzorul de la clapeta de accelaratie bulit,u zici k primele minute este OK (nu are nk cu senzorul daca zici k primele minute este ok)

verifica injectoarele si revino cu ce ai facut

 

eu am autodata si te ajuta cu multe,poti lasa un mesaj cu ce ai nevoie sa ma uit in autodata si iti spun

sau te ajuta colegu daca are versiunea noua k eu am 3,18 din 2007 parca

Link to comment
Share on other sites

Intre timp am masurat si presiunea la benzina, este cum trebuie, in jur de 3 bar in functie de accelerare/decelerare.

 

Azi chiar a mers 99% din timp bine, chiar am crezut ca s-a reparat, pe urma iar a inceput sa faca.

 

Defectul nu mai este asa de dependent de temperatura, azi am mers vreo 25km prin oras pana sa inceapa sa faca urat si dupa primii 5 era deja incalzita.

Link to comment
Share on other sites

Vad ca te-ai uitat cam la tot ce inseamna aer si benzina, de fapt nu am inteles daca senzorul de temperatura aer l-ai verificat (nu am avut timp sa vad daca ai sau nu).

Mai ramane zic eu partea cu aprinderea, mai ales ca ai zis ca nu iti lucreaza tot timpul toti cilindri.

AFM-ul e nou? Ai incercat sa vezi cum (daca) merge cu el deconectat?

Link to comment
Share on other sites

Duminica, ieri si azi am folosit masina normal si a mers ok, doar foarte mici ezitari.

 

Uff, urasc defectele care se repara singure pentru ca mai mult ca sigur vor reapare.

 

Senzorul de temp. aer e in debitmetru si l-am verificat, si cel de temperatura apa. Debitmetrul este second hand (pentru modelul meu costa 1700 ron si nu sunt dispus sa dau atat pe un potentiometru prevazut cu arc :) ) dar este bun sigur.

Link to comment
Share on other sites

Da, e ingrijorator cand defectele apar si dispar.

Posibil sa fi fost benzina.

 

Am in plan sa incerc sa fac un adaptor de la MAF la AFM si asa avea nevoie de ajutor.

 

Daca ai chef/timp poate poti sa faci un "grafic" al AFM-ului: sa masori (macar in gol) in 5-6 puncte iesirea la diferite turatii.

 

Daca esti dispus la o colaborare, eu nu sunt in tara pana in mai.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Revin,

 

De la un timp nu mai da in nas aproape deloc, trage foarte bine atat la sarcini partiale cat si full load dar a aparut o alta problema foarte des intalnita: relanti instabil. Numai la cald dupa ce sta la relanti 10-15 secunde incepe sa oscileze intre 500 si 1000 rpm, daca o turez pe la 3000 si o las isi revine si apoi iarasi dupa scurt timp face la fel. Nu este de la regulatorul de relanti, l-am avut defect si pe asta si simptomele sunt diferite. Cand e dus regulatorul oscileaza relantiul cand cade din ture, la mine nu e asa: cand cade din ture se opreste lent exact unde trebuie si abia apoi incepe sa oscileze.

 

In sfarsit apare si pe CARSOFT o eroare: knock sensor. Eu din cate stiu nu prea pica, poate fi o alta cauza care il activeaza.

 

Astept pareri.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.