Jump to content

Care sunt diferentele la motoarele de pe:


maLaKay

Recommended Posts

am pus acesta intrebare,pentru ca peste tot cei care fac comparati,sau prin urmare vor sa faca o resoftare compara motoarele.din cate m-am documentat diferenta dintre 318d 116cp si 320d 150cp este >>>320d 150cp de 2004 are capacitatea cilindrica de 1995 iar 318d 2002 116cp de 1951 si intre ele mai exista diferenta de injectoare si turbina ....bine am inteles asta,dar pana la urma se poate aduce un 318d 116c- 2002 la 150cp printro resoftare safe... cu asta sa zicem cas lamurit,dar diferenta dintre un 318d 116cp 2002 si un 320d 136cp 2001 unde capacitatea cilindrica este identica 1951,common rail fiind toate masinile despre care vb,filtru de particule avand doar 320d de 2004...

 

inca o chestie 318d de 2004 tot cu 116cp am observat ca are capacitatea cilindrica exacta ca cel de pe 320d 150cp 2004 aicea tind sa cred ca motoarele sunt absolut identice crednush sigur...as dori sa veniti cu pareri si argumente in acesta privinta:

 

1. 318d 2002 116cp vs 318d 2004 116cp asemanari si deosebiri

2. 318d 2002 116cp vs 320d 2004 150cp asemanari si deosebiri

3. 318d 2002 116cp vs 320d 2001 136cp asemanari si deosebiri

4. 318d 2004 116cp vs 320d 2005 150cp asemanari si deosebiri

 

 

 

va multumesc, nush cat de bine am incercat sa explic cam ceea ce am vrut sa exprim,dar sper ca va fi un topic

interesant...

 

http://www.autoevolution.com/carcompare/bm...320d/#maintitle

 

http://www.autoevolution.com/carcompare/bm...318d/#maintitle

Link to comment
Share on other sites

am pus acesta intrebare,pentru ca peste tot cei care fac comparati,sau prin urmare vor sa faca o resoftare compara motoarele.din cate m-am documentat diferenta dintre 318d 116cp si 320d 150cp este >>>320d 150cp de 2004 are capacitatea cilindrica de 1995 iar 318d 2002 116cp de 1951 si intre ele mai exista diferenta de injectoare si turbina ....bine am inteles asta,dar pana la urma se poate aduce un 318d 116c- 2002 la 150cp printro resoftare safe... cu asta sa zicem cas lamurit,dar diferenta dintre un 318d 116cp 2002 si un 320d 136cp 2001 unde capacitatea cilindrica este identica 1951,common rail fiind toate masinile despre care vb,filtru de particule avand doar 320d de 2004...

 

inca o chestie 318d de 2004 tot cu 116cp am observat ca are capacitatea cilindrica exacta ca cel de pe 320d 150cp 2004 aicea tind sa cred ca motoarele sunt absolut identice crednush sigur...as dori sa veniti cu pareri si argumente in acesta privinta:

 

1. 318d 2002 116cp vs 318d 2004 116cp asemanari si deosebiri

2. 318d 2002 116cp vs 320d 2004 150cp asemanari si deosebiri

3. 318d 2002 116cp vs 320d 2001 136cp asemanari si deosebiri

4. 318d 2004 116cp vs 320d 2005 150cp asemanari si deosebiri

 

 

 

va multumesc, nush cat de bine am incercat sa explic cam ceea ce am vrut sa exprim,dar sper ca va fi un topic

interesant...

 

http://www.autoevolution.com/carcompare/bm...320d/#maintitle

 

http://www.autoevolution.com/carcompare/bm...318d/#maintitle

320d 2001 136cp nu e common rail

Link to comment
Share on other sites

mie la reprezentanta mi s-a spus ca in afara de capacitatea cilindrica aprox asemanatoare sunt diferente de proiectare. probabil se refereau ca aproape tot e diferit, altfel 318d dupa resoftare ar fi ca un 320d si asta nu se intampla.

 

eu stiu ca 318d - 116cp se poate transforma doar in 320d -136cp. Cel cu 150cp este cu totul altceva...

Edited by Stefan21
Link to comment
Share on other sites

din cate m-am documentat diferenta dintre 318d 116cp si 320d 150cp este >>>320d 150cp de 2004 are capacitatea cilindrica de 1995 iar 318d 2002 116cp de 1951 si intre ele mai exista diferenta de injectoare si turbina ....bine am inteles asta,dar pana la urma se poate aduce un 318d 116c- 2002 la 150cp printro resoftare safe... cu asta sa zicem cas lamurit,dar diferenta dintre un 318d 116cp 2002 si un 320d 136cp 2001 unde capacitatea cilindrica este identica 1951,common rail fiind toate masinile despre care vb,filtru de particule avand doar 320d de 2004...

 

inca o chestie 318d de 2004 tot cu 116cp am observat ca are capacitatea cilindrica exacta ca cel de pe 320d 150cp 2004 aicea tind sa cred ca motoarele sunt absolut identice crednush sigur...as dori sa veniti cu pareri si argumente in acesta privinta:

 

1. 318d 2002 116cp vs 318d 2004 116cp asemanari si deosebiri

2. 318d 2002 116cp vs 320d 2004 150cp asemanari si deosebiri

3. 318d 2002 116cp vs 320d 2001 136cp asemanari si deosebiri

4. 318d 2004 116cp vs 320d 2005 150cp asemanari si deosebiri

 

 

 

va multumesc, nush cat de bine am incercat sa explic cam ceea ce am vrut sa exprim,dar sper ca va fi un topic

interesant...

 

http://www.autoevolution.com/carcompare/bm...320d/#maintitle

 

http://www.autoevolution.com/carcompare/bm...318d/#maintitle

nu sunt toate motoarele de care spui tu common-rail. ti-am mai explicat si unde ai intrebat, datele de pe site-ul ala nu sunt corecte.

motoarele M47 nu sunt common-rail, sunt cu pompa de injectie Bosch VP44, capacitatea lor cilindrica e 1951cmc.

motoarele M47N sunt common-rail, au pompa de inalta presiune si injectoarele conectate la rampa comuna(de aici si denumirea de common-rail).

i-am mai explicat cuiva aici, e comparatie intre 320d.

 

P.S. uita-te in talon si vezi ce cod motor ai. Daca ai 20 4D 1 ai motorul M47 si daca ai 20 4D 4 ai motorul M47N(common-rail).

Link to comment
Share on other sites

mie la reprezentanta mi s-a spus ca in afara de capacitatea cilindrica aprox asemanatoare sunt diferente de proiectare. probabil se refereau ca aproape tot e diferit, altfel 318d dupa resoftare ar fi ca un 320d si asta nu se intampla.

 

Mai putin valabil la 318d m47N (commonrail) . :)

Link to comment
Share on other sites

mie la reprezentanta mi s-a spus ca in afara de capacitatea cilindrica aprox asemanatoare sunt diferente de proiectare. probabil se refereau ca aproape tot e diferit, altfel 318d dupa resoftare ar fi ca un 320d si asta nu se intampla.

 

Mai putin valabil la 318d m47N (commonrail) . :)

 

 

da...orikum nu inteleg de ce a pus 116cp pe modelul 318d 1951 cand e motor identic ca 320d respectiv 136cp 1951cmc si respectiv 320d 150cp common rail 1995 in comparatie cu 318d m47n tot common rail 1995cp .....la modele astea parerea mea e orikand poti duce lejer motoru in specificatile fratelui mai mare 320d...

 

318d 1951cmc 116cp injectie clasica 2002 > 320d 1951cmc 136 injectie clasica 2001

318d 1995cmc 116cp m47N 2003,2004 > 320d 1995cmc 150cp m47N 2004

 

printro resoftare poti aduce 318d la fel ca un 320d cum am specificat mai sus,mai logic de atat nu vad toata faza,ceea ce nu inteleg e de ce sunt motoarele la fel,dar au pus putere diferita,doar pt consum,modele mai economice?...

Link to comment
Share on other sites

poi cred ca am spart un MIT cu chestia asta,ca am vazut multe chestii legata de comparatile astea,cel putin cand te duci sa iti facio resoftare ti-o faci cat iti poate plapuma,de exemplu am 116cp motor simplu m47 injectie clasica,1951cmc,sal duc in 145cp cum l-ai dus tu,nu cred ca ar fi oke intr 136-140cp ar fi suficient,tu da e mult mai probabil ca puteai sal urci in 150cp fara probleme si nu 145cp.....dar sa stii ai m47n 318d 116cp duci in 150cp fara probleme,ai m47 318d 116cp duci in 136-140cp si am cam terminat povestea,care sunt mai carcotasi sa vina cu argumente noi,ar fi mult mai interesant....

 

mai trebuie sa fac rost de niste detalii la kit de ambreaj,cat cuplu poate sa suportenormal sau daca ala de pe 116cp m47 e exactcu cel depe 136cp m47....

Link to comment
Share on other sites

deci sa va arat ceva interesant>>>>diferenta dintre un 318d 116cp 2002 motor m47 1951cmc fata de un 320d 136cp 2001 m47 1951cmc exista oare? sa va spun eu nu e,decat caroserie si o harta sau mapa cum se zice schimbata...si sa va demonstrez>>>>

uitativa la codurile de piese....si la celalalte chestii...

 

ambreaj identic 320d 136cp cu 318d 116cp

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=21&fg=05

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=21&fg=05

 

radiator

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=17&fg=05

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=17&fg=05

 

motor

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=05

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=05

 

turbo

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=50

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=50

 

volanta cu masa dubla

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=20

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=20

 

transmisia

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=23&fg=05

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=23&fg=05

 

frane

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=34&fg=05

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=34&fg=05

 

 

pot sa bag mana in foc ca in situatia 318d 2003-2004 motor m47n 1995cmc3 116cp vs 320d 2004 m47n 150cp 1995cmc3 este identica...... :lol:

:)

 

 

deci aviz amatorilor.... nu orice 318d este un 320d, dar poate fi printro mica resoftare,si cand spun asta,o puteti face fara cel mai mic risc....

si cu asta am terminat un mic MIT al seriei 3 .....

Link to comment
Share on other sites

Cu turbina de 320d devine un 320d pur-sange, poti sa-l duci in 180 probabil dar sincer nu m-as risca.

Desi sunt identice ca dimensiuni au alte coduri.

Sunt 95% convins ca e doar chestie de marketing - ca sa poata sa le vanda mai cump pe cele de 320d.

Vreau sa spun ca nestiind specificatiile pieselor, daca ai 320d pui de 320d ca ti-e teama sa nu faci o prostie si platesti mai mult

 

Cu toate astea motoarele au acelasi cod la common rail pe de-o parte si la injectie clasic pe de alta.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

turbinele la 318d 116cp m47 1951cmc3 2002 si 320d 136cp m47 1951cmc3 sunt identice,te-ai referit cumva la turbina de pe 320d cu 150 cp nu?,ar fi o chestie si asta,dar diferainjectia common rail vs injectie clasica si mai sunt si altele,asa daca ai compara 318d 2003-2004 116cp,1995cmc3,m47n ar fi identic cu un 320d 2004 150cp,1995cmc3,m47n
Link to comment
Share on other sites

Ma refeream la 318-320 ambele CR dar se pare ca m-am inselat, nu stiu cum am cautat eu pe realoem si and dadeam search par number imi dadea folosit numai la unu din modele

 

Cu codurile motoarelor ma refeream ca motoarele CR au acelasi cod 318-320 iar celelate au acelasi cod intre ele.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

aha am inteles...eu is multumit ca am lamurit chestia cu 116cp -136cp am mai cautat ceva la cel de 116cp common rail si 150common rail sunt un pic in dubii...cred ca noaptea asta am sa verific,nush vazusem ca turbinele sunt deaceiasi marime,dar codurile la piese diferite...
Link to comment
Share on other sites

aha am inteles...eu is multumit ca am lamurit chestia cu 116cp -136cp am mai cautat ceva la cel de 116cp common rail si 150common rail sunt un pic in dubii...cred ca noaptea asta am sa verific,nush vazusem ca turbinele sunt deaceiasi marime,dar codurile la piese diferite...

 

 

deci am cautat...si am ramas total surprins 318d 116cp 1995cmc3 2004 common rail nu este delok identic cu un 320d 150cp 1995cmc3 2004 common rail...deci delok delok,un 318d nu va fi niciodata un 320d 150cp,pe cand 318d 116cp m47 1951cmc3 2002 este identic cu 320d 136cp m47 1951cmc3 2001, 318d 116cp m47n 2004 nu este deloc identic cu 320d 150cp 2004 m47n ....am ramas masca,chiar nu este,difera ffff multe chestii.....m-am inselat,m-0am aprins repede,va sfatuiesc sa nu va resoftati masinile cei cu 318d ,doar max maxim pana in 140cp de ce,uitativa mai jos>>>>

 

pompa de injectie

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=13&fg=15

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=13&fg=15

 

radiator

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=17&fg=05

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=17&fg=05

 

diferente la ambreaj

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=21&fg=05

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=21&fg=05

 

diferente la transmisie

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=23&fg=05

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=23&fg=05

 

gearshift diferente

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=25&fg=05

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=25&fg=05

 

driveshaft diferente

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=26&fg=05

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=26&fg=05

 

directie la fel

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=32&fg=10

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=32&fg=10

 

diferente frane

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=34&fg=05

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=34&fg=05

 

si motoru difera,cel putin au alte coduri wow!

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=05

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=05

 

volanta ca marime nu difera dar difera la coduri

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=20

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=20

 

difera coduri la turbina,oare e diferita?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=50

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=50

 

 

difera coduri la injectoare dar pretul e acelasi

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=13&fg=15

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=13&fg=15

 

 

CONCLUZIA FINALA SI DEFINITIVA SI IREVOCABILA:

 

1. BMW 318D 2002 facelift motor M47, capacitate cilindrica 1951cmc3, 116cp identic cu BMW 320d 2001 non facelift,motor M47 ,1951cmc3,136cp

 

 

DAR UN MARE DAR!!!!!

 

2. BMW 318D 2003-2004 facelift motor M47N ,1995cmc3,116cp common rail

 

nu este si nici nu va fi vreodata ca un

 

 

BMW 320D 2004 facelift,motor M47N,1995cmc3, 150cp

 

 

asta e concluzia,o resoftare poate fi constatata safe referitor la modelele 318d catre a le duce spre 320d nu exista decat in cazul precizat mai sus intre modelele:

 

. BMW 318D 2002 facelift motor M47, capacitate cilindrica 1951cmc3, 116cp si BMW 320d 2001 non facelift,motor M47 ,1951cmc3,136cp

 

unde diferentele sunt la caroserie,tehnologie relativ noua in unele chestii sa zicem DSC in plus pt model facelift,or mai fi si altele,si mapa schimbata harta unde puterea motorului 320d este de 136cp si nu de 116cp oricand inc azul acesta se paote face o resoftare pana in 140cp si nu mai mult...

 

 

partea a 2a BMW 318D 2003-2004 facelift motor M47N ,1995cmc3,116cp common rail

 

nu este si nici nu va fi vreodata ca un

 

 

BMW 320D 2004 facelift,motor M47N,1995cmc3, 150cp

 

NU VA DEVENI VREODATA UN 320D DACA 318D VA FI RESOFTAT,BA DIMPOTRIVA PRIN ACEASTA INCERCARE,CONSIDER CA VA AFECTA MULT VIATA MOTORULUI SI UZURA VA FI MAI MARE DIN MULTE PUNCTE DE VEDERE....RISesc,pt cei care au asistat la topic,si m-au ajutat cu unele nelamuriri....

Link to comment
Share on other sites

Nu va lasati inselati de aparenta potrivire a codurilor de piese intre modele. E si firesc sa fie asa, ca doar nu se face cate un radiator separat pt fiecare model. Difera termocupla de ex. Nu se face o coloana de directie diferita, difera caseta. Nu se fac discuri, placute sau conducte de frana altfel pt fiecare model. Difera in schimb pompa. Si tot asa. Chiar daca aparent sunt piese interschimbabile intre modelele mentionate, componentele cheie sunt personalizate pe fiecare motorizare. Si motoarele care "par" identice, nu sunt. De ex 136cp de pe seria 3 apare identic cu 136cp de pe seria 5. Cine s-ar gandi ca ar fi diferente intre ele? Si totusi sunt. Componente interschimbabile exista in grupul VAG de la o marca la alta. Nu o sa lungesc acum, dar radiatoarele de ex se potrivesc de la skoda la audi, unele consumabile ( filtre de aer) se potrivesc de la skoda la audi si seat, etc. M-am interesat atunci cand am vrut sa ridic puterea motorului despre ce inseamna resoftare. In afara polemicilor si argumentelor minunate PRO date de cei care presteaza aceste servicii, am gasit o explicatie a unor "patiti" care ziceau cam asa. Niciodata o rescriere de soft, nu poate fi facuta la un nivel profi. Pentru ca nu au acces la codurile sursa si la parametrii de proiectare ai fabricii. Un exemplu simplu. O resoftare 'normala' la 320d 136cp il ridica la 166cp si 350Nm. Cum se poate dovedi asta? Pe Dino. Ok. Stiti si voi ca in timp, din cauza uzurii, a combustibilului, a uleiurilor nerecomandate si a utilizarii necorespunzatoare motoarele de bmw nu pica, dar pierd din puterea initiala. Este un proces fizic ce nu poate fi negat. M47 este un TDI clasic, fara pretentii si chiar simplu as spune. Asta se deduce si din fiabilitatea lui. Nu a avut nici pe departe problemele lui M47N common rail pe care probabil ca le cunoastem cu totii. Si atunci ce fac, in loc sa readuc motorul la parametrii initiali printr-o reparatie, il zapacesc cu un alt soft iar rezultatul este catastrofal. Daca cei care fac rescrierea dau garantie, e clar ca nu fac nimic. Va dau un exemplu simplu: dupa o rescriere de soft, ce fac supapele de comada turbo? Ce se intampla cu injectoarele 'fortate' sa lucreze la alti parametri? Si asta pentru 15-20cp in plus? Sincer nu cred ca merita. Adica ori mergi la Hamann sau la Hartge care iti tuneaza si ursuletul daca vrei, ori te dai pe mana "alor nostri" care sunt mai destepti decat inginerii de la bmw si te rogi sa ai noroc sa nu pateasca nimic motorul.
Link to comment
Share on other sites

referitor la ce ai zis tu bogdan bmw 318d 116cp m47 2002 si bmw 320d 136cp m47 sunt chiar identice,oriunde te uiti,acelasi piese,marimi aceleasi....de abia vezi ceva care difera.... nu vb de cel de 136 de pe 5ar acolo e alta mancare de peste...pe seria 3 sunt chiar 2 motoare identice un MAPA,HARTA,E SCHIMBATA...din motive ale marketingului 318d a fost asa zis model economic care ste defapt mtoru de pe 320d redus soft ca putere...un facelift economic sa zicem..cam asta e povestea.... uite la 318d M47N 2003-2005 1995cmc3 este total diferit de 320d M47N 2004 1995cmc3 AMBELE FIIN common rail..deci trage concluzia...aici e alta mancare cu peste..chiar mi sa facut foame si somn..mai vb maine...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.