Jump to content

Se merita seria 3?


Sorin7650

Recommended Posts

Salut!

acesta e primul meu post pe forumul bmw, si ma bucur ca l-am gasit neintentionat . :blink:

 

Dispun de aprox 9000 E +/- 500 daca e nevoie. vreau sa achizitionez un bmw seria 3 dar nu stiu exact ce sa fac....imi plac foarte mult bmw seria 3 fabricate dupa 99 cu face liftul acela...cu faruri mai "pe rotund" daca pot sa ma exprim asa.

 

Dupa cate am constatat eu .. banii mi-ar ajunge pt un 316 sau un 318...pt un 320d cred ar trebui sa mai caut oricum. Parca nu as vrea sa cumpar o batranica de prin 93-94 cu care sa am probleme majore apoi...

Masina nu o iau pt consum redus or shit....nu fac cine stie ce km eu cu ea...maxim 30000 pe an...atat am facut cu masina actuala..dar sa nu fie un consum urias oricum..gen 16-17l / 100km .

Astept sfaturi..ce sa achizitionez!

Fiind cunoscatori mai mari ca mine... sunt sigur de asta... sper sa ma puteti ajuta.

 

Am 20 de ani,apropo, asta va fii a doua masina pt mine...prima a fost si inca este un Daewoo matiz , pe care l-am luat pt consum mic si .. ca sa ma invatz si eu cum e cu condusul asta :)...dat fiind faptul ca am carnet de un an si jumatate :)

M-am gandit ca ar fii timpul sa trec la o masina mai puternica, si daca tot dispun de veniturile...zic eu necesare pt. a achizitiona una..de ce sa nu o fac...dar mai intai as vrea sa ma consult cu persoane care sunt 100 % in cauza.

 

Multumesc anticipat! Salut!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Daca te gandeai sa postezi acum o luna...aveam o masina super ok , a unui prieten , un 318 foarte bine intretinut , a vandut-o lu' unu' prin Bacau. Oricum la banii astia cam greu sa gasesti ceva mai bine de 318 , 320 d nici atat , poate cazut de tot. Eu zic ca un 316 te-ar aranja cel mai bine, asa de entry-level in marca BMW. Si nu e chiar asa puturos :blink: , mai ales daca vi dupa Matiz....
Link to comment
Share on other sites

o masina bmw din anul 1999-2000 cam ce km reali ar trebui sa aiba ca sa nu fie "forjata",tinand cont ca nu a avut decat un proprietar..maxim 2??. 150000 km e suficient? apropo....in ce targuri de masini ar trebui sa merg in tara? am inteles ca in arad ar fii preturile mai mici...sau constanta? cam in max 2 saptamani ma apuc de alergat :blink:
Link to comment
Share on other sites

o masina bmw din anul 1999-2000 cam ce km reali ar trebui sa aiba ca sa nu fie "forjata",tinand cont ca nu a avut decat un proprietar..maxim 2??. 150000 km e suficient? apropo....in ce targuri de masini ar trebui sa merg in tara? am inteles ca in arad ar fii preturile mai mici...sau constanta? cam in max 2 saptamani ma apuc de alergat :)

108359[/snapback]

 

la banii acestia nu cred ca gasesti nici un 316 ca lumea... eu cel putin nu l-as da pe al meu la suma asta...:blink:

 

in mod normal si decent o masina din 1999-2000 ar trebui sa aiba vreo 140000 - 150000 de kilometri... daca vine unul cu o masina de acest gen pe la vreo 110000 eu zic ca e manarita... Nemtii merg mult cu masina si o masina face lejer 30 000 pe an... daca masina e adusa de curand in Romania inmulteste anii de Germania cu 25 000- 30 000 si cei de Romania cu 15 000 - 20 000 si te apropii de adevar mai mult...

Apoi, dupa ce iei masina te sfatuiesc sa schimbi debitmetrul sau cel putin sa ai bani deoparte pentru asta. Acest lucru adauga 300 Euro la suma pe care o ai. De ce? Pentru ca o sa-ti cada in mod sigur in maxim 20 000 de kilometrii...

 

O masina abia adusa in Romania cu siguranta nu are debitmetru nou pe ea si acesta se defecteaza chiar si in Germania pe la vreo 120 000- 130 000 de kilometrii deci eu zic ca in maxim 6 luni de mers o sa cam cada... deasemenea poti sa te pregatesti cu celebra valva PCV (40 Euro si ceva munca pe acolo) si bucsele... Bucsele nu sunt foarte solicitate in Germania si in general sunt cele instalate original pe masina. Invechirea materialului din care sunt confectionate precum si strazile dinamitate din Romania produc in mod clar o deteriorare a lor in maxim 1 an de zile... oricum depinde mult de strazile pe care mergi si cum mergi tu...

 

Revenind la motoare si la faptul ca ai de gand sa folosesti masina destul de mult te sfatuiesc sa-ti iei un 316 cu motorul de 1895 (M43 B19).... Motorul este extrem de fiabil si consumul chiar si in conditii de trafic infernal nu trece de 12.5 litri la suta... Masina este relativ lenesa (in comparatie cu restul BMW-urilor) dar faci lejer 85% din masinile din trafic si in mod clar gusti din placerea de a conduce o tractiune spate BMW... Motorul este acelasi cu cel de pe 318 diferenta fiind data de axa si programul computerului... In versiunea 316 are 105 CP si cu un mic chiptunning il poti duce la 115 CP (318 model 1999 fara facelift are standard 118 CP parca si un cuplu ceva mai bun)...

 

revenind la ce bani ai si ce poti cumpara si mai ales de unde eu zic ca ar fi mai bine sa vorbesti cu cineva si sa vii cu masina direct de la nemti... te costa mai mult gasitul masinii asa dar pretul si restul lucrurilor o sa te incante... per total o sa iesi cam la aceiasi bani (ptr ca o sa dai mai mult pe cautarea masinii) dar macar o iei de la neamt direct din curte...:)

Link to comment
Share on other sites

cateodata e recomandabil sa iei un bmw mai intretinut si mai vechi decat un bmw mai nou si tras de el.

in locul tau m-as duce pe min 318 din RO,sau cauta un 320 din germania,ca sigur gasesti ceva(o aripa infundata,far spart,etc)

Link to comment
Share on other sites

mai caut prin romania putin...daca nu gasesc nimic atractiv...voi pleca in germania...si sigur trebuie sa gasesc ceva...daca nu bmw..atunci sigur un VW Golf 4 sau un Seat Leon .Mi-e cam frica sa nu fiu tzepuit, ca am auzit multe cazuri,si mi-e frica de atata hartogarie si birocratie.

 

inc ceva..oricum din cate am inteles eu...in general masinile bmw sunt masini cu o rata a intretinerii destul de ridicata, iar piesele de schimb sunt in general scumpe...in raport cu alte marci gen de ex. VW... dar vreau sa imi iau o masina in care sa ma simt eu bine...sper :blink:

Link to comment
Share on other sites

inc ceva..oricum din cate am inteles eu...in general masinile bmw sunt masini cu o rata a intretinerii destul de ridicata, iar piesele de schimb sunt in general scumpe...in raport cu alte marci gen de ex. VW... dar vreau sa imi iau o masina in care sa ma simt eu bine...sper :)

108569[/snapback]

 

ai inteles prost... costurile sunt la fel sau foarte aproape... de curiozitate dute si vezi cat costa o bucsa la VW Passat si cat una la un BMW seria 3 cam din acelasi an... Intreaba si de debitmetru si de alte chestii de genul asta... si apropos eu am schimbat intr-un an doar valva PCV la BMW-ul meu si acum schimb bucsele fata (Lemforder :blink: )... Debitmetrul mi l-a schimbat tipul care mi-a vandut-o (imediat dupa ce a adus-o in tara) deci minim 2-3 ani nu cred ca mai schimb ceva la ea decat daca am eu chef sa mai bag ceva bani... sincer nu cred ca ma mai deranjeaza ceva prea curand... deci intr-un an am bagat in ea maxim 250 Euro dar pe chestii care clar or sa ma tina ceva... Mie nu mi se pare mult... Uleiul si filtrele intra la consumabile si sunt cam la fel de costisitoare la toate masinile din zona unde te intereseaza pe tine... cu alte cuvinte i-ati BMW ca tot atat e intretinerea dar doar fii atent la ce iei... asta e tot... testeaz-o cu atentie, ia si un cunoscator cu tine cand ti se pune pe o masina si mai ales tine ceva bani si de CASCO, vreo 650 Euro pe an, pentru ca altfel e destul de nasol daca ai cumva ghinion...

 

chiar cred ca si sfatul cu cautarea in Romania e bun pentru ca in general cei de aici care au masina de 1 an minim au facut deja schimbarile minime necesare pentru a scapa de griji la noi...

Link to comment
Share on other sites

dap cam ai dreptate...adevarul este ca nici nu mam interesat de chestia asta cu intretinerea prea mult... prima data sa vad eu cheile in mana..si apoi vad eu cum scot si restul :blink:...ce am auzit de la prieteni...dar majoritatea au modele vechi.(inainte de 91) si au probleme deseori.
Link to comment
Share on other sites

sincer nu prea stiu daca gasesti una calumea la 9000 euro, iar nu 316 nu e cu mult mai puternic ca un matiz  :blink:

108269[/snapback]

Te asigur eu ca, cu un 316 lasi cu mult in uram un matiz, dar defapt nici nu se compara, vorbim aici de masini din alte categorii, niciodata un matiz nu o sa se puna cu un bmw PUNCT!!! Ca mai suparat :)

Edited by albertoDB
Link to comment
Share on other sites

Te asigur eu ca, cu un 316 lasi cu mult in uram un matiz, dar defapt nici nu se compara, vorbim aici de masini din alte categorii, niciodata un matiz nu o sa se puna cu un bmw PUNCT!!! Ca mai suparat :D

108606[/snapback]

 

 

:):):) pt necunoscatori matizul are moptor de 796 cmc si 51 CP :blink: ...ee...ce ziceti? :D :)

Link to comment
Share on other sites

Da si un 316 are 110cp, asa ca dabia astept sa fac o liniutza cu cineva care are matiz!!! :blink:  :)

108608[/snapback]

 

105 si 116 cai parca are 316 (fara si cu facelift).

Inainte sa umbli prin tara dupa masina te astept sa o vezi masina mea. Este un 316 din septembrie 99 cu 116.000 km la bord. De pret discutam dupa ce ne plimbam cu ea.

Link to comment
Share on other sites

Da si un 316 are 110cp, asa ca dabia astept sa fac o liniutza cu cineva care are matiz!!! :blink:  :)

108608[/snapback]

 

105 CP in varianta cu motor de 1895 cmc (M43B19) dar sa fiu sincer cred ca ma bag la o liniuta si cu un passat cu motor diesel de 130 CP... :)

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e sa te duci in germania sa-ti iei un 3-ar, chiar daca mai platesti drumul pana acolo macar ai siguranta ca nu e manarit. Un 316-318 de prin 99-00 la 150 - 170.000 km cred ca o sa gasesti, dar fara prea multe optiuni (klimaautomat, proiectoare, cd, jante alu). Daca totusi o sa-ti iei de aici, fii cu mare bagare de seama ca la banii astia esti la limita de jos a unui e46 si s-ar putea sa iei o cazatura. Problema cu asta este ca in afara de banii care vei fii obligat sa-i mai bagi in ea, te vei umple si de nervi...

Iti dau un ex: eu am avut un 316i din 99 cumparat acum 2 ani de la cineva din Pitesti. Masina avea klimaautomat, proiectoare, 170.000 km la bord, care cred ca erau reali, am dat 11.900 eur pe ea. Am avut probleme cu debitmetrul, i-am schimbat pivotii pt ca erau praf, si mai avea o chestie: cand era rece pornea la sfert de cheie chiar si la -20 gradeC, iar cand era cald motorul pornea dupa ce invartea de 4-5-6 ori. O ciudatenie de care nu i-am dat de cap si am asa am vandut-o dupa aprox 1 an cu 10.800 eur. Asa ca be advise!

M-am uitat pe mobile, la 7500-8500 eur gasesti ceva decent chiar 2001 fabr, bineinteles, fara taxe si drum.

Edited by sarpe74
Link to comment
Share on other sites

deci sa recapitulez ce am invatat pana acum...ori imi iau bmw din germania care ma va duce pe la vreo 10000E, dar am siguranta ca e in cea mai buna stare..ori am norocul ca la un ppret mai mic si mai putina bataie de cap..sa imi iau o mica-MARE tzeapa in Romania...nu?..am gresit ceva?
Link to comment
Share on other sites

deci sa recapitulez ce am invatat pana acum...ori imi iau bmw din germania care ma va duce pe la vreo 10000E, dar am siguranta ca e in cea mai buna stare..ori am norocul ca la un ppret mai mic si mai putina bataie de cap..sa imi iau o mica-MARE tzeapa in Romania...nu?..am gresit ceva?

108798[/snapback]

 

deci, banii sunt aceiasi si in Germania si in Romania... diferenta apare de la cine iti vinde... poti lua teapa si acolo si aici dar sfatul meu este sa merci la un tester cu masina daca ai cel mai mic dubiu vis-a-vis de ceea ce spune proprietarul sau exista ceva chestii care nu suna chiar bine (motorul, troncaneli sau alte treburi)... In principiu nemtii sunt mai seriosi si ai mai multe sanse sa nu iei tzeapa dar nu exista garantii niciunde... La o masina de 5-6 ani nu ai cum sa iei o mare teapa pentru ca chiar daca ai probleme cu pivotii (ca sarpe) sau debitmetrul acestea nu costa decat vreo 300-400 Euro iar daca tu vrei sa folosesti masina minim 2-3 ani atunci merita reparatia... desigur, iti vine greu sa bagi bani intr-o masina abia luata dar totusi e o masina second hand si e posibil sa fie probleme de care nici proprietarul sa nu stie... In principiu cam tot ce ar putea fi nasol s-a insirat deja pe aici si ai cam dupa ce sa te uiti...:blink:

Link to comment
Share on other sites

la noi in fucntie de cine o vinde pierzi vreo 500 1000 1500 euro.deci drmul oana acolo cautatul tra la la .cam pe aici ajungi.dar ai sansa sa o iei mai bunicica decat aici.mai bine mai tii bani 1 luna 2 mai pui ceva peste ei sa iei ceva frumos .nu are rost sa te grabesti cand e vb de masina ca nu iei una pe saptamana.ca ale noatre fie au fost prin alte masini fie prin copaci scuaruri sau mecanici care baga ulei de dacie ca merge .ce are
Link to comment
Share on other sites

Guest coossttin79
omule i ati un Z3 daca vrei senzatii tari si pure.Dar sa nu te gandesti la confort...nu prea e cel putin la drum foarte lung...ma rog asta a fost si scopul Z3-roadster.Si inca ceva ai doar 2 locuri....dar poti sa pastrezi matizul ca masina de familie:)
Link to comment
Share on other sites

mam gandit si eu sa mai astept putin ..sa mai strang vreo 2000 asa...pana in toamna...si poate gasesc ceva care imi convine atunci... z3 :blink:) in nici un caz.. :) ceva cu 4 usi :) .. eventual un coupe ..dar alea depasesc bugetul :)

108937[/snapback]

 

NIMENI nu vinde masina uzata daca aceasta nu are vreo problema ascunsa... Nici aici, nici in Germania.

 

Bine... mai este cate unul de-asta ca mine, care da ieftin o masina buna ca sa ia una scumpa cu probleme. Dar astia ca mine sunt specie rara. Le zice prosti. Aialalti sunt jmecheri. Cu "J".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.