Jump to content

Multe probleme E34


Recommended Posts

Am masina de curand si am zis hai sa merg pe autostrada sa vad ce poate si ce nu poate.

Radiatorul care il am este mia mic decat trebuie asa ca am fost avertizat in leagtura cu asta , ca s-ar putea supraincalzi motoru, in oras nu am observat absolut nici o problema , acul este fix pe mijloc nici mai mult nici mia putin.

 

Pe autostrada la fel am mers vreo 30 de km cu maxim 150Km/h pe distante destul de scurte, la fel absolut nici o miscare din partea indicatorului de temperatura.

La un moment dat am bagat a 5-a eram la 3000 de ture si nu facea absolut nimic , am vrut sa revin in a 4 dar nu se mai putea, (nu mergea fizic adica era blocat ), am bagat din nou in a 5 iar am revenit tot nu mergea m-am mai jucat putin cu ea mi-a scazut viteza la 80 si am bagat-o cumva in a 2-a (a sarit acul frt repde la 6000 de ture) , nu am lasat ambriajul liber pana la capat, am mai incecat inca o data sa o bag in a 4 iar nu a mers si iar a intrat in a 2, ca sa evit alte daune am zis sa trag pe dreapta sa vad daca e vreo problema la cutie.

 

In timp ce opream masina a inceput sa tremure din toatea incheieturile , nu mai vroia de loc sa mearga din acceleratie si numai din inertie.

Am oprit, am vrut sa pornesc din nou motoru dar nu mai pornea si cand arunc un ochi la ac de temperatua era la partea inferioara a benzii rosii, asa ca am lasat-o vreo 20-30 de minute , am mai pus ceva antigel si apa distilata ca am zis ca poate nu o fi avut destul dar nu a fost cazu.

 

Am incercat din nou sa o pornesc .... ulterior a pornit dar tremura la fel de tare ca la inceput.

Am sunat cativa oameni de pe forum (si cu ocazia asta le si multumesc pentru sfaturi) au zis sa incerc sa o pornesc cu mufa de la debitmetru scosa , am incercat si asa dar rezultatul era acelasi , pornea tremurat si nu se potolea deloc....in cele din urma m-am intors in Bucuresti cu 30-40 km/h max cu un tremur putin mai slab fata de relantai si cu ochii pe acul de temperatura care dinnou nu a avut absolut nici un fel de miscare.

 

P.S: E34 09.1991 M50B20 non-vanos

 

Ma poate ajuta cineva ?de la ce ar putea fi?

Edited by shiftfan
Link to comment
Share on other sites

supraincalzitul- se vede la peste 30C temperatura ambianta mers bara la bara - recomand radiator versiune australia daca se gaseste pentru modelul asta si termostat de 78-82C si verificare vascocuplaj si GMV.

trepidatiile- daca trepideaza si cu mufa scoasa si cu mufa bagata probabil este dus debitmetrul - verificare sonda lambda- mai pot fi si alte cauze aici..

cutia de viteze- agata cand incerci sa bagi a 4-a sau pur si simplu nu o nimeresti? treapta 3 merge bine? verficata timoneria pentru jocuri excesive, daca nu probabil ceva blocaje interne prin cutie-cautator-furci de actionare-inel sincronizator, toate astea presupun desfacerea cutiei.

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

pai numai setul bate la 800 de euro pe original, probabil 600 aftermarket lejer. Mai bine iei alt motor. Poate de data asta faci si un test ca lumea... test de compresie si tot restul... Daca nu ai trecuta seria motorului in carte poti lua si un m50b25. Vorbeste cu ingineru` de pe forum.. cred ca isi vinde motorul curand

Stau si ma intreb cum a intretinut ala masina aia daca a reusit sa omoare un M50...

Chiar nu ai observat nimic cand ai luat-o ?

Link to comment
Share on other sites

Am fost azi la un mecanic si mi-a zis ca au murit 3 pistoane. Are sens sa mai desfaca motoru ? sau caut direct altul nou ? ce ma sfatuiti ?

In ce sens au murit?

 

Poate ai noroc si sunt doar bobinele vinovate si nu le mai misca cum trebuie. Pana nu desfaci nu ai cum sa stii ce s-a intamplat exact.

Link to comment
Share on other sites

Am fost azi la un mecanic si mi-a zis ca au murit 3 pistoane. Are sens sa mai desfaca motoru ? sau caut direct altul nou ? ce ma sfatuiti ?

In ce sens au murit?

 

Poate ai noroc si sunt doar bobinele vinovate si nu le mai misca cum trebuie. Pana nu desfaci nu ai cum sa stii ce s-a intamplat exact.

Nici eu n-am inteles asta. Cred ca trebuie detaliat sau consultat un alt mecanic. Treburile simple pot parea uneori f. complicate.

Link to comment
Share on other sites

Initial am sperat sa fie de la sonda lamda ca stiu ca asa ar reactiona cu tremurat, dar nu mai stiam exact in ce conditii, pe urma m-am gandit hai ca poate e de la o bobina maxim 2 speram sa scap asa...dar nu e nici asa pentru ca mecanicu a luat de la el de pe masina 3 bobine functionale si rezultatul a fost aceleasi, a schmbat si bujiile cu altele care stiau sigur ca merg (btw la mine una nu mai avea "varful" ala, nu stiu cum se numeste....) si nu a mers nici asa , ba chiar i le murdarise imediat de ulei.

A facut si un test de compresie la 3 cilindrii cica ar fi fost foarte bine nu stiu cifre probabil ca...mai mult de 10 , si la ceilalti 3 era 0, MORT....

 

Varianta cu demontatul mi-au sugerat si cei de la service, dar dura cateva zile ca erau ocupati si nu aveam cu ce sa mai intorc acasa pentru ca serviceul era in afara Bucurestiului(pe soseua Alexandriei, sper sa nu fi gresit d.p.dv.geografic...:twoup:) si am preferat sa monteze la loc bobinele si bujiile si sa ma intorc taras in 3 cilindrii...

 

Nu mai stiu daca am specificat prima data dar antigelul era cam vascos si inchis la culoare probabil ca avea ulei in el...

 

Da @DOMI, chiar nu vazusem nimic in nergula cu masina mergea frt bine era stabila la relantai...nu am gasit urme de ulei la evacuare (am descoperit ulterior ca alea se ascund cel mai usor...dar acum e prea tarziu...) , ce nu imi placuse la ea era SWORD-ul ca mai facea figuri dar..nu ma deranja asa de tare...si lipsa mastii de al radiator..

Cu reparatiile la motor daca trebuiesc schimbate garnitura chiulasa+reafacut chiulasa+ segmenti+cuzineti+valve(cate or fi moarte) si mai era ceva ...ma duceam la ...5000 ron minim, poate am gresit eu la un calcul...

 

Ms frumos ingineru dar acum sunt pe 0 money.

Edited by shiftfan
Link to comment
Share on other sites

Asa, la prima vedere din ce povestesti, pare ca ai ars niste supape. Oricum, compresie 0 inseamna motor desfacut. Desfa motorul, vezi exact ce e bushit, calculezi pe hartie costurile aproximative si apoi te hotarasti daca schimbi motorul sau il repari pe asta. Spor!
Link to comment
Share on other sites

Asa, la prima vedere din ce povestesti, pare ca ai ars niste supape. Oricum, compresie 0 inseamna motor desfacut. Desfa motorul, vezi exact ce e bushit, calculezi pe hartie costurile aproximative si apoi te hotarasti daca schimbi motorul sau il repari pe asta. Spor!

 

 

In principiu care supape se "strca" mai repede... sau care se strica teoretic la supraincalzire...?

 

Da pai asa fac cum am timp si bani ma duc la desafacut si vad exact ce si cum

 

Multumesc tuturor pentru sfaturi.

Edited by shiftfan
Link to comment
Share on other sites

Asa, la prima vedere din ce povestesti, pare ca ai ars niste supape.

corect,ai dreptate.

 

am vazut un link,poate imi aduc aminte unde,in care supapele erau arse si scapa compresia..

 

ciudat ca cele din admisie sunt mai scumpe. :twoup:

 

aia ziceam si eu,pana nu da chiulasa jos,nu se lamuresc lucrurile.

Link to comment
Share on other sites

supapele de evacuare se ard cel mai des, datorita jocurilor prea mici intre axa-culbutor-supapa si temperaturile mari la care este supusa supapa in sine, nu stiu daca are tacheti hidraulici dar banuiesc ca nu (e34 din semnatura nu are), daca ai luat masina de curand e posibil ca 'desteptul' de proprietar sa-i fii reglat un pic pentru a reduce zgomotele (doar o banuiala). cele de admisie sunt mai scumpe pentru ca sunt mai mari (diametrul fustei) pentru o umplere mai buna a motorului.
Link to comment
Share on other sites

Thx @Gago pt raspuns, sper sa fie de vina numai cele de evacuare :twoup: ca sa mai pot salva ceva din motoru asta.

 

Daca,cateva supape sunt "stricate" ar fi recomandat sa inlocuiesc toate 24 de supape sau doar alea care nu sunt bune si restul le reconditionez (btw stie cineva un pret pt asa ceva ? ) ?

Daca se schimba valvele se schimba si arcurile ?

 

Din ce stiam eu la e34 (pt tipul motorului meu) ar fi tacheti hidraulici ; uite link piesa 11

Edited by shiftfan
Link to comment
Share on other sites

desfa mai intai motorul si vezi exact ce e.. vorbim vorbe altfel. Daca ai m50 sigur sunt reglati hidraulic. Supapele alea costa ceva. 24 de buc la un 20 de euro minim vin vreo 480 de euro, ceva mai mult decat un alt motor SH.

http://cgi.ebay.de/BMW-E34-520i-110-KW-150...=item2a068650e6

cu garantie un an ...400 de euro.

Chiar daca gasest doar cateva supape, trebuie vazut ce a condus la stricarea lor. Daca doar le inlocuiesti poti avea surprize. Oricum o sa fie costisitoare treaba,.. o sa mai trebuiasca tot felul de garnituri si garniturele, verificata planeitatea chiulasei si alte operatii care le faci cand desfaci si pui la loc un motor...

Pestea astea mai vine si manopera.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

inlocuite doar cele cu defecte si schimbate scaunele la toate + ghiduri-simeringuri si refacuta planeitatea, stiu meseriasii ce au de facut, trebuie sa gasesti un atelier care se ocupa cu astfel de reconditionari, mi se pare totusi cam curios ca a cazut asa brusc.. poate s-a rupt axa cu came- care dintre cilindrii nu mai au compresie(nr1 este cel din fata - de la distributie)? Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Asa este vine mai mult in final , de aceea si intreabam daca sa inlocuieste tot sau doar ce e stricat

 

Evit la faza cu un alt motor pt ca in Romania nu am niici o garantie la el, si nici nu stiu cat de bun este , cum s-a exprimat un mecanic : "e loterie...", pe cand asa daca bag sa zicem dublu chiar adica 600 E , dar macar stiu ca nu mai pica ..ce am schimbat nu e mai bine ? cu alte cuvinte cumpararea unui alt motor presupune alte riscuri si o alta situatie care depinde de noroc si pana acum....nu prea am avut :twoup:)) sa vedem la desfacerea motorului curent...

 

Dc a cazut asa brusc s-au intrebat si mecanicii de la service-ul la care am fost... ulterior concluzionand unul dintre ei ca motorul ar avea defapt 500 k km...

 

Poate suna "ciudat" dar am uitat sa mai intreb ceva...daca mai mut masina de colo colo , asa mergand in 3 cilindrii risc sa se strice si mai multe lucruri la ea?

Cel mai bine ar fi sa nu mai pornesc motoru pana nu ii fac si verificare , nu ?

Edited by shiftfan
Link to comment
Share on other sites

credeam ca te-ai apucat deja de desfacut:)

 

motorul poate sa aiba si 1000kkm si cedeaza progresiv, brusc cedeaza doar cand se rupe cate ceva, de asta am zis de axa cu came si mi se pare curios din nou ca doar pe 3 cilindrii nu mai au compresie. daca sunt 4-5-6 cred ca vedem poze cu o axa cu came rupta :twoup:

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Daca era axa cu came facea ca draq si nu mai mergeai cu ea. Eu am patit sa ard 2 supape la o masina, din cauza supraincalzirii, insa nu a fost dusa pe rosu, doar apa putin mai sus decat normal. Erau pe evacuare si se auzea in evacuare ca un pufait. Iar supapele aveau marginile ciufulite, nu erau sparte in bucatele.

Legat de schimbarea motorului: trebuie sa te gandesti ca idiotul care a avut masina probabil si-a batut joc de ea si s-a mai jucat si la km ca un labagiu. Asta inseamna ca motorul a fost supus la niste solicitari si in viitoar poate fi o groapa de bani: chiulasa fisurata, cilindrii fisurati, etc. LA un motor SH poti macar sa iei o compresie, eventual sa-l si auzi functionand daca e sus pe masina. La asta de pe masina, zici ca l-ai reparat bine si cand colo, crapa altceva. Zic si eu, mno. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Daca era axa cu came facea ca draq si nu mai mergeai cu ea. Eu am patit sa ard 2 supape la o masina, din cauza supraincalzirii, insa nu a fost dusa pe rosu, doar apa putin mai sus decat normal. Erau pe evacuare si se auzea in evacuare ca un pufait. Iar supapele aveau marginile ciufulite, nu erau sparte in bucatele.

Legat de schimbarea motorului: trebuie sa te gandesti ca idiotul care a avut masina probabil si-a batut joc de ea si s-a mai jucat si la km ca un labagiu. Asta inseamna ca motorul a fost supus la niste solicitari si in viitoar poate fi o groapa de bani: chiulasa fisurata, cilindrii fisurati, etc. LA un motor SH poti macar sa iei o compresie, eventual sa-l si auzi functionand daca e sus pe masina. La asta de pe masina, zici ca l-ai reparat bine si cand colo, crapa altceva. Zic si eu, mno. :twoup:

 

Foarte adevarat nu stiu ce alte hibe mai are...dar deocamdata pana la proba contrarie sper la ce e mai putin rau...vorba aia speranta moare ultima ... o sa il analizez cat se poate de bine la desfacere.....

 

-exact acelasi sunet se aude si la mine un pufait in evacuare...sper sa fie numia cateva supape; deocamdata din pacate nu pot sa ma apuc de el ...:)(( :)(

-daca cilindrii sunt fisurati atunci clar caut alt motor pt ca pretul pt unul singur este de 7 mil din ce am vz pe net.si daca sunt 3 cu probleme => 2100 ron deci ..:( e deja e prea mult pentru mine...

 

Multumesc tuturor pentru ajutor , din pacate momentan nu pot decat sa mai astept pana am timpul si banii necesari ca sa ma ocup de el

Edited by shiftfan
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Revin dupa o pauza de cateva luni, si am zis ca mai bine continui disctuia pe acest topic decat sa fac altul nou.

 

Am dat _chiulasa_ jos si am aflat cauza problemelor : 3 supape de evacuare "moarte", lipseste o bucata din fiecare deci automat compresia este zero.Axele cu came nu au nimic , au supravietuit, la fel si blocul motor , mecanicul mi-a zis ca peretii cilindrilor ar arata ca in fabrica nu ar fi probleme.

 

Ideea este urmatoare : nu ma intereseaza alt motor intrucat nu imi ofera nimeni nici o garantie ca ala nu ar pati la fel ca asta sau poate mai rau , nu sunt fan al schimbatului motorului o data la 1000-2000 km sau cat o tine si sa "ii dau sa sara" in timpul asta , prefer sa il repar pe asta chiar daca ar costa mai mult , si sa stiu ca nu se mai strica prea curand.

 

Ce firme recomandati pentru urmatoarele?

 

1.segmenti GOETZE sau..?

2.cuzineti GYLCO sau.. ?

3.distributia (lant, patina,...) FEBI/SWAG/OE ?

4.radiator BEHR /THERMOTEC/NISSENS ?

5.garnitura _chiuloasa_ : GOETZE sau REINZ ?

6.garnitura capac motor : ELRING sau ORIGINAL ?

7.garnitura baie de ulei : ELRING ?

8.garnitura evaucare_dintre motor si trevi evacuare ELRING sau REINZ

9.garnitura "intake manifold" (admisie) ORIGIANL sau.... ?

10.supape AE /FRECCIA ? legat de asta stie cineva un atelier pt rectificarea chiuloasei ?

 

Alte intrebari :

- stie cineva un atelier bun unde se poate rectifica _chiulasa_?

- se poate inchiria de undeva macara auto?

- trebuei schimbata neaparat distributia sau doar patinele ?

- fulia mai poate fi folosita sau..? (poza mai jos)

Multumesc!

post-30227-1284212136_thumb.jpg

post-30227-1284212141_thumb.jpg

post-30227-1284212365_thumb.jpg

post-30227-1284212370_thumb.jpg

post-30227-1284212636_thumb.jpg

post-30227-1284212641_thumb.jpg

post-30227-1284212696_thumb.jpg

post-30227-1284212701_thumb.jpg

post-30227-1284212788_thumb.jpg

post-30227-1284212792_thumb.jpg

post-30227-1284212844_thumb.jpg

post-30227-1284212848_thumb.jpg

post-30227-1284212870_thumb.jpg

post-30227-1284212875_thumb.jpg

post-30227-1284212894_thumb.jpg

post-30227-1284212899_thumb.jpg

post-30227-1284212949_thumb.jpg

post-30227-1284212953_thumb.jpg

Edited by shiftfan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.