Jump to content

Un singur click la franare


Recommended Posts

Problema este in felul urmator: imediat dupa schimbarea discurilor si a placutelor pe spate (toate ATE noi) la franare se aude un singur click de la roata dreapta spate. Siguranta aia de otel este la locul ei, toate suruburile sunt stranse bine. De la ce ar putea fi?

 

Masina este E36 318is, sistemul de frana pe spate este cel de mai jos:

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=34&fg=10

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/i/c/70.png

Link to comment
Share on other sites

tinde sa ramana blocat pistonashul` pe cilindru curatzat garnituri schimbate sau alt etrier :twoup: bafta

daca nu a folosit presa si a batut in el cu ciocanu,pate sa schimbe etrieru sau sa vada pe realoem daca este kit pentru inlocuirea pistonasului

Edited by spanac
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri.

 

La montare s-a folosit presa pentru impingerea pistonasului la loc (o cheie franceza) nici vorba de bataie. Nu cred ca este de la pistonasul etrierului pentru ca daca ar fi asa ar face acel click si cand apas frana pe loc iar la mine face doar in mers.

 

De aerisit nu se pune problema, lichidul este schimbat acum 1 an si aerisit cu aparat special, franele functioneaza perfect (cu exceptia acestui mic click). :twoup:

Edited by cristimm
Link to comment
Share on other sites

Exact aceeasi problema o am si eu, tot 318is

Am schimbat discurile si placutele, fata/spate; la mine se aude un "toc" la prima franare dar pe stanga fata...aerisirea facuta bine, lichid nou BMW DOT4

 

@cristimm Poate ne vedem prin Bucuresti, schimbam si cateva impresii pana le dam de cap.

 

0730230769

Link to comment
Share on other sites

Exact aceeasi problema o am si eu, tot 318is

Am schimbat discurile si placutele, fata/spate; la mine se aude un "toc" la prima franare dar pe stanga fata...aerisirea facuta bine, lichid nou BMW DOT4

 

@cristimm Poate ne vedem prin Bucuresti, schimbam si cateva impresii pana le dam de cap.

 

0730230769

[/lasatile asa si dati muzica mai tare pana se uzeaza :twoup: poate dispare,

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat bucsele respective dar nu era de acolo.

 

Pana la urma s-a rezolvat problema, era de la placuta dinspre interior (pistonas), care statea cam cu 1mm mai jos decat trebuie astfel ca la fiecare franare lovea in etrier. Am strambat putin acele cleme in jos pentru ca placuta sa stea putin mai sus.

 

Oricum bucsele alea de cauciuc erau destul de uzate, recomand schimbarea lor odata cu discurile (costa 26 ron per etrier marca ATE). :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Anul trecut, lichidul scos arata ca nou semn ca sistemul de franare nu a fost neglijat. Nu e de acolo, daca ar fi ceva in neregula la etrier ar face acel click si cand apas pedala cu masina pe loc dar face doar in mers si doar o singura data la fiecare apasare. Sunt aproape sigur ca atunci placuta dinspre pistonas se deplaseaza in sus putin si loveste in marginea etrierului de care ar fi trebuit sa stea lipita.
Link to comment
Share on other sites

De aerisit nu se pune problema, lichidul este schimbat acum 1 an si aerisit cu aparat special, franele functioneaza perfect (cu exceptia acestui mic click). :twoup:

 

 

Tot din placute sau din sigurantele lor e zgomotul. Se aseaza in etrier aiurea si cand pui frana lovesc in etrier. Pune roata, suspend-o, pune frana in timp ce o invarti si vezi ce zice. Poate te prinzi unde se aude. Daca ai rampa e si mai bine, ca poate vezi chiar placuta care face figuri.

Nu ar si rau sa te uiti si la placutele vechi in comparatie cu astea noi, poate nu seamana la cleme.

Edited by rmg
Link to comment
Share on other sites

Daca nu are sigurantele puse bine, poate juca placuta in locasul ei. In momentul in care pui frana, se lipeste de disc si joaca putin. Nu stiu sistemul de siguranta la modelul asta, dar stiu ca daca nu e bine pus poate sa lase placuta sa joace in locasul din etrier. Daca discul e prins bine, daca etrierul nu are joc nu poate fi decat de acolo. In plus sunt patit, din cauza unei sigurante ce nu a fost montata sa faca asa, la una din masinile avute.
Link to comment
Share on other sites

Daca nu are sigurantele puse bine, poate juca placuta in locasul ei. In momentul in care pui frana, se lipeste de disc si joaca putin. Nu stiu sistemul de siguranta la modelul asta, dar stiu ca daca nu e bine pus poate sa lase placuta sa joace in locasul din etrier. Daca discul e prins bine, daca etrierul nu are joc nu poate fi decat de acolo. In plus sunt patit, din cauza unei sigurante ce nu a fost montata sa faca asa, la una din masinile avute.

 

 

Sigurantele sunt puse bine. In primul post se vede sistemul de franare (e la fel de la 318 la 328).

 

Fa o aerisire la etrierul respectiv si zi daca s-a schimbat ceva. Joc nu poate avea cilindru sa se deplaseze in sus placuta, imposibil.

 

Nu cred ca are rost sa fac aerisire, pedala este tare, acum cateva luni am facut ITP si a trecut cu brio. Stiu cum se comporta o frana neaerisita si nu e cazul.

 

De acord ca nu are cum sa se deplaseze cilindrul eu spun ca se deplaseaza placuta fata de cilindru - putin maxim 1mm dar suficient cat sa faca zgomotul asta enervant.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Daca nu are sigurantele puse bine, poate juca placuta in locasul ei. In momentul in care pui frana, se lipeste de disc si joaca putin. Nu stiu sistemul de siguranta la modelul asta, dar stiu ca daca nu e bine pus poate sa lase placuta sa joace in locasul din etrier. Daca discul e prins bine, daca etrierul nu are joc nu poate fi decat de acolo. In plus sunt patit, din cauza unei sigurante ce nu a fost montata sa faca asa, la una din masinile avute.

 

 

Sigurantele sunt puse bine. In primul post se vede sistemul de franare (e la fel de la 318 la 328).

 

Fa o aerisire la etrierul respectiv si zi daca s-a schimbat ceva. Joc nu poate avea cilindru sa se deplaseze in sus placuta, imposibil.

 

Nu cred ca are rost sa fac aerisire, pedala este tare, acum cateva luni am facut ITP si a trecut cu brio. Stiu cum se comporta o frana neaerisita si nu e cazul.

 

De acord ca nu are cum sa se deplaseze cilindrul eu spun ca se deplaseaza placuta fata de cilindru - putin maxim 1mm dar suficient cat sa faca zgomotul asta enervant.

 

Aceeasi problema am avut-o si eu dupa ce am schimbat placutele de frana pe fata ATE, la roata din stanga cand puneam frana se auzea un click metalic. ESTE UNA DIN PLACUTE MAI SCURTA SI JOACA IN ETRIER!!! Crede-ma ca si eu mi-am batut capul ca nu stiam de unde vine. Rezolvarea - le-a dat jos mecanicu' si le-a batut putin peste urechile de ghidare in etrier si s-au mai dilatata putin cat sa stea fixe in etrier. Cred ca astia de la ATE au inceput sa dea buleala la matritele de turnare a placutelor. Bafta.

Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema am avut-o si eu dupa ce am schimbat placutele de frana pe fata ATE, la roata din stanga cand puneam frana se auzea un click metalic. ESTE UNA DIN PLACUTE MAI SCURTA SI JOACA IN ETRIER!!! Crede-ma ca si eu mi-am batut capul ca nu stiam de unde vine. Rezolvarea - le-a dat jos mecanicu' si le-a batut putin peste urechile de ghidare in etrier si s-au mai dilatata putin cat sa stea fixe in etrier. Cred ca astia de la ATE au inceput sa dea buleala la matritele de turnare a placutelor. Bafta.

 

Am sa verific si voi fi foarte dezamagit daca se va dovedi asta. Toti pe forum lauda marca ATE, am tinut sa pun ceva de calitate in conditiile in care gaseam placute la pret de 3 ori mai mic.

Am pastrat placutele vechi si voi masura precis cu sublerul.

 

Va tin la curent. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema am avut-o si eu dupa ce am schimbat placutele de frana pe fata ATE, la roata din stanga cand puneam frana se auzea un click metalic. ESTE UNA DIN PLACUTE MAI SCURTA SI JOACA IN ETRIER!!! Crede-ma ca si eu mi-am batut capul ca nu stiam de unde vine. Rezolvarea - le-a dat jos mecanicu' si le-a batut putin peste urechile de ghidare in etrier si s-au mai dilatata putin cat sa stea fixe in etrier. Cred ca astia de la ATE au inceput sa dea buleala la matritele de turnare a placutelor. Bafta.

 

Am sa verific si voi fi foarte dezamagit daca se va dovedi asta. Toti pe forum lauda marca ATE, am tinut sa pun ceva de calitate in conditiile in care gaseam placute la pret de 3 ori mai mic.

Am pastrat placutele vechi si voi masura precis cu sublerul.

 

Va tin la curent. :twoup:

Si eu am aceeasi parere despre ATE. Daca le masori chiar sunt curios cat e diferenta.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Concluzia: placutele ATE noi sunt cu 0.5 - 1mm mai scurte decat ar trebui. S-a aplicat metoda descrisa de tine si acum e liniste.

 

Cred ca in cazul de fata se aplica proverbul cu pomul laudat.

 

incearca SIEMER data viitoare

sigur o sa fii mult mai multumit de dimensiuni macar

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.