Jump to content

Moare motorul la pornire - M42B18


Recommended Posts

Salut

 

Am un 318is, 02/1994. Problema se manifesta aleator si doar la pornirea la cald.

 

Cand doresc sa o pornesc, dupa ce am folosit masina o perioada, motorul porneste dar moare imediat. O pornesc imediat, inca o data, si trebuie sa o accelerez cam 10sec pt ca motorul sa isi revina, sa nu mai moara. Mentionez ca in timpul accelerarii motorul merge in 3 cil, este innecat si scoate fum negru pe evacuare.

 

Inainte sa schimb bujiile, cele vechi aratau asa (urmele de ulei de pe filet sunt de la etansarea slaba a garniturilor pe care le-am schimbat)

Mentionez ca motorul trage bine, consumul este in parametrii, nu am nici o eroare pe tester. Am verificat furtune, am scos si sonda lambda - fenomenul este similar. Regulatorul de acc functioneaza bine, este curat, la fel si corpul clapetei de acc. Fisele si ele sunt in stare buna. Benzina folosesc doar 99+ sau ceva similar.

 

Suspectez mai mult ceva pe partea electrica, de scanteie... bobinele (am inteles ca atunci cand se incalzesc pot face pb), senzor axe came (aici nu sunt f convins), injectoarele sau clapeta acceleratie?

Ar mai fi de mentionat ca si atunci cand nu face aceasta pb, motorul merge oarecum neregulat, are un tremurat usor (am ascultat si la evacuare, la 5-6 sec mai da cate un mic rateu sau isi modifica usor turatia pt cateva momente).

 

Multumesc anticipat pentru pareri

 

Mihai

Edited by mihai_antony
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

simptome asemanatoare avea si masina mea - 318iS M42. si erau de la sonda lamda.

ma rog, la mine erau mai multe ... probleme cu umezeala, consum aiurea cateodata, insa aparea si simptomele pe care le-ai descris tu. Daca opream masina(cu motorul cald) si porneam imediat dup-aia motorul murea. trebuia sa o turez. apareau rar acele simptome, dar existau.

si faptul ca, si cu sonda scoasa, masina merge la fel de rau ... nu ti-a dat de gandit??? eu zic sa verifici atent sonda lamda.

Link to comment
Share on other sites

Salut

 

Am un 318is, 02/1994. Problema se manifesta aleator si doar la pornirea la cald.

 

Cand doresc sa o pornesc, dupa ce am folosit masina o perioada, motorul porneste dar moare imediat. O pornesc imediat, inca o data, si trebuie sa o accelerez cam 10sec pt ca motorul sa isi revina, sa nu mai moara. Mentionez ca in timpul accelerarii motorul merge in 3 cil, este innecat si scoate fum negru pe evacuare.

 

Regulator de presiune si sonda Lambda pe duca.

Vino la intalnire si vedem

Link to comment
Share on other sites

Salut

 

Am un 318is, 02/1994. Problema se manifesta aleator si doar la pornirea la cald.

 

Cand doresc sa o pornesc, dupa ce am folosit masina o perioada, motorul porneste dar moare imediat. O pornesc imediat, inca o data, si trebuie sa o accelerez cam 10sec pt ca motorul sa isi revina, sa nu mai moara. Mentionez ca in timpul accelerarii motorul merge in 3 cil, este innecat si scoate fum negru pe evacuare.

tu crezi ca fum negru scoate de la aier sau benzina.sigur papa ulei de ce crezi ca merge in 3 pistoane ?este inundat al 4-lea cu ulei si nu se face aprinderea decit dupa ce este evacuat cel de pe bujie, P.S.verifica masa motorului

Edited by piter
Link to comment
Share on other sites

Am incercat astazi cu al regulator de presiune de la cristimm, face la fel.

 

Atasez si cateva poze cu bujiile, au 30k, inainte sa schimb garniturile de la capacul motor, am observat ca se prelingea ulei pe la acele garnituri care erau coapte. Nu stiu daca uleiul pe filetul bujiilor avea vreo influenta.

Acum cu noua garnitura nu mai am pb cu uleiul in zona bujiilor dar pb persista, aleator cam dupa 3-4 proniri.

 

Mai ramane sonda cum a spus Dan...pana la sonda ii voi curata injectoarele

Link to comment
Share on other sites

Am incercat astazi cu al regulator de presiune de la cristimm, face la fel.

 

Atasez si cateva poze cu bujiile, au 30k, inainte sa schimb garniturile de la capacul motor, am observat ca se prelingea ulei pe la acele garnituri care erau coapte. Nu stiu daca uleiul pe filetul bujiilor avea vreo influenta.

Acum cu noua garnitura nu mai am pb cu uleiul in zona bujiilor dar pb persista, aleator cam dupa 3-4 proniri.

 

Mai ramane sonda cum a spus Dan...pana la sonda ii voi curata injectoarele

 

nu arunca banii pe curata injectoare

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?s=&...t&p=1219159

Link to comment
Share on other sites

si mie imi mai facea asa pana sa schimb debitmetrul, dupa aceea nu a mai facut deloc, cand o acceleram parea ca merge in 3 pistoane, facea rar ce-i drept insa era foarte deranjant.

iti scotea fum negru ?

 

mie mi-a facut de cateva ori si nu m-am uitat niciodata daca scotea fum in clipele alea de chin :twoup:, cand se chinuia sa isi tina relantiul ajutata de mine...

Link to comment
Share on other sites

Testat bobine si fise, toate sunt ok. Injectoare curatate.

 

ramane ceva pe partea de senzori (axe came, detonatie) sau regulatorul de relanti sa fi picat, cu toate ca este curatat de 2 luni si in mod normal la relanti, la stop, pe liber... nu imi face pb, sta fix acul. Ce am observat de 2 saptamani este ca fluctueaza cam de 2-3 ori, de la 300-900rom, imediat la pornire pana se stabilizeaza.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

vezi si un tester ce zice....

Eu zic sa incerci sa faci rost de proba de o clapeta de acceleratie, si de bobine....Poti face o proba si cu alt ECU, poate ai vreun contact oxidat....

Cel mai bine e sa probezi unele piese, si sa le cumperi doar daca e cazul, altfel s-ar putea sa cheltiu multi bani pana la identificarea problemei.

Spor la treaba!

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce am studiat mai bine ce simptome acuzi ca are motorul tau am facut legatura cu un caz asemanator al unui amic tot cu 318is m42 de la care am luat interiorul. Tot asa ii face si lui, dar nu tot timpul. I-am verificat buji, regulator relanti, debitmetru cu mufa scoasa si cu altul si tot asa. Uleiul il are la nivel ... o adevarat enigma.
Link to comment
Share on other sites

Dragi colegi, astazi am dat peste un topic al unui coleg din Cta, care reclama acceasi pb, izbitor de asemanatoare. El a gasit si cauza, m-am uitat si eu in aceasta seara, in concluzie poate fi valva DISA?

 

Poate ma ajuta si pe mine cineva cu un sfat. Am un E36 318 iS din 1995 si am urmatoarea problema:

Cand e rece porneste relativ bine (mai oscileaza cateodata relantiul imediat dupa pornire), mai nou am vazut ca la cald porneste si apoi moare imediat motorul adica la prima oscilatie pe care o da la pornire. Daca incerc sa o ambalez tremura motorul la turatie mica iar apoi cand accelerez mai tare merge rotund. Daca incerc sa o las la relanti se opreste instant. Am observat ca scoate un miros pe toba de esapament de zici ca arde ceva mocnit de te tampeste de cap (cand face treaba asta cu pornitu si vad ca imi inegreste toba finala , cred ca scoate fum). Mentionez ca in timpul mersului cand merge normal daca incerc sa o accelerez un pic mai brusc ca sa demarez imi da in nas , face ca si cum ar merge in 2 pistoane si tremura toata masina.

De la ce poate sa fie ca pe unde merg pe la testere astia nu au softul necesar sa vada problema dau din umeri imi iau banii si plec de acolo asa cum am venit.

Daca cineva s-a mai lovit de aceasta problema va rog ajutati-ma cu un sfat

 

Rezolvare:

 

s-a rezolvat problema: era din galeria de admisie, vacumaticul care deschide clapeta si o inchide era spart, a fortat in clapeta a rupt axu su a cazut clapeta si infunda o conducta de admise la un piston, deci masina mergea in 3 pistoane de aceea facea asa.

 

acum totul este ok

 

 

 

 

 

Astazi am pornit-o putin, nu mai auzisem motorul de vreo 2 saptamani. Pe langa mersul usor neregulat pe care il are (deh tb sa-i accept anumite fitze, imi cam pica banul de pe admisie), a mers f bine...am pornit-o de 3 ori, nu a murit motorul...dar mi s-a parut ca se tura mai greu peste 4000-4500 in tr 5.

am atasat poza cu valva disa, eu am vf admisia aceea unde sunt 3 sururburi, valva disa cum o pot verifica ca nu prea mi-am dat seama?

 

Mihai

 

Dupa ce am studiat mai bine ce simptome acuzi ca are motorul tau am facut legatura cu un caz asemanator al unui amic tot cu 318is m42 de la care am luat interiorul. Tot asa ii face si lui, dar nu tot timpul. I-am verificat buji, regulator relanti, debitmetru cu mufa scoasa si cu altul si tot asa. Uleiul il are la nivel ... o adevarat enigma.

 

Dane, momentan mai am energie

poate ca e si pb mea ca o vreau perfecta...

Edited by mihai_antony
Link to comment
Share on other sites

O problema asemanatoare am si eu la 318is dar la pornirea la rece de cand s-a racorit vremea. Cand o pornesc se duce in 1200 ture apoi scade la 500, da sa moara apoi iar creste la 1200 si tot asa pana se stabilizeaza relantiul, apoi cand se stabilizeaza...pana se incalzeste motorul la ralanti pare ca ar merge in 3 pistoane dar nu face rau...doar simt cum se misca masina. Am zis ca rezolv daca curat regulatorul, dar tot face. Edited by Gycone
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.