Jump to content

Cutie viteza Getrag


warhammer23

Recommended Posts

Salut. Tema de azi , cutii de viteze :twoup:

 

Versiunea scurta:

 

- ce cutie de viteze am ?

- care ulei este cel corect pt schimb ?

- ce rapoarte are cutia ?

- ce cutie sa caut / ce sa cer daca vreau sa schimb cutia daca se va strica cea curenta?

 

 

Versiunea lunga:

 

In primul rand, vreau sa aflu tot despre cutia mea de viteze (boala de a mea :) )

 

Ma intereseaza nume, model, ce rapoarte are si in ultimul rand ce ulei sa bag in ea .

 

 

Masina mea : E34 520i din 03/1991 cu M50b20

 

Nu am dat cutia jos de pe masina si nici nu am gasit eticheta pt ulei recomandat pt ca e totul f murdar si nu prea am acces la zona unde s-ar afla eticheta Insa am gasit 2 locatii cu aceste coduri: (poza)

 

-pe partea dreapta a cutiei : GETRAG / 3.1 / 225 / 220.0.0225.94

-pe partea stanga / partea soferului: 1221934.9

 

 

Buun. E getrag :twoup: Acu ramane sa aflu ce model anume.

Daca dau pe google aceste coduri , ajung pe niste forumuri din Bulgaria si cred ceva de prin Malaezia. Si se vb ceva de e36 318.

Real oem , la VINul meu da Getrag 200/250 cu multiple combinatii ale ultimelor 3 litere din cod.

Pe Ebay gasesc doar " 220.0.0225.94 E36 320i" de ex -link-

Am mai intrebat si pe forumuri straine ..mai nimic.

Cu uleiurile , stiu ca sunt 4 posibilitati (poza) dar care o fi , sper sa gasesc eticheta.

 

Nu ma deranjeaza sa am alta cutie , poate sa fie si de pe Z8 (am dat un exemplu exagerat) ..ce vreau sa stiu este daca sunt rapoartele corecte pt masina mea si apoi sa bag uleiul corect in ea.

 

Diferentialul se pare ca e cel corect ca raport.. 3.46 http://www.e34.de/e34/difftabelle.htm

 

Apoi am mai citit pe aici : - link -

Am mai rugat un coleg de pe forum cu masina fix ca a a mea si la el aceleasi coduri si pe dif si pe cutia de viteza.

Pana acuma am fi 4 e34 cu aceasi cod pe cutie ca userul din link - bmb192002 - insa zicea ca la el apare 1.1 ..pe cand la noi trei apare 3.1 ( eu , colegul de pe forum , si ce povestea bmb192002 ca a verificat la altcineva codurile si le avea si respectivul cu 3.1)

 

Pana aici vad ca se cam leaga ceva , adica ce sanse ar fi ca toti 'candidatii' sa fi avut cutiile schimbate cu altceva :-?

Deci pot zice ca toata insiruirea aia de cifre ar fi cutia corecta din fabrica :-? Nu?

 

Intrebari:

 

A-are cineva vreo idee ce model este cutia actuala de pe masina ? Adica Getrag xxx ?

B-are cineva cumva tabele , pdf , linkuri etc orice legat de cutiile de viteza de la E34 ? (ca in bently nu acopera M50 de 2 L )

C-a pastrat cineva codurile de pe cutie de la E34 ?

 

Partea a doua. De ce intreb aceste lucruri.Cred ca am stricat ceva prin ea.Sa descriu:

 

Se mai intampla sa mai sara din treapta 1. Doar din aceasta. Nu mereu , ci doar daca ma grabesc si nu o cuplez perfect ca sentimentul e f vag ca am si toate elementele de la timoneria f uzate. Adica se simte ca intra in a 1a dar mai apare si un sentiment de 'it doesn't feel right'. Si daca mi se intampla cand sa plec mai repede de pe loc, evident socul e f puternic cand sare. Si de cand am masina de 1 an si ceva , am cam patit treaba asta de vreo 7-8 ori .

 

Ar fi si timoneria de vina ? dar de ce doar pt treapta 1 ?

In orice alta treapta intra super , nu a sarit , cutia nu scoate nici un sunet ciudat etc.

Am vrut sa schimb lichidul in ea..dar daca nu stiu ce e si ce sa bag..

 

 

Intrebari:

 

D-daca mai tot sare asa , ce se va strica/smulge/exploda in ea ? pinionul de la teapta 1 sau cum se zice?

E-daca vreau sa desfac cutia , e greu sa se inlocuiasca piese din ea ? 'greu' in sensul daca trebuie scule speciale sau mai stiu eu ce. Manopera o costa ceva , dar ma intereseaza daca se poate face .

 

 

Am vazut ca o cutia SH nu e scumpa si as cumpar direct fara sa ma mai complic..dar nu stiu ce sa cumpar / ce sa cer dupa cum ziceam in prima parte..

 

 

 

PS . Mi-a raspuns cineva de pe extern:

getrag s5d-250g transmissions from e36's with m42, m44, m50 or m52 had a problem with popping out of 1st or 2nd gears because the guide sleeve for the 1st and 2nd gears were incorrectly machined from the factory. If thats the trans you have then you have to replace the trans, I think individual parts are hard to find for those unless you get a donor trans. also I dont think there is a 225 trans, only 200 (some 4cyl 3ers) and 250

post-8754-1286705276_thumb.jpg

post-8754-1286705282_thumb.jpg

Edited by warhammer23
Link to comment
Share on other sites

ai sigur part no la ea, trebuie sa o cauti ca lumea. E singura cale sa fii sigur, au fost modele diferite de cutie si in acelasi an..

Stiu ca e greu dar pui mana pe o carpa cu masina pe elevator si cureti pe acolo.

Am avut aceasi problema. NU stiam exact ce cutie am, aveam 3 posibilitati conform real.oem. Mi-a fost imposibil sa aflu din alte surse. La a mea si asa am dat de el, a trebui sa racai tot jegul..nu il gaseam altfel.

Part. No e mult mai discret decat eticheta cu uleiul si nu e usor vizibil chiar fara jeg...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Ms de raspuns.

 

Am mai gasit o locatie cu o alta insiruire de numere. E in spatele cutiei , inainte de flansa de cardan. Eu descifrez 2200022394

Acesta sa fie part number-ul? sau mai sunt alte locatii ?

 

LE. am dat search la acesta acuma , am gasit asa , apare codul jos de tot in pagina, al treilea rand de jos.

http://www.tav-autoverwertung.de/shop/5-SP...089-23007534457

 

LE 2 : am mai gasit asta http://cgi.ebay.at/EGU-BMW-Getriebe-M43-1-...g-/150341837063

Vad aceleasi coduri insa cu acea diferenta de 3.1 la mine vs 1.1 aici (la fel cum zicea si celalat user )

BMW M43 - 1,8L

1221934.9 (12219349)

Getrag 220.0.0 225.94 - 1.1 225

 

Si in cealalta poza .. vad acelasi cod 2200022394 in stanga flansei de cardan. :twoup:

post-8754-1286819905_thumb.jpg

post-8754-1286820902_thumb.jpg

Edited by warhammer23
Link to comment
Share on other sites

Nu au nici o legatura, ar insemna ca cutia ta de e34 e si pe 116i.. :twoup:

Part no e format din 7 sau 11 cifre , fara puncte sau pauze . Il bagi in realoem la part no. application serch si vezi ce zice.. daca apare si masina ta e ok. ...

Iti spun ca degeaba cauti pe net.

Si la reprezentanta daca te duci cu VIN-ul masinii nu sunt in stare sa iti spuna ce ulei iti trebuie, urca masina pe elevator, cauta part. no la cutie si apoi iti zic ce ulei poti pune.

Poti sa freci netul ala 3 ani ca fara sa cureti cutia sa cauti numarul nu o rezolvi..

Daca te intereseaza sa schimbi cutia cu totul poti lua orice cutie de pe un model care a avut acelasi diferential, iar pentru ala sunt tabele clare.

Link to comment
Share on other sites

Da , am inteles , pana nu gasesc part number ...

 

 

Daca te intereseaza sa schimbi cutia cu totul poti lua orice cutie de pe un model care a avut acelasi diferential, iar pentru ala sunt tabele clare.

 

 

 

Perfect . Asta vroiam sa aud , un reper cum sa le aleg/caut. Ms mult de tot.

 

E corect acest tabel cu dif ? http://www.e34.de/e34/difftabelle.htm

Eu am 3.46.

post-8754-1286823142_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

il stiu tabelul. Daca erau probleme nu mai era acolo demult. Chestia e sa nu fi fost schimbat diferentialul tau la vreun moment dat.. Nu stii niciodata la masinile astea vechi ca ale noastre ce au facut aia de dinainte... Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Foarte interesant. Cand am inceput topicul , am dat mail si la Getrag cu aceleasi info si poze :twoup: Si uite ca am primit raspuns :

 

"I received the follwing data from our specialists:

 

Gear Ratios Gearbox 220

1st: 4,230

2nd: 2,519

3rd: 1,665

4st: 1,222

5st: 1,000

Reverse: 4,039

 

Oil-Type

Esso ATF Dexron II

1.1liters for a new gearbox

refill after oil change ca. 1-1.05 liters

 

The serial-number and detailed gearbox-type you will find engraved at the bottom side of the gearbox (number and letters). "

 

 

@ Domi , ai idee unde se refera, ca pozitie ? adica 'partea de jos' .. pe 'burta' ei , cand e pusa pe masina ?

 

 

Ar fi bine sa o am pe aceasta , ca stiu totul acuma :twoup: si rapoartele , intra ATF ..l-as schimba in fiecare an , ca e cea mai ieftina varianta din toate uleiurile alea :)

 

Inca nu am a fost pe elevator , o sa aflu concret cand o curat pe toata ca e ffff murdara la mine, ba mai mult cred ca o sa coincida cand schimb prin primavara rulementul de presiune ca a inceput sa fluiere - poate si tot kitul de ambreiaj daca tot desfac etc ..

Edited by warhammer23
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.