Jump to content

Curatare/Intretinere Debitmetru - MAF Sensor


Onnix

Recommended Posts

Salutare!

 

Dupa cum stiti cu totii, costurile unui debitmetru sunt destul de mari asa ca m-am documentat pe net ce solutii avem pentru a prevenii defectarea (intretinerea in parametrii) a senzorului Bosch. Am gasit multe posturi, in special pe forumurile din SUA despre un produs de la CRC - Mass Air Flow Sensor Cleaner, despre care se spune ca poate curata in siguranta senzorul si implicit, lamelele de platina din interiorul lui, fara a lasa reziduri si fara sa atace celelalte componente.

 

Asa ca m-am decis sa caut acest produs la noi. A fost destul de simplu, am intrat intr-un magazin auto specializat, am intrebat de produs, baietii au sunat si in aprox. 2 ore, avem produsul cu pricina, la pretul de 22 lei.

 

Azi am fost la un service, am demontat debitmetru si exact ca in videoul de mai sus, am pulverizat perseverent si de mai multe ori pe senzor. Pot spune ca a curs destul de multa mizerie din el. L-am lasat cca 30 minute pana s-a evaporat in totalitate apoi l-am montat. Reactiile de dupa, au fost cat se poate de pozitive, in sensul ca motorul merge muuult mai rotund si se accelereaza muuult mai rapid. Eu zic ca merita din plin cei 22 lei, nu pentru a repara ceva, ci pentru a mentine senzorul curat.

 

Atentie mare!!! Nu bruscati, loviti sau atingeti lamelele senzorului sau celelalte componente!!!

 

Iata cateva linkuri de unde am aflat de acest produs si despre cei care l-au mai folosit.

 

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=335561

http://www.linquist.net/motorsports/bmw/maf

 

Spor la treaba!

Link to comment
Share on other sites

Filamentul in sine se auto-curata de eventuale impuritati de ulei prin urcarea brusca in temperatura si are niste cicluri prestabilite, daca spui ca ai scos mizerie cu duiumul cred ca e cazul sa schimbi filtrul de aer mai des sau/si sa verifici conductele de admisie si eventuale probleme de etanseitate+circuitul gazelor carter, sunt factorii care fac particulele abrazive din aer sa distruga filamentul si implicit debitmetrul. Pe multi i-am vazut incercand cu alcool izopropilic de calitate sau spray de contacte (ceva ce nu lasa impuritati in orice caz dupa aplicare) cu rezultate bunicele, dar repet, daca este/sau a fost atins de particule abrazive este la fel de bun ca si mort.. Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Eu cand am curatat egr-ul am dat jos debitmetrul si am dat cu spray de contacte pe senzor.. Nu am vazut mizerie sau cine stie ce sa se scurga..

In schimb, din egr am scos zeci de grame de jeg (depuneri de ~1cm grosime pe pereti)..

Nu stiu daca are legatura sau nu cu mizeria ce se depune pe senzor la MAF, dar reviziile le fac la aprox. 10 mii km, si intre revizii mai schimb o data filtrul de aer...

Link to comment
Share on other sites

Filamentul in sine se auto-curata de eventuale impuritati de ulei prin urcarea brusca in temperatura si are niste cicluri prestabilite, daca spui ca ai scos mizerie cu duiumul cred ca e cazul sa schimbi filtrul de aer mai des sau/si sa verifici conductele de admisie si eventuale probleme de etanseitate+circuitul gazelor carter, sunt factorii care fac particulele abrazive din aer sa distruga filamentul si implicit debitmetrul. Pe multi i-am vazut incercand cu alcool izopropilic de calitate sau spray de contacte (ceva ce nu lasa impuritati in orice caz dupa aplicare) cu rezultate bunicele, dar repet, daca este/sau a fost atins de particule abrazive este la fel de bun ca si mort..

 

Nu stiam ca senzorul se curata singur si nici nu am gasit undeva informatia aceasta! Google it! Mizerie nu a curs "cu duiumul" dupa lamelele senzorului propriu-zis, ci din intreg dispozitivul! (exact ca in video-ul pus mai sus!).

 

Eu am considerat ca 22 lei/spray, nu-i o investitie mare, asa ca l-am cumparat, folosit iar apoi am facut acest post in speranta ca vor fi si altii care il vor incerca cu succes. Astept feedback dupa ce folositi acest spray, daca simtiti vreo schimbare in bine sau nu. Eu am simtit. Cei care nu l-au folosit, nu stiu cum pot fi de folos postand aici...

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

...Cei care nu l-au folosit, nu stiu cum pot fi de folos postand aici...

 

Si daca NU vreau sa imi stric senzorul aplicand spray sau alte substante pe el...nu am voie sa postez ?

Suficiente detalii gasesti pe internet despre modul de functionare al unui MAF.

Eu cred ca ITI este stricat senzorul din moment ce nu mai elimina impuritatile depuse pe el...

 

Si daca google e mult prea complicat poate wikipedia te ajuta :

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_flow_sensor

 

A hot wire burn-off cleaning circuit is employed on some of these sensors. A burn-off relay applies a high current through the platinum hot wire after the vehicle is turned off for a second or so, thereby burning or vaporizing any contaminants that have stuck to the platinum hot wire element.

Link to comment
Share on other sites

...Cei care nu l-au folosit, nu stiu cum pot fi de folos postand aici...

 

Si daca NU vreau sa imi stric senzorul aplicand spray sau alte substante pe el...nu am voie sa postez ?

Suficiente detalii gasesti pe internet despre modul de functionare al unui MAF.

Eu cred ca ITI este stricat senzorul din moment ce nu mai elimina impuritatile depuse pe el...

 

Si daca google e mult prea complicat poate wikipedia te ajuta :

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_flow_sensor

 

A hot wire burn-off cleaning circuit is employed on some of these sensors. A burn-off relay applies a high current through the platinum hot wire after the vehicle is turned off for a second or so, thereby burning or vaporizing any contaminants that have stuck to the platinum hot wire element.

 

1. Am scris de unde a curs mizeria, dar nu ai citit.

2. Scrie "on some of these sensors", nu scrie niciunde ca cel de Bmw e asa.

3. De unde sti ca-l arzi daca nu ai folosit?

4. Daca as avea probleme cu Maful, ar aparea multe simptome si

nu ar prinde 210km/h

Link to comment
Share on other sites

Cei care nu l-au folosit, nu stiu cum pot fi de folos postand aici...

Da-mi voie sa-mi cer scuze in numele celor ce nu au folosit acel spray de 22 de lei, pentru impardonabila lor greseala de a-si da cu parerea pe topicul unui adevarat specialist in utilizarea acelui spray.

 

Masina ta are un senzor hot film.

 

Da-mi totodata voie sa-ti reamintesc cateva lucruri pe care probabil le stii, dar le trec succint in revista si pentru cei ca mine, care nu au auzit despre ele.

 

Deci, dupa cum bine se stie, sunt doua tipuri de traductoare folosite in debitmetru in vederea masurarii cantitatii de aer (trecand peste vechile modele volumetrice, mecanice, cu clapeta), hot wire si hot film.

 

Principiul de functionare la hot wire se bazeaza pe masurarea curentului electric necesar mentinerii unei anumite temperaturi (temperatura aceasta este cu aproximativ 100 de grade peste temperatura ambianta) a unui fir foarte subtire de platina. Pe masura ce cantitatea de aer care trece prin debitmetru este mai mare, firul este racit si este necesar un curent mai mare pentru mentinerea temperaturii.

 

La modelele mai noi, in loc de fir se foloseste o depunere conductoare. Acest senzor se numeste hot film. Pe un suport izolator este depus un strat subtire de platina sau alt material conductor. In rest, principul este similar celui de la hot wire. Se masoara curentul necesar mentinerii constante a temperaturii.

 

Ambii senzori masoara masa aerului, racirea senzorului fiind influentata atat de volumul de aer cat si de densitatea aerului.

 

Referitor la curatare, senzorul tip hot wire este mai sensibil la murdarire. Tocmai de aceea, periodic, dupa oprirea motorului, ECU comanda autocuratarea prin incalzirea acestui fir pana pe la vreo 1000 de grade celsius. In asa fel toate depunerile de praf, vapori de ulei, etc, sunt arse.

 

Senzorul de tip hot film nu este atat de sensibil la murdarire si nu a fost prevazut cu un sistem de autocuratare.

 

In mod normal, pe senzori nu se prea poate aduna atata mizerie incat sa-i afecteze functionarea.

 

Faptul ca dai cu spray nu dauneaza in principiu (daca dai atent si nu folosesti o substanta sau o perie care sa afecteze senzorul). Dar nici nu ajuta.

 

Daca spui ca la tine s-a simtit ceva extraordinar, ori ai avut senzorul innecat in mizerie, ori ai simtit din plin efectul placebo.

Link to comment
Share on other sites

Prietene, nu trebuie sa-ti ceri scuze in numele nimanui, eu am descris operatiunea facuta de mine in speranta ca poate ajuta si alti useri. Oricine poate sa posteze, pentru asta sunt forumurile, dar macar sa fie on-topic si sa vina cu argumente din experienta proprie, sau macar cu un link de unde au citit/primit informatia. Nu sunt "specialist" in folosirea lui, chiar am pus linku-uri unde am gasit informatia. Am decis sa curat preventiv acel senzor, deoarece, costurile spray-ului nu sunt ridicate iar toti cei care au postat pe acele site-uri s-au declarat multumiti.

 

Puteai sa te rezumi la descrierea senzorului in cauza, adica HOT FILM, care NU este prevazut cu sistem de curatare, dar ai simtit nevoia sa scri si despre un ALT senzor (HOT WIRE), senzor despre care repet, NU vorbim aici.

 

In mod normal, nu se aduna multa mizerie pe senzor, dar cu praful din Romania, cred ca putem usor sa ne incadram in categoria celor cu risc ridicat la depuneri.

 

Ma repet ca masina tragea bine si inainte de curatare, pe tester nu aveam nicio eroare. Am remarcat ca dupa curatare, merge mai rotund si raspunde parca mai prompt in acceleratie. Tocmai ca sa elimin posibilitatea efectului placebo, spuneam ca vreau sa aud pareri din partea altor useri care l-au curatat printr-un procedeu similar.

 

PS 1 - Astept sa treci succint in revista si modul in care functioneaza roata!

PS 2 - DIY - schimbarea pompei de servofrana la E39 - este FIX frectie ce-ai facut acolo! Alta noua! (sper ca intelegi ironia si faptul ca este o gluma :twoup: )[/b]

 

 

In sfarsit, ceva on-topic!

Link to comment
Share on other sites

@paul eu zic sa-i pui omului topic-ul la DIY, asa poate va impacati :twoup:

@DJ Allexinno in mod normal nu trebuie sa gasesti depuneri acolo de nici un fel, faptul ca se comporta mai bine dupa curatare in cazul tau nu contest, cu toate ca am vazut si MAF-uri distruse dupa operatie, probabil au pulverizat prea de aproape sau erau deja aproape terminate (in mare din cauza particulelor abrazive).

Si eu l-am curatat cu asa ceva, efect=0, aceleasi trimuri la injectoare aceleasi corectii lambda innainte si dupa aceleasi rough values toate foarte apropiate de 0, deci amestecul era corect, dar oricum motorul imi mergea bine si innainte si dupa :) , probabil de asta zice 'lumea' de placebo, mai sunt si masini cu schimburile facute la timp, fara nici o proiectie asupra ta, poate asa ai luat masina sau mai stiu eu.., ideea este ca praful si altele in afara de ceva vapori de ulei nu prea au ce cauta acolo. Cu toate ca nici vaporii nu prea au ce cauta mai ales in cazul unui motor diesel unde filtrul de aer nu se comporta ca un rezonator in asa masura cum o face la benzina, deci aerul nu este plimbat si innapoi spre filtru..

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

@Gago La multe service-uri, am observat ca atunci cand schimba filtrul de aer, inainte sa-l introduca pe cel nou, multi mecanici au prostul obicei de a sufla cu aer comprimat in lacasul filtrului, pentru a indeparta praful. Poate atunci, cand filtrul nu este montat, au intrat cateva particule in cilindrul unde este montat senzorul.... nush ce sa zic.... eu am dat cu spray-ul pe senzor si pe cilindru, asadar, este foarte posibil ca si de acolo sa fi curs ceva mizerie. Oricum, cat de etans ar fi el strans, la cate milioane de metrii cubi de aer trec pe acolo si la cata mizerie vedem in zona compartimentul motor, sunt destule sanse ca mici particole de praf sa-si faca loc si sa se depuna pe lamelele respective.

 

De cand am luat masina din Germania, 2007, schimburile s-au facut cam la 10.000 - 12.000 km si cand spun schimb, inseamna ulei BMW 5W30 , filtru aer, filtru motorina, filtru ulei si filtru polen (filtru epurator il schimb odata la 40.000 km). La fiecare schimb de ulei, am bagat in rezervor, aditivi pentru intretinerea injectoarelor si curatarea sistemului de alimentare. Poate am avut noroc, dar n-am avut nicio problema la motor, pompe, injectoare etc si asta o spun dupa aprox. 90.000km parcursi de la cumparare.

 

Cum niciodata nu am stat sa mi se infunde injectoarele, ca mai apoi sa bag o solutie de curatat si sa zic ca nu e bun produsul de nimic, asa m-am decis ca si de aceasta data, sa curat acel senzor, la un cost derizoriu si sa stau ceva mai linistit in privinta MAF-ului. Maybe that's just me! :twoup:

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

dam prost obicei sa suflii carcasa filtrului cu ea montata pe masina.

milioanele de metrii cubi nu prea sunt milioane si mai degraba zeci de mii, un calcul simplu 250kg aer/h cam pe aici este un consum max de aer, viteza sa zicem 100Km/h cu toate ca este mai mare la 250kg aer/h esti in plina sarcina, deci:

 

250kg aer/100 km

2500kg aer/1000km

25000kg aer/10000km, densitatea aerului sa zicem 1.3kg/m3, deci in jur de vreo 32500 m3 aer consumati in 10000Km, in realitate consumul este mult mai mic, poate undeva la jumatate sau chiar mai jos.

 

la benzina e mai simplu, lambda~1 deci pentru 1kg benzina/14.7kg aer exceptand zonele de plina sarcina cu un consum mediu de 9l/100km->6.75kg benzina/100Km, densitate benzina 0.75kg/l densit aer=1.3kg/m3 deci rezulta 12900m3/10000Km un calcul mult mai apropiat de realitate decat in cazul dieselului care merge cu ceva exces de aer, consumul este mai scazut dar si densitatea motorinei este mai mare.

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

dam prost obicei sa suflii carcasa filtrului cu ea montata pe masina.

milioanele de metrii cubi nu prea sunt milioane si mai degraba zeci de mii, un calcul simplu 250kg aer/h cam pe aici este un consum max de aer, viteza sa zicem 100Km/h cu toate ca este mai mare la 250kg aer/h esti in plina sarcina, deci:

 

250kg aer/100 km

2500kg aer/1000km

25000kg aer/10000km, densitatea aerului sa zicem 1.3kg/m3, deci in jur de vreo 32500 m3 aer consumati in 10000Km, in realitate consumul este mult mai mic, poate undeva la jumatate sau chiar mai jos.

 

Excelent calcul! :) A fost o "figura de stil" faza cu milioane. Ideea e ca trece mult aer pe acolo. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 6 years later...

dam prost obicei sa suflii carcasa filtrului cu ea montata pe masina.

milioanele de metrii cubi nu prea sunt milioane si mai degraba zeci de mii, un calcul simplu 250kg aer/h cam pe aici este un consum max de aer, viteza sa zicem 100Km/h cu toate ca este mai mare la 250kg aer/h esti in plina sarcina, deci:

 

250kg aer/100 km

2500kg aer/1000km

25000kg aer/10000km, densitatea aerului sa zicem 1.3kg/m3, deci in jur de vreo 32500 m3 aer consumati in 10000Km, in realitate consumul este mult mai mic, poate undeva la jumatate sau chiar mai jos.

 

la benzina e mai simplu, lambda~1 deci pentru 1kg benzina/14.7kg aer exceptand zonele de plina sarcina cu un consum mediu de 9l/100km->6.75kg benzina/100Km, densitate benzina 0.75kg/l densit aer=1.3kg/m3 deci rezulta 12900m3/10000Km un calcul mult mai apropiat de realitate decat in cazul dieselului care merge cu ceva exces de aer, consumul este mai scazut dar si densitatea motorinei este mai mare.

 

Cum se calculeaza cate kg de aer trebuie sa masoare MAF care functioneaza corect ,la diesel,in functie de capacitatea cilindrica ?

Mersi !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.