Jump to content

[DIY] SCHIMB DISCURI FRANA+PLACUTE


dozzyone

Recommended Posts

post-1809-1158560540_thumb.jpgpost-1809-1158560998_thumb.jpgpost-1809-1158561356_thumb.jpgpost-1809-1158561430_thumb.jpg

 

- cei care doresc sa-si schimbe singuri discurile sau placutele de frana si au nevoie de o mica documentatie o gasesc aici.sper sa va fie de folos :blink:

-mare atentie cum asigurati masina suspendata in vederea efectuarii transplantului,deoarece fortele de torsiune necesare la demontarea suruburilor pot fi iimense mai ales daca nu prea au mai fost desfacute sau masina este mai veche[trageti frana de mana,bagati in viteza,folositi bolovani,borduri, cale la rotile din spate si nu va bazati numai pe cric,asigurati cu o capra]preveniti accidentele si succes la treaba

 

1-timp de lucru 1-2 ore/parte

-necesar scule-wd40 sau alt degripant[fig1]

-perie de sarma

-imbus 7mm

-imbus 5mm e34/6mm e32

-inelara 19

-glaspapir 800

-surubelnita lata

-bineinteles discurile si placutele noi[in fig2 cele vechi fff uzate]

 

2-cu surubelnita scoateti arcul de protectie de pe etrier apasand intre tamburul discului si arc si trageti cu mana spre voi concomitent

-rotiti roata la maxim si scoateti capacele de protectie din spatele etrierului[fig3]

-cu imbusul de 7 scoateti bolturile din spatele etrierului[fig4]

 

 

va urma

Link to comment
Share on other sites

Bravo pentru initiativa....

Nu m-am gandit si eu...ca ieri am demontat fata la un bord de e34...ca sa-i schimb un beculet...si a durat cam tot 2 ore :blink:...e laborios...dar, desi am avut camera foto (de pe mobil) nu mi-a dat prin cap sa fac foto..si tot ieri am montat mp3-ul...pe acelasi e34...si mi-a luat timp de lucru cca 30min :) ...pt ca am gasit o mufa originala BMW pe care am desfacut-o si m-am trezit cu vechiul casetofon in brate...si practic am lucrat f lejer...ca sa nu mai spun ca pe fire scria fiecare unde duce (boxe, power, ground...etc :) )

Link to comment
Share on other sites

-part 2post-1809-1158572768_thumb.jpg

-acestea sunt bolturile care tin etrierul-cel din dreapta e curatat bine cu glaspapir foarte fin de800 si arata ca cel din stanga [before/after]

A-se preseaza pistonul pt a putea scoate etrierul-eu am folosit surubelnita lata introdusa intre disc si placuta interioara a etrierului,dar cu grija si fara a forta prea brusc

B-se scoate mufa de la senzorul placutei de frana-iar cu grija ca eu am rupt firele :blink:

C-se trage etrierul spre fata masinii pana iese cutot cu placuta interioara de frana[aceasta placuta sta fixata in interiorul cilindrului cu ajutorul celor 3cleme]

D-se extrage placuta din piston/se scoate senzorul[daca mai aveti ce]/si se aseaza etrierul pe bratele din spatele discului in asa fel incat sa nu exercite tensiune asupra furtunului de alimentare cu lichid de frana/mare atentie sa nu-l lasati suspendat in aer de furtun

 

post-1809-1158570331_thumb.jpg

-urmeaza scoatere piesei de pe fuzeta care tine etrierul[calaret ii mai spun unii]

-utilizati in exces chiar degripant,apoi cu inelara de19 scoateti suruburile din spate/cu multa rabdare si forta/atentie sa nu dati jos masina de pe suport/astea merg cel mai greu din cauza ca nu se scot decat la demontarea discurilor si e posibil sa nu fi fost scoase niciodata,dar cu rabdare si muuult wd40 or sa iasa

-intre timp pana penetreaza degripantul incercati cu imbusul de 5mm extragerea surubului care tine discul[vezi fig]...mult spray,rabdare si atentie:folositi chei tratate si bine fixate in hexagonul surubului sa nu decalati laturile hexag ca-i belea apoi

post-1809-1158571504_thumb.jpgpost-1809-1158571630_thumb.jpg

-se extage discul vechi ciocanind incet in el

-se curata butucul de rugina si impuritati folosind acelasi glaspapir fin800/aceasta operatiune necesita o atentie deosebita/trebuie curatat fff bine inclusv gulerul unde sta discul/suprafata trebuie sa fie fina,fara depuneri proeminente de rugina,astfel incat planeitatile disc+butuc sa fie perfecte/un punct de rugina de 0.5mm pe butuc va da o abatere transversala de cativa mm la marginea ext a discului,ceea ce nu e deloc bine[in poze:before /after

Edited by dozzyone
Link to comment
Share on other sites

part3

 

post-1809-1158573003_thumb.jpgpost-1809-1158573078_thumb.jpg

-se monteaza noul disc pe butuc

-se centreaza intai folosind prezoanele de la roti

-se verifica sa se invarta ff usor butucul cu noul disc

-in final se monteaza surubul care tine discul pe butuc dar cu prezoanele bine stranse

-se scot prezoanele

post-1809-1158573633_thumb.jpgpost-1809-1158573731_thumb.jpg

-urmeaza operatiile de remontare a etrierului,placute...

-eu am si vopsit etrierele si vedeti in poze cum au iesit :)

post-1809-1158574042_thumb.jpg

-dupa ce montati totul la loc,inainte de a pune roata verificati daca sunt bine stranse TOATE suruburile la care s-a umblat,degresati bine discurile cu alcool sau diluant am folosit eu apoi spirt :blink:

-cititi cu atentie paragraful2-DISCURILE TREBUIE BINE DEGRESATE-ele sunt tratate anticoroziv pt stocare cu anumite substante/daca sunt produse azi sunt sanse sa ajunga pe o masina dupa cativa ani si in cine stie ce colt al lumii,daca nu ar fi tratate anticoroziv,ele s-ar oxida si ar rugini in cateva zile materialul predominant din care sunt fabricate fiind FONTA/daca priviti discurile unei masini ele sunt ruginite si lucesc doar in zona de lucru a placutelor,iar atunci cand ploua mai tare si o masina nu e miscata din loc cateva ore zona de lucru incepe sa oxideze prinzand un strat subtire de rugina care se duce la prima frana

-acea substanta daca nu e bine curatata si se depune pe placute inca de la prima utilizare,shimba propietatile placutelor devenind incompatibile cu discurile ducand in timp la numeroase probleme una dintre ele fiind uzura neuniforma a discului/batai radiale etc/gata sper sa va ajute

Link to comment
Share on other sites

sper ca exemplul tau sa fie urmat de cat mai multi. poate nu ar fi rau sa existe o rubrica DIY  :)

128793[/snapback]

 

 

-procedura este oarecum identica pt cele mai multe modele/masini

-oricum e bine de stiut si pt cei cere le schimba prin service-urile din ro unde 'marii mecanici' plini de vaselina pana la gat bat cu barosul in roata si te privesc de sus spunand:"asa trebuie sefu,asta-i tehnica" :blink:

Link to comment
Share on other sites

-procedura este oarecum identica pt cele mai multe modele/masini

-oricum e bine de stiut si pt cei cere le schimba prin service-urile din ro unde 'marii mecanici' plini de vaselina pana la gat bat cu barosul in roata si te privesc de sus spunand:"asa trebuie sefu,asta-i tehnica" :blink:

129138[/snapback]

:) super tare

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Bravo pentru initiativa....

Nu m-am gandit si eu...ca ieri am demontat fata la un bord de e34...ca sa-i schimb un beculet...si a durat cam tot 2 ore :blink:...e laborios...dar, desi am avut camera foto (de pe mobil) nu mi-a dat prin cap sa fac foto..si tot ieri am montat mp3-ul...pe acelasi e34...si mi-a luat timp de lucru cca 30min :) ...pt ca am gasit o mufa originala BMW pe care am desfacut-o si m-am trezit cu vechiul casetofon in brate...si practic am lucrat f lejer...ca sa nu mai spun ca pe fire scria fiecare unde duce (boxe, power, ground...etc :) )

128640[/snapback]

ai gasit bec de bord din acela care seamana cu cel de pozitie si este de 3w si nu de 5w cum sunt cele de pozitie? becul de care spun lumineaza intre ceasul de temperatura apa si cel de viteza mai mult pe temperatura apa.

Link to comment
Share on other sites

ai gasit bec de bord din acela care seamana cu cel de pozitie si este de 3w si nu de 5w cum sunt cele de pozitie? becul de care spun lumineaza intre ceasul de temperatura apa si cel de viteza mai mult pe temperatura apa.

175078[/snapback]

la orice magazin de piese auto au becuri d'astea :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 1 year later...
  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.